POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
20 / 20 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 18, 19, 20    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Hengerfej és kapcsolt részei/tuningolása

I-scream
2007.11.28. 18:32   






Vasilij Zajcev írta:
lezsi írta:
Vasilij Zajcev írta:
Itt egy szellemes megoldás arra, hogy hogyan lehet egyformára csinálni a járatokat.
Gipszmintát kell venni, és utána jól látszanak a különbségek.


[/img]

[img]
[img]

[/img]


Azert azt megneznem, hogy hogyan veszi ki egyben a gipszmintat az egester+torkokrol Smile

Amugy a gyarak ujabban meginkabb leszarjak ezt a kerdest, elektronika kompenzalja a hengerenkenti eltereseket, aztan jonapot. (Persze ez a teljesitmenynek nem kedvez, de a turesbe boven belefer, es olcsobb)


Igen, pontatlan voltam, mert nem gipsz az, hanem egy olyan anyag ami miután megköt rugalmas marad. Modellezök használják, no meg a fogorvosok, mikor mintát vesznek a fogsorrólSmile

Meg egyébként is, egyszerűen le kell vágni róla a HF-et!Smile
DDD


Ezt a verziót továbbfejleszthetnénk,ha mondjuk a minta nem töltené ki az egész HF-et,csak 2-3 sablonszerű lapkát mozgatnánk csatornáról csatornára. Azért látom ennek értelmét,mert így rögtön meg lehet érezni,ha adott ponton megszorul,vagy kotyog.
Egyébként nem ismerem ezt a technológiát.


   757    2006.07.09. 23:40
Vasilij Zajcev
2007.11.28. 17:56   






lezsi írta:
Vasilij Zajcev írta:
Itt egy szellemes megoldás arra, hogy hogyan lehet egyformára csinálni a járatokat.
Gipszmintát kell venni, és utána jól látszanak a különbségek.


[/img]

[img]
[img]

[/img]


Azert azt megneznem, hogy hogyan veszi ki egyben a gipszmintat az egester+torkokrol Smile

Amugy a gyarak ujabban meginkabb leszarjak ezt a kerdest, elektronika kompenzalja a hengerenkenti eltereseket, aztan jonapot. (Persze ez a teljesitmenynek nem kedvez, de a turesbe boven belefer, es olcsobb)


Igen, pontatlan voltam, mert nem gipsz az, hanem egy olyan anyag ami miután megköt rugalmas marad. Modellezök használják, no meg a fogorvosok, mikor mintát vesznek a fogsorrólSmile

Meg egyébként is, egyszerűen le kell vágni róla a HF-et!Smile
DDD


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
lezsi
2007.11.28. 16:59   






Vasilij Zajcev írta:
Itt egy szellemes megoldás arra, hogy hogyan lehet egyformára csinálni a járatokat.
Gipszmintát kell venni, és utána jól látszanak a különbségek.


[/img]

[img]
[img]

[/img]


Azert azt megneznem, hogy hogyan veszi ki egyben a gipszmintat az egester+torkokrol Smile

Amugy a gyarak ujabban meginkabb leszarjak ezt a kerdest, elektronika kompenzalja a hengerenkenti eltereseket, aztan jonapot. (Persze ez a teljesitmenynek nem kedvez, de a turesbe boven belefer, es olcsobb)


   3215    2005.06.08. 14:21
Vasilij Zajcev
2007.11.28. 15:42   






Itt egy szellemes megoldás arra, hogy hogyan lehet egyformára csinálni a járatokat.
Gipszmintát kell venni, és utána jól látszanak a különbségek.


[/img]

[img]
[img]

[/img]


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
ZSOSZ
2007.11.28. 08:34   






I-scream írta:
Azért 8000 fölé sztem nemigen akar senki forgatni,arra meg elég egy normális köbölés+házi polír-ha igényesen van megcsinálva.
Hallottam,h egy haver puntoján egy neves magyar tuningcég átalakította a hf-et, a négy csatorna három külömböző átmérőjűre sikeredett.Az alapjárat persze traktoréhoz hasonló.
Az alábbi pedig a saját e21-em (28 éves az autó). Utcára nem kell ennél több.Biztos van jobb,de sztem fölösleges.










Szassz!Épp itt tartottam én is hogy felrakok képeket a 3FÉLE!!! m20as szivocsonkokrólSzép munka és szerintem is untig elég az ilyen Kacsint
Tuningnak-portolásnak -számit az is ha 20as hf.re 23-25ös szivócsövet ILLESZT az ember
A tömitéses képed világosan mutatja mi a különbség
Ezeket a mókákat m10 és m30on is meg lehet csinálni,és szerintem még megfizethető Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
Csaby
2007.11.27. 23:23   






nem bmw,de ütős



egy drag-ról esett le Szemcsis


   511    2006.01.12. 12:39
I-scream
2007.11.27. 21:52   






Amúgy ez az a hengerfej,amit 20 pénzért senki sem akart megvenni. Még jó,hogy nem szedtem le. Razz


   757    2006.07.09. 23:40
I-scream
2007.11.27. 21:46   






Azért 8000 fölé sztem nemigen akar senki forgatni,arra meg elég egy normális köbölés+házi polír-ha igényesen van megcsinálva.
Hallottam,h egy haver puntoján egy neves magyar tuningcég átalakította a hf-et, a négy csatorna három külömböző átmérőjűre sikeredett.Az alapjárat persze traktoréhoz hasonló.
Az alábbi pedig a saját e21-em (28 éves az autó). Utcára nem kell ennél több.Biztos van jobb,de sztem fölösleges.











   757    2006.07.09. 23:40
I-scream
2007.11.27. 21:06   






Vasilij Zajcev írta:
I-scream írta:
Vasilij Zajcev írta:
Ezen a képen látszik a portolás lényege, hogy mi a cél elsősorban. A keverék legközvetlenebb útját elérni az égéstérben.
Maximálisan tágítani a HF-et nem célszerű, mert akkor a keverék sebessége lecsökken. Azért is szokott szűkebb lenni egy kicsit a szívótoroknál. Lásd a gyorsítódob szerepét a kipuff rendszerben.
Pl. az F1-es hf-eknél szívó oldal nem tükörpolír hanem "cápabőrös". Azért mert a cápabörös felületen jobban, és könnyebben megtapadnak a keverék üzemanyag molekulájai, amiknek a felületén a több molekula nem lassul be.
A kipuff résznél már a tükörpolír a nyerő.

Nem értek én ehhez, csak mostanában sokat bujtam az ilyen témályú dolgokat:)



Confused Érdekes,amit mondasz. Ez sem lehetetlen,bár én egyszer foghattam a kezembe egy F-2000 -es hengerfejet,annak olyan szinten sima volt a csatornája, valahogy olyan bársonyszerű volt a tapintása,nem olyan,mint egy tükörpolír hengerfejé.Attól sokkal simább. Pedig alumíniumból volt az is.
Tanácskozzuk meg! Kacsint


Igen, ez az a "cápabörös" felület, aminek bársonyos a tapintása. Bár nem símogattam még az én cápámon kívül más cápátSmile
Bizonyos méretű, és keménységű kis golyócskákkal bombázzák, úgy mint a homokfúvásos technológiánál.

A sima felületröl van egy történetem:
Évente egyszer-kétszer szoktam hangosítani fogtecnikai elődadásokon. Volt egy előadás, amit egy német professzor tartot, és a témája implantátumok, valamint orvosi műcsonkok. Számunkra a lényeg az az, hogy próbálnak olyan síma felületeket elérni, hogy az élő szövet ne tudjon megtapadni rajta. Eddig polírozást alkalmaztak több kevesebb sikerrel.
De most előállítottak egy olyan anyagot, amit a polírozott felületre visznek fel.
Mutattak mikrószkóp alatt készült felületeket.
A símán polírozott felület ott úgy nézett ki, mint egy szakadékos hegyvonulat, helyenként fenyveserdővel.

Ez a CAMLOG által kifejlesztett anyaggal "kezelt" felület meg úgy nézett ki, mintha egy hurrikán szépen egyenletesen elfektettet volna egy fenyőerdőt.
A tapintása olyan volt,mintha üvegen egy kis olajat kensz szét. A légy lábai sem képesek rajta megtapadni.
Az élő szövet sem.
Meg is kérdeztem hogy mennyibe kerül, mert ugye tüstént elképzeltem hogy a hengereket, meg a gyűrűket megkezeltetem vele:)
A prof hamiskásan mosolygott, és közölte, hogy még nem "piacérett", de már érdeklődnek iránta a Forma 1-es csapatok is. Árat azért mondott: 1g 20.000 EU.


Na,ez új volt.Kösz!


   757    2006.07.09. 23:40
ZSOSZ
2007.11.27. 20:01   






Oksa!Ahogy gondolod,én sem személyeskedésnek irtam,amit
Csupán próbáld ki és meglátod az 1formára kialakitás a legnezebb Kacsint
Amikor olyan képet látsz hogy oldalára van forditva a hf. és 1 oszlopos maróval munkálják épp a csatornát az csak a meló 1fázisa-és a könnyebb
2.fázis-szelepvezető környéke
3.fázis-szelepfészek csatorna felöli része
Szerintem flextengellyel,turbomaró fejekkel és lapkás csiszolókoronggal is célhoz lehet érni.Persze akkor ha nem cserélik nagyobbra a szelepet.Tudom,macerás,adja a lehetőséget hogy nem 1forma lesz,de már ilyen szintü "beavatkozástól" is érezhető a változás Smile
A kézifékköteles megoldástól még azért mindig jobb amit máshol olvastam
Én sem értem mitől megy,csak probálkozom és csináltam valamit


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
Vasilij Zajcev
2007.11.27. 17:35   






Képek. Nem kívánok sem személyeskedésbe, sem egyéni problémákba belemenni. Ezt a portolást a régi M10-es hf-men követted el.
Megértem ha nem akarsz nagy anyagi befektetést a portolásért, de ha akarsz portolni,akkor muszály pénzt belefeketni, akár még annyit is, hogy két három munka után hozza meg az árát. Nem kell itt a Forma-1-es minőségre gondolni, csupán arra, hogy a 4, vagy 6 szívótorok ránézére egyforma legyen, meg ne legyenek ilyen dúrva bemaródások. Meg ha bele van "farikcsálva" a szelepvezetőbe, akkor legalább hasonlitsanak egymásra.
Sztem az én M10-em így gyengébb lett, mintha hozzá sem nyultál volna.
Az M50-es HF-em is azért szakadt át, mert az ilyen bemaródásokat, el akartam tüntetni.
Gondolom,nem akarsz vitába szálni velem, hogy ez így igenis jó?
Nézd, vannak elméleti dolgok, amikben szívesen vitába szálok még egy autószerelővel is, mert van valamennyi "elméleti tudásom"
Tudod, az ilyet az irodalomban karosszékes tábornokoknak hívják.
De inkább a művészet az, hogy kibirom,hogy nem kezdek neki a valóságban. Lehet,hogy egyszer belekezdek, de nem valószínű.
A gyakorlat semmit sem ér elméleti tudás nélkül, de az elméleti tudás sem gyakorlat nélkül.

A képet azért linkeltem be, mert vannak olyan HF-ek ahol van lehetőség arra, máshol nyissanak szívó, vagy akár kipufogócsatornát.
Ez a kép az áramlást mutatja be. Szemléltetőeszköz.
A dugattyú, és a szívócsonk közötti arányról nem tudok mit mondani.
Nem értek hozzá. Pontosabban nem látom még azt át.
Feri szavaival élve, még azt sem értem, hogy mitöl megy a motor.
És én ezen nem sértődök meg, mert még tényleg nem értem, de tanulok, és megpróbálom megérteni.


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
Vasilij Zajcev
2007.11.27. 17:33   






ZSOSZ írta:






Ilyen szelepvezető formára gondolsz? Smile

Igen,ilyenre Kacsint
Hm,a csatornák felületének megmunkálása ugy látom 2 esélyes Very Happy
Én nem mennék el a F1ig.Nem volt nem is lesz szerencsém akárcsak a cuccaikat nézegetni.Speed motorokra-pontosabban SUPERBIKEra-tudok hivatkozni.Azért azok is elég menőssek.Szerintem javában ütik a 200le/litert!!!
Ott tükörsima felületekről olvastam én is
Most csupán az a kérdés hogy ki milyen módon tudja megcsinálni-tatni a portolást.Én csak itthon,sufni szinten.Nem fogok többet áldozni rá.Igy is a kellékek elég rendes végösszegre rugnak
Nem tudom ismersz-e olyan gépmühelyet ahol F1szinten dolgoznak,de ha erre van igényed biztos találsz Smile
Külön kéne szerintem választani a tudásanyagot a gyakorlattól
Ki mit látott vagy olvasott az csak 1dolog.Az a müvészet ha azt a gyakorlatban is sikerül kivitelezni és tényleges eredményekkel szolgál
Szemcsis
Jó a kép amit felraktál Atis!Sokx lecserélik a horizontális szivocsonkot vertikálisra,hogy a hengerek töltését a légoszlop tehetlenségével fokozzák
Sok motornál számolgattam a DUGATTYU ÉS A SZIVOCSONK ÁTMÉRŐ KÖZTI ARÁNYT!2:1hez a baró Wink
No és itt jön ismét a probléma! Shocked BMWkről beszélünk
Csak vegyünk 1 84.0mms dugót!Ehhez 45ös szivocsonk dukálna!Honnan veszel olyat?!O.K:!DBILAS!MENNYIÉRT?!És itt szerintem a téma bezárul,mert ez csak a jéghegy csucsa
De elméleti sikon jó a téma Kacsint[/quote]

Képek. Nem kívánok sem személyeskedésbe, sem egyéni problémákba belemenni. Ezt a portolást a régi M10-es hf-men követted el.
Megértem ha nem akarsz nagy anyagi befektetést a portolásért, de ha akarsz portolni,akkor muszály pénzt belefeketni, akár még annyit is, hogy két három munka után hozza meg az árát. Nem kell itt a Forma-1-es minőségre gondolni, csupán arra, hogy a 4, vagy 6 szívótorok ránézére egyforma legyen, meg ne legyenek ilyen dúrva bemaródások. Meg ha bele van "farikcsálva" a szelepvezetőbe, akkor legalább hasonlitsanak egymásra.
Sztem az én M10-em így gyengébb lett, mintha hozzá sem nyultál volna.
Az M50-es HF-em is azért szakadt át, mert az ilyen bemaródásokat, el akartam tüntetni.
Gondolom,nem akarsz vitába szálni velem, hogy ez így igenis jó?Smile
Nézd, vannak elméleti dolgok, amikben szívesen vitába szálok még egy autószerelővel is, mert van valamennyi "elméleti tudásom"
Tudod, az ilyet az irodalomban karosszékes tábornokoknak hívják.
De inkább a művészet az, hogy kibirom,hogy nem kezdek neki a valóságban. Lehet,hogy egyszer belekezdek, de nem valószínű.
A gyakorlat semmit sem ér elméleti tudás nélkül, de az elméleti tudás sem gyakorlat nélkül.

A képet azért linkeltem be, mert vannak olyan HF-ek ahol van lehetőség arra, máshol nyissanak szívó, vagy akár kipufogócsatornát.
Ez a kép az áramlást mutatja be. Szemléltetőeszköz.
A dugattyú, és a szívócsonk közötti arányról nem tudok mit mondani.
Nem értek hozzá. Pontosabban nem látom még azt át.
Feri szavaival élve, még azt sem értem, hogy mitöl megy a motor.
És én ezen nem sértődök meg, mert még tényleg nem értem, de szerintem te se.


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
Vasilij Zajcev
2007.11.27. 16:38   






I-scream írta:
Vasilij Zajcev írta:
Ezen a képen látszik a portolás lényege, hogy mi a cél elsősorban. A keverék legközvetlenebb útját elérni az égéstérben.
Maximálisan tágítani a HF-et nem célszerű, mert akkor a keverék sebessége lecsökken. Azért is szokott szűkebb lenni egy kicsit a szívótoroknál. Lásd a gyorsítódob szerepét a kipuff rendszerben.
Pl. az F1-es hf-eknél szívó oldal nem tükörpolír hanem "cápabőrös". Azért mert a cápabörös felületen jobban, és könnyebben megtapadnak a keverék üzemanyag molekulájai, amiknek a felületén a több molekula nem lassul be.
A kipuff résznél már a tükörpolír a nyerő.

Nem értek én ehhez, csak mostanában sokat bujtam az ilyen témályú dolgokat:)



Confused Érdekes,amit mondasz. Ez sem lehetetlen,bár én egyszer foghattam a kezembe egy F-2000 -es hengerfejet,annak olyan szinten sima volt a csatornája, valahogy olyan bársonyszerű volt a tapintása,nem olyan,mint egy tükörpolír hengerfejé.Attól sokkal simább. Pedig alumíniumból volt az is.
Tanácskozzuk meg! Kacsint


Igen, ez az a "cápabörös" felület, aminek bársonyos a tapintása. Bár nem símogattam még az én cápámon kívül más cápátSmile
Bizonyos méretű, és keménységű kis golyócskákkal bombázzák, úgy mint a homokfúvásos technológiánál.

A sima felületröl van egy történetem:
Évente egyszer-kétszer szoktam hangosítani fogtecnikai elődadásokon. Volt egy előadás, amit egy német professzor tartot, és a témája implantátumok, valamint orvosi műcsonkok. Számunkra a lényeg az az, hogy próbálnak olyan síma felületeket elérni, hogy az élő szövet ne tudjon megtapadni rajta. Eddig polírozást alkalmaztak több kevesebb sikerrel.
De most előállítottak egy olyan anyagot, amit a polírozott felületre visznek fel.
Mutattak mikrószkóp alatt készült felületeket.
A símán polírozott felület ott úgy nézett ki, mint egy szakadékos hegyvonulat, helyenként fenyveserdővel.

Ez a CAMLOG által kifejlesztett anyaggal "kezelt" felület meg úgy nézett ki, mintha egy hurrikán szépen egyenletesen elfektettet volna egy fenyőerdőt.
A tapintása olyan volt,mintha üvegen egy kis olajat kensz szét. A légy lábai sem képesek rajta megtapadni.
Az élő szövet sem.
Meg is kérdeztem hogy mennyibe kerül, mert ugye tüstént elképzeltem hogy a hengereket, meg a gyűrűket megkezeltetem vele:)
A prof hamiskásan mosolygott, és közölte, hogy még nem "piacérett", de már érdeklődnek iránta a Forma 1-es csapatok is. Árat azért mondott: 1g 20.000 EU.


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
ZSOSZ
2007.11.27. 09:53   






Vasilij Zajcev írta:



Sasolom ezt a képet,de ebben a méretben nem tudom kinézni mit is figyeljek Cool
Számomra jobban hasonlit ez a kép 1nem BMW hf.re....
Ismereteim szerint a BMW keresztáramu hf.et használ,még a dieselben is...
Szerintem ez akép is azt magyarázza amiről az előbb irtam
Horizontális szivócsonk és az emelt közti diferenciát,és az ebből eredő hengerek közti öblitési külömbséget
De javits ki ha nem igy van,hiszen én csak 1hentös vagyok:x
De akkor ez nem a portolás!
A portolás nálam az eredeti hf.megmunkálását jelenti
Ez a kép pedig a 2 különbözően kialakitott-és ezáltal nem azonos!-hf.csatornáit szemlélteti
De az is lehet hogy a nem létező cégtáblámat most kell levernem Cool


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2007.11.27. 08:35   












Ilyen szelepvezető formára gondolsz? Smile[/quote]
Igen,ilyenre Kacsint
Hm,a csatornák felületének megmunkálása ugy látom 2 esélyes Very Happy
Én nem mennék el a F1ig.Nem volt nem is lesz szerencsém akárcsak a cuccaikat nézegetni.Speed motorokra-pontosabban SUPERBIKEra-tudok hivatkozni.Azért azok is elég menőssek.Szerintem javában ütik a 200le/litert!!!
Ott tükörsima felületekről olvastam én is
Most csupán az a kérdés hogy ki milyen módon tudja megcsinálni-tatni a portolást.Én csak itthon,sufni szinten.Nem fogok többet áldozni rá.Igy is a kellékek elég rendes végösszegre rugnak
Nem tudom ismersz-e olyan gépmühelyet ahol F1szinten dolgoznak,de ha erre van igényed biztos találsz Smile
Külön kéne szerintem választani a tudásanyagot a gyakorlattól
Ki mit látott vagy olvasott az csak 1dolog.Az a müvészet ha azt a gyakorlatban is sikerül kivitelezni és tényleges eredményekkel szolgál
Szemcsis
Jó a kép amit felraktál Atis!Sokx lecserélik a horizontális szivocsonkot vertikálisra,hogy a hengerek töltését a légoszlop tehetlenségével fokozzák
Sok motornál számolgattam a DUGATTYU ÉS A SZIVOCSONK ÁTMÉRŐ KÖZTI ARÁNYT!2:1hez a baró Wink
No és itt jön ismét a probléma! Shocked BMWkről beszélünk
Csak vegyünk 1 84.0mms dugót!Ehhez 45ös szivocsonk dukálna!Honnan veszel olyat?!O.K:!DBILAS!MENNYIÉRT?!És itt szerintem a téma bezárul,mert ez csak a jéghegy csucsa
De elméleti sikon jó a téma Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
I-scream
2007.11.27. 00:13   






Vasilij Zajcev írta:
Ezen a képen látszik a portolás lényege, hogy mi a cél elsősorban. A keverék legközvetlenebb útját elérni az égéstérben.
Maximálisan tágítani a HF-et nem célszerű, mert akkor a keverék sebessége lecsökken. Azért is szokott szűkebb lenni egy kicsit a szívótoroknál. Lásd a gyorsítódob szerepét a kipuff rendszerben.
Pl. az F1-es hf-eknél szívó oldal nem tükörpolír hanem "cápabőrös". Azért mert a cápabörös felületen jobban, és könnyebben megtapadnak a keverék üzemanyag molekulájai, amiknek a felületén a több molekula nem lassul be.
A kipuff résznél már a tükörpolír a nyerő.

Nem értek én ehhez, csak mostanában sokat bujtam az ilyen témályú dolgokat:)



Confused Érdekes,amit mondasz. Ez sem lehetetlen,bár én egyszer foghattam a kezembe egy F-2000 -es hengerfejet,annak olyan szinten sima volt a csatornája, valahogy olyan bársonyszerű volt a tapintása,nem olyan,mint egy tükörpolír hengerfejé.Attól sokkal simább. Pedig alumíniumból volt az is.
Tanácskozzuk meg! Kacsint


   757    2006.07.09. 23:40
Vasilij Zajcev
2007.11.26. 16:55   






ZSOSZ írta:
Jövök én is!
Szerintem 2 mód van:gyári csonkot megtartva az illesztésekre ügyelve finomitani.Pl.:belógó tömités,vagy pont az ellenkezője
tuti hogy a szivócsonk és a fej csatornáinak illesztése pontatlan gyárilag
szelepvezető-szelep formája
a csatornák szögének megváltoztatása stb.....
másik mód:maximálisan felbőviteni a fej csatornáit-ügyelve azok nem kilyukasztására!!!Saját kárán tanul az ember-sajnos
utána EGYEDI SZIVÓCSONK KÉSZITÉSE-DE EZ KÜLÖN TUDOMÁNY
Sajátom számomra bizonyitott!Eredetileg 190valamennyi a vége
Mutatványok után tulforgott az ora a 220on.Biztos lejtő volt vagy hátszél??!!
Mad 205/50-15ös gumikon szemben a 185/70-13al
Ha valaki ezek után azt mondja nincs értelme vagy hasztalan szerintem gondolja ujra a motortuning fogalmát







Ilyen szelepvezető formára gondolsz? Smile


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
Vasilij Zajcev
2007.11.26. 16:53   






Ezen a képen látszik a portolás lényege, hogy mi a cél elsősorban. A keverék legközvetlenebb útját elérni az égéstérben.
Maximálisan tágítani a HF-et nem célszerű, mert akkor a keverék sebessége lecsökken. Azért is szokott szűkebb lenni egy kicsit a szívótoroknál. Lásd a gyorsítódob szerepét a kipuff rendszerben.
Pl. az F1-es hf-eknél szívó oldal nem tükörpolír hanem "cápabőrös". Azért mert a cápabörös felületen jobban, és könnyebben megtapadnak a keverék üzemanyag molekulájai, amiknek a felületén a több molekula nem lassul be.
A kipuff résznél már a tükörpolír a nyerő.

Nem értek én ehhez, csak mostanában sokat bujtam az ilyen témályú dolgokat:)


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
Vasilij Zajcev
2007.11.26. 16:22   










Szeged    97    2006.04.12. 17:23
ZSOSZ
2007.11.24. 11:50   






Jövök én is!
Szerintem 2 mód van:gyári csonkot megtartva az illesztésekre ügyelve finomitani.Pl.:belógó tömités,vagy pont az ellenkezője
tuti hogy a szivócsonk és a fej csatornáinak illesztése pontatlan gyárilag
szelepvezető-szelep formája
a csatornák szögének megváltoztatása stb.....
másik mód:maximálisan felbőviteni a fej csatornáit-ügyelve azok nem kilyukasztására!!!Saját kárán tanul az ember-sajnos
utána EGYEDI SZIVÓCSONK KÉSZITÉSE-DE EZ KÜLÖN TUDOMÁNY
Sajátom számomra bizonyitott!Eredetileg 190valamennyi a vége
Mutatványok után tulforgott az ora a 220on.Biztos lejtő volt vagy hátszél??!!
Mad 205/50-15ös gumikon szemben a 185/70-13al
Ha valaki ezek után azt mondja nincs értelme vagy hasztalan szerintem gondolja ujra a motortuning fogalmát


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
powered
2007.11.24. 11:04   






Turboá írta:
jónapot! szögezzünk le valamit. a fejtágítás hasznos. akkor ha!
Van több mit beengedni kiengedni. .Akkor jön a hogyan. Tehát a több levegőt lehet jobban bejuttatni,ám ahhoz meg kell teremteni a feltételeit annak ,hogy több legyen.

Eme eszmefuttatás után mondja el aki csinált már ,hogy ,mit és hogyan.

HUUH DE JÓ HOGY LETT EZ A TOPIC! Szóval Turboá! Az M5 fejjel csak csinnyán bánjatok!!! Elég komolyan van portolva gyárilag, nehogy kilukadjon. Én is húzom a seggem....


és az M20 B20 fej. Na ez bírja a marót...



racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
Turboá
2007.11.24. 10:06   






jónapot! szögezzünk le valamit. a fejtágítás hasznos. akkor ha!
Van több mit beengedni kiengedni. .Akkor jön a hogyan. Tehát a több levegőt lehet jobban bejuttatni,ám ahhoz meg kell teremteni a feltételeit annak ,hogy több legyen.

Eme eszmefuttatás után mondja el aki csinált már ,hogy ,mit és hogyan.


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Vasilij Zajcev
2007.11.20. 15:03   






Na végre:) és köszi!!!
Eléggé közhelynek kezd számítani a hengerfej polírozása, valamint portolása.
De nem egyszerű dolog ez. Létezik olyan HF azt hiszem valamelyik Lotus hf, amit amikor tuningolják a HF-et, tulajdonképpen szűkítik a szívójáratokat.
De a legtöbb esetben tágítani kell, de azt is ésszel. Szóval könnyen előfordul az, hogy az ember azt hiszi, hogy jót csinál, de közben a sok munka eredmény x.minusz lóeró lesz.
A szelepeken is lehet alakítani, ami áramlástechnikailag is lehet jó.
Szóval akinek ezzel kapcsolatos tudás van a "fejibe" és szellemi tőkeként hajlandó ezt megosztani, akkor az jó volna:)


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
=====TUDI=====
2007.11.20. 14:53   






Na itt lehet megosztani a fejlesztéseket!
Jó reszelést Smile
Kacsint



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2012.02.13. 17:30 (1).

https://hu-hu.facebook.com/Tudimpowerservice/

SZERVÍZ: Soltvadkert 06 70/548-57-48    1310    2006.12.27. 02:28
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  20 / 20 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére