POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
9 / 11 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E30   »   Jay E30 328i 24V

Jay350i
2011.07.03. 17:40   






Megérkeztünk nyaralásból, 2500km minden gond nélkül!
Bár "Kicsi Jay"-es műanyag rendszámtáblám sajnos elolvadt a napon Very Happy Következőt fémből csináltatom majd.

Tegnap felkerült egy kis újdonság is egy iS hátsó spoiler személyében.










"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Sota///
2011.06.28. 00:00   






Jay350i írta:
Béci írta:
Az M54 mikor pattan bele? Smile Kíváncsi vagyok már rá. Vagy az már nem nyári projekt? Év végére csúszik át? Surprised

Szia
Igen átcsúszik őszre, mert nem tudom nélkülözni az autót munkámból kifolyólag. Ha minden úgy halad ahogy elterveztem, őszre összegyűlik egy másik autóra (E34 touring vagy E38 vagy kitudja...) való, és akkor lesz mivel menjek, amíg a 330i készül. Ennyi a fennakadás pillanatnyilag.
Közben viszont gyűlnek az alkatrészek a projekthez, majd írom szépen sorjában. Már van olajhűtő meg e28 M5 vízhűtő, talán iX fékdevander is lesz nemsokára...


Kár,hogy csúszik,én is kíváncsi vagyok milyen lesz ,hogy sikerül,reméljük csak is jól. Kacsint Jó nyaralást!


Bayerische Motoren Werke

Újfehértó    246    2008.06.21. 07:40
Jay350i
2011.06.22. 15:30   






Béci írta:
Az M54 mikor pattan bele? Smile Kíváncsi vagyok már rá. Vagy az már nem nyári projekt? Év végére csúszik át? Surprised

Szia
Igen átcsúszik őszre, mert nem tudom nélkülözni az autót munkámból kifolyólag. Ha minden úgy halad ahogy elterveztem, őszre összegyűlik egy másik autóra (E34 touring vagy E38 vagy kitudja...) való, és akkor lesz mivel menjek, amíg a 330i készül. Ennyi a fennakadás pillanatnyilag.
Közben viszont gyűlnek az alkatrészek a projekthez, majd írom szépen sorjában. Már van olajhűtő meg e28 M5 vízhűtő, talán iX fékdevander is lesz nemsokára...


"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Béci
2011.06.22. 15:19   






Az M54 mikor pattan bele? Smile Kíváncsi vagyok már rá. Vagy az már nem nyári projekt? Év végére csúszik át? Surprised


Az "autó" márkajelzése általában 3 betűből áll és ez minden esetben a BMW kombinációból tevődik össze.

   347    2008.07.06. 11:53
Red82
2011.06.22. 08:13   






Jay350i írta:
Red82 írta:
Szia
Nagyon szép és igényes az géped! Kacsint
Sajnos fotót nem tudtam lőni róla mert mindíg valaki "lekötött", az esti dolgot meg nem kell kommentálni... Smile, de a legközelebbi találkozásnál ami remélem hogy Zamárdi... mindenképp készítek róla egy sorozatot! Smile
Örülök hogy találkoztunk és személyesen is megismerkedtünk! Very Happy

Hali
Köszi és én is örülök hogy végre élőben is találkoztunk ;)
Este meg kicsit másnaposok-fílingre sikerült:) egyszer meg lehet nézni a képeket róla aztán jobb ha töröljük a bizonyítékokat Mad Kacsint

Így van! Very Happy Smile


Baby Six!

   990    2009.08.31. 14:08
Jay350i
2011.06.21. 21:48   






Holnap után megyünk nyaralni úgyhogy kicsit rámelóztam a Bömbire, nehogy cserben hagyjon valahol a messzeségben. Smile
Önindítóm sajnos régóta szarakodik, végül vadkert utáni hétfőn fel is adta a szolgálatot végleg. Jocótól kaptam egy talán-m10 önindítót amit ezúttal is köszönök neki, de sajnos nem m10hez való volt, (még csak nem is m40hez, összehasonlítottuk, úgyhogy m20 vagy m50 lesz az feltehetően.)
Végül Zalaegerszegen találtunk egyet kemény 2000ft-ért, ami megfelelően működött. Egyúttal kimértük az áramfelvételét is, és sajna volt itt más baj is.

Szétbontottam immáron sokadszor a bal első lábteret és nagy nehezen fanyalogva, de rászántam magam a teljes köteg kigobozására.
Tudni kell rólam, hogy bizonyos dolgokat (egyre inkább mindent Smile ) csak általam személyesen is ismert és abszolút megbízható emberre, vagy saját magamra vagyok hajlandó bízni. Elektromosságban ez az egyetlen ember Tudi, de az ő hiányában (távolság vs. idő) kénytelen voltam én nekivágni, mindezt persze hozzáértő ember (UgriMiki) mellett, hogy tudjak kinek kajabálni ha valamiben nem vagyok biztos vagy valamit elb_szok Smile Szerencsére utóbbi eset nem fordult elő, elbizonytalanodás is csak 2-3 alkalommal, csak beletanulok egyszer a villamosságba is. Very Happy

A hiba közvetlen oka a kormányoszlop alján, középen található csatlakozó eltörése volt, amit pótoltam az ex-350i ex-kötegéből.
Likvidáltam a nem működő riasztót is, ami a bekötését látva csoda hogy egyáltalán valaha is működött.

Pedig nem is volt rossz darab (Gemini), indexeket villogtatott, volt ultrahangos belsőtér érzékelője is, kontaktkapcsolós motortérnyitás-érzékelője is, meg csomó más tanítható funkciója, pl ajtónyitás hiányában hány sec múlva élesedjen vissza, stb nem rossz kütyü, úgyhogy eltettem magamnak, jó lesz egyszer még valamire/valamibe.

Riasztó kötegében is voltak furcsaságok, duplán bekötött vezetékek, felesleges csatlakozókból 4 vagy 5, gusztustalan bekötések forrasztás és szigetelés nélkül egymástól 1-2cm-re, összevissza pár centinként toldozgatott vezetékek, volt ami 6szor(!) volt megtoldva kb 1 méteren, meg ilyenek. Most minden forrasztva lett, gyári szigetelést (gusztustalan mindent összefogó ragacs) teljesen eltávolítottam mindenről és újraszigeteltem normális Tesa szigetelőszalaggal. (Textileset szerettem volna, de nem kaptam sehol úgyhogy simát használtam.)

Még egy kis érdekesség: összesen a riasztó működéséhez ténylegesen szükséges vezetékeken KÍVÜL kb 7-8méternyi vezetéket távolítottam el a beltérből, ami nem vezetett SEHONNAN SEHOVA! Surprised

Nagyjából ennyi a történet, aki látta egyszer is, hogy mi' káosz volt a kötegben, az tudja, milyen idegtépő volt mindazt kijavítani, a gyári állapotokat reprodukálni.

Jah és még pár érdekesség villamosságon kívül, amit ma vettem észre és javítottam ki:
- kupplungpedálom érezhető kb 1 cm-t lógott minden irányba eddig, aminek oka igen durva: a munkahengert a pedálszerkezethez rögzítő csavarról hiányzott az anya (!) és csak félig lógott bent a helyén.
- Bal1ben a biztonsági öv egyetlen csavarja sem volt meghúzva egyáltalán, csak kézzel éppenhogy belehajtva. (ülésbe és b-oszlopba is)
- Műszerfalhéj kormányoszlop melletti felfogatásából hiányzott a csavar

Kezdek félni ebben az autóban komolyan mondom, még jó, hogy mostmár gyakorlatilag körbejártam teljesen, minden létező csavart pótoltam, meghúztam benne, talán elmúlt az életveszély...



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.22. 09:42 (2).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.06.10. 19:37   






Mai napot rászántam a csinosítgatásra, hogy holnap ne valljon szégyent a bébi.
Külső mosás, belső tisztítás, porszívózás, pár újabb patent összevadászása és helyrerakása (B-oszlop burkolatok és küszöbbelépők patentjei, kormány alatti borkolat, stb) az összegányolt kesztyűtartómat most szétszedtem, csináltam neki zsanért meg tartópántot is ideiglenesen. További károkat természetesen nem okoztam csak ami már úgy is szét volt benne gányolva az most legalább úgy van szétgányolva hogy működik is Smile
Kipucoltam és újrakentem az ajtózsanérokat és távtartókat, visszaragasztottam a leesett felniemblémát, valamint pár kisebb karcolást - jobb híján kézzel - kipolíroztam.

Nagyjából ennyi, reggel korán indulás!

Képeket nem csináltam holnap úgy is készül róla egy rakás... Mad



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:20 (2).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.06.07. 19:19   






Elkezdtem készülni a találkozóra. Kidobtam a gagyi Sony hifit a gépből és belekerült a jó kis gyári Business CD RDS.
A dolog nem volt olyan egyszerű, mert teljes a káosz a beltéri kábelkötegemben még mindig
(Tudihoz még nem sikerült eljutnom) így hát én szétborítottam a műszerfalat, Viktor barátom meg újrakábelezte a Hifi környékét. Most legalább normálisan szól minden hangszóróm, plusz pár hiányzó csavar, patent, stb szintén pótolva lett a beltérből, megszűntetve pár kisebb zajforrást. Már csak az antennakábel csatlakozóját kell kicserélni, mert a Sonyhoz más fajta kellett. Viktorral egyébként elbizniszeltük a Sonyt egy másik gagyi fejegységre, viszont ennek ugyanolyanok a csatlakozói, mint a Business-nek így most már bármikor csereberélhetem őket ha úgy tartja kedvem.





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.08.25. 13:41 (6).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.05.31. 17:57   






Kint a motor, nájsz!

Hófehérke közben köszöni szépen, jól van Smile Pár aktuális kép:





















A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:18 (2).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
powered
2011.05.31. 16:43   













racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
Jay350i
2011.05.30. 21:12   






Donor igyekszik széjjelfele, ma délután is foglalkoztunk vele egy kicsit.
Motor kikötve teljesen, már csak a kardánról kell leválasztani és kinntvan. Be is került mostmár emelőre, mert a hátralevő dolgokhoz már elengedhetetlen.

Közben szorgalmasan hirdetgetem egyben és külön pár alkatrészét is, aki keresi az megtalálja az ahhoz tartozó fórumtopicokban.









A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:18 (2).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.05.27. 11:00   






Na Üdv mindenkinek!
Meguntam ugyanazokra a kérdésekre újra és újra válaszolgatni, mert mindenki lusta visszaolvasni! Nem baj, türelmes vagyok, nem haragszok senkire, de most egyszer és utoljára leírom az ide vonatkozó jogszabályokat összegyűjtve, és ha ezután lesz kérdés, azt tessék a hatóságok felé intézni, én meguntam válaszolni, inkább törölni fogom őket!!
Köszönöm. Nah tehát:

NKH-nál:

"A szabályos elintézéshez előzetes engedélyt kell kérnie a Nemzeti Közlekedési Hatóság területileg illetékes igazgatóságánál (lánykori nevén a közlekedésfelügyeletnél). Jármű átalakításához új, felújított, javított, illetve bontás során kinyert, javítás nélkül beépíthetőnek minősített alkatrészek használhatók. Ha megkapta az előzetes engedélyt, az átalakított járművet időszakos műszaki vizsgára be kell mutatni, ha az átalakított jármű a követelményeknek megfelel, az átalakítással létrehozott változásról a közlekedési hatóság Műszaki adatlapot állít ki. "

Ez volt a hivatalos maszlag. NKH-nál van ismerős aki papírozott már többek között E30 335i M30at, golf2 VR6-ot, golf1 2,0pd tdi-t többet nem sorolok szerintem ennyi elég. Engedélyekkel és vizsgáztatással nem lesz gond, ez nagyjából összesen 120-150000forintot kóstál baráti alapon.

Motorcsere nyilvántartásba vétele (Okmányirodában)

Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok, kellékek:

A járműhöz kiadott új típusú forgalmi engedély és törzskönyv vagy a régi típusú forgalmi engedély
A motor tulajdonjogát igazoló okirat /számla/
Külföldi számla esetén vámeljárás lefolytatását igazoló okirat (ha 2004.05.01-e előtti a behozatal)
A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összeg feladóvevénye, házipénztári nyugta, vagy nyilatkozat az illetékmentességről
Nem típus azonos motor beépítés esetén: (átalakítási engedély és Műszaki adatlap, eredetvizsga, hátsó rendszámtábla, érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény, vagy házipénztári nyugta)
Típus azonos motor beépítése esetén csak műszaki adatlap
Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat

Regisztrációs Adó és annak összege:

Ez a legbonyolultabb rész. Aki nem kíváncsi a részletekre az egyszerűen nézze meg a hivatalos regadó kalkulátorban:
http://www.euvonal.hu/regado.php
akit a részletek érdekelnek és hogy miért NINCS regadó az M10B18ról M54B30ra cserélés esetében az most figyeljen jól többször nem írom le és nem is mondom el vadkerten se Smile

hogy egészen pontos legyek, a regisztrációs adóra vonatkozó 2003. évi CX. törvény 8. §-ának 2. és 3. bekezdése így szól:
"(2) Ha a személygépkocsit átalakították, az átalakított személygépkocsi forgalomba helyezésekor az adó összegét az átalakítás utáni és az átalakítás előtti állapot közti adó különbözeteként kell megállapítani."

"(3) Ha a különbözet előjele pozitív, az adót az adóalany köteles a vámhatóságnak megfizetni."

További cikkelyek alapján (most nem keresem vissza) találtam olyan részleteket, amelyek még fontosak, például hogy ilyen esetben dátumként az autó eredeti első magyar forgalombahelyezését kell tekinteni, esetemben 1986/6hó.
M10B18 /1601-1800cm3 kategória, 4nél rosszabb besorolás/ ez az összeg pontosan megegyezik az M54B30-éval / 2501-3000cm3 kategória, 8nál jobb besorolás/ mellékesen 244540forint mindkét esetben, de a különbség a lényeges, ami NULLA forint.


Ezt a "táblázatot" még régebben készítettem, pár helyen minimális eltérés már van ehhez képest, de nagyjából még mindig irányadó, M54ek esetén pedig most is aktuális.
Ezeket az adatokat hiába kérdezitek és hiába keresnétek, neten SEHOL nem fogjátok megtalálni, ÉN KÉSZÍTETTEM őket a jogszabályok és a regadó kalkulátor összevetésével, mindösszesen irányadó szándékkal:
1,8 m10 -> 2,0 m50 = +90959 (335639-244680)
1,8 m10 -> 2,5 m50= +237766
1,8 m10 -> 2,0 m52(euro3) = -20957 azaz nulla
1,8 m10 -> 2,5 m52(euro3) = +76914
1,8 m10 -> 2,8 m52(euro3) = +122339
1,8 m10 -> 2,5 m54(euro4) = -83828 azaz nulla
1,8 m10 -> 3,0 m54(euro4) = 0 kereken
1,8 m10 -> 3,2 S54(euro3) = +284288
hamár itt tartunk:
1,8 m10 -> 5,0 M70 = +811062
1,8 m10 -> 5,4 M73(euro2) = +460282

Akinek a regadó kalkulátor nem nyílik meg, vagy nem bízik meg benne az kiszámolhatja saját maga is:
Adótételek az egyes adókategóriákban

1. Adótételek személygépkocsik esetén

Adó-
kategória A személygépkocsi műszaki tulajdonságai Adótétel
[A személygépkocsi környezetvédelmi osztályba sorolása a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 5. számú mellékletének II. pontja szerint]

8-nál jobb 6-8 4 4-nél rosszabb

1. Otto-motoros személygépkocsi 1100 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 1300 cm3-ig 250 000
Ft/db 372 000
Ft/db 499 000
Ft/db 749 000
Ft/db

2. Otto-motoros személygépkocsi 1101-1400 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 1301-1500 cm3-ig 361 000
Ft/db 542 000
Ft/db 722 000
Ft/db 1 083 000
Ft/db

3. Otto-motoros személygépkocsi 1401-1600 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 1501-1700 cm3-ig 478 000
Ft/db 722 000
Ft/db 966 000
Ft/db 1 434 000
Ft/db

4. Otto-motoros személygépkocsi 1601-1800 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 1701-2000 cm3-ig 743 000
Ft/db 1 104 000
Ft/db 1 476 000
Ft/db 2 230 000
Ft/db

5. Otto-motoros személygépkocsi 1801-2000 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 2001-2500 cm3-ig 1 020 000
Ft/db 1 529 000
Ft/db 2 039 000
Ft/db 3 059 000
Ft/db

6. Otto-motoros személygépkocsi 2001-2500 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 2501-3000 cm3-ig 1 466 000
Ft/db 2 198 000
Ft/db 2 931 000
Ft/db 4 397 000
Ft/db

7. Otto-motoros személygépkocsi 2501-3000 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 3001-3500 cm3-ig 2 230 000
Ft/db 3 345 000
Ft/db 4 460 000
Ft/db 6 691 000
Ft/db

8. Otto-motoros személygépkocsi 3000 cm3 felett és dízelmotoros személygépkocsi 3500 cm3 felett 3 207 000
Ft/db 4 821 000
Ft/db 6 425 000
Ft/db 9 622 000
Ft/db

9. A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 5. számú mellékletének II. pontja szerinti 5 környezetvédelmi osztályba tartozó elektromos meghajtású, illetőleg hybrid (elektromos és Otto-, vagy elektromos és dízelmotoros) hajtású személygépkocsi 190 000 Ft/db

10. A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 5. számú mellékletének II. pontja szerinti 5 környezetvédelmi osztályba tartozó, a 9. pont alá nem tartozó egyéb személygépkocsi 380 000 Ft/db

A gépjármű e törvény szerinti kategóriába sorolását, továbbá a gépjármű műszaki és környezetvédelmi osztályba sorolási adatait a közlekedési hatóság a forgalomba helyezés engedélyezésének eljárásában állapítja meg, és a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 1. számú melléklet II. részében meghatározott Műszaki adatlapon rögzíti.

Az adó összegének meghatározása a gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam figyelembevételével

Az adó összegét a vámhatóság az alábbi táblázat és képlet együttes alkalmazásával állapítja meg. A számításnál minden megkezdett hónap egész hónapnak minősül. E melléklet alkalmazásában forgalomba helyezés alatt a közlekedési hatóság által lefolytatott eljárásban, a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 1. számú melléklet II. részében meghatározott Műszaki adatlap 42. számú rovatban rögzített első forgalomba helyezés időpontja, illetve ennek hiányában a B nemzetközi kóddal jelölt 43. számú rovatban rögzített első hazai nyilvántartásba vétel időpontja értendő. Amennyiben egyik rovatban sem található adat, úgy a gépjármű esetében e melléklet I. részében meghatározott adótételek e melléklet II. részében található előírások figyelembevétele nélkül alkalmazandók.

I.
A gépjármű forgalomba helyezésétől az adóigazgatási eljárás kezdetének hónapjáig eltelt hónapok száma II.
A Melléklet I. része szerinti adótétel csökkenés mértéke

2-ig 0,06

3-4 0,10

5-6 0,14

7-12 0,20

13-24 0,28

25-36 0,35

37-48 0,42

49-60 0,48

61-72 0,53

73-84 0,58

85-96 0,62

97-108 0,66

109-120 0,69

121-132 0,72

133-144 0,75

145-156 0,78

157-168 0,80

169-180 0,82

181-192 0,84

193-204 0,86

205-216 0,87

217-228 0,88

229-240 0,89

241-től 0,90

F = A x (1 - K - k x t/T)

F= fizetendő adó;

A = adótétel (a Melléklet I. részének adókategóriáiban az adott gépjármű motortípusának, hengerűrtartalmának és környezetvédelmi besorolásának megfelelően meghatározott forintban kifejezett összeg);

K = Az adó csökkentésének a táblázat II. oszlopában meghatározott mértéke, amely a gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam alapján az adócsökkentő mértékek alkalmazása tekintetében az utolsó előtti időszakra vonatkozik;

k = A gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam utolsó időszakára irányadó, a táblázat II. oszlopában meghatározott mérték csökkentve a „K” mértékével;

T = Az adóigazgatási eljárás kezdetének hónapját magában foglaló, a táblázat I. oszlopában meghatározott időtartamon belüli hónapok száma;

t = a gépjármű forgalomba helyezésétől számított hónapok száma csökkentve a „K” adócsökkentő mértékhez tartozó, a táblázat I. oszlopa szerinti, felső korlátként megállapított hónapok számával.

További információkat találhattok:
Vám- és Pénzügyőrség:
http://vam.gov.hu/viewBase.do?elementId=3558

Remélem minden kérdésre válaszoltam, és nem teszitek fel még 64876487alkalommal. Köszi.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:17 (1).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Himizoli
2011.05.27. 09:30   






M54b30 nagyon jó kis motor!!!! Very Happy


   167    2006.01.23. 20:49
Jay350i
2011.05.24. 16:24   






Elmúlt napok történései:
E30 on újak az első fékek
(egyik tárcsa vetemedett volt ezért rázott) , benzincsövek, benzinszűrő, légszűrő, gépháztető-teleszkóp, indexkar. Valamint Tomi ismételten kiszedett két apró horpadást, amelyek valószínűleg ajtónekinyitástól keletkeztek.

E46 meg tegnap elindult széjjelfelé, elviekben ma már kikerül belőle a motor is.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:26 (2).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.05.19. 19:07   






Trélerre fel-lerakás sztorija azért megérdemel még pár sort Smile

Felrakáskor Imi ideiglenesen bedobott egy kormányt és egy pillekönnyű (kb 2kg) , egyedi készítésű, speckó recaró versenyülést (mielőtt komolyan vennétek egy kicsi sámliról van szó Smile) majd nekiálltunk felállni a trélerre. Az egyik kormányösszekötő el van törve ezért egyik kereket Imi kormányozta másikat az autó mellett álló srác rugdosta irányba Smile Na most amire az autó elejét együttes erővel felkormányoztuk a rámpákra, és leküzdöttük a leérő kipuffogó ellenállását is, elfelejtődött, hogy a kormány nincs rögzítve, és Imi a "recaróval" együtt és a kormánnyal a kezében hátraesett az utastér végébe, leugorva a kupplungról, aminek köszönhetően az autó gyakorlatilag professzionális módon önmagától felállt a trélerre és a megfelelő pozicióban illedelmesen lefulladt Very Happy Very Happy
3an álltunk az autó mögött tolásra készen de gyakorlatilag csak kísérnünk kellett az autót, megoldotta az saját maga Smile

Lefele is kalandos volt, Ákos szomszédai nagy örömére gyönyörű burnout-show-t sikerült rendezni a tréleren hátramenetben, mire rájöttünk, hogy a rámpákat rögzítő rúd akadt be a kocsi pótkeréktartójába és gyakorlatilag se előre se hátra nem tudtuk mozdítani úgy fél óráig mire észrevettük.
Ákos persze nem volt ilyen vidám mert megint sikerült akaratom ellenére elbasznom a "fél" délutánját a "szarjaimmal" Very Happy de már szerintem kezd hozzászokni ehhez a hobbimhoz..



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:28 (1).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.05.19. 16:21   






Meggyütt! Smile))

Íme a friss ropogós 330i M54 donorautó! 90000mérföld, 5ös kéziváltó, nagyon szépen jár mást mit mondjak még? Smile ára nem publikus, igen barátira sikerült leküzdenem.

A képeket meg nem kell kommentáljam Smile) mégegyszer köszi Imi!










A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.08.25. 13:37 (2).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.05.15. 19:24   






Régen írtam tartalmasabb helyzetjelentést már, így most bepótolom:
Az elmúlt két hónapban, miután Audimtól lesérült állapotában sikerült megválnom, a kis E30 ideiglenesen munkaeszközzé lépett elő. Ennek következtében csak április eleje óta 12000km-t hajtottam bele. Ezalatt voltak jó és rossz tapasztalataim is bőven. Kezdenem a negatív oldallal: április elején lettek cserélve az első stabrúd gömbfejei, utángyártott bárdis, nóném alkatrészekre. Na most ezek az egy hónap alatt teljesen szétnyíródtak, most ugyanúgy kopog a futóművem, mint előtte.

Nem tudom a pontos márkát, de majd leinformálom, és megosztom veletek, hogy ilyet NEM szabad venni.
Motorikusan egyébként nincsen különösebb gond, azt leszámítva hogy igen gyenge a drága 180at alig bírja elérni, de ezt most betudom annak, hogy egy időszakos szervíz már ráférne. Legutóbbi olaj és szűrők cseréje óta kb 13000km-t mentem el. M10 csereperiódusa hivatalosan 10000km, de ezt 13as távot szinte kivétel nélkül városon kívül és 2,65ös diffivel tettem meg, 100nál kb 1800at percegő motorral, ami azért nem igazán megterhelő dolog. Smile
Önindítóm már kétszer is megszívatott: ha egy adott pozícióban sikerül leállítanom, akkor utána nem hajlandó elindulni csak tolásra.
Még egy kalandosabb történést említenék meg, egy alkalommal kb 130as utazótempónál a jobboldali vízelvezetőről a hosszabbik krómdíszléc eltávozott hátrafelé. Szerencsére nem okozott balesetet. Ami meglepő, hogy egy karc nem lett rajta az eset után, bár fűre esett Smile)

Összegzésképpen el kell mondjam, hogy maga az E30, mint konstrukció, megfelelő törődéssel tökéletesen alkalmas a hétköznapi és melós feladatok ellátására. Gond nélkül teljesíthetőek vele akár napi 600km-s távok is, nem fáj az ember dereka, nem zsibbadnak a lábai, kupplung, fék, motor, váltó ugyanúgy viselkedik a 600adik kilóméteren is mint az első üzemmeleg kilóméterek során... szóval le a kalappal, azért 25éve is tudtak autót építeni.
Az pedig, hogy ezek a felsorolt tulajdonságok nem igazak a magyarországi E30ak 90%ára? Nos arról igazán nem az autók maguk tehetnek, csak a hanyag, nemtörődöm tulajdonosaik.


Aktuális:

Csütörtökön érkezik a lecsupaszított E46os donorautó, benne a fincsi 90000mérföldes kéziváltós M54B30al! Surprised
Már tűkön ülök Smile



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.22. 15:20 (3).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.05.11. 10:25   






Jocónak hála megvan a műszakim!
Very Happy
Tovább bővült katalógus-gyűjteményem is:






A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:33 (2).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.05.04. 19:01   






Apróságok:
Veseköves lett a BMW Very Happy
(kapott egy kavicsot a veséje), Jocónak pont volt is egy hibátlan.



Innen a fórumról sikerült beszerezni egy eredeti Betriebsanleitungot és Service Europa füzetet is, hogy teljesebb legyen a gyári tartozékok listája.





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:34 (1).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.04.26. 18:20   






Vettem egy Victor márkájú központizár-vezérlő szettet, amihez járt két Huf-márkájú Audi dizájnos (direkt választottam mert ez tetszett Razz) bicskakulcs is. Meg is csináltattam gyorsba' a kulcsszárakat hozzá, meg plusz kettőt tartalékba. Jól néz ki és minőséginek hat, nem recsegő-ropogó-széteső sorjás szar cucc.
Természetesen megmarad az összes gyári kulcs is és kulccsal is nyitható marad az autó, tehát ha akarom akkor semmit nem venni észre az egészből, nem rontja a gyáriasságot, mégis kényelmesebb és kíméli a zárakat is Smile


Jah, ha tud valaki kis méretű műgyantás BMW emblémát a kulcsokba akkor az kérem jelezze! Köszi















A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:37 (3).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.04.25. 19:14   






Puding próbája az evés, bőrösé a kormány Smile Kipróbáltam hát ismerősöm ajánlására egy új bőröst, ismételten a régi-új Blackline-omon. Tény, hogy szép munkát végzett
(egyedül a dudával akadnak gondok, ugyanis ha a kormány jobb oldalán dudálok akkor a vastag bőr miatt bennakad a gombja) a probléma csak az, hogy ha egy kormányra másfél (!) hónapot kell várjak, akkor egy beltérre mennyit? 2év 4hónapot? Sad
Na mindegy ez a kormány már végleges marad, következő bőrös a Pepita-carpit lesz, Ákos cabriója elég referencia a részükről.

Egyéb: Gyújtást beálliítottuk stroboszkóppal, durván 15fokkal állt odébb, mint kellett volna, mostmár jó, meg is szűntek a rángatások egyből.





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:39 (1).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.04.12. 19:07   






Unatkoztam, kocsitmostam, Jocómestert boldogítottam...








A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.21. 22:41 (1).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.04.09. 14:34   






Tegnap szaporodtak a beleölt munkaórák és káromkodások is rendesen. Smile
Reggel beállítottam Mókushoz, hogy megoldjuk a beázásos gondomat végleg mondom VÉGLEG! Délelőtt szétszedtük az autót...



...a problémás hely az volt amire gondoltunk, a vizelvezető aljánál ahol a tűzfallal és a doblemezzel találkozik jókora lyuk volt.



Kiheggeszteni nem volt egyszerű, odébb kellett telepíteni hozzá az egész biztitáblát kábelkötegestől mindenestől.
Itt még nem is voltak gondok, elpakoltunk, letakarítottuk a területet...



...aztán kis origami, kicsit több heggesztés, beázásteszt, heggesztés, beázásteszt, heggesztés, beázásteszt, alapozás, tömítőzés
(Mókus is ugyanazokat a Body márkájú cuccokat használta amiket én is favorizálok)






(természetesen végig lett varrva itt is a lemez csak arról már nem készült kép)


...aztán hosszadalmas és problémáktól nem mentes összerakás. Sajnos a kábelköteg mozgatásának az eredményeképpen ez az ezeréves 76895895szor agyongányolt katyvasz megadta magát, gyújtás, sebességjel, elakadásjelző stb csak immel-ámmal működtek.
Végül Niki és Zsolti segítségét is igénybevéve sikerült összerakni a belsőt hogy valahogy kinézzen és gyújtásom is nagyjából rendben lett, időközben futóműben cserére kerültek a stabilizátor gömbfejei, mert már tarthatatlan állapotban voltak, így elindultam az Arénába találkozni egyet a többiekkel.
Sajnos nem sikerült eljutnom odáig, párszáz méterre elszállt a gyujtásom megint, de pár kedves ember bevontatott a parkolóig. (Utána fél órával jöttem rá, hogy a vontatókötelemet elvitték magukkal Surprised Very Happy )
Parkolóházban aztán sikerült megtalálni azt a poztíciót a kábelkötegnek, amelyikben rögzítve még működik, így már csak rögzíteni kellett ebben a helyzetben és mehetek is haza. Végül Dawe nagylelkűen felajánlott láthatósági mellényének tépőzárja lett a megmentőm, így haza tudtam jönni Pécsre Smile
Köszönöm a segítséget mindenkinek! És örülök hogy végre találkoztam a sok BP-környéki márkatárssal! Smile


Legközelebb ígérem tovább maradok, de muszály volt eljönnöm már mert egy félórás szunyókálást leszámítva 47-48órája voltam ébren, hazafele meg is kellett álnom egy órát aludni mert nem bírtam... (Végül 7órát sikerült aludnom egy út melletti parkolóban de végülis mindegy Very Happy )



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.22. 15:14 (3).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.04.04. 22:48   






Zsoltee írta:
Nagyon jól néz ki a kocsi, gratula Jay. Kacsint

Köszi Smile Igyekszek egyre szebbé/jobbá tenni, ahogy lehetőségeim engedik... Smile

veszettkutya írta:
Szép Kacsint van benne pár munka óra és káromkodás az biztos.Grat.

Yes Yes és még lesz is bőven... Surprised
Köszi



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2012.12.15. 17:37 (1).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Jay350i
2011.04.04. 17:56   






Kész autóról itt az ígért képek.
Mire lemostam, kitakarítottam gumiápolóztam, műanyagápolóztam, elment a buzi nap, na mindegy:

Volt alkalmam végigvizsgálni, és egy darabka szemét, porszem, szösz sem került bele, sehol nem folyt meg, stb igen jól sikerült! Küszöb egy árnyalattal sötétebb lett a fölötte levő csíknál, de nem zavar, talán még jobban is mutat így.









Belsejéről még alig tettem fel képet, a hamarosan búcsúzó, szinte hibátlan első ülések:



És nem régóta bővültünk egy állandó utassal, Tesómtól kaptam, ő Kozsó Very Happy





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.22. 15:11 (3).

"Az a baj az Interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e."
Petőfi Sándor

Bristol, United Kingdom    1038    2010.02.23. 23:19
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  9 / 11 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E30

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére