|
|
kovigeri |
2010.08.27. 19:54 |
|
|



|
NFeri írta: | kovigeri írta: | NOS! Egy kis fejlemény a hosszú csend után....Elkészült a cooler, pont, amilyennek szerettem volna....Következik a csövezés és a szívósor átalakítása képekkel...
régi cooler VS. új cooler

bepróbálva kb.-ra a helyére

folyt. köv. |
A belsejébe vannak terelőlemezek a dobozolás alatt ? |
Helló! nincsenek benne lemezek, de Te hogy látod, kéne bele?
Köszi az építő jellegű kérdést, ha van még szívesen venném, hisz ebből lehet tanulni. Főleg, ha a szakmában hozzám képest sokkal többet látottak teszik fel. |
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
NFeri |
2010.08.05. 21:04 |
|
|



|
kovigeri írta: | NOS! Egy kis fejlemény a hosszú csend után....Elkészült a cooler, pont, amilyennek szerettem volna....Következik a csövezés és a szívósor átalakítása képekkel...
régi cooler VS. új cooler

bepróbálva kb.-ra a helyére

folyt. köv. |
A belsejébe vannak terelőlemezek a dobozolás alatt ? |
www.nieszmotorsport.hu
Verseny és Tuning autó szervíz.
06 30 9 715 133 |
Tahitótfalu 555 2005.09.20. 20:40 |
|
345i |
2010.08.05. 09:05 |
|
|


|
|
kovigeri |
2010.08.03. 22:54 |
|
|



|
NOS! Egy kis fejlemény a hosszú csend után....Elkészült a cooler, pont, amilyennek szerettem volna....Következik a csövezés és a szívósor átalakítása képekkel...
régi cooler VS. új cooler
bepróbálva kb.-ra a helyére
folyt. köv. |
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
kovigeri |
2010.05.21. 17:07 |
|
|



|
ma elkészült a diffi 98%-ban...pár kép az összerakásró, stb:
az előkészítés: festés után minden menet újra vág tisztítás miatt
meghajtó tengely nélkül egy gyors próba, hogy nem lóg-e az új csapágy. tökéletes lett.
meghajtó tengely előkészítve az új csapágyakkal a házban is
beszerelve
új szimeringek berakva
hátlap nélkül összeszerelve
hátlap fent, már csak a jeladó meg a kis címke hiányzik
és a kész diffi
a belsejéről annyit, hogy egy S3,73 került bele jobban előfeszítve egy alkalmas hézagoló lemez legyártásával, mivel konkrét adatom nem volt a belső gyári méretekről, így a kopási nyomokból meg jókora saccolásból én 0,4 mm-es plusz lemezt raktam bele, így a végén két csővel nehezen de el lehet csavarni
az hogy az áttétel milyen lesz a mororhoz....az majd kiderül, de valószínű hogy igen rövid, mivel utcai használatra készül, akkor majd kap hosszabbat.
folyt. köv. |
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
kovigeri |
2010.05.19. 22:26 |
|
|



|
Sikerült megoldani a sz*r alapjárati gondot....falsot szívott a kartergáz visszavezetőn keresztül....megjegyzem igen fosul van kitalálva a dolog.
És akkor egy kép az újabb fejleményekről:
megjöttek a cuccok a galvanitálóból a diffihez. a képen persze nem csak egy diffihez való cucc van rajta, hanem ebből-abból több is, meg nem is minden alkatrész van rajta, de a java igen...
nemsokára képek a többi cuccról és az összeszerelésről is.... |
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
kovigeri |
2010.05.11. 16:15 |
|
|



|
|
kovigeri |
2010.05.01. 12:33 |
|
|



|
|
ZSOSZ |
2010.05.01. 05:26 |
|
|



|
kovigeri írta: | ZSOSZ írta: | kovigeri írta: | Heuréka!!
Tegnap hosszas vesződés után sikerült beindítani az M102-t. Nagyon szépen ketyeg, gyönyörű hangja van |
Bővebben nem lehetne?!
Jó páran próbáltunk akár csak ötlet szinten segiteni mikor nem boldogultál...... |
Nos! jogos a kérés, elnézést, hogy nem adtam az infót egyből!!
Igazából nem sokat volt a dologgal az utóbbi időben foglalkozva, mert most a suli, vagyis szakdoga stb. volt a soron (van is még), de néha néha egy-egy ötlet és kipróbálása volt. Mivel én nem vagyok BMW-elektronika mester, sőt idáig semmit sem tudtam róla, de a netről letöltöt tömérdek 528i és 745i átalakítási leírás és rajz alapján, sikerült megfejtenem a dolgot, habár valószínűleg másnak ez triviális lett volna....
Az én feltevésem az volt, hogy a Computer melletti kis 3 pólusú fehér csati szálai: fekete-ford.számjel/comp.pin1, zöld-gyújtás +/comborelay és a fehér-fogyasztásmérő/comp.pin11.
Mivel minden működött, csak az injectorok nem kaptak jelet, ennek feltételeztem az okait először:
1. szarok az injectorok-->nem valószínű, le is ellenőriztem őket->jók
2.szar a computer--> van 2 is, mind a kettővel süket volt--> nem ez a baj
3. nem kapja meg a fordulatszámjelet......
itt jött az agyalás.....
mivel nem ismertem a rendszert, gondoltam a 3as kis fehér csatiból kapja a fordszámjelet a műszer....de honnan kapja a komputer???
találtam egy szálat a computer csatiban (#21), ami a gyújtásmodulból jött--> megörültem, hogy akkor valami a gyújtásdobozoknál lesz:
3 doboz: DREHZAHLRELAIS, IGNITION TIMING ADJUSTMENT, TRANSITORIZED IGNITION.
A drehzahlrelayből sajnos csak egy van, de a többiből volt másik-->csere--> semmi sem változik
rossz a drehzahlrelay-->átkötöttem egy próbára, de úgy sem változott....
jött megint egy jóadag leírás böngészés, amikor is ráakadtam egyikben, hogy a komputer #1 szála, ami a forszámjel és a műszerbe van kötve meg kell egyeznie a gyújtótekercs (ignition coil) negatívjával (impulzusok)
ekkor történt meg a rádöbbenés, hogy a jelet nema komputer adja a műszernek, hanem azzal párhuzamosan van a tekercs negatívjára kötve
egy gyors kábel gyártás, ráforraszt a #1 pin kábelére és ráköt a trafó negatívjára....AZÓTA JÁR!!!
Az egészben a hiba a két kábelezésben vaolt, mivel a 7esben ezt a jelet a biztosítéktáblán lévő csatin -ami egy plussz szál- keresztül kapja a műszer és úgy tovább a jel a komputerhez, az 5ösben meg ez másképp van megoldva, ez a szál nem arra megy....
ma már járattam pár percet, egész jó, bár nem akarja afordulatot venni, hnap kiderítem mi lehet, meglesem a gyújtást stb....
a folytatás: nagy egyedi cooler beszerzése és installálása |
 |
ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214 |
szögedi betyár 3327 2007.01.19. 13:46 |
|
kovigeri |
2010.04.30. 23:02 |
|
|



|
ZSOSZ írta: | kovigeri írta: | Heuréka!!
Tegnap hosszas vesződés után sikerült beindítani az M102-t. Nagyon szépen ketyeg, gyönyörű hangja van |
Bővebben nem lehetne?!
Jó páran próbáltunk akár csak ötlet szinten segiteni mikor nem boldogultál...... |
Nos! jogos a kérés, elnézést, hogy nem adtam az infót egyből!!
Igazából nem sokat volt a dologgal az utóbbi időben foglalkozva, mert most a suli, vagyis szakdoga stb. volt a soron (van is még), de néha néha egy-egy ötlet és kipróbálása volt. Mivel én nem vagyok BMW-elektronika mester, sőt idáig semmit sem tudtam róla, de a netről letöltöt tömérdek 528i és 745i átalakítási leírás és rajz alapján, sikerült megfejtenem a dolgot, habár valószínűleg másnak ez triviális lett volna....
Az én feltevésem az volt, hogy a Computer melletti kis 3 pólusú fehér csati szálai: fekete-ford.számjel/comp.pin1, zöld-gyújtás +/comborelay és a fehér-fogyasztásmérő/comp.pin11.
Mivel minden működött, csak az injectorok nem kaptak jelet, ennek feltételeztem az okait először:
1. szarok az injectorok-->nem valószínű, le is ellenőriztem őket->jók
2.szar a computer--> van 2 is, mind a kettővel süket volt--> nem ez a baj
3. nem kapja meg a fordulatszámjelet......
itt jött az agyalás.....
mivel nem ismertem a rendszert, gondoltam a 3as kis fehér csatiból kapja a fordszámjelet a műszer....de honnan kapja a komputer???
találtam egy szálat a computer csatiban (#21), ami a gyújtásmodulból jött--> megörültem, hogy akkor valami a gyújtásdobozoknál lesz:
3 doboz: DREHZAHLRELAIS, IGNITION TIMING ADJUSTMENT, TRANSITORIZED IGNITION.
A drehzahlrelayből sajnos csak egy van, de a többiből volt másik-->csere--> semmi sem változik
rossz a drehzahlrelay-->átkötöttem egy próbára, de úgy sem változott....
jött megint egy jóadag leírás böngészés, amikor is ráakadtam egyikben, hogy a komputer #1 szála, ami a forszámjel és a műszerbe van kötve meg kell egyeznie a gyújtótekercs (ignition coil) negatívjával (impulzusok)
ekkor történt meg a rádöbbenés, hogy a jelet nema komputer adja a műszernek, hanem azzal párhuzamosan van a tekercs negatívjára kötve
egy gyors kábel gyártás, ráforraszt a #1 pin kábelére és ráköt a trafó negatívjára....AZÓTA JÁR!!!
Az egészben a hiba a két kábelezésben vaolt, mivel a 7esben ezt a jelet a biztosítéktáblán lévő csatin -ami egy plussz szál- keresztül kapja a műszer és úgy tovább a jel a komputerhez, az 5ösben meg ez másképp van megoldva, ez a szál nem arra megy....
ma már járattam pár percet, egész jó, bár nem akarja afordulatot venni, hnap kiderítem mi lehet, meglesem a gyújtást stb....
a folytatás: nagy egyedi cooler beszerzése és installálása |
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
ZSOSZ |
2010.04.30. 20:29 |
|
|



|
kovigeri írta: | Heuréka!!
Tegnap hosszas vesződés után sikerült beindítani az M102-t. Nagyon szépen ketyeg, gyönyörű hangja van |
Bővebben nem lehetne?!
Jó páran próbáltunk akár csak ötlet szinten segiteni mikor nem boldogultál......  |
ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214 |
szögedi betyár 3327 2007.01.19. 13:46 |
|
Dénes_E28 |
2010.04.30. 18:40 |
|
|



|
|
kovigeri |
2010.04.30. 09:20 |
|
|



|
Heuréka!!
Tegnap hosszas vesződés után sikerült beindítani az M102-t. Nagyon szépen ketyeg, gyönyörű hangja van  Még a felújított speerdifi összerakása, beszerelése van hátra nemsokára, aztán megy a cooler-eshez. képek hamarosan:D |
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
kovigeri |
2010.03.08. 19:43 |
|
|



|
|
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
kovigeri |
2010.03.08. 19:32 |
|
|



|
|
A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2010.03.08. 19:47 (2). KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
kovigeri |
2010.03.06. 15:19 |
|
|



|
|
Brahner maister |
2010.03.03. 13:58 |
|
|



|
kovigeri írta: | ZSOSZ írta: | kovigeri írta: | EZEN MÁR TÚL VAGYOK, AC NYOM RENDESEN ÉS FOLYAMATOSAN....AZ AZ ÉSZREVÉTELEM VAN MÉG, HOGY NEM IS HALLOM ÉS NEM IS ÉRZEM, HOGY AZ INJEKTOROK DOLGOZNÁNAK, SZÓVAL ÉN VALAMI ELEKTROMOS HIBÁRA GYANAKSZOM, DE NEM TUDOM MIT ÉS HOL NÉZZEK MEG, HOGY KIDERÜLJÖN MI A TRÉ.... |
Szassz!
Olvasgatom a gondod!
Én szó szerint vödörből raktam össze az életemben akkor elsőként látott e 24-em
Minden klappolt----de mégsem.Pöccre indult,de alapjárat fölé nem akart forogni.Már házhoz jött az ótóvillanyossági szaki.Épp nem tudott mélyebben belemerülni a hiba keresésbe
Végül kinomban tüzetesen átnéztem az "észtől" kiindulva a kábelkorbácsot.A kompi mellett volt egy kisebb csuszósarus tyukbél szabadon.....a kompjuterre rádugva már örültem is
És ahogy Dawe is irta az öninditóra forditva is rá lehet dugni a csuszósarukat.Ujabbaknál már nem egyforma méretüek
De ilyenkor megkukul......se kép se hang
Ha 3,2-es tényleg a motorod és eredeti elektronikás akkor L-JET-s
Valami egyszerü félrekötési hiba lehet .......szerintem
Kitartás!
Üdv ZSOSZ |
nos....menéztem az általad felvázolt verziókat és az önindítóra nem lehet feldugni fordítva a két kábelt, mert más méretűek, a komputer mellet valóban van egy csati pluszban 3 vezetékkel, azt láttam, hogy a kocsi kötegén a csatlakozóhoz közel a két szélső szál már forrasztva volt. itt van egy fehér egy zöld és egy fekete kábel ebben a sorrendben, a fekete meg a fehér volt mókolva, közvetlen a csati előtt, így nem látszik, hogy fel lette-e cserélnve véletlen....????....a komputer kötegen meg fehér zöld fehér színek vannak....ötlet? és mivel a motor köteg a 7esből lett átrakva lehet hogy valamit másképp kell kötni? |
a fehér szálrol foggalmam sincs mi lehet a zöld szál ha jolemlékszem tápot ad a trafónak a fekete pedig a fordulatszámé az órádban |
A fiú olyan, mint egy egér, mindent megígér amíg, a lyukig elér! ))) |
1303 2007.01.04. 17:57 |
|
kovigeri |
2010.03.03. 13:42 |
|
|



|
ZSOSZ írta: | kovigeri írta: | EZEN MÁR TÚL VAGYOK, AC NYOM RENDESEN ÉS FOLYAMATOSAN....AZ AZ ÉSZREVÉTELEM VAN MÉG, HOGY NEM IS HALLOM ÉS NEM IS ÉRZEM, HOGY AZ INJEKTOROK DOLGOZNÁNAK, SZÓVAL ÉN VALAMI ELEKTROMOS HIBÁRA GYANAKSZOM, DE NEM TUDOM MIT ÉS HOL NÉZZEK MEG, HOGY KIDERÜLJÖN MI A TRÉ.... |
Szassz!
Olvasgatom a gondod!
Én szó szerint vödörből raktam össze az életemben akkor elsőként látott e 24-em
Minden klappolt----de mégsem.Pöccre indult,de alapjárat fölé nem akart forogni.Már házhoz jött az ótóvillanyossági szaki.Épp nem tudott mélyebben belemerülni a hiba keresésbe
Végül kinomban tüzetesen átnéztem az "észtől" kiindulva a kábelkorbácsot.A kompi mellett volt egy kisebb csuszósarus tyukbél szabadon.....a kompjuterre rádugva már örültem is
És ahogy Dawe is irta az öninditóra forditva is rá lehet dugni a csuszósarukat.Ujabbaknál már nem egyforma méretüek
De ilyenkor megkukul......se kép se hang
Ha 3,2-es tényleg a motorod és eredeti elektronikás akkor L-JET-s
Valami egyszerü félrekötési hiba lehet .......szerintem
Kitartás!
Üdv ZSOSZ |
nos....menéztem az általad felvázolt verziókat és az önindítóra nem lehet feldugni fordítva a két kábelt, mert más méretűek, a komputer mellet valóban van egy csati pluszban 3 vezetékkel, azt láttam, hogy a kocsi kötegén a csatlakozóhoz közel a két szélső szál már forrasztva volt. itt van egy fehér egy zöld és egy fekete kábel ebben a sorrendben, a fekete meg a fehér volt mókolva, közvetlen a csati előtt, így nem látszik, hogy fel lette-e cserélnve véletlen....????....a komputer kötegen meg fehér zöld fehér színek vannak....ötlet? és mivel a motor köteg a 7esből lett átrakva lehet hogy valamit másképp kell kötni? |
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
Dénes_E28 |
2010.03.02. 19:06 |
|
|



|
|
Dawe |
2010.03.02. 18:58 |
|
|



Redneck Boss
|
ZSOSZ írta: | kovigeri írta: | EZEN MÁR TÚL VAGYOK, AC NYOM RENDESEN ÉS FOLYAMATOSAN....AZ AZ ÉSZREVÉTELEM VAN MÉG, HOGY NEM IS HALLOM ÉS NEM IS ÉRZEM, HOGY AZ INJEKTOROK DOLGOZNÁNAK, SZÓVAL ÉN VALAMI ELEKTROMOS HIBÁRA GYANAKSZOM, DE NEM TUDOM MIT ÉS HOL NÉZZEK MEG, HOGY KIDERÜLJÖN MI A TRÉ.... |
Szassz!
Olvasgatom a gondod!
Én szó szerint vödörből raktam össze az életemben akkor elsőként látott e 24-em
Minden klappolt----de mégsem.Pöccre indult,de alapjárat fölé nem akart forogni.Már házhoz jött az ótóvillanyossági szaki.Épp nem tudott mélyebben belemerülni a hiba keresésbe
Végül kinomban tüzetesen átnéztem az "észtől" kiindulva a kábelkorbácsot.A kompi mellett volt egy kisebb csuszósarus tyukbél szabadon.....a kompjuterre rádugva már örültem is
És ahogy Dawe is irta az öninditóra forditva is rá lehet dugni a csuszósarukat.Ujabbaknál már nem egyforma méretüek
Ha 3,2-es tényleg a motorod és eredeti elektronikás akkor L-JET-s
Valami egyszerü félrekötési hiba lehet .......szerintem
Kitartás!
Üdv ZSOSZ |
de az ljet verziónál lehet még az alapjárati csavar is,ha egy kicsit jár aztán megáll...
vagy a motorvezérlő szart be vagy a gujtáshoz való ezüst szinü doboz |
ADJ MEG AZ AUTÓDNAK MINDENT,MINDENBŐL A LEGJOBBAT ÉS MINDIG... ...UTÁNA MEG HASZNÁLD,AHOGY KEDVED TARTJA.
/R.R.T./ |
vecsés west side 2740 2005.10.08. 15:11 |
|
ZSOSZ |
2010.03.02. 18:23 |
|
|



|
kovigeri írta: | EZEN MÁR TÚL VAGYOK, AC NYOM RENDESEN ÉS FOLYAMATOSAN....AZ AZ ÉSZREVÉTELEM VAN MÉG, HOGY NEM IS HALLOM ÉS NEM IS ÉRZEM, HOGY AZ INJEKTOROK DOLGOZNÁNAK, SZÓVAL ÉN VALAMI ELEKTROMOS HIBÁRA GYANAKSZOM, DE NEM TUDOM MIT ÉS HOL NÉZZEK MEG, HOGY KIDERÜLJÖN MI A TRÉ.... |
Szassz!
Olvasgatom a gondod!
Én szó szerint vödörből raktam össze az életemben akkor elsőként látott e 24-em
Minden klappolt----de mégsem.Pöccre indult,de alapjárat fölé nem akart forogni.Már házhoz jött az ótóvillanyossági szaki.Épp nem tudott mélyebben belemerülni a hiba keresésbe
Végül kinomban tüzetesen átnéztem az "észtől" kiindulva a kábelkorbácsot.A kompi mellett volt egy kisebb csuszósarus tyukbél szabadon.....a kompjuterre rádugva már örültem is
És ahogy Dawe is irta az öninditóra forditva is rá lehet dugni a csuszósarukat.Ujabbaknál már nem egyforma méretüek
De ilyenkor megkukul......se kép se hang
Ha 3,2-es tényleg a motorod és eredeti elektronikás akkor L-JET-s
Valami egyszerü félrekötési hiba lehet .......szerintem
Kitartás!
Üdv ZSOSZ |
A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2010.03.02. 21:00 (1). ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214 |
szögedi betyár 3327 2007.01.19. 13:46 |
|
kovigeri |
2010.03.02. 17:33 |
|
|



|
Dawe írta: | JOnesM50iT írta: | kovigeri írta: | SZIASZTOK! ELŐRE IS BOCS A SZÜNET MIATT.......CSAK SZABADSÁGOLÁS, KÜLFÖLD, MEG A MUNKA....NA MOST. a VERDA KÉSZÜL, AZONNAL RAKNÁM FÖL A KÉPEKET, HA ELÁRULNÁ VALAKI, HOGY LEHET BEMÁSOLNI IDE, MERT EHHEZ HÜLYE VAGYOK, FELTÖLTENI MEG NEM AKAROM VALAHOVA.....
SEGÍTSÉG VISZONT ELKÉLNE, MERT BE LETT RAKVA AZ ÚJ MOCI...
AZ ELŐZŐ KÉRDÉSEKRE VÁLASZOLVA: EGY 3,2 LITERES M102 A KIVÁLASZTOTT, TELJESEN GYÁRI FELÁLLÁSBAN. A BAJ CSAK AZ, HOGY NEM AKAR MENNI, BERAKTUK, KEKÖTÖTTÜK, STB....MOST OTT TART A DOLOG, HOGY AMIKOR INDÍTJUK, BEINDUL ÉS EGY-KÉT MÁSODPERC MÚLVA LEÁLL, MINTHA ELFOGYNA A BENZIN ÚGY....ÖTLETEKET VÁRNÉK AZOKTÓL, AKIK EZT AZ L-JET RENDSZERT ISMERIK ÉS VAN ÖTLETÜK RÁ... KÖSZI!!![/u] |
Hidegindító szelep működik? |
hát ez nem éppen ljet hanem motronic 1.1 én is igy jártam az 1.1el
a váltóban van 2 jeladó a stekkert próbáld meg felcserélni
illetve az öninditón ezeknél 2db vékony kábel kell legyen ha csak 1 van attol csinálja ezt |
A VÁLTÓ EZEN EGY SIMA KÉZI VÁLTÓ ÉS AZON CSAK A TOLATÓLÁMPA GOMBÁJÁT TALÁLTAM, AZ ÖNINDÍTÓRA MEG KÉT KÁBEL MEGY.....EZEKET FEL LEHET CSERÉLNI?....
ÉS IGAZ HOGY NEM ÉRTEK HOZZÁ, DE ZE A VEZÉRLŐ MÉG A '83 ELŐTTI VERZIÓ, AHOL NINCS EGYBEN A VÁLTÓVEZÉRLŐVEL A KOMPUTER..KÖSZI |
KoviG |
bp 83 2009.12.05. 21:35 |
|
kovigeri |
2010.03.02. 16:50 |
|
|



|
|
vizipok07 |
2010.03.02. 16:40 |
|
|



|
|
kovigeri |
2010.03.02. 16:29 |
|
|



|
|
|
|
hirdetési felület |
|
 |
 |
|