POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 2 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Kormánymű átépítés, körmányszög módosítás

xst
2011.08.22. 16:24   






róka837 írta:
A bölcsö és a kormánymü közzé nekem azt mondták hogy az e30 biztonság öv csatjának kell a hézagoloja! A többit szerintem esztergályos legaláb is nállam az lesz!


Hali kössz, közben találtam egy kiváló posztot erre az átépítésre valóban az e30 bizti. öv hézagoló kell, ill. 7/16 Bolt 2 Inches Long félbevágni :

http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=21391


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
róka837
2011.08.21. 08:05   






A bölcsö és a kormánymü közzé nekem azt mondták hogy az e30 biztonság öv csatjának kell a hézagoloja! A többit szerintem esztergályos legaláb is nállam az lesz!


https://www.facebook.com/RSVRutiSportVideo/videos/1462091363855817/

4244    263    2008.06.14. 12:52
xst
2011.08.18. 08:11   






Senki Confused ?


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
xst
2011.08.15. 15:00   






Üdv!

Érdeklődnék E30-ba E36 kormánymű beszereléséhez milyen alátétek kellenek[az alábbi ábrán szereplők kellenek hozzá?], ill. hol lehet ilyet szerezni?








3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
t_ricsi
2011.08.03. 19:25   






gainboy írta:
Szerintem, ha lehúzod a kormánykardánt, pörög, mint a propeller.


Az nekem pont mindegy. Az érdekelne hogy ha alá van szedve a kerék határolja e vmi vagy csak az állítja meg hogy a fogasléc koppon van. Confused Kacsint


Tiszalök    509    2010.08.03. 18:46
gainboy
2011.08.03. 19:16   






Szerintem, ha lehúzod a kormánykardánt, pörög, mint a propeller.


(__o__)(__o__)

Budapest    228    2007.10.13. 11:51
t_ricsi
2011.08.03. 12:57   






Üdv emberek.

A kérdés az lenne hogy gyári állapotában az E36-osokban van e valami kormány határoló vagy annyit fordul a kerék amennyit a kormánymű enged?


Tiszalök    509    2010.08.03. 18:46
Hoffer
2011.01.02. 17:29   






kovigeri írta:
ByMeN írta:
kovigeri írta:
ByMeN írta:
Üdv!

most épülő gépbe normális kormányművet szeretnék.
próbáltam utána olvasni, de itt nem nagyon találtam választ.
E30-ba E46 kormánymű kerül
jelenleg nincs még meg a szervópumpám, de normálisat szeretnék beletenni. Jelenleg egy IS-t hajtok, de a széria szervóját kicsit gyengének tartom
m20b27 motor lesz bent az új gépben.
az E46 elég keveset fordul, és amit eddig olvastam, hogy minél erősebb a szervó annál kevésbé terhelődik a fogasléc a kormányműben. Ezért is érdemes lenne talán valami erősebb szervópumpát belerakni mint a széria E30-ra valót.

Erre az összeállításra mit javasoltok!
Ha hülyéket beszélek javítsatok!
Smile
üdv


Helló! hátha tok segíteni....


Első, hogy nem tudom mit értesz "erősebb szervón"...ha jól sejtem a kormány-erővel van gondod, vagyis szeretnél könnyebbet.

A BMW szervó rendszerekben általában 100~120 BAR-os pumpák vannak. Ez azt jelenti, hogy ekkora a maximális végnyomás, amit elő tud állítani. DE használat közben ez a nyomás a gyakorlatban csak a végállásokkor alakul ki (ezt a sistergő hangot hallod is, ekkor szabályoz le a nyomás szabályozó szelep), egyéb használatkor meg mindig akkor nyomás alakul ki, amekkora a a kerék megmozdításához szükséges erőhöz kell!! Ez jóval kisebb, mint a végnyomás. Általánosságban én azt tapasztaltam (mértem is!!), hogy normál használat mellet (nem véghelyzetben) kb 35~40 Bar-os nyomás alakul ki. Ekkora nyomás elegendő lehet a kerék elforgatásához. Nagyobb tapadás (érdes aszfalt, stb....) mellett ez lehet álló helyzetben több is kb 70 BAR.

Azaz, ha te nagyobb végnyomású pumpát raksz be, attól még a kormány nem lesz könnyebb!!!

A kormány erőt a kormányműved határozza meg (kivéve, ha szivattyú olyan ramaty, hogy nem képes elég nyomást előállítani). Gyárilag benne lévő rugóerő határozza meg. Ez a gyárban van beállítva. Változtatni nem lehet rajta!!! (vagyis lehet, de ezt nem ajánlom-->biztonsági berendezés NEM JÁTÉK!) Ergó a pumpától nem sokban függ a fogasléc-fogaskerék kapcsolt terhelése, az minden esetben csak akkora, mint amit a kormányon Te is érzel!!

Ha a gyári pumpa-kormánymű párosítást hagyod, akkor tutira jó a dolog, ha azonban cserélgeted, abban az esetbe előállhat, hogy a szivattyúd szállítása (nem a nyomás!) alapjárat körüli fordulaton kevés lesz a gyors kormánymozdulatok lekövetéséhez és keményedés szerű jelenség állhat fent a kormányon.

Ha meg túl sokat szállít, az sem jó, túlterhelt lesz a rendszer, melegedni fog, meg be is rezonálhat a dolog. Elkezd szólni a szivattyú, stb....

Ki kell próbálnod a pumpa-kormánymű párosokat, előre nem lehet tutira megmondani melyik lesz a jó. Jó esély van rá, hogy működjön a dolog.

Röviden ennyit a kormány-erő VS. nyomás témáról

Üdv: Gergő


Kezdem kapisgálni.
így végiggondolva, akkor az E46 kormányműhöz, E46-ból kellene a szivattyút is átrakni...
Valszeg, az lesz a legegészségesebb párosítás

csak kérdés, hogy a fékrásegítőt mennyire befolyásolja, bár szerintem ott nem lesz gond.

illetve akkor biztos, hogy konzolt kell készíttetnem.

köszi!
már megérte kérdezni! Kacsint


Akkor a javaslatom:

elsőre próbáld ki az E46 kormánymű+m20 (E30) szivattyút (ezt egyszerű elsőre megoldani, nem kell konzolt faragni) + E30 gyári ZF tartályt + valamelyiknek a gyári csöveivel. A csőnél nagyon fontos, hogy gyári legyen, mert van benne áramlás szabályozó okosság gyárilag, ha valamit rábarkácsoltok, hülyéskedni fog a rendszer!

Ebben a felállásban max annyi lehet a végén a probléma, hogy a szivattyú nem tud eleget szállítani a "gyors" kormányműhöz, ha gyorsan tekered. ekkor jönne az, hogy átalakítás a másik szivattyúhoz. Sztem egy próbát megér, mert lehet, hogy jó lesz a dolog!

Üdv!


Szia!

Olvasgatom a válaszodat, és a kérdés merült fel bennem, hogy énis beraktam az E30 ba az E36 kormányművet, minden más E30-ból való! de nekem a csövek újak, spéci magasnyomásúak, kivéve azt a csövet ami a pumpát és a kormányművet köti össze! Az is baj, ha az a két cső sem gyári ami a tartályra megy??
Mert eddig hibátlanul üzemelt!

Köszi


Budapest    405    2008.07.10. 08:07
briganti
2011.01.02. 01:50   






Sziasztok!

Kihalt a topic, de hátha valaki válaszol a kérdésemre:

E30-ba szeretnék tenni E36 kormánymüvet.
Az autó eredetileg nem szervós, de szervós kormánymüvet szeretnék beletenni.
Pontosan miket kell beszereznem hozzá, és át kell alakitani valamit a beépitéshez?
Köszönöm előre is!


Budapest    200    2006.01.17. 19:25
kovigeri
2010.11.11. 21:52   






ByMeN írta:
kovigeri írta:
ByMeN írta:
Üdv!

most épülő gépbe normális kormányművet szeretnék.
próbáltam utána olvasni, de itt nem nagyon találtam választ.
E30-ba E46 kormánymű kerül
jelenleg nincs még meg a szervópumpám, de normálisat szeretnék beletenni. Jelenleg egy IS-t hajtok, de a széria szervóját kicsit gyengének tartom
m20b27 motor lesz bent az új gépben.
az E46 elég keveset fordul, és amit eddig olvastam, hogy minél erősebb a szervó annál kevésbé terhelődik a fogasléc a kormányműben. Ezért is érdemes lenne talán valami erősebb szervópumpát belerakni mint a széria E30-ra valót.

Erre az összeállításra mit javasoltok!
Ha hülyéket beszélek javítsatok!
Smile
üdv


Helló! hátha tok segíteni....


Első, hogy nem tudom mit értesz "erősebb szervón"...ha jól sejtem a kormány-erővel van gondod, vagyis szeretnél könnyebbet.

A BMW szervó rendszerekben általában 100~120 BAR-os pumpák vannak. Ez azt jelenti, hogy ekkora a maximális végnyomás, amit elő tud állítani. DE használat közben ez a nyomás a gyakorlatban csak a végállásokkor alakul ki (ezt a sistergő hangot hallod is, ekkor szabályoz le a nyomás szabályozó szelep), egyéb használatkor meg mindig akkor nyomás alakul ki, amekkora a a kerék megmozdításához szükséges erőhöz kell!! Ez jóval kisebb, mint a végnyomás. Általánosságban én azt tapasztaltam (mértem is!!), hogy normál használat mellet (nem véghelyzetben) kb 35~40 Bar-os nyomás alakul ki. Ekkora nyomás elegendő lehet a kerék elforgatásához. Nagyobb tapadás (érdes aszfalt, stb....) mellett ez lehet álló helyzetben több is kb 70 BAR.

Azaz, ha te nagyobb végnyomású pumpát raksz be, attól még a kormány nem lesz könnyebb!!!

A kormány erőt a kormányműved határozza meg (kivéve, ha szivattyú olyan ramaty, hogy nem képes elég nyomást előállítani). Gyárilag benne lévő rugóerő határozza meg. Ez a gyárban van beállítva. Változtatni nem lehet rajta!!! (vagyis lehet, de ezt nem ajánlom-->biztonsági berendezés NEM JÁTÉK!) Ergó a pumpától nem sokban függ a fogasléc-fogaskerék kapcsolt terhelése, az minden esetben csak akkora, mint amit a kormányon Te is érzel!!

Ha a gyári pumpa-kormánymű párosítást hagyod, akkor tutira jó a dolog, ha azonban cserélgeted, abban az esetbe előállhat, hogy a szivattyúd szállítása (nem a nyomás!) alapjárat körüli fordulaton kevés lesz a gyors kormánymozdulatok lekövetéséhez és keményedés szerű jelenség állhat fent a kormányon.

Ha meg túl sokat szállít, az sem jó, túlterhelt lesz a rendszer, melegedni fog, meg be is rezonálhat a dolog. Elkezd szólni a szivattyú, stb....

Ki kell próbálnod a pumpa-kormánymű párosokat, előre nem lehet tutira megmondani melyik lesz a jó. Jó esély van rá, hogy működjön a dolog.

Röviden ennyit a kormány-erő VS. nyomás témáról

Üdv: Gergő


Kezdem kapisgálni.
így végiggondolva, akkor az E46 kormányműhöz, E46-ból kellene a szivattyút is átrakni...
Valszeg, az lesz a legegészségesebb párosítás

csak kérdés, hogy a fékrásegítőt mennyire befolyásolja, bár szerintem ott nem lesz gond.

illetve akkor biztos, hogy konzolt kell készíttetnem.

köszi!
már megérte kérdezni! Kacsint


Akkor a javaslatom:

elsőre próbáld ki az E46 kormánymű+m20 (E30) szivattyút (ezt egyszerű elsőre megoldani, nem kell konzolt faragni) + E30 gyári ZF tartályt + valamelyiknek a gyári csöveivel. A csőnél nagyon fontos, hogy gyári legyen, mert van benne áramlás szabályozó okosság gyárilag, ha valamit rábarkácsoltok, hülyéskedni fog a rendszer!

Ebben a felállásban max annyi lehet a végén a probléma, hogy a szivattyú nem tud eleget szállítani a "gyors" kormányműhöz, ha gyorsan tekered. ekkor jönne az, hogy átalakítás a másik szivattyúhoz. Sztem egy próbát megér, mert lehet, hogy jó lesz a dolog!

Üdv!


KoviG

bp    83    2009.12.05. 21:35
ByMeN
2010.11.10. 21:00   






kovigeri írta:
ByMeN írta:
Üdv!

most épülő gépbe normális kormányművet szeretnék.
próbáltam utána olvasni, de itt nem nagyon találtam választ.
E30-ba E46 kormánymű kerül
jelenleg nincs még meg a szervópumpám, de normálisat szeretnék beletenni. Jelenleg egy IS-t hajtok, de a széria szervóját kicsit gyengének tartom
m20b27 motor lesz bent az új gépben.
az E46 elég keveset fordul, és amit eddig olvastam, hogy minél erősebb a szervó annál kevésbé terhelődik a fogasléc a kormányműben. Ezért is érdemes lenne talán valami erősebb szervópumpát belerakni mint a széria E30-ra valót.

Erre az összeállításra mit javasoltok!
Ha hülyéket beszélek javítsatok!
Smile
üdv


Helló! hátha tok segíteni....


Első, hogy nem tudom mit értesz "erősebb szervón"...ha jól sejtem a kormány-erővel van gondod, vagyis szeretnél könnyebbet.

A BMW szervó rendszerekben általában 100~120 BAR-os pumpák vannak. Ez azt jelenti, hogy ekkora a maximális végnyomás, amit elő tud állítani. DE használat közben ez a nyomás a gyakorlatban csak a végállásokkor alakul ki (ezt a sistergő hangot hallod is, ekkor szabályoz le a nyomás szabályozó szelep), egyéb használatkor meg mindig akkor nyomás alakul ki, amekkora a a kerék megmozdításához szükséges erőhöz kell!! Ez jóval kisebb, mint a végnyomás. Általánosságban én azt tapasztaltam (mértem is!!), hogy normál használat mellet (nem véghelyzetben) kb 35~40 Bar-os nyomás alakul ki. Ekkora nyomás elegendő lehet a kerék elforgatásához. Nagyobb tapadás (érdes aszfalt, stb....) mellett ez lehet álló helyzetben több is kb 70 BAR.

Azaz, ha te nagyobb végnyomású pumpát raksz be, attól még a kormány nem lesz könnyebb!!!

A kormány erőt a kormányműved határozza meg (kivéve, ha szivattyú olyan ramaty, hogy nem képes elég nyomást előállítani). Gyárilag benne lévő rugóerő határozza meg. Ez a gyárban van beállítva. Változtatni nem lehet rajta!!! (vagyis lehet, de ezt nem ajánlom-->biztonsági berendezés NEM JÁTÉK!) Ergó a pumpától nem sokban függ a fogasléc-fogaskerék kapcsolt terhelése, az minden esetben csak akkora, mint amit a kormányon Te is érzel!!

Ha a gyári pumpa-kormánymű párosítást hagyod, akkor tutira jó a dolog, ha azonban cserélgeted, abban az esetbe előállhat, hogy a szivattyúd szállítása (nem a nyomás!) alapjárat körüli fordulaton kevés lesz a gyors kormánymozdulatok lekövetéséhez és keményedés szerű jelenség állhat fent a kormányon.

Ha meg túl sokat szállít, az sem jó, túlterhelt lesz a rendszer, melegedni fog, meg be is rezonálhat a dolog. Elkezd szólni a szivattyú, stb....

Ki kell próbálnod a pumpa-kormánymű párosokat, előre nem lehet tutira megmondani melyik lesz a jó. Jó esély van rá, hogy működjön a dolog.

Röviden ennyit a kormány-erő VS. nyomás témáról

Üdv: Gergő


Kezdem kapisgálni.
így végiggondolva, akkor az E46 kormányműhöz, E46-ból kellene a szivattyút is átrakni...
Valszeg, az lesz a legegészségesebb párosítás

csak kérdés, hogy a fékrásegítőt mennyire befolyásolja, bár szerintem ott nem lesz gond.

illetve akkor biztos, hogy konzolt kell készíttetnem.

köszi!
már megérte kérdezni! Kacsint


Pest megye    127    2010.10.18. 16:42
kovigeri
2010.11.10. 18:54   






ByMeN írta:
Üdv!

most épülő gépbe normális kormányművet szeretnék.
próbáltam utána olvasni, de itt nem nagyon találtam választ.
E30-ba E46 kormánymű kerül
jelenleg nincs még meg a szervópumpám, de normálisat szeretnék beletenni. Jelenleg egy IS-t hajtok, de a széria szervóját kicsit gyengének tartom
m20b27 motor lesz bent az új gépben.
az E46 elég keveset fordul, és amit eddig olvastam, hogy minél erősebb a szervó annál kevésbé terhelődik a fogasléc a kormányműben. Ezért is érdemes lenne talán valami erősebb szervópumpát belerakni mint a széria E30-ra valót.

Erre az összeállításra mit javasoltok!
Ha hülyéket beszélek javítsatok!
Smile
üdv


Helló! hátha tok segíteni....


Első, hogy nem tudom mit értesz "erősebb szervón"...ha jól sejtem a kormány-erővel van gondod, vagyis szeretnél könnyebbet.

A BMW szervó rendszerekben általában 100~120 BAR-os pumpák vannak. Ez azt jelenti, hogy ekkora a maximális végnyomás, amit elő tud állítani. DE használat közben ez a nyomás a gyakorlatban csak a végállásokkor alakul ki (ezt a sistergő hangot hallod is, ekkor szabályoz le a nyomás szabályozó szelep), egyéb használatkor meg mindig akkor nyomás alakul ki, amekkora a a kerék megmozdításához szükséges erőhöz kell!! Ez jóval kisebb, mint a végnyomás. Általánosságban én azt tapasztaltam (mértem is!!), hogy normál használat mellet (nem véghelyzetben) kb 35~40 Bar-os nyomás alakul ki. Ekkora nyomás elegendő lehet a kerék elforgatásához. Nagyobb tapadás (érdes aszfalt, stb....) mellett ez lehet álló helyzetben több is kb 70 BAR.

Azaz, ha te nagyobb végnyomású pumpát raksz be, attól még a kormány nem lesz könnyebb!!!

A kormány erőt a kormányműved határozza meg (kivéve, ha szivattyú olyan ramaty, hogy nem képes elég nyomást előállítani). Gyárilag benne lévő rugóerő határozza meg. Ez a gyárban van beállítva. Változtatni nem lehet rajta!!! (vagyis lehet, de ezt nem ajánlom-->biztonsági berendezés NEM JÁTÉK!) Ergó a pumpától nem sokban függ a fogasléc-fogaskerék kapcsolt terhelése, az minden esetben csak akkora, mint amit a kormányon Te is érzel!!

Ha a gyári pumpa-kormánymű párosítást hagyod, akkor tutira jó a dolog, ha azonban cserélgeted, abban az esetbe előállhat, hogy a szivattyúd szállítása (nem a nyomás!) alapjárat körüli fordulaton kevés lesz a gyors kormánymozdulatok lekövetéséhez és keményedés szerű jelenség állhat fent a kormányon.

Ha meg túl sokat szállít, az sem jó, túlterhelt lesz a rendszer, melegedni fog, meg be is rezonálhat a dolog. Elkezd szólni a szivattyú, stb....

Ki kell próbálnod a pumpa-kormánymű párosokat, előre nem lehet tutira megmondani melyik lesz a jó. Jó esély van rá, hogy működjön a dolog.

Röviden ennyit a kormány-erő VS. nyomás témáról

Üdv: Gergő


KoviG

bp    83    2009.12.05. 21:35
ByMeN
2010.11.09. 23:53   






Üdv!

most épülő gépbe normális kormányművet szeretnék.
próbáltam utána olvasni, de itt nem nagyon találtam választ.
E30-ba E46 kormánymű kerül
jelenleg nincs még meg a szervópumpám, de normálisat szeretnék beletenni. Jelenleg egy IS-t hajtok, de a széria szervóját kicsit gyengének tartom
m20b27 motor lesz bent az új gépben.
az E46 elég keveset fordul, és amit eddig olvastam, hogy minél erősebb a szervó annál kevésbé terhelődik a fogasléc a kormányműben. Ezért is érdemes lenne talán valami erősebb szervópumpát belerakni mint a széria E30-ra valót.

Erre az összeállításra mit javasoltok!
Ha hülyéket beszélek javítsatok!
Smile
üdv


Pest megye    127    2010.10.18. 16:42
blaubmw1968
2009.11.04. 16:35   






Sziasztok

Segitség kellene. Egy E36 316.i Touringbol csináltunk E36 M3 Touringot. Angliábol hoztuk az M3-at és átépitettünk mindent rendesen. A gond csak az ,hogy a kormánymü maradt a 316.i-é és valoszinü az nem jo az M3 futomü alá.
Ha valaki tudna segiteni ,hogy milyen motoros E36 kormánymüve jo az M3-ba ,szivesen venném. Vagy csak az M3 jo bele.

Elöre is köszönöm.

mpower68@gmail.com 06 30 5663366


zalaegerszeg    164    2008.05.07. 19:12
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 2 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére