POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
49 / 50 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 48, 49, 50  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Szivó motorok GY.I.K.-ja

ctrlart
2011.06.15. 15:07   






Nagyot kérdeztem vagy nem volt érthető?
Shocked


Veszprém    67    2008.10.30. 10:16
ctrlart
2011.06.12. 13:40   






Hali.

Az szeretném kérdezni, hogy az M44-nél az injektorokra megy valami vákumcső.
Az mit is csinál?

Illetve.
A pillangószelep szöghelyzet jeladón érdemes e babrálni.(egy picit)
Mennyire befolyásolja a programját.
Köszi.


Veszprém    67    2008.10.30. 10:16
Sifi
2011.06.12. 09:31   






Köszi , akkor marad a felújitás , himbákból meg probálok majd szerezni valami elfogadható állapotuakat.


Budapest    9    2011.05.04. 22:10
ZSOSZ
2011.06.12. 06:08   






Sifi írta:
Üdv!

Az lenne a kérdésem hogy az M20B20 vez.tengelye és himbái egyformák a M20B25-éval ?

Hengerfejezés elött állok és ami az M20B25-be vannak azok elég kopottak , a bontós havernál van több M20B20 hengerfej de 25-s nincs egyse... Tudom hogy a szelepek a 25-ben nagyobbak, azok maradnának természetesen...

Szassz!
A himbák egyeznek,a tengelyek nem.A 25-é "komolyabb"


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
Sifi
2011.06.11. 23:46   






Üdv!

Az lenne a kérdésem hogy az M20B20 vez.tengelye és himbái egyformák a M20B25-éval ?

Hengerfejezés elött állok és ami az M20B25-be vannak azok elég kopottak , a bontós havernál van több M20B20 hengerfej de 25-s nincs egyse... Tudom hogy a szelepek a 25-ben nagyobbak, azok maradnának természetesen...


Budapest    9    2011.05.04. 22:10
sixday
2011.05.23. 19:27   






patopal írta:
sixday írta:


Hát én fél évig rúgtam úgy a bringának (325i Vanos) hogy a 28i injektorai voltak benne, semmi baja nem lett Smile


És fordítva próbáltad? M52b28 motor 325i injektorokkal? Smile Mert én meg azt próbáltam vagy fél éve kb egy hétig. Olyan szegény keverék volt, hogy még a kipufogógáz se látszott.Very Happy Gyertyák se voltak épp kormosak, meg csak hörgött nagy gázra.
De komolyan.

Sztem a nagyobbat jobban elbírja, mint a kisebbet a motor, mármint az injektort.Smile


Minek próbáltam volna? Very Happy
Már ne haragudj de 2.8-as motor 2.5 injektorokkal már első gondolatra látszania kell hogy szegény lesz Very Happy Very Happy
Kb. 3-4000-ig még okés is elméletileg de fölötte tutti nemjó.


Budapest    1018    2006.10.05. 11:02
patopal
2011.05.23. 18:39   






sixday írta:


Hát én fél évig rúgtam úgy a bringának (325i Vanos) hogy a 28i injektorai voltak benne, semmi baja nem lett Smile


És fordítva próbáltad? M52b28 motor 325i injektorokkal? Smile Mert én meg azt próbáltam vagy fél éve kb egy hétig. Olyan szegény keverék volt, hogy még a kipufogógáz se látszott.Very Happy Gyertyák se voltak épp kormosak, meg csak hörgött nagy gázra.
De komolyan.

Sztem a nagyobbat jobban elbírja, mint a kisebbet a motor, mármint az injektort.Smile


"Lehet-e gondolni arra, amire nem lehet gondolni soha?"

Bp - Érd    308    2008.12.15. 07:27
lezsi
2011.05.23. 14:40   






patopal írta:
Amit hallottam egy villamosmérnök cartárstól a minap, az szöget ütött a fülembe: Ha a vezérlő valahonnan nem olyan impedanciás jelet kap, ami a gyárija, akkor egyes elemei tönkremenhetnek. Ezt arra értette, hogy a 413-as vezérlő Bosch, a 28i injektorai meg Siemensek. a 25i injektrorai amik a Bosch vezérlőhöz készültek, azok meg kevesek a 28i motorhoz. Ezt már próbáltam, úgyhogy tapasztalatból mondom.
Ez is zavarja az összképet nálam, és arra terel, hogy csakis a 28-as vezérlővel állítsuk össze a végleges motort. Van ilyenem is, úgyhogy csak az EWS bekötése kell hozzá, meg persze a köteg és jeladók cseréje.Smile


Nem eszik olyan forron azt a kasat: lenyegeben csak a nagy (12-16ohm) es a kicsi (2-4 ohm) impedancias injektorok vannak, ezeket nem illik ugy cserelni, hogy a nagyimpedancias helyere kicsit teszunk, elotet-ellenallas nelkul.

A szallitasuk ettol majdhogynem fuggetlen parameter.


A "felkapar" nem mértékegység...

   3215    2005.06.08. 14:21
sixday
2011.05.23. 13:37   






patopal írta:
Amit hallottam egy villamosmérnök cartárstól a minap, az szöget ütött a fülembe: Ha a vezérlő valahonnan nem olyan impedanciás jelet kap, ami a gyárija, akkor egyes elemei tönkremenhetnek. Ezt arra értette, hogy a 413-as vezérlő Bosch, a 28i injektorai meg Siemensek. a 25i injektrorai amik a Bosch vezérlőhöz készültek, azok meg kevesek a 28i motorhoz. Ezt már próbáltam, úgyhogy tapasztalatból mondom.
Ez is zavarja az összképet nálam, és arra terel, hogy csakis a 28-as vezérlővel állítsuk össze a végleges motort. Van ilyenem is, úgyhogy csak az EWS bekötése kell hozzá, meg persze a köteg és jeladók cseréje.Smile


Hát én fél évig rúgtam úgy a bringának (325i Vanos) hogy a 28i injektorai voltak benne, semmi baja nem lett Smile


Budapest    1018    2006.10.05. 11:02
Mts
2011.05.23. 13:34   






Ha jol tudom a több benzinhez több levegö mennyiség kell)) a chip tolja benyát,,, s a levegö?? bocsi az is motor, miatt irtam. Surprised


   628    2005.11.15. 19:23
patopal
2011.05.23. 08:08   






Amit hallottam egy villamosmérnök cartárstól a minap, az szöget ütött a fülembe: Ha a vezérlő valahonnan nem olyan impedanciás jelet kap, ami a gyárija, akkor egyes elemei tönkremenhetnek. Ezt arra értette, hogy a 413-as vezérlő Bosch, a 28i injektorai meg Siemensek. a 25i injektrorai amik a Bosch vezérlőhöz készültek, azok meg kevesek a 28i motorhoz. Ezt már próbáltam, úgyhogy tapasztalatból mondom.
Ez is zavarja az összképet nálam, és arra terel, hogy csakis a 28-as vezérlővel állítsuk össze a végleges motort. Van ilyenem is, úgyhogy csak az EWS bekötése kell hozzá, meg persze a köteg és jeladók cseréje.Smile


"Lehet-e gondolni arra, amire nem lehet gondolni soha?"

Bp - Érd    308    2008.12.15. 07:27
patopal
2011.05.23. 08:02   






ZSOSZ írta:

Nem szokvány átépitésre gondol(légszürő-kipuff rendszer) "patopal" Kolléga.
Csak jó legyen! Smile

Most M50b25 szívósor van, a 28i injektoraival, a kipuff rendszer meg a leömlő után M3, annak katalizátoraival.
Egyelőre megint problémáim vannak. A vezérlő egyszerűen szar. 100-110-es tempónál 12-13 l körüli a számolt fogyasztás. A pillanatfogy mérő 110-nél 7 l-t mutat. Már 4 db lambdaszondát próbáltam ki, mindegyikkkel hulladék. azokkal még több fogyasztás mutatkozik, mint így, ahogy hétvégén használtam, azaz lehúzott szondával.
Másik légtömegmérővel is próbáltuk.
Az erő is kevesebb. így nem tudom mi a probléma, már nem hiszek a mókolásban. Aztán eszembe jutott még az 1,8 Is motorom, amibe raktunk egy másolt chipet. Azzal megnőtt a fogyasztás, cserébe 5000 fordulat alatt nem ment úgy, mint a gyárival, fölötte a tiltásig fasza volt, tömérdek benzin ellenében.Smile

Szal most ott tartok, hogy hétvégén rendes eredeti 28-as motorvezérlősre visszaalakítjuk, mert legyen az, ami eredetileg.
Ha azt a vezérlőt valaki hozzá tudja írni a 6 pillangóhoz érdekel a dolog, ha nem akkor marad gyári. Vagy ha kevés a powa, akkor talán olcsóbb lesz erősebb gyári motort venni, mint végigjárni a küzdelmeket.
Van e46 30i motor ajánlatom relatíve jó áron. Bár egy tunningolt 28i többet tudhat, de nem tudom milyen áron.
A 30i-k elég normálisan fogyasztanak ahogy hallom, nekem meg szigorúan utcára kell, azaz ez utcsó szempont nem elhanyagolható.


"Lehet-e gondolni arra, amire nem lehet gondolni soha?"

Bp - Érd    308    2008.12.15. 07:27
ZSOSZ
2011.05.23. 07:06   






lezsi írta:
Ha meg van a leirofajl (un. damos fajl) az adott vezerlohoz (sorozatszamhoz), akkor tudja egyedileg is modositani a chipet, bar ez kevesbe divat, mert sok melo.

A kontrolra a legjobb a pad, de ott van a gyari lambda, vagy csorges-korrekcio, ami tampont lehet.

Számomra ez a svédcsavar az egészben
patopal írta:

Akkor megvehetem a pillangósort gondolom.Smile

Nem szokvány átépitésre gondol(légszürő-kipuff rendszer) "patopal" Kolléga.
Csak jó legyen! Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
lezsi
2011.05.22. 21:39   






Ha meg van a leirofajl (un. damos fajl) az adott vezerlohoz (sorozatszamhoz), akkor tudja egyedileg is modositani a chipet, bar ez kevesbe divat, mert sok melo.

A kontrolra a legjobb a pad, de ott van a gyari lambda, vagy csorges-korrekcio, ami tampont lehet.


A "felkapar" nem mértékegység...

   3215    2005.06.08. 14:21
kögö
2011.05.22. 15:23   






ZSOSZ írta:
Blacky írta:
patopal írta:
Blacky írta:

Szia!
Tudunk rá chipet írni, hogy jó legyen Kacsint


Köszönöm!
Akkor megvehetem a pillangósort gondolom.Smile
Eddig azt mondták, hogy csak úgy felrakva rosszabb lenne, mint gyári, vagy M50b25-ös szívósorral. Gyári vezérlőt meg nehéz hozzá írni. És a 28-as Siemens vezérlőjét is hozzá lehet vajon igazítani?


Igen. Az M50B25-ével több erő hozható ki jelen pillanatban. Smile

BOSCH DME M3.1 a jelzése
Niki!
Mi alapján kerül megirásra az a chip?
Hogyan ellenőrzitek hogy megfelelően lett megirva az a chip ami vezérli a motort?
Többször az alkatrész kinál részben olvasni,hogy pl ALPINA mintára irt chip eladó.
Világos,a magyar furmány sokmindre képes.
Minek kiadni egy eredeti chipre 60-80e-t mikor u.a. megkapható igy 20e környékén. Smile
Ezt értem még.
De az ALPINA chip egy módositott motorhoz készült.A mérnök az optimálisra törekedett mikor programozta azt.
Ha most azt a chippet-vagy másolatát- egy mezei "mezitlábas" motor vezérlésére akarják felhasználni szerintem nem fogja hozni az elvárásokat Szemcsis
Komoly átépitéseknél is látni még hogy megtartják az eredeti motorelektronikát.De az mindig kontrol alapján (padon) kerül programozásra Smile


Szemcsis Kacsint


http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfotos/topic.asp?TOPIC_ID=20139

Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
ZSOSZ
2011.05.22. 08:29   






Blacky írta:
patopal írta:
Blacky írta:

Szia!
Tudunk rá chipet írni, hogy jó legyen Kacsint


Köszönöm!
Akkor megvehetem a pillangósort gondolom.Smile
Eddig azt mondták, hogy csak úgy felrakva rosszabb lenne, mint gyári, vagy M50b25-ös szívósorral. Gyári vezérlőt meg nehéz hozzá írni. És a 28-as Siemens vezérlőjét is hozzá lehet vajon igazítani?


Igen. Az M50B25-ével több erő hozható ki jelen pillanatban. Smile

BOSCH DME M3.1 a jelzése
Niki!
Mi alapján kerül megirásra az a chip?
Hogyan ellenőrzitek hogy megfelelően lett megirva az a chip ami vezérli a motort?
Többször az alkatrész kinál részben olvasni,hogy pl ALPINA mintára irt chip eladó.
Világos,a magyar furmány sokmindre képes.
Minek kiadni egy eredeti chipre 60-80e-t mikor u.a. megkapható igy 20e környékén. Smile
Ezt értem még.
De az ALPINA chip egy módositott motorhoz készült.A mérnök az optimálisra törekedett mikor programozta azt.
Ha most azt a chippet-vagy másolatát- egy mezei "mezitlábas" motor vezérlésére akarják felhasználni szerintem nem fogja hozni az elvárásokat Szemcsis
Komoly átépitéseknél is látni még hogy megtartják az eredeti motorelektronikát.De az mindig kontrol alapján (padon) kerül programozásra Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
Blacky
2011.05.16. 19:14   






patopal írta:
Blacky írta:

Szia!
Tudunk rá chipet írni, hogy jó legyen Kacsint


Köszönöm!
Akkor megvehetem a pillangósort gondolom.Smile
Eddig azt mondták, hogy csak úgy felrakva rosszabb lenne, mint gyári, vagy M50b25-ös szívósorral. Gyári vezérlőt meg nehéz hozzá írni. És a 28-as Siemens vezérlőjét is hozzá lehet vajon igazítani?


Igen. Az M50B25-ével több erő hozható ki jelen pillanatban. Smile


"I'm crazy but you like it" Smile Mad

Budapest    2347    2008.09.26. 09:30
patopal
2011.05.16. 16:10   






Blacky írta:

Szia!
Tudunk rá chipet írni, hogy jó legyen Kacsint


Köszönöm!
Akkor megvehetem a pillangósort gondolom.Smile
Eddig azt mondták, hogy csak úgy felrakva rosszabb lenne, mint gyári, vagy M50b25-ös szívósorral. Gyári vezérlőt meg nehéz hozzá írni. És a 28-as Siemens vezérlőjét is hozzá lehet vajon igazítani?


"Lehet-e gondolni arra, amire nem lehet gondolni soha?"

Bp - Érd    308    2008.12.15. 07:27
Kox
2011.05.16. 10:26   





Site Admin
spongebob írta:
Köszi KOX!...csak valamiért nem tudtam az új fórumba megköszönni.
Zsosz papa hajrá pakolj át Kacsint


Nincs mit.Smile Nem tudsz oda írni, úgy állítottam be a témacsoportot, hogy csak az írhat oda, aki tagja a szívó_GYIK nevű csoportnak, így nem lehet szétoffolni. Viszont emiatt a kérdésfeltevős topicba se lehet írni ott, mivel külön-külön topiconként nem lehet ezt beállítani, ezért majd valami más helyet kéne annak találni.


F*CK THE FUEL ECONOMY!!!

Budapest    1212    2005.04.09. 18:36
Blacky
2011.05.16. 10:04   






patopal írta:
Üdv urak!
Adott egy 2,8-as M52 motor. Lenne egy hatpillangós szívósor rá.
A hat pillangós szívóval egyértelmű, hogy jóval több levegőt szívhat. Jelenleg egy M50b25-ről származó motorvezérlővel üzemel a motor.

Vajon hogyan tudná kezelni a több levegőt ez a vezérlő? Állítólag ezt a vezérlőt lehet elég jól átírogatni. Van-e valakinek tapasztalata hasonló megoldásra? Szal gyakorlati haszna érdekelne a dolognak. VEMS verérlővel már sztem lehet túl drága lenne a projekt, így akkor már inkább másik motor...


Szia!

Tudunk rá chipet írni, hogy jó legyen Kacsint


"I'm crazy but you like it" Smile Mad

Budapest    2347    2008.09.26. 09:30
Hexer
2011.05.14. 09:11   






ZSOSZ írta:
I-scream írta:
ZSOSZ írta:
I-scream írta:
Az M52 alublokkot lehet a gyári 84 mm fölé fúrni? Ha igen, mennyivel?

Pénteken voltam gépmühelyben és rákéredeztem:
-alu blokkot "szárazon" acélhüvelyezve 80e készre a kivánt méretben.Gyurok a 86,4-re Smile


Köszi az infót, hasznos Kacsint

Tegnap voltam ismét a Majsztrónál és épp láttam egy m50-t hüvelyezésre előkészitve félkészen.A hengerek felfurva olyan szinten hogy majd összeértek.Ebbe megy a 83-s furatu 88-as külső átmérőjü ~ 155 mm hosszu hüvely utólagosan illesztve a 84-es dugóhoz Smile


Ha mar ennyire feltolod ne maradjon semmi, legyen mar nedveshuvely mint a japoknal.


   1080    2007.03.10. 17:40
ZSOSZ
2011.05.14. 04:38   






gainboy írta:
De M50-et minek perselyezni? Jobb súrlódási együttható érdekében? Esetleg a persely teteje harapja a hengerfejet tömítési céllal? Mert így 2 mm vastagság marad a perselynek, és legyen akármilyen jó anyagból, nem hinném, hogy sokat erősít a szürkeöntvény blokkon.
M54-ben is ilyesmi van, de ott van értelme.

Az ilyen technológia szürkeöntvény esetén hengerpalást sérülés javitására hivatott.
Még mindig olcsóbb,mint tulméretes dugósort venni. ujonnan.Az használtban mint a fehér holló és sajnos sokszor olyan mély sérülések keletkeznek a henger-ek falán hogy még a tulméretes dugóval sem tudják maradéktalanul javitani
Alu blokknál meg egyértelmü Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
gainboy
2011.05.13. 22:03   






De M50-et minek perselyezni? Jobb súrlódási együttható érdekében? Esetleg a persely teteje harapja a hengerfejet tömítési céllal? Mert így 2 mm vastagság marad a perselynek, és legyen akármilyen jó anyagból, nem hinném, hogy sokat erősít a szürkeöntvény blokkon.
M54-ben is ilyesmi van, de ott van értelme.


(__o__)(__o__)

Budapest    230    2007.10.13. 11:51
ZSOSZ
2011.05.13. 19:42   






I-scream írta:
ZSOSZ írta:
I-scream írta:
Az M52 alublokkot lehet a gyári 84 mm fölé fúrni? Ha igen, mennyivel?

Pénteken voltam gépmühelyben és rákéredeztem:
-alu blokkot "szárazon" acélhüvelyezve 80e készre a kivánt méretben.Gyurok a 86,4-re Smile


Köszi az infót, hasznos Kacsint

Tegnap voltam ismét a Majsztrónál és épp láttam egy m50-t hüvelyezésre előkészitve félkészen.A hengerek felfurva olyan szinten hogy majd összeértek.Ebbe megy a 83-s furatu 88-as külső átmérőjü ~ 155 mm hosszu hüvely utólagosan illesztve a 84-es dugóhoz Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
Woodstock
2011.05.10. 11:30   






Ez kurva jó topic most néztem először mert eddig nem foglalkoztatott a dolog de most h úgy néz ki motorgenerál van a láthatáron el kezdett foglalkoztatni ha már úgyis szét lesz kapva akkor mi lenne ha kijönne pár plusz lóerő is szóval fogok jelentkezni kérdésekkel amint végolvastam az eddigi okosításokat!! Very Happy


E36 320i '96

Győr    3834    2010.12.17. 17:52
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  49 / 50 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 48, 49, 50  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére