POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 531 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, ... 529, 530, 531  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Turbós Topic! Minden ami ezzel kapcsolatos!

MM
2016.08.04. 19:59   






Ogre84 írta:
MM írta:
Sziasztok, egy ilyen megépítését fontolgatom:
https://www.youtube.com/watch?v=kQgkrHYOmmU

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2147400-If-you-just-turbo-d-an-m6x-how-much-boost-can-you-run-before-a-tune

Nem cél a minnél több LE, inkább rugalmasságban legyen jobb, alul több nyomatékVery Happy ezért szeretném ha minél hamarabb betöltene.

Milyen turbot tennétek fel a helyembe?

A kivitelezés itthon lesz, CO, AWI, eszterga van.. szeretném kikísérletezni a legjobb konfigot..
A motorteret nem alakítanám át, meg ezt gyorsan le is lehetne szerelni műszaki előtt, vagy ha nincs rá szükség, meg a kivitelezés alatt is használható lenne a gép.

Elég sok hátránya van egy ilyen felépítésnek a néhány előnye mellé. Például a rugalmasságot egyből aláássa a nagy turbólyuk, amit az okoz, hogy a gázoknak kipufogó és levegő oldalon is sokkal hosszabb utat kell megtenniük. Emellett elég sérülékeny helyen is van, ráadásul esőben nem tudom mit szól a forró turbó, ha belehajtasz egy tócsába. Szerintem nem szereti. Egy pár perc olvasás után azt találtam, hogy gyakran egy plusz olajszivattyú is szükséges, különben nem lesz megfelelő a kenés.

Ezeket tudom, ha utánanézel hogy rear mount turbo, elég sok ilyen megoldás van... sűrűn zsúfolt v8as motortérbe nem nagyon fér el ha nem vágod szét a a dobokot meg nem hajintod el a klimakompresszor stb... nem versenyautó lesz..
Lesz olajszivattyú neki külön, meg tartály plusz hűtő... a linkelt topicban is így oldotta meg a tag.. azt gondoltam hogy nagyobb lesz a késése... viszont hátul sztem nem fog izzásig melegedni az a turbo, mert ott már nem lesz olyan meleg.. védőlemezt lehet alá szerkeszteni hogy ne verje be oda a sarat vizet.. hely viszonylag van mert bazi nagy a hátsó dob, talán meg lehetne oldani hogy ne lógjon le..
Inkább a turbo kiválasztásában kéne tanács...


BMW 540

   407    2008.12.30. 04:15
Ogre84
2016.08.04. 18:25   






MM írta:
Sziasztok, egy ilyen megépítését fontolgatom:
https://www.youtube.com/watch?v=kQgkrHYOmmU

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2147400-If-you-just-turbo-d-an-m6x-how-much-boost-can-you-run-before-a-tune

Nem cél a minnél több LE, inkább rugalmasságban legyen jobb, alul több nyomatékVery Happy ezért szeretném ha minél hamarabb betöltene.

Milyen turbot tennétek fel a helyembe?

A kivitelezés itthon lesz, CO, AWI, eszterga van.. szeretném kikísérletezni a legjobb konfigot..
A motorteret nem alakítanám át, meg ezt gyorsan le is lehetne szerelni műszaki előtt, vagy ha nincs rá szükség, meg a kivitelezés alatt is használható lenne a gép.

Elég sok hátránya van egy ilyen felépítésnek a néhány előnye mellé. Például a rugalmasságot egyből aláássa a nagy turbólyuk, amit az okoz, hogy a gázoknak kipufogó és levegő oldalon is sokkal hosszabb utat kell megtenniük. Emellett elég sérülékeny helyen is van, ráadásul esőben nem tudom mit szól a forró turbó, ha belehajtasz egy tócsába. Szerintem nem szereti. Egy pár perc olvasás után azt találtam, hogy gyakran egy plusz olajszivattyú is szükséges, különben nem lesz megfelelő a kenés.


Százhalombatta    2347    2010.01.11. 19:21
MM
2016.08.04. 16:17   






Sziasztok, egy ilyen megépítését fontolgatom:
https://www.youtube.com/watch?v=kQgkrHYOmmU

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2147400-If-you-just-turbo-d-an-m6x-how-much-boost-can-you-run-before-a-tune

Nem cél a minnél több LE, inkább rugalmasságban legyen jobb, alul több nyomatékVery Happy ezért szeretném ha minél hamarabb betöltene.

Milyen turbot tennétek fel a helyembe?

A kivitelezés itthon lesz, CO, AWI, eszterga van.. szeretném kikísérletezni a legjobb konfigot..
A motorteret nem alakítanám át, meg ezt gyorsan le is lehetne szerelni műszaki előtt, vagy ha nincs rá szükség, meg a kivitelezés alatt is használható lenne a gép.


BMW 540

   407    2008.12.30. 04:15
JRK
2016.08.04. 14:56   






Köszönöm szépen!


   3    2016.07.10. 21:13
ZSOSZ
2016.08.04. 14:45   






JRK írta:
Sziasztok!

Komolyan fontolgatom az M54B30-am turbosítását. Kihez érdemes fordulni ennek a kivitelezésével kapcsolatban?

Köszi előre is!

Kérdezd Őt is akár:
Idézet:
erik3_6
Más project, készítettem egy m54b30 turbot, 0,85 bar-on Gt4088R turbo íme az eredmény.

http://www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=1233


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3310    2007.01.19. 13:46
JRK
2016.08.04. 13:57   






Sziasztok!

Komolyan fontolgatom az M54B30-am turbosítását. Kihez érdemes fordulni ennek a kivitelezésével kapcsolatban?

Köszi előre is!


   3    2016.07.10. 21:13
Qenk
2016.08.03. 20:19   






Egyébként miért m30?

A kérdésem szimplán abból fakad, hogy amennyit ráköltessz csak a szívó átalakításokra, vehetnél belőle egy modernebb, erősebb motort.
Akár v8?


kÓCSmA    1189    2011.02.01. 09:27
boostals
2016.08.01. 20:53   






végcél előbb utóbb mindenképp a turbós átépítés
a szívó üzemmód és annak fejlesztése csakis "átmeneti" céllal alakulna a jövőbeli igényeket szem előtt tartva:
inkább a motor könnyítése, "modernizálása" mint klasszíkus szívó hegyezés
így maradna is a gyári 9es kompresszió gyári dugókkal (amitől szívóban ugye nagy csoda nem várható)
hf portolás-nagyszelepek, airbox nagyobb TB ami ugye turbósnál is szükséges
de még gyári rugók-himbák és így a gyárias 6500-6800as fordulat
veztengely profilra lenne jó vmi köztes megoldást találni
vems-el e85ön ebből kihozni amit lehet szívóként (260le környéke lenne a cél min. és vmi szép nyomaték-görbe)


   6    2016.07.21. 19:37
Qenk
2016.07.31. 18:50   






Nem fogalmaztál rosszul, inkább próbáltalak lebeszélni.
Ha viszont azt szeretnéd, hogy a végeredmény mindenképpen csigával végződjön, akkor elegendő a motor könnyítése.
Értem a lendkerék, főtengely, hajtókarok, szíjtárcsák, a dögnehéz szívósort nyilván lehet cserélni airboxra, na meg ami hozzá tartozik.
Ezek csak talán harmadát teszik ki egy jó szívó motor átalakításához. Ugyan így egy turbósnál is de nem jelentéktelen.
Ha majd turbósítassz a dugókon és a HF en biztosan kell változtatnod.
Ezekhez nem is nyúlnék.

Keresd Zsoszt a szívó-gyik-ban! Biztosan többet tud segíteni.


kÓCSmA    1189    2011.02.01. 09:27
boostals
2016.07.31. 17:40   






ezt próbáltam megfogalmazni (ezek szerint rosszul) h annyira tolódna csak el "szívó tuning" irányba ami később nem lenne fölöseges a turbós építést követően...
de köszi a többi tippet/tanácsot Kacsint


   6    2016.07.21. 19:37
Qenk
2016.07.31. 13:42   






Számok és megnevezett alkatrészeket kihagynám, csak szimpla hozzászólásként írnék.
Ha elkezded szívómotorként építeni, az a turbósításhoz nem jó, vagy nem optimális.
Vagy az egyik, vagy a másik. Különben se nem lesz kiegyensúlyozott, de legfőképpen nem lesz gazdaságos az átépítések halmaza.
Szívónál a magas kompresszió a cél, mind a hajtásban, mind a vezérlésben. Ezt azért tudjuk. Majd elkezded a projektet és pont hogy csökkentened kell az értékeken. Amit eddig felépítettél megy a levesbe.
Talán kivétel a könnyített lendkerék, főtengely és a hajtókarok.

Hozzátegyem, egy b35 ből ha szívómotor is elég jól kezelhető autót lehet építeni, ha a futóművet kellően az orrnehéz karosszériához be tudod állítani. Sokan leűletetik, keményítik, amivel méginkább kezelhetetlenné válik, és hisztizve jönnek le a pályáról, hogy ez egy nulla. Elegendő a hátsó futómű leűltetése, így változik a súlypont, valamint ha az eleje lágyabb marad tulkormányzottabb és kevésbé lesz ortolós. Persze ezt nem követik sokan, mert akkor nem olyan vagány a verda, pedig sokkal hatékonyabb. De ez már futómű téma, nem folynék bele jobban.

Nem is vergődnék a turbósítással, de ha az a végső cél akkor a szerint kezd el építeni a motort.
Ennyi.


kÓCSmA    1189    2011.02.01. 09:27
boostals
2016.07.30. 17:10   






Sziasztok!
Egy komplexebb kérdés szeretnék feltenni a tapasztaltaknak/hozzáértőknek!
m30b35 motor turbósítása
láttam már rengeteg külföldi vagy itthoni autót dragra építve hatalmas túrbóval (gyárias vagy full kovi motorral)
ez a motor/autó most driftre épülne és az egészet arra szeretném méretezni
bizonyosan jó ideig szívó üzemben úgy fejlesztve/modernizálva ami később a turbós motorra alkítható (Gyári kompresszió Sad ,bővített-nagyszelepes fej
köszörült tengely vmi köztes megoldás ami mindkét üzemben használható
bővített airbox+nagy pillangó
gyárias max fordulat... Sad
főtengely-lendkerék könnyítve
vems és MAF-os átalakítás e85
(vmi leömlő ha akad jó áron)

turbós üzemben a cél (a kötelező tőcsavar+tűtkarikán+tömítés kívül)
gyári dugó+hajtókar kombóval e85ön 1-1.2baros nyomáson (korábban olvasgatott forumokon és itt is ekkora nyomást még elvisel a gyári belső, 8.5-9es komp viszony)500lóerő környéke de inkább a cél h alulról hamar építsen nyomást de "felül" se fogyjon el
a turbó egy billett gtx 82mm kompresszor kerék (gtx3582r kopi) ami elvileg képes ekkora nyomáson ekkora teljesítményhez elegendő levegőt szállítani)
gt35r-nél picivel kisebb TD06H turbina (modern forma 9 lapát) egy 1.06os T3 házban, amit sokan kicsinek mondanak egy 3.5 motorra
de lévén egy nem túl modern 2szelepes nem épp forgós motoron (később ha fejlődik a fej emelkedik a fordulat akár egy 1.15ös TS T4es ház)
mennyire lehet ez így jó ötlet és járható út?


   6    2016.07.21. 19:37
Lacitattoo
2016.01.28. 23:05   






Hx 55 Holsett nagy turbó


   2    2016.01.03. 13:47
Lacitattoo
2016.01.27. 21:56   






Felujított turbó eladó nekem kicsit nagy lett felújítás óta 500 km t mennt.....
Iranyár 70e ft....
Very Happy Smile


   2    2016.01.03. 13:47
SID
2016.01.19. 16:37   






SID írta:
https://www.youtube.com/watch?v=B78iA6vmU6I


Második rész: kínai turbó kicsit okosítva.

https://www.youtube.com/watch?v=-kKFeT_xxpU


   2621    2011.08.29. 13:58
SID
2016.01.06. 11:58   






https://www.youtube.com/watch?v=B78iA6vmU6I


   2621    2011.08.29. 13:58
novothauto
2016.01.03. 21:30   






Üdv!

Egyszer egy RS6-os Audit méregettem és azt tapasztaltam, hogy folyamatosan nyitva vannak a megkerülőszelepek a kompresszoroldalon alapjáraton. A turbó úgy van méretezve valószínűleg, hogy kis fordulaton is azonnali nyomást tud felépíteni, ha ez a két megkerülőszelep lezár. Ebbe az irányba nem voltak kísérletek a BMW-k utólagos turbósításánál?

Másik kérdés, hogy a kipufogó oldali vezérlési diagram módosítása nem lett kísérlet tárgya? Gondolok arra, hogy főleg két vezérműtengelyes modelleknél könnyebb lenne elhangolni, illetve a szívó motor összenyitására talán nincs szükség, mert a turbó torlónyomása miatt úgysem érvényesül annyira az, hogy maga után rántja a beáramló levegőt, illetve ha hamarabb nyitna a kipuszelep, a kipugáz nagyobb nyomással jobban meg tudná forgatni már alacsonyabb fordulaton is a turbót.
Bár lehet, hogy ezek már mind felmerültek, sőt valószínű, de még csak 2006-nál járok a fórumban, hosszabb ez mint a Barátok Közt Smile

Még egy kérdés, valaki próbált indikátor diagrammot felvenni turbósítás előtt-után? Esetleg volna értelme, ha megvalósítható lenne autóban?

Elnézést, ha off volt a hsz.


lezsi írta:
turbobmw írta:
I-scream írta:
To:Janoka Ha ezek az eredmények beszerelt autóba mérték,lehet,h csak kerékbeli külömbség is okozhatja,v ha 5 cm-vel lejjeb rakják a szívócsövet.2% a külömbség,nem sok.

Más téma:turbósítás terén én is sokat lapozgatom a topicot,de ezidáig még nem találtam választ a turbólyuk problémára.ALS-t utcára nem ajánlott használni,azonkívül mindannyiótok egy szimpla,nagy csigát használ,aminek rosszabb a reakciója,mint két kicsinek.Mi ennek az oka?Én úgy terveztem,h majdan hengerenkénti pillangó mellé szeretnék két kisebb turbót,hogy folyamatosan nagy erőt adjon,és kezelhetőbben jöjjön a löket.


Üdv!

Bocs a közbeszólásért, de tisztázzuk a dolgokat: az ALS funkciója nem az, hogy "normál" körülmények között kiküszöbölje a nagy turbó lustaságát, hanem a rallye-autókon (csak a gyorsasági szakaszon) fékezés-visszaváltás-kanyarodás időtartama alatt nem hagyja lassulni a tubót. A használati ideje is ennek megfelelő, max 5-8 mp. (Nekem van az utcai autón is, nagyon szereplős, de a hétköznapokon nincs értelme) A WRC-ken ma már meglepően kis turbók vannak, (hiszen 32-es szűkítőn szívnak, így nincs értelme nagy kompresszornak) mégis használják az ALS-t, de csak adott folytószelep-állásIG, tehát padlógáznál már semmi hatása nincs, ott csak a jól illesztett motor-turbó páros segít. A turbó méretezése pedig fejben kezdődik, csodaszerek nincsenek, két kis turbónak sem feltétlen jó a reakciója, mivel arányaiban kevesebb kipuffogógáz is hajtja őket, érdemesebb egy szekvenciális rendszerben gondolkodni, aminek a kivitelezése viszont nem egyszerű, és kérdés, hogy megéri-e a megnövekedett hely-, cső-, és szívásigény a jelentkező előnyöket. Nincs mese, nagy teljesítmény nagy turbót igényel, ami lent lustább lesz, utcára érdemes inkább egy-két számmal kisebb turbót feltenni, így ugyan teljesítménypadon picivel gyengébben szerepel a jószág, de a mindennapokon sokkal "élhetőbb" lesz az erő. Bocs, hogy egy kicsit hosszúra sikerült...


Errol szol a topic! Kacsint Kacsint

Ket dolog jutott eszembe:

1. ALS. A minap olvastam a 2005 impreza WRC leirasat, ott olyat jatszanak, hogy a toltonyomast direktben toljak a tubinaba (megkerulve a motort, vagyis mar majdnem olyan, mint egy gazturbina), hogy fenntartsak a nyomast valtasidoben. A fent emlitett okok miatt az auto jellege olyan, hogy alul tud nagyobb nyomast elerni, felul -a szukites miatt- mar csokken, eppen ezert felvaltaskor meg extra novelni is kell a nyomast. Ezt automatikusan intezi az auto, tehat ha pl. 2 bar nyomason van a motor valtas elott, -amig a robotvalto valt, (ez kb. 0.3s ha jol remlik)-, az ALS elektronika beallitja az uj fokozatban esedekes motorfordulatot es toltonyomast (pl. 2.5bart). Mire az uj fokozatba kerul az auto, mar az elso pillanattol kezdve a csucsnyomason gyorsul tovabb.

2. biturbo. Attol, hogy egy nagy, vagy ket kicsi, nem sok minden valtozik (ha azonosan vannak meretezve).
A trukk a gyari biturbos rendszereknel masban van. Pl. az MKIII Supra-nal a ket turbo parhuzamosan van, vagyis a 6 henger egy csonkba lelegzik, aminek a ket oldalan ket kis turbo van. Namost az egyik turbo kipuffogo-csoveben (mar egeszen hatul) van egy szelep, ami alacsony fordulaton lezarja az adott turbot, igy kis fordulaton mind a hat henger a masik turbot porgeti. Amikor eleri a kozepes fordulatot, kinyit a szelep, es mar 3 henger dolgozik 1-1 turboba. (Ill. ennel meg sokkal bonyolultabb, de ez a lenyeg).
-De aki komoly teljesitmenyt csikar ki a suprajabol, az altalaban fogja az egesz bonyolult kocerajt, kidobja, es berak egy gigantikus turbot a helyere Very Happy

-Meg persze vannak a szekvencialis, stb. rendszerek, amit Roland emlitett..


   50    2015.11.21. 09:43
Zozo78
2015.12.13. 15:26   






Valamikor pár éve volt egy ilyen motor kiállítva az Árkádban Győrben. Az érdekes inkább az a hengerfej volt, amit 1 verseny után vettek le a motorról. Hát max. ajtókitámasztónak volt jó. 1 motor 1 futam.

Vasutas írta:
Sam8888 írta:

http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html

Érdemes megnézni az összes képet, elég érdekesek. Főleg pl a pillangószelep a turbó szívóágában, meg pl a kipufogónál a turbó után sima hajlított cső van, a wastegate-re menő cső kb derékszögben csatlakozik a turbó előtt, a Kugelfischer befecsi szelepek, stb stb. Szemcsis




És a boldog 80'-asokról beszélünk, már akkor mit megcsináltak...
Érdekes oldal, köszi az infókat. Kacsint Szemcsis


Győr    387    2012.04.19. 16:58
E36 sedan
2015.12.10. 18:34   






Laleeboy írta:
4500 Le de csak mert ennyit tud a fékpad

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/12/08/elmebeteg_sportkocsimotor_4500_loerovel/

Very Happy


Ez igen! Mad Mad


BMW=Vezetés élménye!

Veszprém megye!    2889    2010.08.25. 18:06
Laleeboy
2015.12.09. 14:58   






4500 Le de csak mert ennyit tud a fékpad

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/12/08/elmebeteg_sportkocsimotor_4500_loerovel/

Very Happy


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3883    2005.07.19. 15:10
Laleeboy
2015.05.15. 08:52   






Turbós érdekesség (bár nem BMW) de azért érdekes...

http://totalcar.hu/tesztek/2015/05/15/lotus_omega/


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3883    2005.07.19. 15:10
Vasutas
2015.03.31. 19:28   






Sam8888 írta:
http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html

Érdemes megnézni az összes képet, elég érdekesek. Főleg pl a pillangószelep a turbó szívóágában, meg pl a kipufogónál a turbó után sima hajlított cső van, a wastegate-re menő cső kb derékszögben csatlakozik a turbó előtt, a Kugelfischer befecsi szelepek, stb stb. Szemcsis




És a boldog 80'-asokról beszélünk, már akkor mit megcsináltak...
Érdekes oldal, köszi az infókat. Kacsint Szemcsis


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Sam8888
2015.03.20. 21:15   






http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html

Érdemes megnézni az összes képet, elég érdekesek. Főleg pl a pillangószelep a turbó szívóágában, meg pl a kipufogónál a turbó után sima hajlított cső van, a wastegate-re menő cső kb derékszögben csatlakozik a turbó előtt, a Kugelfischer befecsi szelepek, stb stb. Szemcsis





6 henger 4 kerék 2 ajtó

Kaposvár    260    2009.06.28. 17:07
Vasutas
2015.02.20. 14:01   






Laleeboy írta:
ZSOSZ írta:
Wolf_M20 írta:
köszönöm a segítséget!!! tudodm h szétkell szedni a motort... azért íram mert lehet kerül bele b23 főtengely és h mennyit változtat vagy számít ez a turbósításnál...
ZSOSZ írta:
speer írta:
Wolf_M20 írta:
halli tudom már párszor megválaszolhattátok ezeket a kérdéseket... ... a válaszotokat és türelmeteket előre is köszönöm

..........A max teljesítményre pozitív a ccm növelés,főtengelyt kaphat B23-ast,de nem szükséges,maradhat B20 is.......
stb.stb......elég összetett,de a legjobb móka! Szemcsis

Csak halkan:a 23-as főtengelyhez szét kell füzni a motort

Szerintem ezen a szinten nincs gyakorlati jelentősége hogy 20 vagy 23-as gyári bélésü motort tölteszz meg.
ugy saccol ha sikerül elérned kb az 1 bar töltőnyomást egy méretben ehhez a ccm-hez megfelelő turbóval akkor majdnem mindegy hogy ~200 vagy 230 lovat sikerült kihoznod a motorból.
Én csak akkor füzném szét a 20-at ha véres a torka amugy is.


Ha meg már véres a torka akkor nem turbósítani kell hogy erőre kapjon hanem STROKER-t csinálni belőle aztán esetleg ha nem elég akkor azt megfújni szerényen Mad

Ha turbó, akkor ne lapátold a pénzt a strokerbe, inkább hajtókar+kovidugó abból a pénzből, hosszútávon szerintem kifizetődőbb és még utána lehet a nyomással is játszani ha elfogy a power... Szemcsis
Szerintem. De ez is csak egy vélemény. Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
szosz07
2015.02.19. 22:53   






üdv. az lehetséges h az e46 320d- VNT15-ös turbó van? ugyanaz lehet mint a GT1549V? és milyen nagyobb turbót lehet rárakni ha nagyobbra szeretném cserélni? valakinek ötlete?


   1    2015.02.19. 22:44
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 531 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, ... 529, 530, 531  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére