POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
19 / 20 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Hengerfej és kapcsolt részei/tuningolása

lezsi
2007.12.05. 23:10   






I-scream írta:
lezsi írta:
Szerintem erdemes merni.
Nyomasesest a szivo agban. Legszuro utan, legtomegmero utan, stb.
Mondjuk ehhez nem art egy manometer, vagy aki hazilag szeret barkacsolni:




Utana mar konnyu eldonteni, hogy melyik komponens mennyit fojt.
Cool


Ez egy igen jó találmány lenne,de nem értem a működését. Ha a tömlőt rácsatlakoztatod a szívórészbe,beszippantja a vizet. ?


Ha eleg nagy a vakuum, akkor igen Smile
-De ez kicsi vakuumok meresere valo, sokkal finomabb, mint pl. egy atlagos map-szenzor, vagy ilyesmi ketyere.
Olyankor csak megemeli a vizoszlopot a vakuum (a gravitacioval szemben), kovetkezeskepp a csovon az osztast viz-mm -ben lehet ertelmezni Smile

Ez olyasmi, mint a hagyomanyos vernyomasmero, csak ott higannyal dolgoznak Smile


   3215    2005.06.08. 14:21
nandi
2007.12.05. 22:08   






kerdes;
M20 eseteben 20as es 25os hengerfejek kozott mi a kulonbseg? Erdemes a 20ason dolgozni vagy johet a 25ose?
Nagyobb pillangoszelep mennyire lehet hasznos a pacik szamara?


Miskolc    742    2006.01.10. 20:20
Vasilij Zajcev
2007.12.05. 13:38   






BOLTON325IA írta:
I-scream írta:
ZSOSZ írta:
Jól leragadtunk a portolás témájánál Szemcsis Szerintem ezt már jobban nem lehet kivesézni
De ez a hengerfej és kapcsolt részeinek tuningolásánál kb.annyi,mint a télikabáton 1gomb.Persze-persze kell ez is,de nem ez határozza meg 1 motor teljesitményét igazán Confused
Haladjunk sorba szépen:szivocsonk-pillangószelep-vagy más esetleg Mad
portolás-kibeszélve
szelepek-formája-sulya-átmérője-stb-stb.....
talán legfontosabb-VEZTENGELY-himbák-tőkék-rugotá
nyér-rugok
égőtér
és biztos még sok minden,de most hirtelen ennyi jutott az eszembe
Szóval SZAKIK várom a folytatást Kacsint !-és ezzel nem vagyok egyedül,szerintem sok érdekesség fog előkerülni a süllyesztőből,tessék szürkeállományt megdolgoztatni


Jó,akkor kezdjük az elején.Légszűrő.Az enyémen épp egy 1.3 motorra való van(nem az én szerzeményem Béke ).Tény,hogy a 2.3-as motor bőven kiforog vele.De vajh,egy igazi,méretes direktszűrőnek van érezhető hatása?
Én igazából arra voksolok,h egy gyári szűrőházról körbevágom a palástrészt,már jóval több levegőt képes szállítani.
Egyszer egy trabin ki is próbáltam,az eredmény meggyőző volt.


Ez enyém /d=24cm h=16cm és önmagában szerintem nem sok haszna van maximum annyi hogy nagyot szörcsög mikor lelépem de nem szörcsög mert nem okoz a 2,7 nek gondot , hogy átszívja rajta a levegőt,ha fele ekkora lenne a szűrő jobban szörcsögne mert kissebb fekületen nagyobb ellenállásba ütközne(kisebb felületen kellene ugyan azt a levegőmennyiséget berántania),NEM VÉLETLENÜL vannak a szűrők méretezve ccm hez és vagy teljesítményhez.Szerintem ebben a topicban részletessen ki kellene térnünk a vezértengelyek átalakításának cseréjének szempontjaira szükségességére és a csere egyébb követelményeire gondolok itt a megfelelő tengelyméret kiválsztására a hozzá szükséges perifériák cseréjére pl:szeleprugók rugótányérok vezetők lapkák és egyébb kellékek sokaságára.És nem tudom mi a véleményetek a hf hez tartozó szívósor airbox folytószelep folytószelepsor szükségességéről okosításáról-szerintem az is idevág?


Szivó motoroknál érdekes téma ez a direktszűrő. Pl a Hondának az 1.6-os VTI motorjai meggyenygülnek a direkszűrő miatt. Mérések igazolnak -3-4 lóerőt. De az tény, hogy nagyon agresszív a hangja.
Soha nem felejtem el, amikor az M10-es motoromon két Delorto üvöltött, és direktszűrű szivacsból levegőszürőket csináltam mind a négy tütére. Egyforma hosszú volt mind a négy, de túl hosszúnak találtam őket, és esztétikai megfontolásból rövidebre vágtam őket kb. 4cm-el. Megdöbbentem!
A autó sokkal nyomatékosabb volt alul, meg nem szívesen húzott felül!Smile
1500-as fordulattól szépen forgott harmadikba.
Aztán egy este egy gyorsulás idejére levettem mind a négyet, kíváncsi voltam...
Levegőszűrő nélkül, szerencsétlen 3000-fordulatig azt sem tudta,hogy hol van! Hebegett habogot, tüsszögött mindent csinált csak a dolgát nem:) De aztán 3000 fölött szépen megindult, és tovább is forgott.
Szóval ezek után egy kissé szkeptikus vagyok, bár én is vettem nemrégen ilyet. Szerencsétlen karburátoroknál ezek a problémák nagyobbak, mert nem képesek leveő tömeget mérni stb.
Tényleg eljárt az idő felettük.


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
I-scream
2007.12.05. 13:30   






lezsi írta:
Szerintem erdemes merni.
Nyomasesest a szivo agban. Legszuro utan, legtomegmero utan, stb.
Mondjuk ehhez nem art egy manometer, vagy aki hazilag szeret barkacsolni:




Utana mar konnyu eldonteni, hogy melyik komponens mennyit fojt.
Cool


Ez egy igen jó találmány lenne,de nem értem a működését. Ha a tömlőt rácsatlakoztatod a szívórészbe,beszippantja a vizet. ?


   757    2006.07.09. 23:40
lezsi
2007.12.05. 12:26   






Szerintem erdemes merni.
Nyomasesest a szivo agban. Legszuro utan, legtomegmero utan, stb.
Mondjuk ehhez nem art egy manometer, vagy aki hazilag szeret barkacsolni:




Utana mar konnyu eldonteni, hogy melyik komponens mennyit fojt.
Cool


   3215    2005.06.08. 14:21
I-scream
2007.12.05. 11:35   






[quote="ZSOSZ"][quote="BOLTON325IA"]
I-scream írta:
ZSOSZ írta:

]És nem tudom mi a véleményetek a hf hez tartozó szívósor airbox folytószelep folytószelepsor szükségességéről okosításáról-szerintem az is idevág?

Szerintem nagyon is fontos része a tuningnak Mad
Jó példa erre 02es széria 2002es és 2002ti modelljei!(szerettem csinálni őket)
2002ben-1 torku -30 körüli-karbi van-100le
2002ti-U.e a motor-2 40es SOLEXel-120le
Elektronika mit sem ér,ha a másik oldal széria
PL.:programozott befecskendezés-kontra eredeti veztengely
Többlet üzemanyag már meg van-csak a hozzá való levegőből kevés Shocked
Ha valaki iszonyatot akar én a siktolattyura szavazok! Mad HAsonló a kismotorok karbijában elmozduló izére Very Happy
Majd keresek képeket erről a megoldásról Mad



Engem is érdekel a síktolattyús megoldás,jöhet a kép!
A légszűrővel kapcsolatban van még két érv a gyári papír szűrő mellett:
Egyrészt a műanyag ház hőszigeteli a szívott levegőt a meleg motortól(mint az e36m3-asok OBD II. tuningkitben),másrészt,a papírszűrő jobban szűri a koszt,tehát kíméli a motort.Sportmotornál ugye nem 600.000 km a cél,de a direktszűrőkből pont akkor szippantja be esetleg a koszt,amikor az a legveszélyesebb:Nagy fordulaton.
Megoldás: nagyob,v 2db papírszűrő Surprised



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2007.12.06. 15:42 (1).

   757    2006.07.09. 23:40
ZSOSZ
2007.12.05. 08:42   






[quote="BOLTON325IA"][quote="I-scream"]
ZSOSZ írta:

]És nem tudom mi a véleményetek a hf hez tartozó szívósor airbox folytószelep folytószelepsor szükségességéről okosításáról-szerintem az is idevág?

Szerintem nagyon is fontos része a tuningnak Mad
Jó példa erre 02es széria 2002es és 2002ti modelljei!(szerettem csinálni őket)
2002ben-1 torku -30 körüli-karbi van-100le
2002ti-U.e a motor-2 40es SOLEXel-120le
Elektronika mit sem ér,ha a másik oldal széria
PL.:programozott befecskendezés-kontra eredeti veztengely
Többlet üzemanyag már meg van-csak a hozzá való levegőből kevés Shocked
Ha valaki iszonyatot akar én a siktolattyura szavazok! Mad HAsonló a kismotorok karbijában elmozduló izére Very Happy
Majd keresek képeket erről a megoldásról Mad


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2007.12.05. 06:40   






Szerintem légszürő tuningnál következő a sorrend:
-eredeti-ház körbevágva-ahogy I-scream is irta
-eredetit nagyobbra cserélni-eddig papir szürök
-eredeti helyére méretben azonos szövetszürőt
-direkt szürők
Látom,sok a mellette és az ellene szóló érv
Én elfogadom azt mikor összehasonlitják az adott szürő kapacitását az u.akkora felületü papirszürőjével és ezt rá is irják a csomagolásra.Mondjuk ezt a komolyabb márkáknál látni
Mikor van értelme a cserének?
Amikor valami változtatva lett a motoron és indokolt a többlet levegő


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
BOLTON325IA
2007.12.04. 23:34   






I-scream írta:
ZSOSZ írta:
Jól leragadtunk a portolás témájánál Szemcsis Szerintem ezt már jobban nem lehet kivesézni
De ez a hengerfej és kapcsolt részeinek tuningolásánál kb.annyi,mint a télikabáton 1gomb.Persze-persze kell ez is,de nem ez határozza meg 1 motor teljesitményét igazán Confused
Haladjunk sorba szépen:szivocsonk-pillangószelep-vagy más esetleg Mad
portolás-kibeszélve
szelepek-formája-sulya-átmérője-stb-stb.....
talán legfontosabb-VEZTENGELY-himbák-tőkék-rugotá
nyér-rugok
égőtér
és biztos még sok minden,de most hirtelen ennyi jutott az eszembe
Szóval SZAKIK várom a folytatást Kacsint !-és ezzel nem vagyok egyedül,szerintem sok érdekesség fog előkerülni a süllyesztőből,tessék szürkeállományt megdolgoztatni


Jó,akkor kezdjük az elején.Légszűrő.Az enyémen épp egy 1.3 motorra való van(nem az én szerzeményem Béke ).Tény,hogy a 2.3-as motor bőven kiforog vele.De vajh,egy igazi,méretes direktszűrőnek van érezhető hatása?
Én igazából arra voksolok,h egy gyári szűrőházról körbevágom a palástrészt,már jóval több levegőt képes szállítani.
Egyszer egy trabin ki is próbáltam,az eredmény meggyőző volt.


Ez enyém /d=24cm h=16cm és önmagában szerintem nem sok haszna van maximum annyi hogy nagyot szörcsög mikor lelépem de nem szörcsög mert nem okoz a 2,7 nek gondot , hogy átszívja rajta a levegőt,ha fele ekkora lenne a szűrő jobban szörcsögne mert kissebb fekületen nagyobb ellenállásba ütközne(kisebb felületen kellene ugyan azt a levegőmennyiséget berántania),NEM VÉLETLENÜL vannak a szűrők méretezve ccm hez és vagy teljesítményhez.Szerintem ebben a topicban részletessen ki kellene térnünk a vezértengelyek átalakításának cseréjének szempontjaira szükségességére és a csere egyébb követelményeire gondolok itt a megfelelő tengelyméret kiválsztására a hozzá szükséges perifériák cseréjére pl:szeleprugók rugótányérok vezetők lapkák és egyébb kellékek sokaságára.És nem tudom mi a véleményetek a hf hez tartozó szívósor airbox folytószelep folytószelepsor szükségességéről okosításáról-szerintem az is idevág?


OO==[][]==OO

Szigetvár    391    2006.02.11. 15:57
I-scream
2007.12.04. 18:25   






ZSOSZ írta:
Jól leragadtunk a portolás témájánál Szemcsis Szerintem ezt már jobban nem lehet kivesézni
De ez a hengerfej és kapcsolt részeinek tuningolásánál kb.annyi,mint a télikabáton 1gomb.Persze-persze kell ez is,de nem ez határozza meg 1 motor teljesitményét igazán Confused
Haladjunk sorba szépen:szivocsonk-pillangószelep-vagy más esetleg Mad
portolás-kibeszélve
szelepek-formája-sulya-átmérője-stb-stb.....
talán legfontosabb-VEZTENGELY-himbák-tőkék-rugotá
nyér-rugok
égőtér
és biztos még sok minden,de most hirtelen ennyi jutott az eszembe
Szóval SZAKIK várom a folytatást Kacsint !-és ezzel nem vagyok egyedül,szerintem sok érdekesség fog előkerülni a süllyesztőből,tessék szürkeállományt megdolgoztatni


Jó,akkor kezdjük az elején.Légszűrő.Az enyémen épp egy 1.3 motorra való van(nem az én szerzeményem Béke ).Tény,hogy a 2.3-as motor bőven kiforog vele.De vajh,egy igazi,méretes direktszűrőnek van érezhető hatása?
Én igazából arra voksolok,h egy gyári szűrőházról körbevágom a palástrészt,már jóval több levegőt képes szállítani.
Egyszer egy trabin ki is próbáltam,az eredmény meggyőző volt.


   757    2006.07.09. 23:40
ZSOSZ
2007.12.04. 18:08   






Jól leragadtunk a portolás témájánál Szemcsis Szerintem ezt már jobban nem lehet kivesézni
De ez a hengerfej és kapcsolt részeinek tuningolásánál kb.annyi,mint a télikabáton 1gomb.Persze-persze kell ez is,de nem ez határozza meg 1 motor teljesitményét igazán Confused
Haladjunk sorba szépen:szivocsonk-pillangószelep-vagy más esetleg Mad
portolás-kibeszélve
szelepek-formája-sulya-átmérője-stb-stb.....
talán legfontosabb-VEZTENGELY-himbák-tőkék-rugotá
nyér-rugok
égőtér
és biztos még sok minden,de most hirtelen ennyi jutott az eszembe
Szóval SZAKIK várom a folytatást Kacsint !-és ezzel nem vagyok egyedül,szerintem sok érdekesség fog előkerülni a süllyesztőből,tessék szürkeállományt megdolgoztatni


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
Vasilij Zajcev
2007.12.04. 11:35   






I-scream írta:
Na, kiagyaltam egy olcsó egyszerű megoldást. Hintőporral leszórni a felületet, aztán meg a jó öreg FBS-el feltölteni. A hátránya az, hogy egy-két napot kell várni, míg megköt. Az fbs nem fog deformálódni,mert rugalmas.





Mi az az fbs? Surprised[/quote]

Az F.BS egy szilikonbázison felépített paszta konzisztenciájú egykomponensű ragasztó és tömítőanyag, hidegen térhálósodó 100%-os szilikon. Megkötés után rugalmas marad, Hőállósága -50° és +200° között Smile
500 ft körül van egy tubus.


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
I-scream
2007.12.03. 19:32   






ZSOSZ írta:
Mi az az fbs? Surprised

Olyan mint a sziloplaszt,transzparens-csak mint 1 nagyobb fogkrémes tubus akkora.Zöld-fehér szinü a tubus,ha jól emlékszem Kacsint[/quote]

kösz,utánanézek!


   757    2006.07.09. 23:40
ZSOSZ
2007.12.03. 18:26   






Mi az az fbs? Surprised[/quote]
Olyan mint a sziloplaszt,transzparens-csak mint 1 nagyobb fogkrémes tubus akkora.Zöld-fehér szinü a tubus,ha jól emlékszem Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
I-scream
2007.12.03. 18:01   






Na, kiagyaltam egy olcsó egyszerű megoldást. Hintőporral leszórni a felületet, aztán meg a jó öreg FBS-el feltölteni. A hátránya az, hogy egy-két napot kell várni, míg megköt. Az fbs nem fog deformálódni,mert rugalmas.[/quote]




Mi az az fbs? Surprised


   757    2006.07.09. 23:40
Vasilij Zajcev
2007.12.03. 16:23   






I-scream írta:
Vasilij Zajcev írta:
I-scream írta:
Vasilij Zajcev írta:
lezsi írta:
Vasilij Zajcev írta:
Itt egy szellemes megoldás arra, hogy hogyan lehet egyformára csinálni a járatokat.
Gipszmintát kell venni, és utána jól látszanak a különbségek.


[/img]

[img]
[img]

[/img]


Azert azt megneznem, hogy hogyan veszi ki egyben a gipszmintat az egester+torkokrol Smile

Amugy a gyarak ujabban meginkabb leszarjak ezt a kerdest, elektronika kompenzalja a hengerenkenti eltereseket, aztan jonapot. (Persze ez a teljesitmenynek nem kedvez, de a turesbe boven belefer, es olcsobb)


Igen, pontatlan voltam, mert nem gipsz az, hanem egy olyan anyag ami miután megköt rugalmas marad. Modellezök használják, no meg a fogorvosok, mikor mintát vesznek a fogsorrólSmile

Meg egyébként is, egyszerűen le kell vágni róla a HF-et!Smile
DDD


Ezt a verziót továbbfejleszthetnénk,ha mondjuk a minta nem töltené ki az egész HF-et,csak 2-3 sablonszerű lapkát mozgatnánk csatornáról csatornára. Azért látom ennek értelmét,mert így rögtön meg lehet érezni,ha adott ponton megszorul,vagy kotyog.
Egyébként nem ismerem ezt a technológiát.


Ezt nem nagyon értem. Kifejtenéd bővebben?



Itt arra gondoltam,hogy az elsőt felköböljük,amennyire lehet,arról le kéne venni a méreteket minnél több helyen,vmi könnyen alakítható anyaggal. Ez az,amire még nem találtam megoldást,talán a műanyag,vagy többrétegű,összeragasztott alufólia lenne a legjobb.Ha ez megvan,utána már csak a sablont kellene átpróbálni minden csatornába,és addig faragni,amíg el nem éri a sablon méretét.
Ez sem tökéletes megoldás,de purhabossal meg az a baj,hogy ha egyszer a kiszedésnél eldeformálódik,nem ugyanabba az alakba fog visszaállni.Meg ugye a szelepvezető alapba megfogja az egészet,aztán a hab csak két darabba jön ki.





Na, kiagyaltam egy olcsó egyszerű megoldást. Hintőporral leszórni a felületet, aztán meg a jó öreg FBS-el feltölteni. A hátránya az, hogy egy-két napot kell várni, míg megköt. Az fbs nem fog deformálódni,mert rugalmas.


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
ZSOSZ
2007.12.02. 21:20   






lezsi írta:
Talaltam nehany erdekes tablazatot M30 vezmutengelyre:






Én ezt találtam a német e30 oldalon m30as veztengely cserére



Persze a tengelygyártó cégek jóval szélesebb skálán dolgoznak,de 1 próbát az ilyen is megér-ne Mad


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
I-scream
2007.12.01. 12:46   






Vasilij Zajcev írta:
I-scream írta:
Vasilij Zajcev írta:
lezsi írta:
Vasilij Zajcev írta:
Itt egy szellemes megoldás arra, hogy hogyan lehet egyformára csinálni a járatokat.
Gipszmintát kell venni, és utána jól látszanak a különbségek.


[/img]

[img]
[img]

[/img]


Azert azt megneznem, hogy hogyan veszi ki egyben a gipszmintat az egester+torkokrol Smile

Amugy a gyarak ujabban meginkabb leszarjak ezt a kerdest, elektronika kompenzalja a hengerenkenti eltereseket, aztan jonapot. (Persze ez a teljesitmenynek nem kedvez, de a turesbe boven belefer, es olcsobb)


Igen, pontatlan voltam, mert nem gipsz az, hanem egy olyan anyag ami miután megköt rugalmas marad. Modellezök használják, no meg a fogorvosok, mikor mintát vesznek a fogsorrólSmile

Meg egyébként is, egyszerűen le kell vágni róla a HF-et!Smile
DDD


Ezt a verziót továbbfejleszthetnénk,ha mondjuk a minta nem töltené ki az egész HF-et,csak 2-3 sablonszerű lapkát mozgatnánk csatornáról csatornára. Azért látom ennek értelmét,mert így rögtön meg lehet érezni,ha adott ponton megszorul,vagy kotyog.
Egyébként nem ismerem ezt a technológiát.


Ezt nem nagyon értem. Kifejtenéd bővebben?



Itt arra gondoltam,hogy az elsőt felköböljük,amennyire lehet,arról le kéne venni a méreteket minnél több helyen,vmi könnyen alakítható anyaggal. Ez az,amire még nem találtam megoldást,talán a műanyag,vagy többrétegű,összeragasztott alufólia lenne a legjobb.Ha ez megvan,utána már csak a sablont kellene átpróbálni minden csatornába,és addig faragni,amíg el nem éri a sablon méretét.
Ez sem tökéletes megoldás,de purhabossal meg az a baj,hogy ha egyszer a kiszedésnél eldeformálódik,nem ugyanabba az alakba fog visszaállni.Meg ugye a szelepvezető alapba megfogja az egészet,aztán a hab csak két darabba jön ki.


   757    2006.07.09. 23:40
lezsi
2007.11.30. 19:46   






Vasilij Zajcev írta:

Ez naggyon komoly! Hol találtad, ha nem vagyok "vidisgréc"!?


Nemtom mar, valami kulfoldi forumon linkelte be valaki. Talan bimmerforums.com...


   3215    2005.06.08. 14:21
Vasilij Zajcev
2007.11.30. 17:58   






lezsi írta:
Talaltam nehany erdekes tablazatot M30 vezmutengelyre:







Ez naggyon komoly! Hol találtad, ha nem vagyok "vidisgréc"!?


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
lezsi
2007.11.30. 15:50   






Talaltam nehany erdekes tablazatot M30 vezmutengelyre:







   3215    2005.06.08. 14:21
Vasilij Zajcev
2007.11.29. 18:25   






Itt egy konkrét példa, amikor a bővítés helyett, szűkítést hajtanak végre tuning gyanánt, ráadásul egy speedmotornál. 95-ös ZX9R.
Emberünk epoxigyantával dolgozik:


[img]

[/img]

[img]

[/img]

[img]

[/img]


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
Vasilij Zajcev
2007.11.29. 13:50   






I-scream írta:
Vasilij Zajcev írta:
lezsi írta:
Vasilij Zajcev írta:
Itt egy szellemes megoldás arra, hogy hogyan lehet egyformára csinálni a járatokat.
Gipszmintát kell venni, és utána jól látszanak a különbségek.


[/img]

[img]
[img]

[/img]


Azert azt megneznem, hogy hogyan veszi ki egyben a gipszmintat az egester+torkokrol Smile

Amugy a gyarak ujabban meginkabb leszarjak ezt a kerdest, elektronika kompenzalja a hengerenkenti eltereseket, aztan jonapot. (Persze ez a teljesitmenynek nem kedvez, de a turesbe boven belefer, es olcsobb)


Igen, pontatlan voltam, mert nem gipsz az, hanem egy olyan anyag ami miután megköt rugalmas marad. Modellezök használják, no meg a fogorvosok, mikor mintát vesznek a fogsorrólSmile

Meg egyébként is, egyszerűen le kell vágni róla a HF-et!Smile
DDD


Ezt a verziót továbbfejleszthetnénk,ha mondjuk a minta nem töltené ki az egész HF-et,csak 2-3 sablonszerű lapkát mozgatnánk csatornáról csatornára. Azért látom ennek értelmét,mert így rögtön meg lehet érezni,ha adott ponton megszorul,vagy kotyog.
Egyébként nem ismerem ezt a technológiát.


Ezt nem nagyon értem. Kifejtenéd bővebben?


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
Vasilij Zajcev
2007.11.29. 13:47   






Előre sejtettem, hogy ha valaminek bármilyen köze van a fogászathoz, akkor nagyon drága. 700ml kiszerelésben árulják, dehát ennyi egyszeri mintavételre sem lenne elégSmile
Nem baj, át kell menni a szobrász vonalra. Ott gondolom olcsóbb,mert ott sok kell. Valami szilikon alapú anyagot kell keresni, mert az rugalmas, így könnyen kijőn a szívótorokból, és utána visszaáll az eredeti formára.


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
ZSOSZ
2007.11.29. 08:14   






Purhabot bele-neki,azt minden bokorban kapni és maximálisan kitöltené a teret Shocked Csak hogy jön ki az fránya Surprised


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  19 / 20 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére