POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 36 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Drift autó projektek  »   Adorján 327i - Drift versenyautó

cibus
2016.11.14. 12:56   






Helló!
Lenne egy olyan problémám, hogy vettem egy e36ost, van alatta egy 8 lamellás verseny sperr, ami most lett még csak összerakva, mondták , h mivel még elég "nyers", ezért még lehet idő kell neki, míg rendesen összekopik.
Viszont olyat csinál, hogy ha kanyarodom kinyomott kuplunggal, akkor minden oké, ha viszont kis gázzal kanyarodom, akkor recseg ropog, mintha kb egyszer zárna, egyszer nem, és szinte alapjáraton már (!) a belső hátsó kerék is elkezdi magát tolni alászedett kormánynál (kavicson látom, h meg-megforog) és ha finoman indulok akkor rotyog, kicsit rángat is, viszont ha nagyobb gázzal indulok, ha rendesen össze van zárva, vagy direkt megcsúsztatom kanyarban, vagy álló helyből nagy gáz, kuplung le és megfordítom 180ba, akkor semmi hang, semmi rángatás.
És egyenesben is..! Ha megyek és kinyomom a kuplungot, akkor egy tompa fém hang és egy nagyon picit ránt az autó, minimálisat, de érzem, mintha egy pillanatra nyomnék egy kis féket. És kuplungról leszállásról is van azt hiszem ugyan ez.. (szóval mikor kapja a nyomatékot, vagy elveszem tőle) és csak alacsonyabb fordulaton, mikor nagyon normálisan akarok indulni, ha viszont kicsit kipörgetem, akkor meg jó... nem vagyok difi spec, de nem difi gondnak tűnik SZERINTEM, mert akkor búgna, hangja lenne, egyenesben is, MINDIG!!! nem??? :/
valami ötlet esetleg?
köszönöm szépen!


Szigetvár    17    2016.02.01. 11:07
Addorjan
2015.12.16. 23:38   






Cinezzd E30 írta:
Igazad van. Most ugy áll a helyzet hogy meleg motornál 650,700 fordulaton 1bárt nyom. 2000 fordulaton pedig 2.5 bár és igy tovább. 4.5báron szabájoz az olajpumpában a rugo. M20 himbái maradtak a gyáriak? wagy walami spéci himbákat használsz? Kacsint


A kevés alkatrész egyike, amit még nem cseréltem. gyári újak vannak benne, ha törik az egyik, akkor kap valami erősebbet. Találtam relative jó áron acélt. Az M20 szerencsére nem olyan érzékeny erre, kisebb az erőkar.


   972    2005.10.10. 15:25
Cinezzd E30
2015.12.16. 21:02   






Igazad van. Most ugy áll a helyzet hogy meleg motornál 650,700 fordulaton 1bárt nyom. 2000 fordulaton pedig 2.5 bár és igy tovább. 4.5báron szabájoz az olajpumpában a rugo. M20 himbái maradtak a gyáriak? wagy walami spéci himbákat használsz? Kacsint


   309    2013.07.27. 20:50
Addorjan
2015.12.16. 11:22   






Cinezzd E30 írta:
Olajpumpárol, én pl a régi m30nál esztergálok kisebb fogaskereket az olajpumpára hogy 1az1ben forogjon a fötengelyel ezáltal kilehet furni 2mm esre az olajzocsöwet a himbáknál a gyári 0.8lyuk helyett,én felfogásom szerindt több olaj,jobb kenyés csendesebb motor és lehet nincs igazam de azota nem tört himbát,most hogy ez a "tuning" miatt e azt nemtudom.Utolog bocsánat hogy irtam ide. üdv. Confused Kacsint


Nekem pumpa gyartoja a motorfordulat 50-60%-aban adta meg a fordulatot.
A gyakorlat a gyari magas fordulatu motoroknal az, hogy a hengerfejbe aramlo olaj mennyiseget redukaljak, pont azert hogy magas fordulaton ne teljen meg olajjal. Igy a csapagyakhoz is tobb jut, es nem tarolsz a hengerfejben sok olajat, hanem inkabb a karterban marad.
A masik , hogy ha tulporgeted a pumpat, akkor kavitalni fog - legbuborekok keletkeznek. Amit mondasz inkabb alacsony fordulatu motoroknal hasznaljak sztem.


   972    2005.10.10. 15:25
Cinezzd E30
2015.12.16. 00:26   






Olajpumpárol, én pl a régi m30nál esztergálok kisebb fogaskereket az olajpumpára hogy 1az1ben forogjon a fötengelyel ezáltal kilehet furni 2mm esre az olajzocsöwet a himbáknál a gyári 0.8lyuk helyett,én felfogásom szerindt több olaj,jobb kenyés csendesebb motor és lehet nincs igazam de azota nem tört himbát,most hogy ez a "tuning" miatt e azt nemtudom.Utolog bocsánat hogy irtam ide. üdv. Confused Kacsint


   309    2013.07.27. 20:50
Qenk
2015.11.21. 16:51   






Értem, igaz! az olajpumpát nem szíjjal hajtják az újabb motorokon sem. Viszont minden más sallangot igen, csak ezért kérdeztem.
Gondoltam, hogy nem véletlenül van így csak kíváncsi voltam mint írsz még róla.


kÓCSmA    1196    2011.02.01. 09:27
Addorjan
2015.11.19. 21:49   






Az adatokra én is kíváncsi leszek, amerikai (optimista) padon ilyen kompresszor tud 430 Whp-t, épített motoron, ethanollal.
Az olajpumpa hajtása nem véletlen ilyen. A keresztbordák nem csúsznak és az áttétel is fontos, a pumpa fele annyit forog mint a motor. Ha a hosszbordás szíj hajtaná, akkor 270mm-es tárcsa kéne a pumpára Smile
Modern motorokon teljesen független az olajpumpa, az M20-on a régi karbis verzió öröksége a dolog (az ac pumpa és a gyújtás is az olajpumpa tengelyről ment).


   972    2005.10.10. 15:25
Qenk
2015.11.19. 09:04   






Elképesztő, a gyári m20 melett szinte felismerhetetlenségig szét van módosítva már szinte nem is m20 csak a vezérlés az eredeti. Azért kíváncsi leszek az adatokra.
Egy kérdést viszont feltennék, igaz versenymotor és kit érdekel, de az olajpumpát nem lehetne szintén a hosszbordás szíjra befűzni?
Áttételezés, vagy hely miatt nem megoldható?
Abból indulok ki, hogy a mostani motorokon csak egy szíj van és az hajt mindent, a vezérlés kivételével.


kÓCSmA    1196    2011.02.01. 09:27
ZSOSZ
2015.11.19. 06:34   






Addorjan írta:



Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
Addorjan
2015.11.18. 22:08   










   972    2005.10.10. 15:25
Addorjan
2015.06.16. 20:19   






Haladtam közben a hengerfejjel, és végleges helyére került a HKS GT7040 kompresszor is. Nem volt egyszerű, de összehoztam, a szíjpálya még igényel némi fejtörést, de látom a fényt az alagút végén. De ahhoz kell a vízpumpa (legalábbis a helyén lévő rész).





Ez egy lightos portolás, a feltöltés miatt nem kellett túlizgulni, de azért így is belekerült jó pár órába mire kész lett. A kipu oldalhoz nem nyúltam, a szívó tengelyprofil miatt talán nem baj, ha egy kicsit nehezebben távozik a keverék.




Előtte



Utána

Jöhet a hengerfej összerakása. Hozzávalók:
- M20 hengerfej:)
- Dbilas szeleprugók
- Supertech rozsdamentes szívószelepek
- Supertech Inconel kipufogó szelepek
- Catcams 299-es tengely 12mm-es nyitás (260@1mm)
- Gyári új himbák és excenterek







Szívószelepek dupla éllel








   972    2005.10.10. 15:25
Addorjan
2015.05.21. 21:25   






Felkerült a generátor és az olajpumpa
Sok még a munka, míg összeáll az eleje. A kompresszor többé-kevésbé megvan hol lesz, kell két vezetőgörgő és valahogy a vízpumpa helyén be kéne hatolni egy 40mm-es csővel Smile








   972    2005.10.10. 15:25
Addorjan
2015.05.19. 14:18   






SID írta:
Berillium a szelepfészek?


Nem, ez alatta van egyel, ez magas nikkeltartalmú bronz. Angliabol lett rendelve anno, kifejezetten erre a celra keszitik az otvozetet.


   972    2005.10.10. 15:25
SID
2015.05.19. 10:51   






Berillium a szelepfészek?


   2623    2011.08.29. 13:58
ZSOSZ
2015.05.18. 13:27   






Hü-ha! Very Happy Kacsint Surprised


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
Addorjan
2015.05.17. 20:39   






Hengerfej hamarosan kész Smile
Már csak simítások vannak hátra, aztán ha nálam van már akkor egybedolgozom a szívócsonkkal.








   972    2005.10.10. 15:25
Vasutas
2015.05.12. 21:44   






Meg a szélcsatornát, amit a múltkor beszéltünk... Very Happy Szemcsis
Úgy látom a felesleges súlykérdés nem változott, kifelé mindent. Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Addorjan
2015.05.11. 06:37   






Mts írta:
Nem lesz rossz Very Happy Az aljára milyen elképzelésed van,pl a benzintank , hátsofutomü, potkerékrész. Elég nagy örvény képző helyek ezek is. A pálya versenyen ez sok mp, jelent Smile


Első körben csak pár lemezt dobok fel pl a tank helyére és talán hátra a hátsó futómű mögé. Elöl a bölcsőig sik elsz meg kap egy pici splittert, kb 10 centiset.
Aztán második körben ki kell találni a teljes alsó burkolást első, hátsó diffúzor, splitter, canardok, vortexek, stb. Smile


   972    2005.10.10. 15:25
Mts
2015.05.10. 20:19   






Nem lesz rossz Very Happy Az aljára milyen elképzelésed van,pl a benzintank , hátsofutomü, potkerékrész. Elég nagy örvény képző helyek ezek is. A pálya versenyen ez sok mp, jelent Smile


   628    2005.11.15. 19:23
Addorjan
2015.05.07. 21:37   






Kézit nem rakok bele, csak felesleges súly Mad

Viszont ami nagyon vonz a time attack-ban. hogy elszabadulhat a fantázia az autó fejlesztése terén. Első lépcsőben csak az autó megbízhatóságát, finomhangolást és a mechanikai tapadást szeretném maximalizálni, de a másodikban mindenképp nagy hangsúlyt fektetek majd az aero fejlesztésekre.

Ennek első lépése egy komolyabb hátsó szárny, amivel már a közepes sebességű kanyarokban is tudok leszorítóerőt gyártani. A Hring elég lassú, de szerencsére jó pár ilyen kanyar van Smile

Ez egy APR GTC300 hátsó szárny, majdnem olyan mint a furius autókon, csak ez termel leszorító erőt is. Nem is keveset 130 km/h-nél 100kg, 200 km/h-nál már 200kg. Hozzá kell rendesen vasalni a kasztnihoz, ezért is volt fontos a hátsó nyúlvány kimerevítése. Elég részletes leírás van róla, hogy milyen szögben milyen légellenállással mekkora leszorítóerő tud generálni, szóval jó kis cucc és nem is ronda Smile




A szárny középső csavart része fontos momentum, nem véletlen ilyen. A képen nincs rajta, de vannak szárnyvéglapok is.



Ez a szárnyprofil a lényeg:)


   972    2005.10.10. 15:25
akiak
2015.05.07. 11:13   






Azért egy kézit pattincsssá má bele.. mondjuk anélkül is lehet keresztirányú mozgást végezni Surprised


S54

kaparjáá    1629    2008.10.05. 16:13
speer
2015.05.07. 07:20   






Addorjan írta:
Thx a sok hozzászólást.

Szóval 4 baron 980ccm egész pontosan ez a deka.
Másrészt egy HKS GT7040 kompresszor fogja fújni, tehát szívó üzemről nem beszélhetünk Smile korábban egy széria M52B25-ön 390 lóval padolták, de én túl akarom pörgetni és kiszedtünk azóta egy szűkítőt is belőle.
Viszonylag magas lesz a CR is (10.5-11), ezért a MOL 102+ vagy az ethanol között mérlegelek.
A netről szedett ilyen motorok adatai alapján valahol 400 fölött lesz a motor, 450-nek már nagyon örülnék. Van egy amerikai optimista 430 Whp verzió is(ugye az elvileg keréken).

Meg itt nem írtam, de ez az autó csak és kizárólag time attack autó lesz (még kézit sem építek be), így nagyrészt padlógázon szeretném használni, bár itt is nagyon fontosak a részterheléses szakaszok kigyorsításnál.

Bakker én teljesen elfelejtettem ,hogy még rá lesz akasztva egy kompresszor,pedig most hogy írod,már leesett...így viszont símán jók a spriccek! sorry Kacsint


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"

"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Addorjan
2015.05.06. 21:37   






Thx a sok hozzászólást.

Szóval 4 baron 980ccm egész pontosan ez a deka.
Másrészt egy HKS GT7040 kompresszor fogja fújni, tehát szívó üzemről nem beszélhetünk Smile korábban egy széria M52B25-ön 390 lóval padolták, de én túl akarom pörgetni és kiszedtünk azóta egy szűkítőt is belőle.
Viszonylag magas lesz a CR is (10.5-11), ezért a MOL 102+ vagy az ethanol között mérlegelek.
A netről szedett ilyen motorok adatai alapján valahol 400 fölött lesz a motor, 450-nek már nagyon örülnék. Van egy amerikai optimista 430 Whp verzió is(ugye az elvileg keréken).

Meg itt nem írtam, de ez az autó csak és kizárólag time attack autó lesz (még kézit sem építek be), így nagyrészt padlógázon szeretném használni, bár itt is nagyon fontosak a részterheléses szakaszok kigyorsításnál.


   972    2005.10.10. 15:25
erik3_6
2015.05.06. 19:21   






Addorjan írta:
Megérkezett a 6db ezres injektor, ki tudja hátha ethanolozok.
Esetleg erről valami tapasztalat? Most a benzin felé hajlok, de az üzemanyagrendszer fel lesz készítve alkoholra is Smile





M50b25, T04E Turbo, 1bar nyomás, etanol üzem : Ebben a konfigban szépen üzemelnek pont ugyan ilyen injectorok. Részterhelések utazó üzemben ahol nincsen töltés vagy nem magas, ott azért nem hangolható annyira finomra, mint a 700-as Siemens. Mondjuk te nem fogsz vele autópályázni meg városban gurulgatni.


www.konyhadesign.hu

www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
speer
2015.05.06. 06:53   






Addorjan írta:
Megérkezett a 6db ezres injektor, ki tudja hátha ethanolozok.
Esetleg erről valami tapasztalat? Most a benzin felé hajlok, de az üzemanyagrendszer fel lesz készítve alkoholra is Smile




Szerintem ezek a jelen konfighoz túl dagik,még etanolhoz is....valami kisebbel sokkal finomabb benzintáblát állíthatsz egy szebb porlasztási képpel.Arra gondolj,hogy mikor rugdosod a gázt(mert ugye arra készűl),akkor a hirtelen légtömeg változásokkor a legjobb gázreakciót minden egyes gázpedál állástól kezdve a legprecízebb pillanatnyi keverékkel tudod elérni,ami egy tökéletesen "szép"porlasztási képpel kerűl a hengerbe.Ezekhez a nagy injektorokhoz ez a "finomhangolás" eléggé melós(ill. lesz olyan ahol kompromisszumos keveréked lesz),lesznek olyan motorüzemek ahol az adott üzemanyag nyomás mellett lehetne sokkal precízebb is,amit te észre is vennél!
Vagy egy másik megoldás az,hogy fújd meg rendesen! Kacsint
Kb. saci milyen teljesítményre számítasz?
Pl. szívómocis kb. 300Le-höz etanolhoz, 400ccm körüli injektorok elegek. Kacsint
Amúgy ahogy készűl minden része Üdv Taps 2


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 36 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36  Következő
Tartalomjegyzék  »   Drift autó projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére