POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
15 / 15 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 13, 14, 15    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   Sala Tomi e30 M50 turboja by PWRacing

!Sala!
2009.06.26. 22:57   






Az airbrushért külön köszönet Ákosnak, Csocsinak, Halász Gabinak és az egész bandának, ilyenem tényleg csak nekem van Very Happy Very Happy Szemcsis


Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
powered
2009.06.26. 22:54   









Csocsi ötletéből kiindulva, készítettem Salának meglepiként egy airbrush-al díszített motorburkolatot.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
powered
2009.06.26. 22:51   









Ahogy a csövezés összeállt, azonnali hatállyal újfent szétszereltük, és a turbó kompresszorházával, és a wg kupakjával együtt elvittük a polírozós bácsinak, hogy fényesítse ki szépen őket. Újra összeszerelve így néz ki:


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
!Sala!
2009.06.26. 22:48   






Mindenre gondoltunk (azthiszem) ha ennyire haladni fog az autó, valahogy majd meg is kell állítani, bár nem ment elsőre a fék téma orvosolása, azért sikerült egy nem túl rossz megoldást találni rá... Smile


Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
!Sala!
2009.06.26. 22:45   






Csak, hogy én se tétlenkedjek és a belső se maradjon érintetlen, beszereztem pár apróságot:

-gyári e90 indítógomb
-Greddy turbo timer
-plazma számlap (nem a gagyi fajtából)

illetve az első lökösbe gyári e39 fényszórómosót szereztem, hogy a rend őrei még egyszer ne bántsanak a xenon miatt

mivel régen sokat bajlódtam akksikkal, az új motornál ezt már nem akartam a véletlenre bízni:






Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
powered
2009.06.26. 22:38   









a turbóról 70mm átmérővel fordul a csőkigyó a fenéklemez felé, onnan 2*60mm-ben folytatódva egyenlő hosszban tekereg a két polírozott saválló dobig.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
!Sala!
2009.06.26. 22:34   






Mivel az autó hátuljával sosem voltam kibékülve, nagyon megörültem amikor végre megérkezett az új hátsó spoilerem, ami a két darab dupla hátsó dobbal kiegészülve talán egész jól fog mutatni, főleg ha még kiegészül egy "Tibiszféle" e30 M3 késes szárnnyal Smile









Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
powered
2009.06.26. 22:33   









megkezdődhetett a coolercsövezés, cooler telepítés, és a saválló kipufogórendszer kialakítása.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2009.06.27. 09:43 (1).

racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
powered
2009.06.26. 22:31   






A kifényezett motortérbe bekerült az új motor, 6 tollú szinterkuplunggal, és egy ZF titánszinkronos váltóval. Persze a motortartó bakokat, váltókulisszát, és kardánt hozzá kellett igazítani.





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2009.06.26. 22:44 (1).

racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
!Sala!
2009.06.26. 22:21   






Persze kihasználtuk amíg az autóban nem volt motor és a sokat kritizált "alapozószínű" motorteret, és mocitetőt az autó színére fényeztük, hogy ne legyen egy gyengepont sem az új felállással





Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
powered
2009.06.26. 22:20   










A motor vezérlését vems ecura bízzuk, 730ccm-es simens-deka injektorokkal.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
powered
2009.06.26. 22:14   






A hengerfejet átgyurtuk, vanost, és hozzávaló vezérműtengelyeket száműztük, helyükre nagyobb benyitású tengelyeket helyeztünk, és fokoltunk.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
powered
2009.06.26. 22:09   









néhány szó a kiszolgálószemélyzetről:
A légszomj elkerüléséről egy garrett GT30/76R csiga gondoskodik, őt egy 35mm-es HKS style wastegete tartja kordában, túlnyomást a töltőrendszerben egy HKS style SSQV blow-off szelep gátolja meg.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
powered
2009.06.26. 21:58   










Amikor a blokk készenállt, Tomi kérésére metálfekete ruhát kapott, hogy csinosan fogadhassa a kovácsolt dugattyúkat, és a 75mm löketű főtengelyt.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
powered
2009.06.26. 21:53   






!Sala! írta:
Tehát, elkezdődött a hosszú eszmefutattás, hogy akkor milyen motor is legyen... régi nagy álmom volt a 6 henger, de ami még vonzott az a V8, de aztán ezt a gondolatot hamar elhessegettük, remélem később sem fogom megbánni Very Happy
Aztán a szívó motor tudata nem volt valami jó hatással rám egyébként sem, kezdett körvonalazódni, hogy ismét turbós lesz a masina, nagyon hajlottam egy m20b27 felé, de aztán egy nem túl éles váltással megszületett a végső ötlet:

M50b20 + Turbo

Erről a felállásról talán Ákos többet mesél, mivel azt nem árt tudni, hogy én nem vagyok autószerelő, sőt sosem szedtem szét motort, így inkább bíztam olyanra a feladatot aki ebből él és komoly referenciákat tud felmutatni, szerintem mindenki jobban járt hogy én nem kontárkodtam bele a szakmai részekbe, ami nem jelenti azt, hogy ne vettem volna ki a részem, mind utánajárásban, beszerzésben, telefonálgatásban, de tény, hogy a fő dolgokat Ákos csinálta, amiért köszönet jár, pláne azért is, hogy annyit okított és meghallgatta a hülyeségeimet, tehát most jöjjön a szakmai oldala a dolgoknak...


nos néhány dolog a technikai részletekről:
Egy M50B20 vanos motort kezdtünk átfésülni. Kezdésképpen kitéptük egy E34 mellkasából, atomjaira, és neuronjaira szedtük. A motort elküldtük a fúrósbácsihoz, és a dugattyú helyét 1mm-rel felbővítettük, majd alsó-felső síkoláson esett át, és a tűzkarikák helyét is kialakították.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
!Sala!
2009.06.26. 21:44   






Tehát, elkezdődött a hosszú eszmefutattás, hogy akkor milyen motor is legyen... régi nagy álmom volt a 6 henger, de ami még vonzott az a V8, de aztán ezt a gondolatot hamar elhessegettük, remélem később sem fogom megbánni Very Happy
Aztán a szívó motor tudata nem volt valami jó hatással rám egyébként sem, kezdett körvonalazódni, hogy ismét turbós lesz a masina, nagyon hajlottam egy m20b27 felé, de aztán egy nem túl éles váltással megszületett a végső ötlet:

M50b20 + Turbo

Erről a felállásról talán Ákos többet mesél, mivel azt nem árt tudni, hogy én nem vagyok autószerelő, sőt sosem szedtem szét motort, így inkább bíztam olyanra a feladatot aki ebből él és komoly referenciákat tud felmutatni, szerintem mindenki jobban járt hogy én nem kontárkodtam bele a szakmai részekbe, ami nem jelenti azt, hogy ne vettem volna ki a részem, mind utánajárásban, beszerzésben, telefonálgatásban, de tény, hogy a fő dolgokat Ákos csinálta, amiért köszönet jár, pláne azért is, hogy annyit okított és meghallgatta a hülyeségeimet, tehát most jöjjön a szakmai oldala a dolgoknak...


Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
powered
2009.06.26. 21:35   






hű de izgulok!!! Füvezős
jobb klikk, tulajdonságok, kimásol, kép, beilleszt, kép.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
!Sala!
2009.06.26. 21:34   









Az alap:



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2009.06.26. 21:36 (1).

Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
!Sala!
2009.06.26. 21:25   






Néhány gondolat, a múltról és a jövőről:

Igen az autó egy m10 turbo volt, ami mérve 242 Le volt és 335 Nm (videot majd felteszem youtube-ra ha eljutok addig) ennek a projectnek a révén kerültem kapcsolatba Powered Ákossal egy szétlőtt hengerfejtömítés után, majd az autó rendbetétele is megtörtént kisvártatva egészen őszig, amikor elhatároztam, hogy meg kellene csinálni komolyabbra az m10-et (turbocsere, váltófelújítás, tengely és így tovább) de sokat agyalva rájöttünk, ekkor már Ákossal közösen, hogy ez nem túl jó ötlet a belefektetett pénzt és munkát aránybaállítva a teljesítménynövekedéssel és akkoris "csak" egy 4 hengeres bmw lesz... innét kezdődött az egész


Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
!Sala!
2009.06.26. 21:18   






Mindjárt az elején leszögeznék néhány dolgot, így talán több felesleges kérdést megelőzök...

Az autó nem gyorsulásra, nem driftre, és nem kiállítási darabnak készül show célokra, simán utcára, minden beleölt perc, energia és forint vagy euró esetleg dollár ennek fejében történt, az a másik oldala, hogy szeretném ha egyik kategóriában sem okozna csalódást Smile


Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
!Sala!
2009.06.26. 21:15   






Sziasztok!
Salamon Tamás vagyok Nagykanizsáról, úgy érzem most, hogy már célegyenesben az autóm épülése, már nem kiabálhatok el semmit, így ha érdekel valakit, innentől nyomon követheti a történteket, talán már nincs sok vissza a próbakörig Smile


Nagykanizsa    218    2007.08.23. 22:05
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  15 / 15 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére