POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 3 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Népítélet avagy BMW vásárlási tanácsok vélemények, tapasztalatok  »   3 series - 320i ( E36 ) / 1990-2000 ig

SID
2015.03.28. 23:03   






nl735 írta:

Jó is hogy írod, majdnem elfelejtettem... Vásárlásnál mikre kell kifejezetten odafigyelni? Mik azok a jelek amiket ha észreveszek akkor nagy léptekkel hagyjam el a placcot? Very Happy


Amiket leírtam. Azon kívül az általános használt autó vásárlási "checklist", a totalcaron van valami ilyesmi.
Mindenképpen nézzél meg több autót, ne vedd meg az elsőt.


   2622    2011.08.29. 13:58
nl735
2015.03.28. 17:43   






SID írta:

Minden képpen 23i-25i-28i, de jól nézd meg mit veszel.


Jó is hogy írod, majdnem elfelejtettem... Vásárlásnál mikre kell kifejezetten odafigyelni? Mik azok a jelek amiket ha észreveszek akkor nagy léptekkel hagyjam el a placcot? Very Happy


   16    2015.03.26. 20:17
SID
2015.03.28. 14:57   






nl735 írta:
Király vagy, köszönöm szépen ismételten a válaszodat, nagyon nagy segítség volt! Akkor 325i-t javasolsz inkább?


Minden képpen 23i-25i-28i, de jól nézd meg mit veszel.


   2622    2011.08.29. 13:58
nl735
2015.03.28. 13:33   






SID írta:

Nagyjából egyformán esznek a hat hengeresek, az eltérés jelentéktelen.
Nem fogsz meghalni egy 25i-vel sem, vagy ha gyökér vagy, akkor a 20i is elég hozzá. 200 lovas szívómotorral egy 1300 kilós bódé azért nem egy nagy fegyver. Amúgy meg kb. hét hét alatt megszoknád.

Út szélén a gyújtáskapcsoló és az üzemanyagszivattyú miatt hagyhat, de nem túl jellemző, hogy az első alkalommal végleg elhalnak, szoktak azért előjelek lenni.


Király vagy, köszönöm szépen ismételten a válaszodat, nagyon nagy segítség volt! Akkor 325i-t javasolsz inkább?


   16    2015.03.26. 20:17
SID
2015.03.28. 10:40   






nl735 írta:

Szia!

Köszönöm a válaszodat! A 9-10 literes fogyasztás annyira nem aggaszt, leginkább hétvégi illetve kis távos autónak venném, hosszabb utakra van a családban másik, ami kevesebbet eszik!

Pontosan azért néztem a 20-ast mert, mint írtad ez a "belépő" a BMW igazi világába (véleményem szerint), viszont 150 lóerőnél az első 2-3 évben nem szeretnék többet, saját magam védelme érdekében, mert ha bekerülnék egy 180-190 lóerős gépbe, biztos halál lenne... (ha már itt tartunk... mennyivel eszik többet mondjuk a 25-t?)
A rozsda, pixelhiba és hasonló külső sérülés annyira nem zavar, mert minden megoldható idővel és pénzzel, viszont nem szeretnék egy olyan autóban ülni, ami bármikor cserben hagyhat az úton.(Persze ilyen nincs, de azért számít, hogy mennyi az esély erre:) ) Tehát leginkább itt a motorikai rész az ami aggaszt és érdekel, hogy hasonló korú, de más márkájú autókhoz képest mennyire szeret elromlani (Pl. VW, AUDI stb.-hez viszonyítva)
Ha bármi észrevételed vagy javaslatod van írj. Köszi!


Nagyjából egyformán esznek a hat hengeresek, az eltérés jelentéktelen.
Nem fogsz meghalni egy 25i-vel sem, vagy ha gyökér vagy, akkor a 20i is elég hozzá. 200 lovas szívómotorral egy 1300 kilós bódé azért nem egy nagy fegyver. Amúgy meg kb. hét hét alatt megszoknád.

Út szélén a gyújtáskapcsoló és az üzemanyagszivattyú miatt hagyhat, de nem túl jellemző, hogy az első alkalommal végleg elhalnak, szoktak azért előjelek lenni.


   2622    2011.08.29. 13:58
nl735
2015.03.27. 16:18   






SID írta:


Üdv.

Ha csak járkálós autónak kellene, akkor nem ajánlom a típust. Ha "szerelemből", hobbiból vennéd, akkor meg a húszas motort nem ajánlom, a kiszemelt példányt meg pláne.

Miért nem ajánlom járkálósnak? Sokat(?) eszik (9-10 vegyes), kell velük foglalkozni: mindig lesz valami, ami megszívat. Általában csak apróságok, bár idővel szépen ki lehet minden nyűgöt gyomlálni belőle. Nézz be a műszaki topicba: hetente három különböző ember kérdezi meg, hogy mi a baja az autójának, mert rángat, nem indul, 16 litert eszik, dadog, hullámos a nyomatékgörbe valami kattog/csörömpöl/zúg stb.
Cserébe nem drágák, sok a bontott cucc hozzá, elég jó vezetni.

Ha hobbinak szeretnéd, akkor azért nem ajánlom a húszast, mert a legrosszabb kompromisszum: a legkisebb hathengeres, ami ugyan annyit eszik, mint a nagyobbak, de nem igazán megy. Bár cserébe jó a hangja. Idővel valószínűleg keveselni fogod, szeretnél majd nagyobb motort, ahhoz futóművet, hajtást, féket...
Továbbá érdemes minél több extrás, jól felszerelt autót nézni, mert ezekre később zsák számra fogod a pénzt szórni. Egy kis m-packet, egy kis ültetés, egy kis belsőtér, egy-két extra, meg már akkor sperr, nagyobb fék... így lesz az olcsóból kurva drága.
Egyre nehezebb viszont olyan nagy motorost találni (25i, 28i, az m3-akat inkább hagyjuk), amik nincsenek szartig gyalázva.

Típushibák (nagyjából): befosó jeladók, klíma előtét ellenállás, elforgó gyújtáskapcsoló, rohadás bárhol bármikor, vanos, üzemanyag szivattyú, repedt gumikönyök, visco, csomagtér kábelgöteg megtörése, törött lámpafülek, lerohadó díszlecek, eltörő gázpedál, digitklímánál beszaró vezérlő (egy 20 forintos kondi szárad ki), ülésfoglaltságjelző, légzsákátvezető gyűrű, olajfolyás bárhol, kikopott váltókulissza, megbolonduló (esetleg pixelhibás) óracsoport, ha a diffihez hozzányúltak valaha is komolyabban, akkor az jó eséllyel búg, első lengőkar szilent kiszakad, hátsó hosszlengőkar első szilentje szintén, meg a tököm tudja még.

A felsoroltak egy része valóban típushiba, másik része abból adódik, hogy 20 éves kocsik 5-7 hülyébbnél hülyébb tulajjal és 600 ezer km-rel a hátuk mögött.


Szia!

Köszönöm a válaszodat! A 9-10 literes fogyasztás annyira nem aggaszt, leginkább hétvégi illetve kis távos autónak venném, hosszabb utakra van a családban másik, ami kevesebbet eszik!

Pontosan azért néztem a 20-ast mert, mint írtad ez a "belépő" a BMW igazi világába (véleményem szerint), viszont 150 lóerőnél az első 2-3 évben nem szeretnék többet, saját magam védelme érdekében, mert ha bekerülnék egy 180-190 lóerős gépbe, biztos halál lenne... (ha már itt tartunk... mennyivel eszik többet mondjuk a 25-t?)
A rozsda, pixelhiba és hasonló külső sérülés annyira nem zavar, mert minden megoldható idővel és pénzzel, viszont nem szeretnék egy olyan autóban ülni, ami bármikor cserben hagyhat az úton.(Persze ilyen nincs, de azért számít, hogy mennyi az esély erre:) ) Tehát leginkább itt a motorikai rész az ami aggaszt és érdekel, hogy hasonló korú, de más márkájú autókhoz képest mennyire szeret elromlani (Pl. VW, AUDI stb.-hez viszonyítva)
Ha bármi észrevételed vagy javaslatod van írj. Köszi!


   16    2015.03.26. 20:17
SID
2015.03.27. 09:17   






nl735 írta:
Sziasztok!

Első autó vásárlás előtt állok és bennem is felmerült a gondolat, hogy egy BMW-t vennék... Igazából csak néhány kérdésem lenne, azért merem feltenni ezeket ismét, mert a jelenlegi témák elég elavultak, egyes hozzászólások már 1-2 évesek.

(E36 - 320i)

Tehát kezdeném is:

Jelenleg milyen árban lehet venni olyan autót, ami tökéletesen használható azonban kell vele foglalkozni? Gondolok itt arra, hogy nem hatalamas probléma a kisebb rozsdafolt stb. mert szeretnék "magamnak csinálni" egy szép autót, persze nem az életemet akarom rákölteni... valahogy úgy az arany középutat kellene megtalálni, elérhető áron. Smile

Egy év alatt átlagosan mennyit kell egy ilyen autóra költeni? Gondolok itt a biztosítás, szervíz dolgokra stb. (leginkább alkatrészt kell csak venni, mert a családban hál'istennek van hozzáértő)

A motor mennyire megbízható? Nagyon szétvannak ezek hajtva? Kilehet fogni belőle jót?

Ajánljátok ezt az autót elsőnek? Ha igen mire kell odafigyelni vásárláskor?

Nagyjából ennyi jutott eszembe. Előre is köszönöm a válaszokat!

EDIT: Időközben rátaláltam egy hírdetésre, amiről kiszeretném kérni a véleményeteket!

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320i_touring-8759310


Üdv.

Ha csak járkálós autónak kellene, akkor nem ajánlom a típust. Ha "szerelemből", hobbiból vennéd, akkor meg a húszas motort nem ajánlom, a kiszemelt példányt meg pláne.

Miért nem ajánlom járkálósnak? Sokat(?) eszik (9-10 vegyes), kell velük foglalkozni: mindig lesz valami, ami megszívat. Általában csak apróságok, bár idővel szépen ki lehet minden nyűgöt gyomlálni belőle. Nézz be a műszaki topicba: hetente három különböző ember kérdezi meg, hogy mi a baja az autójának, mert rángat, nem indul, 16 litert eszik, dadog, hullámos a nyomatékgörbe valami kattog/csörömpöl/zúg stb.
Cserébe nem drágák, sok a bontott cucc hozzá, elég jó vezetni.

Ha hobbinak szeretnéd, akkor azért nem ajánlom a húszast, mert a legrosszabb kompromisszum: a legkisebb hathengeres, ami ugyan annyit eszik, mint a nagyobbak, de nem igazán megy. Bár cserébe jó a hangja. Idővel valószínűleg keveselni fogod, szeretnél majd nagyobb motort, ahhoz futóművet, hajtást, féket...
Továbbá érdemes minél több extrás, jól felszerelt autót nézni, mert ezekre később zsák számra fogod a pénzt szórni. Egy kis m-packet, egy kis ültetés, egy kis belsőtér, egy-két extra, meg már akkor sperr, nagyobb fék... így lesz az olcsóból kurva drága.
Egyre nehezebb viszont olyan nagy motorost találni (25i, 28i, az m3-akat inkább hagyjuk), amik nincsenek szartig gyalázva.

Típushibák (nagyjából): befosó jeladók, klíma előtét ellenállás, elforgó gyújtáskapcsoló, rohadás bárhol bármikor, vanos, üzemanyag szivattyú, repedt gumikönyök, visco, csomagtér kábelgöteg megtörése, törött lámpafülek, lerohadó díszlecek, eltörő gázpedál, digitklímánál beszaró vezérlő (egy 20 forintos kondi szárad ki), ülésfoglaltságjelző, légzsákátvezető gyűrű, olajfolyás bárhol, kikopott váltókulissza, megbolonduló (esetleg pixelhibás) óracsoport, ha a diffihez hozzányúltak valaha is komolyabban, akkor az jó eséllyel búg, első lengőkar szilent kiszakad, hátsó hosszlengőkar első szilentje szintén, meg a tököm tudja még.

A felsoroltak egy része valóban típushiba, másik része abból adódik, hogy 20 éves kocsik 5-7 hülyébbnél hülyébb tulajjal és 600 ezer km-rel a hátuk mögött.


   2622    2011.08.29. 13:58
nl735
2015.03.26. 20:25   






Sziasztok!

Első autó vásárlás előtt állok és bennem is felmerült a gondolat, hogy egy BMW-t vennék... Igazából csak néhány kérdésem lenne, azért merem feltenni ezeket ismét, mert a jelenlegi témák elég elavultak, egyes hozzászólások már 1-2 évesek.

(E36 - 320i)

Tehát kezdeném is:

Jelenleg milyen árban lehet venni olyan autót, ami tökéletesen használható azonban kell vele foglalkozni? Gondolok itt arra, hogy nem hatalamas probléma a kisebb rozsdafolt stb. mert szeretnék "magamnak csinálni" egy szép autót, persze nem az életemet akarom rákölteni... valahogy úgy az arany középutat kellene megtalálni, elérhető áron. Smile

Egy év alatt átlagosan mennyit kell egy ilyen autóra költeni? Gondolok itt a biztosítás, szervíz dolgokra stb. (leginkább alkatrészt kell csak venni, mert a családban hál'istennek van hozzáértő)

A motor mennyire megbízható? Nagyon szétvannak ezek hajtva? Kilehet fogni belőle jót?

Ajánljátok ezt az autót elsőnek? Ha igen mire kell odafigyelni vásárláskor?

Nagyjából ennyi jutott eszembe. Előre is köszönöm a válaszokat!

EDIT: Időközben rátaláltam egy hírdetésre, amiről kiszeretném kérni a véleményeteket!

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320i_touring-8759310


   16    2015.03.26. 20:17
szendi.tamas
2014.07.05. 06:58   






lobi írta:
Sziasztok!

Szeretnék egy coupe e36 ot venni de nehéz találni érdemlegeset. A vélemélnyetekre lennék kíváncsi, hogy ezt érdemes e megnézni egyáltalán és ha igen mire figyeljek oda.
A keret ennyi 600ezer ft.

Köszi szépen

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320_320_i_coupe-8039938


Szia!

E36-nál nagy eséllyel a következőkre számíthatsz (+a többi)

http://www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=1443


Ha jót akarsz akkor a tetejéből válogatsz (800e-)

T.


Köszi.

T.

Hatvan    447    2013.02.23. 00:21
lobi
2014.07.02. 16:27   






Sziasztok!

Szeretnék egy coupe e36 ot venni de nehéz találni érdemlegeset. A vélemélnyetekre lennék kíváncsi, hogy ezt érdemes e megnézni egyáltalán és ha igen mire figyeljek oda.
A keret ennyi 600ezer ft.

Köszi szépen

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/320/bmw_320_320_i_coupe-8039938


   1    2014.07.02. 16:13
Tyetyi
2014.03.29. 20:42   






Nov4 írta:
Sziasztok!

Mielőtt bárki is segítene nekem, gondolja végig hogy igen 18 éves vagyok , friss jogsis..(idősebbek szemébe egy taknyos, de megadva a tiszteletet elfogadom).

Első autónak arra gondoltam nem szokványos példányt szeretnék hanem egy E36-os 320i -t . Ebben szeretném segítségeteket kérni mit érdemes átnézni ezeken, vételkor, mire kell ügyelni illetve ha tudtok egy jó hirdetést azt megköszönném ha megosztanátok velem.

Több mint 2 hónapja kezdtem körbejárni a témát. Tudom a rozsdával vigyázzak , csekkoljam a hengerfejesedést , figyeljek a szinre az állapotra a lelakottságra stb.. Ugyanakkor hiteles tapasztalatokra , anyagi dolgokra (nem eltulzott számokra) lenne szükségem. Például a kötelező alkatrész cserék időszakossága, mi az E36 gyengesége (egyet hallottam az üzemanyagpumpát hogy az gyorsan megadja magát) illetve mik lehetnek egy autó buktatói. Szeretnék egy szép példányt igényem nem sok (félbőr vagy teljes bőr belső, igényes állapot, full gyári lenne a cél mert szeretném ezt megőrizni , szín : zöld,fekete,szürke főleg kupé érdekel , pénzügyi keret : 600 000 körül, maximum 650 000 külföldi autó esetén 500 000 a regadó végett. Köszönöm a segítséget!)

Ja és essünk túl azon hogy "elkényesztetett" valamint "gazdag" vagyok és attól is hogy "első autónak ilyet venni..." . Jó autót akarok hosszabb időre amit nem unok meg mert 1,4 -es mondjuk 1 év után hanem 4-5 évig biztosan a lábaim alatt lesz, valamint megbízható ugyanakkor elegáns és egy szinten sportos autót amiben nem halok meg egykönnyen. Előre is köszönöm a segítségeteket , remélem tudtok nekem segíteni hogy valóra válthassam egy kézzel fogható álmomat. Smile


EDIT#01: évjáratot kihagytam 94-97 Smile

Nem akarlak elkeseríteni de szerintem szerencse kell egy jó állapotú autóhoz 600e körül. Legjobban akkor jársz ha nézelődsz és ha olyan hírdetést találsz ami tetszik, akkor az E36 közösségibe beteszed a linket. Ott lesz vélemény dögivel Smile


Békéscsaba    4993    2005.12.14. 12:46
Nov4
2014.03.17. 22:11   






Sziasztok!

Mielőtt bárki is segítene nekem, gondolja végig hogy igen 18 éves vagyok , friss jogsis..(idősebbek szemébe egy taknyos, de megadva a tiszteletet elfogadom).

Első autónak arra gondoltam nem szokványos példányt szeretnék hanem egy E36-os 320i -t . Ebben szeretném segítségeteket kérni mit érdemes átnézni ezeken, vételkor, mire kell ügyelni illetve ha tudtok egy jó hirdetést azt megköszönném ha megosztanátok velem.

Több mint 2 hónapja kezdtem körbejárni a témát. Tudom a rozsdával vigyázzak , csekkoljam a hengerfejesedést , figyeljek a szinre az állapotra a lelakottságra stb.. Ugyanakkor hiteles tapasztalatokra , anyagi dolgokra (nem eltulzott számokra) lenne szükségem. Például a kötelező alkatrész cserék időszakossága, mi az E36 gyengesége (egyet hallottam az üzemanyagpumpát hogy az gyorsan megadja magát) illetve mik lehetnek egy autó buktatói. Szeretnék egy szép példányt igényem nem sok (félbőr vagy teljes bőr belső, igényes állapot, full gyári lenne a cél mert szeretném ezt megőrizni , szín : zöld,fekete,szürke főleg kupé érdekel , pénzügyi keret : 600 000 körül, maximum 650 000 külföldi autó esetén 500 000 a regadó végett. Köszönöm a segítséget!)

Ja és essünk túl azon hogy "elkényesztetett" valamint "gazdag" vagyok és attól is hogy "első autónak ilyet venni..." . Jó autót akarok hosszabb időre amit nem unok meg mert 1,4 -es mondjuk 1 év után hanem 4-5 évig biztosan a lábaim alatt lesz, valamint megbízható ugyanakkor elegáns és egy szinten sportos autót amiben nem halok meg egykönnyen. Előre is köszönöm a segítségeteket , remélem tudtok nekem segíteni hogy valóra válthassam egy kézzel fogható álmomat. Smile


EDIT#01: évjáratot kihagytam 94-97 Smile


   1    2014.03.17. 21:53
Laleeboy
2014.02.11. 15:34   






misa93 írta:
hello mindenki!

nagyon megtetszettek a bmw k főleg a 3as szériából az e36 osok
(318, 320i)
400ezer körül lenne rá pénzem (plusz a papírmunka)
ebben az árkategóriában mire számíthatok??mi az amit feltétlen meg kell nézni ennél a típusnál? illetve hogy van e valami gyermekbetegsége az e36 nak
köszönöm! Smile


Ennyi pénzért sok jóra ne számíts

Ha megnézel párat ebben az árkategóriában,meglátod .

Egy a lényeg : a kaszni legyen jó bármi mást meg lehet oldani de a kasznit foltozni állandó szop@s


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3897    2005.07.19. 15:10
misa93
2014.02.11. 14:31   






hello mindenki!

nagyon megtetszettek a bmw k főleg a 3as szériából az e36 osok
(318, 320i)
400ezer körül lenne rá pénzem (plusz a papírmunka)
ebben az árkategóriában mire számíthatok??mi az amit feltétlen meg kell nézni ennél a típusnál? illetve hogy van e valami gyermekbetegsége az e36 nak
köszönöm! Smile


budakalász    1    2014.02.11. 14:22
danoboy
2014.01.23. 21:36   






szia. a soros 6 henger az igazi életérzés az tény. nekem volt egy E36 320i sedan az M52-es motorral szerelve. mivel jóval több mint 10 éves autóról beszélünk, a szíjak, görgők, tömítések, lambda szonda, szilentek stb cseréje természetesnek mondható. ha ezeken túl vagy, akkor szerelem lesz belőle. A 6 henger miatt én a fogyasztást nem tudtam levinni soha 10 liter alá. /viszont az érzés mindenért kárpótolt Smile / Miután megváltam tőle, következett egy coupe E36 318is az M44 B19-el szerelve, recept ugyanaz. mindent amit kellett kicseréltem, és így már ez is tökéletes. fogyasztása lényegesen jobb mint az elődnek, én 8 liter átlaggal eljárok vele jelenleg, ami nyáron volt 7 liter is. Szóval ha életérzésre vágysz akkor 6 henger, ha egy keveset fogyasztó 140 lovas coupe-ra, akkor tökéletes választás a 318is. Nekem ez a példány nemrég vált eladóvá, ha több kérdésed lenne, szívesen válaszolok rá. Erről az autóról beszéltem: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/318/bmw_318is-7410761


Nyíregyháza    53    2009.01.05. 16:01
Tomics
2013.10.16. 20:55   






Sziasztok!

Régóta szeretnék már egy saját autót, illetve gyerekkorom óta BMW fanatikus vagyok.

Úgy néz ki jövőre bele tudnék vágni, erre a tipusra gondoltam 18is vagy 20i motorral.

Néztem E46os is, de az drága lenne nekem, illetve egy jó E30 már drágább mint az E36. A coupé tetszik a legjobban, de a limuzin is szóba jöhet.

Sokat nézegetem a használtautót és sajnos csak elvétve találok szép példányokat. Mennyi a reális ára egy nem leharcolt gépnek? Illetve mennyi pénzt szánjak a a javításokra, kötelező cserékre? Érdemes esetleg külfölről behozni egy gyári állapothoz közel álló példányt, vagy innen a fórumról nézzek?

Egy olyan autót szeretnék ami műszakilag megbízható és akár 4-5 évig is kiszolgálna (megvétel után rászánnám a pénzt). Fenntartása mennyire vészes a benzinköltségen kívül? Melyik motorban érdemesebb gondolkodni? Jó lenne a sor6, mert az az igazi BMW, de a 318is-ről is jókat olvastam. Mire kell figyelni ennék a tipusnál? Minden tanácsot szivesen fogadok, tisztában akarok lenni mindennel, mielőtt belevágok!


Gyöngyös    4    2013.10.16. 14:04
Sor6_Petyä
2013.10.05. 21:29   






Üdv. Mindenkinek!

Új vagyok még itt, egyelőre nincs BMW-m, de nagyon szeretnék egyet, konrétan nekem is egy E36 320i a cél( a 323, kicsit többet is eszik, kicsit több a bizti, illetve a teljesítményadó, sok kicsi, az meg majdnem 1 nagy Smile
Talán még 318i, az ami szóba jöhet.
Érdemesebb kintről behozatni vagy azért itthon is rá lehet akadni 1-2 enyészettől megmentésre érdemes példányra?
Az összeg kb. 400-600eFt+ ugye a járulékos költségek(átírás+ilyenkor kötelező szervíz stb)


Dubrece    1    2013.10.05. 21:12
hohlotto
2013.10.02. 15:11   






nekem mar volt 1,8 , 2,0 , es 2,5-os e36 bmw is a kezemen. anyit birok mondani hogy az 1,8 es a 2.0 kozot nagyon kicsi a benzinfogyasztas kulonbseg. a 2.0 vanoszos motoral 10 literes atlagfogyasztasom van. az 1.8 ugy 8,5 korul fogyasztot de a soros 6-ot osze se lehet vele hasonlitani. Szemcsis megnezhec egy rovid filmezest a forumon lasad hogy menyit bir a 2.0 literesem. nem sok de nem is szegyelem magamat vele. ne felejtsuk el hogy egy 21 eves motor. de ami igaz a 2.0 literest se hasonlithatom osze egy 2,5 motoral mert eg es fold a kulonbseg. de legalabis romaniaba a biztositas is meg az ado is 2x nagyob utana mint egy 2.0 motor utan. ugyhogy legalabis itten romaniaba ha azt akarod hogy legyen egy jo kis motorod ami rendesen be legyen irva a papirokba es ne legyen nagyon draga utana a biztositas meg az ado sem akor a 2.0 az perfekt. ha meg nem akor legyen 1.6 a papirokba es 2.8 a motorhazteto alat Very Happy


romania nagybanya    94    2013.08.12. 10:32
hohlotto
2013.10.02. 15:10   






nekem mar volt 1,8 , 2,0 , es 2,5-os e36 bmw is a kezemen. anyit birok mondani hogy az 1,8 es a 2.0 kozot nagyon kicsi a benzinfogyasztas kulonbseg. a 2.0 vanoszos motoral 10 literes atlagfogyasztasom van. az 1.8 ugy 8,5 korul fogyasztot de a soros 6-ot osze se lehet vele hasonlitani. Szemcsis megnezhec egy rovid filmezest a forumon lasad hogy menyit bir a 2.0 literesem. nem sok de nem is szegyelem magamat vele. ne felejtsuk el hogy egy 21 eves motor. de ami igaz a 2.0 literest se hasonlithatom osze egy 2,5 motoral mert eg es fold a kulonbseg. de legalabis romaniaba a biztositas is meg az ado is 2x nagyob utana mint egy 2.0 motor utan. ugyhogy legalabis itten romaniaba ha azt akarod hogy legyen egy jo kis motorod ami rendesen be legyen irva a papirokba es ne legyen nagyon draga utana a biztositas meg az ado sem akor a 2.0 az perfekt. ha meg nem akor legyen 1.6 a papirokba es 2.8 a motorhazteto alat Very Happy


romania nagybanya    94    2013.08.12. 10:32
77black77
2012.09.19. 10:42   






Sziasztok.
A kérdésem az lenne ,hogy 318is vagy 320i mert nagy dillemmába vagyok. 800.e Ft körül szánok rá. 1995-től felfele gondoltam évjáratba
Tapasztalatok érdekelnénének fenti tipusokkal kapcsolatba.

Alaktrész fellelhetőség mivel az halottam ,hogy az 318is hez nehéz vagy nehezebb alkatrészt találni mint a 320i hez. Elgondolkoztam a 323i-n is csak a mai benzin árak mellett ami érdekel a fogyasztásuk leginkább .Meg ugye ha csak kevéssel eszik többet akkor inkább sor hat meg több paci.
És ahogy olvasgattam a fórumokat a morotokon belül is vannak al tipusok melly tipusok jobbak esetleg rosszabbak???


   3    2012.09.16. 08:58
Petu E30 325i
2012.09.03. 11:34   






karika01 írta:
Sziasztok!lenne egy olyan kérdésem hogy egy 320-as e36-os BMW olyan 80-90es tempóval mennyit fogyaszthat? illetve egy váltó csere mennyit javítana a fogyasztáson?köszönöm szépen előre is a válaszokat és remélem jó helyre írtam:D



Helló! Az általad elmondott sebessög alapján 7,1-7,3liter. &Egrave;n autópályán használom az enyémet igen hosszú távon(1260km) 130-140-nél eszik 7,5-7,8 között. Szintén E36 320i-m van M52-es. Jobban järsz, ha inkäbb egy nagyobb difit raksz alá, mert ezekbe nincsen 6-os váltó. (csakM3-ba volt 6-os váltó9 &Egrave;n most decemberbe fogok belerakatni egy nagyobb difit. Azt szeretném, hogy 135-nél ne 4000-et forogjon, hanem olyan 3200-3400-at. Tapasztalatomat majd megírom neked. További szép napot:)


Kéty (Netphen, Németország)    61    2012.05.14. 23:14
kolosmester
2012.05.04. 16:41   






Ogre84 írta:
laccity írta:
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hozzátok nagyokhoz, hogy őszinte legyek nem igazán értek ilyen részletességben a témához, utánna próbáltam olvasgatni pár dolognak, de a ti segítségeteket szeretném kérni, egy bmw vásárlása során.
Egy 3-as bmw (318 v 320) szeretnék venni 88-95 ös korosztályig körülbelül, erre olyan 400 ezer forintom lenne, gondolom vmi "bácsiautót" kellene keresnem, de ti biztos vagyok benne, hogy jobban képben vagytok.Smile
Olyan kérdésem lenne h ez a korosztály m40 es blokkal van és azt olvasgattam, hogy nem az igazi 200 ezer km után eléggé haldoklik míg a régebbi m10 blokk kb a végtelenségig képes elmenni.
Úgy tervezem, hogy majd szépen felújítgatom, megcsinálom, de közbe azért jó lenne ha nem nagyon hagyna ott az úton stb Very Happy
Ti mit ajánlanátok melyik típust nézegessem leginkább vagy ennyi pénzért hagyjam az egészet a futcsa v szerintetek? :/ Melyik motort érdemes figyelni?
Előre is köszi a segítségeteket.

Ennyi pénzből nagyon nehéz lesz használható darabot venni. Ezek a paraméterek nagyjából le is szűkítik a kínálatot a nagylámpás E30 316i és 318i-kre. Az M10 ekkorra kifutott, ezekben pont M40 motor lesz, viszont szerintem könnyű kiszúrni a szart. Ha már odavan, akkor szelephangja van, és nem forog le szabályzásig a motor. Ezt esetleg megnézném, bár csak 16i:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/3-as_sorozat/bmw_3-as_sorozat_316i_touring_akcio-5251249
A legjobb, amit tehetsz, ha spórolsz még egy kicsit, és közben rendszeresen nézed a kínálatot.


A linkelt kocsit 1,5 éve adtam el, 2-3 évig volt nálam, imádtam. Már bocsánat, de hogy lehet ilyen szarul hirdetni? Ebben 1.8 is motor (hajtáslánc) van, eredeti ac schnitzer lökösök, ülésfűtés(igaz nem gyári), tempomat. Szerintem első bmw-nek kiváló, és a képek alapján vigyáztak rá az elmúlt időszakban is. Bár a kormányvédőért ölni tudnék, de nem tagadom, már újra kellett volna bőrözni régebben is. Ha tehetném "visszavásárolnám". Smile

Sorry, elnéztem a linket, ez az:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/316/bmw_316i_touring-5479711


   30    2008.09.18. 20:00
Dawe
2012.03.18. 11:10   





Redneck Boss
laccity írta:
Köszi mindenkinek a sok okosságot! Smile
Úgy vagyok vele, hogy e30 v e36, mert még talán ezaz a két modell amit suli mellett össze lehet melózgatni meg hasonlók, de hallgatok rátok mert igazából én is így láttam a helyzetet, hogy ez kevés lesz, de ugyebár a remény hal meg utoljára Very Happy
Amugy inkább az e36 fele húz a szívem meg ugye jobban rozsda álló legalábbis ahogy olvasgattam.
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy ugye az e36 elméletileg sokszor futóműproblémás ez így mit takar? Very Happy

azt,hogy legyártották a hátsó futómüvét..
amugy azért problémás,mert sok darabbol áll és általában basznak beállittatni rendesen az autónepperek.
az e36 sokkal jobban rohad mint egy e30,csak az e30asok már 30 év körül járnak,de egy 20 éves e36 már legalább ugy el van rohadva mint egy 30 éves e30


ADJ MEG AZ AUTÓDNAK MINDENT,MINDENBŐL A LEGJOBBAT ÉS MINDIG... ...UTÁNA MEG HASZNÁLD,AHOGY KEDVED TARTJA.
/R.R.T./

vecsés west side    2740    2005.10.08. 15:11
Dawe
2012.03.18. 11:07   





Redneck Boss
HGabor írta:
Woodstock írta:
Na mostmár tisztázzuk pls:



Ilyet akarsz?



Vagy ilyet? mert nem mind1
Az első az e30 azt 1982-1992 között gyártották,a második az e36 amit meg 1992-1998 között gyártották(mondjuk az M3 meg a cabrio az kicsit tovább piacon volt amíg az e46ból nem gyártották őket)
Mert nem mind1 ám e30at ami patika felújított nem rohad tehát gondos fanatikus által használt az kb 1 misi körül mozog...ritka mint a fehér holló.
e36ot meg kb 1.2-1.4 körül kapni olyat amire már költened nagyon nem kell.
Persze ez neked nem szempont ha te akarod felújítani de még így is a lehető legjobbat kell keresni azok közül amit átlagosan használnak,tehát forgalomban napi szinten.


Szerintem lényegtelen, hogy E30 vagy E36. Ha 400-at szán rá, mindkét modellre az első évben még belemegy 200-400e ft.
400-ból sztem E36-ot el kéne felejteni és E30-at keresni, abból is 4 hengereset.
Sztem kevés lesz rá a 400. Lehet, hogy kifogsz egy jót, örülsz neki, de 1 év múlva megutálod és rühellni fogod a BMW-t egy jó ideig.
(írásod alapján nem azt vettem észre, hogy 400ért akarsz megvenni egy autót és durván felújítani, gondolom első autó lesz és az "álmodat" akarod megvalósítani, ami egy BMW. Na már most, hogyha ez így van, akkor még gyűjts, mert csalódni fogsz)

Plusz azzal remélem tiszában vagy, hogy 400e ft mondjuk az autó ára, kb 70-100e az átírás (eredetiségvizsga, illeték, biztosítás) és mondjuk nem árt, hogyha a vétel napján van még tartalékod, ami egy 400e-es autónál sztem 100e-nek kell lennie.
Szóval ez már majdnem 600e ft. Ha így gondoltad, akkor ok, van esélyed, hogy ne csalódj.

Pár hozzávetőleges ár E36-hoz:
4 db tárcsa, 4 db betét, pár fékcső, munkadíj - 80-100e ft
1 rohadt elem Bp-en - 30e ft (és biztos, hogy lesz rohadt elem ilyen árkategóriában, még ha drágább, akkor is:D)
4 db gátló - 50e-től a csillagos ég (50e-be nincs benne a szerelési díj, ami futóműnél könnyen tud lenni még 50e, főleg, hogyha cserélni kell 2-3-4 db szilentet is (teszem hozzá, hogy a szilent kb 2000 ft..)
Olajcsere 6 hengernél 10-15e ft, plusz légszűrő, olajszűrő még 6e

Most így hirtelen ennyi ugrott be, de ha van kérdésed írj, megnézzük az árát pl ami érdekel alkatrész.
Jah és figyelj a gumikra is, veszel egy autót és mondjuk szarok a gumik, akkor könnyen egyből vehetsz 50-70e ft-ért használt 16-ost. Téli gumi ugyanennyi, és ez még olcsó.

Sok az elektronika is ebben, amit az emberek szeretnek mókolni, így kikerülni az elektromosságis embereket, de hogyha valamit elbasznak, akkor viheted szakihoz, aki szép összeget el tud kérni, mire megtalálja a hibát.

Gábor!
szerintem elég drága helyen javittatod a verdát,kicsit tulzásokat írtál


ADJ MEG AZ AUTÓDNAK MINDENT,MINDENBŐL A LEGJOBBAT ÉS MINDIG... ...UTÁNA MEG HASZNÁLD,AHOGY KEDVED TARTJA.
/R.R.T./

vecsés west side    2740    2005.10.08. 15:11
karika01
2012.03.18. 00:25   






Sziasztok!lenne egy olyan kérdésem hogy egy 320-as e36-os BMW olyan 80-90es tempóval mennyit fogyaszthat? illetve egy váltó csere mennyit javítana a fogyasztáson?köszönöm szépen előre is a válaszokat és remélem jó helyre írtam:D


   1    2012.03.18. 00:22
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 3 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő
Tartalomjegyzék  »   Népítélet avagy BMW vásárlási tanácsok vélemények, tapasztalatok

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére