POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
13 / 15 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E30   »   Englishman Project,avagy E30 350i V12

lezsi
2007.08.06. 20:06   






Azt hiszem, itt a motto:
"There's no replacement for displacement" Very Happy

Kacsint


   3214    2005.06.08. 14:21
Englishman
2007.08.06. 19:50   






MOTÍVÁCIÓ BÁZISA:

A célom egy ütőképes motor beépítése volt mint már említettem korábban.
És hogy sokáig az legyen komoly tartalékokkal kellett hogy rendelkezzen.
Ez lett az M70. 5000ccm,12henger. 300Le 450Nm.
Alapnak nem is olyan rossz.És még egy fontos momentum. "olcsó".
Előnye szinte ugyanaz mint a "hátránya".:
rengeteg alkatrészből áll,emiatt ha jól működik olyan mint 1 doxa óra,egy műszer.
Viszont ha valami meghibásodik benne,akkor sanszos hogy jópár alkatrészt ki kell cserélni benne,és ez komoly meló,komoly költségekkel. De talán még így is a Motorsportos árak alatt lehet.Nem tudom.Még...

Tehát ha már hegyezni akarok 1 mocit,akkor az indúljon mondjuk 300Le-ről...
Ferrari,Lamborghini,Maserati...ezekben a kocsikban a 12 hengeres mocik 4-500Le-t produkálnak szívó üzemben!!!
Szóval ez a M70 egy "ETA" motor a többi hasonlóhoz képest.
Egy "síma " chip 337Le-re és 520Nm-re hergeli fel.....
És hol van még a hengerenkénti leömlő,a hengerenkénti folytószelep, a sportvezérmű tengely,és némi könnyítés hatása....???
És ha ez sem elég,egy light 0,8bar-os töltőnyomással fel is fújhatjuk...a már nem gyenge szívómotort....... Mad





Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
NEED for SPEED
2007.08.06. 19:43   






Englishman 350i írta:
NEED for SPEED írta:
Englishman 350i írta:
NEED for SPEED írta:
És a kaszni birja ezt a kisebb fajta nyomatékot? Cool Surprised

Eddig még nem tört el semmi,az ajtók rendesen csukódnak,nincs szemmel látható elváltozás...
Majd ha letelik a teszt-üzem, és kap a szájára rendesen,kiderül hogy bírja a kiképzést. De a dolgok jelenlegi állása szerint az még jócskán odébb van... Smile


Ja en azt hittem megadtad neki mar amit kiván. Mad


Ekkora erő már nem gyerekjáték,barátkozni kell vele,szelidítgetni,mielőtt ostorral csapok a ménesre Mad


Teljes mértékben igazat adok neked. Smile
De nyugtass meg hogy mar kostolgatod.? Mad


http://dreamgate.bmwklub.hu Szemcsis

Baja    3110    2007.01.12. 20:10
Englishman
2007.08.06. 19:25   






NEED for SPEED írta:
Englishman 350i írta:
NEED for SPEED írta:
És a kaszni birja ezt a kisebb fajta nyomatékot? Cool Surprised

Eddig még nem tört el semmi,az ajtók rendesen csukódnak,nincs szemmel látható elváltozás...
Majd ha letelik a teszt-üzem, és kap a szájára rendesen,kiderül hogy bírja a kiképzést. De a dolgok jelenlegi állása szerint az még jócskán odébb van... Smile


Ja en azt hittem megadtad neki mar amit kiván. Mad


Ekkora erő már nem gyerekjáték,barátkozni kell vele,szelidítgetni,mielőtt ostorral csapok a ménesre Mad


Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
NEED for SPEED
2007.08.06. 19:23   






Englishman 350i írta:
NEED for SPEED írta:
És a kaszni birja ezt a kisebb fajta nyomatékot? Cool Surprised

Eddig még nem tört el semmi,az ajtók rendesen csukódnak,nincs szemmel látható elváltozás...
Majd ha letelik a teszt-üzem, és kap a szájára rendesen,kiderül hogy bírja a kiképzést. De a dolgok jelenlegi állása szerint az még jócskán odébb van... Smile


Ja en azt hittem megadtad neki mar amit kiván. Mad


http://dreamgate.bmwklub.hu Szemcsis

Baja    3110    2007.01.12. 20:10
Englishman
2007.08.05. 17:14   






NEED for SPEED írta:
És a kaszni birja ezt a kisebb fajta nyomatékot? Cool Surprised

Eddig még nem tört el semmi,az ajtók rendesen csukódnak,nincs szemmel látható elváltozás...
Majd ha letelik a teszt-üzem, és kap a szájára rendesen,kiderül hogy bírja a kiképzést. De a dolgok jelenlegi állása szerint az még jócskán odébb van... Smile


Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
NEED for SPEED
2007.08.05. 12:51   






És a kaszni birja ezt a kisebb fajta nyomatékot? Cool Surprised


http://dreamgate.bmwklub.hu Szemcsis

Baja    3110    2007.01.12. 20:10
Englishman
2007.08.04. 11:24   






Találtam pár képet a mocitartó bak-sablonról







Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2007.08.04. 07:14   






Ebben a fázisban már indítható volt a motor Smile
Kis kábelrendezgetés,kiegyenlítőtartály bekötés még hátra volt.




Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2007.08.03. 20:18   






Az olajszűrő a bal első kerék előtt kapott helyet,az ABS helyén. Az elképzelés más volt de csak így adta ki.Ítt a képen az olajgomba a kerék felé áll,azóta már függőlegesen pozícionáltam...nehogy a kerék letörje...




Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2007.08.03. 20:12   






A moci súlyától eléggé megült a verda,állatul nézett ki,ám a karter és a föld között pont 1 cigisdoboznyi hely volt...
Ekkor segített Turboá, és az általa felajánlott rugók segítségével sikerült emelni a elején,másik forrásból meg a hátulján.
A rugók cseréjére 1 napot szántam.Ebből lett 3. Mégpedig azért mert KONI gátlókkal szerelt a kocsim,és elől az a fajta patron volt benne,amelyik középállásba visszahuzza magát és kifele alig jön Shocked .
Nem semmi cigi volt ott a betonon a rugó csere. A gátló olyan kemény volt hogy kézzel ki se lehetett húzni 2cm-nél többre. A menet a következő volt:
-1. A régi rugó leszed,villáskulccsal a 2 rugóösszehúzó szét teker, erősebb rugóra átszerel,összehúz.
-2. gólyalábra feltesz,rugótányért rákapat.
-3.rugóösszehúzó szétteker,a rugó kihúzza a gátlót, szebb időket is látott patentfogóval gátló szárra ráfog,(persze úgy hogy a szár ne sérüljön)
-4.rugót megint összehúz,és lehetőség szerint toronycsapágyat,szílentet rárögzít.
Sajnos hol a patentfogó pattant le,vagy a rugóösszehúzó szorult meg, vagy ... hosszadalmas volt az a lényeg.
Smile


Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2007.08.03. 19:53   






Köszönöm Uraim! Smile


Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
NEED for SPEED
2007.08.02. 18:30   






Jonesboy írta:
nem semmi elhatározás volt utcán dolgozni egy ilyen projekten! abszolut elismerésem! pláne, hogy be is fejezted Mad Kacsint


No igen.
Én nem biztos söt biztos hogy nem álltam volna neki az utcán szerelni a lovamat. Surprised
Elismerésem. Szemcsis


http://dreamgate.bmwklub.hu Szemcsis

Baja    3110    2007.01.12. 20:10
Jonesboy
2007.08.02. 14:37   






nem semmi elhatározás volt utcán dolgozni egy ilyen projekten! abszolut elismerésem! pláne, hogy be is fejezted Mad Kacsint


E30 320i '89 |;| E30 335i '91

Eger    674    2006.08.22. 19:01
I-scream
2007.08.02. 00:02   






Emlékszem,már akkor is sokat türelmetlenkedtünk,amikor még épp,h csak be volt lógatva a motor.Egy időre el is tűntél a fórumról.
De azt fel sem merült,h a nagy részét utcán csinálod! Gondolom,párszor odamentek hozzád bámészkodni.


   757    2006.07.09. 23:40
e30bömi
2007.08.01. 21:16   






Ez igen kérem! Very Happy
Csak úgy iszom a sorokat!!
Csak ámulok és bámulok. Nem semmi lehetett ez az egész herce-hurca.
Csak gratulálni tudok. GRATULA!!!! Smile Kacsint Kacsint
Ezek szerint csak neked dobog V12-es szív az E30-ban?.....
Remélem sokszor lehet látni majd az autót talikon, gyorsulásokon!! Smile
HAJRÁ! Kacsint

Ja: Bnődnek meg köszönjük a motivációt!!! Very Happy


Törökszentmiklós    104    2005.11.26. 14:54
veszettkutya
2007.08.01. 21:00   






Minden elismerésem English Kacsint volt szerencsém hallani azt a hangot"beszarás" Smile Nem egyszerü fába vágtad a fejszédet és mivel ilyet nem igazán látni itthon ezért minden elismerésem a bátorságnak,kitartásnak de így talán még nagyobb mosolyal ülsz be a kormány mögé"igen megcsináltam"Grat. Smile


kormány mögött ball oldalt :-)    2959    2005.08.01. 13:03
Englishman
2007.08.01. 20:24   






A mutatvány tavaly Augusztusban játszódott,és eltartott Novemberig.
Hétköznap csináltam csak a kocsit, 6-14h-ig meló,utána irány a parkoló, szerelés,végül haza. Hétvégén pihi,asszony,szabadfoglalkozás.
A nomád körülmények miatt az esztétika szinte teljesen a háttérbe szorult. A funkcionalitás és a tartósság lett az irányadó.
Időközben Janóka segítségével sikerült kapcsolási rajzhoz jutni,rossz időjárás esetén otthon szerkezgettem a köteget.




Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2007.08.01. 20:14   






Műszerfal ki,fűtés box ki...motor-váltó be...fűtésbox vissza műszerfal vissza..... Sad







Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2007.08.01. 20:10   






A beszerelés során különösebb nehézség nem akadt.
Viszont utána ....
Elkezdődött a meló a "csillag" garázsban.Panel házak között az uccán,parkolóban.
Műhelyben még a váltótartó bak felszerelés alatt volt a kocsim. minden más az utcán történt.
A váltókulissza felszerelése után kipufogóshoz vitettem a gépet,1 hét alatt készűlt el a rendszer. 4x50-2x60 +1 végdob.(imádják a telepen ha reggel kocsival megyek dolgozni Very Happy )
A kipufogóhoz annyi történet tartozik,hogy amikor hazafele jöttünk, igazoltatásnak lett áldozata a tréleres. A sofőr jogsija le volt járva, a tankban nem a kutakon kapható dízel üzemanyag volt, és még a kocsim forgalmiját is otthon felejtettem Shocked .
Fél órás szópárbaj után végül elengedett minket a yard. Szerencsére a motorteret nem vizsgálták meg..... Smile


Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
kisg325
2007.08.01. 20:05   






Englishman 350i írta:


Hali! nincs még videó,de magnót nem is hallgatok benne,csak ablak leteker,és a moci muzsikál Very Happy
Tol rendesen.Ha dinamikusan haladok vele 2500nál váltok. Ha tiltásig forgatom,szinte "elszabadul a pokol". Még így is hogy kicsik a gumák rá....


A jól végzett munka megérdemelt gyümölcse! Kacsint


3 betűt mondok: BMW !!!

   1825    2005.06.16. 19:36
Englishman
2007.08.01. 19:57   






kisg325 írta:
Englishman 350i írta:
Mint itt a képen is láccik a szélvédőnott vannak a képek amik alapján próbáltam a motorpozíciót,és a perifériák elhelyezkedését belőni...




Csövi!

Valami hang vagy videóanyag készült? Irdatlan durva lehet az a hang E30-as bódéban! Kacsint
Meg mekkorát tolhat a gép..... Mad


Hali! nincs még videó,de magnót nem is hallgatok benne,csak ablak leteker,és a moci muzsikál Very Happy
Tol rendesen.Ha dinamikusan haladok vele 2500nál váltok. Ha tiltásig forgatom,szinte "elszabadul a pokol". Még így is hogy kicsik a gumák rá....


Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
kisg325
2007.08.01. 19:48   






Englishman 350i írta:
Mint itt a képen is láccik a szélvédőnott vannak a képek amik alapján próbáltam a motorpozíciót,és a perifériák elhelyezkedését belőni...




Csövi!

Valami hang vagy videóanyag készült? Irdatlan durva lehet az a hang E30-as bódéban! Kacsint
Meg mekkorát tolhat a gép..... Mad


3 betűt mondok: BMW !!!

   1825    2005.06.16. 19:36
Englishman
2007.08.01. 19:30   






Mint itt a képen is láccik a szélvédőn ott vannak a képek amik alapján próbáltam a motorpozíciót,és a perifériák elhelyezkedését belőni...





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2007.08.01. 19:49 (1).

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2007.08.01. 19:22   






Tehát elkezdődött a beépítés. Motort sikerült a váltóval összehozni (4.0 V8 váltója, ua mint e39 M5).
Némi alakítás a tűzfalon és a kardán alagút elején. Első nap bakokra tettük a mocit, második nap megkapta a végleges pozíciót,és a motortartó bakok is erősítve lettek.
A bakokról annyit,hogy előre lettek legyártva az idő szűkössége miatt. Még amikor csak "beejtve" volt a moci a gyári bakok geometriája alapján meg "saccoltam" a leendő bakok alakját és méreteit,némi tűréshatárral persze,és a legyártatott elemeket később csak össze kellett heggeszteni a megfelelő pozícióban.








A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2007.08.01. 19:35 (1).

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  13 / 15 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E30

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére