POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 2 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   E39 M5 S38 turbo avagy veszettkutya újratöltve!!!!!!

csabix
2015.11.29. 23:17   






kulin-papa írta:
Mégis, mi volt a probléma? Hűtés? Olajzás?


Hűtés. Nem szeretnék mindent részletesen leírni. Legyen elég annyi, hogy volt itt hasonló projekt hasonló teljesítmény szinten, hasonló végkifejlettel. Azt hiszem te is ismered. Very Happy
Ez lett a vége:













Budapest    122    2006.10.23. 22:53
kulin-papa
2015.11.28. 04:39   






Mégis, mi volt a probléma? Hűtés? Olajzás?


   60    2011.09.21. 22:18
csabix
2015.11.26. 01:03   






Hát akkor padoljunk!
Összecuccoltunk, mégegyszer átnéz biztos ami biztos utána indulás.
Szépen elgurultunk lábon a padhoz. Minden fa??án működött.
Szokásos cécó: felállás, lekötöz...
Eljött az igazság pillanata mit is tudtunk alkotni.
Óvatosan bántunk vele! Kis lépésekkel mentünk felfelé.
Szépen, a vártnak megfelelően reagált a program változtatására.
Jó, egészséges motorhangja volt végig de aztán beütött a ménykű
pont egy bolhapöcsnyivel a cél előtt.
Padról leszed, hazahúz közben telefon X Men-nek a fejleményekről.
Hazérve összegeztem a napot: A kitűzött teljesítményszintet nem értük el és hát nem is tekinthető túl tartósnak tehát ennek még bele kell túrni a bugyijába.
Annyi a pozitívum, hogy ha már szétment akkor ezt ellenőrzött
körülmények között tette.
Képek:













Mozi:
https://www.youtube.com/watch?v=ebdDr5HVzR8
https://www.youtube.com/watch?v=vv1rMswv7ck


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
L@C
2015.11.24. 10:57   






Nem hiszem el, hogy egy kibasz videót nem csináltatok még! Szemcsis


   75    2012.08.24. 15:59
csabix
2015.11.24. 02:56   






Pár hét múlva:
A kuplung relatív hamar megjött, nem volt nagy baja, de teljes felújítás ha már hozzá nyúlunk. Beépít, összerak, lepróbál, működik.Ezt is kipipálhatjuk.
Turbó is befutott közben.Itt is szeretném megköszönni a rugalmas ügyintézést az LLRacing.hu-nak.
Kis átalakítás után fölszerel. Nagyon kíváncsi voltam mit mutat így a konfig. Kivittük kipróbáltuk.
Az tény, hogy alul nem csinál semmit, de nem is arra gyúrunk, nem is vártuk tőle.
Érdemi teljesítményt 4000 rpm fölött tud leadni.A vártnál picit nehezebben éled a turbó, de ha egyszer elkezd fújni az pokol!
Elég meggyőzően mozgatja ezt a csatahajó méretű és súlyú kasztnit.
Lehet "gyorsan" váltani a jó kuplunggal. Nem esik be a fordulat és a töltőnyomás a holt térbe.
Én használható darabnak érzem, de nem nekem kell tetszenie. Jött is X -Men próbakörre.
Az első pár kilométer után mondta, hogy így már jobb mint az E34 volt. Nagyon tetszett neki,
hogy relatív jóindulatú az autó viselkedése a teljesítményéhez képest. Stabil, szépen fut
kis és nagy tempónál egyaránt. Igazi autópályára való cirkáló. Meg is beszéltük, hogy ezt így
már érdemes lenne elvinni leméretni mégis mit tud.




Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.11.21. 23:39   






Pedig nem. A turbó kompresszor oldala nekünk kicsi (kb.700 Le-öt tudhat csúcsba) ehhez mérten a kipufogó oldala túl nagy, és nem is egy korszerű darab. Az volt vele a problémánk, hogy elkezdett nyomást építeni, nem túl dinamikusan kb.0,5-0,6 bar-ig. Itt kávészünet, értem ez alatt, hogy megállt a nyomásnövekedés, akár 5-600 motorfordulat emelkedés is történt nyomásváltozás nélkül, majd kb.4200 rpm-től működött "rendesen". Egy turbós autónak pont az a legélvezhetőbb része, amikor nyomásépülés van. A hirtelen jelentkező nyomatékot érzi az ember a hátán az ülésben. Pont ezt az élvezetes részét ölte meg ez a turbó.

Ez a cseredarab:








Budapest    122    2006.10.23. 22:53
veszettkutya
2015.11.21. 19:06   






Tüsszögő vaddisznó írta:
A méretét elnézve, biztos nem az a gond, hogy túl kicsi, vagy, hogy túl hamar tölt be.
Gondolom túl lukas, illetve amikor meg 5k-6k körül megjön a nyomás akkor meg kezelhetetlen. De csak laikusként gondolom ezt Smile


Igen ezt sejtettem hogy nem kicsi,hülyén fogalmaztam,az érdekelne hogy alakul a nyomásépülése amiért vállalhatatlan 1 es semmi,kettesben 0.5 stb vagy tényleg ilyen 5-6k körül történik csak valami? Kacsint


VESZETTKUTYA
10.82@211 Csabix Motoren Werke THX R.C.S.

kormány mögött ball oldalt :-)    2959    2005.08.01. 13:03
Tüsszögő vaddisznó
2015.11.21. 17:08   






A méretét elnézve, biztos nem az a gond, hogy túl kicsi, vagy, hogy túl hamar tölt be.
Gondolom túl lukas, illetve amikor meg 5k-6k körül megjön a nyomás akkor meg kezelhetetlen. De csak laikusként gondolom ezt Smile


   242    2009.05.10. 11:45
veszettkutya
2015.11.19. 21:08   






Grat az építéshez,nem lesz nehéz űberelni a veszettet ezzel az összeállítással ha minden megoldódik. Kacsint
Mi a gond a turbóval amiért vállalhatatlan?


VESZETTKUTYA
10.82@211 Csabix Motoren Werke THX R.C.S.

kormány mögött ball oldalt :-)    2959    2005.08.01. 13:03
csabix
2015.11.19. 01:21   






Próbakör és az első kilométerek:
Talán úgy tudnám jól összefoglalni, hogy örülünk de nem
őszinte a mosolyunk.Végül is megy, működik, de:
-kuplung nem emel el, érzésre jó, kicsit puha, átbillen
de csak a szinkronok gyilkolásával lehet váltani.
-kormányszervóval valamit kezdeni kell mert alapjárati fordulatszám
közelében nincs szervóhatás
-turbót cserélni kell, mert ennek a nyomásépítési dinamikája számunkra
elfogadhatatlan.
Ezen nehezítő körülmények ellenére sikerült 1.5 bar-ig emelni a töltőnyomást.
Az autó a fentiektől eltekintve jól működött.Egy-két apró, bosszantó,
de gyorsan és egyszerűen javítható hiba jelentkezett csak.
Este jött X-Men-ünk, hogy kipróbálja mit sikerült összehozni.
Kipróbálta, ment lassan, gyorsan és végül így summázta:"Nem szar, nem szar
de a jó se ilyen! A régi ettől jobb volt!"
Átbeszéltük a tapasztalatokat és a teendőket.Úgy döntöttünk, hogy szétszedjük
és megcsináltatjuk a kuplungot, és rendelünk hozzá egy másik turbót is.


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
promega
2015.11.17. 19:21   






csabix írta:
Jó gondolatmenet, én is így gondolkodtam.
...
Remélem érthető amit próbálok írni és nem túl nagy marhaság.

Valaki hozzáértőt kellene megkérdezni ezügyben... mert simán lehet, hogy valaki már készít "szériában" ilyen áramkört "olcsón". kérdezz rá mondjuk Tudi-ra...

érdekességként viszont találtam ezt:
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1887229-E46-Can-bus-project


Kecskemét    380    2005.10.18. 14:36
L@C
2015.11.17. 18:21   






Gratula a munkához! Szép lett a gép! X úr reméljük majd megmutassa neki találkozón, hogy mire készült! Very Happy Videót akarunk a Cápa mobil szívének új helyen való dobogásáról! Szemcsis Mad


   75    2012.08.24. 15:59
csabix
2015.11.16. 23:56   






Összeépítés:
Nem szeretnék leírni minden egyes apró ba??akodást ami ezzel jár.Más már megtette igen részletesen és jó minőségben.Ha valakit valami konkrétum érdekel majd kérdez. Legyen elég annyi, hogy bazi sok munkaórával és fejtöréssel sikerült életre kelteni a masinát. Ilyen az összkép:


Milli-vanili-csilli-villi(pedig nem is fotosopoltam)






Ami számomra érdekes, hogy hangra alapjáraton inkább V8 mint sor6. Biztos az s62 szelleme kisért! Alapvetően egészséges hangja van! Szokásos első bemelegítés még a műhelyben, átnézés, örömködés, majd próbakör.


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.11.16. 22:23   






Jó gondolatmenet, én is így gondolkodtam. A kilóméter órát is úgy tudtam megoldani, hogy visszaraktam az ABS elektronikát prosztóba hidrorész nélkül. Ott az info útja: jobb hátsó abs kerék jeladó, abs vezérlő, onnan can-en az óraegységbe. Kár, hogy nincs meg a motorvezérlő, el tudnék játszani vele! Igazság szerint abban reménykedtem hátha valaki már fejtett vissza can protokolt, és ebből az irányból közelíti meg a kérdést.De így jobban átgondolva nem is ez lenne a buktatója a dolognak(mármint visszafejteni a can-üzeneteket) hanem inkább a hardver ami a végén használná amit dekódoltunk és analóg jelből képezne can üzenetet.
Remélem érthető amit próbálok írni és nem túl nagy marhaság.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.11.17. 00:24 (1).

Budapest    122    2006.10.23. 22:53
promega
2015.11.15. 17:36   






csabix írta:
Egy kis segítség kellene hátha valaki...
Az a perverzióm támadt, hogy életre keltem az m5 gyári óraegységét de:
nem tudom feléleszteni a fordszámmérőt, vízhőmérőt, olajhőméröt.
A probléma abban rejlik, hogy az a nagyonokos óraegység ezeket az infokat a hajtáslánci nagysebességű CAN-ről nyeri ahová a gyári motorvezérlő tolná fel ezeket az infokat. Na ilyenünk nekünk nincsen.Ha
van rá használható ötlete valakinek, hogy lehetne ezt kiváltani szívesen venném. Tudom vegyek Mo-Tec-et az tudja, de valami költséghatékonyabb megoldás kellene.

csak ötletfelvetésként... nem lehet "párhuzamosan" betenni egy gyári vezérlőt? úgy, hogy csak a jeladókat lássa és kitegye a buszra a szükséges adatokat.
mondjuk azt nem tudom, hogy ez mennyire rentábilis megoldás.illetve, hogy mennyire veszi zokon az ecu a kimenetek hiányát.


Kecskemét    380    2005.10.18. 14:36
csabix
2015.11.14. 23:19   






Üzemanyag rendszer:
Mivel a gyári üzemanyagtankot nem akartuk feláldozni (fő érv a hatótáv)
kellett gyártani egyedi rendszert. Összetevők: 13 literes puffertank, 2db 044 bosch motorsport pumpa, 10-es cső előre 8-as vissza, aeromotiv nyomásszabályzó, race szűrő, egyedi üzemanyag híd motorhoz kaptuk), 6db 870ccm-es injektor(4bar-on 1000ccm).
Képekben:
















Bekötöttük a bekötni valókat:



Betettünk egy jó nagy kijelzőt, hogy lássuk mi történik a motorban:



Innentől nem is volt más dolgunk, mint összegyúrni az egészet egy müködő autóvá.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.11.19. 01:32 (1).

Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.11.11. 00:14   






Egy kis segítség kellene hátha valaki...
Az a perverzióm támadt, hogy életre keltem az m5 gyári óraegységét de:
nem tudom feléleszteni a fordszámmérőt, vízhőmérőt, olajhőméröt.
A probléma abban rejlik, hogy az a nagyonokos óraegység ezeket az infokat a hajtáslánci nagysebességű CAN-ről nyeri ahová a gyári motorvezérlő tolná fel ezeket az infokat. Na ilyenünk nekünk nincsen.Ha
van rá használható ötlete valakinek, hogy lehetne ezt kiváltani szívesen venném. Tudom vegyek Mo-Tec-et az tudja, de valami költséghatékonyabb megoldás kellene.


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.11.10. 23:00   






Kipufogó témakör:
Sajnos a motorhoz kapott leömlőt nem tudtuk használni, tehát megint meló. A feladat eltekerni valahogy egy csomó csövet úgy, hogy még használható is legyen. Aminek el kellene férni a motor jobb oldalán:
hengerenként 55X2 leömlőcső, 60-as wastegate+csövei,100-as cső a turbotól. Folytatásként a végén szétoszt
2x75-re, 2 átfolyó dob, 4 vég. Nem egyszerű feladat. Így sikerült összecsapni:

















A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.11.19. 01:28 (3).

Budapest    122    2006.10.23. 22:53
ZSOSZ
2015.11.10. 16:38   






Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
Joyrider
2015.11.09. 22:13   






Eddig nagyon jó, várjuk a további történést, meg a képeket! Very Happy Szemcsis


E30-at szeretnék! Smile... de e36 lett belőle Smile

Budapest    338    2007.08.07. 14:39
BMW_M10T
2015.11.09. 19:49   






Kacsint Kacsint


   12    2014.07.03. 13:28
csabix
2015.11.06. 22:44   






Valahogy így kezdődött minden:



Átalakított bölcső:









Ha már levettük az olajteknőt tettün rá egy kalodát:






Olajteknő:






Kívülről:






Ezen még dolgozni kell:



Egy pár kép a hűtés ügyben:










Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.11.04. 23:22   






Mit is akarunk valójában?
Szerény véleményem szerint, fontos reális célok kitűzése egy ilyen projekt elkezdése előtt.
Amit meg szeretnénk valósítani az egy utcai jellegű, gyárias kinézetű E39 M5. Körülbelül
800-850 lóerős megbízható motorral, mert ahogy X-man is mondta:"Visszafelé nem fejlődünk!"
Itt szeretném megjegyezni, hogy a mi X-man-ünk előző autója egy E34 M5 - Mérten 600 lóerős -
M30 turbó motorral büszkélkedhetett. Tehát elég magasak voltak az elvárások.
Hol is kezdjük?
Adott az E39 M5-ünk, illetve hozzá egy S38 turbó motor, már kész konfig. Működő autóból lett
kivéve. Szemre pofás, igényes építés. Tartozik hozzá egy erősített, 6 águ szinter kuplung,
illetve egy 5 sebességes váltó heggesztett haranggal. VEMS, kábelköteg, turbó.
Motortér teljesen kipucol, semmit se hagytunk benne. Első körben egyedi fék csöveket gyártottunk
hozzá, mert az ABS és segédkészülékei kiszerelésre kerültek. Kellett a hely. Bepróbáltuk a
motort jövendőbeli helyére. Itt jött a felismerés, hogy ez ebben a formában kivitelezhetetlen.
Az akadályt a nyomtávrúd és a bölcső jelentette. Nem is csoda, hiszen az S62 V8-as, és
a V8-as motorokhoz cső bőlcső jár globoid csigás kormányművel. A soros hengerelrendezésű
E39-ekben alumínium bölcső van fogasléces kormányművel és a lengőkarok is máshova támasztanak.
Kézenfekvő tehát, hogy ezt a fajta bölcsőt kell használnunk. Beszereztünk egy komplett E39 530d
első futóművet és alácsavaroztuk. Megint motorpróba, - most már olajteknő nélkül- de még így
sem lecsukható a géptető, pedig a motor alja a kormányműn csücsül. (Apró megjegyzés: Találtam
egy 6-os csavart az olajteknőben.) Világos tehát, hogy egyedi olajteknőre és átalakított
bölcsőre van szükségünk. Nekiálltunk, legyártottuk. Először a bölcsőt készítettük el, és miután
már lecsukható volt a géptető, és láttunk rá esélyt, hogy kivitelezhető a projekt, legyártottuk a
motortartó bakokat is. Motor a helyén. Még egy akadályt leküzdöttünk. Ezen felbuzdulva X-man-t
hatalmába kerítette a vásárlási láz. Vett hozzá szép kerekeket, hogy legyen tapadás (elől 9x20,
hátul 10,5x20 MK Motorsport). Állítható magasságú futóművet előre, hátra. A fék nagy kérdés volt,
mert nehéz és erős autóról van szó. Hosszas számolás és méregetés után előre E60 M5 első fék lett
vásárolva, hátra a költséghatékonyság miatt maradtunk a gyári újban. Következő hozzászólásban
már jönnek képek érdeklődöknek.


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.11.02. 23:28   






Eltelt egy hét,ismét megjelent nálam az autó tulajdonosa, (hívjuk ebben a projektben X-man
-nek) hogy kitalált valamit, mi a véleményem róla?
A terv a következő: Dobjuk ki belőle az amúgy is rokkant S62-t, mert nem szeretne vele
vesződni, és lógassunk bele egy S38 turbót. Az jobban passzolna az igényeihez. Utána
nézek mit tehetek, térjünk vissza rá később-mondtam. Hosszas keresgélés a világhálón hasonló
projektek után, nem túl sok eredménnyel. Tudomásom szerint ilyen motor-karosszéria
összeállítás még nem készült sehol. Corvette illetve Nissan motor beépítése elterjedt a
nagy vizen túl,de ilyen motort még nem épített be senki. Itt szeretném megkérni az olvasókat,
hogy ha tudnak vagy találnak ilyen összeállítást, rondítsák vele tele a topikot nyugodtan.

Következő megbeszélésünkön mondtam X-man-nek, hogy megpróbálhatjuk, de nem tudok biztosat
mondani. Lehet, hogy beletörik a bicska. Nem baj, mert már talált bele egy motort, sőt az
s62-nek is talált gazdát, jönnének megnézni -felelte. Megnézték, meghallgatták, rábólintottak.

Hát akkor fogjunk neki. S62 + váltó kiépít minden sallangjával együtt, mert úgy kérték.
Könnyes búcsút vettünk tőle, majd nekiláttunk az új erőforrásnak.


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.11.01. 19:27   






Sziasztok!!!!

Belekezdtünk egy projektbe még 2014 nyarán.Lassan a végére érünk és megkértek, hogy rittyentsek
ide pár sort ezzel kapcsolatban! Próbálom majd többé-kevésbé időrendi sorrendbe adagolni
a képeket, de mivel nem szándékoztam az elején közkincsé tenni az építést, relatív kevés
kép készült a projekt első részéről! Tehát az elején sok lesz a rizsa, kevés a kép, de
ez az arány remélem hamar átfordul!

Story:
Valamikor 2014 nyarán felhívott egyik törzsvendégem, hogy kinézett magának egy autót.
Beugrik délután, menjek el vele, nézzük meg! Nem volt messze, hajrá! Az alany egy E39 m5
1998-ból.Erősen leharcolt darab, de nem menthetetlen állapotú! Mindene megvan, vonalai jók,
motorja hajtókarcsapágy hibás! Átnéz, próbakör, alkudoz, kifizet, hazagurul lábon,
letámaszt a kert végébe! Itt még én sem tudtam mi a terv vele!



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.11.02. 23:29 (1).

Budapest    122    2006.10.23. 22:53
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 2 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére