POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 2 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - VERSENYAUTÓK  »   DIV1 rallycross compact készül...

balu
2008.08.16. 20:05   






Egy komoly motor lényeges eleme a motorvezérlés, és kiszolgáló egységei, mint az üzemanyarendszer, ill. gyújtásrendszer. A kellő benzinmennyiségről Bosch Motorsport "044" pumpa, a stabil nyomástartásról egy Aeromotive nyomásszabályzó gondoskodik, e remek duó 1000 ccm/min MSD injektorokat táplál. Smile









A biztonságos gyújtásról e39 M5 hengerenkénti trafók szolgálnak.





Nádudvar    129    2005.10.13. 19:38
sixday
2008.08.16. 20:04   






Szép projekt, hajrá.
Úgylátom a költségvetés hét számjegye közelebb lesz a felső limithez mint az alsóhoz, de ki mondta hogy egy versenyautó tud olcsó lenni? Smile


Budapest    1018    2006.10.05. 11:02
balu
2008.08.16. 19:54   






A biztos tömítettségről Cometic MLS hengerfejtömítés gondoskodik, a blokk összes tömítése gyári új.





Nádudvar    129    2005.10.13. 19:38
balu
2008.08.16. 19:52   






A Garrett GT3076R turbótól remélt teljesítmény elviselését igyekeztünk nem bízni a véletlenre. Smile Egyedileg, méretre rendelt JE Pistons dugattyúk, és Eagle H-profilos hajtókarok. ARP csavarral dolgoznak a blokkban.














Nádudvar    129    2005.10.13. 19:38
balu
2008.08.16. 19:47   






A feltöltésről egy kellőképpen modern lapátozású golyóscsapágyas Garrett turbó gondoskodik. Smile




A leömlőt Turboá és Zsilett készítette.




Nádudvar    129    2005.10.13. 19:38
balu
2008.08.16. 19:43   






A motor koncepciója az előírások miatt 2000 ccm-ben limitált motor, a súlya, és használhatósága miatt ezt négy hengerben gondoltuk kivitelezni. Az alapot az m44 1.9is motor szolgáltatta, ebből került a blokk, a főtengely, és az olajszivattyús első pajzs. A hengerfej e36 m42 318is, gyárilag 6-os szelepszárral. A hengerfej átalakítása során Schrick Nimonic kipuffogó, és Schrick Bimetal-steel szívó szelepeket kapott, 7-es szárral. A szelepek végső megmunkálása (nyersen érkeznek a Schrick-től) a mi egyedi igényünknek megfelelően történt. A szelepket Dbilas dupla szeleprugók tartják a helyükön, nyitásukat Dbilas vezérműtengelyek intézi, hidrotőke kihagyásával. A mechanikus szelephézagállítás (lapkás megoldással) a tervezett magas fordulatszám miatt szükséges. A hengerfej természetesen csatornakozmetikázásban részesült, és felillesztésre került egy 50 mm-es hengerenkénti pillangósor is, ami korábban egy e36 m3-on szolgált.














A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2008.08.16. 20:32 (2).

Nádudvar    129    2005.10.13. 19:38
balu
2008.08.16. 19:31   






Egy kb. két éve húzódó project jelenlegi állását szeretném bemutatni. Az alap autó egy 316i compact, az átépítés célja egy DIV1-es rallycross autó kétliteres turbómotorral, és egyedi összkerékhajtással. Az ix hajtáslánc gondolata egy korábbi projectből okulva fel sem merült, teljesen egyedi hajtásláncot kap az autó, és a kétliteres motor sem hathengeres, hanem az 1,9is motorján alapuló egyedi erőforrás. A kitűzött cél, illetve a sok egyedi alkatrész miatt gyakorlatilag minden átalakult az idők során, gyári alkatrész szinte nem található az autón. Jelen állás szerint a motor kezd végleges alakot ölteni, erről szeretnék pár képet és infót közzétenni.




Nádudvar    129    2005.10.13. 19:38
balu
2008.08.16. 19:16   










Nádudvar    129    2005.10.13. 19:38
balu
2008.08.16. 19:10   






A következő képeken megpróbálom bemutatni egy e36 compact átalakítását.


Nádudvar    129    2005.10.13. 19:38
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 2 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2
Tartalomjegyzék  »   Projektek - VERSENYAUTÓK

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére