POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
4 / 4 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   A tied mennyit eszik? Kötetlenül fogyasztásról

lezsi
2009.12.21. 16:55   






boczy46 írta:
lezsi írta:
boczy46 írta:

na az üzemi hőfokos dolgot kifejthetnéd,mikor hogy fogyaszt jobban/hogy megy jobban az auto!("hidegebb" motornál nyilván jobban eszik?)


Inkabb forditva, minel melegebb, annal jobb a hatasfoka. Ilyenek jutnak eszembe, hogy ;
- egyreszt a keverekkepzes homogenebb, nincs a falakon kicsapodo uzemanyag, ami lenne, az is azonnal parolog a forro feluleteken
- masreszt ha magasabb a motor hofoka, akkor kisebb a termikus veszteseg a hutoviz iranyaba az eges kozben (kisebb hokulonbseg)
- uzemanyag osszeteteletol fuggoen mas az idealis egesi homerseklet (hogy minden osszetevo tokeletesen egjen)


értem,szoval ha cserélek termosztátot akkor a nagy höfokosat tegyem bele. Kacsint


Hasznalj gyari hofokot, ha nem csinalsz vele vad dolgokat Smile


A "felkapar" nem mértékegység...

   3214    2005.06.08. 14:21
Boczy46
2009.12.20. 17:35   





Site Admin
lezsi írta:
boczy46 írta:

na az üzemi hőfokos dolgot kifejthetnéd,mikor hogy fogyaszt jobban/hogy megy jobban az auto!("hidegebb" motornál nyilván jobban eszik?)


Inkabb forditva, minel melegebb, annal jobb a hatasfoka. Ilyenek jutnak eszembe, hogy ;
- egyreszt a keverekkepzes homogenebb, nincs a falakon kicsapodo uzemanyag, ami lenne, az is azonnal parolog a forro feluleteken
- masreszt ha magasabb a motor hofoka, akkor kisebb a termikus veszteseg a hutoviz iranyaba az eges kozben (kisebb hokulonbseg)
- uzemanyag osszeteteletol fuggoen mas az idealis egesi homerseklet (hogy minden osszetevo tokeletesen egjen)


értem,szoval ha cserélek termosztátot akkor a nagy höfokosat tegyem bele. Kacsint


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Rolcsi85
2009.12.20. 01:11   






ha már itt vagyok leírom Very Happy

S52B32...finoman 9-10liter, átlagosan 11liter, pakolva akár 15ig Mad


BMW E36 ///M3

Monor    9204    2009.01.09. 20:38
lezsi
2009.12.15. 15:12   






boczy46 írta:

na az üzemi hőfokos dolgot kifejthetnéd,mikor hogy fogyaszt jobban/hogy megy jobban az auto!("hidegebb" motornál nyilván jobban eszik?)


Inkabb forditva, minel melegebb, annal jobb a hatasfoka. Ilyenek jutnak eszembe, hogy ;
- egyreszt a keverekkepzes homogenebb, nincs a falakon kicsapodo uzemanyag, ami lenne, az is azonnal parolog a forro feluleteken
- masreszt ha magasabb a motor hofoka, akkor kisebb a termikus veszteseg a hutoviz iranyaba az eges kozben (kisebb hokulonbseg)
- uzemanyag osszeteteletol fuggoen mas az idealis egesi homerseklet (hogy minden osszetevo tokeletesen egjen)


A "felkapar" nem mértékegység...

   3214    2005.06.08. 14:21
Boczy46
2009.12.15. 00:19   





Site Admin
lezsi írta:
Nem vita ez, legalabbis most epp nem Very Happy

En feldobtam egy altalanos semat, a technikai reszletek nelkul.
Ezt annyibol mindenkepp jonak tartom, hogy az osszes tobbi dolog (pl. a szegeny keverek es tarsai) ehhez adodnak hozza, ezt nem befolyasoljak.

De sok mas jelentos tenyezot is fel lehetne meg hozni, a teljesseg igenye nelkul pl:
- attetelezes
- kompresszio-viszony
- belso surlodasok
- gumimeret/nyomas/keverek/ -gordulesi ellenallas
- legellenallas (nagy temponal)
- tomeg es forgotomeg (varosban)
- uzemi hofok
- keverekkepzes minosege (egester alakja, injektor porlasztasi kep, gyujtasi kepesseg...)
...


na az üzemi hőfokos dolgot kifejthetnéd,mikor hogy fogyaszt jobban/hogy megy jobban az auto!("hidegebb" motornál nyilván jobban eszik?)


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
lezsi
2009.12.14. 22:24   






Nem vita ez, legalabbis most epp nem Very Happy

En feldobtam egy altalanos semat, a technikai reszletek nelkul.
Ezt annyibol mindenkepp jonak tartom, hogy az osszes tobbi dolog (pl. a szegeny keverek es tarsai) ehhez adodnak hozza, ezt nem befolyasoljak.

De sok mas jelentos tenyezot is fel lehetne meg hozni, a teljesseg igenye nelkul pl:
- attetelezes
- kompresszio-viszony
- belso surlodasok
- gumimeret/nyomas/keverek/ -gordulesi ellenallas
- legellenallas (nagy temponal)
- tomeg es forgotomeg (varosban)
- uzemi hofok
- keverekkepzes minosege (egester alakja, injektor porlasztasi kep, gyujtasi kepesseg...)
...


A "felkapar" nem mértékegység...

   3214    2005.06.08. 14:21
Logan88
2009.12.14. 21:52   






Az is még sokat számít h milyen keverékkel üzemel a motor. Például egy korszerűbb sokszelepes motor (M50) könnyedén üzemel 1,1 es keverékkel is akár ellenben egy régi 2 szelepes (M30) csak ritkán hajlandó 1,0 fölötti keverékkel járni. Ezáltal már le is zárhatjuk a vitát mert egy jó konstrukciójú motor megfelelő keverékkel járhat meglepően kis fogyasztással míg egy kopott motor indokolatlanul dús keverékkel fogyaszthat többet a tőle elvártnál. Mindkét irányban vannak kivételek mivel nincs két egyforma motor és meglepően más keverékkel járhat két azonos típusú. Erre egy Suzukis ismerősömnek terveztem is egy kapcsolót ami átveri a komputert az egyik állás a nyuszi ahol jól megy a másik pedig a teknős ahol keveset eszik.


   202    2008.08.05. 18:52
Tds
2009.12.14. 19:48   






piros-lámpa mentes helyeken így járok




Székesfehérvár    2441    2005.05.18. 19:01
powered
2009.12.14. 15:13   










Idézet:
Egy kis motor + kis turbo komboval ez kulonosen jo lehet, klasszikusan a japan belpiacos 1L-es turbos mutyurokre gondolok, de az emisszios normak miatt europaban is eled mar ujra ez a trend.

Yes Szemléltető példa... Smile


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
lezsi
2009.12.14. 14:58   






Na mi van, attol, hogy atmozdult a tema, mar senkit sem erdekel?

Pedig zsebbenyulos, ugyhogy fel is dobnek nehany gondolatot, a motor szemszogebol;

Itt egy jaguar V12 grafikonja, zold a nyomatek, piros a teljseitmeny, es a lila a relativ fogyasztas (teljesitmenyre vetitve).





Ez egy csucsterheleses grafikon, ami ugyan tanulsagos, de az utcai autok fogyasztasahoz vajmi keves koze van.

Itt egy reszterheleses grafikon;




Es itt egy szep szines altalanos:




Itt a piros sziget a legjobb fogyasztas, ez a kis fordulat/nagy terheles parosnal van, es ahogy ettol tavolodunk, ugy romlik.
A fekete pottyok egy amerikai atlagfogyasztasi ciklus terhelesi pontjai, tanulsagos, hogy mennyire nem ott uzemel a motor, ahol jol fogyasztana Very Happy

A technikai "miert"-ek elemzese nelkul is jol latszik, hogy akkor lehet jo relativ fogyasztast elerni, ha kicsi motorunk van, amit -a meretebol kovetkezoen- gyakran kell (relativ) nagy terheles alatt tartani, leginkabb alacsony-kozepes fordulattartomanyban.

Egy kis motor + kis turbo komboval ez kulonosen jo lehet, klasszikusan a japan belpiacos 1L-es turbos mutyurokre gondolok, de az emisszios normak miatt europaban is eled mar ujra ez a trend.

Ennek a gyokeres ellentete egy nagy motor, amit normal uzemben szinte sosem terhelunk meg, na ott pocsek is a fogyasztas.

Tessek reagalni! Kacsint


A "felkapar" nem mértékegység...

   3214    2005.06.08. 14:21
powered
2009.12.13. 11:33   






Idézet:
Hozzáfűznék meg ehhez a témához egy gondolatot:
tegyük fel, hogy Turbóá autója negyed gázon történő használattal átlagban 16-ot fogyaszt benzinből. Változatlanúl állítom, hogy 25%-os gázpedálállásnál, ha megmérnénk fékpadon, hozná a 300 lóvat.


25%os gázpedálállásnál semelyik autó sem érné el a 300 lovat ezen az oldalon lévők közül,mivel itt a turbó ami ilyen nagy teljesítményű autokon van csak közel a 100% os gázpedálálláshoz kezd el dolgozni és messze nem azon a fordulaton amit egy városban való közlekedés során érintesz.

_________________
Az idegbaj öröklődő betegség én is a gyerekektől kaptam.
Tartózkodási hely: Röszke Hozzászólások: 872 Csatlakozott: 2007.01.04. Csütörtök 16:57



Tyetyi
Elküldve: Vas. Dec. 13, 2009 9:15 am







e30feri írta:
.....
2/3-al a tankba kb.35 liter lehet, ha minimumnál járt a mutató, és tegyük fel, hogy éppen nem gyulladt ki a lámpád, akkor kb. még 10 litered maradhatott. Ha a 10 km-en 25 litert fogyasztott, akkor az 250 literes fogyasztásnak felel meg. Ennyi lehetetlen, tehát valószínüleg rossz lehetett az órád.

Szerintem városi dugóban nem 100km/l a fogyasztás hanem X liter/óra....

_________________
.........
Tartózkodási hely: Szeged Hozzászólások: 2840 Csatlakozott: 2005.12.14. Szerda 11:46



e30feri
Elküldve: Vas. Dec. 13, 2009 7:49 am







Hozzáfűznék meg ehhez a témához egy gondolatot:
tegyük fel, hogy Turbóá autója negyed gázon történő használattal átlagban 16-ot fogyaszt benzinből. Változatlanúl állítom, hogy 25%-os gázpedálállásnál, ha megmérnénk fékpadon, hozná a 300 lóvat. Vegyünk egy másik autót, mondjuk egy szívós e30 s38 3.6-ot, ami mondjuk szintén 300 lovat tud (de ez már természetesen 100%-os gázpedálállásnál).
Ha a szívóssal trepnin közlekednél, akkor az átlagfogyasztása 35-40 körülre esne, mig úgye turbóá autója (akinek nem kell trepnit nyomnia, hogy meglegyen a 300 ló, csak negyedet) csak 16-ot.
Erre gondolok kb. amikor erről beszélek. Nyílván ez nem ilyen egyszerű, számos egyébb tényező is szerepet játszik ebben, de a fő vezérelv szerintem megállja a helyét. Ismerve a nagy teljesítményű e30-akat, mondhatom, hogy ha Turbóá autója kettesben 25%-nél kikapar (szárazon, nem nyálkás szaron) akkor megvan a 300 ló. Szerintem kikapar neki, de ebben Ő az illetékes.
Üdv.

Hozzászólások: 11 Csatlakozott: 2009.05.10. Vasárnap 10:45



e30feri
Elküldve: Vas. Dec. 13, 2009 6:44 am







lezsi írta:
e30feri írta:

Először is, beszéljünk csak benzinben mért fogyasztásról (tehát ne etanolra vetítsük ki a fogyasztást). Egy ilyen kocsinak a városban mért átlagos fogyasztása szerintem max. 15-20 l/100. Ilyen esetben normálisan nyomod neki (tehát max. 25%-ra nyomod le a gázpedált minden eggyes kigyorsításnál), és belefér 1-2 kövér gyorsulás is a Váci úton). Ha azt a kb. 300-350 Le-t, ami 25%-is gázpedálállásnál ad le, elosztod a 15-20 l/100-as fogyasztással, akkor kijön, hogy átlagban kb. 19 Le-t hozol ki 1liter/100-as elméleti fogysztásból. Ha azt vesszük, hogy egy e30 325i városban kb. 12 litert eszik, és ezért lead 170 lovat, akkor kiderül, hogy ezek a projektek 12 literes fogysztásból 228 lovat (12 x 19) adnak le. Ha így nézzük a fogyasztást, akkor kimondottan keveset fogyasztanak a teljesítményükhöz mérten.
Utcai forgalomban szerintem a max. amit meg lehez etetni velük, az valahol 30-50 között lehet, de nyílván ez alatt a padó gáz-padló fék konfigot kell érteni. Ennél többet (tehát akár 100/100-at is, vagy ennél is kicsit magassabbat) gyorsulási versenyen tud fogysztani (pontossabban a 400 m-re levetve), vagy pl. a dynopadon, teljesítménymérés közben.
Etanolból természetesen többet fogyaszt, de az egy másik történet.
Tehát a városi 50 literes rémtörténet azért nem jellemző.


Ne haragudj, de ez az okfejtes netto badarsag, a fogyasztast marha sok minden befolyasolja, de ezek igy nem nagyon fuggnek ossze...

A varosi fogyasztasrol az jutott eszembe, mikor meg par eve mentem a teljesitmenymeresre, es sikerult kikapni egy komolyabb dugot a Hungarian.

Elindultam ugy 2/3 tankkal, es mikor megerkeztem csepelre (~10km) mar a minimumnal jart a mutato, bementunk tankolni a meres elott, nehogy baj legyen. Tanum is van

- Az etanolt en sem kevernem ide, az az igazi horror

Amugy meg nagyon off ez itt, a gazdinak javaslom, hogy torolje a francba, vagy mozgassa egy uj topic ala mashol...

Két autóval jártam párhuzamosan, az egyik e30 325i volt, a másik e30 3.5. A 2.5-ös 12 körül fogyasztott városban, a másik 15-16 között (nem hajtva, normálisan). Ha úgy akartam haladni a 325i-vel, mint a másikkal, akkor jobban kellett nyomnom neki és úgy annak a fogyasztása is lazán felcsúszott 15-16 közé.
Létezik valami elméleti számítás arra, hogy adott üzemanyagfelhasználásból kiindúlva mekkora teljesítményt lehet kihozni, valami ilyenre gondotam amikor leírtam.
2/3-al a tankba kb.35 liter lehet, ha minimumnál járt a mutató, és tegyük fel, hogy éppen nem gyulladt ki a lámpád, akkor kb. még 10 litered maradhatott. Ha a 10 km-en 25 litert fogyasztott, akkor az 250 literes fogyasztásnak felel meg. Ennyi lehetetlen, tehát valószínüleg rossz lehetett az órád.

Hozzászólások: 11 Csatlakozott: 2009.05.10. Vasárnap 10:45



Englishman
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 10:18 pm







kavics325i írta:
powered írta:
hülyék! ezeket olvassátok valahol? beszarok...
Nem... képeztetik magukat Ennyire hülyének nem lehet születni


De.Lehet.

_________________
ENGLISHMAN
Tartózkodási hely: Budapest,Óbuda Hozzászólások: 1243 Csatlakozott: 2005.09.15. Csütörtök 13:46



kavics325i
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 10:10 pm







powered írta:
hülyék! ezeket olvassátok valahol? beszarok...
Nem... képeztetik magukat Ennyire hülyének nem lehet születni

_________________
Ha 1 varró nő 1 nap alatt 1 kabátot varr meg
akkor hány varró nő hány nap alatt hány kabátot varr meg?
Tartózkodási hely: tmiklos Hozzászólások: 170 Csatlakozott: 2006.11.08. Szerda 18:47



lezsi
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 9:39 pm







e30feri írta:

Először is, beszéljünk csak benzinben mért fogyasztásról (tehát ne etanolra vetítsük ki a fogyasztást). Egy ilyen kocsinak a városban mért átlagos fogyasztása szerintem max. 15-20 l/100. Ilyen esetben normálisan nyomod neki (tehát max. 25%-ra nyomod le a gázpedált minden eggyes kigyorsításnál), és belefér 1-2 kövér gyorsulás is a Váci úton). Ha azt a kb. 300-350 Le-t, ami 25%-is gázpedálállásnál ad le, elosztod a 15-20 l/100-as fogyasztással, akkor kijön, hogy átlagban kb. 19 Le-t hozol ki 1liter/100-as elméleti fogysztásból. Ha azt vesszük, hogy egy e30 325i városban kb. 12 litert eszik, és ezért lead 170 lovat, akkor kiderül, hogy ezek a projektek 12 literes fogysztásból 228 lovat (12 x 19) adnak le. Ha így nézzük a fogyasztást, akkor kimondottan keveset fogyasztanak a teljesítményükhöz mérten.
Utcai forgalomban szerintem a max. amit meg lehez etetni velük, az valahol 30-50 között lehet, de nyílván ez alatt a padó gáz-padló fék konfigot kell érteni. Ennél többet (tehát akár 100/100-at is, vagy ennél is kicsit magassabbat) gyorsulási versenyen tud fogysztani (pontossabban a 400 m-re levetve), vagy pl. a dynopadon, teljesítménymérés közben.
Etanolból természetesen többet fogyaszt, de az egy másik történet.
Tehát a városi 50 literes rémtörténet azért nem jellemző.


Ne haragudj, de ez az okfejtes netto badarsag, a fogyasztast marha sok minden befolyasolja, de ezek igy nem nagyon fuggnek ossze...

A varosi fogyasztasrol az jutott eszembe, mikor meg par eve mentem a teljesitmenymeresre, es sikerult kikapni egy komolyabb dugot a Hungarian.

Elindultam ugy 2/3 tankkal, es mikor megerkeztem csepelre (~10km) mar a minimumnal jart a mutato, bementunk tankolni a meres elott, nehogy baj legyen. Tanum is van

- Az etanolt en sem kevernem ide, az az igazi horror

Amugy meg nagyon off ez itt, a gazdinak javaslom, hogy torolje a francba, vagy mozgassa egy uj topic ala mashol...

_________________
A "felkapar" nem mértékegység...
Hozzászólások: 2304 Csatlakozott: 2005.06.08. Szerda 13:21



kögö
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 9:05 pm







sixday írta:
Kox írta:
sixday írta:

Tehat 10-12 lityi korul szerintem ki lehet jonni varosban egy 2.5-2.8-3.5-lel.



Ezek szerint nem használtál még 3.5 -et városi forgalomban...


2.5-tel 10-bol megvoltam budapesten.
mivel a 3.5 nyomatekgyar igy szerintem azzal is el lehet lenni.





Ezt nagyon nehezen bírom elhinni. Nekem ugyanaz a 2.5 vidéken városban 12. Egyébként én azt nem értem ebben a témában, hogy egyes egyének kit akarnak becsapni. Magukat vagy másokat? Nyilvánvalóan egy BMW a büdös életbe nem fog 5 litert fogyasztani. De ki a lófaszt érdekel a fogyasztás ilyen menetteljesítmények mellett. Ha annyira izgatna akkor egy dízel egyes Golffal vagy Unoval járnék.

Hozzászólások: 53 Csatlakozott: 2004.12.09. Csütörtök 3:35



powered
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 8:44 pm







hülyék! ezeket olvassátok valahol? beszarok...

_________________
"Magyart az tesz Magyarrá hogy amit alkot az tökéletes, és a világon a legjobb, és olyan küzdőszellemmel van megálldva ami egy másik nemzetben sem él, és nem is fog."
www.pwracing.hu
Tartózkodási hely: Pécs Hozzászólások: 1927 Csatlakozott: 2006.07.17. Hétfő 19:23



turbo
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 8:44 pm







speer írta:
turbo írta:
speer írta:
grafo írta:
Tds írta:
Én Fehérvár-Soltvadkert (110km) alatt produkáltam 6,5l-s fogyasztást az m30al, városban meg 8at eszik, ha a város szélén autózom ahol folyamatos a haladás ott 6litert kajál.
BP-n más a helyzet, bár a sajátommal ritkán vagyok fent, de ott is kijöttem 10es átlaggal


te nem vmi 1,4 pdtdfsihdi motord van beeépitve?

Nekem épp egy picivel fogyaszt többet mint Tds-nek,plusz 1- kiló mogyoró /100-km . Nekem a kardánalagút ki van vágva kb. 30cm hosszban,és itt elfér egymás mellett 8-10 gyúrós mókus,lábukon speciális szilikon talpú mamusz,a kardánon futnak mint az őrűlt!
Ui:hörcsög,tengerimalac nem jó(már próbáltam),lusták és rövid a lábuk... Boccs az Offért,de hasznos infó...


Szia Zsolti,te hány kilóméterenként cseréled a mókusok lábán a szilikon mamuszt?
Nekem ez nem jött be,néha megcsusznak a mókusok ,olyankor van hogy terhelésen rángat,szinterpapucsokat a mókusokra.
Ja így sporolhatsz a mogyoróval is kicsit hisz kevesebbet szaladnak ha nem csúszik a kis lábuk.

Dani,ezek génkezelt ,nagyon kemény mókusok!! Ezeknek a lábain már újranő a szilikontalpú mamusz,...pont mint a gyík farka. Sokszor" ég a talpuk alatt a munka"...hasznos,falánk kis dögök!


B@szod miket nem lehet már rendelni az ebay-röl
Ja,illő lenne cserélned akkor a lenti írásod a következőre
Kedvenc állatom a génkezelt szilikon mamuszos mókus

_________________
VESZETTKUTYA
10.82@211 Csabix Motoren Werke THX R.C.S-nek az alkatrész szponzorációért...
Tartózkodási hely: kormány mögött ball oldalt Smile Hozzászólások: 2772 Csatlakozott: 2005.08.01. Hétfő 12:03



speer
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 8:32 pm







turbo írta:
speer írta:
grafo írta:
Tds írta:
Én Fehérvár-Soltvadkert (110km) alatt produkáltam 6,5l-s fogyasztást az m30al, városban meg 8at eszik, ha a város szélén autózom ahol folyamatos a haladás ott 6litert kajál.
BP-n más a helyzet, bár a sajátommal ritkán vagyok fent, de ott is kijöttem 10es átlaggal


te nem vmi 1,4 pdtdfsihdi motord van beeépitve?

Nekem épp egy picivel fogyaszt többet mint Tds-nek,plusz 1- kiló mogyoró /100-km . Nekem a kardánalagút ki van vágva kb. 30cm hosszban,és itt elfér egymás mellett 8-10 gyúrós mókus,lábukon speciális szilikon talpú mamusz,a kardánon futnak mint az őrűlt!
Ui:hörcsög,tengerimalac nem jó(már próbáltam),lusták és rövid a lábuk... Boccs az Offért,de hasznos infó...


Szia Zsolti,te hány kilóméterenként cseréled a mókusok lábán a szilikon mamuszt?
Nekem ez nem jött be,néha megcsusznak a mókusok ,olyankor van hogy terhelésen rángat,szinterpapucsokat a mókusokra.
Ja így sporolhatsz a mogyoróval is kicsit hisz kevesebbet szaladnak ha nem csúszik a kis lábuk.

Dani,ezek génkezelt ,nagyon kemény mókusok!! Ezeknek a lábain már újranő a szilikontalpú mamusz,...pont mint a gyík farka. Sokszor" ég a talpuk alatt a munka"...hasznos,falánk kis dögök!

_________________
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt,génkezelt,szilikonmamuszos mókus"!
Tartózkodási hely: Bp-P.v.vár Hozzászólások: 1579 Csatlakozott: 2005.05.02. Hétfő 6:23



turbo
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 8:23 pm







speer írta:
grafo írta:
Tds írta:
Én Fehérvár-Soltvadkert (110km) alatt produkáltam 6,5l-s fogyasztást az m30al, városban meg 8at eszik, ha a város szélén autózom ahol folyamatos a haladás ott 6litert kajál.
BP-n más a helyzet, bár a sajátommal ritkán vagyok fent, de ott is kijöttem 10es átlaggal


te nem vmi 1,4 pdtdfsihdi motord van beeépitve?

Nekem épp egy picivel fogyaszt többet mint Tds-nek,plusz 1- kiló mogyoró /100-km . Nekem a kardánalagút ki van vágva kb. 30cm hosszban,és itt elfér egymás mellett 8-10 gyúrós mókus,lábukon speciális szilikon talpú mamusz,a kardánon futnak mint az őrűlt!
Ui:hörcsög,tengerimalac nem jó(már próbáltam),lusták és rövid a lábuk... Boccs az Offért,de hasznos infó...


Szia Zsolti,te hány kilóméterenként cseréled a mókusok lábán a szilikon mamuszt?
Nekem ez nem jött be,néha megcsusznak a mókusok ,olyankor van hogy terhelésen rángat,szinterpapucsokat a mókusokra.
Ja így sporolhatsz a mogyoróval is kicsit hisz kevesebbet szaladnak ha nem csúszik a kis lábuk.

_________________
VESZETTKUTYA
10.82@211 Csabix Motoren Werke THX R.C.S-nek az alkatrész szponzorációért...
Tartózkodási hely: kormány mögött ball oldalt Smile Hozzászólások: 2772 Csatlakozott: 2005.08.01. Hétfő 12:03



kavics325i
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 7:35 pm







Atti nem nagyon örül,hogy szét off.Bár nem teljesen off.A lényeg ha sporolni akarsz járj 1000 vmi kicsi dízellel.Ne akarjbmw-vel spórolni.A másik,hogy nem gagyi üzemanyag való bele.shell racing.Az kell neki bármennyire is fáj

_________________
Ha 1 varró nő 1 nap alatt 1 kabátot varr meg
akkor hány varró nő hány nap alatt hány kabátot varr meg?
Tartózkodási hely: tmiklos Hozzászólások: 170 Csatlakozott: 2006.11.08. Szerda 18:47



Bandita
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 7:16 pm







Enyém 0 L-t eszik,mikor tolom...vagy mikor csodálom a szépségét...bocs az offért főnök,majd töröld ki!

_________________
Powered by BMW
http://www.gportal.hu/bmw-team-kecskemet
Tartózkodási hely: Kecskemét Hozzászólások: 2735 Csatlakozott: 2005.07.29. Péntek 0:47



speer
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 7:02 pm







Djury írta:
Jay325i írta:
Djury írta:

E30 318i 1983-ból, kupé (M10 1.8 K-Jet) 10,5-17 l/100km

ez az egy adat nagyon sántit te báttya akkor annak az autónak valami gebasza volt!!!
egy m40se fogyaszt ennyit nemhogy egy m10, a világ legjobb motorja!!
nekem is 1983as 318i m10b18asom van, és 6 literrel autózok vegyesben!! (pl zalaegerszeg-pécs útvonal lakott területen 60-70km/h azon kivül 110-130km/h) és heti kétszer megjárom ezt az útszakaszt, 184km-re szoktam 12litert tankolni!
de akárhogy tolom neki akkor se megy 7,5 fölé, 8 liter legfeljebb akkor lenne elérhető ha körforgalomban tenném meg azt a 100km-t félig oldalirányban haladva:)


Nem volt gebasza az autónak, az én vezetési stílusom ilyen eredményeket produkál.

Gyúrci,te vagy az a típus,aki mindenhova elsőnek,1-2órával előbb érkezik nem..... ?
Szegény Attinak szétOFFOLJUK a topicját,szerényedek.....

_________________
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt,génkezelt,szilikonmamuszos mókus"!
Tartózkodási hely: Bp-P.v.vár Hozzászólások: 1579 Csatlakozott: 2005.05.02. Hétfő 6:23



speer
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:56 pm







Djury írta:
speer írta:
Djury írta:
KASZA Mester írta:
Nálam mért adatok,és ez is tények!!
e32 735i,atomata,város,téli időszak 15liter/zokszo nélkül!!!
e32 750ila,ugyan igy,téli időszak 18liter!!,kint 13liter
e46 328i,kézi válto,télen,város, 12liter
e36 3.2-alpina coupé,kézi,télen,város 13liter
e46 3.3-alpina kabrios,kézi,télen,város 15liter

-Nálunk egyik se megy 8-literrel!!!!


Akkor egy picit én is bele offolok. Ezeket a 8 literes fogyasztásokat én sem igazán hiszem el. De azt sem, hogy pl. Speer barátunk rosszul számol. Akkor hogyan is van ez? Köszörűvel elvékonyított héjú tojás van a gázpedál alatt? Szóval nem értem. Néhány adatot én is tudok szolgáltatni. Nálam szinte mindíg ugyanannyit eszik a vas, a vezetési stílusom pedig nem mondható "tojásosnak". Általában amint bemelegszik, lökdösöm, mert szeretem a Bayer hangot.

Néhány autó ami az enyém volt, családban van, vagy éppen tesztelésre volt nálam.

Ezek vegyes használatban mért adatok, kb fele város, fele kint.

E30 318i 1983-ból, kupé (M10 1.8 K-Jet) 10,5-17 l/100km
E30 318i 1991-ből, limó (M40 1.8 Motronic) 9,5-12,5 l/100km
E30 325iX 1990-ből, limó (M20 2.5i Motronic) Édesapámé 9,7-11,8 l/100km (ha én használom 11-11,8 l/100km, de amikor elmentek Hollandiába BMW találkozóra, akkor 8,2-re jött ki, de az végig autópálya és csak egyszer-kétszer tolta 200 fölé, végig nyugodt 130-150-el mentek)
E30 M50B25TU (ami most a sajátomban van, chip-el és lambda szonda nélkül, mert még gyűjtök az újra) 11-12,5 l/100km (a chip kb 7-8 decit dob rá) A Soproni tali oda-vissza 11,1 de nem nagyon mentem 180 alatt, csak ahol muszály volt.

E39 530Xd 2000-ből (1 nap teszt) 9,2 l/100km
E60 530d 2004-ből (1 nap teszt) 8,7 l/100km
E90 335i kabrió 2007-ből (1 nap teszt) 15,9 l/100km
E39 M5 2000-ből (4 óra teszt) A kompija szerint 17,8 l/100km
E36 M3 (S50 3.0, 1 nap teszt) 17,6 l/100km
E65 740d (6 óra teszt) A kompija szerint 10,9 l/100km
E31 850 CSi (Apum barátjáé volt, új volt, ellopták) 12,2-21,5 l/100km
E46 320i kabrió (Sógoromé) 8,9-10,8 l/100km
E30 320i, kupé (M20, 2.0i L-Jet, az egyik barátomé) 11,1-18 l/100km

Én kb. ennyit tudok hozzá tenni a fogyasztási adatokhoz...

Gyúrci nem hiszed az 1 kg mogyit?
Ne hasonlítsunk már össze gyári konfigok fogyasztását,ahol jó estben részterhelésen lambda 0,98-1,03 körüli keveréket használnak az emisszió miatt, egy írható mocivezérlővel (pl.vems),ahol nekem pl. 1,05-1,1-es lambdákkal mászkálok,részterhelésen.....oda szegényítem ahova akarom azokban a tartományokban ahol nem szükséges a többlet benzin ,miért is kéne ugyanannyit fogyasztani mint a felsoroltak?
Gyárit a gyárival..... de tudnék még jónéhány vems-es kocsit sorolni,amik ha nyugodtság van,és nem élményautózunk,a gyári fogyasztásuk alá képesek menni. ...speer bácsi jól számol.


Na igen, tudom hogy jól számolsz és hogy nem akármilyen szerelő vagy a szakmában és elismerem a munkádat. De amikor ilyen fogasztást produkálsz, akkor igencsak ott van a tojás a talpad alatt, hogy benne maradj abban a sávban ahol 1,05 és az feletti lambdákkal muzsikál a gép, de amikor elindul a tánc akkor gondolom van ott 0,8-0,85-ös lambda is... Na olyankor már gondolom nem nézel fogyasztást....

Tudni kell,hogy mit akarsz... csak közlekedni, v. vigyorogva közlekedni! A kettő között nálam van kb. 8-16lityi különbség.Tehát mindíg van nálam tojás és" nagy láb" is!!

_________________
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt,génkezelt,szilikonmamuszos mókus"!
Tartózkodási hely: Bp-P.v.vár Hozzászólások: 1579 Csatlakozott: 2005.05.02. Hétfő 6:23



Djury
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:52 pm







Jay325i írta:
Djury írta:

E30 318i 1983-ból, kupé (M10 1.8 K-Jet) 10,5-17 l/100km

ez az egy adat nagyon sántit te báttya akkor annak az autónak valami gebasza volt!!!
egy m40se fogyaszt ennyit nemhogy egy m10, a világ legjobb motorja!!
nekem is 1983as 318i m10b18asom van, és 6 literrel autózok vegyesben!! (pl zalaegerszeg-pécs útvonal lakott területen 60-70km/h azon kivül 110-130km/h) és heti kétszer megjárom ezt az útszakaszt, 184km-re szoktam 12litert tankolni!
de akárhogy tolom neki akkor se megy 7,5 fölé, 8 liter legfeljebb akkor lenne elérhető ha körforgalomban tenném meg azt a 100km-t félig oldalirányban haladva:)


Nem volt gebasza az autónak, az én vezetési stílusom ilyen eredményeket produkál.

_________________
Djury
Hozzászólások: 329 Csatlakozott: 2005.06.25. Szombat 10:08



Djury
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:48 pm







speer írta:
Djury írta:
KASZA Mester írta:
Nálam mért adatok,és ez is tények!!
e32 735i,atomata,város,téli időszak 15liter/zokszo nélkül!!!
e32 750ila,ugyan igy,téli időszak 18liter!!,kint 13liter
e46 328i,kézi válto,télen,város, 12liter
e36 3.2-alpina coupé,kézi,télen,város 13liter
e46 3.3-alpina kabrios,kézi,télen,város 15liter

-Nálunk egyik se megy 8-literrel!!!!


Akkor egy picit én is bele offolok. Ezeket a 8 literes fogyasztásokat én sem igazán hiszem el. De azt sem, hogy pl. Speer barátunk rosszul számol. Akkor hogyan is van ez? Köszörűvel elvékonyított héjú tojás van a gázpedál alatt? Szóval nem értem. Néhány adatot én is tudok szolgáltatni. Nálam szinte mindíg ugyanannyit eszik a vas, a vezetési stílusom pedig nem mondható "tojásosnak". Általában amint bemelegszik, lökdösöm, mert szeretem a Bayer hangot.

Néhány autó ami az enyém volt, családban van, vagy éppen tesztelésre volt nálam.

Ezek vegyes használatban mért adatok, kb fele város, fele kint.

E30 318i 1983-ból, kupé (M10 1.8 K-Jet) 10,5-17 l/100km
E30 318i 1991-ből, limó (M40 1.8 Motronic) 9,5-12,5 l/100km
E30 325iX 1990-ből, limó (M20 2.5i Motronic) Édesapámé 9,7-11,8 l/100km (ha én használom 11-11,8 l/100km, de amikor elmentek Hollandiába BMW találkozóra, akkor 8,2-re jött ki, de az végig autópálya és csak egyszer-kétszer tolta 200 fölé, végig nyugodt 130-150-el mentek)
E30 M50B25TU (ami most a sajátomban van, chip-el és lambda szonda nélkül, mert még gyűjtök az újra) 11-12,5 l/100km (a chip kb 7-8 decit dob rá) A Soproni tali oda-vissza 11,1 de nem nagyon mentem 180 alatt, csak ahol muszály volt.

E39 530Xd 2000-ből (1 nap teszt) 9,2 l/100km
E60 530d 2004-ből (1 nap teszt) 8,7 l/100km
E90 335i kabrió 2007-ből (1 nap teszt) 15,9 l/100km
E39 M5 2000-ből (4 óra teszt) A kompija szerint 17,8 l/100km
E36 M3 (S50 3.0, 1 nap teszt) 17,6 l/100km
E65 740d (6 óra teszt) A kompija szerint 10,9 l/100km
E31 850 CSi (Apum barátjáé volt, új volt, ellopták) 12,2-21,5 l/100km
E46 320i kabrió (Sógoromé) 8,9-10,8 l/100km
E30 320i, kupé (M20, 2.0i L-Jet, az egyik barátomé) 11,1-18 l/100km

Én kb. ennyit tudok hozzá tenni a fogyasztási adatokhoz...

Gyúrci nem hiszed az 1 kg mogyit?
Ne hasonlítsunk már össze gyári konfigok fogyasztását,ahol jó estben részterhelésen lambda 0,98-1,03 körüli keveréket használnak az emisszió miatt, egy írható mocivezérlővel (pl.vems),ahol nekem pl. 1,05-1,1-es lambdákkal mászkálok,részterhelésen.....oda szegényítem ahova akarom azokban a tartományokban ahol nem szükséges a többlet benzin ,miért is kéne ugyanannyit fogyasztani mint a felsoroltak?
Gyárit a gyárival..... de tudnék még jónéhány vems-es kocsit sorolni,amik ha nyugodtság van,és nem élményautózunk,a gyári fogyasztásuk alá képesek menni. ...speer bácsi jól számol.


Na igen, tudom hogy jól számolsz és hogy nem akármilyen szerelő vagy a szakmában és elismerem a munkádat. De amikor ilyen fogasztást produkálsz, akkor igencsak ott van a tojás a talpad alatt, hogy benne maradj abban a sávban ahol 1,05 és az feletti lambdákkal muzsikál a gép, de amikor elindul a tánc akkor gondolom van ott 0,8-0,85-ös lambda is... Na olyankor már gondolom nem nézel fogyasztást....

_________________
Djury
Hozzászólások: 329 Csatlakozott: 2005.06.25. Szombat 10:08



Jay325i
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:43 pm







Djury írta:

E30 318i 1983-ból, kupé (M10 1.8 K-Jet) 10,5-17 l/100km

ez az egy adat nagyon sántit te báttya akkor annak az autónak valami gebasza volt!!!
egy m40se fogyaszt ennyit nemhogy egy m10, a világ legjobb motorja!!
nekem is 1983as 318i m10b18asom van, és 6 literrel autózok vegyesben!! (pl zalaegerszeg-pécs útvonal lakott területen 60-70km/h azon kivül 110-130km/h) és heti kétszer megjárom ezt az útszakaszt, 184km-re szoktam 12litert tankolni!
de akárhogy tolom neki akkor se megy 7,5 fölé, 8 liter legfeljebb akkor lenne elérhető ha körforgalomban tenném meg azt a 100km-t félig oldalirányban haladva:)

_________________
Az élet olyan mint a motor: ha nem megy, be kell rúgni.
Tartózkodási hely: Pécs Hozzászólások: 341 Csatlakozott: 2008.07.24. Csütörtök 9:53



boczy46
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:37 pm







sixday írta:
Kox írta:
sixday írta:

Tehat 10-12 lityi korul szerintem ki lehet jonni varosban egy 2.5-2.8-3.5-lel.



Ezek szerint nem használtál még 3.5 -et városi forgalomban...


2.5-tel 10-bol megvoltam budapesten.
mivel a 3.5 nyomatekgyar igy szerintem azzal is el lehet lenni.




énis hagy pofázzak bele nekem mind2 25ösöm(novanos,vanos)
átlag 10,5-12 fogyaszt/fogyasztott.pályán 180-200nál 13,8 volt klimával a novanos.de mentem mind kettövel 9literrel is.

és nem a fedkomputer szerint,kiszámoltam

_________________
Autóm
Youtube channel
e36 325i Coupe
Tartózkodási hely: Magyarország, Pest megye Hozzászólások: 1364 Csatlakozott: 2007.08.20. Hétfő 22:19



speer
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:27 pm







Djury írta:
KASZA Mester írta:
Nálam mért adatok,és ez is tények!!
e32 735i,atomata,város,téli időszak 15liter/zokszo nélkül!!!
e32 750ila,ugyan igy,téli időszak 18liter!!,kint 13liter
e46 328i,kézi válto,télen,város, 12liter
e36 3.2-alpina coupé,kézi,télen,város 13liter
e46 3.3-alpina kabrios,kézi,télen,város 15liter

-Nálunk egyik se megy 8-literrel!!!!


Akkor egy picit én is bele offolok. Ezeket a 8 literes fogyasztásokat én sem igazán hiszem el. De azt sem, hogy pl. Speer barátunk rosszul számol. Akkor hogyan is van ez? Köszörűvel elvékonyított héjú tojás van a gázpedál alatt? Szóval nem értem. Néhány adatot én is tudok szolgáltatni. Nálam szinte mindíg ugyanannyit eszik a vas, a vezetési stílusom pedig nem mondható "tojásosnak". Általában amint bemelegszik, lökdösöm, mert szeretem a Bayer hangot.

Néhány autó ami az enyém volt, családban van, vagy éppen tesztelésre volt nálam.

Ezek vegyes használatban mért adatok, kb fele város, fele kint.

E30 318i 1983-ból, kupé (M10 1.8 K-Jet) 10,5-17 l/100km
E30 318i 1991-ből, limó (M40 1.8 Motronic) 9,5-12,5 l/100km
E30 325iX 1990-ből, limó (M20 2.5i Motronic) Édesapámé 9,7-11,8 l/100km (ha én használom 11-11,8 l/100km, de amikor elmentek Hollandiába BMW találkozóra, akkor 8,2-re jött ki, de az végig autópálya és csak egyszer-kétszer tolta 200 fölé, végig nyugodt 130-150-el mentek)
E30 M50B25TU (ami most a sajátomban van, chip-el és lambda szonda nélkül, mert még gyűjtök az újra) 11-12,5 l/100km (a chip kb 7-8 decit dob rá) A Soproni tali oda-vissza 11,1 de nem nagyon mentem 180 alatt, csak ahol muszály volt.

E39 530Xd 2000-ből (1 nap teszt) 9,2 l/100km
E60 530d 2004-ből (1 nap teszt) 8,7 l/100km
E90 335i kabrió 2007-ből (1 nap teszt) 15,9 l/100km
E39 M5 2000-ből (4 óra teszt) A kompija szerint 17,8 l/100km
E36 M3 (S50 3.0, 1 nap teszt) 17,6 l/100km
E65 740d (6 óra teszt) A kompija szerint 10,9 l/100km
E31 850 CSi (Apum barátjáé volt, új volt, ellopták) 12,2-21,5 l/100km
E46 320i kabrió (Sógoromé) 8,9-10,8 l/100km
E30 320i, kupé (M20, 2.0i L-Jet, az egyik barátomé) 11,1-18 l/100km

Én kb. ennyit tudok hozzá tenni a fogyasztási adatokhoz...

Gyúrci nem hiszed az 1 kg mogyit?
Ne hasonlítsunk már össze gyári konfigok fogyasztását,ahol jó estben részterhelésen lambda 0,98-1,03 körüli keveréket használnak az emisszió miatt, egy írható mocivezérlővel (pl.vems),ahol nekem pl. 1,05-1,1-es lambdákkal mászkálok,részterhelésen.....oda szegényítem ahova akarom azokban a tartományokban ahol nem szükséges a többlet benzin ,miért is kéne ugyanannyit fogyasztani mint a felsoroltak?
Gyárit a gyárival..... de tudnék még jónéhány vems-es kocsit sorolni,amik ha nyugodtság van,és nem élményautózunk,a gyári fogyasztásuk alá képesek menni. ...speer bácsi jól számol.


A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb Szomb. Dec. 12, 2009 6:38 pm (1).
_________________
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt,génkezelt,szilikonmamuszos mókus"!
Tartózkodási hely: Bp-P.v.vár Hozzászólások: 1579 Csatlakozott: 2005.05.02. Hétfő 6:23



Tds
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:21 pm







Tds írta:
Én Fehérvár-Soltvadkert (110km) alatt produkáltam 6,5l-s fogyasztást az m30al, városban meg 8at eszik, ha a város szélén autózom ahol folyamatos a haladás ott 6litert kajál.
BP-n más a helyzet, bár a sajátommal ritkán vagyok fent, de ott is kijöttem 10es átlaggal

hozzá teszem hogy nekem kis kerekem van, feltolom ötbe aztán pöckölgetem, ez ott működik ahol olyan a környék, pesten meg kaparva nekem is 20at nyelne

_________________
Mindent el lehet készíteni egyszerűen és túlbonyolítva.
A nézőpont az igényszint, a lehetőség pedig anyagi kérdés.

info.tdsworks@gmail.com
Tartózkodási hely: Székesfehérvár Hozzászólások: 2227 Csatlakozott: 2005.05.18. Szerda 18:01



Djury
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:07 pm







KASZA Mester írta:
Nálam mért adatok,és ez is tények!!
e32 735i,atomata,város,téli időszak 15liter/zokszo nélkül!!!
e32 750ila,ugyan igy,téli időszak 18liter!!,kint 13liter
e46 328i,kézi válto,télen,város, 12liter
e36 3.2-alpina coupé,kézi,télen,város 13liter
e46 3.3-alpina kabrios,kézi,télen,város 15liter

-Nálunk egyik se megy 8-literrel!!!!


Akkor egy picit én is bele offolok. Ezeket a 8 literes fogyasztásokat én sem igazán hiszem el. De azt sem, hogy pl. Speer barátunk rosszul számol. Akkor hogyan is van ez? Köszörűvel elvékonyított héjú tojás van a gázpedál alatt? Szóval nem értem. Néhány adatot én is tudok szolgáltatni. Nálam szinte mindíg ugyanannyit eszik a vas, a vezetési stílusom pedig nem mondható "tojásosnak". Általában amint bemelegszik, lökdösöm, mert szeretem a Bayer hangot.

Néhány autó ami az enyém volt, családban van, vagy éppen tesztelésre volt nálam.

Ezek vegyes használatban mért adatok, kb fele város, fele kint.

E30 318i 1983-ból, kupé (M10 1.8 K-Jet) 10,5-17 l/100km
E30 318i 1991-ből, limó (M40 1.8 Motronic) 9,5-12,5 l/100km
E30 325iX 1990-ből, limó (M20 2.5i Motronic) Édesapámé 9,7-11,8 l/100km (ha én használom 11-11,8 l/100km, de amikor elmentek Hollandiába BMW találkozóra, akkor 8,2-re jött ki, de az végig autópálya és csak egyszer-kétszer tolta 200 fölé, végig nyugodt 130-150-el mentek)
E30 M50B25TU (ami most a sajátomban van, chip-el és lambda szonda nélkül, mert még gyűjtök az újra) 11-12,5 l/100km (a chip kb 7-8 decit dob rá) A Soproni tali oda-vissza 11,1 de nem nagyon mentem 180 alatt, csak ahol muszály volt.

E39 530Xd 2000-ből (1 nap teszt) 9,2 l/100km
E60 530d 2004-ből (1 nap teszt) 8,7 l/100km
E90 335i kabrió 2007-ből (1 nap teszt) 15,9 l/100km
E39 M5 2000-ből (4 óra teszt) A kompija szerint 17,8 l/100km
E36 M3 (S50 3.0, 1 nap teszt) 17,6 l/100km
E65 740d (6 óra teszt) A kompija szerint 10,9 l/100km
E31 850 CSi (Apum barátjáé volt, új volt, ellopták) 12,2-21,5 l/100km
E46 320i kabrió (Sógoromé) 8,9-10,8 l/100km
E30 320i, kupé (M20, 2.0i L-Jet, az egyik barátomé) 11,1-18 l/100km

Én kb. ennyit tudok hozzá tenni a fogyasztási adatokhoz...

_________________
Djury
Hozzászólások: 329 Csatlakozott: 2005.06.25. Szombat 10:08



KASZA Mester
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 5:38 pm






Kiemelt hirdető


Nálam mért adatok,és ez is tények!!
e32 735i,atomata,város,téli időszak 15liter/zokszo nélkül!!!
e32 750ila,ugyan igy,téli időszak 18liter!!,kint 13liter
e46 328i,kézi válto,télen,város, 12liter
e36 3.2-alpina coupé,kézi,télen,város 13liter
e46 3.3-alpina kabrios,kézi,télen,város 15liter

-Nálunk egyik se megy 8-literrel!!!!
-nyári időszakba -1-3liter.

Tartózkodási hely: Szfvár Hozzászólások: 1092 Csatlakozott: 2007.04.30. Hétfő 11:32



_Andriska
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 3:46 pm







sixday írta:
Kox írta:
sixday írta:

Tehat 10-12 lityi korul szerintem ki lehet jonni varosban egy 2.5-2.8-3.5-lel.



Ezek szerint nem használtál még 3.5 -et városi forgalomban...


2.5-tel 10-bol megvoltam budapesten.
mivel a 3.5 nyomatekgyar igy szerintem azzal is el lehet lenni.

de eszembejutott megegy pelda az extrem fogyasztasra turbo ide vagy oda:
1999-es evjaratu suzuki gsx-r 750 injektoros, erosen forszirozott utcai sporthasznalat: 13.5 liter/100km
750ccm-be ennyit be lehet tuszkolni, nem is hittem


K5 1000-em a hungaroringen fogyaszt bőven 20on felül. Ez nem mérvadó

Hozzászólások: 20 Csatlakozott: 2009.06.30. Kedd 21:15



speer
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 3:01 pm







grafo írta:
Tds írta:
Én Fehérvár-Soltvadkert (110km) alatt produkáltam 6,5l-s fogyasztást az m30al, városban meg 8at eszik, ha a város szélén autózom ahol folyamatos a haladás ott 6litert kajál.
BP-n más a helyzet, bár a sajátommal ritkán vagyok fent, de ott is kijöttem 10es átlaggal


te nem vmi 1,4 pdtdfsihdi motord van beeépitve?

Nekem épp egy picivel fogyaszt többet mint Tds-nek,plusz 1- kiló mogyoró /100-km . Nekem a kardánalagút ki van vágva kb. 30cm hosszban,és itt elfér egymás mellett 8-10 gyúrós mókus,lábukon speciális szilikon talpú mamusz,a kardánon futnak mint az őrűlt!
Ui:hörcsög,tengerimalac nem jó(már próbáltam),lusták és rövid a lábuk... Boccs az Offért,de hasznos infó...

_________________
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt,génkezelt,szilikonmamuszos mókus"!
Tartózkodási hely: Bp-P.v.vár Hozzászólások: 1579 Csatlakozott: 2005.05.02. Hétfő 6:23



powered
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 2:18 pm







sixday írta:
Kox írta:
sixday írta:

Tehat 10-12 lityi korul szerintem ki lehet jonni varosban egy 2.5-2.8-3.5-lel.



Ezek szerint nem használtál még 3.5 -et városi forgalomban...


2.5-tel 10-bol megvoltam budapesten.
mivel a 3.5 nyomatekgyar igy szerintem azzal is el lehet lenni.

de eszembejutott megegy pelda az extrem fogyasztasra turbo ide vagy oda:
1999-es evjaratu suzuki gsx-r 750 injektoros, erosen forszirozott utcai sporthasznalat: 13.5 liter/100km
750ccm-be ennyit be lehet tuszkolni, nem is hittem

Nekem a Hayabusa eszik ennyit. Na jó tud 16-ot is, de érdekes módon 6,5-öt is lehet vele produkálni. Mondjuk erre az jut eszembe, mikor Update Norbi aztmondta, hogy lehet pörköltet készíteni zsír nélkül. Kérdem én: DE MINEK?...

_________________
"Magyart az tesz Magyarrá hogy amit alkot az tökéletes, és a világon a legjobb, és olyan küzdőszellemmel van megálldva ami egy másik nemzetben sem él, és nem is fog."
www.pwracing.hu
Tartózkodási hely: Pécs Hozzászólások: 1927 Csatlakozott: 2006.07.17. Hétfő 19:23



hAMU
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 2:15 pm







Szerintem sixday-nél a pont... A fogyasztást nagyban befojásolja a sofőr vezetési stílusa. Másrészről: kis terhelésen,hétköznapi használatban mért fogyasztana többet egy turbós motor,mint a szívó testvére? Elvégre ugyan azon üzemi körülmények között,ugyan annyi üzemanyagra van szüksége a motornak. Ha rendesen van beállítva a motor,akkor a csak a fogyasztás maximuma tolódik följebb.

Bocsánat az offért!

Hozzászólások: 527 Csatlakozott: 2006.09.12. Kedd 21:09



grafo
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 1:05 pm







Tds írta:
Én Fehérvár-Soltvadkert (110km) alatt produkáltam 6,5l-s fogyasztást az m30al, városban meg 8at eszik, ha a város szélén autózom ahol folyamatos a haladás ott 6litert kajál.
BP-n más a helyzet, bár a sajátommal ritkán vagyok fent, de ott is kijöttem 10es átlaggal


te nem vmi 1,4 pdtdfsihdi motord van beeépitve?

_________________
http://graffo.uw.hu/lofasz.jpg


Tartózkodási hely: Kecskemét Hozzászólások: 689 Csatlakozott: 2007.05.30. Szerda 19:44



Tds
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 12:33 pm







Én Fehérvár-Soltvadkert (110km) alatt produkáltam 6,5l-s fogyasztást az m30al, városban meg 8at eszik, ha a város szélén autózom ahol folyamatos a haladás ott 6litert kajál.
BP-n más a helyzet, bár a sajátommal ritkán vagyok fent, de ott is kijöttem 10es átlaggal

_________________
Mindent el lehet készíteni egyszerűen és túlbonyolítva.
A nézőpont az igényszint, a lehetőség pedig anyagi kérdés.

info.tdsworks@gmail.com
Tartózkodási hely: Székesfehérvár Hozzászólások: 2227 Csatlakozott: 2005.05.18. Szerda 18:01



grafo
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 12:22 pm







azért azt ne felejtsük el, hogy az m30 az 75-80-as évek fejlesztése az m50 90-es évek, és 12 szeleppel több

_________________
http://graffo.uw.hu/lofasz.jpg


Tartózkodási hely: Kecskemét Hozzászólások: 689 Csatlakozott: 2007.05.30. Szerda 19:44



sixday
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 12:19 pm







Kox írta:
sixday írta:

Tehat 10-12 lityi korul szerintem ki lehet jonni varosban egy 2.5-2.8-3.5-lel.



Ezek szerint nem használtál még 3.5 -et városi forgalomban...


2.5-tel 10-bol megvoltam budapesten.
mivel a 3.5 nyomatekgyar igy szerintem azzal is el lehet lenni.

de eszembejutott megegy pelda az extrem fogyasztasra turbo ide vagy oda:
1999-es evjaratu suzuki gsx-r 750 injektoros, erosen forszirozott utcai sporthasznalat: 13.5 liter/100km
750ccm-be ennyit be lehet tuszkolni, nem is hittem

Hozzászólások: 195 Csatlakozott: 2006.10.05. Csütörtök 10:02



Kox
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 12:05 pm







sixday írta:

Tehat 10-12 lityi korul szerintem ki lehet jonni varosban egy 2.5-2.8-3.5-lel.



Ezek szerint nem használtál még 3.5 -et városi forgalomban...

_________________
( )( ) =[ ][ ]= ( )( )
"A legenda addíg él amíg éltetitek.Egy ilyen darab ma is Móresre tanítaná a hétköznapi felfujt fostalicskákat! rönó getymó,fityó trutymó,meg az összes hugyos tojástálca alakú húdefasza műanyagmotoros gurigataknyokat!" -- /Turboá/
Tartózkodási hely: Budapest Hozzászólások: 640 Csatlakozott: 2005.04.09. Szombat 17:36



sixday
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 10:43 am







Szerintem itt majdnem minden csak a labrol szol.
Ha van egy turbos (bar tokmindegy, lehet szivo is) masinaja az embernek akkor az annyit eszik amennyit utsz rajta (persze kategoriajan belul).
Biztos vagyok benne hogy varosban el lehet ugy jarni hogy 3000-nel elvaltogatsz (felesegem szivo 1.4 astrajaval is nagyjabol igy jarunk, egy joval nyomatekosabb doggel pedig tuttifix lehet), ott pedig meg (hacsak nem valami kis configrol beszelunk) nem tolt a gep, ergo nem is eszik.
Tehat 10-12 lityi korul szerintem ki lehet jonni varosban egy 2.5-2.8-3.5-lel.
Ennel kevesebbet gyari szivosban sem eszik, azthiszem ezt nem csak en tudom.
Aki meg "nembirjaki" az ne is szoljon egy szot se
Teny es valo hogy ez nem az 1.6-1.8 kategoria, de csodat ne varjon senki, ezek gyariban bekapnak ennyit.

Egyebkent meg minden hasznalatfuggo, tokeletes pelda:
Kerenyi Adam 3.8 M5 100% drift hasznalat, kilometerora szerint 100km futashoz 80 liter benzint kert, persze nem esoben 3000-ren potyogtetve hanem trepnin versenyen.

Hozzászólások: 195 Csatlakozott: 2006.10.05. Csütörtök 10:02



Brahner maister
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 9:13 am







Idézet:
Ha azt a kb. 300-350 Le-t, ami 25%-is gázpedálállásnál ad le, elosztod a 15-20 l/100-as fogyasztással............


hát ezzel a gázpedálállással nem hiszem h kijön a 300LE

_________________
Az idegbaj öröklődő betegség én is a gyerekektől kaptam.
Tartózkodási hely: Röszke Hozzászólások: 872 Csatlakozott: 2007.01.04. Csütörtök 16:57



e30feri
Elküldve: Szomb. Dec. 12, 2009 6:35 am







Daneor írta:
Janoka írta:
Meg nekem is a kedvencem a jéghegy csúcsa, a top kérdés:
-És mennnyit fogyaszt?
Sokat na és
A gatyám is elköltöttem alkatrészekre, extra cuccokra , mit érdekel utánna ez?
Semmit.
Vegyél opel astrát az keveset fogyaszt.
Ja és legyen rajta vonóhorog, hogy ki tudd húzni a trágyát a földre és bűzölögjön tőle a fél falu.


Üdv!
Ez a kérdés engem is elég gyakran foglalkoztat, és nem azért, mert garasoskodó vagyok, vagy mert olyan turbos motort keresek, ami 6 litert eszik és megy, mint a barom, hanem azért, mert ha rákérdezünk és Ti azt mondjátok, hogy "az enyém eszik 50 litert, de nem érdekel", akkor lehet, hogy átgondolom, és valami gyengébb, de gazdaságosabb konfig után nézek, ami csak mondjuk 14-16 litert eszik.
Hónapok óta olvasom ezt a fórumot, próbálok minden érdekesebb topikot elolvasni, hogy minél több infóm legyen többek közt a fogyasztás-infókat figyelve, és közben próbálom számolgatni, hogy mennyiből jönne ki egy turbósítás, és gyűjtöm rá a pénzt. Tudom, hogy drága és tudom, hogy nem jön ki pár százezerből. Viszont, ha összegyűjtök x százezret, vagy x milliót rá x év alatt, és kész lesz, nem akkor szeretnék rájönni arra, hogy drágább lesz tankolni 1 hónapban, mint amennyi a turbósítás volt.
Látom, hogy vannak olyan konfigok, amik nem esznek 40-50 litereket, de már elfogadhatóan mennek, amik mellett lehet mondjuk házra,nyaralásra, vagy bármire gyűjteni.
Úgy gondolom, azért van ez a fórum, hogy megosszuk egymással a tapasztalatokat, legyen az a fogyasztás vagy bármi más.

Először is, beszéljünk csak benzinben mért fogyasztásról (tehát ne etanolra vetítsük ki a fogyasztást). Egy ilyen kocsinak a városban mért átlagos fogyasztása szerintem max. 15-20 l/100. Ilyen esetben normálisan nyomod neki (tehát max. 25%-ra nyomod le a gázpedált minden eggyes kigyorsításnál), és belefér 1-2 kövér gyorsulás is a Váci úton). Ha azt a kb. 300-350 Le-t, ami 25%-is gázpedálállásnál ad le, elosztod a 15-20 l/100-as fogyasztással, akkor kijön, hogy átlagban kb. 19 Le-t hozol ki 1liter/100-as elméleti fogysztásból. Ha azt vesszük, hogy egy e30 325i városban kb. 12 litert eszik, és ezért lead 170 lovat, akkor kiderül, hogy ezek a projektek 12 literes fogysztásból 228 lovat (12 x 19) adnak le. Ha így nézzük a fogyasztást, akkor kimondottan keveset fogyasztanak a teljesítményükhöz mérten.
Utcai forgalomban szerintem a max. amit meg lehez etetni velük, az valahol 30-50 között lehet, de nyílván ez alatt a padó gáz-padló fék konfigot kell érteni. Ennél többet (tehát akár 100/100-at is, vagy ennél is kicsit magassabbat) gyorsulási versenyen tud fogysztani (pontossabban a 400 m-re levetve), vagy pl. a dynopadon, teljesítménymérés közben.
Etanolból természetesen többet fogyaszt, de az egy másik történet.
Tehát a városi 50 literes rémtörténet azért nem jellemző.

Hozzászólások: 11 Csatlakozott: 2009.05.10. Vasárnap 10:45



Daneor
Elküldve: Pént. Dec. 11, 2009 8:34 pm







Janoka írta:
Meg nekem is a kedvencem a jéghegy csúcsa, a top kérdés:
-És mennnyit fogyaszt?
Sokat na és
A gatyám is elköltöttem alkatrészekre, extra cuccokra , mit érdekel utánna ez?
Semmit.
Vegyél opel astrát az keveset fogyaszt.
Ja és legyen rajta vonóhorog, hogy ki tudd húzni a trágyát a földre és bűzölögjön tőle a fél falu.


Üdv!
Ez a kérdés engem is elég gyakran foglalkoztat, és nem azért, mert garasoskodó vagyok, vagy mert olyan turbos motort keresek, ami 6 litert eszik és megy, mint a barom, hanem azért, mert ha rákérdezünk és Ti azt mondjátok, hogy "az enyém eszik 50 litert, de nem érdekel", akkor lehet, hogy átgondolom, és valami gyengébb, de gazdaságosabb konfig után nézek, ami csak mondjuk 14-16 litert eszik.
Hónapok óta olvasom ezt a fórumot, próbálok minden érdekesebb topikot elolvasni, hogy minél több infóm legyen többek közt a fogyasztás-infókat figyelve, és közben próbálom számolgatni, hogy mennyiből jönne ki egy turbósítás, és gyűjtöm rá a pénzt. Tudom, hogy drága és tudom, hogy nem jön ki pár százezerből. Viszont, ha összegyűjtök x százezret, vagy x milliót rá x év alatt, és kész lesz, nem akkor szeretnék rájönni arra, hogy drágább lesz tankolni 1 hónapban, mint amennyi a turbósítás volt.
Látom, hogy vannak olyan konfigok, amik nem esznek 40-50 litereket, de már elfogadhatóan mennek, amik mellett lehet mondjuk házra,nyaralásra, vagy bármire gyűjteni.
Úgy gondolom, azért van ez a fórum, hogy megosszuk egymással a tapasztalatokat, legyen az a fogyasztás vagy bármi más.

Hozzászólások: 6 Csatlakozott: 2009.10.16. Péntek 22:46



!Sala!
Elküldve: Pént. Dec. 11, 2009 7:08 pm







powered írta:
lezsi írta:
powered írta:
Janoka írta:
Meg nekem is a kedvencem a jéghegy csúcsa, a top kérdés:
-És mennnyit fogyaszt?
Sokat na és
A gatyám is elköltöttem alkatrészekre, extra cuccokra , mit érdekel utánna ez?
Semmit.
Vegyél opel astrát az keveset fogyaszt.
Ja és legyen rajta vonóhorog, hogy ki tudd húzni a trágyát a földre és bűzölögjön tőle a fél falu.

Ezzel azért nem értek direktben egyet. Egész nyáron az M3 motor volt az autóban amit nap, mint nap használok. Én is nyugtattam magam, hogy egy tonna pénz volt, és mellé egy halom munka, kifaszt érdekel hogy mennyit eszik? normál használatban 12-13 liter, forszírozott üzemben 15-16. Ez ebben az állásban napi 5000 forint prémium, vagy 98-as üzemanyagot emésztett fel. Felszoroztad? Más egy hobbyautó, és egy napi használatú. Most egy kis 1.6 turbójáték van benne, aminek a teljesítménye uszkve a fele a réginek, mégis sokkal jobban szeretem! Hogy miért? Ha beletúrok a bugyijába, prüszköl, szuszog, keresztbe kívánkozik, teljesen elég arra hogy minden körforgalomba minimum 2 kört kelljen menjek ahhoz hogy kitaláljak belőle... Állítom hogy utcai forgalomba untig sok, és mindezt 10 literes fogyasztással produkálja! Ha kibírom, vagy kibírnám hogy ne maszturkáljam mindíg, akkor beéri 7-el is.


Haat, Aki, remelem csajszi motort raktal most bele, mert ha nem, az eleg MELEG

Egyebkent meg az a modern szivos M-es fogyasztasban meg kispalyas egy oskovulet 3.5 turoshoz kepest. Lassuk be, itt a 13-15l az alja a fogyasztasnak, ha csak kicsit is arra hasznaljuk, amire valo, akkor 20-25-tol ~100-ig vidaman kajal.

Azert is erdemes ezeket leirni, hogy a lelkes erdeklodok lassak, mire vallalkoznak. Nade megis mennyit fogyasszon egy 300-500+ lovas auto?

Hogy egy kozos ismerosunket idezzem, "Ferrarit akarnak zsiguli aron, de aztan ugy is fogyasszon, mint egy zsiguli..."

Szerintem nagyon velos, sokminden benne van..

Az meg, hogy ki mennyit jar vele utana, hat valoban penztarca kerdese. A Ferrarival sem szokas mindenhol boltba jarni...

Szerintem kislány, mert visít! Legalábbis a váltó biztos hogy az...


Akkor az enyémben meg a bnője van, csak kissé nimfóbb, sztem többet is kapott, de nem ellenkezik, sőt egyre hangosabb

Tartózkodási hely: Nagykanizsa Hozzászólások: 99 Csatlakozott: 2007.08.23. Csütörtök 21:05


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
powered
2009.12.13. 11:29   






Itt folytathatjátok a beszélgetést fogyasztás témában. Smile


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  4 / 4 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére