POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 12 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E30   »   Roland E30 2,7i

t_roland
2016.04.30. 21:07   






Közben beépítésre kerültek az új steckerek amit Müller Bélától rendeltem (schmiedmann.hu)





ezeket (hasonlókat) építettem be, mert a lámpa csatlakozói már igen el voltak fáradva. Konkrétan volt olyan aminek csak a fele volt már meg. (a kép csak illusztráció)


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2016.04.30. 20:56   






Haladok szépen lassan.

Az ajtó problémáját az okozta, hogy a szerkezetet amit a központi zár motorja mozgat meg kellett fújni egy kis kenőanyaggal. Így most szépen működik.

Az ablakemelővel is egyszerű volt a helyzet...Az ablakemelő szerkezete nem volt rendesen a helyén, ezért az ablakvezető gumi ezért egy helyen meggyűrődött, és feszítette az üveget.

Most már jól működik. Persze ha már kivettem, megtisztítottam az eddig rárakódott mocsoktól, és a Berner szórózsírjával szépen megfújtam.
Már csak a tükör mozgatását kell megoldanom jobb oldalt és megvagyok az ajtókkal.

A térképzsebet közben rögzítettem a kárpithoz, most rendesen a helyén áll.


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2016.04.17. 20:56   






ablakfűtés probléma megoldva:



Ezzel a lendülettel kédert is cseréltem, mert meg volt fáradva kissé.
Íme az új üveg a helyén:




A bal ajtóval ajtóval annyi történt, hogy a kárpit rögzítő füle rossz helyen volt, így a gombot ami fel-le mozog az ajtóban akadályozta.
Át kellett raknom 1 cm-t, és tökéletesen működik.

A jobb ajtót közben szétkaptam, meg kell néznem mi okozza ugyanezt a problémát úgy hogy itt nem kever be a rögzítő fül...
Az ablakemelő is néha működik néha nem, szerintem a kábellel lehet a gond. Majd kiderül.
Megyünk szépen lassan előre, pipálgatom ki a hibalistámat...


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2016.03.26. 21:27   






Nos.

A javítóanyagot kipróbáltam, de nagyobb a gond mint gondoltam.
Nagyon sokat kellene felkennem belőle.

Így Marad a csere. Használt üveg lesz betéve, már csak ide kell jutnia.
Az autón mivel vannak apró idegesítő problémák, ezért úgy döntöttem ezeket oldom meg elsőként.
- Kezdtem a bal első ajtóval, szétszedtem, mindent meghúztam ami zörgött, a kárpiton a térképzsebet megragasztottam, (így most nem áll el a kárpittól). Kapott egy hő, és hangszigetelő réteget is a gyári fólia helyett, így most sokkal kevesebb hang jön be az ajtón keresztül. A zárat kicseréltem a bal oldalon egy kulcsra programozott zárra, amit a zárfűtés nélkül tudtam csak rögzíteni.
Itt még ki kell cserélnem a kp-zár "motorját" mivel zárni zár, csak nem nyit. (úgyhogy szét kell szednem megint. )
A bal oldali csipogó háromszög is új rögzítést kapott, így most feszesen áll a helyén.

-A jobb ajtón ugyanez lesz, ott annyi kiegészítéssel, hogy a tükör az nem mozog. Vagy csak néha...Amikor akar...
Mondjuk a zárhoz nem kell nyúlnom, de valószínűleg a "motort" itt is ki kell cserélnem.

Közben kivettem az ülést, mert régóta zavart, hogy van egy pici "kotyogása". Lebontottam az oldalát, és rájöttem, hogy az első sín ahol csatlakozik az üléshez, annál a konzolnál van a probléma. A konzol és az ülés csatlakozásánál ki lehet kopva a gyári rögzítés. Úgyhogy le fogom fúrni a helyéről, és szépen egy csavarral fogom helyettesíteni.
Most összerakom, hogy használhassam az autót, és jövő hét után beszélek egy esztergályossal, hogy segítsen a megfelelő csavaros rögzítést megcsinálni.


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2016.02.21. 16:06   






Lassan haladok mint a ....
Egy éve vettem egy hátsó üveget az autóhoz mivel ami az autóban van nem működik.
Szépen letisztítottam az "újat"




És rákötöttem az akksit, és csodák csodája nem ment... Sad
Megnéztem közelebbről, az oldalsó csíkokat jobban megtisztítottam, de óvatosan.
Gondoltam, hogy ez a baj, úgyhogy nem lepődtem meg.




másik oldala:




Két gondolatom támadt:
Megpróbálom a fűtőszál javítását, egy gyári anyaggal.
Vagy kicserélem az egészet.
Még meglátom, minden azon múlik mennyi az új üveg.


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2015.08.14. 14:18   






A váltó tesztelése tökéletesre sikerült.
Szépen veszi a sebességeket, nem akad, normális a váltóút.

Örülök, hogy Turboá annak idején rábeszélt a titánszinkronos váltóra, a Getrag 260-al szemben. Köszönet érte!

Most az lesz a következő, hogy az üléssel kezdek valamit. Ki kell cserélnem az ülésmagasság állító gázrugót, és az üléssínt szeretném kettészedni tisztítás, és felújítás céljából.
A gázrugót elvileg szétszedett ülésekből megoldom, de ha nem működik akkor marad az új megrendelése.


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2015.08.06. 20:00   






Megvannak a képek a váltókarról.
Így áll középen üresben:




A váltórudazat el lett vágva, majd egy nagyobb átmérőjű cső lett ráhegesztve. Ebbe csúsztattuk bele a váltórúd másik felét, amit az a csavar tart a helyén.




A váltó most már, hogy rendben van a munkahenger és a rudazat tökéletesen működik.
(Mielőtt kapom az ívet: A váltóalagút a kezdetek kezdetén fekete alvázvédő anyaggal lett lefújva, nem kátránnyal. Very Happy )


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2015.07.30. 20:24   






Közben a háttérben sorra jönnek az alkatrészek az autóhoz.
A Hardy már nagyon beteg volt, esedékessé vált a cseréje.
Szilárd barátomnak hála megérkezett egy gyári nagyon szuper állapotú hardy.



Már csak be kell építeni.
A szándék az, hogy a kardán csapágyait is kicseréljük, ha már úgyis levesszük a kardánt.


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2015.07.29. 20:59   






A kuplung problémája megoldódott, a fő kuplung munkahengert cseréltük ki.
Ez az alkatrész:


(Illusztráció)

A kuplung már szépen kiemel, és működik. Már csak egy apróság van vissza ami az előző felsorolásból kimaradt. (hibalista)



Rendeltem a schmiedmann.hu-ról ezt a váltókart amivel a váltóút lerövidül. Ez a gyári helyére megy be. Megelégeltem, hogy akkora a váltóút, hogy lassan ki kell flexelni a váltóalagutat. Very Happy
Amit meg kell oldanom, hogy a titánszinkronos váltó miatt egy kicsit a váltórudat át kell alakítani. Ez a tervek szerint jövő héten meg is lesz.
Terveink szerint el lesz vágva a váltórudazat, és egy közdarab segítségével bilincsekkel lesz a két része rögzítve. Így pozicionálni lehet a váltókart, hogy tökéletesen függőlegesen álljon. (vagy ahogy kell neki Very Happy )



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.09.20. 20:56 (1).

Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2015.07.28. 20:44   






Annyi történt a háttérben, hogy az autó szépen átment műszakin.

A kuplung a héten lejön, megnézzük miért is huncutkodik. Valószínűleg cserés lesz. Képeket rakok fel később.
Közben megérkezett 2 alkatrész amire régóta vártam:




A kerékjáratba való műanyagok újakra lettek cserélve, már csak ezek hiányoztak a rendszerből. Very Happy


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2015.06.20. 15:46   






Köszönöm, igyekszem. Smile Neked pedig kitartás Smile


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
BOLTON325IA
2015.06.19. 22:42   






Gratulálok az autóhoz szép részletes munka , bárcsak az enyém is eljutna egyszer idáig , lassan 4 éve parkol a garázsban a 25i coupe.


OO==[][]==OO

Szigetvár    391    2006.02.11. 15:57
t_roland
2015.05.30. 07:05   






Köszönöm Urak!

Még csak most vettem észre a hozzászólásokat, elnézést Smile
Voltak problémák, úgyhogy nem is igazán tudtam foglalkozni az autóval.

Muszáj leírnom, hogy mit tervezek, mert így számon kérhető leszek Cool
Műszaki előtt meg kell oldanom egy két apróságot...
Tehát a lista:
Eleje:
-Talpasok cseréje.
-Stabrúd szilentek
(ha már kijönnek festem is amit kell)
-Vettem egy garnitúra féknyerget felújítás alapnak, azokat is beraknám...
-Ha hozzányúlok, akkor gólyaláb szétszed, lefest.
Közepe:
-Kuplung légtelenítés, vagy csere Smile
- Hardy csere.
- Ha már leveszem a kardánt átnézetem, és cseréljük amit kell...
-Kipufogó tartó gumik cseréje.
Hátulja:
-Kerékcsapágy bal hátul csere.

Úgyhogy kalandra fel ! Smile


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
Englishman
2014.05.06. 19:40   






Igazán aprólékos,alapos,szép munka Kacsint


FREEDOM IS NOT FREE

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Oszi E30 is
2014.05.06. 17:06   






tetszik.. szép igényes munka, egy kis időt rászántam és végig olvasgattam a bejegyzéseket:D


   89    2013.12.16. 12:59
t_roland
2014.04.30. 20:26   






Egy kis beavatkozás történt decemberben...
Az eső, vagy víz lehúzó gumi a bal első ajtón már nagyon megviselt állapotban volt.



Halogattam a beszerzését, de rászántam magam. Schniedmann-tól meg is jött a gyári cucc:



Ha már hozzányúltam, kicseréltem a jobbost is...

Most "nagyobb" fába vágtam a fejszémet, mert a váltórudazatot át kell alakítanom, a titánszinkronos váltó miatt. A kulissza kiszerelése megvan, már csak méretre kell szabni. Persze a kipufogót a csonktól a végéig le kellett vennem, hogy hozzáférjek.
Képek hamarosan.


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2013.08.13. 22:47   






A hét végén történ egy két apróbb beavatkozás:




Elsőként a Schmiedmann-tól beszerzett kipufogódob, és a beépítéshez szükséges szett...(komplett minden benne volt a csavarokkal együtt) A dobot, és a bilincseket a felrakás előtt 2 nappal lefújtam Berner hőálló festékkel.




A stabrúd is elő lett készítve, 2 éve vettem Soltvadkerten Börniéktől. Letisztítottam, alapoztam, újrafestettem, olajálló Berner fekete lakkfestékkel. A kengyeleket rozsdamaróztam, és tisztítás után megkapták az ezüstös színt.



Ugyanez fent:







A kipufogó felrakás előtt a hővédő lemezt lefestettem:



Bilincs is felrakva:



Kicsit küzdelmes volt a gumi felrakása, mert a rögzítőfül a kasznin el volt hajtogatva. Meg kellett reguláznom óvatosan, nehogy letörjön...
Miután minden a helyére került kipróbáltam a körgyűrűn. Halk lett az autó, nem üvölt ,nem hörög.

Köszönet a Schmiedmann Hungáriának a kipufogó, és a stabrúd alkatrészekért. Nagyon profi módon a kipufogóhoz mindent egy csomagban meg tudtam venni.
Börninek Köszönet a Stabrúdért...


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2013.06.01. 07:57   






Meguntam a géptető szigetelésének állapotát.
Letisztítottam a ragasztómaradékokat. Kapott az egész egy "brigis" fürdőt majd elkezdődött a sablonkészítés egy régi ép állapotú szigetelés alapján. A sablon elkészítése után könnyen ki tudtam vágni a pontos alakzatot PE habból. Bepróbáltam a helyére pontosan passzol...Ezért a zsírtalanítás után fel is ragasztottam:




Az egész berakva a helyére:



A középső elem ragasztásánál arra kell figyelni, hogy a "trapézelem" nincs egy síkban. Első körben a középső részét célszerű ragasztani, majd a széleit, hogy a szigetelés felvehesse a géptető alakját...


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2013.02.25. 08:21   






A vasárnap - sajnos csak telefonos - képekben. A régi difit leszedtem, hátlapot leszereltem, szilentet kivettem. Szerettem volna lehomokoltatni, de vasárnap ez esélytelen, úgyhogy maradt így.



Powerflex szilent könnyen becsusszant a gyári helyére.



Felkerült a tömítés is biztos ami biztos, pasztázva kétoldalt.



(A régi difi belülről. Látható, a különbség a sperr-hez képest.)



És a lényeg: az olaj. Pont annyi amennyi a szintbetöltőig belefér. kb: 1,7 liter.



És a "kétemelős" technika a helyreigazításnál:




Köszönöm az alkatrészeket a schmiedmann.hu-nak, és Bimbókának a technikai segítséget...


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
Mackotestver
2013.01.31. 22:39   






tenyleg az ablakfutesre van rakotve az futheto visszapilanto nekem is volt,meg kilincs futes is Very Happy


https://www.facebook.com/mabgarage/?fref=ts&__mref=message_bubble

Romania    168    2008.02.19. 14:39
t_roland
2013.01.28. 21:02   






A difiről:
Már írtam, hogy az előző 3,25-ös difi úgy csinált mint egy Ikarusz busz ezért szereztem egy sperrt ugyanilyen áttétellel. ( a ház még használható Smile)

Homokolás után megkapta a dukkót:



Amíg száradt, a schmiedmann.hu-tól megérkeztek a szimeringek, + a roppantő gyűrű. + az apróságok a difi belsejébe...



És a belső részek:



Sperr is szét lett szedve, el lett mosva. Szép állapotban volt javítani nem kellett. Marad a gyári 25%, módosítva nem lett.
Felrakni még nem tudtam, úgy tervezem hogy hétvégén állok neki.

Még két apróság:
Elektromos antenna:



Erősítő, jobb hátul:




Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
t_roland
2013.01.28. 20:21   






A hátsó ablak az még kell, olyat keresek ami teljesen patika.


Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
Mts
2013.01.28. 14:58   






t_roland írta:
Szereztem egy szelepfedelet a mostani helyett, mert ez nem tetszik annyira. régi:



"új" miután meg lett tisztítva a festéktől...:



Mivel nem akartam hogy a sok sok sár visszahulljon a motoromba, szépen elkezdtem megtakarítani, először az elérhető helyeken:



Majd ott is ahol eddig nem jártak kb 20 éve...:



Ez úgy jött le, hogy szépen leszedtem a szegecseket. Ami a lemez alatt volt az kb 1-2 mm vastag jó minőségű olajsár...:



Ez csak a lemez aljáról jött le...



Amíg ázik a "Brigiben" addig "megújúl" a fűtésbox, az új Nissens fűtőradiátorral, és a fűtésbox tetején lévő szivaccsal. A fűtőradiátor tömítésit is cseréltem, nehogy meglepi érjen, mert már nagyon nem csípem a meglepiket...


Nekem meg jo lenne a te régid Smile ugye, mikor jössz, ?hátso ablak kell még?


   624    2005.11.15. 19:23
t_roland
2013.01.27. 19:37   






Köszönöm Mindenkinek a segítséget.
A tükör fűtése megy így ahogy van, most nincs kedvem átkötni át az ablakfűtés kapcsolóra, de kösz a Tippet ! Smile

A difi közben elkészült, csak nem találom a képeket. Ezeket pótolom majd remélem holnap.... (lehet, hogy beépült a pendrive valahová)
Közben összeraktam az elektromos tetőt, és bekerült a napellenző is. A check panel szépen illeszkedik a kivágott helyére. A panel fedelét meg kellet ragasztanom, az egyik füle félig le volt törve. (azért nincs még felrakva)



A sötétkék tetőablak le lett fényezve, így most egységes a teteje. Az eredeti fehérnek rohadt volt a füle...) Az elektromos tető beállításával volt egy kis türelemjáték, de végül is úgy működik ahogy kell, pozicionálása tökéletes.



Korábbi állapot: (itt még a tükör is fekete)



A belseje az így áll, még a műszerfala alatt a kábelek között pici rendet még kell csinálni, a váltószoknyát, váltógombot berakni, meg egy szép órát kell szerezni.



Az ablakemelők mellett beépültek a "csipogók" is. Azt tervezem, hogy kicserélem majd egy gyári takaróra. Addig marad ez.





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2014.04.01. 20:32 (1).

Veszprém    292    2008.11.24. 20:51
Swari
2013.01.15. 13:52   






c_sonty írta:
Hát én nem ezt mondtam neked Swari ? Very Happy
Még a stift tükre is folyamatosan fűtött.

Nem emlékeztem. De a Stift az nem BMW! Mad


Bp, Szfvár    1526    2009.02.08. 02:23
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 12 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E30

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére