POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 2 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E46   »   Moles szopórollere: e46 330d kombiné

moles
2016.12.21. 21:38   






Hali!
Ma is folytatódott a szopórollerem javítgatása. -Csoda dolgokkal találkoztunk, képek az albumomban. Vmiért nem tudom ide feltölteni,pedig úgy csinálok mindent (remélem), ahogy kell...
-Szóval, a fékcsöveket kicseréltük,annyira szép, ahogy végig futnak az autó alján Smile Aztán jött a váltó leszedése.
Egész könnyen leemeltük a váltót, de ekkor jött a szemeink tágra nyitása Smile A kuplungkinyomó csapágy a végtelenségig elkopott, emiatt a kiemelő villa egyik oldala hozzáért a kuplungszerkezethez és lukat mart a villába, de a kuplungmunkahenger műanyagját is ledarálta a szerkezet. Kettőstömegű KO. A kuplungtárcsának olyan égett a szaga mintha tűzre dobták volna, ráadásul olyan "szép" kék színe lett a szerkezetnek Smile A hardytárcsa úgy néz ki, mintha egy 500 lóerős autóban használták volna, csak gyorsulásra.
-Szerencsére a váltókaron lévő műanyag golyó hiába kopottas, megvettem hozzá a befogadót (nem tudom a pontos nevét) és tök jónak tűnik, nincs lógás-kotyogás. A lefűrészelt váltókarra kitalálta a karosszériás barátom, -akinek a műhelyében szerelünk- hogy megcsinálja a váltókart olyan hosszúra, mint a tolókerekes zsigulik váltókarja, plusz hozzáigazítja a "racsnis fék" karjának a hosszúságát is Very Happy Very Happy
Ma ennyit tudtunk a szopórollerrel foglalkozni, utána rohantam a párom 147-es alfájához főtengelyt, csapágysort szerválni, úgyhogy volt dolgom bőven.
Képeket most töltöm az albumomba, érdemes rápislantani Very Happy


A föld nevű bolygó(budapest)    19    2009.04.26. 00:31
ZSOSZ
2016.12.21. 07:03   






Kacsint Crying or Very sad
Részvétem! Very Happy
A minap nem bírtam magammal én se és Pest alá elótókázva Fiamé mellé tesókát néztem,igaz kicsit combosabbat.
A hirdetés szövegében csak a vezetőülés kárpithibája volt feltüntetve.Élőben az idegbaj ért el végül mikor az anyósajtót kinyitva a küszöbborítás is kapott a festékből.Ott lett vége azon nyomban részemről az a mustrának.....és nekem magasak az elvárásaim a megbízott eladó szerint......ennyit az itthoni átlagos eladni kívánt gépparkról. Hányás!!!
Kitartást!


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
moles
2016.12.21. 00:04   






Köszönöm a segítséget a képbeillesztéssel kapcsolatban, gyakorlatilag ugyanezt a műveletet elvégeztem, ahogy leírtad, mégis már az előnézetben is csak szövegként jelent jelent meg Very Happy Szerintem az én gépem valamely beállítása miatt szívok vele.
Közben kiderült, miért nincs az autón fék. Mert el voltak rohadva a fékcsövek, a bal hátsó féknél pedig el is volt törve.
Ma elmentem egy fékszaküzletbe, megvettem a réz fékcsöveket. Szopás volt az ABS kockától kifűzni, mert a kipuffogó és tank leköt aztán elrohadt fékcső kifűz... Közben kicseréltük a hátsó rugókat is, azzal nem lesz semmi gond, viszont a az első gólyalábaknál szopni fogok, mivel sportfutómű van alatta (TA Technix), rákerestem a gyártási szám alapján és csak ültető rugóval lehet beépíteni, mert rövidített szárú...
Mi azért összeraktuk, hogy megnézzem mit mutat, hátha az autó súlya annyira összenyomja, hogy jó legyen.

Holnap váltó lekötés, kuplung- kettőstömegű szemrevételezés (bár hallom, hogy kerepel, tehát cserés lesz) váltókar alatti kis műanyag bigyót kicserélem mert elkopott és próbálok szerezni váltókart, ugyan is az okos németje lefűrészelte!!! Hogy száradt volna le a keze Smile Sajnos más a váltókar mint az normál manuál váltósoké. Csak az m3-asé, a 330cd-é jó hozzá a sajátján kívül.
Jut eszembe, az a "precíz" német aki a sportfutóművet berakta, felcserélt két alátétet a toronycsapágynál, amitől az oda nem való alátét elkezdett kimarni a rugótányérból. Amikor lekötöttük a gólyalábat és szétszedtük a toronycsapágyat először azt gondoltuk, hogy valamit esetleg kifelejtettek mert alig lehetett forgatni a csillapítót. Aztán ahogy elkezdtem kimosni a toronycsapágy közül a dzsuvát, derült ki, hogy nem jól rakták össze.
Nagyjából mára ennyi fért bele. Üdv


A föld nevű bolygó(budapest)    19    2009.04.26. 00:31
csatis1
2016.12.19. 10:21   






Üdv a klubban! Jót mosolyogtam a sztorin, csak így tovább!
Kép beszúráshoz "Új válasz" küldésekor használd a szövegbox melletti bekeretezett "Kép" feliratú gombot. Egyszer rányomsz, aztán a szövegboxban megjelenő [img] után szóköz nélkül bekopizod a kép linkjét, majd újból rányomsz a Kép* gombra. Ekkor megjelenik [/img] a link végén és kész. Előnézettel ki tudod próbálni hogy jó-e.
Kacsint











Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
moles
2016.12.16. 23:43   






Sziasztok

Bár elég rég vagyok a fórum tagja (volt is, van is BMW-m)'90-ben volt az első e21 323i-m, még nem írtam ide soha.
Most viszont úgy gondolom, jó lenne megörökíteni egy e46 330d rendberakását. Valószínűleg nem egyik pillanatról a másikra fog elkészülni a gépezet, mert (sajnos) nem vagyok Rotschild dinasztia leszármazottja Smile
A rövid történetem ezzel az autóval úgy kezdődött, hogy legalább egy éve eldöntöttem: nem elég erős a családi "kombinénk" (e46 320d fl utáni).
Igaz,a 20d euro 4-es motorral rendelkezik, plusz a protechnikéknél írattam hozzá a mororvezérlőt és egész jól tol,de rohadt automata...
Pár hónapja nézegetem a német autóhirdetési oldalakat, de a jó autókat pár nap alatt elviszik. Volt olyan, hogy felhívattam egy eladót, aki közölte, hogy annyian jelentkeztek az autóért, hogy már nem is annyi az ára, amennyiért hirdette...
Végül itthon találtam meg "az autót",egy kereskedés internetes oldalán a hahu-n. -Szerintem sokan nézegettétek Smile
201.000 kilométerrel árulták hahaha. Már a képeken is látszott, hogy nem annyi az annyi ( ma lekértem a szervíztörténetét, épp a duplája).
Amit az autóról tudni érdemes 2004 02 havi M technik, és az automatán kívül szerintem alig van extra amit ne szereltek volna bele.
Sajnos a német tulajdonosa nagyon sok mindent tönkre tett benne, a gyári navi,-cd vezetékeket elvagdosta, a 2 din-es gyári helyre egy fadarabból kivágott lap került, - vicc kategória. Futó ledfények, angel eyes ami stroboszkópozik. Minden, mi "szem-szájnak ingere" (gyorsan kitéptem a vezetékeit Smile ) mikrokapcsolók stb. hatalmas gányolással. A "preciz" német például összekeverte és rossz helyre dugta a klímapanel és a dsc-ülésfűtés stb. egyik stekkerét, természetesen nem működött se a klíma, se a dsc panel.Úgy vettük észre a hibát, hogy az egyik stekker alig ért el a rendeltetési helyéig, ráadásul be sem volt csatlakoztatva. Addig vakaróztunk, amíg szét nem szedtük a komplett boxot, és kiderült, hogy mi lett elkúrva.
A kasztni: a két első sárvédőt-ajtót cserélni kell (Már csak egy jobb első sárvédő kell), a csomagtér ajtót is kikezdte az idő vasfoga, de ezenkívül rendben van.
A futóműről: A kurva anyjáig le van ültetve, a trélerről alig tudtunk le-fel állni, cserébe nem lenne vesekövem,viszont holnap megyek suplex erősített normál rugókat venni, hál istennek már itthon is lehet kapni ezt a márkát, régebben külföldről lehetett rendelni.
A fékekből összesen talán az egyik fog, a próbakörnél majdnem összecsuktam az autót egy gyár területén. Nem mondták, hogy nincs fék Smile
A motorról: Az eladó beröffenti a motort, teljesen le volt fagyva minden, azonnal indult, gyönyörűen jár, vár egy pár percet, hogy melegedjen, majd elkezdi túráztatni. iszonyatos surrogó hang, azt mondja nekem az ember: hallod, hogy tölt a turbo?-Tuningoltatta a német tulaj. Hallottam tényleg, de a próbakör után nem estem hasra. Mint egy sima 184 lovas...
Ma este nézegetjük a motorteret, erre mit látunk? A nyomócső le van csúszva a motornál... visszarakjuk, de sajnos a lefogató zéger szerű fémgyűrű egyik fele le van törve. Na mindegy, közben találtunk még egy vákuumcsövet ami az egr-ről hiányzott. -Vigyük ki rendszám nélkül az utcába, próbáljuk ki, milyen ha nincs lecsúszva a nyomócső Smile -gondoltam. -Hát fék nélkül nagyon óvatosan bántam a gázpedállal, de igen meggyőző lett a vonóerő Smile Smile Smile Na mára ennyi, mert megyek dolgozni, de megpróbálok gyorsan képeket feltölteni a járgányról.
Addig is: Üdv
Sajnos csak a "saját autóm képeihez" tudtam feltölteni képeket, valaki tudna segíteni, hogyan tudom a kommenthez is beszúrni? előre is köszönöm.


A föld nevű bolygó(budapest)    19    2009.04.26. 00:31
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 2 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2
Tartalomjegyzék  »   BMW E46

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére