POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
4 / 5 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Nitrozzunk! Elvetemültek tuningja! A hatás nem marad el!

Turboá
2006.01.24. 17:41   






170 000-ért vágják az emberhez eme" hungarise" készletet,mely nálunk már harmadjára vizygázik jelesre. 50 ps-t kapott ajándékba a kliens minek következtében érezhető javulás tapasztalhtó.Bíró Géza neve már ismerős ,kinek így, kinek úgy,nekünk még nem okozott csalódást.Igaz mi mindíg uj szelepeket veszünk,és azzal így nincs is baj. Ebben az árban egy feltöltött palack is van. A palackban úgy 170bar körüli nyomás van teli állapotban,és töltési súlya 4-5kg közötti. Az üres tára 7,8kg. Jelen modellnél a csomagtartóban kapott helyet,majd onnan egy nagynyomású csövön,mely fémháló borítású ,megy előre a szelepig.



új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7682    2005.03.14. 22:22
Turboá
2006.01.24. 17:33   






Janoka írta:
Igen elhanyagolta mindenki ezt a topickot!!
Rendor lakat
No akkor toljuk a rovatot egy kicsit....A mocskos olasz tésztazabálónak locsoltunk egy kis nitrót.Főszereplő :Zsilett és az Alfaromesz!Avagy hogyan tegyük tönkre gyorsan,és viszonylag nagy költséggel szemünk fényét,otthoni barkácskartással.




A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2006.01.24. 17:57 (1).

új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7682    2005.03.14. 22:22
Janoka
2006.01.20. 20:24   






Igen elhanyagolta mindenki ezt a topickot!!
Rendor lakat


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Turboá
2006.01.19. 17:56   






...



új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7682    2005.03.14. 22:22
lezsi
2005.12.04. 21:34   






Csak erdekessegkepp mondom meg, hogy versenymotoroknal a kopogas merteket ki szoktak tenni egy muszerre (mondjuk LED-sor), es lehet nezni, hogy mennyire kopog. Ha egyaltalan nem, akkor nincs kihasznalva a motor, ha pedig nagyon, akkor esznel kell lenni, mert csoppen a dugo Surprised
-Szoval a kopogas (nevezzunk neven, detonacios eges), alapvetoen normalis jelenseg, csak a merteke nem mindegy. Utcai (nem dizel! Smile motoroknal ettol felni kell, versenymotoroknal viszont jatszani szoktak vele Kacsint


   3214    2005.06.08. 14:21
Karell Gott
2005.12.04. 21:32   






Köszönöm a fejtágítást Kacsint Smile


Power ohne Ende!!!

Tapolca    507    2005.05.30. 20:59
lezsi
2005.12.04. 21:29   






Karell Gott írta:
Lezsi!

És a kop.szenzor milyen úton szünteti meg a kopogást,mert gondolom nem a gyújtást veszi el,mert ha kopog akkor már úgy is mindegy Sad

Ellenben amit írtál az érdekes és átlátom,és gondolom fontos is az elhelyezés.De tényleg szükséges ,hogy ennyire ki legyen mérve a helye hogy az általad felvázolt tesztekkel keressem meg???


Azt hiszem, felreertheto voltam. A primitiv teszt epp azt mutatja, hogy lenyegeben barhonnan leveheted a jelet a motorrol. Es a fuleddel hallani is fogod a kopogast. Ami miatt erdemes elkerulni a zajosabb zonakat (szelepek kornyeke, injektorok, miegymas), az a szenzor chip, -ami felismeri, hogy a beallitott (sajat)frekvencia hirtelen nagyon eros lett.
Nyilvan egy modern kopogasszenzor chip sokkal jobban tudja kiszurni a zajokat, mint mondjuk egy 20 eves peldany...

Az pedig, hogy mi tortenik, ha kopogas van, mar a vezerlesi elv kerdese, de lenyegeben ket dolgot szoktak csinalni: tobb benzint adni, ill. csokkenteni az elogyujtast. Turbosnal lehet limitalni a turbonyomast, es persze ha X ido alatt (par masodperc) mindettol nem mult el, akkor tiltas...


   3214    2005.06.08. 14:21
Karell Gott
2005.12.04. 21:06   






Lezsi!

És a kop.szenzor milyen úton szünteti meg a kopogást,mert gondolom nem a gyújtást veszi el,mert ha kopog akkor már úgy is mindegy Sad

Ellenben amit írtál az érdekes és átlátom,és gondolom fontos is az elhelyezés.De tényleg szükséges ,hogy ennyire ki legyen mérve a helye hogy az általad felvázolt tesztekkel keressem meg???


Power ohne Ende!!!

Tapolca    507    2005.05.30. 20:59
lezsi
2005.12.04. 20:57   






Karell Gott írta:
Igazából 1 2,7 van tervbe véve,de gondoltam a kéjgáz későbbi beépítésére is,azért kérdeztem hogy miket kell beépíteni.
Az üzemanyag-ellátásról egy 35i komplett vezérlés gondoskodna(pillangó LMM,stb).Csak azt nem tudom,hogy ezek az érzékelők megtalálhatóak -e egy ilyen kábelkötegen.(szélessávú lambda,kopogás-szenzor)


Belevauu Surprised

A szenzorok, -leven akusztikai eszkozok- a rezonanciat veszik at, tehat az a fontos, hogy jol (megfelelo feluleten) erintkezzen. A gyariak gyakran olyanok, mint egy olajgomba, szep nagy menetes felulettel, ezt lehet belehajtani mondjuk a henger mellletti vizterbe akar.
Amugy viszont -mivel a kopogas leginkabb a blokk sajat rezonancia-frekvenciaja, jellemzoen 5-7kHz- a blokk teljes teruleten felfoghato, inkabb csak azert kell a megfelelo helyre tenni, hogy kevesebb legyen a zavaro zaj.
A legegyszerubb tesztmegoldas: szelepfedel-csavar ala befogatni egy elkalapalt vegu rezcsovet (atfurva az elkalapalt veget), arra gumicso rahuz, az bemegy utasterbe, es a veget belefurni egy munkavedelmi fulvedo tanyerjaba. Utana lehet fulelni Smile
Ha pedig a rezo-frekvenciat kell kitalalni, akkor szimplan meg szoktak utni a blokkot egy csavarkulccsal, kozben meg lehet merni egy laptoppal/magnoval a hangot, majd a szgepen Fourier analizissel (minden hangszerkeszto program tudja), meg lehet mondani a jellemzo frekvenciakat.


   3214    2005.06.08. 14:21
Karell Gott
2005.12.04. 20:10   






Igazából 1 2,7 van tervbe véve,de gondoltam a kéjgáz későbbi beépítésére is,azért kérdeztem hogy miket kell beépíteni.
Az üzemanyag-ellátásról egy 35i komplett vezérlés gondoskodna(pillangó LMM,stb).Csak azt nem tudom,hogy ezek az érzékelők megtalálhatóak -e egy ilyen kábelkötegen.(szélessávú lambda,kopogás-szenzor)


Power ohne Ende!!!

Tapolca    507    2005.05.30. 20:59
Janoka
2005.12.04. 20:06   






Igazad van ezzel a szerkezettel még a legjobb benzinek is kiautózhatok mert a maximumra lehet tenni az előgyujtást.Szóval azért szerintem is kell főleg ha kisfordulatú erős motort csinálsz .Bár az m20-on nincs és mégis jól müxik!


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Karell Gott
2005.12.04. 20:03   






Janoka írta:
A blokktömb megegyezik az m50 és az m20-é legalábbis nagy vonalakban(pl hengertávolság+furat+löket, meg ilyenek)Ugyhogy a motor oldalára a henger falára kell rögzíteni a hengerfej alá a szívóoldalra.Vannak a motoron ilyen merevítőbordák és ahol két ilyen borda keresztezi egymást ott nekem van egy vakfurat és oda van csavarozva.m20 ra a szívocsonk alsó csavarjaira lehetne tenni agy tartót ami a blokk oldalához nyomná ezt a szenzort vagy ilyesmi.Megjegyzem ha jó a benzin meg az előgyujtás akkor sok kell hogy kopogjon...


Ebben igazad van.De ha növelni akarom a kompressziót,persze előzetes számitások alapján akkor sem fontos hogy legyen?Vagy elég ha nagyobb benzint tankolok?Az oktánszám növelők érhetnek vmit?


Power ohne Ende!!!

Tapolca    507    2005.05.30. 20:59
Janoka
2005.12.04. 19:51   






A blokktömb megegyezik az m50 és az m20-é legalábbis nagy vonalakban(pl hengertávolság+furat+löket, meg ilyenek)Ugyhogy a motor oldalára a henger falára kell rögzíteni a hengerfej alá a szívóoldalra.Vannak a motoron ilyen merevítőbordák és ahol két ilyen borda keresztezi egymást ott nekem van egy vakfurat és oda van csavarozva.m20 ra a szívocsonk alsó csavarjaira lehetne tenni agy tartót ami a blokk oldalához nyomná ezt a szenzort vagy ilyesmi.Megjegyzem ha jó a benzin meg az előgyujtás akkor sok kell hogy kopogjon...


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Karell Gott
2005.12.04. 19:45   






Janoka írta:
k=K
és a szenzorból kettő van, egyik első két hengerhez, a másik meg a hátsó kettőhöz.


És egy m20 esetében hova lehetne beapplikálni?Gondolom úgy kellene mint az m50 esetében,de érdekelne a konkrét hely mert csak 1x lehet elcseszni....


Power ohne Ende!!!

Tapolca    507    2005.05.30. 20:59
Janoka
2005.12.04. 19:35   






k=K
és a szenzorból kettő van, egyik első két hengerhez, a másik meg a hátsó kettőhöz.


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2005.12.04. 19:32   






Szia karrel!
A kopogásérzékelőnek elvileg a henger oldalán van a helye minden m50-es mocin, oda van csavarozva a motor oldalára egyszerűen.
Az érzékelő meg parasztosan szólva egy órahangszóróra hasonlít, egy piezokerámia szenzor és nemcsak olyan mint az órahangszóró ,de az is lehet akár...


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Karell Gott
2005.12.04. 18:41   






Beszéltünk itt kopogásszenzorról meg egyéb nyalánk dolgokról.
Ha a motorba ezek helye nincs meg hova lehet,vagy inkább kell berakni,hogy az érzékelő helyesen működjön,vagy hogy ne okozzak kárt.
Konkrétan a kopogásérzékelőre gondolok,ami esetleg nitró nélkül is fontos lehet egy épített szívó motor esetében,főleg ha emelve van a kompresszió.
pl:m20


Power ohne Ende!!!

Tapolca    507    2005.05.30. 20:59
Janoka
2005.12.03. 17:49   






Sziasztok!
ide is irok, hogy nőjön a válasszám... Very Happy
Most már nitró helyett jó a CO is.. Gondolkozik Legalább is azt hallottam ZORRÓ-tól aki vett egy OPEL-t Gyagyás


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
lezsi
2005.11.30. 22:44   






roadrunner írta:
..és hol lehet ezeket a kütyüket beszerezni? o.O
tud vki ajánlani vmit?
thx


vems.hu webstore http://shop.x-dsl.hu/catalog/index.php?cPath=1 alatt vannak szenzorok jo aron, de persze biztos van mas forras is, csak esetleg 100 db-ot kell rendelni, hogy olcsobb legyen Sad

Aztan mas kerdes, hogy hogyan vezerled meg. Ha az ott arult motorvezerlo elektronikat hasznalod, akkor meg van oldva, de belso infok szerint szelessavu lambda muszer kulon is keszul, csak kerdes mikorra...


   3214    2005.06.08. 14:21
roadrunner
2005.11.30. 18:44   






..és hol lehet ezeket a kütyüket beszerezni? o.O
tud vki ajánlani vmit?
thx


   3    2005.10.10. 11:39
lezsi
2005.11.30. 14:45   






speer írta:
Karell!
Szeva!
Kell szerezni egy szélessávú lambda szondát,amivel minden fordulaton megnézheted a keverék milyenségét.A kipuf .gáz hőmérsékletet pedig egy pyrometerrel lehet megmérni.Mind a két mérőeszközt a kipufogóba,a katalizátor(ha van) elé kell betenni.Ha látod a keveréket,és mellé Kacsint a kipuf.gáz hőmérsékletét,és minden O.K.akkor nem fog elcsöppenni semmi,esetleg hidegben az orrod! Kacsint Very Happy Wink


Annyit tennek hozza, hogy a "pyrometer" vagy EGT minel kozelebb kell keruljon a hengerhez, ui. altalaban nem a kipuffrendszert feltjuk, hanem a hengerfejet, dugokat. A lambdaszenzor ertelemszeruen a turbo mogott is jo, sot, erdemes oda tenni, mert az meg a 800 fokot nem szereti.
Szelessavu lambda a minimum, ha valaki teljesitmenytuningol. Megjegyzem, hogy ennek a vezerlese mar bonyolultabb feladat, kulon kis "computer" szokott lenni a WideBand lambdahoz. (Mar ha nem tudja magatol a tuning kompi, khmm Kacsint )
Emellett meg nem art kopogast erzekelni (knock sensor, vagy ion sensing), es keszulhet a csodamasina


   3214    2005.06.08. 14:21
Karell Gott
2005.11.29. 18:04   






speer írta:
Karell!
Szeva!
Kell szerezni egy szélessávú lambda szondát,amivel minden fordulaton megnézheted a keverék milyenségét.A kipuf .gáz hőmérsékletet pedig egy pyrometerrel lehet megmérni.Mind a két mérőeszközt a kipufogóba,a katalizátor(ha van) elé kell betenni.Ha látod a keveréket,és mellé Kacsint a kipuf.gáz hőmérsékletét,és minden O.K.akkor nem fog elcsöppenni semmi,esetleg hidegben az orrod! Kacsint Very Happy Wink



Very Happy Very Happy Danke


Power ohne Ende!!!

Tapolca    507    2005.05.30. 20:59
speer
2005.11.29. 17:58   






Karell!
Szeva!
Kell szerezni egy szélessávú lambda szondát,amivel minden fordulaton megnézheted a keverék milyenségét.A kipuf .gáz hőmérsékletet pedig egy pyrometerrel lehet megmérni.Mind a két mérőeszközt a kipufogóba,a katalizátor(ha van) elé kell betenni.Ha látod a keveréket,és mellé Kacsint a kipuf.gáz hőmérsékletét,és minden O.K.akkor nem fog elcsöppenni semmi,esetleg hidegben az orrod! Kacsint Very Happy Wink


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Karell Gott
2005.11.29. 12:56   






speer írta:
Karell!
A lambda szonda nem mér kipuf. hőt.Ő csak a kipuf.gáz oxigén tartalmát méri.A síma katalizátor az az enyémbe szétolvadt mint a nyúl,úgyhogy nem pánik ha nincsen.Ha tudtam volna mérni a kipuf.gáz hőmérsékletet/pyrometer/,akkor lehet tovább bírta volna a moci.Az lenne az igazi,ha lambdát/szélessávúval/és kipuf.gáz hőmérsékletet is mérnénk,akkor nem lehetne meglepi! Füvezős


Azt tudom hogy a lambda nem méri a hőt,bocs a rossz fogalmazásért.
És különben megoldható ez a kombinált mérési mód? Kacsint


Power ohne Ende!!!

Tapolca    507    2005.05.30. 20:59
speer
2005.11.29. 12:51   






Karell!
A lambda szonda nem mér kipuf. hőt.Ő csak a kipuf.gáz oxigén tartalmát méri.A síma katalizátor az az enyémbe szétolvadt mint a nyúl,úgyhogy nem pánik ha nincsen.Ha tudtam volna mérni a kipuf.gáz hőmérsékletet/pyrometer/,akkor lehet tovább bírta volna a moci.Az lenne az igazi,ha lambdát/szélessávúval/és kipuf.gáz hőmérsékletet is mérnénk,akkor nem lehetne meglepi! Füvezős


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  4 / 5 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére