POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 2 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - VERSENYAUTÓK  »   323 IX rallycar

Ivan525ix
2012.09.17. 17:21   






Még az lenne a kérdésem az összkerékkel kapcsolatban, hogy miután átalakítottam hátsokerekesre es megcsúszik a hátsokerék akkor csak hibát ír ki vagy el kezdi fékezgetni az ABS-en keresztül a kerekeket? Nekem már a butább összkerekes van ahol nem a sper zár össze hanem fékezgeti a kerekeket ha megcsúsznak, ELVILEG! Kösz!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
Ivan525ix
2012.08.01. 12:54   






Köszönöm!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
sovi81
2012.07.31. 19:43   






Hátsó kerekes váltó,kardán hozzá. Az első féltengelyeket kihúzod és tedd vissza csak a csuklókat az agyba. Kacsint


Fonyód    364    2006.10.05. 21:15
Ivan525ix
2012.07.30. 12:39   






Megtudja valaki mondani, hogy pontosan hogyan kell megszüntetni az első hajtást egy e34 525ix-nél? Egy részét már leírták nekem csak, hogy mit kell esztergálni a féltengelyen azt nem értem! Köszönöm!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
Laleeboy
2012.02.08. 11:09   






Ivan525ix írta:
Köszönöm szépen, maradok az összkeréknél!


Csak egy 5let

Meked M50-es mocid van aminek a váltója 5.ben 1:1-et hajt ha minden igaz.

Meg kellene nézni hogy az M20-ra való (ami csak E30-ba volt) IX váltót fel lehet e tenni E34-re mert az M20-ra való váltók 5.ben overdrive-osak tehát 5.ben 0,85-ös gyorsító áttétele van (ha jól tudom) így kevesebbet forogna utazóban


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
csmario
2012.02.06. 18:05   






végülis ártani nem árt,de nem lesz baja akkor sem ha nem dugózzátok,ott már nemtud hova bejutni a kosz.


   174    2008.08.16. 13:43
Laleeboy
2012.02.06. 16:54   






csmario írta:
ez így van ahogy leírtad,egy kivétellel.

minek dugóztátok le a kartert?


Lehet hogy nem is kellett volna de csak azért hogy ne menjen bele a dzsuva


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
Ivan525ix
2012.02.06. 16:19   






Köszönöm szépen, maradok az összkeréknél!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
csmario
2012.02.06. 16:09   






ez így van ahogy leírtad,egy kivétellel.

minek dugóztátok le a kartert?


   174    2008.08.16. 13:43
Laleeboy
2012.02.06. 10:19   






Ivan525ix írta:
Kösz, hogy ennyit foglalkozól a problémával de egyre jobban azt érzem, hogy vagy összkerekes marad és akkor nem tudok belenyúlni, vagy hátsókerekes és akkor lehet difit cserélni! Az e30-ban még rosszabb az áttétel az én szempontomból! Csak az a megoldás ha az első hajtást megszüntetem, az olcsóbb megoldás, hogy marad az elsődifi csak a tengelyt veszem ki, vagy az egéssz futóművet lecserélem!


Az 5-ösöket nem ismerem annyira .
Egyszer csináltunk egy E30-at de az nagy szívás volt.
Az első futóművet ott nem kellett (mert teljesen más mint a sima így nem is lehet) cserélni csak a féltengelyeket kellett elvágni mert ha kiveszed akkor szétesik a kerékagy mert az tartja össze. Így a féltengely kerékagy felőli csuklóját kellett szétszedni és átesztergálni hogy egybe tartsa a kerékagyat.
Kartert is át kell alakítani mert a féltengely azon megy át (ami most nem lesz) ezért a féltengely helyét be kell dugózni difit levenni(cserélni nem lehet mert az IX bölcsőtől a sima nem fér el ha jól emlékszem).
Váltó csere osztómű nélkülire mert már nem kell, de emiatt váltótartó hegesztés (mert nem fér el a sima mert az IX-nek nagyobb a kardánalagút az osztómű miatt) és kardán csere (mert az IX-é rövidebb) és máshol van rögzítve is

Hát röviden ennyi ha jól emlékszem remélem men vettem el a kedved


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
Ivan525ix
2012.02.03. 17:27   






Kösz, hogy ennyit foglalkozól a problémával de egyre jobban azt érzem, hogy vagy összkerekes marad és akkor nem tudok belenyúlni, vagy hátsókerekes és akkor lehet difit cserélni! Az e30-ban még rosszabb az áttétel az én szempontomból! Csak az a megoldás ha az első hajtást megszüntetem, az olcsóbb megoldás, hogy marad az elsődifi csak a tengelyt veszem ki, vagy az egéssz futóművet lecserélem!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
Laleeboy
2012.02.03. 15:05   






Ivan525ix írta:
Köszönöm! Ezek szerint ez igy marad! Üdv!


Nem biztos

Sajnos nincs alternatíva a difikre mert a http://realoem.com/bmw/select.do mindíg 3:38-as áttételt hoz sedanra/touringra manuál/automata váltó esetén is, igazából az első difi a gázos mert abban nincs választék de lehet hogy pl az E30 első difi vagy csak az áttétele passzol bele.
Lehet még csináltatni is (pl itt a fórumon meszibalint aki ilyesmivel foglalkozik és lehet hogy tud segíteni esetleg a váltótémában is )
Végső megoldás a gumik nagyobb átmérőjű váltóméretre cserélése, eseleg (ha nem ragaszkodsz azösszkerékhez) visszaalakítani hátulhajtósra és akkor olyan áttételű difit teszel fel amit akarsz


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
Ivan525ix
2012.02.03. 12:51   






Köszönöm! Ezek szerint ez igy marad! Üdv!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
Laleeboy
2012.02.03. 10:28   






Ivan525ix írta:
Mégegyster kösz! Én azt néztem, hogy az e39 525i illetve az 528i esetében a váltófokozatok hosszabbak minden fokozatban, ami számomra megoldást jelenthetne ha, ahogy te is írtad, az osztómű csak simán föl van csavarozva a váltó végére, ha jól emlékszem ez így is van, csak lehet, hogy teljesen máshogy van kialakítva a váltó vége pont emiatt! Mre gondoltál ami kompatibilis váltó lennevés hoszabbak a fokozatai? Üdv!


Több mindentől is függ PL hogy a váltó Getrag vagy ZF gyártmány de a csere szerintem NEM megoldás mert 5.-ben mindegyik 1:1-be hajt tehát pl 100 km/h-nál ugyanúgy 3000-t forog és tökmindegy hogy a köztes fokozatok hogy vannak elosztva

Ha jól tudom az újabb 6gangos diesel váltók tudnak 6.-ba gyorsítani (overdrive fokozat) (meg a régi M20-ra való váltók is ilyenek)de az meg nem jó az IX-re

Csak a difivel lehet variálni


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
Ivan525ix
2012.02.02. 13:48   






Mégegyster kösz! Én azt néztem, hogy az e39 525i illetve az 528i esetében a váltófokozatok hosszabbak minden fokozatban, ami számomra megoldást jelenthetne ha, ahogy te is írtad, az osztómű csak simán föl van csavarozva a váltó végére, ha jól emlékszem ez így is van, csak lehet, hogy teljesen máshogy van kialakítva a váltó vége pont emiatt! Mre gondoltál ami kompatibilis váltó lennevés hoszabbak a fokozatai? Üdv!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
Laleeboy
2012.02.01. 16:57   






Ivan525ix írta:
Kösz a választ! Én azzal tistába voltam, hogy 2 difim van csak azt nem tudom, hogy ha a hátsó difi kevesebbet pörög akkor az osztómű ezt lekezeli vagy ténylegesen törés a vége!

Mindenképp törés a vége mert az osztómű az egy többsoros láncáttétel ami a hátramenő kardánfordulatot 1 az 1-be előre "adja" , még a gumiknak is egyformának kell lennie mert az osztómű nem tolerál semmi ilyesmit

A váltócsere sem megoldás mert a végáttétele ugyanaz (vagy 1:1 vagy 0,85:1) csak a köztesek vannak másképp elosztva ,csak a adifikkel lehet variálni.

Váltót egyébként lehet cserélni egy csomó féle "kompatibilis" mert az osztómű az a váltótest és a kardánkihajtás közé becsavarozott közdarab ha jól tudom.
Szerintem a gumiméretekkel tudsz variálni ha pl mindet kicseréled valamire aminek nagyobb az átmérője (persze értelmes határok között)


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
t_ricsi
2012.02.01. 15:48   






Ivan525ix írta:
Kösz a választ! Én azzal tistába voltam, hogy 2 difim van csak azt nem tudom, hogy ha a hátsó difi kevesebbet pörög akkor az osztómű ezt lekezeli vagy ténylegesen törés a vége!

Vagy lehet még egy lehetőség. De ennek utánna kell járni. Az igaz h a váltóház nem eggyezik a 2wd és a 4wd-nél de talán a belseje egyezhet és akkor csak a fogaskerékpárokkal kell játszani. De ez csak egy tipp


Tiszalök    509    2010.08.03. 18:46
Ivan525ix
2012.02.01. 15:19   






Kösz a választ! Én azzal tistába voltam, hogy 2 difim van csak azt nem tudom, hogy ha a hátsó difi kevesebbet pörög akkor az osztómű ezt lekezeli vagy ténylegesen törés a vége!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
Laleeboy
2012.01.31. 16:24   






Ivan525ix írta:
Üdv mindenkien! Szerencsésnek érzem magam, hogy csatlakozhattam a BMW-sek népes családjához! Mindjárt egy kérdéssel fordulnék hozzátok! A tavaly vettem egy e34-es 525ix-es BMW-t és felmerűlt bennem, hogy nagyon sokat pörög pl. 140km/h-nál 3800-at ami szerintem sok! Azt mondták a váltót nem tudom kicserélni mert az osztómű miatt speciális u. h. maradt a difi! Ha valaki már próbálta kicsrélni más áttételű difir és ez nem okozott problémát az osztóműbem azt megkérném, hogy ossza meg velem a tapasztaltakat! A jelen esetben egy 3.38-as áttételű difi van és ezt szeretném egy 3.07-re lecserélni! Előre is köszönöm!


Vigyázz neked 2 difid van (elöl és hátul is 1-1) az áttételeknek meg kell egyezni mindkettőnél különben törés lesz a vége!!
Azt sajnos nem tudom hogy E34-nél milyen áttételek voltak gyárilag az X-ekben, de ha jól tudom az X-es E30 ban is csak 2 féle létezik (más a touring-é mint a sedan/coupe, a touring-é rövidebb)
Lehet hogy nem tudsz változtatni az áttételen csak ha visszaalakítod hátsóhajtásosra (ami szintén nem egyszerű)


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
Ivan525ix
2012.01.31. 15:17   






Üdv mindenkien! Szerencsésnek érzem magam, hogy csatlakozhattam a BMW-sek népes családjához! Mindjárt egy kérdéssel fordulnék hozzátok! A tavaly vettem egy e34-es 525ix-es BMW-t és felmerűlt bennem, hogy nagyon sokat pörög pl. 140km/h-nál 3800-at ami szerintem sok! Azt mondták a váltót nem tudom kicserélni mert az osztómű miatt speciális u. h. maradt a difi! Ha valaki már próbálta kicsrélni más áttételű difir és ez nem okozott problémát az osztóműbem azt megkérném, hogy ossza meg velem a tapasztaltakat! A jelen esetben egy 3.38-as áttételű difi van és ezt szeretném egy 3.07-re lecserélni! Előre is köszönöm!


Budapest    15    2012.01.31. 14:54
gino
2010.08.18. 19:32   






powered írta:
gino írta:
szia Ákos!
ez a tied volt ugye?
http://hirdetotabla.duen.hu/versenyauto/rally/bmw_e30_325ix_versenyauto_elado

szép a szine Very Happy

Nem, az enyém azért sokkal csinosabb volt ennél. Ez Halász Gabi 2.7 IX turbója. A motort, és a vezérlést én csináltam. ha sikerül eladni, akkor E46 turbó lesz helyette.

értem én...
ne érts félre, én ugy gondoltam, hogy valaki megvette tőled, az igy összerózsaszinezte, és most az adja el....
bocs Smile


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
powered
2010.08.17. 21:00   






gino írta:
szia Ákos!
ez a tied volt ugye?
http://hirdetotabla.duen.hu/versenyauto/rally/bmw_e30_325ix_versenyauto_elado

szép a szine Very Happy

Nem, az enyém azért sokkal csinosabb volt ennél. Ez Halász Gabi 2.7 IX turbója. A motort, és a vezérlést én csináltam. ha sikerül eladni, akkor E46 turbó lesz helyette.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
gino
2010.08.17. 17:30   






szia Ákos!
ez a tied volt ugye?
http://hirdetotabla.duen.hu/versenyauto/rally/bmw_e30_325ix_versenyauto_elado

szép a szine Very Happy


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
I-scream
2010.07.03. 11:51   






powered írta:
Mivel rendeteg szép emlék fűz ehhez az autóhoz, és a topic erős felindulásból törölve lett, úgy gondolom, hogy commentár nélkül felteszem a számomra kedves képeket.


Őszinte örömömre


   757    2006.07.09. 23:40
ZSOSZ
2010.06.14. 23:05   






powered írta:
http://rallyheart.hu/200811111754/41.-allianz-rally-bzrt.html

Apafej!
Nézném én ,de valami bacilustot nem csipáz a masinériám! Very Happy
Aszongya:hiba.....az anutájába Very Happy


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 2 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - VERSENYAUTÓK

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére