POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
32 / 32 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 30, 31, 32    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Motor programozás VEMS, MOTEC, ...

powered
2008.11.30. 20:16   






Fogalmazok máshogy...Ha van egy S54 motorral szerelt versenyautó, amit épített pályán használnak 5800-7200rpm között, ott nem sok szerep jut a vanos-nak.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
pnanassy
2008.11.30. 20:07   






Mondjuk megnézném a vemset 10800nál...


11.18sec 202.5km/h

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=19845

http://youtube.com/watch?v=mK19N-5Cq7Q

http://pnanassy.5mp.eu/web.php?a=pnanassy

"Pénz nem számít,a lényeg,hogy jól érezzük magunkat!"

   168    2007.12.01. 22:28
pnanassy
2008.11.30. 20:04   






Igazad van, akkor nem is kell.Csak egy pár kilónyi titán meg egy jó üzemóra mérő!


11.18sec 202.5km/h

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=19845

http://youtube.com/watch?v=mK19N-5Cq7Q

http://pnanassy.5mp.eu/web.php?a=pnanassy

"Pénz nem számít,a lényeg,hogy jól érezzük magunkat!"

   168    2007.12.01. 22:28
powered
2008.11.30. 19:50   






Idézet:
A kérdés hogy tudja vagy sem?!

Szerintem az inkább kérdés, hogy az adott felhasználás függvényében kell, vagy sem...
pl. Linder S 14 DTM 1992 2500ccm atmoszférikus motorral 400hp 10800rpm no vanos, no valvetronic
http://www.c-work.de/content/view/349/135/


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
pnanassy
2008.11.30. 18:37   






Ja és természetesen a Motec százas szériának dedikált vezérmű állítókája van 4 tengelyig. (Continuously variable camshaft control (up to 2 inlet and 2 exhaust cams))
Az hogy ezek behangolása igen nagy erőfeszítéseket igényel nem kérdéses,persze itthon nem vág bele senki.De attól még ne mondjuk hogy a HW/SW nem tudja.Szép kaland lenne rászánni időt energiát és pénzt,és addig állítgatni míg legjobb lesz.Végül összehasonlítani mit sikerült hozni plusszba.
Az pedig hogy kiegészítő dolgokkal képes csak,számomra érthetetlen negatívum,egy autó tele van relékkel kapcsolókkal meg mindenféle "kiegészítővel".A kérdés hogy tudja vagy sem?!

Ciao.


11.18sec 202.5km/h

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=19845

http://youtube.com/watch?v=mK19N-5Cq7Q

http://pnanassy.5mp.eu/web.php?a=pnanassy

"Pénz nem számít,a lényeg,hogy jól érezzük magunkat!"

   168    2007.12.01. 22:28
Hexer
2008.11.30. 18:21   






Osztom Powered velemenyet, es ugy nez ki a Suzuki motornak is ez lesz a sorsa. Kap egy jo programot ami magas fordulaton muzsikal, a koztesen meg nem kell menni Very Happy
Kis konyu auto ez, ugyis porgetni kell mint a suket a motort...igy verseny korulmenyek kozt alig erezheto hogy nem progreszivan mukodik, mindig a telyes atalason menne a gyari elektronikaval is, igy igazan nem nagy para.

Persze ha valaki ragaszkodik nincs lehetetlen, van ami kezeli ezt is.

Idézet:

@Hexer:
lehet hogy nem jól értem,akkor most tulajdonképpen te milyen formában veszel részt ebben a Suzuki-VEMS-fékpad témában,te programozod,esetleg méred?


en kibicelek Smile
sajnos nincs annyi idom hogy mindenbe beleverjem az orom...orulok hogy a sajat bajommal tudok foglalkozni meg par orultseggel


Simplicity is the ultimate sophistication...

   1080    2007.03.10. 17:40
speer
2008.11.30. 18:20   






Szerintem akármelyik "S"-es mocit is nézük,amik versenypályán rohangálnak,nem nagyon vannak 6000 fordszám alatt,és épp ezért,a veztengelyek is erre a fordulatra vannak "készítve".A vanost ezeken az autókon nem nagyon használnak,fix tengely beállítással mennek...ha meg mégis kellene az autó "alja",akkor azt az áttétellel orvosolják,ill. más tengelybeállítással,ecu hangolással próbálnak kis nyomatékot varázsolni.
Én úgy tudom,hogy pl. az e46 M3 vanosa 256 féle különböző helyzetbe képes állítani a tengelyeket,a "hülye" gyári ecu-val....nem csodálom,hogy pl. a vems még ezt nem tudja. Smile


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"

"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
pnanassy
2008.11.30. 18:16   






Sziasztok!

@Hexer:
lehet hogy nem jól értem,akkor most tulajdonképpen te milyen formában veszel részt ebben a Suzuki-VEMS-fékpad témában,te programozod,esetleg méred?

Állítható vezérlés:
véleményetek szerint nincs szükség külön üzemanyag és előgyujtás táblákra a megváltozott üzemállapotokhoz?Feltételezem ,hogy csak adott körülmények teljesülése során (terhelés,fordulatszám,netán üzemi hőmérséklet?) esetén lép életbe az állítgatás.Tehát ha alapesetben működik a motor "A" tábla él,míg ha elállítja a vezérművet a "B" illeszkedik jobban a megváltozott motorkarakterisztikához?Nyilván egyetlen offset érték itt nem lehet elegendő.

Sajnos nem ismerem ezeket a rendszereket,nem tudom hogyan működnek gyárilag.Volna olyan aki minden részletre kiterjedően be tudná mutatni?Mekkora előnyt jelent ez hasonló gyári konfigurációk esetén (állítható vs. fix ??) ?

Ja és még annyi,persze lehet valamit minimális elvárásokkal működtetni,akár sikeresen is,és talán most az a vita lényege hogy a jelenlegi VEMS "stratégia" kielégítő-e?Az igenlőknek azt kéne bemutatni hogy egy ilyen motor nem tud kevesebbet AZONOS KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT mint egy gyári...



Ciao,Péter


11.18sec 202.5km/h

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=19845

http://youtube.com/watch?v=mK19N-5Cq7Q

http://pnanassy.5mp.eu/web.php?a=pnanassy

"Pénz nem számít,a lényeg,hogy jól érezzük magunkat!"

   168    2007.12.01. 22:28
Himizoli
2008.11.30. 17:30   






powered írta:
lezsi írta:
Gratula!
Gondolom nem a sima ON/OFF VTEC-rol szolt a vita, hanem a Bi-Vanos, Valvetronic es tsa. miatt, amivel kapcsolatban en is szkeptikus vagyok, de ha valaki tud jo alternativat (a gyarihoz kepest), arra igazan kivancsi lennek!

Kacsint

Így van, az S54 valvetronic kicsit nagyobb fejtörést okoz...Bár meggyőződésem, hogy egy versenymotoron a végállások között evickélve megtalálható a kompromisszum. Értem ezalatt hogy teljesítmény, és nyomatékoldalról elérhető a várt görbe. Persze emisszió, és részterhelés nem lesz tökéletes.


Szerintem egy versenymotornál is van jelentősége a progresszív vezérlések. Azt az esetet vizsgáljuk amikor, fokozatot váltasz pl 6500nál és visszaesik a fordulatszám 4800re akkor még jelentős mértékben hozhatna nyomatékot a fokozatmentes vezérlés. Lehet hogy csak 15Nm de egy versenyen sok mulik ezen szerintem


   167    2006.01.23. 20:49
Rain Man
2008.11.30. 15:06   






Örülök, hogy konstruktív vitát indítottam/tunk Smile Ez mindenkinek hasznos lehet.

powered írta:
lezsi írta:
Gratula!
Gondolom nem a sima ON/OFF VTEC-rol szolt a vita, hanem a Bi-Vanos, Valvetronic es tsa. miatt, amivel kapcsolatban en is szkeptikus vagyok, de ha valaki tud jo alternativat (a gyarihoz kepest), arra igazan kivancsi lennek!

Kacsint

Így van, az S54 valvetronic kicsit nagyobb fejtörést okoz...Bár meggyőződésem, hogy egy versenymotoron a végállások között evickélve megtalálható a kompromisszum. Értem ezalatt hogy teljesítmény, és nyomatékoldalról elérhető a várt görbe. Persze emisszió, és részterhelés nem lesz tökéletes.


Rain

BMW Compact 96' M3 SMG (S54)
built.. not bought

Budapest, Budaörs, Budakeszi, Szigetszentmiklós    49    2007.03.11. 15:56
powered
2008.11.30. 14:27   






lezsi írta:
Gratula!
Gondolom nem a sima ON/OFF VTEC-rol szolt a vita, hanem a Bi-Vanos, Valvetronic es tsa. miatt, amivel kapcsolatban en is szkeptikus vagyok, de ha valaki tud jo alternativat (a gyarihoz kepest), arra igazan kivancsi lennek!

Kacsint

Így van, az S54 valvetronic kicsit nagyobb fejtörést okoz...Bár meggyőződésem, hogy egy versenymotoron a végállások között evickélve megtalálható a kompromisszum. Értem ezalatt hogy teljesítmény, és nyomatékoldalról elérhető a várt görbe. Persze emisszió, és részterhelés nem lesz tökéletes.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
lezsi
2008.11.30. 14:14   






Gratula!
Gondolom nem a sima ON/OFF VTEC-rol szolt a vita, hanem a Bi-Vanos, Valvetronic es tsa. miatt, amivel kapcsolatban en is szkeptikus vagyok, de ha valaki tud jo alternativat (a gyarihoz kepest), arra igazan kivancsi lennek!

Kacsint


   3215    2005.06.08. 14:21
powered
2008.11.30. 13:06   











Kis vita alakult ki Rain topicjában, a változó szelepvezérlés, és a standalone ecu-k viszonyáról. Ezt a motort tegnap raktam össze, és ma lett készre hangolva. Boldogan prüszköl vems-el a gép! Kacsint


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
lezsi
2008.11.30. 02:07   






Vau...


   3215    2005.06.08. 14:21
admin
2008.11.30. 01:16   





Site Admin
Itt lehet folytatni a motorvezérléssel kapcsolatos témákat! Kacsint



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2008.11.30. 02:11 (1).

   1305    2005.11.25. 01:11
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  32 / 32 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 30, 31, 32
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére