POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
19 / 19 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 17, 18, 19    Hozzászólások megtekintése:

<   Drift autó projektek  »   Erik(viking) m52b20 Turbó projekt ( DRIFT spec )

Addorjan
2007.12.03. 22:10   






Címszavakban írhatnál pár sort nekem, hogy hogyan csináltátok, mit tettetek a motorba. Esetleg tolhatsz is pár fotót a mailemre (szeles@adorjan pont hu). Nekem elég komoly terveim vannak, én gyakorlatilag mindent ki akarok cserélni az blokk-hengerfej-karter öntvényeken kívülSmile

powered írta:
Addorjan írta:
Ja amúgy tetszik a projekt, végre lesz egy jó turbos gép a mezőnyben!

Nekem csak 2009-ben lesz meg az m10, de már tervezgetek-számolgatok:)

Hali! Csak halkan jegyzem meg, hogy készítettem Jóska barátomnak egy M10 turbót driftre, tettünk is alá speerdifit, meg futóművet, vems-et, als-t. Most az autó napi használatban van 7-8 tizeden megy stabilan. Nem tudom hogy megvannak e még az ambiciók a fiúban, de meginterjúvolom. Kacsint


   972    2005.10.10. 15:25
powered
2007.12.03. 21:20   






Addorjan írta:
Ja amúgy tetszik a projekt, végre lesz egy jó turbos gép a mezőnyben!

Nekem csak 2009-ben lesz meg az m10, de már tervezgetek-számolgatok:)

Hali! Csak halkan jegyzem meg, hogy készítettem Jóska barátomnak egy M10 turbót driftre, tettünk is alá speerdifit, meg futóművet, vems-et, als-t. Most az autó napi használatban van 7-8 tizeden megy stabilan. Nem tudom hogy megvannak e még az ambiciók a fiúban, de meginterjúvolom. Kacsint


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
erik3_6
2007.12.03. 19:53   






Addorjan írta:
Ja amúgy tetszik a projekt, végre lesz egy jó turbos gép a mezőnyben!

Nekem csak 2009-ben lesz meg az m10, de már tervezgetek-számolgatok:)


Félni még nem kell ha a gép nem is esik szét sem leszek nagy ellenfél az biztos,még rengeteget kell gyakorolnom!!!Még az se megy hogy hiba nélkül menjek egy kört nemhogy pontosan tegyem mindezt.A szándék az megvan és az a lényeg.


www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
erik3_6
2007.12.03. 19:48   






Csinálok majd képeket is de sikerült egy barátom álltal szert tennem egy Grand Vitara coolerre,szinte 0km-es és nem kicsi viszont nagy, a hűtőfelülete kb. 75cm széles és 20cm magas 5cm vastag.Hétvégén meséltem neki mi is történik a zöldséggel és hogy még mi kell erre mondja hogy van egy cooler nekem adja ha jó,mondtam is hogy a viharba ne lenne jó majd úgy csináljuk hogy jó legyen Very Happy

Itt meg is köszönöm Ádám barátomnak a segítséget.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2007.12.13. 19:54 (2).

www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
Addorjan
2007.12.03. 16:20   






Ja amúgy tetszik a projekt, végre lesz egy jó turbos gép a mezőnyben!

Nekem csak 2009-ben lesz meg az m10, de már tervezgetek-számolgatok:)


   972    2005.10.10. 15:25
Turboá
2007.12.03. 10:37   






erik3_6 írta:
Turboá írta:
Addorjan írta:
Nincs olajhűtőd??
Szerintem azt sürgősen rakj majd be:)

ajánlom én is. ha kell hozzá cucc akkor gyere adok inkább. mielőtt megsütöd az olajat.


Természetesen tervbe volt csak azért nem megy minden egyszerre Smile
Köszönöm a felajánlást természetesen élek is vele,hívlak amint időm engedi hogy lejussak.

Február-márciusig még sok idő van addig szeretném majd befejezni,de nem megyek vele a videó csak egy próba volt!!!

ok.! ne m kell menetegetőznöd én sem bírtam -nám ,volna ki. Mad Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
erik3_6
2007.11.30. 17:47   






Turboá írta:
Addorjan írta:
Nincs olajhűtőd??
Szerintem azt sürgősen rakj majd be:)

ajánlom én is. ha kell hozzá cucc akkor gyere adok inkább. mielőtt megsütöd az olajat.


Természetesen tervbe volt csak azért nem megy minden egyszerre Smile
Köszönöm a felajánlást természetesen élek is vele,hívlak amint időm engedi hogy lejussak.

Február-márciusig még sok idő van addig szeretném majd befejezni,de nem megyek vele a videó csak egy próba volt!!!


www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
powered
2007.11.30. 17:39   






Addorjan írta:
Nincs olajhűtőd??
Szerintem azt sürgősen rakj majd be:)

Igen az nagyon fontos! Így fog kinézni az olajszűrő házad, és innen vihetsz hűtött olajat a turbihoz. Most elég sérülékeny helyen van.




racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
Turboá
2007.11.30. 14:56   






Addorjan írta:
Nincs olajhűtőd??
Szerintem azt sürgősen rakj majd be:)

ajánlom én is. ha kell hozzá cucc akkor gyere adok inkább. mielőtt megsütöd az olajat.


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Addorjan
2007.11.30. 12:11   






Nincs olajhűtőd??
Szerintem azt sürgősen rakj majd be:)


   972    2005.10.10. 15:25
erik3_6
2007.11.29. 20:36   






Olajozás hogyan legyen megoldva sokat segített Turbóá álltal belinkelt külföldi forumos oldal.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/index.php

Rengeteg bmw-t turbósítanak a szérián hagyott motoroktól a teljesen
átépítettig van minden.Itt találtam m20-hoz egy legegyszerűbb megoldást,mert van sokféle.Lehetett volna egy közdarabot rakni a szűrőhöz is akár.





Elmentem Budaörsre egy céghez akik mindenféle versenycuccot árulnak és feladtam a leckét fitting ügybe.Szuper minőségű szép kék piros fekete fittingek de egyik se olyan ami nekem megfelelő lett volna.Rendelni lehetett volna de min. 2hét,és ráadásul annyi féle darabból kellet volna összelegózni hogy gyorsan kiszámolva kikerekedett volna 30-40e ft-ra az összeg(és nekem nem kiállításra készül az autó).Nekem meg autó szétkapva hát jó lett volna összerakni,így beálltam az eszterga mögé.Aluból csináltam egy elosztót aminek az egyik részére visszament az olajgomba a végére pedig az olajozócső.Elmentem egy hidraulika csöveket gyártó céghez és ott meg megcsináltattam a csövet.visszamenő ág szokásos kartel megfúrós.Láttam olyat is hogy a blokk oldalát fúrták meg ott azon a részen ahol van egy 20ft-os nagyságú sima egyenes rész.Ha valami nem jó akkor a kartelen a lyukat be lehet heggeszteni egy pillanat alatt, a blokkot azért nehezebb.Hát ilyen lett.





Így sikerült spórolni meg megvolt hamar a dolog és úgy alakítottam ki ahogy kell nem pedig 10 darabból összetoldva megnövelve az eresztés kockázatát.


www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
erik3_6
2007.11.29. 18:44   






A wastegate szelep az egy külső szelep Audi 200 turbóról való,de ilyen van az S2-es ben is.Állítólag jobb is mert több kipugázt tud átengedni így ha már nyit sokkal könyebben áramlik a kipugáz és nem fogja az autót annyira.Belső wg-nek az aátmérője olyan 18mm körüli ez pedig 30mm-es.Sokat gondolkodtam hova helyezzem el,mert nem igazán fért el sehol,próbáltam az egész beépítésénél a hőre is figyelni nehogy valami elolvadjon kigyulladjon így az aksit száműztem a csomagtartóba és a helyén simán elfért a szelep.





Gyárilag a szelep tetelyén van egy fémsapka azt kifúrtam kiszedtem és alatta van egy imbuszcsavar amivel lehet állítani a rugó feszítését.Ki van öntve gyantával ezt kikapartam és visszatekertem minimumra,így 0,5barnal nyit.

Itt látszik,hogy hogyan lett a kipucsőbe visszavezetve,érintőleg hogy az áramlást kevésbé befolyásolja





A kipufogó a gyári 2csöves helyett végig egy csöves 60-as lett,végére kapott egy ideiglenes dobott ami volt,igaz ennek a belső átmérője csak 52-es de amíg nem lesz kész teljesen a gép addig jó lesz,dob nélkül viszont túl hangos volt.Egyébként szerintem szép lett a hangaj szebb mint a gyári 2csöves volt amiből a katalizátort elhajítottam jobb kézzel a bal váll felett.





www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
Bandita
2007.11.29. 11:38   






Ez lessz az,csak így tovább Erik!Látom nem vesztegeted az időt,eggyik pillanatban még csak gyűjtöd az infókat,aztán pár hét s már teszteled is a vasat...zsír Very Happy Kiváncsi vagyok mennyit hoz ez a konfig a gyári motoron ... Smile Csak így tovább... Kacsint


http://www.gportal.hu/bmw-team-kecskemet

Kecskemét    3286    2005.07.29. 01:47
Turboá
2007.11.29. 09:20   






hajrá viking! Aggyáneki! : Mad Very Happy Kacsint


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
ZSOSZ
2007.11.29. 08:31   






Szassz!Gratula! Kacsint
Tegnap megnéztem a próbautas videót is,ugyan milyen is lehet?! Very Happy
TECCCIK!Különösen az hogy viszonylag kis turboval is táncol a hátulja 2.ban,de szerintem még 3.ban is Wink
CSak igy tovább!Üdv ZSOSZ


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
erik3_6
2007.11.29. 01:03   






Első lépésben megszerkesztettem milyen talpakra van szükségem.A gyári csonkot meghagytam,mert abszolút nem voltam benne biztos hogy működni fog a dolog és külföldi honlapokon láttam megmarad a gyári csonk és arra tesznek el egy csonkot.Ami így néz ki:





Ezt én továbbfejlesztettem úgy ,hogy a gyári csonkokat fejjel lefele fordítottam és megcseréltem.Így nem tökéletesen ugyan oda esnek a kipufogónyílások,bár a csavarhelyek tökéletesek,de a csavarhelyeket kicsit arréb fúrtam és tökéletes lett gyári csavarok nagyalátét nélkül is odafogják de azért alátétet lehet rakni.

Valamennyire itt látszik,nem tudom hova tűnt az a kép ahol a csonk külön le volt fotózva de majd pótolom.





Későbbiekbe összerakok majd egy 6in1 csonkot is de amíg kész nem lesz működőképesre addig ez marad.

Erik


www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
Hanszolo Pré
2007.11.29. 00:37   






Ügyes vagy Édesapa. Smile Smile

Szépen táncol a kezed a kormányon...........meg a Kelléked is. Mad
És persze a fordulatcáger. Smile


www.branddiesel.hu Wink

Birgi,Trapani-Sicily    454    2007.10.10. 10:39
erik3_6
2007.11.29. 00:19   






Elkezdtem építeni egy e30 m20b25 turbót,úgyhogy itt részletesen leírom miért és hogyan készül.

Rövid történet a miértről:X évvel ezelőtt elkezdtem szlalomversenyeken indulgatni utcai autómmal,sikerült is csapágyasra hajtani így akkor rájöttem hogy ezt így nem lehet,kell egy játszós autó.

Gondolkodás mi az ami olcsó minden van hozzá és még a sarki fűszeres is tudja hogy kell versenyautót építeni belőle,ez volt a lada.Lada de legyen erős és tartós utcán Fiatot használtam és ahoz volt 2donor autóm is így adott volt a DOHC 2000-es fiat motor amiből volt 2db.Váltóval együtt beleraktam egy 1200-es kasztniba (aztán nekiment egy fa ráadásul nem is én vezettem).Vettem egy zsír kasztnit szintén 1,2-es és minden átment abba de már profibban építve csővel üléssel futómű stb...Ezzel már amatőr rallykon indultam évekig volt borulás csapágyas motor minden.Lada kezdett gyenge lenni főleg a futóművén kellet volna faragni.

Mit lehet tenni hátul hajtson, erős legyen,futóműve már gyárilag többet tudjon,és eljutottam az e30-hoz amennyiért a ladát eladtam vettem egy e30-at németországit 2500 6hengeres motorral.Német suhanc gyerek csinálgatta,mert van alatta egy egész jó futómű,fék.Minden kipakol csövezés,ülések,övek,tornymerevítők,kartelvédő és mehet is.Mivel rallyba se feltétlenül időre sikerült menni:) ezért gondoltam kinézek egy driftedzésre közbe kapott egy sperr-t is a gép.Első driftedzés oltári bénázások lelátórol mindenhova elküldtek a nézők(mint azt az öttülő barátaim halották)de senki nem úgy született hogy egyből keresztbecsúszott.Nap végére azért már nem ment olyan rosszul a dolog,főleg hogy kormányszervo az nincs az autóban így úgy elfáradtam hogy azt nem tudom leírni.2,5-ös motor nem zárta serr-t rendesen mivel annyira azért nem erős rúgni kellet a kuplungot és hát ez így nem jó,következőre lehegesztettem a gyári 4,1-es difiét és sokkal jobban ment a dolog volt sikerélmény de ha ezt a jövőben szeretném csinállni ahoz ez a motor kevés.

http://videos.streetfire.net/video/0caaf3b9-7865-4ce1-9ede-99ca00e893a5.htm

És itt jön képbe a turbósítás

Miért pont turbó:szívó motort már raktam autóba így kellet valami új dolog és mindig is szerettem volna egy turbós motort.Ez az egész akkor kezdte el tekerni a kerekeket mikor itt rátaláltam a turbos topicra,és érdekelt a téma,elkezdtem végigolvasni és 2hét alatt végigolvastam az összes hozzászólást és megtetszett a dolog.Turbósításhoz tök hülye voltam,úgyhogy itt mégegyszer elnézést kérek az amtőr hülye kérdésekért és köszönet a sok segítségért és tanácsért amit kaptam (Lezsi,Turbo,Turboá,Speer,Powered stb...)
Terv az az volt hogy veszek egy autót amibe egy m10-es 1,8-as moci van azt megturbósítom és ha működik akkor átmegy a csövezett kaszniba.Kerestem ilyen autót de nem találtam megfelelőt,aztán a környezetembe lévő barátok mondták miért nem turbósítom a meglévőt,nem kell motort venni és fele akkora nyomással tudja azt amit az 1,8-as.Végül rábeszéltek,mert 0,5barral nekem elég lesz ez a moci és azt bírnia kell komolyabb hozzányúlás nélkül.Elkezdtem gyűjteni a hozzávalókat:

Turbó : K-24-7000 egy 2,2-es S2-es 5hengeres Audiról
Külső wastegate szelep szintén Audi egy Audi 200-as turbóról.
Cooler és többiek még beszerzés alatt.
Folyt köv.
Erik



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2008.02.06. 14:29 (1).

www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  19 / 19 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Tartalomjegyzék  »   Drift autó projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére