POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
16 / 16 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 14, 15, 16    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   bal!nt - e30 ...

meszibalint
2009.03.09. 22:13   






folytatás powered topikjáról. ( kétszer szerkesztettem ujra, mert nem bírtam leírni powered-et Smile bocs )

nálam nincs off... főleg váltó témában.

már legalább tudom, hogy nem sokan foglalkoznak ezzel bmw-s témában. vagy? Smile

kis történelem megint...

mindegy. ladával kezdtem, csinálom hozzá a váltókat. van egy emberem, szép dolgokat csinál, ő gyártja, részben gyártatja az alkatrészeket. egy lada váltó belseje mondjuk 110ezer, kapcsolóvillákkal, hézagolásokkal, görgősorokkal, mindennel együtt, nem a legerősebb anyagból, de ezt sem tekeri szét egyetlen zsiguli sem! Smile és sosem adtam el 220ezerért váltót...
jópár kiment a kezeim közül, de még egy sem esett szét, és saját gyártatásból még foguk sem törött ki, csak hozott anyagból. és ez büszkeség.
kicsit sokallom a 6kilót a bmw váltóra... bár ebben egyenlőre érdemben nem tudok véleményt alkotni...

már sokan kérdezték, hogy ilyen kocsihoz, meg olyan kocsihoz lehet e csinálni?? hát nem!, miért? mert nincs kedvünk kísérletezgetni, kitalálni, ha neincs miről lemásolni.... aztán azt hallgatni, hogy valamiért szar, nem jó... meg persze nem elhanyagolható az anyagi része sem. elég nekem a ladával foglalkozni, azt vágom, mondhatni a kisújjamban van, nem lehet belekötni semmibe...

ez volt eddig... mert beszereztem a bmw-t. én meg olyan vagyok, ha valamit kitalálok, akkor az kell! csak idő, vagy pénz kérdése.... aztán beszélgettünk a gépműhelyes emberrel... most ott tart, hogy van egy gyenge dokumentáció, és van, kézzel fogható nyoma is már... ugyhogy készüljetek! Very Happy

na persze ez nem megy egyik pillanatról a másikra, azért nem is feszegettem a témát eddig. sőt, ezután sem fogom, mert csak az a biztos, ami megtörtént!!
ha nekiállunk, akkor valőszínűleg valami olcsó, mocsok anyagból lesz megcsinálva a 0dik darab legtöbb alkatrésze, amiken esetleg változtatni kell, hőkezelés, meg egyéb dolgok nélkül, csak azért, hogy hogyan passzol a házba, meg egyáltalán hogyan fog kinézni, mit kell saját szájízem szerint alakítani... satöbbi. ha ez kész, satupadon úgy működik, ahogy kell, akkor jöhet a teljesen pontos másolata, a drága, jó minőségű anyagból... a kísérletezés pedig természetesen a sajátomon történne, mert magammal nem tudok veszekedni, ha valami van. ahogy ez történt annak idején a ladával... ( hányszor levettem, feltettem a váltót, bele se merek gondolni Smile, de a végére minden úgy működött, ahogy azt én kigondoltam... )

ezt olvasva biztos szépen hangzik, majd nekem is... de sajnos ez nem a közeli tervekben van benne Sad , viszont még idén szeretnék belőle látni, és persze hallani is valamit Smile. sajnos most nem ez a legfontosabb, bármennyire is szeretnék vele foglalkozni. beleugrottam egy 10 darabos ladaváltós projektbe, lassan kész a gépi munka, beleugrottam egy műhelyépítésbe, nem nagy, kb 18 négyzetméter, váltó és motorszerelésre berendezve majd... valamint a ladának a külsejét is ki kell cserélni, mert nagyon odavan, és nincs mihez hegeszteni már, és persze a bmw-vel is akarok foglalkozni, hogy minél autózhatóbb legyen...

szóval ne is kérjétek egyenlőre számon, ha a körülmények engedik, elindítom a dolgot, és mindenről beszámolok!

és hogy ne csak szövegnek tűnjek, pár képecske:

ladacuccok, ez csak 4 garnitúra, hiányosan..














és egy kis előzetes Smile mellette a többi lada cucc... asszem










A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2009.03.09. 23:14 (2).

...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.03.01. 19:17   






na kapott új kormányt. velúros, állapotjelző sárga csíkkal Smile . nevenincs kormány, de tetszik, és jól tapad rá a kesztyű.





a közepére kapott a dudagomb helyett egy bmw jelet. csak az még a képen nincs.

Smile és csináltam hozzá kormányagyat.... régi kormány közepe kivág, kis esztergályos munka, hegesztés megint esztergálás, összecsavarozás, meg a mindent rejtő burkolat most nem gumi, mint általában a gyári cuccok, hanem lemez, mert az volt... meg festék. tök kultúráltan néz ki, és kb 500 forintomban van. egyetlen hátránya, hogy picit nehéz. majd megcsinálom ugyanezt aloméniumból, ha fontos lesz a lóerő/súly arány.





és persze egyből kiállítottam hozzá egy műbizonylatot is... Cool


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.02.28. 19:02   






vigyázni fogok rá...
az, hogy versenyautó, távlati terv. nem lehet mindent egyből. előbb szépen fokozatosan összebarátkozunk egymással.

és nem akarom szétfűrészelni, de gondolj bele, hogy ha valami szétrohadt szart vettem volna, azzal mennyit kellene küzdeni, mire ezt az állapotát eléri...
tényleg egyben van, egy rozsdásodás van rajta, az akksi alatt a tűzfal, meg a nyúlvány környéke, mert egyszer egy akku felforrt, és a sav megtette a dolgát...

gyerekbetegségei azért vannak már... :S egyik nap például beszart mindkét első ajtó... a vezető felőli csak belülről, a másikoldali meg csak kívülről nyílik... úgy utálok ilyen aprónak tűnő problémákkal küzdeni, biztos belekerül egy napomba, mire megcsinálom, de muszáj lesz, mert kicsit égő, hogy a másik oldalról ülök be a kormány mögé... Very Happy


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
Swari
2009.02.28. 14:13   






Tényleg szép az autó! Csak az első sárvédőben az index van rossz helyen, de versenyautóba az úgyse kell Very Happy
Sok sikert hozzá! Kacsint


Bp, Szfvár    1527    2009.02.08. 02:23
LCKA
2009.02.28. 12:13   






szia

így képek alapján ez az autó igen egyben van......minden eleme szépen vonalban fut.....

biztos ezt akarod szétfűrészelni?

egyébként a hozzáállás, és a hozzáértés is biztató


Dr. Drábik János válogatott írásai:

http://mek.niif.hu/06800/06897/html/index.htm

WEB: BMWBASE.EU    2498    2008.03.10. 22:27
meszibalint
2009.02.28. 02:03   






heló urak!

na végre rászántam magam, hogy indítsak egy saját oldalt. így egyszerűbben elkalandozhatok bármilyen téma irányába...

előbb egy kis bemutatkozás Smile


több, mint 5 év zsigulizáson vagyok túl, ami igazából nem fog befejeződni a bmwzés miatt, mert az egyszerűsége és a fílingje miatt nagyon szeretem. azon minden saját kezűleg készült a legkisebb alkatrésztől a legnagyobbig...
nem szép autó, mert az idő kicsit megette... ő.. vagyis nagyon megette Smile, neki ez lett a dizájnja, de a felszín alatt rejteget minden jót, ami csak kellhet egy versenyautóhoz. Smile a külseje alapján senki ne alkosson rólam, és a munkámról véleményt, ez csak az én baromságom, hogy így néz ki... és így jobban hat a nézőközönségre...








na az offnak vége is... ez egy bmw-s fórum.

a bmw...
1. régóta gondolkoztam, hogy azért nem lehet örökre leragadni a ladánál, meg annak, és alkatrészeinek az átalakítása már nem jelent akkora kihívást... csinálom még, de kéne mellé valami új.
2.marhán tetszik, amit látok a bmwktől a driftversenyeken, és nem is annyira elérhetetlen...
3.egyszer mentem egy driftedzést egy cimbim e30asával, és hát kicsit bejött a kocsi...
4.már nem is tudom, mióta barátkozok ezzel az oldallal, eddig csak mint figyelő vettem részt a munkáitokban, és sok-sok érdekességet sikerült látnom...
5.kifejezetten tetszik az e30
6. meg azért, mert csak Smile

valamint már előtte is csináltam hengerfejtuningot másnak, meg hengerfej felújítást...., és gondolkoztam, hogy magamnak is csinálhatnám ezt... na.

hát ezek után egyszercsak kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot, hülyeség lett volna nemet mondani rá, főleg, hogy a lelkem nagyon akart már egy bmwt... ezért megvettem az e30-at. egész jó állapotú ( egyenlőre Smile ), nagylámpás, 23-as motor, ültetett futómű... meg miegymás. a bal első csücske kicsit sérült, de egyenlőre nem zavar.

íme:









előre elnézést kérek azoktól, akik szépítgetést, meg hasonlókat várnak, mert az biztosan nem lesz Surprised . nem simogatni, nézegetni vettem, nem érdekel a komfortossága sem. sporteszköz lesz, ami saját magam szórakoztatására van, használni akarom, úgy ahogyan én jólérzem magam benne, versenyautó irányába tartó átalakítások lesznek, eleinte kisebb, kevesebb, hogy még utcán használható legyen, szoknom kell még rendesen, mert kevés bennem a bmw-s kilométer, aztán majd a jövő zenéje lesz, hogy mi sül ki belőle... vannak tervek, elképzelések, de ezek folyamatosan változnak...

a nálam töltött első héten megkapta az első tuningot... csiptuning... kivettem a röpsúlyt a gyújtáselosztóból, hogy ne szabályozzon Smile

most a normális emberek fogják be a szemüket! Very Happy

és tudom, hogy ezért nyilvános kövezés jár, de belekerült egy hegesztett difi is valami 4.2 körüli áttétellel. és ráadásul spert vettem ki alóla. nem tetszett... idővel át lesz alakítva dupla lamellásra, akkor kipróbálom majd azt is, és meglátjuk.
nem vagyok felelőtlen, tudom, hogy viselkedik, ismerem a hegesztett difi önálló trükkjeit, 3 és fél évig mindennapos használatban volt a ladában is, hóban, sárban, esőben és szárazon is...

szereztem alá e46-os kormányművet, mert már tudom, hogy aki versenyez vele, miért cseréli ki a gyárit...
de a legsürgősebb a hátsó futómű rendbetétele lesz, mert a difi hatására meg is mutatta, hogy a szilentek nincsenek rendben. az is van másik, lesz bele zöld, vagy műanyag szilent, meg kap egy kis erősítést, és régi leugrik, új fölugrik...

motort is szeretném majd szétrántani, elég sok tartalékot látok még benne, bár szerintem mire oda kerülök, ugyis beszerzek egy nagyobbat, ha sor6 lesz, akkor azért abba is belenyúlok. nem baj a minél több lóerő, de turbósítással nem akarok foglalkozni, eléggé megterhelő lesz ez így is anyagilag. persze érdekel, és max csodálattal nézegetem a turbós topikokat...
na itt van egy dolog, ami viszont számomra negatívum a bmw-ben, a másoktól való függés... a motorral kapcsolatban. szerkezetileg mindent meg tudok csinálni, csak itt már van motorelektronika is, ami ugyanolyan lényeges egy átalakítás során...
Smile a ladán még úgy írjuk a csippet, hogy fordítunk a gyújtáselosztón, meg nagyobbra fúrjuk a fúvókákat... Very Happy . mindegy is, nem tudok mit tenni, úgyis van itt sok okos ember, aki mind képben van az elektronikával kapcsolatban...


hogy hogy alakul, azt még nem tudom, mert jelenleg nem ez a legfontosabb, van más, például egy kis műhelyt kell összehoznom itthonra, mert játszótér meg kell a gyereknek Smile, és rövid időn belül kész lesz pár garnitúra ladaváltó belseje, azzal kell foglalkozni, mindenki várja már... Shocked ö... az pont 100 darab fogaskerék, ez most tudatosult bennem. Surprised
na meg a ladán bódécserét kell végrehajtani, mert lassan ketté fog törni... nem javítható már, mert nincs mihez hegeszteni.

egyenlőre úgy néz ki, hogy a bmw lassan fog fejlődni, átmeneti időhiány miatt, ha meg lesz rá idő, akkor majd a pénztárca megmondja, mit lehet megcsinálni, és mire kell még várni...

azért egy-egy bmw-s napot fogok ám tartani, úgysem bírom ki, hogy ne nyúljak hozzá Smile . addig meg majd lesznek a felmerülő elméleti kérdések...

hú... sokat írtam, sokáig is tartott...

üdv!

bálint



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2009.06.29. 20:32 (2).

...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  16 / 16 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 14, 15, 16
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére