POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
3 / 3 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - VERSENYAUTÓK  »   E30 325i Historic Replika rally projekt

ZSOSZ
2015.10.27. 08:07   






https://www.millerperformancecars.com/store/show-by-car/e30


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2015.10.27. 07:56   









Tessék,megkerestem.
Nem Te vagy az első itt a fórumon aki ezzel próbálkozott.....
Olvasgasd,kontaktolj Nandival szerintem:
http://www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=327&postdays=0&postorder=desc&start=100
Ha nem extra magas (minyimum12:1-hez) a motorod CR-je sömmi értelme az e85-nek Szemcsis
Nem ebben rejlik a csoda erő.
Szlovákiai ismerősnek a 13,5-re épitett s38b35-jét 100-as kuti benzinnel üzték a pályákon


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
IgorE34
2015.10.26. 23:20   






ZSOSZ írta:
Ehun-é a forrás,de nem lesz occcó:
http://www.e30clubsa.co.za/forum/index.php?/topic/1021-afm-to-maf-swap/
Én a VEMS-t javasolnám végleges megoldásnak.Az már itthon kijárt út. Smile


Köszi a linket! Nem rossz ez a légtömegmérős dolog. Viszont nem tudom, érdemes egyáltalán valami komolyabbat venni, hiszen a motor szinte széria marad. A gyári légtömegmérőt semmikép sem hagynám benne.
Gondolkodtam pl azon is, hogy E85-el is lehetne menni, ahhoz viszont lehet hogy nem elég a gyári vezérlő.
Egy VEMS viszont ha jól tudom, kb 900 euró, plusz megíratni, akkor inkább a K-data 500 ért, esetleg egy Alpha-N 550 ért, (már ez is veri az ingerküszöbömet) de azt viszont nem tudom, hogy ki programozná fel és azt sem hogy egyáltalán mibe fáj egy ilyen mutatvány...

Még egy dolog: Injektorokat lehet/érdemes cserélni valami nagyobbra?


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
ZSOSZ
2015.10.26. 21:43   






Ehun-é a forrás,de nem lesz occcó:
http://www.e30clubsa.co.za/forum/index.php?/topic/1021-afm-to-maf-swap/
Én a VEMS-t javasolnám végleges megoldásnak.Az már itthon kijárt út. Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
IgorE34
2015.10.26. 13:24   






Laleeboy írta:
IgorE34 írta:
Laleeboy írta:
IgorE34 írta:
Sajnos bekövetkezett amitől tartottam, haza kellett hoznom a kasztnikat és az összes cuccot ami a munkahelyemen volt, mert "helyhiány" van. Itthon nem tudom folytatni a szűkös garázs miatt, ezért már 2 hete keresek bérbeadó helyet. 1 jelölt van, elvileg a jövő héten meg tudom nézni.

Kialakult a kép, az autó design-ját illetően, úgyhogy vettem egy garnitúra üvegszálas lökhárító szettet. Versenyautósabb lesz mint a króm lökösökkel, és a pótkerék tartó sem fog kilátszani hátul.









Sikerült nevetséges áron hozzájutni egy garnitúra 15-ös Tecnomagnesio utcai alufelnihez is. Bár nem magnézium ötvözet, de erős, és nekem nagyon tetszik.





Közben, hogy azért hogy haladjak is, szétfűztem itthon a "sufniban" a motort. Alapméretes minden, a dugattyúkon látszik kopás, a hengerek falai hibátlanok. Ezek egyenlőre vissza kerülnek egy új gyűrű szettel.
A főtengellyel kicsit gondban vagyok, mert alapméretes, szép is, de a 3. henger hajtókarjánál egy helyen megakad benne a körmöm. Nem vészes, de nem tudom hogy köszörültessem-e. A profik azt mondják, hogy addig jó, amíg nincs köszörülve. Ha viszont elviszem egy gépműhelybe, biztos azt fogják mondani, hogy köszörülni kell, mert így keresnek kb 50.000 forintot. Csapágyszett persze lesz így is- úgy is új. A blokkal az a terv, hogy marad széria, grammolva, centírozva, a hengerfej kicsit fel lesz túrva és esetleg egy sportosabb utcai vezérműtengely. Ezen kívül egy írható elektronika, mert a gyári légtömegmérőt nem szeretném megtartani.

Látom páran már bele olvastatok a projektbe. Az lenne a kérésem, hogy írjatok ha van ötletetek a főtengelyre, illetve milyen relatív olcsó (mondjuk nem MoTec) megoldással, vezérlőegységgel lehetne megoldani, hogy ne kelljen a légtömegmérő.













A főtengelyre nincs ötletem (max agy jobb állapotú bontott)
Légtömegmérő mindenképp kell mert különben a vezérlő nem tudja mennyi a beszívott levegő, ha az M20-on található csappantyús megoldást száműznéd akkor arra van lehetőség hogy kiváltsad az M50 féle LMM-re gyári vezérlővel , csak egy illesztő elektronika kell hozzá (ZSOSZ linkelte a szívó gyíkban)


Igen, a "csappantyús" megoldást száműzném. Utánanézek annak amit írtál, jól hangzik. Találtam egy lehetséges megoldást, csak nem tudom jó lehet-e, és sokszorosába kerül annak amit írtál. Gyári házban egy vezérlőegység, programozható, elvileg azt írja hogy map szenzorral működik, de azt nem tudom hogy hogyan.
http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m20.html


Csak megtaláltam a képeket









További infók ZSOSZ-tól Kacsint


Köszi! Kacsint


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
Laleeboy
2015.10.26. 13:22   






IgorE34 írta:
Laleeboy írta:
IgorE34 írta:
Sajnos bekövetkezett amitől tartottam, haza kellett hoznom a kasztnikat és az összes cuccot ami a munkahelyemen volt, mert "helyhiány" van. Itthon nem tudom folytatni a szűkös garázs miatt, ezért már 2 hete keresek bérbeadó helyet. 1 jelölt van, elvileg a jövő héten meg tudom nézni.

Kialakult a kép, az autó design-ját illetően, úgyhogy vettem egy garnitúra üvegszálas lökhárító szettet. Versenyautósabb lesz mint a króm lökösökkel, és a pótkerék tartó sem fog kilátszani hátul.









Sikerült nevetséges áron hozzájutni egy garnitúra 15-ös Tecnomagnesio utcai alufelnihez is. Bár nem magnézium ötvözet, de erős, és nekem nagyon tetszik.





Közben, hogy azért hogy haladjak is, szétfűztem itthon a "sufniban" a motort. Alapméretes minden, a dugattyúkon látszik kopás, a hengerek falai hibátlanok. Ezek egyenlőre vissza kerülnek egy új gyűrű szettel.
A főtengellyel kicsit gondban vagyok, mert alapméretes, szép is, de a 3. henger hajtókarjánál egy helyen megakad benne a körmöm. Nem vészes, de nem tudom hogy köszörültessem-e. A profik azt mondják, hogy addig jó, amíg nincs köszörülve. Ha viszont elviszem egy gépműhelybe, biztos azt fogják mondani, hogy köszörülni kell, mert így keresnek kb 50.000 forintot. Csapágyszett persze lesz így is- úgy is új. A blokkal az a terv, hogy marad széria, grammolva, centírozva, a hengerfej kicsit fel lesz túrva és esetleg egy sportosabb utcai vezérműtengely. Ezen kívül egy írható elektronika, mert a gyári légtömegmérőt nem szeretném megtartani.

Látom páran már bele olvastatok a projektbe. Az lenne a kérésem, hogy írjatok ha van ötletetek a főtengelyre, illetve milyen relatív olcsó (mondjuk nem MoTec) megoldással, vezérlőegységgel lehetne megoldani, hogy ne kelljen a légtömegmérő.













A főtengelyre nincs ötletem (max agy jobb állapotú bontott)
Légtömegmérő mindenképp kell mert különben a vezérlő nem tudja mennyi a beszívott levegő, ha az M20-on található csappantyús megoldást száműznéd akkor arra van lehetőség hogy kiváltsad az M50 féle LMM-re gyári vezérlővel , csak egy illesztő elektronika kell hozzá (ZSOSZ linkelte a szívó gyíkban)


Igen, a "csappantyús" megoldást száműzném. Utánanézek annak amit írtál, jól hangzik. Találtam egy lehetséges megoldást, csak nem tudom jó lehet-e, és sokszorosába kerül annak amit írtál. Gyári házban egy vezérlőegység, programozható, elvileg azt írja hogy map szenzorral működik, de azt nem tudom hogy hogyan.
http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m20.html


Csak megtaláltam a képeket









További infók ZSOSZ-tól Kacsint


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3899    2005.07.19. 15:10
IgorE34
2015.10.26. 09:38   






Laleeboy írta:
IgorE34 írta:
Sajnos bekövetkezett amitől tartottam, haza kellett hoznom a kasztnikat és az összes cuccot ami a munkahelyemen volt, mert "helyhiány" van. Itthon nem tudom folytatni a szűkös garázs miatt, ezért már 2 hete keresek bérbeadó helyet. 1 jelölt van, elvileg a jövő héten meg tudom nézni.

Kialakult a kép, az autó design-ját illetően, úgyhogy vettem egy garnitúra üvegszálas lökhárító szettet. Versenyautósabb lesz mint a króm lökösökkel, és a pótkerék tartó sem fog kilátszani hátul.









Sikerült nevetséges áron hozzájutni egy garnitúra 15-ös Tecnomagnesio utcai alufelnihez is. Bár nem magnézium ötvözet, de erős, és nekem nagyon tetszik.





Közben, hogy azért hogy haladjak is, szétfűztem itthon a "sufniban" a motort. Alapméretes minden, a dugattyúkon látszik kopás, a hengerek falai hibátlanok. Ezek egyenlőre vissza kerülnek egy új gyűrű szettel.
A főtengellyel kicsit gondban vagyok, mert alapméretes, szép is, de a 3. henger hajtókarjánál egy helyen megakad benne a körmöm. Nem vészes, de nem tudom hogy köszörültessem-e. A profik azt mondják, hogy addig jó, amíg nincs köszörülve. Ha viszont elviszem egy gépműhelybe, biztos azt fogják mondani, hogy köszörülni kell, mert így keresnek kb 50.000 forintot. Csapágyszett persze lesz így is- úgy is új. A blokkal az a terv, hogy marad széria, grammolva, centírozva, a hengerfej kicsit fel lesz túrva és esetleg egy sportosabb utcai vezérműtengely. Ezen kívül egy írható elektronika, mert a gyári légtömegmérőt nem szeretném megtartani.

Látom páran már bele olvastatok a projektbe. Az lenne a kérésem, hogy írjatok ha van ötletetek a főtengelyre, illetve milyen relatív olcsó (mondjuk nem MoTec) megoldással, vezérlőegységgel lehetne megoldani, hogy ne kelljen a légtömegmérő.













A főtengelyre nincs ötletem (max agy jobb állapotú bontott)
Légtömegmérő mindenképp kell mert különben a vezérlő nem tudja mennyi a beszívott levegő, ha az M20-on található csappantyús megoldást száműznéd akkor arra van lehetőség hogy kiváltsad az M50 féle LMM-re gyári vezérlővel , csak egy illesztő elektronika kell hozzá (ZSOSZ linkelte a szívó gyíkban)


Igen, a "csappantyús" megoldást száműzném. Utánanézek annak amit írtál, jól hangzik. Találtam egy lehetséges megoldást, csak nem tudom jó lehet-e, és sokszorosába kerül annak amit írtál. Gyári házban egy vezérlőegység, programozható, elvileg azt írja hogy map szenzorral működik, de azt nem tudom hogy hogyan.
http://www.k-data.org/kdfi-pnp-bmw-m20.html


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
Laleeboy
2015.10.25. 22:44   






IgorE34 írta:
Sajnos bekövetkezett amitől tartottam, haza kellett hoznom a kasztnikat és az összes cuccot ami a munkahelyemen volt, mert "helyhiány" van. Itthon nem tudom folytatni a szűkös garázs miatt, ezért már 2 hete keresek bérbeadó helyet. 1 jelölt van, elvileg a jövő héten meg tudom nézni.

Kialakult a kép, az autó design-ját illetően, úgyhogy vettem egy garnitúra üvegszálas lökhárító szettet. Versenyautósabb lesz mint a króm lökösökkel, és a pótkerék tartó sem fog kilátszani hátul.









Sikerült nevetséges áron hozzájutni egy garnitúra 15-ös Tecnomagnesio utcai alufelnihez is. Bár nem magnézium ötvözet, de erős, és nekem nagyon tetszik.





Közben, hogy azért hogy haladjak is, szétfűztem itthon a "sufniban" a motort. Alapméretes minden, a dugattyúkon látszik kopás, a hengerek falai hibátlanok. Ezek egyenlőre vissza kerülnek egy új gyűrű szettel.
A főtengellyel kicsit gondban vagyok, mert alapméretes, szép is, de a 3. henger hajtókarjánál egy helyen megakad benne a körmöm. Nem vészes, de nem tudom hogy köszörültessem-e. A profik azt mondják, hogy addig jó, amíg nincs köszörülve. Ha viszont elviszem egy gépműhelybe, biztos azt fogják mondani, hogy köszörülni kell, mert így keresnek kb 50.000 forintot. Csapágyszett persze lesz így is- úgy is új. A blokkal az a terv, hogy marad széria, grammolva, centírozva, a hengerfej kicsit fel lesz túrva és esetleg egy sportosabb utcai vezérműtengely. Ezen kívül egy írható elektronika, mert a gyári légtömegmérőt nem szeretném megtartani.

Látom páran már bele olvastatok a projektbe. Az lenne a kérésem, hogy írjatok ha van ötletetek a főtengelyre, illetve milyen relatív olcsó (mondjuk nem MoTec) megoldással, vezérlőegységgel lehetne megoldani, hogy ne kelljen a légtömegmérő.













A főtengelyre nincs ötletem (max agy jobb állapotú bontott)
Légtömegmérő mindenképp kell mert különben a vezérlő nem tudja mennyi a beszívott levegő, ha az M20-on található csappantyús megoldást száműznéd akkor arra van lehetőség hogy kiváltsad az M50 féle LMM-re gyári vezérlővel , csak egy illesztő elektronika kell hozzá (ZSOSZ linkelte a szívó gyíkban)


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3899    2005.07.19. 15:10
IgorE34
2015.10.25. 18:56   






Sajnos bekövetkezett amitől tartottam, haza kellett hoznom a kasztnikat és az összes cuccot ami a munkahelyemen volt, mert "helyhiány" van. Itthon nem tudom folytatni a szűkös garázs miatt, ezért már 2 hete keresek bérbeadó helyet. 1 jelölt van, elvileg a jövő héten meg tudom nézni.

Kialakult a kép, az autó design-ját illetően, úgyhogy vettem egy garnitúra üvegszálas lökhárító szettet. Versenyautósabb lesz mint a króm lökösökkel, és a pótkerék tartó sem fog kilátszani hátul.









Sikerült nevetséges áron hozzájutni egy garnitúra 15-ös Tecnomagnesio utcai alufelnihez is. Bár nem magnézium ötvözet, de erős, és nekem nagyon tetszik.





Közben, hogy azért hogy haladjak is, szétfűztem itthon a "sufniban" a motort. Alapméretes minden, a dugattyúkon látszik kopás, a hengerek falai hibátlanok. Ezek egyenlőre vissza kerülnek egy új gyűrű szettel.
A főtengellyel kicsit gondban vagyok, mert alapméretes, szép is, de a 3. henger hajtókarjánál egy helyen megakad benne a körmöm. Nem vészes, de nem tudom hogy köszörültessem-e. A profik azt mondják, hogy addig jó, amíg nincs köszörülve. Ha viszont elviszem egy gépműhelybe, biztos azt fogják mondani, hogy köszörülni kell, mert így keresnek kb 50.000 forintot. Csapágyszett persze lesz így is- úgy is új. A blokkal az a terv, hogy marad széria, grammolva, centírozva, a hengerfej kicsit fel lesz túrva és esetleg egy sportosabb utcai vezérműtengely. Ezen kívül egy írható elektronika, mert a gyári légtömegmérőt nem szeretném megtartani.

Látom páran már bele olvastatok a projektbe. Az lenne a kérésem, hogy írjatok ha van ötletetek a főtengelyre, illetve milyen relatív olcsó (mondjuk nem MoTec) megoldással, vezérlőegységgel lehetne megoldani, hogy ne kelljen a légtömegmérő.













Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2015.10.04. 20:51   






A hétvégén volt időm tovább bontani a szedánt. Kikerült a padlólemez, és ketté lett vágva a kasztni, így egyszerűbb lesz mozgatni ide-oda a későbbiekben.


























És egy kis videó róla Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=WSSekkZG5Vs


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
ZSOSZ
2015.09.26. 20:24   






Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3325    2007.01.19. 13:46
IgorE34
2015.09.26. 00:59   






Később szólt egy srác, hogy Bécs mellett áll egy nagy lámpás sedanja, M10B18, kuka a motor, de jó a kasztni, vigyem el mert csak foglalja a helyet, odaadja ajándékba. Gondoltam elhozom, aztán kiárulom amit lehet, a többi megy a vasba. A kasztni viszont meglepően jó állapotban volt, így pattant ki a szikra, hogy mégis folytatom, összerakok a kettőből egyet. Sokan mondták hogy hülye vagyok, meg nem éri meg, de idén augusztusban belevágtam újra. Pénzbe szinte nem kerül, viszont annál több időbe és munkába. Kész versenyautóra egyszerre nincs pénzem, így viszont apránként összeáll, és a saját autóm lesz. Az alap ötlet az, hogy a gyári elemek le vannak fúrva és elemenként lesznek áttéve a versenyautóba. Elkezdtem pár dolgot áthegeszteni, de mivel nem vagyok egy hegesztő bajnok, ezért még lesz mit csiszolni és újra varrni rajta.














































Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2015.09.26. 00:34   






Ezután eltelt kb fél év, közben bele kényszerültem egy második projektbe, mivel egy barom belém jött. Tehát mellette zajlik az E34 feltámasztása is Sad









Az egészhez annyit, hogy itthon van egy aknás garázs, ami annyira szűk, hogy egy oldalon az ajtót sem lehet kinyitni, de hosszában két autó befér. Amit lehetett, azt itthon megcsináltam, aztán végül könyörgések árán ki tudtam vinni a munkahelyemre Ausztriába, de már ott sem nézi a főnök jó szemmel, mert foglalja a helyet az udvaron Confused
Egy helyi vaskereskedés tulaja egyszer meglátta az udvaron a kasztnit és felajánlotta hogy le homokszórhatom nála a bódét. Átvittem, nekiálltam, de nagyon nehezen jött le róla a gyári rücsi és még ki tudja mik, amiket az évek során rákentek. ketyegett az óra, sorban fogytak a 40 kilós homokzsákok, közben már láttam hogy annál sokkal rosszab, mint ahogy először kinézett, úgyhogy 320 kiló homok után ez lett.























[img]

Ez a mutatvány 140 euróba fájt, itthon kb 5 embert felhívtam Gy-M-S megyében, aki homokszórással foglalkozik, vagy nem is akartak hallani BMW-ről, mondván szarul jön le róla a rücsi, vagy látatlanul mondtak a fél autóra 300 ezer forintot.

Itt érkezett el a második pillanat, amikor azt mondtam, hogy ok, ennyi volt, megy a MÉH telepre.[/img]


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2015.09.25. 23:58   






Sziasztok!

2 éve vettem egy versenyautót, ami anno 2-3 versenyt futott RTE-ben előfutóként, majd téli csapatásokra használták és végül hozzám került 3.-ként. Gondoltam nyitok egy témát erről, hátha valakit érdekel, esetleg segít néhány jó ötlettel.





Az autóról tudni lehetett hogy rozsdás és hogy 1-2 dolog nem jó rajta, de valamiért rögtön beleszerettem. Motor pöccre indult, de a fékek és az első gátlók is annyira szarok voltak, hogy csak a trélerre mertem vele felállni.
Itthon kiderült -bár pont ezt akartam elkerülni, hogy ne egy projekt legyen belőle- hogy annyi minden rossz rajta, hogy csontig szét kell szedni, és felújítani. Ekkor derült ki, hogy a kasztni annyira szar, hogy eldöntöttem, hogy inkább eldobom, a többit megpróbálom kiárulni belőle, talán az árának a fele visszajön. Aztán telt az idő, állt a garázsban , farkasszemet nézve az E34-el, én pedig egyre többször éreztem hogy nem a navigátor ülésben van a helyem, hanem a kormány mögött. Jártam versenyere nézőként (Rally Legend- San Marino, Barum Rally, Austrian Rallye Legends, stb) és végül gondoltam lesz ami lesz, mégis csak van hegesztő, meg lemez, nekiállok amikor éppen ráérek.

Elkezdődött a szétbontás.





























Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  3 / 3 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3
Tartalomjegyzék  »   Projektek - VERSENYAUTÓK

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére