POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
48 / 50 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Szivó motorok GY.I.K.-ja

ZSOSZ
2011.06.24. 17:53   






TomikaE30 írta:
ZSOSZ írta:
TomikaE30 írta:
Arra lennék még kíváncsi, hogy mik azok az olcsóbb megoldások amikkel lehet komolyabb dolgokat elérni egy motornál!? Smile

Valamit félre értessz ugy látom. Szemcsis
A
Idézet:
komolyabb
hoz komoly zsé kell
Az ilyenehez mint Mts is irta
Mts írta:
M42 tuning , szép munka,,, Very Happy a vezértengely átköszörülés stb , hidrotöke cseréje , kompresszio viszony emelés, csatornák bövitése,, lendkerék könnyités ez a minimum,, tuning , Very Happy Ja és az sem mindegy , hogy milyen célra használják az autot,,, utcán izmoskodni,,, vagy rally drift , pálya,,,)))attol függö a tuning behatolása)) SZERINTEM Szemcsis

Ha kis pénz kis foci játszik,abban az esetben maga a végeredmény se lesz hasonlitható a komolyabb ktg-s motorhoz.
Mindig a pénz szabja meg a lehetőségeket
Ird le mennyit tudsz áldozni rá,mi az amit akár magad is meg tudsz csinálni és megmondom ebből mi hozható ki Szemcsis


Hát az összeg amit rá tudok áldozni az KB 200-300 000 Ft között mozog! az esetleges esztergályos munkákat én is meg tudom csinálni ha arról van szó!

Ha ügyes vagy a meglévő motorodból is ki tudsz hozni kb 160 le-t sok munkával és agyalással és persze pénzzel
Az IS-t meg csak belógatod,de az nem olyan mint a saját elkészitése elmaradva a sikerélmény és hogy legyaláztál egy IS-t a 2 szelepessel


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3317    2007.01.19. 13:46
TomikaE30
2011.06.24. 17:49   






sixday írta:
TomikaE30 írta:
Csá!

olyan kérdésem lenne még, hogy nekem most a kocsiba M40b18-as motor van! Smile azt , hogy lehet piszkálni? olyat nem lehet , hogy ráteszem a 18 IS-nek a HF-jét meg a dugókat hajtó karokat esetleg a főtengelyt is? Megjegyzem még halvány lila gőzöm sincs arról, hogy
mekkora az M40b18-ban a henger átmérő és a henger magasság, csak így finoman megfordult a fejemben , hogy lehet e ilyet?! Surprised
Nem balfaszoskodni akarok csak még nincs olyan nagy tapasztalatom a motorépítés terén... így ha hülyeséget kérdezek akkor bocs!!!!

Üdv Smile


Legegyszerűbb, legolcsóbb és legjobb megoldás ha kihajítod és beteszel kompletten a helyére egy M42B18-at, tehát az IS motort.
Papirozni egyszerű mert csak le kell motorkódoztatnod és kész.


A motorkódoztatás mi összeget képvisel mennyi és milyen utánna járás?


Ha tiszteled az autód akkor mások is tisztelnek!!!!

Muhi    56    2008.07.19. 06:53
TomikaE30
2011.06.24. 17:48   






ZSOSZ írta:
TomikaE30 írta:
Arra lennék még kíváncsi, hogy mik azok az olcsóbb megoldások amikkel lehet komolyabb dolgokat elérni egy motornál!? Smile

Valamit félre értessz ugy látom. Szemcsis
A
Idézet:
komolyabb
hoz komoly zsé kell
Az ilyenehez mint Mts is irta
Mts írta:
M42 tuning , szép munka,,, Very Happy a vezértengely átköszörülés stb , hidrotöke cseréje , kompresszio viszony emelés, csatornák bövitése,, lendkerék könnyités ez a minimum,, tuning , Very Happy Ja és az sem mindegy , hogy milyen célra használják az autot,,, utcán izmoskodni,,, vagy rally drift , pálya,,,)))attol függö a tuning behatolása)) SZERINTEM Szemcsis

Ha kis pénz kis foci játszik,abban az esetben maga a végeredmény se lesz hasonlitható a komolyabb ktg-s motorhoz.
Mindig a pénz szabja meg a lehetőségeket
Ird le mennyit tudsz áldozni rá,mi az amit akár magad is meg tudsz csinálni és megmondom ebből mi hozható ki Szemcsis


Hát az összeg amit rá tudok áldozni az KB 200-300 000 Ft között mozog! az esetleges esztergályos munkákat én is meg tudom csinálni ha arról van szó!


Ha tiszteled az autód akkor mások is tisztelnek!!!!

Muhi    56    2008.07.19. 06:53
sixday
2011.06.24. 17:47   






TomikaE30 írta:
Csá!

olyan kérdésem lenne még, hogy nekem most a kocsiba M40b18-as motor van! Smile azt , hogy lehet piszkálni? olyat nem lehet , hogy ráteszem a 18 IS-nek a HF-jét meg a dugókat hajtó karokat esetleg a főtengelyt is? Megjegyzem még halvány lila gőzöm sincs arról, hogy
mekkora az M40b18-ban a henger átmérő és a henger magasság, csak így finoman megfordult a fejemben , hogy lehet e ilyet?! Surprised
Nem balfaszoskodni akarok csak még nincs olyan nagy tapasztalatom a motorépítés terén... így ha hülyeséget kérdezek akkor bocs!!!!

Üdv Smile


Legegyszerűbb, legolcsóbb és legjobb megoldás ha kihajítod és beteszel kompletten a helyére egy M42B18-at, tehát az IS motort.
Papirozni egyszerű mert csak le kell motorkódoztatnod és kész.


Budapest    1018    2006.10.05. 11:02
TomikaE30
2011.06.24. 17:43   






Csá!

olyan kérdésem lenne még, hogy nekem most a kocsiba M40b18-as motor van! Smile azt , hogy lehet piszkálni? olyat nem lehet , hogy ráteszem a 18 IS-nek a HF-jét meg a dugókat hajtó karokat esetleg a főtengelyt is? Megjegyzem még halvány lila gőzöm sincs arról, hogy
mekkora az M40b18-ban a henger átmérő és a henger magasság, csak így finoman megfordult a fejemben , hogy lehet e ilyet?! Surprised
Nem balfaszoskodni akarok csak még nincs olyan nagy tapasztalatom a motorépítés terén... így ha hülyeséget kérdezek akkor bocs!!!!

Üdv Smile


Ha tiszteled az autód akkor mások is tisztelnek!!!!

Muhi    56    2008.07.19. 06:53
ZSOSZ
2011.06.24. 17:43   






TomikaE30 írta:
Arra lennék még kíváncsi, hogy mik azok az olcsóbb megoldások amikkel lehet komolyabb dolgokat elérni egy motornál!? Smile

Valamit félre értessz ugy látom. Szemcsis
A
Idézet:
komolyabb
hoz komoly zsé kell
Az ilyenehez mint Mts is irta
Mts írta:
M42 tuning , szép munka,,, Very Happy a vezértengely átköszörülés stb , hidrotöke cseréje , kompresszio viszony emelés, csatornák bövitése,, lendkerék könnyités ez a minimum,, tuning , Very Happy Ja és az sem mindegy , hogy milyen célra használják az autot,,, utcán izmoskodni,,, vagy rally drift , pálya,,,)))attol függö a tuning behatolása)) SZERINTEM Szemcsis

Ha kis pénz kis foci játszik,abban az esetben maga a végeredmény se lesz hasonlitható a komolyabb ktg-s motorhoz.
Mindig a pénz szabja meg a lehetőségeket
Ird le mennyit tudsz áldozni rá,mi az amit akár magad is meg tudsz csinálni és megmondom ebből mi hozható ki Szemcsis
Hogy cirka 180le-s legyen a motorod az legalább 2 kiló
Én a ccm módositással kezdeném,mert a 100le/L elérése nagyon sok kiadással jár.
Viszont egy 2100ccm-s motort már nem kell a 180 lóhoz ugy felhuzni,mint a kisebbet....szerintem Very Happy



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2011.06.24. 17:47 (1).

ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3317    2007.01.19. 13:46
Mts
2011.06.24. 07:38   






M42 tuning , szép munka,,, Very Happy a vezértengely átköszörülés stb , hidrotöke cseréje , kompresszio viszony emelés, csatornák bövitése,, jendkerék könnyités ez a minimum,, tuning , Very Happy Ja és az sem mindegy , hogy milyen célra használják az autot,,, utcán izmoskodni,,, vagy rally drift , pálya,,,)))attol függö a tuning behatolása)) SZERINTEM Szemcsis


   624    2005.11.15. 19:23
TomikaE30
2011.06.23. 22:00   






ZSOSZ írta:
TomikaE30 írta:
Hali!

Én egy 18 IS-t szeretnék piszkálni .... sokat lovastam a löketmódosításokról meg szívó/kipufogó oldal, vezérlés változtatásairól, amiket ZSOSZ írt!
Csak az az igazság hogy kicsit elvesztem a dolgokba...
Nem igazán találtam sehol olyan leírást ami az IS átétépítést taglalja.
Ebben kéne egy kis segítség, hogy mit lehet vele megcsinálni,
Pl: löket módosítást meg vezérlés stb stb.

Előre is köszönöm!



Szassz!
Amit eddig találtam:
-m42 esetén 2100 ccm
84 x 81 : 1796 (M42 eredetileg)
85 x 83.5 : 1896 (M44 eredetileg)
86 x 81 : 1883 (M42 fötengellyel,felfurni 86mm)
86.5 x 81 : 1905 (M42 főtengellyel,felfurni 86.5mm)
86 x 83.5 : 1941 (M44 fötengellyel,felfurni 86mm)
86 x 88 : 2045 (M47 motor fötengelyével)



Nem épp az olcsó mutatványok közé tartozik.
Még az S-sorozatu motorok dugói hagyján
De a főtengely igen huzós tud lenni a nyert ccm-hez viszonyitva
Veztengelynél vagy veszel ujakat (jajjj) vagy a meglévőket köszörülteted át
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metric-mechanic-m42-and-m44-engine-booklet.pdf
Vannak olcsóbb megoldások is a motor okositására,amikkel "nem adósodsz el" Very Happy ,de eredményesek,érezhető változásokkal járnak a motortuning során Smile



Hali!

A linken elolvastam mindent, meg próbáltam értelmezni a dolgokat... Hát nem lesz egyszerű ez a mutatvány, de legalább van benne kihívás!!! Surprised Very Happy ahogy olvastam a válaszod , az elején a főtengely változtatások meg ezek, úgy veszem észre , hogy fúrás nélkül szinte meg vagyok lőve, hogy komolyabb köbcenti és löket módosításom legyen. Elég szolid költségvetéssel rendelkezek Sad , tehát a kovácsolt alu dugók már nem játszanak, meg a kovácsolt hajtókarok se!
Arra lennék még kíváncsi, hogy mik azok az olcsóbb megoldások amikkel lehet komolyabb dolgokat elérni egy motornál!? Smile


Ha tiszteled az autód akkor mások is tisztelnek!!!!

Muhi    56    2008.07.19. 06:53
ZSOSZ
2011.06.23. 06:31   






TomikaE30 írta:
Hali!

Én egy 18 IS-t szeretnék piszkálni .... sokat lovastam a löketmódosításokról meg szívó/kipufogó oldal, vezérlés változtatásairól, amiket ZSOSZ írt!
Csak az az igazság hogy kicsit elvesztem a dolgokba...
Nem igazán találtam sehol olyan leírást ami az IS átétépítést taglalja.
Ebben kéne egy kis segítség, hogy mit lehet vele megcsinálni,
Pl: löket módosítást meg vezérlés stb stb.

Előre is köszönöm!



Szassz!
Amit eddig találtam:
-m42 esetén 2100 ccm
84 x 81 : 1796 (M42 eredetileg)
85 x 83.5 : 1896 (M44 eredetileg)
86 x 81 : 1883 (M42 fötengellyel,felfurni 86mm)
86.5 x 81 : 1905 (M42 főtengellyel,felfurni 86.5mm)
86 x 83.5 : 1941 (M44 fötengellyel,felfurni 86mm)
86 x 88 : 2045 (M47 motor fötengelyével)



Nem épp az olcsó mutatványok közé tartozik.
Még az S-sorozatu motorok dugói hagyján
De a főtengely igen huzós tud lenni a nyert ccm-hez viszonyitva
Veztengelynél vagy veszel ujakat (jajjj) vagy a meglévőket köszörülteted át
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metric-mechanic-m42-and-m44-engine-booklet.pdf
Vannak olcsóbb megoldások is a motor okositására,amikkel "nem adósodsz el" Very Happy ,de eredményesek,érezhető változásokkal járnak a motortuning során Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3317    2007.01.19. 13:46
TomikaE30
2011.06.23. 00:47   






Hali!

Én egy 18 IS-t szeretnék piszkálni .... sokat lovastam a löketmódosításokról meg szívó/kipufogó oldal, vezérlés változtatásairól, amiket ZSOSZ írt!
Csak az az igazság hogy kicsit elvesztem a dolgokba...
Nem igazán találtam sehol olyan leírást ami az IS átétépítést taglalja.
Ebben kéne egy kis segítség, hogy mit lehet vele megcsinálni,
Pl: löket módosítást meg vezérlés stb stb.

Előre is köszönöm!

Üdv:


Ha tiszteled az autód akkor mások is tisztelnek!!!!

Muhi    56    2008.07.19. 06:53
lezsi
2011.06.18. 23:41   






Kicsit olyan, mintha egy lehelletnyivel nagyobb motorral mennel, nem?
Hasonlorol szolnak az agressziv folytoszelep-attetelezesek (vagy jelleggorbek elektronikusan), kicsit taposol, nagyot nyit, hudemegy.
Csak aztan amikor tovabb taposod, mar nem tortenik semmi.

Vigyazni kell, a lo tulso oldalara sem szabad esni: nalam pl. olyan direkt lett a (nagy) folytoszelep, hogy 3-4% koruli nyitasban utaztam 90-100-as temponal, szinte adagolhatatlan.

Ami a kevereket illeti, erdekes modon teljes terhelesnel sokszor nem a dusitas, hanem a szegenyites hoz meg lovakat, mert a gyari programok szeretik "nyakon onteni" kulonbozo okokbol.


A "felkapar" nem mértékegység...

   3214    2005.06.08. 14:21
ZSOSZ
2011.06.17. 15:11   






spongebob írta:
ZSOSZ írta:
Én az ilyenben és hasonlókban hiszek....ezzel +~8% levegő



Előbb mechanikailag kell megoldani hogy a motor több levegőt tudjon beszivni,majd hozzá igazitani az elektronikát
Pl emelni az ü.a. rendszer nyomását,mint legegyszerübb 1 lehetőség
Ha több levegőt sziv a motor ahhoz lehet adagolni több ü.a.-t,igy többlet teljesitményt érsz el.
Ha csak a folytószelep potit forgatod el "siettetve" azzal nem oldod meg a padlógázas terhelés követelményét.Nem tudsz több ü.a.-t adni,csak részterheléskor....szerintem


Surprised
Ezzel most arra célzol,hogy akkor fasza,ha padlógázzal mész? Very Happy Very Happy Very Happy

Nem csak arra Comfort ....mindig......szerintem már ha "lehelnek" a gázpedálon akkor is van értelme.


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3317    2007.01.19. 13:46
spongebob
2011.06.17. 14:00   






ZSOSZ írta:
Én az ilyenben és hasonlókban hiszek....ezzel +~8% levegő



Előbb mechanikailag kell megoldani hogy a motor több levegőt tudjon beszivni,majd hozzá igazitani az elektronikát
Pl emelni az ü.a. rendszer nyomását,mint legegyszerübb 1 lehetőség
Ha több levegőt sziv a motor ahhoz lehet adagolni több ü.a.-t,igy többlet teljesitményt érsz el.
Ha csak a folytószelep potit forgatod el "siettetve" azzal nem oldod meg a padlógázas terhelés követelményét.Nem tudsz több ü.a.-t adni,csak részterheléskor....szerintem


Surprised
Ezzel most arra célzol,hogy akkor fasza,ha padlógázzal mész? Very Happy Very Happy Very Happy


Budapest    851    2007.05.11. 21:37
ZSOSZ
2011.06.16. 13:05   






Én az ilyenben és hasonlókban hiszek....ezzel +~8% levegő



Előbb mechanikailag kell megoldani hogy a motor több levegőt tudjon beszivni,majd hozzá igazitani az elektronikát
Pl emelni az ü.a. rendszer nyomását,mint legegyszerübb 1 lehetőség
Ha több levegőt sziv a motor ahhoz lehet adagolni több ü.a.-t,igy többlet teljesitményt érsz el.
Ha csak a folytószelep potit forgatod el "siettetve" azzal nem oldod meg a padlógázas terhelés követelményét.Nem tudsz több ü.a.-t adni,csak részterheléskor....szerintem


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3317    2007.01.19. 13:46
ctrlart
2011.06.15. 19:12   






Jogos! Confused

Kipróbálom azért, mert alapjáraton nem sokat megy a motor-csak 1 lámpát lát és az a rajtlámpa Very Happy

egyébként tuti igazatok lesz és semmit nem érek el vele. Sad


Veszprém    67    2008.10.30. 10:16
lezsi
2011.06.15. 19:06   






Ha tobb levegot juttatsz szivotuninggal a motorba, azt a legtomegmero eszreveszi, es a kompi ehhez kompenzalja a befecskendezest, miegymast. Hasonlo a helyzet a kipufogo kinyitasaval, szolidabb tengelyekkel is.

A folytoszelep-potival nem tudom mit akarsz elerni, de ha elforditod a kalibraciohoz kepest, akkor esetleg az alapjarati mukodest/akoruli atmenetet tonkre tudod vele tenni.


A "felkapar" nem mértékegység...

   3214    2005.06.08. 14:21
ctrlart
2011.06.15. 18:43   






Vagy van benne ASC Oops


Veszprém    67    2008.10.30. 10:16
ctrlart
2011.06.15. 18:34   






http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG71&mospid=47455&btnr=13_0416&hg=13&fg=15


Ha ráérsz ránéznél mi lehet
17-es tétel valami ASC hadova, nem értem
Az a cső megy a szívócsonkba és egy közösítő után az injektorokhoz.
Gondolom kipörgésgátlóról van szó, csak az a baj, hogy nincs benne Confused
Vagy ha van benne ASC akkor nincs ez a vákumos cucc?

Okosodjunk!! Smile


Veszprém    67    2008.10.30. 10:16
ctrlart
2011.06.15. 17:28   






Nem 20-40° -ra gondoltam hanem 2-4-re (szöghelyzet).
Az nem nagy csalás, szerintem.
A szöghelyzet-jeladó sokkal nagyobb tartományban tud infót küldeni mint amit használ a komputer.

A korrekciót azért gondoltam mert szívócsonkot polírozok mind állat és a kicsi plusz levegő korrekcióját ezzel szeretném megoldani.

"És ha tényleg padlót nyomsz akkor ki mit csinál?!"
Ezért kérdeztem, hogy a kompi érti-e ha nagyobb szöghelyzetről kap infót végállásban is.
Vagy megtanulja az új értékeket? Confused és akkor nem csinálok semmit?


Arra voltam kíváncsi, hogy te szoktál e játszani ilyennel.
De akkor nem! Smile
Köszi a választ.

Kipróbálom azért!! Cool

Ha tudsz hozzászólni szívesen várom.
Köszi.


Veszprém    67    2008.10.30. 10:16
ZSOSZ
2011.06.15. 15:58   






ctrlart írta:
Nagyot kérdeztem vagy nem volt érthető?
Shocked

Érteni értem,csak nézek mint Rozi a moziban Szemcsis
Idézet:
Az szeretném kérdezni, hogy az M44-nél az injektorokra megy valami vákumcső.
Az mit is csinál?

Nem tudom,az ETK vagy a http://realoem.com/bmw/ segitene ebben,ha a többi Szaki erre nem válaszolna
Idézet:
A pillangószelep szöghelyzet jeladón érdemes e babrálni.(egy picit) Mennyire befolyásolja a programját.

Próbálj logikusan gondolkozni!
Becsapod a kompjutert hogy tegyük fel fél gázpedál állásnál padló jelet ad.És ha tényleg padlót nyomsz akkor ki mit csinál?! Szemcsis
A tényleges szivó tuning nem az általad feltett kérdéstől lesz
eredeményes.Ez smafu,semmi.....picsafüst..... Oops


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3317    2007.01.19. 13:46
ctrlart
2011.06.15. 15:07   






Nagyot kérdeztem vagy nem volt érthető?
Shocked


Veszprém    67    2008.10.30. 10:16
ctrlart
2011.06.12. 13:40   






Hali.

Az szeretném kérdezni, hogy az M44-nél az injektorokra megy valami vákumcső.
Az mit is csinál?

Illetve.
A pillangószelep szöghelyzet jeladón érdemes e babrálni.(egy picit)
Mennyire befolyásolja a programját.
Köszi.


Veszprém    67    2008.10.30. 10:16
Sifi
2011.06.12. 09:31   






Köszi , akkor marad a felújitás , himbákból meg probálok majd szerezni valami elfogadható állapotuakat.


Budapest    9    2011.05.04. 22:10
ZSOSZ
2011.06.12. 06:08   






Sifi írta:
Üdv!

Az lenne a kérdésem hogy az M20B20 vez.tengelye és himbái egyformák a M20B25-éval ?

Hengerfejezés elött állok és ami az M20B25-be vannak azok elég kopottak , a bontós havernál van több M20B20 hengerfej de 25-s nincs egyse... Tudom hogy a szelepek a 25-ben nagyobbak, azok maradnának természetesen...

Szassz!
A himbák egyeznek,a tengelyek nem.A 25-é "komolyabb"


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3317    2007.01.19. 13:46
Sifi
2011.06.11. 23:46   






Üdv!

Az lenne a kérdésem hogy az M20B20 vez.tengelye és himbái egyformák a M20B25-éval ?

Hengerfejezés elött állok és ami az M20B25-be vannak azok elég kopottak , a bontós havernál van több M20B20 hengerfej de 25-s nincs egyse... Tudom hogy a szelepek a 25-ben nagyobbak, azok maradnának természetesen...


Budapest    9    2011.05.04. 22:10
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  48 / 50 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére