POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
34 / 36 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E36   »   Ogre E36 328i

BenceBMW
2011.10.28. 11:42   






Ogre84 írta:
Woodstock írta:
Figyelj már móri vagy?
Mert az nincs messze győrtől ha gondolod utána nézhetek van-e itt olyan esztergályos aki megcsinálná rendes anyagból!


Igen, de úgy néz ki, hogy kapok a bontóstól egy másik sperrdió-fedelet, ami nem törött. Így csak attól tartok, hogy újra kell hézagolni, mert a csapágy is másik lesz. Ami még nem lenne probléma, csak tudom mennyire nem értenek a szerelők a difikhez, legalábbis azok, akiket én ismerek.

Nekemis sajna első két csapágyam ugy zug mintha buszoznék. Sad


   565    2011.09.04. 11:21
Ogre84
2011.10.28. 07:45   






Woodstock írta:
Figyelj már móri vagy?
Mert az nincs messze győrtől ha gondolod utána nézhetek van-e itt olyan esztergályos aki megcsinálná rendes anyagból!


Igen, de úgy néz ki, hogy kapok a bontóstól egy másik sperrdió-fedelet, ami nem törött. Így csak attól tartok, hogy újra kell hézagolni, mert a csapágy is másik lesz. Ami még nem lenne probléma, csak tudom mennyire nem értenek a szerelők a difikhez, legalábbis azok, akiket én ismerek.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Woodstock
2011.10.28. 00:06   






Figyelj már móri vagy?
Mert az nincs messze győrtől ha gondolod utána nézhetek van-e itt olyan esztergályos aki megcsinálná rendes anyagból!


E36 320i '96

Győr    3834    2010.12.17. 17:52
Boczy46
2011.10.27. 22:51   





Site Admin
Hova lettek a képek?és hogyan?


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Ogre84
2011.10.27. 20:47   






A betyárját, elpárologtak a képeim a képtárból, és így innen is. Ma beszereltem az új kartergáz-szelepet, de még nem sokat mentem vele. Első érzésre mintha lenne némi javulás, de pontosabbat jövő héten tudok mondani.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Ogre84
2011.10.26. 21:04   






Boczy46 írta:
ez tényleg szopás, de ne vegyél másik diffit, inkább csináltass valakivel ilyet kajak anyagból, kormányműnél szintén ezt mondom, mármint felujítást, ne bontottat

Én is erre gondoltam, hogy akkor bármelyik ilyen lehet. Ha tudnék valakivel csináltatni egyet, ami a teljes felületen felfekszik - tehát még a napkerék csavarjai is tartanák (a képeken a nagyobbak) - az örökös lenne. Szóval ha valaki tud jó műhelyt, ne tartsa magában.
Egyébként nem kizárt, hogy meg tudnánk egyezni a bontóssal, de előbb utána akarok járni a többi megoldásnak is.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Boczy46
2011.10.26. 20:59   





Site Admin
ez tényleg szopás, de ne vegyél másik diffit, inkább csináltass valakivel ilyet kajak anyagból, kormányműnél szintén ezt mondom, mármint felujítást, ne bontottat


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Ogre84
2011.10.26. 18:13   






Na, ma még jobb kedvem lett. Innen hiányzik a letört darab:



És ezért nem lett mégsem beszerelve:



















Én 5 törést, repedést tudtam megszámolni, de a szerelő mondta, hogy majd nézzem meg lámpával is, mert mind a 8 csavarnál el van repedve. Néhol csak hajszálrepedés van, máshol már látszik, hogy el is tört, és elmozdult a darab.
Most nyomozok, hogy lehet-e valahogy javítani, és ha igen, milyen módon, mennyiért. Ha nem, akkor vissza kell vinnem a bontósnak. Sad
Nem is értem, hogy hogy tudták gyárilag ilyen szarul megcsinálni, bőven lett volna hely vastagabb anyagnak. Felmerült, hogy lehetne esztergálni egy erősebb karimát, és ráhegeszteni a sperr részre. Ha rendesen meg lenne csinálva, többet nem lenne vele gond. Így tartok tőle, hogy ha veszek egy másikat, abban is ezt találnám. Próba alapján nem lehet észrevenni, mert ez is tünetek nélkül működött, csak szétszedéskor derült ki, hogy lóg a bele.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Woodstock
2011.10.26. 17:34   






pont ezt akartam mondani h nem kéne másik felnivel is kipróbálni? mert ha úgy nem ráz akkor meg van a hiba ha meg ráz akkor is...Very Happy


E36 320i '96

Győr    3834    2010.12.17. 17:52
Ogre84
2011.10.25. 23:15   






Béci írta:
Ogre84 írta:
Béci írta:
Ogre84 írta:
Béci írta:
Kormánymű nem kopott, esetleg? Nekem is ráz, egy bizonyos sebességnél, illetve fékezésnél és a kormánymű a ludas, de van már másik, ami szervós is, de még bele kellene tenni, csak előtte fel lesz újítva, az a tuti. Egyébként szerencséd van, hogy a diffiből letört darab nem akadt a fogaskerekek közé, mert 160-nál elszálltál volna vele, mint a sóhaj. Sad

Akkor van egy újabb gyanúsítottam, majd megnézem. Vétel előtti átnézéskor mondták, hogy van egy kis lógása, de nem mondták vészesnek. Mennyibe kerül a felújítása?
Ez a difi az én kocsimban még nem volt, így vettem. Most vittem el szimmering-cserére berakás előtt, és a szerelő hívott, hogy nézzem meg. Egyébként egy ideig benne lehetett, mert meg vannak kopva az élei. Arra jutottunk, hogy ez a kis letört darab az előző szerelés következménye lehet, túlhúzták a csavart, elrepedt, aztán valamikor kijött a helyéről. A maradék 7 csavar tart eleget, szóval kísérleti jelleggel bekerül, aztán meglátjuk, hogy muzsikál. A fogakat átnézték, még nem jutott be közéjük a szilánk, mind ép.

Akkor annak nem is olyan kicsi a lógása. Smile Azt nem tudom, hogy mennyibe kerül a felújítása, mert én elvileg, csak a tömítés garnitúrát cserélném ki, a lógást nem néztem még, annál a kormányműnél, de majd megnézem. A tömítést szerintem betakarja 20000, munkadíjjal együtt, talán. Smile Ha fogasléces a kormánymű, gondolom, hogy kihegesztik a kopott fogakat. Neked is csak egyenesben rángat? Mert ott szokott kopni, mivel, hogy ott van leginkább igénybe véve.

Hát, mindig egyenesben veszem észre, de ritkán megyek 120 körül, és az általában nem kanyarban van. Smile Én még a felnit sem venném ki a gyanúsítottak közül, mert mint kiderült, hegesztve volt. Egyelőre ki kell derítenem, hogy mi a probléma forrása, majd utána keresek megoldást. Most pillanatnyilag elment a kedvem az egésztől, szinte már megkívántam egy problémamentes Astrát. Smile

De kár lenne "asztmával" járni. Azok sem jobbak, sőt, minden bajuk van. Az én esetemben viszont kizárnám a felnit, mert volt pár garnitúra rajta, de mindegyikkel ugyanazt csinálta, tehát kormánymű. A múltkor megmozgattam álló helyzetben és hallottam, hogy kotyog.

Holnap megmozgatom. Lassan aktuális a téligumi vásárlás, azok más felnivel lesznek felrakva, akkor kiderül az igazság.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Béci
2011.10.25. 23:13   






Ogre84 írta:
Béci írta:
Ogre84 írta:
Béci írta:
Kormánymű nem kopott, esetleg? Nekem is ráz, egy bizonyos sebességnél, illetve fékezésnél és a kormánymű a ludas, de van már másik, ami szervós is, de még bele kellene tenni, csak előtte fel lesz újítva, az a tuti. Egyébként szerencséd van, hogy a diffiből letört darab nem akadt a fogaskerekek közé, mert 160-nál elszálltál volna vele, mint a sóhaj. Sad

Akkor van egy újabb gyanúsítottam, majd megnézem. Vétel előtti átnézéskor mondták, hogy van egy kis lógása, de nem mondták vészesnek. Mennyibe kerül a felújítása?
Ez a difi az én kocsimban még nem volt, így vettem. Most vittem el szimmering-cserére berakás előtt, és a szerelő hívott, hogy nézzem meg. Egyébként egy ideig benne lehetett, mert meg vannak kopva az élei. Arra jutottunk, hogy ez a kis letört darab az előző szerelés következménye lehet, túlhúzták a csavart, elrepedt, aztán valamikor kijött a helyéről. A maradék 7 csavar tart eleget, szóval kísérleti jelleggel bekerül, aztán meglátjuk, hogy muzsikál. A fogakat átnézték, még nem jutott be közéjük a szilánk, mind ép.

Akkor annak nem is olyan kicsi a lógása. Smile Azt nem tudom, hogy mennyibe kerül a felújítása, mert én elvileg, csak a tömítés garnitúrát cserélném ki, a lógást nem néztem még, annál a kormányműnél, de majd megnézem. A tömítést szerintem betakarja 20000, munkadíjjal együtt, talán. Smile Ha fogasléces a kormánymű, gondolom, hogy kihegesztik a kopott fogakat. Neked is csak egyenesben rángat? Mert ott szokott kopni, mivel, hogy ott van leginkább igénybe véve.

Hát, mindig egyenesben veszem észre, de ritkán megyek 120 körül, és az általában nem kanyarban van. Smile Én még a felnit sem venném ki a gyanúsítottak közül, mert mint kiderült, hegesztve volt. Egyelőre ki kell derítenem, hogy mi a probléma forrása, majd utána keresek megoldást. Most pillanatnyilag elment a kedvem az egésztől, szinte már megkívántam egy problémamentes Astrát. Smile

De kár lenne "asztmával" járni. Azok sem jobbak, sőt, minden bajuk van. Az én esetemben viszont kizárnám a felnit, mert volt pár garnitúra rajta, de mindegyikkel ugyanazt csinálta, tehát kormánymű. A múltkor megmozgattam álló helyzetben és hallottam, hogy kotyog.


Az "autó" márkajelzése általában 3 betűből áll és ez minden esetben a BMW kombinációból tevődik össze.

   347    2008.07.06. 11:53
Ogre84
2011.10.25. 22:48   






Béci írta:
Ogre84 írta:
Béci írta:
Kormánymű nem kopott, esetleg? Nekem is ráz, egy bizonyos sebességnél, illetve fékezésnél és a kormánymű a ludas, de van már másik, ami szervós is, de még bele kellene tenni, csak előtte fel lesz újítva, az a tuti. Egyébként szerencséd van, hogy a diffiből letört darab nem akadt a fogaskerekek közé, mert 160-nál elszálltál volna vele, mint a sóhaj. Sad

Akkor van egy újabb gyanúsítottam, majd megnézem. Vétel előtti átnézéskor mondták, hogy van egy kis lógása, de nem mondták vészesnek. Mennyibe kerül a felújítása?
Ez a difi az én kocsimban még nem volt, így vettem. Most vittem el szimmering-cserére berakás előtt, és a szerelő hívott, hogy nézzem meg. Egyébként egy ideig benne lehetett, mert meg vannak kopva az élei. Arra jutottunk, hogy ez a kis letört darab az előző szerelés következménye lehet, túlhúzták a csavart, elrepedt, aztán valamikor kijött a helyéről. A maradék 7 csavar tart eleget, szóval kísérleti jelleggel bekerül, aztán meglátjuk, hogy muzsikál. A fogakat átnézték, még nem jutott be közéjük a szilánk, mind ép.

Akkor annak nem is olyan kicsi a lógása. Smile Azt nem tudom, hogy mennyibe kerül a felújítása, mert én elvileg, csak a tömítés garnitúrát cserélném ki, a lógást nem néztem még, annál a kormányműnél, de majd megnézem. A tömítést szerintem betakarja 20000, munkadíjjal együtt, talán. Smile Ha fogasléces a kormánymű, gondolom, hogy kihegesztik a kopott fogakat. Neked is csak egyenesben rángat? Mert ott szokott kopni, mivel, hogy ott van leginkább igénybe véve.

Hát, mindig egyenesben veszem észre, de ritkán megyek 120 körül, és az általában nem kanyarban van. Smile Én még a felnit sem venném ki a gyanúsítottak közül, mert mint kiderült, hegesztve volt. Egyelőre ki kell derítenem, hogy mi a probléma forrása, majd utána keresek megoldást. Most pillanatnyilag elment a kedvem az egésztől, szinte már megkívántam egy problémamentes Astrát. Smile


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Ogre84
2011.10.25. 22:43   






Dawe írta:
nem egyszerübb venni egy másik kormányművet?
a difiböl ha ez a darab letört akkor szerintem nem kéne betenni a verdába,nem válatlanül van benne pont annyi pont olyan súllyal
centir ekkora tömegnél is számít....

Nem tudom, hogy egyszerűbb-e. Ha az enyém kopott, akkor jó esélyjel a bontott is az. De még nem jártam utána, előbb ki kell derítenem, hogy tényleg ott van-e a probléma.
Nem tudom, ez a pár gramm számít-e ilyen kis kerületen elhelyezve. Akitől vettem, ment vele egy darabig, ő sem tudta, hogy ez van. Most már bekerül, aztán majd kiderül az igazság. Gondolom ezt az alkatrészt nem lehet külön kapni, emiatt másik difit venni pedig nem sok kedvem van.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Dawe
2011.10.25. 21:58   





Redneck Boss
nem egyszerübb venni egy másik kormányművet?
a difiböl ha ez a darab letört akkor szerintem nem kéne betenni a verdába,nem válatlanül van benne pont annyi pont olyan súllyal
centir ekkora tömegnél is számít....


ADJ MEG AZ AUTÓDNAK MINDENT,MINDENBŐL A LEGJOBBAT ÉS MINDIG... ...UTÁNA MEG HASZNÁLD,AHOGY KEDVED TARTJA.
/R.R.T./

vecsés west side    2740    2005.10.08. 15:11
Béci
2011.10.25. 21:50   






Ogre84 írta:
Béci írta:
Kormánymű nem kopott, esetleg? Nekem is ráz, egy bizonyos sebességnél, illetve fékezésnél és a kormánymű a ludas, de van már másik, ami szervós is, de még bele kellene tenni, csak előtte fel lesz újítva, az a tuti. Egyébként szerencséd van, hogy a diffiből letört darab nem akadt a fogaskerekek közé, mert 160-nál elszálltál volna vele, mint a sóhaj. Sad

Akkor van egy újabb gyanúsítottam, majd megnézem. Vétel előtti átnézéskor mondták, hogy van egy kis lógása, de nem mondták vészesnek. Mennyibe kerül a felújítása?
Ez a difi az én kocsimban még nem volt, így vettem. Most vittem el szimmering-cserére berakás előtt, és a szerelő hívott, hogy nézzem meg. Egyébként egy ideig benne lehetett, mert meg vannak kopva az élei. Arra jutottunk, hogy ez a kis letört darab az előző szerelés következménye lehet, túlhúzták a csavart, elrepedt, aztán valamikor kijött a helyéről. A maradék 7 csavar tart eleget, szóval kísérleti jelleggel bekerül, aztán meglátjuk, hogy muzsikál. A fogakat átnézték, még nem jutott be közéjük a szilánk, mind ép.

Akkor annak nem is olyan kicsi a lógása. Smile Azt nem tudom, hogy mennyibe kerül a felújítása, mert én elvileg, csak a tömítés garnitúrát cserélném ki, a lógást nem néztem még, annál a kormányműnél, de majd megnézem. A tömítést szerintem betakarja 20000, munkadíjjal együtt, talán. Smile Ha fogasléces a kormánymű, gondolom, hogy kihegesztik a kopott fogakat. Neked is csak egyenesben rángat? Mert ott szokott kopni, mivel, hogy ott van leginkább igénybe véve.


Az "autó" márkajelzése általában 3 betűből áll és ez minden esetben a BMW kombinációból tevődik össze.

   347    2008.07.06. 11:53
Ogre84
2011.10.25. 21:26   






Béci írta:
Kormánymű nem kopott, esetleg? Nekem is ráz, egy bizonyos sebességnél, illetve fékezésnél és a kormánymű a ludas, de van már másik, ami szervós is, de még bele kellene tenni, csak előtte fel lesz újítva, az a tuti. Egyébként szerencséd van, hogy a diffiből letört darab nem akadt a fogaskerekek közé, mert 160-nál elszálltál volna vele, mint a sóhaj. Sad

Akkor van egy újabb gyanúsítottam, majd megnézem. Vétel előtti átnézéskor mondták, hogy van egy kis lógása, de nem mondták vészesnek. Mennyibe kerül a felújítása?
Ez a difi az én kocsimban még nem volt, így vettem. Most vittem el szimmering-cserére berakás előtt, és a szerelő hívott, hogy nézzem meg. Egyébként egy ideig benne lehetett, mert meg vannak kopva az élei. Arra jutottunk, hogy ez a kis letört darab az előző szerelés következménye lehet, túlhúzták a csavart, elrepedt, aztán valamikor kijött a helyéről. A maradék 7 csavar tart eleget, szóval kísérleti jelleggel bekerül, aztán meglátjuk, hogy muzsikál. A fogakat átnézték, még nem jutott be közéjük a szilánk, mind ép.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Béci
2011.10.25. 19:49   






Ogre84 írta:
No, ma nagyon fasza hírrel fogadott a szerelő. Ő kóricált a nemrég vásárolt sperrdifimben:






Innen tört le valamikor:



Ilyen olaj jött le belőle, ami a szerelő szerint erősen adalékolt, reméljük nem azért, mert búgott:




Nagy mázli, hogy nem kapták be a fogaskerekek azt a darabot. Mivel még 7 csavar fogja, bízok benne, hogy nem gyengült számottevően a szerkezet, ezért összerakatom így, friss olajjal, és meglátjuk mi lesz. A szimmeringeket nem merem így belerakatni, inkább nem költök rá, amíg nem biztos, hogy jó.
Tovább a f@szom tele van, hogy nem tudom megszűntetni a kormányrázást 120 körül. Attól félek, ebből felnijavítás lesz, mert már két különböző helyen is kicentíroztattam. A lengőkarok, szilentek, lengéscsillapítók zsír újak, így nem maradt más gyanúsítottam. Sad

Kormánymű nem kopott, esetleg? Nekem is ráz, egy bizonyos sebességnél, illetve fékezésnél és a kormánymű a ludas, de van már másik, ami szervós is, de még bele kellene tenni, csak előtte fel lesz újítva, az a tuti. Egyébként szerencséd van, hogy a diffiből letört darab nem akadt a fogaskerekek közé, mert 160-nál elszálltál volna vele, mint a sóhaj. Sad


Az "autó" márkajelzése általában 3 betűből áll és ez minden esetben a BMW kombinációból tevődik össze.

   347    2008.07.06. 11:53
Ogre84
2011.10.25. 17:14   






No, ma nagyon fasza hírrel fogadott a szerelő. Ő kóricált a nemrég vásárolt sperrdifimben:






Innen tört le valamikor:



Ilyen olaj jött le belőle, ami a szerelő szerint erősen adalékolt, reméljük nem azért, mert búgott:




Nagy mázli, hogy nem kapták be a fogaskerekek azt a darabot. Mivel még 7 csavar fogja, bízok benne, hogy nem gyengült számottevően a szerkezet, ezért összerakatom így, friss olajjal, és meglátjuk mi lesz. A szimmeringeket nem merem így belerakatni, inkább nem költök rá, amíg nem biztos, hogy jó.
Tovább a f@szom tele van, hogy nem tudom megszűntetni a kormányrázást 120 körül. Attól félek, ebből felnijavítás lesz, mert már két különböző helyen is kicentíroztattam. A lengőkarok, szilentek, lengéscsillapítók zsír újak, így nem maradt más gyanúsítottam. Sad


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Ogre84
2011.10.16. 23:33   






sixday írta:
Ogre84 írta:
Woodstock írta:
Nagyon jó leírás lett...amúgy a CVV valami 17k igaz?gondolom használtat vadászol nem? Vagy újat?

Újat. Nem érdemes bontottat venni belőle, mert a benne lévő gumi membrán elöregszik.


És ez miért lesz jó nekünk ha cseréljük? Én is agyalok rajta mert az tutti hogy az olajlecsapató része nekem nem működik (olaj cseppen a kartergázcső végén) plusz tiszta olajsár volt belülről a szelepfedelem tehát tippre ez is el van rakodva trutyival... Sad
Csak kellene még egy kis mézesmadzag hogy mittudomén 3 literrel kevesebbet fog enni az autó vagy ilyesmi Very Happy Very Happy hogy nekifogjak

Alapjárati gondokat okozhat, de extrém esetben olvastam komolyabb motorkárosodásokról, de szerintem az nagyon ritka.
Nálad valószínűleg eldugult a szeparátor alja, vagy a cső. Ha a membrán jó, lehet hogy a tisztítás is elég. Itt ez a videó: http://www.youtube.com/watch?v=i2oyEFk4HXc
Ennek a leírásában azt írja a gyerek, hogy elfagyott a cvv (vagy ccv, hol így, hol úgy írják). Ha jól értettem, emiatt az egyik henger folyadéklökést kapott, és hajtókart kellett cserélnie. Bár ehhez szerintem egyszerre sok olajat kell beszívnia valahogy.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
sixday
2011.10.16. 23:07   






Ogre84 írta:
Woodstock írta:
Nagyon jó leírás lett...amúgy a CVV valami 17k igaz?gondolom használtat vadászol nem? Vagy újat?

Újat. Nem érdemes bontottat venni belőle, mert a benne lévő gumi membrán elöregszik.


És ez miért lesz jó nekünk ha cseréljük? Én is agyalok rajta mert az tutti hogy az olajlecsapató része nekem nem működik (olaj cseppen a kartergázcső végén) plusz tiszta olajsár volt belülről a szelepfedelem tehát tippre ez is el van rakodva trutyival... Sad
Csak kellene még egy kis mézesmadzag hogy mittudomén 3 literrel kevesebbet fog enni az autó vagy ilyesmi Very Happy Very Happy hogy nekifogjak


Budapest    1018    2006.10.05. 11:02
Ogre84
2011.10.16. 22:56   






Woodstock írta:
Nagyon jó leírás lett...amúgy a CVV valami 17k igaz?gondolom használtat vadászol nem? Vagy újat?

Újat. Nem érdemes bontottat venni belőle, mert a benne lévő gumi membrán elöregszik.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Woodstock
2011.10.16. 22:43   






Ogre84 írta:
Mivel többeket érdekelhet, ezért megpróbálom érthetően leírni a kartergáz-szelep/szeparátor és az alapjárati szelep tisztítását. Mivel elrontottam a szeparátort, ezért újat kell vennem, és beraknom, szóval később lehet, hogy képek is lesznek. Az akkumulátort ajánlom lekötni a művelet előtt.

1. Vegyük ki a légszűrőházat: (Tempomatos autónál itt még valamit le kell szedni előtte, de nekem nincs benne.) A két kapcsot - ami a légtömegmérőhoz (MAF) rögzít - kikapcsoljuk. A két anyát a jobb oldalán meglazítjuk, és már ki is ön. Az elején a levegő beömlő tölcsérét is kivehetjük.

2. MAF leszedése: A kábelt a csatlakozó elfordításával leszedjük, majd a bilincset a gumikönyökön kilazítjuk, és már le is jön.

3. Gumikönyök leszedése: Az pillangószelepnél meglazítjuk a bilincset. Alulról belecsatlakozik az alapjárati szelep vezetéke, ezt húzzuk ki, és utána kijön. Ha azt a csövet végigkövetjük, könnyű beazonosítani az alapjárati szelepet (ICV).

4. ASC-s autó esetén leszedjük annak pillangóját: lehúzzuk az elektromos csatlakozót, majd kiszedjük a két 10-es csavart, ami a gáz pillangójához rögzíti. Ezután félre tudjuk hajtani, hogy ne legyen útban.

5. A pillangószelepet leszedjük a szívósorról, 4 db 10-es csavar tartja. Ezekhez nehezebb hozzáférni, mert kb. 3-4 cm mélyen ülnek, tehát villáskulcs kizárva, valami hosszabbítható kulcs kell. Az elektromos csatlakozót erről is lehúzzuk. A vizet nem kell lekötni róla, így is félre tudod hajtani, amennyire kell. Ha koszos, akkor tisztítsd meg. Szerencsére nekem szinte tiszta volt. Ha leszedés után benézünk a lyukon a szívósorba, ott a beszívott levegő hőmérője. Én nem szedtem ki, de egy kis féktisztítóval megfújkáltam. Nem tűnt koszosnak, ezért nem láttam értelmét, hogy kiszedjem megtisztogatni. Ezt a lyukat a szerelés idejére érdemes egy tiszta ronggyal betömni, hogy ne menjen bele kosz.

6.ICV kiszedése: Az ICV-t 3 db 10-es csavar tartja. Ebből az egyik a nívópálcát is rögzíti. A 3 csavart kiszedjük, az ICV hátuljából kiházzuk az elektromos csatlakozót. Ehhez a többi csatlakozóhoz hasonlóan le kell nyomni rajta a kis drót kapcsot. Ezután a szelep lefelé kihúzható a szívósorból. Tisztítását én hideg-zsíroldóval, majd féktisztítóval végeztem. A végén egy kis WD40-et is nyomtam bele. Akkor tűnt jónak, amikor gyorsan oda-vissza forgatva a kezemben a szelep saját lendületétől forgott benne, hallani lehetett, ahogy a végpontokon koppant. Egy nem saját kép egy leszedett szívósorról:




7. Kartergáz szelep (CVV) kiszedése: Ez valamivel az ICV előtt található. Húzzuk le róla a csövet, ami a szelepfedél elülső részéből csatlakozik bele (ezen megy bele a kartergáz). Ahhoz, hogy ezt le tudjuk húzni, össze kell nyomni a végén található gyűrűs részt a recés részén. Én lehúztam a szelepfedélről is, hogy legyen helyem. Ezt is kitisztogattam, de szilárd koksz volt a falán, ezért egy idő után feladtam. Érdemes megnézni, nehogy el legyen tömődve. Utána kivesszük a 3 db 10-es csavart, ami tartja, majd a motorblokk felé megnyomva, kijön a szívósorból. Ezután még az alján van egy cső, ami a nívópálca aljához vezet, ezen csorog le a leválasztott olaj. Ezt lehúzva ki lehet szedni a CCV-t, nem lesz egyszerű a kis hely miatt. Én megpróbáltam szétszedni és kitisztítani, de könnyű eltörni. Ha mégis meg akarod próbálni, akkor az alját ki tudod öblíteni, a membránnál pedig csavarhúzóval szét lehet feszegetni, de nekem eltört, ráadásul a csavarhúzó beleszaladt a membránba, kiszakítva azt. Szóval így sem úsztam meg, hogy újat vegyek.

8. Tisztítás után fordított sorrendben rakjuk össze.

Ha meglesz az új CVV, megpróbálom képekkel kiegészíteni a leírást.

Nagyon jó leírás lett...amúgy a CVV valami 17k igaz?gondolom használtat vadászol nem? Vagy újat?


E36 320i '96

Győr    3834    2010.12.17. 17:52
Ogre84
2011.10.16. 20:39   






Mivel többeket érdekelhet, ezért megpróbálom érthetően leírni a kartergáz-szelep/szeparátor és az alapjárati szelep tisztítását. Mivel elrontottam a szeparátort, ezért újat kell vennem, és beraknom, szóval később lehet, hogy képek is lesznek. Az akkumulátort ajánlom lekötni a művelet előtt.

1. Vegyük ki a légszűrőházat: (Tempomatos autónál itt még valamit le kell szedni előtte, de nekem nincs benne.) A két kapcsot - ami a légtömegmérőhoz (MAF) rögzít - kikapcsoljuk. A két anyát a jobb oldalán meglazítjuk, és már ki is ön. Az elején a levegő beömlő tölcsérét is kivehetjük.

2. MAF leszedése: A kábelt a csatlakozó elfordításával leszedjük, majd a bilincset a gumikönyökön kilazítjuk, és már le is jön.

3. Gumikönyök leszedése: Az pillangószelepnél meglazítjuk a bilincset. Alulról belecsatlakozik az alapjárati szelep vezetéke, ezt húzzuk ki, és utána kijön. Ha azt a csövet végigkövetjük, könnyű beazonosítani az alapjárati szelepet (ICV).

4. ASC-s autó esetén leszedjük annak pillangóját: lehúzzuk az elektromos csatlakozót, majd kiszedjük a két 10-es csavart, ami a gáz pillangójához rögzíti. Ezután félre tudjuk hajtani, hogy ne legyen útban.

5. A pillangószelepet leszedjük a szívósorról, 4 db 10-es csavar tartja. Ezekhez nehezebb hozzáférni, mert kb. 3-4 cm mélyen ülnek, tehát villáskulcs kizárva, valami hosszabbítható kulcs kell. Az elektromos csatlakozót erről is lehúzzuk. A vizet nem kell lekötni róla, így is félre tudod hajtani, amennyire kell. Ha koszos, akkor tisztítsd meg. Szerencsére nekem szinte tiszta volt. Ha leszedés után benézünk a lyukon a szívósorba, ott a beszívott levegő hőmérője. Én nem szedtem ki, de egy kis féktisztítóval megfújkáltam. Nem tűnt koszosnak, ezért nem láttam értelmét, hogy kiszedjem megtisztogatni. Ezt a lyukat a szerelés idejére érdemes egy tiszta ronggyal betömni, hogy ne menjen bele kosz.

6.ICV kiszedése: Az ICV-t 3 db 10-es csavar tartja. Ebből az egyik a nívópálcát is rögzíti. A 3 csavart kiszedjük, az ICV hátuljából kiházzuk az elektromos csatlakozót. Ehhez a többi csatlakozóhoz hasonlóan le kell nyomni rajta a kis drót kapcsot. Ezután a szelep lefelé kihúzható a szívósorból. Tisztítását én hideg-zsíroldóval, majd féktisztítóval végeztem. A végén egy kis WD40-et is nyomtam bele. Akkor tűnt jónak, amikor gyorsan oda-vissza forgatva a kezemben a szelep saját lendületétől forgott benne, hallani lehetett, ahogy a végpontokon koppant. Egy nem saját kép egy leszedett szívósorról:




7. Kartergáz szelep (CVV) kiszedése: Ez valamivel az ICV előtt található. Húzzuk le róla a csövet, ami a szelepfedél elülső részéből csatlakozik bele (ezen megy bele a kartergáz). Ahhoz, hogy ezt le tudjuk húzni, össze kell nyomni a végén található gyűrűs részt a recés részén. Én lehúztam a szelepfedélről is, hogy legyen helyem. Ezt is kitisztogattam, de szilárd koksz volt a falán, ezért egy idő után feladtam. Érdemes megnézni, nehogy el legyen tömődve. Utána kivesszük a 3 db 10-es csavart, ami tartja, majd a motorblokk felé megnyomva, kijön a szívósorból. Ezután még az alján van egy cső, ami a nívópálca aljához vezet, ezen csorog le a leválasztott olaj. Ezt lehúzva ki lehet szedni a CCV-t, nem lesz egyszerű a kis hely miatt. Én megpróbáltam szétszedni és kitisztítani, de könnyű eltörni. Ha mégis meg akarod próbálni, akkor az alját ki tudod öblíteni, a membránnál pedig csavarhúzóval szét lehet feszegetni, de nekem eltört, ráadásul a csavarhúzó beleszaladt a membránba, kiszakítva azt. Szóval így sem úsztam meg, hogy újat vegyek.

8. Tisztítás után fordított sorrendben rakjuk össze.

Ha meglesz az új CVV, megpróbálom képekkel kiegészíteni a leírást.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Ogre84
2011.10.13. 07:40   






Boczy46 írta:
Ogre84 írta:
Boczy46 írta:
ez mennyi volt?mert ami nekem van az totál más, hátlapi usb-s,teli előlapos, tudod amiről beszéltünk, de tuti jól fog szólni, nekem még a sonyhoz képest is sokkal jobban szól, legközelebb is apline-t veszek.

Ez 55 volt. Olyat akartam, ami neked is van, de ez még egy kicsivel annál is jobban szól, ezért bevállaltam a kis kijelzőt és a fapados külsőt.
Boczy46 írta:
a boardodon 1 izzo kiment amugy Smile

Én is néztem, de csak a képen tűnt fel, hogy nem ég. Azt is szerelgethetem majd. Hol lehet abba izzót kapni?


te tudod, nekem nincs annyira kifinomult hallásom, így maradtam ennél.a boardba meg szerintem bmwbe vegyél izzót


Megvan, miért nem tűnt fel. Szabad szemmel alig venni észre, hogy kiégett az izzó, a fénykép pedig kiemelte. Annyi látszik, hogy sötétebb ott a kijelző háttere. Annyit nem értek, hogy realoem egy 12V-os izzót ír csak a BC ábráján, valahol pedig 5V-ost olvastam.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Boczy46
2011.10.12. 21:18   





Site Admin
Ogre84 írta:
Boczy46 írta:
ez mennyi volt?mert ami nekem van az totál más, hátlapi usb-s,teli előlapos, tudod amiről beszéltünk, de tuti jól fog szólni, nekem még a sonyhoz képest is sokkal jobban szól, legközelebb is apline-t veszek.

Ez 55 volt. Olyat akartam, ami neked is van, de ez még egy kicsivel annál is jobban szól, ezért bevállaltam a kis kijelzőt és a fapados külsőt.
Boczy46 írta:
a boardodon 1 izzo kiment amugy Smile

Én is néztem, de csak a képen tűnt fel, hogy nem ég. Azt is szerelgethetem majd. Hol lehet abba izzót kapni?


te tudod, nekem nincs annyira kifinomult hallásom, így maradtam ennél.a boardba meg szerintem bmwbe vegyél izzót


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  34 / 36 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E36

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére