9. Nemzetközi Balatoni POWERFANATICS.com BMW találkozó 2018. június 9-10.

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   Gyakran Ismételt Kérdések - Tuning és Turbósítás Témában  »   Intercooler+csövezés ( szilikonok, bilincsek, vizes-levegős)

Brahner maister
2009.11.04. 20:42   






Mint azt már lejjebb is írtam a cooler csövezése elkészíthető rozsdamentes(saválló),és alumíniumból egyaránt.Én személy szerint inkább a saválló csőből ajánlanám mindenki számára!!!!!!!!Egyrészt azért mert az alumíniumhoz elég nehézkes patentíveket beszerezni és ha még is sikerül akkor horror ára van!vagy esetleg szilikon csőívvel pótolható szintén nem kevés pénzért....ellenben saválló ívek nagy választékban elérhetők igen rugalmas árakkal.De ha valaki még is az alumínium mellett dönt akkor marad a cső cikkelyezése és ezekből összeállítva a kívánt ív.







A cooler csövezés esetleges toldásainál lehetőség szerint szilikon csövet használjunk,mivel ezen csövek legalább 2-3 bar üzemi nyomásra vannak tervezve






ezen csődarabok rögzítéséhez pedig speciális szorító bilincset






de ha nincs más megteszi a hagyományos vizes bilincs is(jobb minőségű)[/img]



A fiú olyan, mint egy egér, mindent megígér amíg, a lyukig elér!Smile)))

   1303    2007.01.04. 17:57
Brahner maister
2009.11.03. 18:35   






A turbó hatásfoka jelentősen növelhető intercooler alkalmazásával. Ez a szerkezet a turbó által felmelegített levegőt hűti vissza, amely azáltal, hogy hidegebb, sűrűbb is lesz, így a benzin-levegő keverék kevésbé lesz hajlamos az öngyulladásra. Ezáltal növelhető lesz a turbónyomás a nagyobb teljesítmény érdekében.

Csövezését célszerű és ajánlott a turbó kezdetétől legalább akkora méretűre készíteni mint az adott pillangószelep mérete. Ezen csövezés készülhet saváloból és alumíníumból egyaránt.






intercoolert minden esetben a kívánt teljesítmény tudatában válasszunk,ellenben ha alul méretezzük akkor a töltőlevegőnek csak kis mértékben csökken a hőmérséklete és a munka amellyet arra fektetünk be hogy a levegőt a töltőlevegőhűtőn átáramoltassuk aránytalanul nagy és ezzel romlik a motor hatásfoka.

Az intercoolerek fajtáját tekintve két félét különböztethetünk meg.Legelterjedtebb fajta a száraz intercooler.
Az intercoolerek másik - ritkábban alkalmazott - típusa a vizes intercooler. Ennek előnye a szárazzal szemben az, hogy a beszívott levegő hőmérséklete minden körülmények között közel azonos értéken tartható, így álló helyzetben is működőképes. Hátránya viszont az, hogy mivel működéséhez legalább két radiátorra van szükség, a rendszer lényegesen nagyobb helyet foglal el a motortérben. Működtetését tekintve két megoldás lehetséges: az egyik megoldás szerint a rendszert egybeolvasztjuk a motor hűtőrendszerével, így hatásosabban tudjuk biztosítani az állandó levegőhőmérsékletet. A másik megoldás szerint a motor vízrendszerétől függetlenül, külön kiegyenlítő tartállyal ellátva működtethetjük. Ennek előnye igazán a gyorsulási versenyeken használható ki, mivel leállított motornál a rendszert (elektromos szivattyúval) keringethetjük és hűthetjük a rajt előtt. Hátránya viszont az, hogy a hely szükséglete és a rendszer igényessége itt a legnagyobb.


A fiú olyan, mint egy egér, mindent megígér amíg, a lyukig elér!Smile)))

   1303    2007.01.04. 17:57
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   Gyakran Ismételt Kérdések - Tuning és Turbósítás Témában

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére