9. Nemzetközi Balatoni POWERFANATICS.com BMW találkozó 2018. június 9-10.

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 7 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   XTREMEBOOST-Peti(pet520)E34 525 24v turbo touring

pet520
2015.06.04. 08:07   






pet520 írta:
speer írta:
pet520 írta:
Kicsit megakadtunk fékprojekt terén.Szívesen venném a hozzászólásokat.
Gyárilag 365-ös tárcsához való 8 dugós nyereg.
Jelenleg 348-as tárcsához van illesztve.A dugók középpontja a tárcsa külső átmérőjétől 32 és 33mm-re van.A tárcsa futófelülete 66mm,tehát majdnem pontosan a középátmérőn futnak.
Nem tudom hogy ez így jó-e!?[img]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
[/img]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szerintem ez így o.k....az alsó képen lévő nyerget viszont rakd át a jobb oldalra,mert így nem tudod majd légteleníteni Surprised gondolom csak felpróbálva lett így.Kíváncsi vagyok,hogy a főfékhenger tud-e eleget szállítani ezeknek a "dögöknek".Ha kész lesz hatékonynak kell lennie! Kacsint

Hát mér így kifolyik belőle a levegőSmile
Csak próbálval lett,jalenleg a felső kép a bal oldal. Very Happy

A dugattyúk össz területe 57,132mm2
A gyári dugó össz területe 28,26mm2
Vagyis majdnem pontosan kétszer akkora a jelenlegi,de mivel ez nem úszó nyereg így a dugók fele akkora utat tesznek meg a tárcsáig,így nem nő a pedálút.Érzésre ugyan olyan mint a 4 dugós nyereggel volt.
A hátsó lesz kicsit bonyolultabb...
Jó lenne kicsit is érteni hozzá.


Surprised


   171    2006.04.18. 16:02
pet520
2015.06.04. 07:53   






speer írta:
pet520 írta:
Kicsit megakadtunk fékprojekt terén.Szívesen venném a hozzászólásokat.
Gyárilag 365-ös tárcsához való 8 dugós nyereg.
Jelenleg 348-as tárcsához van illesztve.A dugók középpontja a tárcsa külső átmérőjétől 32 és 33mm-re van.A tárcsa futófelülete 66mm,tehát majdnem pontosan a középátmérőn futnak.
Nem tudom hogy ez így jó-e!?[img]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
[/img]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szerintem ez így o.k....az alsó képen lévő nyerget viszont rakd át a jobb oldalra,mert így nem tudod majd légteleníteni Surprised gondolom csak felpróbálva lett így.Kíváncsi vagyok,hogy a főfékhenger tud-e eleget szállítani ezeknek a "dögöknek".Ha kész lesz hatékonynak kell lennie! Kacsint

Hát mér így kifolyik belőle a levegőSmile
Csak próbálval lett,jalenleg a felső kép a bal oldal. Very Happy


   171    2006.04.18. 16:02
speer
2015.06.04. 06:14   






pet520 írta:
Kicsit megakadtunk fékprojekt terén.Szívesen venném a hozzászólásokat.
Gyárilag 365-ös tárcsához való 8 dugós nyereg.
Jelenleg 348-as tárcsához van illesztve.A dugók középpontja a tárcsa külső átmérőjétől 32 és 33mm-re van.A tárcsa futófelülete 66mm,tehát majdnem pontosan a középátmérőn futnak.
Nem tudom hogy ez így jó-e!?[img]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
[/img]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szerintem ez így o.k....az alsó képen lévő nyerget viszont rakd át a jobb oldalra,mert így nem tudod majd légteleníteni Surprised gondolom csak felpróbálva lett így.Kíváncsi vagyok,hogy a főfékhenger tud-e eleget szállítani ezeknek a "dögöknek".Ha kész lesz hatékonynak kell lennie! Kacsint


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"

"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
pet520
2015.06.03. 21:17   






Kicsit megakadtunk fékprojekt terén.Szívesen venném a hozzászólásokat.
Gyárilag 365-ös tárcsához való 8 dugós nyereg.
Jelenleg 348-as tárcsához van illesztve.A dugók középpontja a tárcsa külső átmérőjétől 32 és 33mm-re van.A tárcsa futófelülete 66mm,tehát majdnem pontosan a középátmérőn futnak.
Nem tudom hogy ez így jó-e!?[img]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
[/img]


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


   171    2006.04.18. 16:02
pet520
2014.09.28. 16:51   






Köszi dagi:)
De magadnak is gratulálj mert nagyrészt a te munkád.
Smile Smile
A max. nyomás 1.2-1.3-bár de itt már csak 6 fok körül van a gyújtás ami nagyon picike.
Hogy a csonk mennyit tud majd kiderül legközelebb mikor padon lesz hangolva.
Amúgy meg tényleg sokkkk az okoska,olyat is mondtak hogy max 300 de tökmindegy......


   171    2006.04.18. 16:02
speer
2014.09.28. 14:04   






pet520 írta:
Pénteken elgurultam egy mérésre.
Nagyon óvatos gyújtással (1bar 13 fok) 442hp 512NM.

Ez tök rendben van! Grat!! Kacsint
Ja.....és,hogy ez a csonk egyesek szerint "jó ha" 400-at tud a turbó pedig szintén egyesek szerint "jó ha" 500-at ,ahoz képest ezen a "fing" nyomáson ezzel "fing" gyújtással....szóval van még ebben,te kis elégedettlen,de ha nem volna is szép! Szemcsis


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"

"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
pet520
2014.09.28. 08:00   






Pénteken elgurultam egy mérésre.
Nagyon óvatos gyújtással (1bar 13 fok) 442hp 512NM.


   171    2006.04.18. 16:02
speer
2014.08.11. 15:43   






Hexer írta:
pet520 írta:
[img]A héten volt egy kis időm így reszelgettem a gépet.
A wastegate kiköltözött a kipufogórendszerből,immár a szabadba engedi a fölösleges gázokat.Mivel igen közel,közvetlen a turbó után volt bekötve,most érezni némi teljesítményjavulást.
A hangja viszont förtelmes.Töltésen üvölt az autó,de úgy mint egy kalap szar.Fos.
Kell rá eszkábálni egy hangtompítót.
Jövő héten remélem eljutunk padra is.Most már kíváncsi vagyok.Most 82%-on mennek az injektorok e85-el.A következő upgrade után már cserélni fogom ezeket is.

[/img]


Tegyel nagyobb atmeroju csovet a screamerre minnel hosszabban. En 50mm hasznalok azzal jo a hangja mindig es a vegen ferden bevagva igy nem lesz eles magas hangja.

Igen,lehet játszani a nagyobb átmérővel és a csővéggel is,öblösödni fog a hangja,de úgy vettem észre,hogy ha a W.G szelep része kb.46mm-től már nagyobb,akkor szól igazán jól...50-60mm-esek már szépen ordítanak.Nekem is volt régebben nyitott 36mm-es,de kakamatyi volt a hangja,olyan barkas szerű tónusa volt,azt én is visszakötöttem!Nekem 50-es a W.G 52mm-es belső átmérőjű csővel,és öblösen ordít,kamázom!! Szemcsis


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Hexer
2014.08.11. 08:42   






pet520 írta:
[img]A héten volt egy kis időm így reszelgettem a gépet.
A wastegate kiköltözött a kipufogórendszerből,immár a szabadba engedi a fölösleges gázokat.Mivel igen közel,közvetlen a turbó után volt bekötve,most érezni némi teljesítményjavulást.
A hangja viszont förtelmes.Töltésen üvölt az autó,de úgy mint egy kalap szar.Fos.
Kell rá eszkábálni egy hangtompítót.
Jövő héten remélem eljutunk padra is.Most már kíváncsi vagyok.Most 82%-on mennek az injektorok e85-el.A következő upgrade után már cserélni fogom ezeket is.

[/img]


Tegyel nagyobb atmeroju csovet a screamerre minnel hosszabban. En 50mm hasznalok azzal jo a hangja mindig es a vegen ferden bevagva igy nem lesz eles magas hangja.


   1080    2007.03.10. 17:40
pet520
2014.08.11. 07:12   






kögö írta:
pet520 írta:
[img]A héten volt egy kis időm így reszelgettem a gépet.
A wastegate kiköltözött a kipufogórendszerből,immár a szabadba engedi a fölösleges gázokat.Mivel igen közel,közvetlen a turbó után volt bekötve,most érezni némi teljesítményjavulást.
A hangja viszont förtelmes.Töltésen üvölt az autó,de úgy mint egy kalap szar.Fos.
Kell rá eszkábálni egy hangtompítót.
Jövő héten remélem eljutunk padra is.Most már kíváncsi vagyok.Most 82%-on mennek az injektorok e85-el.A következő upgrade után már cserélni fogom ezeket is.

[/img]



Milyen injektorokkal hajtod most? Lehet engem érdekelne. Szemcsis


750-es RC


   171    2006.04.18. 16:02
kögö
2014.08.10. 21:37   






pet520 írta:
[img]A héten volt egy kis időm így reszelgettem a gépet.
A wastegate kiköltözött a kipufogórendszerből,immár a szabadba engedi a fölösleges gázokat.Mivel igen közel,közvetlen a turbó után volt bekötve,most érezni némi teljesítményjavulást.
A hangja viszont förtelmes.Töltésen üvölt az autó,de úgy mint egy kalap szar.Fos.
Kell rá eszkábálni egy hangtompítót.
Jövő héten remélem eljutunk padra is.Most már kíváncsi vagyok.Most 82%-on mennek az injektorok e85-el.A következő upgrade után már cserélni fogom ezeket is.

[/img]



Milyen injektorokkal hajtod most? Lehet engem érdekelne. Szemcsis


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
pet520
2014.08.10. 21:05   






[img]A héten volt egy kis időm így reszelgettem a gépet.
A wastegate kiköltözött a kipufogórendszerből,immár a szabadba engedi a fölösleges gázokat.Mivel igen közel,közvetlen a turbó után volt bekötve,most érezni némi teljesítményjavulást.
A hangja viszont förtelmes.Töltésen üvölt az autó,de úgy mint egy kalap szar.Fos.
Kell rá eszkábálni egy hangtompítót.
Jövő héten remélem eljutunk padra is.Most már kíváncsi vagyok.Most 82%-on mennek az injektorok e85-el.A következő upgrade után már cserélni fogom ezeket is.

[/img]



   171    2006.04.18. 16:02
Hexer
2014.07.31. 09:19   






pet520 írta:
speer írta:
Kész a turbótól elmenő csőszakasz....







Szemcsis


Ma elkészült az autó.
Zsolti mint szokott most is korrekt munkát végzett.
Kacsint
A programot is át kellett fésülni rendesen.
Kb 20% többlet üzemanyagot kért.
Alsó fordulatról való kigyorsítás is meglepően jó.Sokkal nagyobb Lag-ra számítottam.
Utazó tempónál 100KPa-ról visszaesett a nyomás 75-85 KPa-ra,így a fogyasztásom is remélhetőleg jobb lesz.
Ez élég fontos mivel nem dísznek tartogatom...
Érzetre is lényegesen erősebb az autó.
Mivel padolni nem tudtunk most ezért ez a része a legközelebbi alkalomra marad.
Ami még érdekes hogy mintha egy teljesen másik motor lenne az autóban.Most mintha egy fonálon húznák,eddig meg mintha állandóan meg lett volna feszülve arra várva hogy kirobbanjon belőle az erő.Gondolom egészen egyszerűen ki tud pufogni rendesen.
A motor hangja is csendesebb lett lényegesen.
Összességében nagyon pozitív az első benyomás.
Ja és köszönet Hexernek a gyors hibaelhárításért ismételten Kacsint


Mondtam en a tavaj hogy nagyobb turbo kell...


   1080    2007.03.10. 17:40
pet520
2014.07.30. 23:20   






speer írta:
Kész a turbótól elmenő csőszakasz....







Szemcsis


Ma elkészült az autó.
Zsolti mint szokott most is korrekt munkát végzett.
Kacsint
A programot is át kellett fésülni rendesen.
Kb 20% többlet üzemanyagot kért.
Alsó fordulatról való kigyorsítás is meglepően jó.Sokkal nagyobb Lag-ra számítottam.
Utazó tempónál 100KPa-ról visszaesett a nyomás 75-85 KPa-ra,így a fogyasztásom is remélhetőleg jobb lesz.
Ez élég fontos mivel nem dísznek tartogatom...
Érzetre is lényegesen erősebb az autó.
Mivel padolni nem tudtunk most ezért ez a része a legközelebbi alkalomra marad.
Ami még érdekes hogy mintha egy teljesen másik motor lenne az autóban.Most mintha egy fonálon húznák,eddig meg mintha állandóan meg lett volna feszülve arra várva hogy kirobbanjon belőle az erő.Gondolom egészen egyszerűen ki tud pufogni rendesen.
A motor hangja is csendesebb lett lényegesen.
Összességében nagyon pozitív az első benyomás.
Ja és köszönet Hexernek a gyors hibaelhárításért ismételten Kacsint


   171    2006.04.18. 16:02
speer
2014.07.29. 16:04   






Kész a turbótól elmenő csőszakasz....







Szemcsis


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
speer
2014.07.25. 13:58   






Ez csereérett:


Bent a helyén a "nagyfejű"....


Az előző rendszerből amit lehet felhasználok,de mivel a kilépő turbina talpat még nem kaptam meg eddig jutottam....60mm-es turbina kilépő 66-ra bővűl,és egyszer csak letalál. Kacsint



"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
speer
2014.07.24. 17:07   






Pont annyival nagyobb a kompresszor ház,hogy eredeti helyén kinyomná a géptetőt..szóval elegánsan szétflexelem a mocitetőt! Very Happy


A turbó egy adapterrel egy felfelé állított öntvény leömlőn csücsül.Az adapter átszabásával már lesz helye a géptető alatt a dagadék kompresszor háznak és persze minden mást is át kell szabni az új elhelyezés miatt.





"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
pet520
2014.07.07. 21:22   






Hexer írta:
pet520 írta:
Az eredeti kerék 52/82mm volt.
A mostani 54/78mm.
A turbós ember szerint 500 lóerő kényelmesen kijön belőle.
Ez nekem egyenlőre elég lesz....


Ha 500 a cel akkor nagyon hatar a turbo, kompresszor talan tudja, egesz kis a trim, 6 henger nem szereti, nem kell nagy nyomas. Belepo alajpan inkabb 450 es azt is magasabb nyomason.
A kipufogon a 0.68 ami keves lesz ehez, fordulaton megfogja, nekunk 0.82 alatt meg nem sikerult 500 kornyekere erjunk 6 hengerrel. Realisan valahol 400 ajja, szerencsevel jo tengelyel 450 johet ki belole egy 6henger bmw-n.


Nagyobb turbinaházat szándékosan nem szerettem volna mert az alsó tartományt nem szeretném teljesen elveszíteni.
A kilépő oldal 60mm.
Meglátjuk mi jön ki belőle.


   171    2006.04.18. 16:02
Hexer
2014.07.07. 08:58   






pet520 írta:
Az eredeti kerék 52/82mm volt.
A mostani 54/78mm.
A turbós ember szerint 500 lóerő kényelmesen kijön belőle.
Ez nekem egyenlőre elég lesz....


Ha 500 a cel akkor nagyon hatar a turbo, kompresszor talan tudja, egesz kis a trim, 6 henger nem szereti, nem kell nagy nyomas. Belepo alajpan inkabb 450 es azt is magasabb nyomason.
A kipufogon a 0.68 ami keves lesz ehez, fordulaton megfogja, nekunk 0.82 alatt meg nem sikerult 500 kornyekere erjunk 6 hengerrel. Realisan valahol 400 ajja, szerencsevel jo tengelyel 450 johet ki belole egy 6henger bmw-n.


   1080    2007.03.10. 17:40
pet520
2014.07.06. 21:05   






Az eredeti kerék 52/82mm volt.
A mostani 54/78mm.
A turbós ember szerint 500 lóerő kényelmesen kijön belőle.
Ez nekem egyenlőre elég lesz....


   171    2006.04.18. 16:02
speer
2014.07.02. 07:34   






pet520 írta:
Helyzetjelentés Smile
Tegnap kézbe kaptam az új játékszert.
HX40 kicsit másképp.
Gyakorlatilag egy holset és egy garrett házasodott össze.
Mivel a turbina ház gyárilag AR 1.21-es és 68-on pufog ki ami nem biztos hogy jó lett volna nekem ezért(meg azért is hogy ne legyen később cigaretta)vettünk egy új turbinatengelyt ami 60-on pufog.
Ez összeházasodott egy új garrett AR63-as házzal.Reménykedem hogy nem lesz nagy a turbólyuk mivel nekem tetszett a kicsi turbó karaktere.Fönt viszont lényegesen többet remélek mint eddig. Very Happy
Néhány kép:



Na ....a dagi csinált egy dagibbat! Very Happy A Holset kompresszor házak külső mérete nem mondható visszafogottnak,ez is szép méretes! A lükék nem gondolják,hogy nem csak kamionba fog dolgozni! Nem keresgéltem a neten ,de a kompresszor kerék nagy kör valami 82mm környéke v. nagyobb? Kacsint


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
pet520
2014.07.01. 22:45   






Helyzetjelentés Smile
Tegnap kézbe kaptam az új játékszert.
HX40 kicsit másképp.
Gyakorlatilag egy holset és egy garrett házasodott össze.
Mivel a turbina ház gyárilag AR 1.21-es és 68-on pufog ki ami nem biztos hogy jó lett volna nekem ezért(meg azért is hogy ne legyen később cigaretta)vettünk egy új turbinatengelyt ami 60-on pufog.
Ez összeházasodott egy új garrett AR63-as házzal.Reménykedem hogy nem lesz nagy a turbólyuk mivel nekem tetszett a kicsi turbó karaktere.Fönt viszont lényegesen többet remélek mint eddig. Very Happy
Néhány kép:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[img][/img]



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


   171    2006.04.18. 16:02
pet520
2014.04.29. 13:17   






Még szerencse hogy most szálkásítok Very Happy így csak 1950kg.


   171    2006.04.18. 16:02
speer
2014.04.28. 15:55   






pet520 írta:
Megint eltelt egy kis idő,így írnék néhány tapasztalatot a "kis" turbóval kapcsolatban hátha valakinek hasznos lesz egyszer.
Kb garrett2876 méret de a turbinaház mérete 42AR-es.
Óva intettek tőle hogy ez nagyon kicsi lesz és szar lesz meg mindenféle...
Mostmár eltelt kb 1 év hogy így használom és hát tényleg nagyon határeset,bár utcára szerintem nagyon jó választás. Alulról nagyon hamar elindul és szépen leforog de kb 5500-nál már érezni hogy kicsit folytja a motort.
Ez a programozásnál is kiderült hiszen 1báros nyomáson jobban megy az autó mint 1.3-on.
Egy kis vidi:(1800kg)
https://www.youtube.com/watch?v=6doKfkseyVo&feature=youtu.be

A nagy "tepsi",hogy hasít!Akkor így hogy egyedűl űlsz csak benne,akkor vagytok 2t...te dagi! Very Happy .....szerintem a kicsi és a nagy turbós konfignak is megvannak a szerethető tulajdonságai,de egyik sem kompromisszum mentes. Kacsint


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
pet520
2014.04.28. 15:13   






Megint eltelt egy kis idő,így írnék néhány tapasztalatot a "kis" turbóval kapcsolatban hátha valakinek hasznos lesz egyszer.
Kb garrett2876 méret de a turbinaház mérete 42AR-es.
Óva intettek tőle hogy ez nagyon kicsi lesz és szar lesz meg mindenféle...
Mostmár eltelt kb 1 év hogy így használom és hát tényleg nagyon határeset,bár utcára szerintem nagyon jó választás. Alulról nagyon hamar elindul és szépen leforog de kb 5500-nál már érezni hogy kicsit folytja a motort.
Ez a programozásnál is kiderült hiszen 1báros nyomáson jobban megy az autó mint 1.3-on.
Egy kis vidi:(1800kg)
https://www.youtube.com/watch?v=6doKfkseyVo&feature=youtu.be


   171    2006.04.18. 16:02
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 7 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére