POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
52 / 54 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Az elektronika rejtelmei! Chip és miegymás!

Turboá
2005.12.10. 22:45   






Ali-E36 írta:
Turboááá!!!
Először is köszönöm a gyors reagálást.
Igazából az a helyzet, hogy próbáltam már e21 316-tól E39 M5-ig elég sokféle bimmert, és úgy érzem hogy nekem kb az M52 323i ereje pont ideális lenne (próbáltam azt is). Viszont sajnos nem csap6ok bele egy 23i vagy 25i mocit, mert ugye 4henger/6henger, a rendőr is vágja. Meg igazából nem akarok motort cserélni, mert sikerült hozzájutnom egy hihetetlen állapotú mocihoz (318is). Szóval "állítólag" ebből ki lehet hozni durvább beavatkozások nálkül is 160-170 lovat, én pont ezt szeretném.
Igazából ezt sem érzem gtúl gyengének, de a kb 170 LE lenne az ideális (de nem 20l-es fogyival).
Szóval szerinted mi lenne a teendő?
Üdv!
Ali
Nos. Szerintem nem lehetetlen,mert e36 318is 150 le körül van. Te +20 Le-t szeretnél,ami megintcsak határeset,de nem reménytelen.A problémát ott látom,hogy a nyomaték hiányzik, ill annak érzete.Nem fogja visszaadni azt a sorhat 170-le-t,a négyhenger 170. Ezért hiányérzeted lesz,és elégedetlen leszel... Sad


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Janoka
2005.12.10. 22:39   






Speer!
Na most volt egy kis időm és átnéztem a műszert. Erre a kettőre kell az állandó 12volt és akkor egy picit kitér a műszer, olyan, mint amikor bent van és gyújtást kap.Majd meg kéne nézned ,hogy az M-es műszerfal olajhőfokmérője is ilyen-e?! Ennek 3 kivezetése van!
A képen láthatóan a csavaros a test és a felső -most nem csatlakozik rá semmi- érintkező közé téve egy 15ohm ellenállást a műszer végkitérést mutat illetve egy 220ohmostól pedig a kék tartomány elejére áll.Kb a hőgomba is ilyen értékeket produkál!
Nos ha az általad használni kívánt műszer is hasonlokat mutat akkor a meglevő olajhőfok gombával már nem nehéz összeházasítani...
Próbáld meg átnézni és irj!




06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Ali-E36
2005.12.10. 13:26   






Turboááá!!!
Először is köszönöm a gyors reagálást.
Igazából az a helyzet, hogy próbáltam már e21 316-tól E39 M5-ig elég sokféle bimmert, és úgy érzem hogy nekem kb az M52 323i ereje pont ideális lenne (próbáltam azt is). Viszont sajnos nem csap6ok bele egy 23i vagy 25i mocit, mert ugye 4henger/6henger, a rendőr is vágja. Meg igazából nem akarok motort cserélni, mert sikerült hozzájutnom egy hihetetlen állapotú mocihoz (318is). Szóval "állítólag" ebből ki lehet hozni durvább beavatkozások nálkül is 160-170 lovat, én pont ezt szeretném.
Igazából ezt sem érzem gtúl gyengének, de a kb 170 LE lenne az ideális (de nem 20l-es fogyival).
Szóval szerinted mi lenne a teendő?
Üdv!
Ali


   18    2005.11.13. 16:35
Turboá
2005.12.09. 20:20   






Ali-E36 írta:
Sziasztok!
Nekem is hasonló kérdésem lenne, csak a "delikvens" egy E36 318is M42.
Mennyi enne a chippelés, mennyit dobna, illetve ez egy egyénileg padon beállított program, vagy előre megvan és csak "ráégetik" (na ezt jól megaszondtam). Nemérti
Előre is kösz!
Üdv!
Ali
Csak"ráégetik" 10-15 le,és szintén 50 ft! Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Ali-E36
2005.12.09. 17:21   






Sziasztok!
Nekem is hasonló kérdésem lenne, csak a "delikvens" egy E36 318is M42.
Mennyi enne a chippelés, mennyit dobna, illetve ez egy egyénileg padon beállított program, vagy előre megvan és csak "ráégetik" (na ezt jól megaszondtam). Nemérti
Előre is kösz!
Üdv!
Ali


   18    2005.11.13. 16:35
Turboá
2005.12.09. 09:36   






vicsabesz írta:
Helló mindenkinek!!!
Érdeklődnék hogy, van egy e30 325i gyári állapotú autóm, és kiváncsi lennék rá hogy mennyié lehetne intézni hozzá chippet és hogy, egyáltalán mennyit növelne a teljesítményen.
Előreis köszi!! Cool Cool Cool
50 000ft,és kb 185Le.Nyomatéka nem nő,220Nm marad,csak kissebb fordulaton megvan....


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
vicsabesz
2005.12.09. 01:12   






Helló mindenkinek!!!
Érdeklődnék hogy, van egy e30 325i gyári állapotú autóm, és kiváncsi lennék rá hogy mennyié lehetne intézni hozzá chippet és hogy, egyáltalán mennyit növelne a teljesítményen.
Előreis köszi!! Cool Cool Cool


   86    2005.11.18. 21:31
Janoka
2005.12.09. 00:43   






Ezen a linken mindenféle számolóprogramot lehet letölteni ,némelyiken demoverzio is van.Ilyenek mint injektor kalkulátor és a többi....
http://www.performancetrends.com/download.htm#efi


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2005.12.09. 00:41   






Na most ilyen, sajna a vezetővonalakat a fetek alatt át kell kötnöm, mert a furat alakja elvékonyítja




06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Turboá
2005.12.09. 00:08   






húha! Sad


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Janoka
2005.12.08. 19:24   






Köszi az infókat!
Valszeg a tartó rész szerintem sem lehet több mint 50-60% bekapcsolt időtartamú, mert az effektívérték-azaz a hasznos rész területe elosztva a teljes időre- túl magas lesz és majdnem olyan mintha teljesen rá lenne kötve 8-10 volt.
viszont azt tudni kell ,hogy induktív terhelés bekapcsoláskor 0 árammal indul, majd exponenciálisan emelkedik aztán elér egy bizonyos értéket.
A teljes áram 63%-át alz alábbi képlet adja
I*L=U*T
ahol T=a bekapcsolva tartási idő
L= az induktivitás(nagyrészt egyenesen arányos a menetszámmal)
U=rákapcsolt feszültség
I=az induktivitáson létrejövő áram
Itt ha megfelelően átrendezzük a képletet látszik amit tudunk is, hogy növekvő bekapcs időtől növekszik az áram és az is látszik, hogy t=0 időpillanatban nem folyik áram, mert 0-val való szorzás eredménye 0.
Az is látszik hogy növekvő menetszámmal (induktivitás) csökken az áram.
Sajnos most az egészből értékelhető eredményt csak akkor kapunk ,ha ismerjük a tűre megengedhető legnagyobb hőveszteséget!?Ebből ki lehetne számítani az áramot is , ezzel pedig a max peak időt is...


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
lezsi
2005.12.08. 14:41   






Janoka írta:
Hali!
Hát igen ,kértem egy tűt és most próbálom majd megállapítani mennyi lehet a tartó rész.
Az enyémen a legvékonyabb impulzus amit láttam az motorféküzemben volt (persze amikor még hallotam, hogy kap anyagot és van robbanás) kb 2msec széles volt, de a szünet arányt már nem tudom leolvasni ezen az analóg szkópon, mert kilóg az ernyőről.Aztán nem sokkal utánna el is zárja az üzemanyagot és kb 1500ford/percig nem is adja vissza(motorfékez és spóról Very Happy ).
Majd irok még ha haladok és konzultálunk Cool


Azt mondjak az okosok, hogy 1.5ms -nel nagyobb peak fazis mar veszelyes lehet az injektor testi epsegere, ill, ha >70% kitoltes kell a nyitvatartashoz, akkor is gond lehet, vszeg a flyback-korul. Cool


   3215    2005.06.08. 14:21
Janoka
2005.12.08. 12:20   






Hali!
Hát igen ,kértem egy tűt és most próbálom majd megállapítani mennyi lehet a tartó rész.
Az enyémen a legvékonyabb impulzus amit láttam az motorféküzemben volt (persze amikor még hallotam, hogy kap anyagot és van robbanás) kb 2msec széles volt, de a szünet arányt már nem tudom leolvasni ezen az analóg szkópon, mert kilóg az ernyőről.Aztán nem sokkal utánna el is zárja az üzemanyagot és kb 1500ford/percig nem is adja vissza(motorfékez és spóról Very Happy ).
Majd irok még ha haladok és konzultálunk Cool


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
lezsi
2005.12.08. 10:27   






Janoka írta:
Lezsi!
...idő a tényleges ismétlődésnél és ez valóban 100%.Persze ez csak a szekvenciális befecskendezőre igaz....


Nem, ez a szam a teljes (720 fotengelyfok) motorciklusra vonatkozott, vagyis attol fuggetlenul, hogy hany spriccni fuj egyszerre, ez lehet a max. ideje egy ciklusban (kiveve, ha frankon 100%-on tartod, es szarsz a vilagra , vagyis egymasba csusznak a ciklusok Surprised , de azt nem illik). Azt hiszem, ezt ugy szokas kezelni, hogy minden fordulaton szamolni kell a ciklusidot (60000/rpm*2 [ms]), es ha affole jut a kiszamolt "szukseges" injektorpulzus ideje, akkor vagni kell arra az ertekre. (nyitasi/zarasi idoket is hozzaadva persze). Ilyenkor nem art figyelmeztetni valamilyen modon a delikvenst, hogy mindjart elfolyik a dugattyu Surprised , esetleg teljesen tiltani.
Osszessegeben mar eleg bonyi algoritmus, szerintem erdemes tanulmanyozni mar letezo megoldasokat.

A nagyimp injektoroknal nem jatszanak pwm-et, a kisimp-nal pedig 1ms korul van a "peak" (nyitas), utana pedig 30-70% koruli kitoltesi tenyezovel a "hold" (tartas). Azert ijen nagy a szoras, mert nagyon fugg a "flyback" (visszaszalloag) tulajdonsagaitol, meg persze a spricnitol is. Azt szoktak mondani, hogy nagyobb ertekkel inditani, es folyamatosan menni lefele, amig nem "erzodik" az alapjaraton, hogy mar nem bir rendesen nyitni, vagy nyitva maradni. Akkor par szazalekot vissza, es kesz. Ja, es miutan alapjaraton ezek be vannak love, utana mar nem szabad modositani, mert az egesz VE (befecsi) tabla elmaszik tole.
Kacsint


   3215    2005.06.08. 14:21
Turboá
2005.12.08. 09:58   






Egy cikket olvastam abban M5 fékről írnak és csak 1db készült fél millio dollár az ára egy Orosz Tuning mühely készítette
Popey írta:
Aa! Nem Nem Ez egy 850csi Smile Nana Még firss a cikk Tessék elolvasni! http://www.powerfanatics.com/?cikk=8&album=498
Mostmár lehet,hogy az, de 4-5évvel ezelőtt készült egy ugyanilyen,az akkori motorja M5-az ujságíró szerint.sport autó magazin -azthiszem.... Smile Surprised


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Popey
2005.12.07. 23:52   






Aa! Nem Nem Ez egy 850csi Smile Nana Még firss a cikk Tessék elolvasni! http://www.powerfanatics.com/?cikk=8&album=498


Budapest    1028    2004.11.03. 12:10
Turboá
2005.12.07. 23:37   






hajrá! innen az alföldről drukkolok,A DISZNÓ RÖFÖG AZ ÓLBAN!szaladgálni akar a ház körül,a szomszédok legnagyobb örömére.....Ja ebben a ritka kupé volgában M5-ös motor van.....



új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Janoka
2005.12.07. 21:54   






Lezsi!
Utánnaszámoltam és tényleg annyi, persze lehet némi leolvasási pontosság, de azt láttam az ernyőn ,hogy teljes gázt adva amig el nem ér egy bizonyos fordulatot addig ennyivel küldi ,hogy a maximális dusítást adja.Kb. 5.5 kocka széles volt a jel 5msec /kocka osztásnál.
Igazad van, ha szabályozni akarunk, akkor nem lehet több a nyitvatartási idő a tényleges ismétlődésnél és ez valóban 100%.Persze ez csak a szekvenciális befecskendezőre igaz.
Az 1.3 motronic nem mindíg akkor fúj, amikor a szívóütem kezdődik, mert egyszerre 3 tűt kezel és két csoportban dolgozik a hat henger.tehát mindig lesz olyan tű ,ami éppen akkor fúj amikor zárva a szívószelep.
Azért jó ,ha beszélünk róla, mert segít majd a kivitelezési buktatók elkerüléséhez.
Azért mértem egyébként mert kiváncsi voltam, hogy az ilyen nagyimp tűt folyamatosan hajtja-e vagy Peak and hold módon ,ahogy mondtad Te is a kisimpedanciásra. Most azt szeretném majd elérni, hogy a kompim megmérje ezt a hasznos szélességet és a kisimp tűre ennek ismeretében akkora impulzust tegyen, hogy az eredetivel megegyező benzin mennyiséget fújjon!
Nahh, elfáradt az ujjam Cool


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
lezsi
2005.12.07. 15:21   






Janoka írta:
Az alapjárati impulzusszélesség kb 4msec aztán most félmelegen fotózva 3.5msec.Teljes gázt adva kb30msec-ig megy fel.

Csak ugy mondom, hogy 30msec az pontosan 4000 rpm-nel 100% (nem az injektore, hanem a rendelkezesre allo "idoablak" 100%-a), 7000 rpm-nel mar csak 17.1ms lehet! Szoval csak ovatosan! Cool


   3215    2005.06.08. 14:21
Janoka
2005.12.07. 15:01   






Az alapjárati impulzusszélesség kb 4msec aztán most félmelegen fotózva 3.5msec.Teljes gázt adva kb30msec-ig megy fel.




06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Turboá
2005.12.07. 14:04   






nekem jó,nekem jó!éniszénisz!Indulok vele!



új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Janoka
2005.12.07. 13:52   






Lezsi!
IIIIgen, Te ajánlottad a linket.Különben egy megfizethető árú darab, körülnéztem alaposan és kevesen kinálnak a célnak megfelelőt ennyiért.
katalógus szerint 250kpa nyomást visel el,szerintem a legtöbb cucchoz jó...
Persze van akinek kevés, de indulásnak jó lesz Very Happy
ja és köszi a linket!


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
lezsi
2005.12.07. 13:47   






Hehe, nekem is ilyen MAP szenzorom van, milyen erdekes Kacsint
1.4 bar-ig jo Smile


   3215    2005.06.08. 14:21
Turboá
2005.12.07. 13:32   






Janoka írta:
Lassan ideér minden, ezt is mgkaptam, a VEMS-től.Készségesek és korrektek voltak.2db postával 11900Ft


Janóka! Úgy várjuk már a cuccot,hogy .......... mint a.....nagyon!



új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Janoka
2005.12.07. 10:47   






Lassan ideér minden, ezt is mgkaptam, a VEMS-től.Készségesek és korrektek voltak.2db postával 11900Ft




06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  52 / 54 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére