POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
31 / 32 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 30, 31, 32  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Motor programozás VEMS, MOTEC, ...

turbobmw
2008.12.18. 17:13   






345i írta:
Sziasztok!

Azt tudom, hogy jó az MSD gyújtás, hiszen minden amerikai szutyokra is azt raknak.
Mivel jobb a gyáritól? Ténylegesen...
Mi a szerepe a trafóknak (nem grafónak)??
Mennyi kell belőle, mert látom itt-ott többet raknak fel?? Miért?

Köszi az infót


Szia!

Nem okvetlen az MSD lehet csak a jó. Néha egész meglepő trafókról derül ki, hogy brutál sokat bír. A gyújtásrendszer legfőbb kritériuma a tartósság, megbízhatóság, teherbírás. Tehát hogy bármilyen fordulaton, bármekkora terhelésen (pl. töltőnyomás) mindig egyforma, és masszív szikrenergiát tudjon adni a gyertyának. A gyári dolgok (trafó, kábel, gyertya) sajnos sokszor esik áldozatul a költségvetési osztálynak, más szóval spórolnak rajta (hatalmas a darabszám, bármilyen kicsi haszon végül hatalmas összegre rúg) de attól még használhatók, csak sosem tudni, meddig (milyen teljesítményig) A minőségi cuccoknál (MSD, Bosch Motorsport, stb.) általában ismert, és konzisztens a minőség, lehet rájuk építeni. A többtrafós játék előnye szintén az állandóság, növekvő terhelésnél (fordulat, nyomás) elérhetsz egy olyan szintre, ahol az egy szál trafó már nem képes minden hengert ugyanannyi energiával ellátni, mert nincs rá ideje, hogy mindig egyformán feltöltődjön, és kisűljön. Ha több trafót használsz, egy-egy trafónak kevesebb lesz a dolga, és azt mindig el tudja látni.
Bocs a hosszért.

Roland


13,72@173 m10b18

Budapest, Debrecen    197    2006.03.06. 12:09
345i
2008.12.18. 14:50   






Sziasztok!

Azt tudom, hogy jó az MSD gyújtás, hiszen minden amerikai szutyokra is azt raknak.
Mivel jobb a gyáritól? Ténylegesen...
Mi a szerepe a trafóknak (nem grafónak)??
Mennyi kell belőle, mert látom itt-ott többet raknak fel?? Miért?

Köszi az infót


Kecskemét    485    2007.11.15. 20:27
Hexer
2008.12.17. 13:13   






Vems tud progresziven allitani elektronyos vizpumpat?
Igy kivaltom a termostatot es biztosan tudom hogy mindig idealis az aramlas.


Simplicity is the ultimate sophistication...

   1080    2007.03.10. 17:40
powered
2008.12.16. 23:13   






Az hogy egy ecu hány injektort kezel, és hány injektorvezérlő végfok van benne, az nem feltétlenül ugyanaz a szám, inkább konfiguráció kérdése. pl M20, M30, 2 fet hajt 6 injektort. tehát 8 fet akár 16 hengert is gondnélkül kezel. Persze a legjobb-legegészségesebb, ha 1 fet, 1 injektort hajt, és azokat is szekventáltan hogy ne terhelje túl a flyback-et. Kacsint


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
powered
2008.12.16. 23:04   






xst írta:
lezsi írta:
Szerintem konnyebb hazavagni egy benzinnyomas-hekkelos, stb. mokaval, mint egy full vezerlovel, ahol latod mi van, es be is tudsz avatkozni.

Mindegy, hogy milyen a vezerlo. Ha tudod irni a gyujtast es a benzint (es latod a szelessavu oxigenjelet), nagy baj mar nem lehet.

-Mar ha van fogalmad a dologrol. (Utobbin viszont az utana-olvasas tud segiteni.)


Igen , ez igaz,
ami erdekelne az E30-ban potméteres gázpedálállás érzékelő van-e? Az MS tud 12 injectort is kezelni, ahogy lattam 6injektort kulon ill. amik kulon vannak(2db), ezekhez ket kulon terkep kellene, vagy az MS megoldja ezt csak a parametereket kell-e beadni?

M50 Smile


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
xst
2008.12.16. 22:22   






lezsi írta:
Szerintem konnyebb hazavagni egy benzinnyomas-hekkelos, stb. mokaval, mint egy full vezerlovel, ahol latod mi van, es be is tudsz avatkozni.

Mindegy, hogy milyen a vezerlo. Ha tudod irni a gyujtast es a benzint (es latod a szelessavu oxigenjelet), nagy baj mar nem lehet.

-Mar ha van fogalmad a dologrol. (Utobbin viszont az utana-olvasas tud segiteni.)


Igen , ez igaz,
ami erdekelne az E30-ban potméteres gázpedálállás érzékelő van-e? Az MS tud 12 injectort is kezelni, ahogy lattam 6injektort kulon ill. amik kulon vannak(2db), ezekhez ket kulon terkep kellene, vagy az MS megoldja ezt csak a parametereket kell-e beadni?


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
lezsi
2008.12.11. 23:00   






Szerintem konnyebb hazavagni egy benzinnyomas-hekkelos, stb. mokaval, mint egy full vezerlovel, ahol latod mi van, es be is tudsz avatkozni.

Mindegy, hogy milyen a vezerlo. Ha tudod irni a gyujtast es a benzint (es latod a szelessavu oxigenjelet), nagy baj mar nem lehet.

-Mar ha van fogalmad a dologrol. (Utobbin viszont az utana-olvasas tud segiteni.)


   3214    2005.06.08. 14:21
veszettkutya
2008.12.11. 21:13   






Elöször probáld meg a tölem szerzett cuccokkal,érezd miröl szol a turbosbmw Smile aztán ráérsz gondokozni,ha majd ott tartassz segitek neked beállitani szivesen.


xst írta:
Cop=rendorvezerlo Very Happy , lehetne traffipax kiiktato is Mad .

Igen a DIY valoban ennek a roviditise, lehet kell tartalekba valami akarmilyen M20-as bagoert kiserletezgetni bar jobb lenne olyannal felprogramozni aki ert hozza, az MS forumat kezdetem el olvasgatni ott is vannak hasznos dolgok, legalabb kepbe lehet kerulni, hogy mirol van szo.

Volvos kollega mondta , hogy meg lehet tanulni, neki egy 740 turboban volt a cucc, bar az annyival konnyebb, hogy az mar alapbol turbos.

Bar eloszor Dani modszer lesz Kacsint ...


kormány mögött ball oldalt :-)    2959    2005.08.01. 13:03
xst
2008.12.11. 21:06   






Cop=rendorvezerlo Very Happy , lehetne traffipax kiiktato is Mad .

Igen a DIY valoban ennek a roviditise, lehet kell tartalekba valami akarmilyen M20-as bagoert kiserletezgetni bar jobb lenne olyannal felprogramozni aki ert hozza, az MS forumat kezdetem el olvasgatni ott is vannak hasznos dolgok, legalabb kepbe lehet kerulni, hogy mirol van szo.

Volvos kollega mondta , hogy meg lehet tanulni, neki egy 740 turboban volt a cucc, bar az annyival konnyebb, hogy az mar alapbol turbos.

Bar eloszor Dani modszer lesz Kacsint ...


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
sixday
2008.12.11. 00:09   






A Megasquirt minden DIY ecu alapja Smile
A DIY = do it yourself, csinald magad
Tehat ha erzel magadban eleg affinitast, hat rajta.
De vigyazz mert konnyen szetropitheted a motorodat!


Budapest    1018    2006.10.05. 11:02
veszettkutya
2008.12.10. 18:42   






Cop,hát a rendőrt is vezérli Smile


xst írta:
Megasquirt- el kinek van valami tapasztalata, mert lenne egy most nagyon olcson 5szamjegyu osszegert(kabellel, Map sensor, szelessavu lambdaszondaval hozza az elektronikaval, ami meri, szenzororokkal stb...), elvileg tud
Knock vezerlest, Wasted Sparkot, COP-ot(ez nem tudom mi Confused ), ALS, rajtprogram nincs, de ez nem is kell nekem utcara.

Ami fontos lenne es nem lattam, hogy tud-e ketfele programot-e, mint a VEMS pl?

Bekabelezini be lehetne meg, inkabb a program megirasa a bonyolult,
ha ismerjuk az alap szivos gyujtastablajat(mondjuk nem turbos alapbol), akkor mennyire nehez vagy egyszeru programozni, elvileg a jenkiknek talatak, vagy felejtsem el az otthoni programozast?

Minden eszrevetel erdekelne Kacsint , vagy maradok az eredeti koncepcional...


kormány mögött ball oldalt :-)    2959    2005.08.01. 13:03
xst
2008.12.10. 15:40   






Megasquirt- el kinek van valami tapasztalata, mert lenne egy most nagyon olcson 5szamjegyu osszegert(kabellel, Map sensor, szelessavu lambdaszondaval hozza az elektronikaval, ami meri, szenzororokkal stb...), elvileg tud
Knock vezerlest, Wasted Sparkot, COP-ot(ez nem tudom mi Confused ), ALS, rajtprogram nincs, de ez nem is kell nekem utcara.

Ami fontos lenne es nem lattam, hogy tud-e ketfele programot-e, mint a VEMS pl?

Bekabelezini be lehetne meg, inkabb a program megirasa a bonyolult,
ha ismerjuk az alap szivos gyujtastablajat(mondjuk nem turbos alapbol), akkor mennyire nehez vagy egyszeru programozni, elvileg a jenkiknek talatak, vagy felejtsem el az otthoni programozast?

Minden eszrevetel erdekelne Kacsint , vagy maradok az eredeti koncepcional...


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
lezsi
2008.12.02. 00:02   






Lehet kapni ilyen nyomogombos valtogombot (de eleg rusnya es draga), vagy barmilyen gomb megteszi.
Fontos, hogy a valtohoz kozel legyen, mert az elengedes utan hamar at kell fogni a valtokarra Smile

En pl. az enyemben siman hagytam logni a gombot a droton, es fel tudom venni a kezembe ugy, hogy kozben mar a valto gombjan van a mancsom. Mikor elengedem, utana siman "leejtem a gombot", es markolom tovabb a valtot Kacsint


   3214    2005.06.08. 14:21
Sapphire
2008.12.01. 20:29   






mike99.hu írta:
Sapphire írta:
Olyan kérdésem lenne, hogy VEMS-es konfigban a launch controllt miről szokás működtetni? Tehát nyomógomb, kapcsoló vagy hasonlóra gondolok. Hová szokás szerelni, hogy rajtnál "kéznél legyen"? Esetleg kuplung pedál?

Köszi.


Nekem pl. T karu hidros kezifekem van, annak a karjanak a vegen van egy mikrokapcsolo.
Rajtban megfeszitem a hajtast, fogom kezifekkel es akkor huvelykujjal pont szepen tudom nyomni...


Okés, köszi.

Gondoltam még váltókarra is, de a kézifék valóban jobb, még ha nem is hidros akkor is.


   15    2007.12.16. 13:11
mike99.hu
2008.12.01. 20:07   






Sapphire írta:
Olyan kérdésem lenne, hogy VEMS-es konfigban a launch controllt miről szokás működtetni? Tehát nyomógomb, kapcsoló vagy hasonlóra gondolok. Hová szokás szerelni, hogy rajtnál "kéznél legyen"? Esetleg kuplung pedál?

Köszi.


Nekem pl. T karu hidros kezifekem van, annak a karjanak a vegen van egy mikrokapcsolo.
Rajtban megfeszitem a hajtast, fogom kezifekkel es akkor huvelykujjal pont szepen tudom nyomni...


Mohács    295    2005.05.25. 21:48
Sapphire
2008.12.01. 19:51   






Olyan kérdésem lenne, hogy VEMS-es konfigban a launch controllt miről szokás működtetni? Tehát nyomógomb, kapcsoló vagy hasonlóra gondolok. Hová szokás szerelni, hogy rajtnál "kéznél legyen"? Esetleg kuplung pedál?

Köszi.


   15    2007.12.16. 13:11
Himizoli
2008.12.01. 07:42   






powered írta:
Himizoli írta:
Szerintem azért van különbség.
Egy M54b30 motornál igy néz ki, középállásban rögzitett Vanossal:



próbálom mégegyszer, csak hangsúlyosabban...
Nem az a kérdés, hogy kell e állítani a veztengelyeket amennyiben van rá mód és lehetőség, hanem hogy egy olyan motoron ami alapvetően magas fordulattartományban üzemel, ott elég e a végállásokat használni, vagy szükséges a progresszív állítás.


Akkor egyetérünk. Smile A felső tartományokban is hoz többletet az állíthatóság, persze nehezebb megcsinálni. Ha van lehetőség a szabályozásra akkor kell mindenképpen. Ha nincs hát ez van....


   167    2006.01.23. 20:49
Hexer
2008.11.30. 23:57   






powered írta:
Idézet:
A kérdés hogy tudja vagy sem?!

Szerintem az inkább kérdés, hogy az adott felhasználás függvényében kell, vagy sem...
pl. Linder S 14 DTM 1992 2500ccm atmoszférikus motorral 400hp 10800rpm no vanos, no valvetronic
http://www.c-work.de/content/view/349/135/



Miért kellet beírnod...elején csak barátkoztam az oldallal, némettudás nagy hiány...
A végen 2 órát szívtam a Google translate-el... Annoyed





ps. de megerte Very Happy


Simplicity is the ultimate sophistication...

   1080    2007.03.10. 17:40
powered
2008.11.30. 22:50   






Himizoli írta:
Szerintem azért van különbség.
Egy M54b30 motornál igy néz ki, középállásban rögzitett Vanossal:



próbálom mégegyszer, csak hangsúlyosabban...
Nem az a kérdés, hogy kell e állítani a veztengelyeket amennyiben van rá mód és lehetőség, hanem hogy egy olyan motoron ami alapvetően magas fordulattartományban üzemel, ott elég e a végállásokat használni, vagy szükséges a progresszív állítás.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
cseszter
2008.11.30. 22:42   






oohi



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2008.12.20. 21:47 (1).

százhalombatta    528    2008.01.16. 17:27
Himizoli
2008.11.30. 22:22   






Szerintem azért van különbség.
Egy M54b30 motornál igy néz ki, középállásban rögzitett Vanossal:




   167    2006.01.23. 20:49
speer
2008.11.30. 21:42   






pnanassy írta:
Mennyivel és milyen tartományban erősebb egy vanosos a nem-vanosos-tól?

Kb.2000-4500 ig,tehát közepes fordszámokon érezhetően nyomatékosabb,(az "S"-es mocikon)de szerintem is inkább az emissziós értékek dominálnak.A kisebb vanosos mocikon sokkal kevésbé érezhető a menetteljesítményben...
Hogy a plusz erő mennyi lehet,gőzöm sincs,de kb. olyan 25-40Nm....kimondottan érzésekre alapozva.


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"

"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Hexer
2008.11.30. 21:37   






Akkor ne beszeljunk a pergetokrol amik a szelepek elott vannak, terelolemezekrol, szelep pillangokrol es lassacskan a valtozo geometrias turbok...

Bar mostanaba divat a biturbo, turbo+compreszor...az ember magahoznyulhat ha ilyent akar minden terheles alatt jobba tenni...

A vems es egyeb motorvezerloket nem azert leteznek hogy minden tartomenyba jobbat telyesitsen a motor, hanem a max telyesitmenyert, az utolso 1500-2000-es tartomanyert, ahol minden a maxon all.
Nem varhatjuk el egy programozotol sem hogy irjon egy olyan programot ami minden tartomanyban a maxot hozza ki egy tulvarialt motorbol. Jobban mondva elvarhatjuk...de ugysem fogjuk kifizetni mert csak a benzin ami a tesztek alatt elfogy annyiba kerul mint a fel auto ...

Mig regen csak a gyujtas es a befecskendezes helyet/idejet kellet megadni, esetleg megspekelve egy kis resztelyesitmennyel, gazreakcioval, a mostani motoroknal meg van 4-5 valtozo parameter ami altalaban mostmar mind progresziv...igy kulon gyujtastablat, befecskendezesi tablat kall gyartani, szerencsere nem minden poziciora mert algoritmusok alapjan mukodnek es egyik a masikbol adodik, fugveny integraltakkal es hasonlo finomsahok is vanna...ezeknel az autoknal egy chip tuning is izzaszto lehet.


Simplicity is the ultimate sophistication...

   1080    2007.03.10. 17:40
csabix
2008.11.30. 21:06   






Megkavarhatnánk a kérdéssort egy változo szivocsöhosszal is!!!!


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
pnanassy
2008.11.30. 20:35   






Mennyivel és milyen tartományban erősebb egy vanosos a nem-vanosos-tól?


11.18sec 202.5km/h

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=19845

http://youtube.com/watch?v=mK19N-5Cq7Q

http://pnanassy.5mp.eu/web.php?a=pnanassy

"Pénz nem számít,a lényeg,hogy jól érezzük magunkat!"

   168    2007.12.01. 22:28
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  31 / 32 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 30, 31, 32  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére