POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
19 / 20 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Kipufogó rendszerek, leömlők

lezsi
2007.12.04. 17:17   






Nem ertek a temahoz, de lattam egyszer TV-ben (talan American HotRod musorban), ahogy osszepontoztak a kocsi alatt egy dupla 3.5-4"-os rendszert ivekbol es egyenesekbol, nem tudom milyen anyagbol, de mar azt siman elfogadtam volna.

Erre azt lekaptak rola, valamilyen 3D scannerrel bedigitalizaltak a fobb parametereit, es ez alapjan egy nagy gep (talan hidegen huzo?) kb. 10 masodperc alatt mindenki szeme lattara lehajtogatta ugyanazt a format egy kb. 5m hosszu ugyanolyan vastag csobol (egy darabbol!)

Nem volt rajta sem rogyas sem horpadas. Hogy ki volt-e tomve azt nem tudom, de a belso redok ellen megoldas lehet, ha hajlitas kozben szethuzza a csovet, vagyis az iv kulso oldalat nyujtja.


   3215    2005.06.08. 14:21
Vasilij Zajcev
2007.12.04. 16:59   






Janoka írta:
Érdekes téma a kipuff gyártás...
Mikor megvettem a supersprint 6osleömlőt ugy gondoltam keresek egy olyan céget, aki hasonló minőségben itthon megcsinálja a középső dobrészeket és ennek hajlított csöveit.
Nosza vettem is heggesztett RM csövet 50mmes külsőátmérőben és 1.5ös falvastagsággal.
Körülbelül 10ezer ft volt a telefonköltségem, mire kezdett kikristályosodni a dolog. Mondanom sem kell, hogy nem pozitív irányba. Néhány nagyobb cég azt mondta, hogy el kell vágni, aztán összeheggeszteni. Nekem nem tetszett igy, mert ezeken a supersprint termékeken nem ezt láttam. Szerintem a hajlításnál nincs jobb és ha a magyar mesterek ezt nem tudják megcsinálni, akkor nem valók kipufogósnak!!!
Sajnos sok ilyennel találkoztam, mindenütt csak a negatív hullámok ,nem lehet megcsinálni, megrogyik, meg hozzak homokot, ami száraz, stb.
Méghogy én hozzak a kipufogosnak homokot ami száraz?!Meg rakjak patentiveket bele?
B.zzz az ilyen hozzáállásba.
Olaszba miért tudták azt a saválló csövet rendesen meghajtani?
Sőt olyanról is hallottam, hogy sablonba teszik a hajlítás után és felfujják vízzel, hogy szép legyen, kb 2000barral. Ott megy ez mi? Hydroformingnak hívják vagy mi...
Itthon meg heggeszd össze, aztán a varacskokat majd kerülgeti a gáz ahogy tudja. Király! Kacsint
Azért mindíg kiderül, hogy itthon mintha kicsit megrekedtünk volna Sad
És bocs ha jókezű mestert megsértettem volna, de azért kevés kipufogósnak van teljesítménymérő padja. Elgondolkoztató ezek után a garantált 5-10%os teljesítménynövekedés...


[img]Szerintem a problémát nem a magyar szakik technikai hátterében kellene keresni, hanem a szellemi felkészültségükben. Tisztelet a kívételnek, de sokszor fingjuk sincs hogy mivel dolgoznak! Ha megkérdezed hogy milyen anyagból dolgozna, akkor elmondja az anyag fizikai paramétereit, meg azt hogy saválló, vagy éppen nem. Ha pontosan kíváncsi vagy rá, hogy miből van, vagy talán tudod, és mondod, hogy pl AISI4130-anyag kellene akkor nagyon hülyén tudnak nézni, vagy éppen férfiasan bevalja hogy nem tudja mi ez, mert ahová anyagért jár, ott ilyen nincs.
Ha nem tudja, hogy mivel dolgozik, akkor hogyan lehetne elvárni tőle azt, hogy tudja, hogy pontosan hány fokra kell melegítenie az anyagot ahhoz, hogy jól alakítható legyen, de még ne melegítse túl? Kérnek bizonyítványt az anyagról?
Egy mobiltelefon áráért már olyan lézeres infra hőfokmérőt lehet venni, ami termóellemel 1400 fokig mér. Használnak ilyet? Én nem nagyon láttam , csak ha elmegyek szörföni a netre ebben a témában. Azt sem tudják, hogyan kell ledugózni a csövet miután megtöltik homokkal...
[/img]


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
345i
2007.12.04. 15:50   






powered írta:
Janoka írta:
Érdekes téma a kipuff gyártás...
Mikor megvettem a supersprint 6osleömlőt ugy gondoltam keresek egy olyan céget, aki hasonló minőségben itthon megcsinálja a középső dobrészeket és ennek hajlított csöveit.
Nosza vettem is heggesztett RM csövet 50mmes külsőátmérőben és 1.5ös falvastagsággal.
Körülbelül 10ezer ft volt a telefonköltségem, mire kezdett kikristályosodni a dolog. Mondanom sem kell, hogy nem pozitív irányba. Néhány nagyobb cég azt mondta, hogy el kell vágni, aztán összeheggeszteni. Nekem nem tetszett igy, mert ezeken a supersprint termékeken nem ezt láttam. Szerintem a hajlításnál nincs jobb és ha a magyar mesterek ezt nem tudják megcsinálni, akkor nem valók kipufogósnak!!!
Sajnos sok ilyennel találkoztam, mindenütt csak a negatív hullámok ,nem lehet megcsinálni, megrogyik, meg hozzak homokot, ami száraz, stb.
Méghogy én hozzak a kipufogosnak homokot ami száraz?!Meg rakjak patentiveket bele?
B.zzz az ilyen hozzáállásba.
Olaszba miért tudták azt a saválló csövet rendesen meghajtani?
Sőt olyanról is hallottam, hogy sablonba teszik a hajlítás után és felfujják vízzel, hogy szép legyen, kb 2000barral. Ott megy ez mi? Hydroformingnak hívják vagy mi...
Itthon meg heggeszd össze, aztán a varacskokat majd kerülgeti a gáz ahogy tudja. Király! Kacsint
Azért mindíg kiderül, hogy itthon mintha kicsit megrekedtünk volna Sad
És bocs ha jókezű mestert megsértettem volna, de azért kevés kipufogósnak van teljesítménymérő padja. Elgondolkoztató ezek után a garantált 5-10%os teljesítménynövekedés...

Szia! Én is hallottam erről az eljárásról. Asszem v.melyik Harley Davidson vázat készítik így. De nem a hajlítással volt gondjuk, hanem a kis redőkkel a hajlítás belső oldalán.

Dabason nekem végighajlították a dupla ötvenes rendszert homok és gond nélül rozsdamentesből. Nem ez a gond, hanem amit Powered vázolt, a cső belső íve a hajlítás irányába megbordázódik mint egy drapéria. Viszont ezt is ki lehet küszöbölni; kissebb falvastagságú csővel.


Kecskemét    485    2007.11.15. 20:27
powered
2007.12.04. 12:47   






Janoka írta:
Érdekes téma a kipuff gyártás...
Mikor megvettem a supersprint 6osleömlőt ugy gondoltam keresek egy olyan céget, aki hasonló minőségben itthon megcsinálja a középső dobrészeket és ennek hajlított csöveit.
Nosza vettem is heggesztett RM csövet 50mmes külsőátmérőben és 1.5ös falvastagsággal.
Körülbelül 10ezer ft volt a telefonköltségem, mire kezdett kikristályosodni a dolog. Mondanom sem kell, hogy nem pozitív irányba. Néhány nagyobb cég azt mondta, hogy el kell vágni, aztán összeheggeszteni. Nekem nem tetszett igy, mert ezeken a supersprint termékeken nem ezt láttam. Szerintem a hajlításnál nincs jobb és ha a magyar mesterek ezt nem tudják megcsinálni, akkor nem valók kipufogósnak!!!
Sajnos sok ilyennel találkoztam, mindenütt csak a negatív hullámok ,nem lehet megcsinálni, megrogyik, meg hozzak homokot, ami száraz, stb.
Méghogy én hozzak a kipufogosnak homokot ami száraz?!Meg rakjak patentiveket bele?
B.zzz az ilyen hozzáállásba.
Olaszba miért tudták azt a saválló csövet rendesen meghajtani?
Sőt olyanról is hallottam, hogy sablonba teszik a hajlítás után és felfujják vízzel, hogy szép legyen, kb 2000barral. Ott megy ez mi? Hydroformingnak hívják vagy mi...
Itthon meg heggeszd össze, aztán a varacskokat majd kerülgeti a gáz ahogy tudja. Király! Kacsint
Azért mindíg kiderül, hogy itthon mintha kicsit megrekedtünk volna Sad
És bocs ha jókezű mestert megsértettem volna, de azért kevés kipufogósnak van teljesítménymérő padja. Elgondolkoztató ezek után a garantált 5-10%os teljesítménynövekedés...

Szia! Én is hallottam erről az eljárásról. Asszem v.melyik Harley Davidson vázat készítik így. De nem a hajlítással volt gondjuk, hanem a kis redőkkel a hajlítás belső oldalán.


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
Janoka
2007.12.04. 12:28   






Érdekes téma a kipuff gyártás...
Mikor megvettem a supersprint 6osleömlőt ugy gondoltam keresek egy olyan céget, aki hasonló minőségben itthon megcsinálja a középső dobrészeket és ennek hajlított csöveit.
Nosza vettem is heggesztett RM csövet 50mmes külsőátmérőben és 1.5ös falvastagsággal.
Körülbelül 10ezer ft volt a telefonköltségem, mire kezdett kikristályosodni a dolog. Mondanom sem kell, hogy nem pozitív irányba. Néhány nagyobb cég azt mondta, hogy el kell vágni, aztán összeheggeszteni. Nekem nem tetszett igy, mert ezeken a supersprint termékeken nem ezt láttam. Szerintem a hajlításnál nincs jobb és ha a magyar mesterek ezt nem tudják megcsinálni, akkor nem valók kipufogósnak!!!
Sajnos sok ilyennel találkoztam, mindenütt csak a negatív hullámok ,nem lehet megcsinálni, megrogyik, meg hozzak homokot, ami száraz, stb.
Méghogy én hozzak a kipufogosnak homokot ami száraz?!Meg rakjak patentiveket bele?
B.zzz az ilyen hozzáállásba.
Olaszba miért tudták azt a saválló csövet rendesen meghajtani?
Sőt olyanról is hallottam, hogy sablonba teszik a hajlítás után és felfujják vízzel, hogy szép legyen, kb 2000barral. Ott megy ez mi? Hydroformingnak hívják vagy mi...
Itthon meg heggeszd össze, aztán a varacskokat majd kerülgeti a gáz ahogy tudja. Király! Kacsint
Azért mindíg kiderül, hogy itthon mintha kicsit megrekedtünk volna Sad
És bocs ha jókezű mestert megsértettem volna, de azért kevés kipufogósnak van teljesítménymérő padja. Elgondolkoztató ezek után a garantált 5-10%os teljesítménynövekedés...


Mindíg tövig nyomd (a gázt)!

06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
ZSOSZ
2007.12.04. 09:20   









Itt vannak a képletek amik talán megkönnyitik 1jó rendszer megtervezését Mad
Régebben-25éve-ezt táblázatból néztük ki a suliban.Próbálták ezt is 1xüsiteni Confused
Elméleti szakiknak ajállom,utána adják le a "rendelést" a szakinak,hátha nem
balhéznak össze az elkészités során Mad
Meglepő,hogy pl.1 90'os patentiv ellenállása mennyi 1nes csöével 1nértékü,és ezt nem szabad-kéne- figyelmen kivül hagyni,ha valaki jó kipufogót szeretne
Sok sikert ha valaki rászánná magát Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2007.11.28. 08:47   






Cool

[/quote]
Nem szeretnék nagyon beleszólni a nagyok dolgába, de szerintem ez a melegítéses hajlítás felejtős. Kiégeted az ötvöző anyagok elég jelentős részét, ha annyira megmelegíted, hogy tudd tekerni...[/quote]

Még nem csináltam,de hallottam én is erről a homokkal töltős eljárásról.
Nekem anno a kipufogós azért nem vállalta 6leömlő elkészítését,mert állítólag a hőterheléstől eltörik Surprised Vagy csak nem akart vele sz..ni.[/quote]
Nem fehér izzásra gondoltam én sem,mikor a melegitésről irtam
De nem adom meg az esélyt a szétégésre,ezért is dolgozok savállóval.Macerásabb,de kifizetődő.Eszi a korongot,akármivel nem lehet heggeszteni,szivóssághából eredően nehezbben hajlitható
Ha valaki csinálni szeretne javallom a 1.5-2.0mm-es falvastagságu cső használatát!
Szerintem a mestörnek csak fájt a haja hogy megcsinálja Szemcsis
De gondolj bele,megérné melegitgetni apparáttal-akármivel a csövet hogy szebb legyen az ive.Az ár-érték arányra is figyelni kell-ene Cool


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
I-scream
2007.11.27. 21:27   






zoombi írta:
ZSOSZ írta:
Ez helyes meglátás Kacsint Szemcsis


Gondolom a komoly tervezők (BMW, Hartge,Alpina) Mindezeket figyelembeveszik, ezért is kerül százekrekbe egy hengerenkénti leömlő.
Látszólag a tűzfaltól távolodva egyre hosszabb a gázok útja és ugyanakkor kevésbé tekeredik.Tehát megfelene a Zsosz által leírt paramétereknek?
Ithon ezek mintájára olcsobban el lehetne készíteni, különösebb mérések nélkül. Utángyártottal (hazai) esetleg tapasztalata vkinek?

Amit felraktál képet szerintem a nyerő


Én csak hasonlót tudnék.Ismerve a lehetőségeimet és most itt nem arra gondolok hogy COval vagy kevert gázzal vagy netán argonnal hegesztenék.
A csövek meghajlitására gondolok.Próbálkoztam már homokkal megtöltve,melegitve.Nem az igazi,vagy csak én bénáztam Sad
Számomra ami legjárhatobb-és olcsó is-kipufogógyártóval meghajlittatni a csövet sablon alapján-persze az is kell-és otthon a kivánt méretre igazitva összehegeszteni.Kb.FELÉBŐL JÖN KI A HASZNÁLT JÓFAJTÁNAK!40-80e
És akkor hol a többi része a rendszernek?! Cool

[/quote]
Nem szeretnék nagyon beleszólni a nagyok dolgába, de szerintem ez a melegítéses hajlítás felejtős. Kiégeted az ötvöző anyagok elég jelentős részét, ha annyira megmelegíted, hogy tudd tekerni...[/quote]

Még nem csináltam,de hallottam én is erről a homokkal töltős eljárásról.
Nekem anno a kipufogós azért nem vállalta 6leömlő elkészítését,mert állítólag a hőterheléstől eltörik Surprised Vagy csak nem akart vele sz..ni.


   757    2006.07.09. 23:40
zoombi
2007.11.27. 19:32   






ZSOSZ írta:
Ez helyes meglátás Kacsint Szemcsis


Gondolom a komoly tervezők (BMW, Hartge,Alpina) Mindezeket figyelembeveszik, ezért is kerül százekrekbe egy hengerenkénti leömlő.
Látszólag a tűzfaltól távolodva egyre hosszabb a gázok útja és ugyanakkor kevésbé tekeredik.Tehát megfelene a Zsosz által leírt paramétereknek?
Ithon ezek mintájára olcsobban el lehetne készíteni, különösebb mérések nélkül. Utángyártottal (hazai) esetleg tapasztalata vkinek?[/quote]
Amit felraktál képet szerintem a nyerő


Én csak hasonlót tudnék.Ismerve a lehetőségeimet és most itt nem arra gondolok hogy COval vagy kevert gázzal vagy netán argonnal hegesztenék.
A csövek meghajlitására gondolok.Próbálkoztam már homokkal megtöltve,melegitve.Nem az igazi,vagy csak én bénáztam Sad
Számomra ami legjárhatobb-és olcsó is-kipufogógyártóval meghajlittatni a csövet sablon alapján-persze az is kell-és otthon a kivánt méretre igazitva összehegeszteni.Kb.FELÉBŐL JÖN KI A HASZNÁLT JÓFAJTÁNAK!40-80e
És akkor hol a többi része a rendszernek?! Cool

[/quote]
Nem szeretnék nagyon beleszólni a nagyok dolgába, de szerintem ez a melegítéses hajlítás felejtős. Kiégeted az ötvöző anyagok elég jelentős részét, ha annyira megmelegíted, hogy tudd tekerni...


   49    2007.01.28. 17:10
Levin
2007.11.27. 17:34   






Sziasztok!
Kipufogó tervezéssel,méretezéssel kapcsolatban nem tud vki szakirodalmat?
Smile


Tápiószecső    47    2007.02.14. 00:42
ZSOSZ
2007.11.24. 18:28   






Ez helyes meglátás Kacsint Szemcsis[/quote]

Gondolom a komoly tervezők (BMW, Hartge,Alpina) Mindezeket figyelembeveszik, ezért is kerül százekrekbe egy hengerenkénti leömlő.
Látszólag a tűzfaltól távolodva egyre hosszabb a gázok útja és ugyanakkor kevésbé tekeredik.Tehát megfelene a Zsosz által leírt paramétereknek?
Ithon ezek mintájára olcsobban el lehetne készíteni, különösebb mérések nélkül. Utángyártottal (hazai) esetleg tapasztalata vkinek?[/quote]
Amit felraktál képet szerintem a nyerő


Én csak hasonlót tudnék.Ismerve a lehetőségeimet és most itt nem arra gondolok hogy COval vagy kevert gázzal vagy netán argonnal hegesztenék.
A csövek meghajlitására gondolok.Próbálkoztam már homokkal megtöltve,melegitve.Nem az igazi,vagy csak én bénáztam Sad
Számomra ami legjárhatobb-és olcsó is-kipufogógyártóval meghajlittatni a csövet sablon alapján-persze az is kell-és otthon a kivánt méretre igazitva összehegeszteni.Kb.FELÉBŐL JÖN KI A HASZNÁLT JÓFAJTÁNAK!40-80e
És akkor hol a többi része a rendszernek?! Cool



ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
nandi
2007.11.24. 16:33   






zacc írta:
ZSOSZ írta:
Erdekes a tema... de meglepne, ha mindezek a parameterek (csohossz, kanyarok behelyettesitese, stb.) fuggetlenek lennenek a konkret aramlasi sebessegtol - tehat fordulattol/terhelestol.
-Es akkor mar borul is a bili. Vagy nem?

Szorosan összefüggnek
De pont az áramlási sebességet-folytást-befojásoló tényezők az általam irtak
Hiába 1forma hosszuak a csövek ha az 1.hengernél szinte nyil 1nes,mig a 6.nál meg agyon van tekergetve hogy u.a. a csöhossz meglegyen.Igy szerintem a 6.henger relativ fojtva van az 1.höz képest
Azt akarom mondani az egésszel hogy a kanyarokat-mint folytást-is figyelembe kell-ene venni 1 ilyen megtervezésénél,de méginkább a legyártásnál

Ez helyes meglátás Kacsint Szemcsis[/quote]

Gondolom a komoly tervezők (BMW, Hartge,Alpina) Mindezeket figyelembeveszik, ezért is kerül százekrekbe egy hengerenkénti leömlő.
Látszólag a tűzfaltól távolodva egyre hosszabb a gázok útja és ugyanakkor kevésbé tekeredik.Tehát megfelene a Zsosz által leírt paramétereknek?
Ithon ezek mintájára olcsobban el lehetne készíteni, különösebb mérések nélkül. Utángyártottal (hazai) esetleg tapasztalata vkinek?


Miskolc    742    2006.01.10. 20:20
zacc
2007.11.24. 15:16   






ZSOSZ írta:
Erdekes a tema... de meglepne, ha mindezek a parameterek (csohossz, kanyarok behelyettesitese, stb.) fuggetlenek lennenek a konkret aramlasi sebessegtol - tehat fordulattol/terhelestol.
-Es akkor mar borul is a bili. Vagy nem?

Szorosan összefüggnek
De pont az áramlási sebességet-folytást-befojásoló tényezők az általam irtak
Hiába 1forma hosszuak a csövek ha az 1.hengernél szinte nyil 1nes,mig a 6.nál meg agyon van tekergetve hogy u.a. a csöhossz meglegyen.Igy szerintem a 6.henger relativ fojtva van az 1.höz képest
Azt akarom mondani az egésszel hogy a kanyarokat-mint folytást-is figyelembe kell-ene venni 1 ilyen megtervezésénél,de méginkább a legyártásnál[/quote]
Ez helyes meglátás Kacsint Szemcsis


B.A.Z.megye    311    2007.01.08. 15:46
lezsi
2007.11.24. 14:59   






ZSOSZ írta:

Szorosan összefüggnek
De pont az áramlási sebességet-folytást-befojásoló tényezők az általam irtak
Hiába 1forma hosszuak a csövek ha az 1.hengernél szinte nyil 1nes,mig a 6.nál meg agyon van tekergetve hogy u.a. a csöhossz meglegyen.Igy szerintem a 6.henger relativ fojtva van az 1.höz képest
Azt akarom mondani az egésszel hogy a kanyarokat-mint folytást-is figyelembe kell-ene venni 1 ilyen megtervezésénél,de méginkább a legyártásnál


Ez tiszta, csak arra probaltam utalni, hogy megtervezheto az idealis csohossz es kompenzalt kanyarok -adott motoron mondjuk 6500rpm-re, de ez nem jelenti azt, hogy ez idealis marad 3000rpm-nel is.
Szivo-oldalon ezert van ugye a valtoztathato szivocsohossz mar 1x eve minden valamire valo auton, es -gondolom- ugyanez lehetne kipu oldalon is, csak ott "kicsit" macerasabb.

Ezzel egyutt johetnek a tablazatok!
Kacsint


   3215    2005.06.08. 14:21
ZSOSZ
2007.11.24. 14:13   






Erdekes a tema... de meglepne, ha mindezek a parameterek (csohossz, kanyarok behelyettesitese, stb.) fuggetlenek lennenek a konkret aramlasi sebessegtol - tehat fordulattol/terhelestol.
-Es akkor mar borul is a bili. Vagy nem?[/quote]
Szorosan összefüggnek
De pont az áramlási sebességet-folytást-befojásoló tényezők az általam irtak
Hiába 1forma hosszuak a csövek ha az 1.hengernél szinte nyil 1nes,mig a 6.nál meg agyon van tekergetve hogy u.a. a csöhossz meglegyen.Igy szerintem a 6.henger relativ fojtva van az 1.höz képest
Azt akarom mondani az egésszel hogy a kanyarokat-mint folytást-is figyelembe kell-ene venni 1 ilyen megtervezésénél,de méginkább a legyártásnál


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
lezsi
2007.11.24. 13:19   






ZSOSZ írta:



Szassztok Fiuk!Ugy látom hozzá kell szólnom ehhez a témához
A fenti kép gondolom sokatok számára Surprised
Amire hivatkozok azt az elméleti embereknek irom
NAGYKÖNYV szerint akkor jó a kipufogó ha 1forma hosszuak a csövek,gondolom térfogatszámitást követöen.Ez eddig O.K
Csak itt jön a BIBI!Mikor az elméleti szaki azt mondja hengerenként mondjiuk
1.3m-MÉTER!nek kell lennie a csöveknek azt hogy a rákba lehet behajtogatni
az adott helyre?!
De semmi sem lehetetlen,mondjuk kivitelezhető.
Itt jön a hozzászólásom lényege:A legtávolabbi henger csövét kell legkevésbé
meghajlitani!A tüzfalhoz közelit pedig nagyon.Itt üti a 2 dolog 1mást!
1forma csőhossz 1forma profillal NEM ÉPITHETŐ BE!
Van 1 foszer kitalált 1 egyenletet:BERNOULI-EGYENÉRTÉKÜ CSŐHOSSZRA IS LEHET ALKALMAZNI!
Ez magában foglalja azokat,hogy a különböző
csőidomok(90'-45')meghatározott értékkel növelik meg az egyenes csövezeték hosszát.Ez táblázatból kikereshető.
Ekkora értékkel NŐ MEG a csőhossz,és igy már nem az egyforma csőhossz számit!Vagy ezeket a tényezőket is figyelembe kellene venni
Megkeresem a táblázatot és felrakom ha valakit érdekel,középiskolás tananyag az élip.müveletek tantárgyban.
Hátsó dob:jó téma!Német e30 oldalon tesztelik a neves gyártók hátsó dobjait.Meglepő eredményeket mértek!Sajna a hang és teljesitmény+ nincs
összefüggésben Kacsint


Erdekes a tema... de meglepne, ha mindezek a parameterek (csohossz, kanyarok behelyettesitese, stb.) fuggetlenek lennenek a konkret aramlasi sebessegtol - tehat fordulattol/terhelestol.
-Es akkor mar borul is a bili. Vagy nem?


   3215    2005.06.08. 14:21
knapet
2007.11.24. 09:32   






nandi írta:
Hali!

Biztos akad Magyarországon aki készít rendszereket. De motorspecifikus dobot csak bmw-s referenciával rendelkező kipuüzemből vennék. Hátsó dobot is németországból hoztam...garantált a hang és a teljesítmény ennek megfelelően az ára is. De mivel korábban érdeklődtem "menő" hazai sportrendszerek gyártóival még mindig jobban megéri.

Ha ajánlhatok vmit, figyelembevéve, hogy leömlőd már van( bár nem tudom milyen motorhoz kell..)ez előnyös!
http://www.bremgo-shop.de/_plentyMarkets/BMW-E30-Hartge-H35-Sportauspuff/a-100407-133-0-0-0-0/

Kacsint


Osztom a véleményed. Sajna a hazai "jónevű" kipuff cégek bizonyos specifikus feladatokat nem tudják megoldani, vagy ha próbálkoznak akkor olyan árat mondanak, hogy leesik a hajad. Ugyan off az autó amivel ezt a kanosszát végigjártam, korábban volt egy Lancia Integrale-m. Ugye gyárilag benzinturbó. Akartam rá egy négyleömlőt, a turbó után egy kvázi 'A'-s 60-as rendszer volt fent. Csak a leömlőre mondtak 250ezer pénzt úgy, hogy a heggesztésre nem vállalnak garanciát a turbós hő és nyomásingadozás miatt... Azt hittem rosszul hallok. A másik nagy cég el sem vállalta. Végül Olaszországból lett, új legyártva, szállítással mindennel együtt 130ezer pénzért. Mentem vele 48ezer km-t hiba nélkül. Szerintem a BMW esetében hasonló lehet a helyzet ha valami komolyabb installáció a cél.

Üdv
knapet


Vecsés    92    2007.03.11. 09:06
ZSOSZ
2007.11.24. 09:06   









Szassztok Fiuk!Ugy látom hozzá kell szólnom ehhez a témához
A fenti kép gondolom sokatok számára Surprised
Amire hivatkozok azt az elméleti embereknek irom
NAGYKÖNYV szerint akkor jó a kipufogó ha 1forma hosszuak a csövek,gondolom térfogatszámitást követöen.Ez eddig O.K
Csak itt jön a BIBI!Mikor az elméleti szaki azt mondja hengerenként mondjiuk
1.3m-MÉTER!nek kell lennie a csöveknek azt hogy a rákba lehet behajtogatni
az adott helyre?!
De semmi sem lehetetlen,mondjuk kivitelezhető.
Itt jön a hozzászólásom lényege:A legtávolabbi henger csövét kell legkevésbé
meghajlitani!A tüzfalhoz közelit pedig nagyon.Itt üti a 2 dolog 1mást!
1forma csőhossz 1forma profillal NEM ÉPITHETŐ BE!
Van 1 foszer kitalált 1 egyenletet:BERNOULI-EGYENÉRTÉKÜ CSŐHOSSZRA IS LEHET ALKALMAZNI!
Ez magában foglalja azokat,hogy a különböző
csőidomok(90'-45')meghatározott értékkel növelik meg az egyenes csövezeték hosszát.Ez táblázatból kikereshető.
Ekkora értékkel NŐ MEG a csőhossz,és igy már nem az egyforma csőhossz számit!Vagy ezeket a tényezőket is figyelembe kellene venni
Megkeresem a táblázatot és felrakom ha valakit érdekel,középiskolás tananyag az élip.müveletek tantárgyban.
Hátsó dob:jó téma!Német e30 oldalon tesztelik a neves gyártók hátsó dobjait.Meglepő eredményeket mértek!Sajna a hang és teljesitmény+ nincs
összefüggésben Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
nandi
2007.11.23. 17:02   






Hali!

Biztos akad Magyarországon aki készít rendszereket. De motorspecifikus dobot csak bmw-s referenciával rendelkező kipuüzemből vennék. Hátsó dobot is németországból hoztam...garantált a hang és a teljesítmény ennek megfelelően az ára is. De mivel korábban érdeklődtem "menő" hazai sportrendszerek gyártóival még mindig jobban megéri.

Ha ajánlhatok vmit, figyelembevéve, hogy leömlőd már van( bár nem tudom milyen motorhoz kell..)ez előnyös!
http://www.bremgo-shop.de/_plentyMarkets/BMW-E30-Hartge-H35-Sportauspuff/a-100407-133-0-0-0-0/

Kacsint


Miskolc    742    2006.01.10. 20:20
Vasilij Zajcev
2007.11.23. 16:11   






lezsi írta:
Vasilij Zajcev írta:
Sztem ha versenyautóra akarod, akkor érdemes kimondottan a motorhoz vásárolni kipufogót.
Nem tudom milyem motorra akarod rakni, de ha szívómotorra, akkor nagyon fontos a méretezés. Ilyenkor figyelembe veszik a kipufogószelep méretétöl kezdve a szívótorok méretezését is, és a szelepnyitást is.
Sokat lehet ártani a teljesítménynek egy nem jól méretezett rendszerrel, ugyanúgy, mint egy rosszul kivitelezett portolással.
Tehát ahová viszed, ilyeneket figyelmbe vesznek, akkor az már jó pont.


Eszembe jut a sztori a teljesitmenymeresemrol, ahol meseltek a sracok, hogy egy E34 M5 motoron alig tobb, mint 200 lovat mertek, aztan miutan kitalaltak, hogy a kipurendszer van elcseszve, megkerestek a nagynevu magyar kipugyartokat, hogy ugyan mar csinaljanak egy rendszert az autora, ami nem kell, hogy jobb legyen, mint a gyari ertek, de azt tudnia kell, es meg is fogjak merni utana.... Persze senki nem vallalta el.
-Na ennyit a hozzaertesrol.. Very Happy


Igen, ez a történet nekem is az eszembe jutott. Annak az lett a vége, hogy visszarakták a katalizátorokat, mert emberünknek bemagyarázták hogy az csak fojtogatta a motort:))


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
lezsi
2007.11.23. 15:17   






Vasilij Zajcev írta:
Sztem ha versenyautóra akarod, akkor érdemes kimondottan a motorhoz vásárolni kipufogót.
Nem tudom milyem motorra akarod rakni, de ha szívómotorra, akkor nagyon fontos a méretezés. Ilyenkor figyelembe veszik a kipufogószelep méretétöl kezdve a szívótorok méretezését is, és a szelepnyitást is.
Sokat lehet ártani a teljesítménynek egy nem jól méretezett rendszerrel, ugyanúgy, mint egy rosszul kivitelezett portolással.
Tehát ahová viszed, ilyeneket figyelmbe vesznek, akkor az már jó pont.


Eszembe jut a sztori a teljesitmenymeresemrol, ahol meseltek a sracok, hogy egy E34 M5 motoron alig tobb, mint 200 lovat mertek, aztan miutan kitalaltak, hogy a kipurendszer van elcseszve, megkerestek a nagynevu magyar kipugyartokat, hogy ugyan mar csinaljanak egy rendszert az autora, ami nem kell, hogy jobb legyen, mint a gyari ertek, de azt tudnia kell, es meg is fogjak merni utana.... Persze senki nem vallalta el.
-Na ennyit a hozzaertesrol.. Very Happy


   3215    2005.06.08. 14:21
Vasilij Zajcev
2007.11.23. 14:35   






Sztem ha versenyautóra akarod, akkor érdemes kimondottan a motorhoz vásárolni kipufogót.
Nem tudom milyem motorra akarod rakni, de ha szívómotorra, akkor nagyon fontos a méretezés. Ilyenkor figyelembe veszik a kipufogószelep méretétöl kezdve a szívótorok méretezését is, és a szelepnyitást is.
Sokat lehet ártani a teljesítménynek egy nem jól méretezett rendszerrel, ugyanúgy, mint egy rosszul kivitelezett portolással.
Tehát ahová viszed, ilyeneket figyelmbe vesznek, akkor az már jó pont.


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
mike99.hu
2007.11.22. 21:30   






Keresek olyan kipufogost, aki versenyautora tud egy komplett rendszert csinalni.
Hengerenkénti leömlő van, egy 70-es rendszert meg valami dobot(dobokat) kene csinalnia.
Nem csili vili rendszer erdekel, hanem ami jo, és teljesítmény szempontjából is ideális. Mellette meg azért legyen megfizethető.

Ismer valak iilyen mestert? Akit jó szívvel tud ajánlani.


Mohács    295    2005.05.25. 21:48
Vasilij Zajcev
2007.11.20. 13:19   






Érdemes körülnézni az amerikai Ebay-on, mert vannak jó dolgok, és még akkor is igen versenyképes marad az áruk, ha megérkeznek Magyarországra.

pl:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-98-BMW-M3-E36-Stainless-6-2-1-Race-Header-3-0L-3-2L_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33631QQihZ013QQitemZ230181702833QQrdZ1QQsspagenameZWDVW


Szeged    97    2006.04.12. 17:23
oglig
2007.10.30. 11:30   






www.supersprint.com


   110    2006.01.15. 17:02
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  19 / 20 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére