POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
54 / 54 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 52, 53, 54    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Az elektronika rejtelmei! Chip és miegymás!

.joco.
2005.11.30. 19:43   






Janoka! Egy ismerősöm használt ilyet Peugeot 206 RC-n első osztályban, megpróbálok utánajárni hátha lenne minta ami alapján könnyebb lenne elkészíteni. Kacsint Szerintem sokan ugranának rá. Very Happy


Monor    175    2005.10.19. 20:00
Janoka
2005.11.30. 19:34   






Jocó!
Egyenlőre csak beszélgetünk róla...Nyugodj meg , a remény hal meg utóljára...
Lezavarom turboá vezérlőjét aztán ráfekszem és készítek neked egy állítható feszültségforrást ami 0.3volt és 1,2volt között állítható.
Ha igaz amit a Lezsi mond, akkor lehet hogy ilyen egyszerű módszer is célravezető.Max 1 hónap és visszatérünk rá!Addig is néha juttasd az eszembe, nehogy elfelejtsem!
Nemérti


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
.joco.
2005.11.30. 19:24   






Janoka! Köszönöm a segítséget, Úgy látom túl bonyolult ez a szonda kérdés, asszem maradok a már bevált szonda helyére dugo, és kész megoldásnál. Danke


Monor    175    2005.10.19. 20:00
Janoka
2005.11.30. 19:18   






Még egy aproság...
Lehet hogy az m54-es mociknak ezért van egyből az öntvényben a szondája...Ne tegyen meg nagy utat a gáz...Ráadásul kettő van belőle...


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2005.11.30. 19:15   






Szia!
Lehet hogy igazad van és nem ennyire fejlett, bár feltünt nekem hogy a szekvenciálisan befecskendező m50es mocimnak mindig csak az a fele füstöl a kipufogónak amelyikben nincs a szonda.Nekem ugyan is csak 3 hengerere van szondám, a hatosleömlő 3 hengerében és nem a középdob közös gázterében.
Egyébként nem nehéz mintát venni a jelből, mert amikor elér a felfelé menő szakasza a görbének egy bizonyos értéket akkor indítom a mintavételezést.Így mindíg álandóan azonos pontol rendelkeznék az értékekkel és értékelhető lenne táblázatosan összehasonlítani, bár lehet hogy nem ennyire fejlett.
Az általam emlitett linkek mutatnak hibás lambda diagrammokat és ezeknek nem a dc szintjükkel van a baj , hanem az alakjukkal, illetve kicsit csipkések és torzak.Ha ezt egy kondenzátoros integrálóval kisimitom és egyenfesznek mérem akkor igaz ,amit mondasz, de akkor honnan tudja hogy rossz a szonda?
Tavasszal megpróbálom egyszer átteni a másik 3 hengerhez a szondát hogy akkor milyen....Kiváncsi vagyok .
Azért érdekes téma, érdemes beszélni róla!


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
lezsi
2005.11.30. 14:35   






Janoka!

Honnan szarmazik ez az info az oxigen-szenzorrol?
Elmeleti szinten okos dolog lenne igy vezerelni (megkulonboztetve a hengereket!), de legjobb tudomasom szerint nem igy mukodnek a rendszerek, szimplan atlagolt (DC) lambdaval dolgoznak.
Bizonyos szempontbol ez nem is baj, mert a kulonbozo kipuffrendszerekben teljesen mashol kene vizsgalni (idoben) a lambdat, raadasul a kiomlokben visszaaramlasok is kialakulnak a hengerek kozott (parosaval), ez elegge kiszamithatatlannak tunik.

Legjobb tudomasom szerint a hengerenkenti vizsgalathoz gyertya-ion-szenzorokat, ill. hengerenkenti oxigenszondat alkalmaznak (de inkabb csak verseny-celokkal).


   3214    2005.06.08. 14:21
Janoka
2005.11.29. 23:19   






http://www.katho.be/fddcw/zetec.htm
és itt megnézheted hogy néz ki egy lambdaszonda jelforma...
http://www.katho.be/fddcw/fluke97.htm
ezen is


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2005.11.29. 23:11   






Azt még leirnám hogy a szondát sokan mérik egyenfeszültségű műszerrel és a gyakorlat is azt mondja hogy 0,5volt körüli értéknél a lambda 1 .Azonban kell egy rc tag ami kicsit kiegyenlítí és kisimítja a pupokat ami adódik.Így már tényleg lehet mérni egy műszerrel.Se ha oszciloszkoppal méred akkor továbbra is az általam leirt görbéket kapod...


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2005.11.29. 22:32   






Szia Jocó!
Nos a lambdakérdés...hmmm...Szóval leirnám kb:A szonda ad egy jelet.Ez a jel minden hengerben történt robbanás után egy fél púp jellegű értéket produkál, ahol x tengely az idő, y tengely a szonda által szolgáltatott feszültség.Ennek a fél pupnak az alakja igen fontos és nehezen imitálható.Ráadásul egy bizonyos idő elteltével a robbanás után kell vizsgálni, mert ugye a gáz a kipuf ütemben kerül oda.Nos a motronic mindíg a megfelelő időben vesz belőle mintát és ebből a szakasznak a felfutásából következtet a megfelelő dúsultságra.Tehát a szonda NEM egyenfeszültséget ad hanem egy folyamatosan ismétlődő nagyjából azonos félpúp görbéket.
Ahogy növekszik a fordulat úgy vesz a motronic is mindíg megfelelő időben mintát, mintegy digitalizálja, többszáz értékkel betáblázza ennek az alakját.
Ezt persze összehasonlítja egy előre beírt táblázattal vagy több ilyen csoportal.Ebben rejlik a megoldás is és a csiptuning kihagyhatja az összehasonlítgatás folyamatát, vagy pedig egy 0 értékű lambda táblát hasonlít össze egy kikötött nulla szondával.Így mindíg megfelelőnek fogja találni az égést és ha a tábla összes értéke is ugyanaz akkor egy állandó jellel lehet helyettesíteni a szondát.
Nos ennyi...Bár én lehet hogy nem jól tudom, de szondajelet már láttam oszciloszkópon...
Ja a dúsítást pedig bizonyos mértékben lehet állítani a légtömegmérő jellel ami 0.5volt és 4.5 volt között van.Ha az értéket egy egyszerű állítható erősítésű erősítővel erősítem mondjuk 1.2 szeresére akkor kissebb beszívott levegőmennyiséghez is nagyobb benzint állít.Ennek az erősítését menet közben is állíthatod, de ismét ki kell iktatni a motronic hibajelző részét mert ha szélsőségesen alacsony vagy magas a légtömeg jel, akkor beírja hibának.


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2005.11.29. 22:14   






Naná hogy kell...Kicsit nehezebb része a történetnek ,hogy ezzel a panellel át kell alakítanom azt a jelet amit a motronic küldött a régi tűre és ami annak a meghajtásához jó volt ,de a mostanihoz már túl sok.tehát kellene a vastag tű, hogy kb eltaláljam mennyivel fúj többet és kicsit méricskéljem elektronikusan is...
Várom... Béke


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Turboá
2005.11.28. 23:53   






Janóka! Akkor küldjem a turbóinjektort,vagy már nem szükséges? Surprised


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7682    2005.03.14. 22:22
Janoka
2005.11.28. 21:20   






Nem tudom, de ha kicsit körülnézek nekem is van vízhőfok itthon.Amugy a bal szélén a képnek egy kicsit messzebb van egy kivezetés az lenne a világítás...Nem hiszem, az előről van megvilágítva.Akkor 2+2 kivezetése van az egyik kettőre áram kell, ez előfeszíti a műszert a másik kettő meg a meghajtás.Most már majd megnézem az enyémet is ami itthon van, aztán írok... Cool


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
speer
2005.11.28. 17:26   






Janóka!
Igen így néz ki pl,a vízhőfok mérő hátulja,3-kivezetése van +1(az talán a műszervilágítás?)De azt nem vágom,hogy mit kéne elé kötni.Szerdán hozok neked egy ilyet,amin tudsz tesztelni! Kacsint



"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Janoka
2005.11.28. 16:05   






Speer!
Amiről beszéltünk telon, az olajhőfokrol...
A műszernek 3 kivezetése van(legalábbis a fogyimérőnek).Ez a test az áram egy ellenállásszerű eszközön keresztül és maga a jel..ha megnézed az e30 müszerfal rajzot azon látszik.bár a tied nem e30 de az a rész tök ilyen.


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2005.11.28. 15:59   






turboá!
Hétfőn érkeznek a panelek, elkezdem simogatni, kb. Szemcsis onnantól számítva néhány nap és feladom...


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Turboá
2005.11.26. 10:51   






Janoka írta:
Na itt a vezérlő NYÁK terve, a piros az alkatrészoldali fólia, a zöld a fóliaoldali folia. Cool fotók


Enyém,enyém,enyém!!! Surprised Surprised Surprised


R.C.S.    7682    2005.03.14. 22:22
Janoka
2005.11.25. 21:05   






Na itt a vezérlő NYÁK terve, a piros az alkatrészoldali fólia, a zöld a fóliaoldali folia. Cool fotók




06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2005.11.25. 20:55   






HM
végre egy nekem való oldal...Ide ugy érzem beköltözök és nem lehet majd kirobbantani innen WC


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
speer
2005.11.25. 15:48   






Nálam pedig ez szerepel,remélem a turbót is össze tudjuk majd lőni a mocihoz vele!




"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Turboá
2005.11.25. 15:09   






No indítsunk....mondjuk egy ilyen?.....



R.C.S.    7682    2005.03.14. 22:22
admin
2005.11.25. 11:17   





Site Admin
Shocked Vigyázat nagyfeszültség!


   1305    2005.11.25. 01:11
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  54 / 54 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 52, 53, 54
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére