POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 2 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW 5-7 series - Projektek  »   Sixpack-545i (m102) projectje

sixpack525i
2007.08.13. 12:26   





Vendég
Nah, ha már nagyjából az említésre méltó részeket kitárgyaltam, akkor jöjjön a lényeg, a motorbeépítés.

Mivel a kocsit vidéken csináltuk egyik barátommal, ezért én itthon elkezdtem a bevezető munkálatokat (én Pesti vagyok). Az első akadály az, hogy a 45i motornak a légszűrőháza pont ott van, ahol eddig az ablakmosótartály. Persze ha direktszűrőt használnék, nem lenne ebből probléma, de én a gyári megoldások híve vagyok, annál jobbat úgyse találtak még ki. Nosza, akkor helyezzük el a mosótartályt. Itt jöttek képbe az 524td alkatrészek.A másik oldalra, az akksi alá, az akksit meg egy tálca tartja. Mindenből újat vettem. Tartályból fényszórómosós tipust vettem, mert később szeretnék fényszórómosót is, ebből az extrából nem engedek Smile

Szóval így fest a tartály és akksitálca környéke ( a másik oldal teljesen szabad):


     
sixpack525i
2007.08.13. 12:15   





Vendég
Világítás thémája:

Amikor időm engedi foglalkoztam olyan apróságokkal, mint pl lámpafelújítás:

Ilyen volt:





Ilyen lett:





Ez se lesz végleges, mert szeretném az egészet teli pirosra. Ez egyszerűen kivitelezhető. Első index fehér lesz vmikor, ha eljutok odáig. Xenon kétes, igazából lehet hülyén nézne ki a cápa "kék fénnyel". Meglássuk.

Benzintank:

fél évig szívtam vele, ha 25 liternél többet raktam bele, elkezdett folyni......Első telitank érdekes story volt, mentem volna Bécsbe az autóval, de mindig amikor megálltam kis tócsa volt alattam. Na hazaér, aztán gyorsan leszív. Pechemre a 4db E28am közül, mindegyiknek szar volt a tankja. Hegesztés ideig óráig jó, úgyhogy kizárva. Aztán egyik cápás kolléga megdobott egy tankkal, ami bár kicsit horpadt, de nem érdekelt (úgyse látszik), örültem, hogy nem rozsdás és nem folyik. Ha már kint van, lekezeltem minden jóval, újra 25 év:





     
sixpack525i
2007.08.13. 11:14   





Vendég
Belső:









A villanyablakokat még nem tettem be, először járjon már lábán az autó, aztán ráérek ilyenekkel szórakozni Smile

A belsőt nem tervezem véglegesnek, bár ha így marad az se baj, mert gyakorlatilag hibátlan, de egy ugyanilyen színű recaro-t nem vetnék meg, akár motoros változatban, vagy bőr recarot Smile De széria bőrülés tuti nem lesz.[/img]


     
sixpack525i
2007.08.13. 11:09   





Vendég
Pár kép még:

így néztünk ki 25i korban:





     
sixpack525i
2007.08.12. 23:01   





Vendég
Lentebb elfelejtettem írni, bár nem a témához kapcsolódik, csak érdekességképpen megemlíteném.

Az osztrák ember, akitől a motort vettem több érdekes gépcsodával rendelkezik. Napi használatú autója, egy E30 318i kombiné. Majdnem letérdeltem, amikor említette, hogy van 2002 turboja is, meg 2002ti, meg E12 528i. A Turbo nagyon fel van húzva, pályagép. Pár kép:

Az 528i-ről nem csináltam képet, igazából nem tudom miért, de álomszép volt.









     
sixpack525i
2007.08.12. 22:49   





Vendég
Bár az autómon volt hátul egy eredeti E28 szárny, de Günter úgy gondolta, hogy az autó színében szebben pompázna, mint feketén, és lefújta. Persze, hogy megrepedezett rajta a festék. Meg szarul is lett felrakva.-->> kuka. Természetesen, a fúrásnyomokat a csomitetőn nem kezelte le, és átrohadt. Szóval ne pöcsöljünk, szerezzünk be egy M535i szárnyat. Sok keresgélés után ráakadtam egyre. Rozsdamentes csomitető, óh yeah. Az M535i csomifedél több előnyt is rejteget. Kivehető betétes szárny, belső műbőr csomitető burkolat és nagy szerszámostáska. Volt az autón szintén egy gyári matrinya körbe, ami nagyon esztétikus lenne, ha nem lenne hiányos, így száműztem azt is. A képen már csak utolsó negyed látható. Így fest:





     
sixpack525i
2007.08.12. 22:42   





Vendég
Jonesboy írta:
sixpack525i írta:
Jonesboy írta:
sixpack525i írta:
Viszonylag potom pénzért sikerült megszereznem a 45i motort, az osztrák tulaj szerint 200ezer km-nél bontották el a 745i-t.

Kép a motorról:





Itthon, amit lehetett leszedtem róla, és mint utólag kiderült, hogy az olajteknőt és a szívósort kivéve a motor egy 1990es gyártású ATM masina, amit a BMW Wien 1991ben kicserélt az E23ban. Öröm-e bódottá ezerrel


nem látom a gázbowdennek a tartokonzolját a szivosoron... csak nem elektromos az ebadta? Confused Surprised


Hello!

Nem elektromos gázpedálos Smile A motor kicsit hiányos volt, de ez nem okozott gondot, mert a régi mocimról egy az egyben átkerült a vízpumpa, generátor, szervo, viszko és ugye a gázbowden tartókonzolja is.


akkor szerencsés vagy! én kicsit benéztem, de valahogy megoldjuk Very Happy Kacsint


Amikor én 35i-ket nézegettem, igyekeztem kerülni az el. gázpedálosat, mert ott sajnos kezdheti az ember egy kábelköteg cserével, meg ami még a pillango környékén van :S


     
sixpack525i
2007.08.12. 22:40   





Vendég
A fékkel is kéne alkotni vmit, bár én a széria hátul is tárcsás fékrendszert nem igazán érzem kevésnek, igaz 200nál többet nem is ment az autó, na de majd most........
Sikerült beszereznem egy nagyobb fékmunkahengert, amit az 528i/535i-be szereltek.
Az, hogy még mi lesz a fékösszeállítás-még nem tudom, de ezek vannak kilátásban:

Elöl: E34M5 vagy E34 540i vagy 4dugós E23. Igazából azt szeretném, amelyik faragás nélkül egy az egyben felmegy. Tudom, konzollal minden megoldható, de én ilyen földhözragadt vagyok Smile
Hátra meg hűtött tárcsás lesz 540i vagy 750i-ről.


     
sixpack525i
2007.08.12. 22:35   





Vendég
Bizonyára sokaknak feltűnt, hogy a két kép között némi hasmagasság-beli különbség látható az autón. Sokáig naívan azt hittem, hogy vmi faxa ültetőrugó van alatta, de sajnos egy vágott gyári rugó. Éreztem én, hogy nagyon nem kóser az autó eleje, ugyanúgy billeg, mint egy gyári, csak kisebb utakon. Aztán amikor már a városban parkolni se nagyon tudtam, csak tolatva, akkor eldurrant az agyam és kiszedtem a gólyalábakat. A 6 centi magasságnyi tekercset kivágott Günter a rugóból, csókoltatom.

Így nézett kiközelről:





Szóval bekerült egy origi rugószett. A hátsót szerencsére nem bántották, az gyári vonóhorgos.

Sajnos a 45i motor erejéhez nagyon gyerek a széria E28 futómű ezért az egész újra lesz gondolva. Az orrtolása sajnos nagyon zavaró, de majd egy gázfröccsel ezt orvosolni fogjuk Very Happy A terv így néz ki: körbe M535i/M5 sárga Bilstein gátlók (a hátsók már megvannak- vadonatúj-ebay). H&R keményebb rugók (-25mm), hátra stabilizátor (ez is megvan), "gömbfejes" hátsó híd (528i-535i-ben volt ilyen később az összesben), természetesen új szilentekkel., és emmöcsi (m5) toronycsapágyak.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2007.08.12. 22:44 (1).

     
Jonesboy
2007.08.12. 22:32   






sixpack525i írta:
Jonesboy írta:
sixpack525i írta:
Viszonylag potom pénzért sikerült megszereznem a 45i motort, az osztrák tulaj szerint 200ezer km-nél bontották el a 745i-t.

Kép a motorról:





Itthon, amit lehetett leszedtem róla, és mint utólag kiderült, hogy az olajteknőt és a szívósort kivéve a motor egy 1990es gyártású ATM masina, amit a BMW Wien 1991ben kicserélt az E23ban. Öröm-e bódottá ezerrel


nem látom a gázbowdennek a tartokonzolját a szivosoron... csak nem elektromos az ebadta? Confused Surprised


Hello!

Nem elektromos gázpedálos Smile A motor kicsit hiányos volt, de ez nem okozott gondot, mert a régi mocimról egy az egyben átkerült a vízpumpa, generátor, szervo, viszko és ugye a gázbowden tartókonzolja is.


akkor szerencsés vagy! én kicsit benéztem, de valahogy megoldjuk Very Happy Kacsint


E30 320i '89 |;| E30 335i '91

Eger    674    2006.08.22. 19:01
sixpack525i
2007.08.12. 22:25   





Vendég
Jonesboy írta:
sixpack525i írta:
Viszonylag potom pénzért sikerült megszereznem a 45i motort, az osztrák tulaj szerint 200ezer km-nél bontották el a 745i-t.

Kép a motorról:





Itthon, amit lehetett leszedtem róla, és mint utólag kiderült, hogy az olajteknőt és a szívósort kivéve a motor egy 1990es gyártású ATM masina, amit a BMW Wien 1991ben kicserélt az E23ban. Öröm-e bódottá ezerrel


nem látom a gázbowdennek a tartokonzolját a szivosoron... csak nem elektromos az ebadta? Confused Surprised


Hello!

Nem elektromos gázpedálos Smile A motor kicsit hiányos volt, de ez nem okozott gondot, mert a régi mocimról egy az egyben átkerült a vízpumpa, generátor, szervo, viszko és ugye a gázbowden tartókonzolja is.


     
Jonesboy
2007.08.12. 22:22   






sixpack525i írta:
Viszonylag potom pénzért sikerült megszereznem a 45i motort, az osztrák tulaj szerint 200ezer km-nél bontották el a 745i-t.

Kép a motorról:





Itthon, amit lehetett leszedtem róla, és mint utólag kiderült, hogy az olajteknőt és a szívósort kivéve a motor egy 1990es gyártású ATM masina, amit a BMW Wien 1991ben kicserélt az E23ban. Öröm-e bódottá ezerrel


nem látom a gázbowdennek a tartokonzolját a szivosoron... csak nem elektromos az ebadta? Confused Surprised


E30 320i '89 |;| E30 335i '91

Eger    674    2006.08.22. 19:01
sixpack525i
2007.08.12. 22:18   





Vendég
Bandita írta:
Szia sixpack!

Jól tetted hogy feltetted a cápid! Kacsint

Kedvenc szériám az 5 ös BMW-k között,így külön örülök neki. Very Happy

A képeket belinkeltem közvetlen,remélem nem gond.... Szemcsis

grat,és várjuk a folytatást... Füvezős



Nem gond, köszönöm szépen! Smile Így kicsit pofásabb Smile


     
Bandita
2007.08.12. 20:56   






Szia sixpack!

Jól tetted hogy feltetted a cápid! Kacsint

Kedvenc szériám az 5 ös BMW-k között,így külön örülök neki. Very Happy

A képeket belinkeltem közvetlen,remélem nem gond.... Szemcsis

grat,és várjuk a folytatást... Füvezős


http://www.gportal.hu/bmw-team-kecskemet

Kecskemét    3286    2005.07.29. 01:47
sixpack525i
2007.08.12. 19:56   





Vendég
Fél év gondolkodás és keresgélés után az autó kapott egy gyári 850i alufelni garnitúrát, titansilber-metallic-ra lefényezve. A gumik Continental Sport Contact 205/55R16 méretben. Mit ne mondjak, kurvajók Smile





     
sixpack525i
2007.08.12. 19:54   





Vendég
A motor 3 hónapot pihent nálam, ez idő alatt gyűjtöttem az extrákat az E28ba. Ezeket sikerült összekaparnom: 4 el. ablak, nagy BC, gyári roló, klíma,térképolvasós visszapillantó, M-Tech I kormány, sperrdifi, hátsó fejtámla, meg ezernyi apróság, ami most nem jut eszembe, de majd utólag közölni fogom Smile Ezek egy része dobozban másik része pedig már a kocsiban van. A tetőablak elektromosítása jól megszopatott, beépítés után két napig működött, aztán nyitott állapotában úgymaradt........De imbusszal szerencsére be tudtam tekerni. Ha vkinek van vmi ötlete, hogy mi a baja, szívesen fogadom, ugyanis a kapcsoló, a relé és a motor külön-külön hibátlanul működik......



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2007.08.12. 19:58 (1).

     
sixpack525i
2007.08.12. 19:49   





Vendég
Viszonylag potom pénzért sikerült megszereznem a 45i motort, az osztrák tulaj szerint 200ezer km-nél bontották el a 745i-t.

Kép a motorról:





Itthon, amit lehetett leszedtem róla, és mint utólag kiderült, hogy az olajteknőt és a szívósort kivéve a motor egy 1990es gyártású ATM masina, amit a BMW Wien 1991ben kicserélt az E23ban. Öröm-e bódottá ezerrel


     
sixpack525i
2007.08.12. 19:43   





Vendég
Használtam az autót, menetteljesítményei nagyon tetszettek, de 2 hónap után elkezdett rettenetesen szarul menni. Szerencsére a tipikus M30 gondok egyike se jelentkezett, a hiba az, hogy nincs elég benzinnyomásom. A hiba megszüntetése viszonylag kis pénzből megoldódott volna, de környezetembe egyre több izmosabb vas épülgetett (E30 335i, E28 535i stb.), és így már egyre jobban nem érdekelt a "kisnagy" M30. Na akkor csináljunk 535i-t, azt egy másik M30 helyére betenni egyszerű. Álmomban pedig ott volt az S38 blokk gondolata. A terveim kezdtek hatalmas méreteket ölteni, így már donorautó után nézelődtem. Nagy ebay-ezgetések közepette, viszont megpillantottam egy origi 745i motort, a régebbi L-jetes verziót. Az az igazság, hogy a 45i motor lett volna a legutolsó amit betettem volna, magas fogyasztása, és megbízhatatlansága miatt. De Turboá vitt a 345i-jével és innentől kezdve megváltozott minden..........


     
sixpack525i
2007.08.12. 19:36   





Vendég
Na jó, ez nem megy, marad simán a link.

Szóval:





     
sixpack525i
2007.08.12. 19:28   





Vendég
Mivel új sincs a projectek között még E28 (legalábbis nem láttam), így kedvet kaptam az E28am bemutatásához. Minden pozitív észrevételt-tanácsot szívesen fogadok a kollágáktól.

Szóval tavaly volt szerencsém hozzájutni egy elég jó bőrben levő 82/03 gyártású 525i-hez. Mivel ez az első autóm, ezért elég körültekintő voltam vásárláskor. Eredetileg E30at szerettem volna, de itthon nem találtam normális példányt, pedig a 320i-325i igényemet egészen "M40es szintre leszorítottam" bármi lehet még azután belőle alapon. Sebaj, akkor nézzünk papásabb autót, e28at úgyse nyúzzák annyira, meg régebben 7 évig birtokoltunk egy 520i-t, amivel egész Európát bejártuk. Ettől a gondolattól kezdve már csak az E28at láttam magam előtt. Tehát sikerült szert tennem egy jó állapotú E28ra. Az eredeti elgondolás az volt, hogy csak bővítem az autó gyárilag igen szerény extralistáját. Ezek voltak benne: centrál, tetőablak, ködlámpa, fronstpoiler, gyári nagy 1800kg-s vonóhorog, alufelni, ködlámpa. Az autóra vásárlás után a szokásos dolgokon kívűl, mint összes olaj+szűrő cseréje- komplett kipufogóra és új támcsapágyra kellett költeni.

Képeket próbálok feltenni.


     
sixpack525i
2007.08.12. 19:06   





Vendég
Sziasztok!


     
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 2 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2
Tartalomjegyzék  »   BMW 5-7 series - Projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére