POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
22 / 24 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   CápaFeri E21 M10 Turbo

ZSOSZ
2008.05.13. 15:00   






http://www.youtube.com/watch?v=yQ7x2Uo_oKY&feature=related
CápaFerinek sok szeretettel! Very Happy t04 VEMSel
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=23093
Itt van miként készült Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2008.04.25. 17:39   






Ferenc!Láttam 1körül bejelentkeztél.
Utána érdeklődtél a dolgoknak?!Többet nem tudok segiteni ilyen téren.Manuálisan igen,de hogy mit-honnan-mennyiért ezt neked kell kijárnod
De 1 kollektiv köszönömöt megérdemelnénk?!Vagy nem Sad


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
lezsi
2008.04.25. 15:30   






turbobmw írta:
lezsi írta:
turbobmw írta:

Ilyesmi méretű T3 turbinát használ a saab a 2,3 turbón, szóval ez nem annyira kicsi, olyan kis csinos. Smile A 2876 eddigi "pályafutásom" legjobb turbója, 3000-től 0,6 bar fölött, 3600-tól 1,0 bar fölött, 4500-tól 2,0 bar fölött, most 7,5k-nál van a limit, addig kitartja a 2,5 bar-t, sajna a szinter már nem ennyire kitartó, úgyhogy vissza kellett szelidíteni 1,5-1,7 környékére, emap-ot nem mértünk, de mivel nincs "elgyengülés" sehol, nem is tervezek, soha ne legyen rosszabb turbóm. Very Happy


De gondolom a saab nem T4-es turbinalapatra huzta ra a hazat Very Happy
Orommel hallom az adatokat, akkor ez ugyanaz a turbo nalad 1.8-on, mint ami speer-nel 2.8-on?


Nem, a turbina egy t3, 64/50 mm méretekkel.
A két turbó (speeré és az enyém) szintén turbinaházban tér csak el, nekem a kisebb .64-es, neki a nagyobb, .82-es A/R van.


Ertem, koszi!
Modern turbo kiralysag! Mad


   3215    2005.06.08. 14:21
turbobmw
2008.04.25. 15:08   






lezsi írta:
turbobmw írta:

Ilyesmi méretű T3 turbinát használ a saab a 2,3 turbón, szóval ez nem annyira kicsi, olyan kis csinos. Smile A 2876 eddigi "pályafutásom" legjobb turbója, 3000-től 0,6 bar fölött, 3600-tól 1,0 bar fölött, 4500-tól 2,0 bar fölött, most 7,5k-nál van a limit, addig kitartja a 2,5 bar-t, sajna a szinter már nem ennyire kitartó, úgyhogy vissza kellett szelidíteni 1,5-1,7 környékére, emap-ot nem mértünk, de mivel nincs "elgyengülés" sehol, nem is tervezek, soha ne legyen rosszabb turbóm. Very Happy


De gondolom a saab nem T4-es turbinalapatra huzta ra a hazat Very Happy
Orommel hallom az adatokat, akkor ez ugyanaz a turbo nalad 1.8-on, mint ami speer-nel 2.8-on?


Nem, a turbina egy t3, 64/50 mm méretekkel.
A két turbó (speeré és az enyém) szintén turbinaházban tér csak el, nekem a kisebb .64-es, neki a nagyobb, .82-es A/R van.


13,72@173 m10b18

Budapest, Debrecen    197    2006.03.06. 12:09
lezsi
2008.04.25. 15:04   






turbobmw írta:

Ilyesmi méretű T3 turbinát használ a saab a 2,3 turbón, szóval ez nem annyira kicsi, olyan kis csinos. Smile A 2876 eddigi "pályafutásom" legjobb turbója, 3000-től 0,6 bar fölött, 3600-tól 1,0 bar fölött, 4500-tól 2,0 bar fölött, most 7,5k-nál van a limit, addig kitartja a 2,5 bar-t, sajna a szinter már nem ennyire kitartó, úgyhogy vissza kellett szelidíteni 1,5-1,7 környékére, emap-ot nem mértünk, de mivel nincs "elgyengülés" sehol, nem is tervezek, soha ne legyen rosszabb turbóm. Very Happy


De gondolom a saab nem T4-es turbinalapatra huzta ra a hazat Very Happy
Orommel hallom az adatokat, akkor ez ugyanaz a turbo nalad 1.8-on, mint ami speer-nel 2.8-on?


   3215    2005.06.08. 14:21
turbobmw
2008.04.25. 14:01   






lezsi írta:
turbobmw írta:
lezsi írta:
Azt kell mondjam, hogy a dugotores sajnos tenyleg detonacios problema, bar arrol nem vagyok meggyozve, hogy a benzinhiany nem ilyen ezeknel a magas sziliciumtartalmu gyari dugoknal, de hogy vezerlesi kerdes, az nagyon valoszinu.

Ferinel legutobb a nyomast addig emeltuk, amig volt szikra, a gyujtast pedig (kiprobalt) csorgeshatar ala ugy 3 fokkal, ami eleg szuk tartomany ugyan, de extrem elteresektol eltekintve tudtommal eleg kene legyen. (megbeszeltuk Ferivel, hogy odafigyel ra, es nem palyan percekig padlogaz-hoz van belove)

Sajnos egyet kell ertsek azzal is, hogyha valami csucsra (versenyre) van hangolva, akkor sokkal kisebb a tolerancia a homerseklet/igenybevetel/gyenge-benzin/stb. -vel szemben, nem lehet univerzalisan hangolni. (Bar ez kevesbe szol a fogyasztasrol, inkabb a kivett teljesitmenyrol)

Turbina-temaban jo lenne kicsit konkretabbnak lenni, mert T3/T4-bol annyi fele meret van, mint egen a csillag.
Amit Feri mutatott T4 hazat, azt en sem tennem fel jo szivvel 2L-re, kb. ugyanolyat ismerek kozelebbrol egy 25-oson, es bar azon mar egesz hasznalhato, kb. 4500/5000-tol toltoget, de ott is elegedetlen a gazdi, hogy tulsagosan keson indul.

A mostani T3-mas haz viszont jatek, ezt most mar tapasztalatbol es meressel alatamasztva tudjuk.


Sajnos így van, nincs univerzális legjobb program, ami egy kihegyezett versenyprogram, az nem toleráns, és fordítva. Smile
Turbina témában konkrétan mi a kisebb turbinákat szeretjük, (most is ezért használok GT2876R-t) ezért került erre a T3/T4 turbóra is 50-es kilépővel 0,48-as A/R-ű T3 turbina, a "szabvány" T4 kompresszor végére, az 1,8-on már kicsit magasnak tűnt anno egy ilyen, ezért is lett rá kisebb, de a 2,0-ra ezt éreztük a legjobbnak, figyelembe véve a teljesítményt, ill. a használhatóságot, mint fontos kritériumot.


Aha, hat nem tudom, hogy a mostani T3, amibe bele lett furkalva a T4 turbinalapatja mekkora A/R, de kb. ugy nez ki, mintha egy befottesgumit huztal volna a turbinalapatra Smile -Mindenesetre nagyon aranytalan.

Amugy erdekelnenek tapasztalatok a 2876-rol, epules, vissznyomas, stb. ha nem titok!


Ilyesmi méretű T3 turbinát használ a saab a 2,3 turbón, szóval ez nem annyira kicsi, olyan kis csinos. Smile A 2876 eddigi "pályafutásom" legjobb turbója, 3000-től 0,6 bar fölött, 3600-tól 1,0 bar fölött, 4500-tól 2,0 bar fölött, most 7,5k-nál van a limit, addig kitartja a 2,5 bar-t, sajna a szinter már nem ennyire kitartó, úgyhogy vissza kellett szelidíteni 1,5-1,7 környékére, emap-ot nem mértünk, de mivel nincs "elgyengülés" sehol, nem is tervezek, soha ne legyen rosszabb turbóm. Very Happy


13,72@173 m10b18

Budapest, Debrecen    197    2006.03.06. 12:09
lezsi
2008.04.25. 13:35   






turbobmw írta:
lezsi írta:
Azt kell mondjam, hogy a dugotores sajnos tenyleg detonacios problema, bar arrol nem vagyok meggyozve, hogy a benzinhiany nem ilyen ezeknel a magas sziliciumtartalmu gyari dugoknal, de hogy vezerlesi kerdes, az nagyon valoszinu.

Ferinel legutobb a nyomast addig emeltuk, amig volt szikra, a gyujtast pedig (kiprobalt) csorgeshatar ala ugy 3 fokkal, ami eleg szuk tartomany ugyan, de extrem elteresektol eltekintve tudtommal eleg kene legyen. (megbeszeltuk Ferivel, hogy odafigyel ra, es nem palyan percekig padlogaz-hoz van belove)

Sajnos egyet kell ertsek azzal is, hogyha valami csucsra (versenyre) van hangolva, akkor sokkal kisebb a tolerancia a homerseklet/igenybevetel/gyenge-benzin/stb. -vel szemben, nem lehet univerzalisan hangolni. (Bar ez kevesbe szol a fogyasztasrol, inkabb a kivett teljesitmenyrol)

Turbina-temaban jo lenne kicsit konkretabbnak lenni, mert T3/T4-bol annyi fele meret van, mint egen a csillag.
Amit Feri mutatott T4 hazat, azt en sem tennem fel jo szivvel 2L-re, kb. ugyanolyat ismerek kozelebbrol egy 25-oson, es bar azon mar egesz hasznalhato, kb. 4500/5000-tol toltoget, de ott is elegedetlen a gazdi, hogy tulsagosan keson indul.

A mostani T3-mas haz viszont jatek, ezt most mar tapasztalatbol es meressel alatamasztva tudjuk.


Sajnos így van, nincs univerzális legjobb program, ami egy kihegyezett versenyprogram, az nem toleráns, és fordítva. Smile
Turbina témában konkrétan mi a kisebb turbinákat szeretjük, (most is ezért használok GT2876R-t) ezért került erre a T3/T4 turbóra is 50-es kilépővel 0,48-as A/R-ű T3 turbina, a "szabvány" T4 kompresszor végére, az 1,8-on már kicsit magasnak tűnt anno egy ilyen, ezért is lett rá kisebb, de a 2,0-ra ezt éreztük a legjobbnak, figyelembe véve a teljesítményt, ill. a használhatóságot, mint fontos kritériumot.


Aha, hat nem tudom, hogy a mostani T3, amibe bele lett furkalva a T4 turbinalapatja mekkora A/R, de kb. ugy nez ki, mintha egy befottesgumit huztal volna a turbinalapatra Smile -Mindenesetre nagyon aranytalan.

Amugy erdekelnenek tapasztalatok a 2876-rol, epules, vissznyomas, stb. ha nem titok!


   3215    2005.06.08. 14:21
ZSOSZ
2008.04.25. 12:36   






turbobmw írta:
használhatóságot, mint fontos kritériumot.

Leadtam Ferinek az infót,majd jelentkezik Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
turbobmw
2008.04.25. 12:12   






lezsi írta:
Azt kell mondjam, hogy a dugotores sajnos tenyleg detonacios problema, bar arrol nem vagyok meggyozve, hogy a benzinhiany nem ilyen ezeknel a magas sziliciumtartalmu gyari dugoknal, de hogy vezerlesi kerdes, az nagyon valoszinu.

Ferinel legutobb a nyomast addig emeltuk, amig volt szikra, a gyujtast pedig (kiprobalt) csorgeshatar ala ugy 3 fokkal, ami eleg szuk tartomany ugyan, de extrem elteresektol eltekintve tudtommal eleg kene legyen. (megbeszeltuk Ferivel, hogy odafigyel ra, es nem palyan percekig padlogaz-hoz van belove)

Sajnos egyet kell ertsek azzal is, hogyha valami csucsra (versenyre) van hangolva, akkor sokkal kisebb a tolerancia a homerseklet/igenybevetel/gyenge-benzin/stb. -vel szemben, nem lehet univerzalisan hangolni. (Bar ez kevesbe szol a fogyasztasrol, inkabb a kivett teljesitmenyrol)

Turbina-temaban jo lenne kicsit konkretabbnak lenni, mert T3/T4-bol annyi fele meret van, mint egen a csillag.
Amit Feri mutatott T4 hazat, azt en sem tennem fel jo szivvel 2L-re, kb. ugyanolyat ismerek kozelebbrol egy 25-oson, es bar azon mar egesz hasznalhato, kb. 4500/5000-tol toltoget, de ott is elegedetlen a gazdi, hogy tulsagosan keson indul.

A mostani T3-mas haz viszont jatek, ezt most mar tapasztalatbol es meressel alatamasztva tudjuk.


Sajnos így van, nincs univerzális legjobb program, ami egy kihegyezett versenyprogram, az nem toleráns, és fordítva. Smile
Turbina témában konkrétan mi a kisebb turbinákat szeretjük, (most is ezért használok GT2876R-t) ezért került erre a T3/T4 turbóra is 50-es kilépővel 0,48-as A/R-ű T3 turbina, a "szabvány" T4 kompresszor végére, az 1,8-on már kicsit magasnak tűnt anno egy ilyen, ezért is lett rá kisebb, de a 2,0-ra ezt éreztük a legjobbnak, figyelembe véve a teljesítményt, ill. a használhatóságot, mint fontos kritériumot.


13,72@173 m10b18

Budapest, Debrecen    197    2006.03.06. 12:09
powered
2008.04.25. 12:06   






ZSOSZ írta:
turbobmw írta:
azt egy jól méretezett t3/t4 is lazán lefújja,)

Látod,irod Te is:jól méretezett:Épp csak most 3féle t3as kipuff talppal találkoztunk.Én abban nem tudok segiteni hogy az ideálist felhajtsam.Legfeljebb kikeresni katalogusból hogy milyet kéne beszerezni
Mennyivel 1Xübb volna Feri élete ha valaki megirná neki hogy bimbókám ilyen számu vagy paraméterü t3as kipuff oldalt keress.Esetleg:tessék cimbi itt van nekem ennyibe került.Vagy kaparja ki magának agesztenyét?

Na itt már én nem bírom tovább...T4 turbina mocskos nagy, mondhatni használhatatlan! Ami az adott confighoz szvsz optimális turbina 524 td, ha már bmw-nél maradunk, és a T04E kompresszorral csodákra képes. ( min 400 hp, és robbanásszerűen előbújó teljesítmény ) A dugattyú törés egyszerű programozási hiba. ( úgy tudom hogy nem is az első )
A veztengelyről annyit, hogy nagyon szép eredmények elérhetők a gyárival, de kimagaslóak egy belevalóval. Nem észt szeretnék osztani, csakhát láttunk már hasonlót...


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
ZSOSZ
2008.04.25. 12:04   






345i írta:
Na végre elindultatok.
Ezt már jobban szeretem Kacsint

Hehe!Lesz még ebből avégén valami?!


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
lezsi
2008.04.25. 12:03   






Azt kell mondjam, hogy a dugotores sajnos tenyleg detonacios problema, bar arrol nem vagyok meggyozve, hogy a benzinhiany nem ilyen ezeknel a magas sziliciumtartalmu gyari dugoknal, de hogy vezerlesi kerdes, az nagyon valoszinu.

Ferinel legutobb a nyomast addig emeltuk, amig volt szikra, a gyujtast pedig (kiprobalt) csorgeshatar ala ugy 3 fokkal, ami eleg szuk tartomany ugyan, de extrem elteresektol eltekintve tudtommal eleg kene legyen. (megbeszeltuk Ferivel, hogy odafigyel ra, es nem palyan percekig padlogaz-hoz van belove)

Sajnos egyet kell ertsek azzal is, hogyha valami csucsra (versenyre) van hangolva, akkor sokkal kisebb a tolerancia a homerseklet/igenybevetel/gyenge-benzin/stb. -vel szemben, nem lehet univerzalisan hangolni. (Bar ez kevesbe szol a fogyasztasrol, inkabb a kivett teljesitmenyrol)

Turbina-temaban jo lenne kicsit konkretabbnak lenni, mert T3/T4-bol annyi fele meret van, mint egen a csillag.
Amit Feri mutatott T4 hazat, azt en sem tennem fel jo szivvel 2L-re, kb. ugyanolyat ismerek kozelebbrol egy 25-oson, es bar azon mar egesz hasznalhato, kb. 4500/5000-tol toltoget, de ott is elegedetlen a gazdi, hogy tulsagosan keson indul.

A mostani T3-mas haz viszont jatek, ezt most mar tapasztalatbol es meressel alatamasztva tudjuk.


   3215    2005.06.08. 14:21
345i
2008.04.25. 12:00   






Na végre elindultatok.
Ezt már jobban szeretem Kacsint


Kecskemét    485    2007.11.15. 20:27
turbobmw
2008.04.25. 11:55   






ZSOSZ írta:
turbobmw írta:
azt egy jól méretezett t3/t4 is lazán lefújja,)

Látod,irod Te is:jól méretezett:Épp csak most 3féle t3as kipuff talppal találkoztunk.Én abban nem tudok segiteni hogy az ideálist felhajtsam.Legfeljebb kikeresni katalogusból hogy milyet kéne beszerezni
Mennyivel 1Xübb volna Feri élete ha valaki megirná neki hogy bimbókám ilyen számu vagy paraméterü t3as kipuff oldalt keress.Esetleg:tessék cimbi itt van nekem ennyibe került.Vagy kaparja ki magának agesztenyét?


Nos, ezen ne múljon, ha gondolja, épp van a csomagtartómban olyan turbó, ami 2,0-ás rallyecross motorra készült (>400 LE szűkítővel) t3t4, 360 fokos támcsapággyal, versenyjavítóval, ha gondolja, tegye magáévá. Smile


13,72@173 m10b18

Budapest, Debrecen    197    2006.03.06. 12:09
ZSOSZ
2008.04.25. 11:50   






turbobmw írta:
azt egy jól méretezett t3/t4 is lazán lefújja,)

Látod,irod Te is:jól méretezett:Épp csak most 3féle t3as kipuff talppal találkoztunk.Én abban nem tudok segiteni hogy az ideálist felhajtsam.Legfeljebb kikeresni katalogusból hogy milyet kéne beszerezni
Mennyivel 1Xübb volna Feri élete ha valaki megirná neki hogy bimbókám ilyen számu vagy paraméterü t3as kipuff oldalt keress.Esetleg:tessék cimbi itt van nekem ennyibe került.Vagy kaparja ki magának agesztenyét?


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
turbobmw
2008.04.25. 11:39   






ZSOSZ írta:
Feri örülne ha 300le körül teljesitménye.Igy szerintem a 13 alja-alá
PNÁNÁSY verziója szimpi.Kis turó,nagy töltönyomás,Igy kisebb fordulaton is viszonylag rugalmas.Nem ugy a naggyal.
Miért nem sugsz Ferinek?!Persze ebből magy katyvasz lesza fejében
De a holtpontról ki kell mozdulnia.
Volt 1 elképzelése.Jó.Az nem szuperált igazán
Én csak a látottakat és a fejemben kialakult képet tudom tovább adni.Nincs tapasztalati hátterem ilyen téren.De látva a küszködést bele se kezdenék ebben a formában.
De ezzel a háttérrel is probálok segiteni neki ha más ezt nem teszi meg,mert
az általam vázolt iránnyal is a jelenleginél tovább juttna
Ő vetette fel a fötengely könnyitést!!!!!Ő.TILOS!Turbónál én belátom hogy nem szabad
Kipuff.Az irányokon,az illesztéseken van turbósnál a hangsuly.A mostani nem igy készült.Azzal a "vizszintes" bekötéssel a 2-3 hengernél én nem értek 1et
Ne mond hogy nem okoz turbulenciát.Csak turbulenciát.Az átöblitési tökéletlenséget nem is irom


Nos, 300 LE-höz isten ments egy T4-et, pláne T45-öt feltenni, azt egy jól méretezett t3/t4 is lazán lefújja, a t4-el csak a lag-ot növeliket értelmetlen nagyra. Péterék konfigja pont hogy HATALMAS turbó (GT4202R, -> 1000 LE) és bődületes nyomás, ők kicsivel másabb teljesítményre lőnek. Smile Ahogy a múltkor speer felajánlotta, szívesen segítünk, ha tudunk. A leömlőjére nem mondom, hogy csúcs, de a 300 LE-nek nem akadálya, akár csinál turbulenciát, akár nem. Mivel nyomással jön ki a kip.gáz, nem is kicsivel, valahogy megoldja a vízszintes törésnél is a továbbjutást, mindazonáltal egy szebb áramlású leömlő nem lenne rossz. (bár gyári autókon ennél sokkal butábbakat is látni)


13,72@173 m10b18

Budapest, Debrecen    197    2006.03.06. 12:09
ZSOSZ
2008.04.25. 11:29   






Feri örülne ha 300le körül teljesitménye.Igy szerintem a 13 alja-alá
PNÁNÁSY verziója szimpi.Kis turó,nagy töltönyomás,Igy kisebb fordulaton is viszonylag rugalmas.Nem ugy a naggyal.El vagyok maradva,k26-27 hibridre emlékszem
Miért nem sugsz Ferinek?!Persze ebből nagy katyvasz lesza fejében
De a holtpontról ki kell mozdulnia.
Volt 1 elképzelése.Jó.Az nem szuperált igazán
Én csak a látottakat és a fejemben kialakult képet tudom tovább adni.Nincs tapasztalati hátterem ilyen téren.De látva a küszködést bele se kezdenék ebben a formában.
De ezzel a háttérrel is probálok segiteni neki ha más ezt nem teszi meg,mert
az általam vázolt iránnyal is a jelenleginél tovább juttna
Ő vetette fel a fötengely könnyitést!!!!!Ő.TILOS!Turbónál én belátom hogy nem szabad
Kipuff.Az irányokon,az illesztéseken van turbósnál a hangsuly.A mostani nem igy készült.Azzal a "vizszintes" bekötéssel a 2-3 hengernél én nem értek 1et
Ne mond hogy nem okoz turbulenciát.Csak turbulenciát.Az átöblitési tökéletlenséget nem is irom
Ha nem segit neki senki,merteddig ahogy tudom ez nem történt meg,akkor
az én legjobb "tudásommal"és akaratommal megteszem
Igaz én még nem épitettem soha ilyen motort,de a semminél ez mégis csak több amit aforumról eddig kapott Feri Sad
És ha a nagyok a probléma láttán nem rukkolnak ki a farbával,akkor az igy elért eredményt-telenséget ne degradálják le,mert a lehetőség adva volt számukra is.Legfeljebb tanulnak belőle
De állitom,jó uton járunk



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2008.04.25. 11:40 (1).

ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
turbobmw
2008.04.25. 11:06   






ZSOSZ írta:
turbobmw írta:
Üdv!Igazán nem szeretnék beleugatni,
Üdv, Roland

Nem is annak vesszük Kacsint Köszönet érte ha tapasztalataid meosztod Wink
Kitöröltem Brahner maister kipuffjáról készült képeket is.Ott nem beszélhettünk 1= csőhosszról,igy maga a felvetés mint az ebből a részegységből kihozható maxként merült fel!Nála e30 m50nél a hely szükössége miatt lett igy kialakitva.Azért e21ben az m10 viszonylag jól körbe járhatóAdja magát!De nézd meg ismét a képeket hogy megértsd miről irok
2-3 henger bekötése ellen dolgozik az 1-4nek.Az áramlási irány szerinti illesztés figyelmen kivül hagyását most nem is emlitem
A turbó nagysága:nézem északi szomszédaink videóit.A másik pályán már rég elrajtolt a versenytárs,mig itt az akció höse áll 1helyben.Már rég elindulhatott volna a rajtoltató gép szerint.De ő áll 1helyben.Majd felpörgeti a turót,é s közben fékezi a verdát hogy még csak véltelen se lépje át az érzékelőt a talajban!Majd ha kellően felpörgött a turó és befeszült agép a starthoz akár kezdődhet is a csata.Az ilyen verdák nem a szinkron versenyre épültek pont aturó nagysága miatt,csak az abszolult időre
Ferivel a portolás szükségességét 1be hangzóan fontosnak tartjuk
Rákérdezett a fötengely könnyitésre!TILOS!Csak a felülettek kezelése.Nem feledtem POWERED irását.De látom északi tesoink se
Tengely:1 próbát megér.m10nél szivóként 342fok a max vagy 13 nyitássi mélységgel.Ferié tudjátok.Csak a többi paramétere nem ismert eddig.Most megméri és kiderül.Ha nem megy segitek,az értelemzésben is
Nem fogom taglalni hogy is lehet 296 fokos tengelyt kialakitani,mert ha csak ezt az értéket nézzük éppen 2 féle képp.És a nytitási mélységről vagy összenyitásról éppen 1künkse tud.Csak a fokolásról.MÉRNI KELL MINT ANNYI MINDENT


Szia!

Aprócska megjegyzés, hogy a négyhengeres motor kip.gázai igen kismértékben tudnak csak keveredni, kicsi az egyszerre nyitva lévő kip. szelep keresztmetszet (ellentétben a hathengeressel) tehát ezt sem látom kardinális problémának, bár minden leömlőnél (így a képen láthatónál is) persze van szebb, jobb áramlású, de hangsúlyozom, nem ettől nem fog nagy teljesítményt tudni. A nagy turbók lomhasága csak egy dolog, én a használható fordulatszám tartományról beszélek, az, hogy a nagy turbót rajtban felpörgetik, nem újdonság, itthon is láthatunk ilyet, pl. Péter ominózus 10.54-es futamán a 2,6 l-es audi motor sem tudja egyszerűen felpörgetni a GT42R turbót, ő is használ rajtprogramot gazdagon, DE neki legalább nincs akkora fordulatszámgátja felfelé, mint az m10-nek, aminél max. méregdrága anyagokkal dolgozva, mint nimonic szelep, titán szelephimba, spec. rugók, rugótányérok, lehetséges olyan fordulatot elviseltetni, ahol lenne értelme ezeknek a turbómonstrumoknak ( >9-10k rpm )
A főtengely eddig is tabu téma volt, nem is mondta senki, hogy könnyíteni kéne, a vez.tengely pedig egy ilyen teljesítmény igénynél véleményem szerint már nem lehet próba kérdése, a szívó, ill. feltöltött motorok eltérő vez.tengely igényét nem lehet, nem szabad figyelmen kívül hagyni.
Egyébiránt, ha már a teljesítménynél járunk, mégis mi a megcélzott teljesítmény, hiszen minden alkatrész méretezését, kiválasztását nagyban befolyásolja, hogy mi az, amire lövünk? a T4, vagy főleg T45 már bőven túlmutat az 5-600 LE-n, mivel szeretnétek ezt kihozni az m10-ből, alkatrész szintjén? A gyári motyók egyébiránt nagyon sokat bírnak, a képen látott tűzgát leszakadását pedig általában a detonációs égés okozza, nem a dugó mechanikai stabilitása. Nálam a fullszéria m10 (8,2:1 viszonnyal) simán kibírta 2,0 bar fölött, csak normális mennyiségű benzint kellett beletolni, ill. érzéssel adni a gyújtást. (a szegénykeverék miatti dugattyúhibák általában olvadással járnak, az ilyen mechanikai sérülés, törés inkább túlzott előgyújtásra utal)


13,72@173 m10b18

Budapest, Debrecen    197    2006.03.06. 12:09
ZSOSZ
2008.04.25. 10:00   






turbobmw írta:
Üdv!Igazán nem szeretnék beleugatni,
Üdv, Roland

Nem is annak vesszük Kacsint Köszönet érte ha tapasztalataid meosztod Wink
Kitöröltem Brahner maister kipuffjáról készült képeket is.Ott nem beszélhettünk 1= csőhosszról,igy maga a felvetés mint az ebből a részegységből kihozható maxként merült fel!Nála e30 m50nél a hely szükössége miatt lett igy kialakitva.Azért e21ben az m10 viszonylag jól körbe járhatóAdja magát!De nézd meg ismét a képeket hogy megértsd miről irok
2-3 henger bekötése ellen dolgozik az 1-4nek.Az áramlási irány szerinti illesztés figyelmen kivül hagyását most nem is emlitem
A turbó nagysága:nézem északi szomszédaink videóit.A másik pályán már rég elrajtolt a versenytárs,mig itt az akció höse áll 1helyben.Már rég elindulhatott volna a rajtoltató gép szerint.De ő áll 1helyben.Majd felpörgeti a turót,é s közben fékezi a verdát hogy még csak véltelen se lépje át az érzékelőt a talajban!Majd ha kellően felpörgött a turó és befeszült agép a starthoz akár kezdődhet is a csata.Az ilyen verdák nem a szinkron versenyre épültek pont aturó nagysága miatt,csak az abszolult időre
Ferivel a portolás szükségességét 1be hangzóan fontosnak tartjuk
Rákérdezett a fötengely könnyitésre!TILOS!Csak a felülettek kezelése.Nem feledtem POWERED irását.De látom északi tesoink se
Tengely:1 próbát megér.m10nél szivóként 342fok a max vagy 13 nyitássi mélységgel.Ferié tudjátok.Csak a többi paramétere nem ismert eddig.Most megméri és kiderül.Ha nem megy segitek,az értelemzésben is
Nem fogom taglalni hogy is lehet 296 fokos tengelyt kialakitani,mert ha csak ezt az értéket nézzük éppen 2 féle képp.És a nytitási mélységről vagy összenyitásról éppen 1künkse tud.Csak a fokolásról.MÉRNI KELL MINT ANNYI MINDENT


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
turbobmw
2008.04.25. 08:58   






Üdv!

Igazán nem szeretnék beleugatni, de a kisturbó-nagyturbó mindig relatív. Nekünk anno az m20b25-ön a T4 már akár 4,5-5k rpm-ről el is indult (harmadik fokozattól, alatta halott volt), de a hengerfej hiányosságai (szelephimba gyengesége) miatt 7,5k-nál feljebb nem kellett használni, már ez is elég szűk tartománynak számított nekünk, (Ákos m20b23-a szintén nem élte a T4-t, a szűk hasznos tartomány miatt, hiszen egyesben nem is volt hajlandó nyomást építeni, kettőben is csak végletesen magas fordulaton) mindezt m10-en előadva a hengerfejben látom a szűk keresztmetszetet, nem fog tudni olyan fordulatot elviselni (vagy csak igen drága komponensekkel), ahol értelme lenne egy ekkora turbónak. a hegyes szívótengelyt megint csak gátló tényezőként látom, a szívómotornak a gázok viszonylagos lassúsága miatt a jó öblítéshez kell a nagy összenyitás , így lesznek ezek a tengelyek 104-106 fokos terpesztésűek, a turbósnál viszont sokkal kisebb összenyitás kívánatos, (ezek általában 112-114 fokos terpesztésűek) mert a szívószelep előtt nagynyomású gáz várja a bebocsájtást, ill. a kipuffba is viszonylag nagyobb nyomáson tud kiáramlami a gáz, tehát itt a nagy összenyitás inkább csak rontja a gázcsere folyamatot. Az egyenlő hosszú kip.csőméretre érdemes ugyan törekedni, de nem az a megváltó, nem attól fog szárnyat kapni a motor, hanem egy értelmesen megtervezett belsőtől, értelmesen összeválogatott alkatrészektől, és jól méretezett turbótól.

Üdv, Roland


13,72@173 m10b18

Budapest, Debrecen    197    2006.03.06. 12:09
ZSOSZ
2008.04.25. 08:20   






Modjuk majdnem hátast dobtam mikor Feri a fogyasztás felöli kételyeit vázolta,hiszen lábon kéne eljutnia a gépnek a versenyekre
Speer szavai lebegnek elöttem ilyenkor -vagy ide,vagy utcára-de hogy mind2 helyen is jó legyen és eredményes és üzembiztos is nincs


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2008.04.25. 08:02   






Én a következökben látom a kivánt teljesitmény elmaradását:






Az 1-4 henger csöve ahogy kell.olyan kialakitásu,de a2-3é hibás.Egymás ellen dolgoznak.Nem jó igy a gázok áramlása.Felraktam annak idején 1 táblázatot
Egyenlő csőhosszról volt szó benne.Szürke foltra tapintottam ezzel.
Sajátom ennek figyelembe vételével készült és fog majd.Nem rizsa.Tényleg mükszik a táblázatban leirtak!És nem okoskodni kéne.Mérnökök-akik ezzel foglalkoznak merték ezt leirni-igy én hiszek nekik



Igaz kinézhetetlen a kép,de a hibridálás most nem jött be.
Feri hozott 2 T3as kipuff oldalt,én turtam 1et és ahány darab annyi paraméter.
Szerintem az alapvető probléma a kipufogó kialakitásában keresendő
A következő hogy a kipuff ház nagyon szük keresztmetszetü



Elég szemléletes azt hiszem a kép!A balos szüz T4.A jobbos t45.És milyen
m10es épitést találtam?!t45re!Akkor a t4 még egész "karcsu",igy én nem tanakodnék mit is..........



Ez a slank



Ezt láttuk m10en.Akkor mi is a nagy?!
Szerintem a megoldás:olyan kipuff készitése ahol a csőhossz lehetőség szerint közel 1 forma és az illesztésekre
a meglévő "hegyes"szivó tengelyt megmérve beépiteni és beállitani.PPF oldalon m30ban 310en fokost használnak 12 körüli nyitásmélységgel 110en fok átöblitéssel.A 2 motor hasonlosága miatt
szerintem nyugodtan.Ha Feri tengelye 296 fokos ahogy mondja már csak a nyitási mélységet és összenyitást kéne kimérnie.Az eszközöket elmagyaráztam neki mit hogy.Honnan hova és mit mérjen



Günterék ezt is elbaltázták!A picsába!Szerény 1.2vel volt töltve és eddig birta a tölem kapott dugó Sad Ahogy HIRES és nem HIRHEDT motorépitő mondja a gyári cuccos a 100le/L-t tuti tudja.E fölött lutri
Ismét azt kell mondjam hogy 1szint felett(150le/L) ki kell cserélni valami komolyabbra,mert ha a gyári igy széttörik ekkora teljesitménynél akkor az igen drágává tudja tenni a további teljesitmény fokozást
De biztos lesz még sok érdekesség itt is,ugyhogy akit érdekel szerintem ne hanyagolja ezt a topicot sem Smile



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2008.04.25. 08:25 (1).

ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2008.04.16. 22:55   






speer írta:
A BMW is a diesel motorban látja velük szemben az előre lépést,majd kiderül milyen lesz..

http://www.sportbilen.se/press.php?id=1658
Ajjaj! Surprised


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2008.04.16. 20:50   






speer írta:
szóval a lényeg,hogy működjön!!! Kacsint ZSOSZ és a többiek,ez nektek is szól..! Szemcsis

A szavadon fogunk! Very Happy Very Happy Ha mást nem Vadaskerten Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
lezsi
2008.04.16. 20:41   






Nincs turbos dugo benne, ez a mostani egy sima gyari szivosban osszefuzott motor.

Szerintem nincs itt semmi "hiba". Ez a gyari motor, ezen a nyomason, fordulaton, gyari felallasban ennyit tud.

160 lonal azert tobb most szerintem, de legutobb nem mertunk teljesitmenyt, csak csorgeshatarig hangoltuk es a nyomast addig, amig a gyujtas birta.

Nyilvan van hova fejlodni mechanikailag, egyertelmuen ott keresendok a tovabbi lovak Cool


   3215    2005.06.08. 14:21
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  22 / 24 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére