POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
14 / 16 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   bal!nt - e30 ...

ZSOSZ
2009.12.17. 19:31   






Mi a szitu váltóügyben?!
http://www.firmalarsdavidsson.se/


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
meszibalint
2009.09.22. 22:37   






heló Smile
kis szünet után...

kész kapcsolóvillák. mind a 3. még a tolórúdakra kell ráilleszteni dörzsárral, hogy jó szoros legyen, mert a gyárit elég lazára illesztik, és látszik a tengelyen, hogy ki tudott mozdulni a derékszögből. ez köszönhető annak is, hogy egy egyszerű rugós stift fogta. az új váltóban ez helyett , csavaros megoldás lesz.... valahogyan. amint működik, kitalálunk valami könnyített verziót is, vagy vékonyabb oldalfallal, vagy fúrkálással, vagy mindkettővel...













...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.08.16. 16:04   






ixer4 írta:
médiasztár lett a lepedőm Smile


Shocked meg valamelyik kocsitoknak a motorházteteje is... csak a képen sajnos épp takarja egy vasdarab...
Smile


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
ixer4
2009.08.15. 20:33   






médiasztár lett a lepedőm Smile


mosonmagyaróvár    71    2006.11.07. 21:07
meszibalint
2009.08.09. 21:10   






















...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.07.31. 21:00   











A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2009.08.09. 23:43 (1).

...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.07.23. 23:21   






kicsit ide is...

először is kösz a váltóházat csabix!!

másodszor... legközelebb akkor folytatom, ha a saját szememmel látom a fejleményeket....
kb 1-másfél hónap kiesik most. sajnos a gazdasági agymosás-válság miatt a legtöbb gépműhelynek, amit még nem zártak be, kevesebb a munkája, mert ugye leginkább az autóiparnak dolgoznak, és persze az a terület áll a legjobban... na mindegy, ezek olyanok lettek, mint az iskolák, már tartanak vakációt is, meg egyéb más szüneteket, nem elég nekik a téliszünet... ugyhogy már most leálltak, szeptemberben indul ujra a mókázás... pont a legfontosabb műhely, fogazó, bordázó...
magunk helyett most foghatjuk ezekre a dolog meghátrálását, mert természetesen kis hiba is csúszott a számításba. Smile a tengelytávok környékén, kerékátmérők, fogszámok, fogmodul... satöbbi ...na valahol itt az elméleti méreteket nem adta volna ki a gyakorlat, miután megnézte a fogazó ember is...
ezek után az lett, hogy mérőszobában van a ház, ott a koordináták alapján pontosan meglesz a 3 tengelytávolság. többet egyenlőre nem tudunk, lehet, már meg is mérték, csak ember nem ér rá elmenni érte.... :S ezek után majd lehet ujraszámolni a kerekeket. közben állítólag ki lett találva, a kapcsolókörmök mérete, és hogy milyen bordán mászkálnak majd a kapcsolókerekek. ehhez a részéhez nincs közöm, ők tudják, mit lehet, és hogyan megcsinálni...

konkrétan, összefoglalva majd valami lesz valamikor...


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.07.10. 11:48   






ixer4 írta:
BMW Rules


nekem is kell olyan egybe kocsi, mint a tiéd! Smile jó lett.
bár én mindíg arra költöm a pénzt, ami kívülről nem látszik... Surprised
szombaton délután viszem a villákat arrafelé... Smile

van remény Smile mostanában minden nap felhívnak. ez érdekes...
ma felkeltett, és most írás közben is hívott, bár most lada difialkatrészek kellenek neki.. csinál pár spert, hogy legyen... Shocked na mindegy.

úgy néz ki, hogy megmérték a fogazószerszámot, meg ki lett számolva a hosszabb egyes, és megoldható, hogy rá legyen fogazva a tengely végére. juhuu
ez többek között azért is jó, mert akkor 1 foggal kisebb lesz a nagyobbik kerék, ezáltal kisebb az átmérője is, és helyet nyerünk vele... nem sokat, de annak is örülök. Shocked


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
ixer4
2009.07.09. 22:14   






BMW Rules


mosonmagyaróvár    71    2006.11.07. 21:07
meszibalint
2009.07.09. 17:10   






közben gondolkoztam megint...
a váltó végével valószínűleg beszopunk. írtam, hogy mi ott a helyzet, van képem is, meg egymás mellé tettem az előbb az alkatrészeket, ami még ott van, átalakítás fog oda kelleni....




gyárilag a fogaskerék kisebb, mint az a vas, ami tartja a helyén a csapágyat. az új kerék bőven túllóg a csavarfejeken is, ezért kell kiemelni... már mindenki érti a problémát.
és ott a kép alján, ami már nem látszik, ott van egy görgö egy pöcökkel, amit nyom a rugó azon a csavaron elmozduló másik vason keresztül. ennek a rugónak az erejét érezzük, mikor a váltókart kinyomjuk oldalra az 5. felé, és akkor az a görgö pont a tengely felé mozdul... meg még van egy kar is, amihez tartozik az egész ott a képen a végén...




és ez mind útban lesz... de ezen majd akkor gondolkozok, ha ott lesz a fogaskerék. talán elég lesz elköszörülni, a görgőt meg vékonyabbra venni.. Surprised

gyárilag is odalóg a másik kerék, csak alulról, és oda azok a ku..a mérnökök persze nem is raktak semmit...





ilyenkor jön a jól bevált szlogen, hogy " nem szarunk be!! "
valahogy megoldom ám majd...

BurningMan


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.07.09. 16:20   






mik azok a kételyek?? ne tartsd magadban. érdekel mások véleménye is... hátha fontos dolog, és lesz rá magyarázat....

képek... nincsenek. a tegnapi papírkupacot nem fényképeztem le, még lelesitek a méreteket Smile. na nem azért, hanem csak egyszerűen nem fényképeztem le... mondjuk jól nézett ki a közepén a szétbontott gyári alkatrészekkel...
ha lesz a kezemben új alkatrész, bemutatom úgyis... tudom, hogy képek nélkül a leírtak egyenlőre semminek hatnak. ez meg fog változni...

mondta az ember, hogy nekiálltak esztergálni, bilianyagból, hogy majd legalább a tengelyeket beletegyük a házba,bordázások nélkül, meg a fogaskeréknek megfelelő darabokat fog nélkül... aztán most az van, hogy nem szarakodnak vele, megcsinálják egyből az első darabot készre. és állítólag még ebben a hónapban, mert utána egy hónapra leáll a fogazóműhely... válság, kevés meló...
kicsit kétkedéssel fogadtam, mert az összes műhely, ahova eddig jártam, a zsigulis cuccokkal minimum 3 hónapot csúszott... ők 4-et. mondjuk ez bmw lesz Smile meg kis szériás gyártás...

tényleg nem sok hiányzik az elkezdéshez, fogazások pontos, gépre vihető kiszámítása, meg a kapcsolókerekek bordázásának a kitalálása, talán van olyan behúzótüske, ami átmérőben megfelel, és osztható 6tal, mert 6 kapcsolóköröm lesz. ha nincs olyan, akkor vésni kell, ami kicsit időigényes, meg macerás...


de amin ma jól felhúztam magam, az a kapcsolóvillák...
megkérdeztem, 14500+áfa az ára, az egyik valamivel olcsóbb... és kell belőle 3 darab. miez? arany a belseje?? vagy mi... egy szardarab alumínium, amit a gép kifos magából fél percenkként...
természetesen nem fogom megvenni, majd a cncsek eljátszanak vele vasból, csak pontosan le kell méretezni ezeket is... talán ennyibe nem fog kerülni, de ha véletlenül mégis, akkor se veszem meg a gyárit...


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
csabix
2009.07.09. 00:10   






Felcsigáztál bár erös kételyeim vannak! Váltoház van!


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
bmw320ieger
2009.07.09. 00:06   






Én értem a dolgot.. képet is mellékelhetnélSmile


M5
BMW hibakód olvasás , törlés...stb

   604    2008.08.31. 10:22
meszibalint
2009.07.08. 23:46   






na épp ma délután sikerült összefutni az emberemmel... Very Happy széles mosoly. részletezzem???
papíron már van váltó...
részletezzem??? Smile hátha érdekel valakit...

azért ez nem ilyen egyszerű.... méregetés, adott ugye a váltóház, abban kell hogy elférjen, tengelytáv, satöbbi.... csapágyaknak fix helye van, csak az egyik hézagolható, az se sokat. a házban adott helyen vannak a kapcsolóvillák, a pozíciójuk nem, vagy csak pár milimétert módosítható. az a célunk, hogy ne kelljen arrébb fúrni egyiket sem...
valamint a hátramenet irányfordító fogaskereke is fix helyen van, tehát ennek a tesóinak is megvan a helye...
még mindíg méregetés... tengelyek... előtéttengely, ezen vannak a fix fogaskerekek... két végét görgős csapágy támasztja, a görgők oldalának nagy szerepe van, ettől nem mozdul tengelyirányban. a motor felőli hézagolható, ezzel lehet beállítani a tengelyirányú lötyögést...
elég érdekes lesz az új tengely, tépik majd a hajukat tőle biztos, mert az egyes az 5. helyén lesz, vagyis a legvégén, mellette a hátramenet, az mellett a kettes, ezek ha minden jól megy rá lesznek fogazva a tengelyre, a többi leszedhető, bordás megoldással, a végén anyás rögzítéssel... igen ám, gyárilag ugyanaz a fogszáma az egyesnek, meg a hátramenetnek... itt lett egy kis bökkenő, mert ha így marad, akkor a tervezett áttétel nem lesz a legjobb, ezért az egyes fogaskerekét nagyobbra kell csinálni... de az meg a tengely végén van, utána beljebb hogyan fogaznak kisebb átmérőt??? fogvésővel, de arról még nem tudjuk, hogy elfér e a szerszám a másik, nagyobb átmérőjű kerék miatt..., lehet hogy az egyes helyére bordázás kell, és rácsúszó fogaskerék, végén zégeres rögzítéssel... valószínűleg hanyagoljuk az utóbbi megoldást, egyenlőre marad a rövidebb egyes, csak menjen, működjön, aztán utána már olyat csinálunk, amilyet akarunk...

másik tengely, ezen vannak a független, görgön futó körmös kerekek, meg a kapcsolókerekek. nem bonyolult, a vége ugyanaz , mint a gyári, majd a csapágynál van egy váll, odáig meg bordázva az egész valamilyen bordázás végig, erre mennek rá a belső, és külsőbordázott hüvelyek, ezeknek a sima részén fordulnak a fogaskerekek, a bordázáson meg csúszkál ide-oda a kapcsolókerék, itt akadnak majd össze a kapcsolókörmök, szép kis kattanó hanggal Smile. ennek is a végén lett a komplikáció, az egyes átkerülése miatt. a ház végébe bele van csavarozva egy szerkezet, ami egyrészt fogja a csapágyat, másrészt egy rugón, és egy vasdarabon keresztül tartja üresben középen a kiválasztókart.... nem kiírtható, átalakítható, és emiatt kb 6 miliméterrel el kell távolodni a csapágytól, mert ugye ez lesz a legnagyobb fogaskerék, és bőven túllóg az átmérője ezeken a cuccokon... attól tartok, hogy így sem lesz tökéletes, és majd összerakás közben kell kitalálni valami megoldást... gyárilag azért jó, mert viszonylag kicsi az 5. átmérője, kisebb, mint a csapágy... és simán elfér. egy váltóban tengelyirányban 6 milit keresni elég szopás... de megvannak a méretek, úgy, hogy a kapcsolókerekek a gyáriak helyére kerüljenek, és a közrefogó fogaskerekei közé, pont középre, viszont nem lehet hosszabb az egész a gyári tengelynél... Smile na?

talán ennyit akartam, biztos nehéz megrágni, és lenyelni, vagy lehetetlen, de nem kell kétségbe esni, teljesen képben vagyok, és tudom, hogy mit csinálok. remélem azért van itt olyan, aki érti, hogy mi van, és nem mindenki azt kérdezi titokban, hogy ebbűű mi lesz...

ja áttételek egyenlőre:

ez sem egyszerű, de már nincs kedvem számolgatni, majd később fog kirajzolódni, hogy mi az igénye a bmwnek.. amugy cél természetesen a minél hosszabb egyes, persze ésszerű határokig... és az ötödikig elosztani a többit felfelé egyre kisebb ejtéssel...

1. 3.33 elég rövid, de ha sikerül most egyszerűen megoldani a dolgot, akkor 2.98 lesz, ha nem, akkor később, mikor már működik, de mindenképpen kipróbálás után lesz ujratervezve...

2. 2.07
3. 1.56
4. 1.24
5. 1

jövőhét elején ujra mítingelűnk, addigra kész, gépen megcsinálható formába rendezik az adatokat, fogazásokat, bordázásokat... defasza. addig ezt tessék emészteni Smile

ja és kéne még egy 260as getrag, mondjuk szar is jó lenne, és nagyon olcsón ( ingyen Smile ), ugyis szétvágni kell. felnyitni a hasát, hogy hézagolásnál lássam, mit hova, és csak utána kerülne bele a végleges otthonába...


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.07.08. 09:51   






ixer4 írta:
pedig van ám már egy csomo fejlemény...
de dexter nem osztja meg veletek Mad


türelem...de majd megosztja azt a sok agyszüleményt, amit kitalált....
már kb egy fél csomag a4es papírt írtam, számoltam meg rajzoltam tele, meg a másik ember is, csak egyszerűen nem tudok vele összefutni, egyeztetni. mindíg el van tünve, nem érzi a projekt súlyát... már azt is megkérdeztem tőle, hogy direkt kerül-e... aszonta, nem, csak így jön ki a lépés Very Happy.. persze!! Surprised kezdek beletörődni, hogy minden gépműhelyes ilyen...

egyébként nem igazán unatkozok addig se...





Cool


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
ixer4
2009.07.08. 00:02   






pedig van ám már egy csomo fejlemény...
de dexter nem osztja meg veletek Mad


mosonmagyaróvár    71    2006.11.07. 21:07
meszibalint
2009.06.29. 23:04   






hamarosan besokalok Smile ...mostanában van pár áttétel a fejemben

kb így vagyok:





elba...ák a váltóáttételeket, erre kitalálnak hozzá "száz"féle difit... Mad


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.06.29. 22:47   






hAMU írta:
Ha esetleg ez segít: az biztos hogy E30-ba nem volt 4.45-nél rövidebb. A nagyobb kasznikba a nagymotorokhoz meg nemhiszem hogy raktak volna ennél is rövidebbet. Kacsint


ezt is köszi Kacsint

gondolom én is, hogy a nagymotorokhoz nen találtak ki mégrövidebbet... minek.

folytatjuk...
Cool


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
hAMU
2009.06.29. 22:34   






Ha esetleg ez segít: az biztos hogy E30-ba nem volt 4.45-nél rövidebb. A nagyobb kasznikba a nagymotorokhoz meg nemhiszem hogy raktak volna ennél is rövidebbet. Kacsint


   839    2006.09.12. 22:09
Bandita
2009.06.29. 21:33   






meszibalint írta:
Bandita írta:
meszibalint írta:
valaki, aki errejár, meg tudná mondani, hogy a nagyházas difik közül mekkora a legrövidebb áttétel???


talán 4, 45 ...Surprised


köszi, na de talán??????? Smile

olyan rövid is lenne?... Surprised jó lenne tudnom pontosan, nekem is csak sejtéseim vannak, az egyes miatt kellene... hogy biztosan jó legyen elsőre...


bíztos létezik, látok is eladót a neten ... Mad Kacsint


http://www.gportal.hu/bmw-team-kecskemet

Kecskemét    3286    2005.07.29. 01:47
meszibalint
2009.06.29. 21:24   






Bandita írta:
meszibalint írta:
valaki, aki errejár, meg tudná mondani, hogy a nagyházas difik közül mekkora a legrövidebb áttétel???


talán 4, 45 ...Surprised


köszi, na de talán??????? Smile

olyan rövid is lenne?... Surprised jó lenne tudnom pontosan, nekem is csak sejtéseim vannak, az egyes miatt kellene... hogy biztosan jó legyen elsőre...


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
Bandita
2009.06.29. 21:07   






meszibalint írta:
valaki, aki errejár, meg tudná mondani, hogy a nagyházas difik közül mekkora a legrövidebb áttétel???


talán 4, 45 ...Surprised


http://www.gportal.hu/bmw-team-kecskemet

Kecskemét    3286    2005.07.29. 01:47
meszibalint
2009.06.29. 20:40   






valaki, aki errejár, meg tudná mondani, hogy a nagyházas difik közül mekkora a legrövidebb áttétel???


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
meszibalint
2009.06.14. 18:43   






ixer4 írta:
te pasas nem lehet szerezni gyári tolos áttételeket?
vagy az a link nem az amit eccer küüüttem? Confused


de biztos lehet, de honnan ? Smile
az a link nem az, van rajta gyári sport getrag áttételei, de az annyira nem is sport...

majd számolgatunk, vagyis majd a szerkesztő, ne csak én szopjak... a szereléssel.
különben nézegettem, beindult a fantáziám... simán lehet az ötödik helyére tenni az egyest, és akkor ugye a negyedik helyén lenne az ötödik... ez azért jó, mert ott hajt direktbe, 1:1 et, és öt sebesség között elosztva az áttételeket egy hosszabb egyessel nagyon fasza versenyáttételeink lennének. versenyváltóba ugysem igazán kell a gyorsító 5. ...

hu... ezekkel az uj terveimmel biztos elzavarnak a francba Surprised Mad

most megyek is, megnézem, milyen lenne kapcsolás szempontjából, ha ott lenne az egyes. Smile


...AGRESSZIÓ és PRECÍZITÁS...
" HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT... "

www.facebook.com/koszibalintcom    476    2007.02.24. 21:34
ixer4
2009.06.14. 17:47   






te pasas nem lehet szerezni gyári tolos áttételeket?
vagy az a link nem az amit eccer küüüttem? Confused


mosonmagyaróvár    71    2006.11.07. 21:07
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  14 / 16 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére