POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 3 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - VERSENYAUTÓK  »   E30 325i Historic Replika rally projekt

IgorE34
2016.10.05. 23:08   






Szokás szerint kevés időm volt foglalkozni az autóval, annak ellenére hogy a héten szabin vagyok, pénteken hajnalban pedig már megyünk Ausztriába a Herbst Rallye-ra a múltkori 318is-t szervizelni.

Sajnos a múlt hét vége elég szarra sikerült, mert az E34 fogta magát és hengerfejes lett, úgyhogy télen kell neki is egy új motort faragnom Sad

Levettük a futóműveket, valóban könnyebb lett a mozgatás és elfordítottuk a kasztnit. Áll simán, minden ok a forgatóval. Rögtön fény derült pár hibára, a legdurvább a jobb hátsó kerékdob. Ez később még fejtörést fog okozni, de most elkezdtem szépen az elejétől a korábbi taknyolások le köszörülését és szeretnék szépen sorban hátrafelé haladni. Azt hiszem meg fogom utálni a flexet























facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.09.26. 01:18   






Elmúlt ez a hét is, a kitűzött cél teljesítve.

Felhegesztettem a zárhidat, bevált a corgon palack is a hegesztőhöz, bár ahol a zárhíd korábban picit korrodált volt, ott még 1-es fokozaton is átégett hegesztéskor.






Az állványoknak megcsináltam a befogadó cső részét. 900mm magasságban vannak a talajtól, elvileg így 90 fokban elfordítva sem ér le a kasztni a földig. A tengelyeket egy barátommal gyártattam a lakatos cégüknél a náluk maradt hulladék anyagokból







Ezután azt kellett kitalálnom hogy, hogy a tengelyt hogy rögzítsem a kasztnihoz. Az egész alap gondolat abból jött, hogy a facebookon szoktam nézegetni a Vink Motorsport oldalát és ott láttam ezt a megoldást, hogy a gyári lökhárító tartókkal van össze csavarozva a forgató állvány. Lökhárító tartókból nekem csak a két első nagy lámpásé van, így arra hegesztettem rá. Nem bíztam benne, de felpróbáltam, felemeltem és stabilan állt. Sikerült annyira belebonyolódnom, hogy végül elrontottam, mert a forgástengelyhez képest az első tartó a kasztnin 15mm-el lejjebb lett. Hátra csináltam konzolokat a gyári tartók helyett úgy, hogy még a nyúlványokban is tart, majd a kasztnit vízszintesre emeltem és úgy hegesztettem fel a hátsó forgató állványra. Sosem csináltam még ilyet, még azt sem tudom hogy jó lesz-e, de legközelebb nem bonyolítanám ennyire túl. Az első és a hátsó lökhárító tartók pontosan egy magasságban vannak, úgyhogy ha a forgástengelyek is pont oda esnek, akkor tuti jó. Nálam sajnos nem így lett. Annyi biztos hogy most stabilan áll, lehet gurítani, de a kerekek alul lettek méretezve. Ha a futóművek lekerülnek alóla, akkor jóval könnyebb lesz és majd megpróbáljuk elfordítani. Remélem nem lesz baj belőle Shocked
















facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.09.20. 00:25   






Szóval ma beigazolódott hogy a gyári homlokfal tökéletesen passzol a helyére, még a lefúrt hegesztési pontok többsége is ugyanott van. A sárvédők a köténylemez, a fényszórók, minden a helyén áll. A köténylemez felső éle a vese alatt sajnos (az egyik képen látszik) ki van vágva, gondolom valami más veséhez faraghatta ki valaki. Próbaképp csavaroztam csak fel, hogy a zárhidat a nyúlványokhoz be tudjam állítani. Úgy szeretném megoldani, hogy a kis lámpás lemezét szerelném csak fel, a többit az üvegszálas elemek majd úgyis takarni fogják, így az egész lemez felesleges. A kék kasztniról felpróbált lemezcsík viszont nagyon rozsdás és így használhatatlan. A sárvédők sarkaira csinálnom kell valamilyen konzolokat, mert a lökhárítót a gyári felfogatásait szeretném megtartani.

Ha valakinek lenne eladó ilyen kis lámpás fényszóró alatti lemeze, az kérem írjon! Az utolsó képen van a zárhídra csavarozva

Vettem egy corgon palackot a hegesztőhöz, kíváncsi leszek hogy beválik-e. 20 kilós palack, a korábbi 15 kilós Co árának mondjuk a háromszorosába kerül Surprised

Ha felhegesztettem a zárhidat, akkor össze kell házasítani a kasztnit a forgatókkal, és mehet a flexelés ezerrel.

















facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.09.19. 03:07   






Nem igazán értem rá a hétvégén, de próbálkoztam. Egy kicsit át is kellett rendezni a műhelyt, új polcokat felállítani, hogy itthonról el tudjam majd hozni a cuccokat. Össze hegesztettem a második kasztni forgató állványt, de eközben kifogyott a Co palack Shocked
Később Krisztián barátommal megpróbáltuk össze illeszteni az elejét, mert szerettem volna felhegeszteni a zárhidat mielőtt a forgatóra kerül. Természetesen az utángyártott sárvédők és a zárhíd köszönő viszonyban sem voltak a valósággal, ezért felpróbáltunk rá 2 (tipikusan) alul rohadt gyári sárvédőt és egy motorháztetőt és rögtön passzolt minden. Itthon van egy gyári lefúrt zárhíd, megpróbálom azt, de szerintem 100 százalékosan passzolni fog. Van egy csomó technikai kérdés amit az MNASZ szabályzatai vagy nem írnak, vagy számomra nem egyértelműek, ezért e-mailben megkerestem múlt hétfőn az MNASZ-ATB-t (technikai bizottság), hogy kérjek egy kontaktot az illetékes személyhez. Erre a mai napig nem érkezett válasz. A héten megpróbálom valakinek a számát megszerezni hogy feltegyem a kérdéseimet, mert elég sok dolog nem világos és nem szeretném hogy ténylegesen belecsapok a lecsóba, aztán majd gépkönyvezéskor fog kiderülni hogy egy csomó dolog nem passzol az autón Surprised



facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
Addorjan
2016.09.16. 20:04   






IgorE34 írta:
Addorjan írta:
370Nm egy 2.7-es motorbol?


Sokallom, de annyi biztos hogy nagyon jól megy. A lóerő szerintem reális, de 300 körül kéne lennie a nyomatéknak. Salzburgringen ment azóta edzésen és körbeverte simán azokat akiket eddig nem tudott befogni. Szerintem amúgy ezek a mért számok már nem sokra jók, mert a különféle teljestménymérők között nagy a szórás.


Igen, a 300nm sokka realisabb lehet


   971    2005.10.10. 15:25
IgorE34
2016.09.16. 09:31   






Addorjan írta:
370Nm egy 2.7-es motorbol?


Sokallom, de annyi biztos hogy nagyon jól megy. A lóerő szerintem reális, de 300 körül kéne lennie a nyomatéknak. Salzburgringen ment azóta edzésen és körbeverte simán azokat akiket eddig nem tudott befogni. Szerintem amúgy ezek a mért számok már nem sokra jók, mert a különféle teljestménymérők között nagy a szórás.


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
Addorjan
2016.09.16. 08:29   






370Nm egy 2.7-es motorbol?


   971    2005.10.10. 15:25
IgorE34
2016.09.16. 01:12   






ZSOSZ írta:



Tessék,megkerestem.
Nem Te vagy az első itt a fórumon aki ezzel próbálkozott.....
Olvasgasd,kontaktolj Nandival szerintem:
http://www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=327&postdays=0&postorder=desc&start=100
Ha nem extra magas (minyimum12:1-hez) a motorod CR-je sömmi értelme az e85-nek Szemcsis
Nem ebben rejlik a csoda erő.
Szlovákiai ismerősnek a 13,5-re épitett s38b35-jét 100-as kuti benzinnel üzték a pályákon


Egy picit visszakanyarodnék erre a témára. A múltkor volt nálunk a munkahelyemen egy E30 Gr.A-s pályaautó. Vett bele a gazdája egy 2 versenyt futott 2.7 stroker motort gyári, hozzá programozott motorvezérlővel. Állítólag (nem néztünk bele) minden benne van, ami csak lehet, kovácsolt dugattyúk, hajtókarok, 284/272 schrick vez.tengely, stb. Adtak hozzá egy teljesítmény diagramot, miszerint a motor padon tudott 296 lóerőt (ez elég hihetetlen volt). Beszerelte, de hol nem indult be (beköpte a gyertyákat), hol beindult de erőtlen volt és szarul járt. Elkezdtem nézegetni, a tank utáni 2,5 literes üzemanyag puffertartályon két benzincső fordítva volt bekötve. Majd megmértem a benzinnyomást, ami 5 bar volt. Volt rajta egy a gyárival megegyező, de állítható üzemanyagnyomás szabályozó. 3 barra lecsökkentve indult simán az autó, de erőtlen volt. Ezután felhívták a céget aki a motor eladta, ők azt mondták hogy vigyük oda az autót, majd beállítják. Egy hét múlva telefonáltak, hogy kellenének hozzá nagyobb injektorok, mert már 265 lóerőt tud, csak 6500-as fordulattól elgyengül, mert kevés az üzemanyag mennyiség. A gyári -ha jól emlékszem- 175 köbcentis, ehelyett vettek külsőleg teljesen megegyező, de 350 köbcentis injektorokat (korai 5 hengeres turbós Audikban volt), majd visszaadták az autót diagram nélkül, hogy most már jó. Természetesen ugyanolyan szar volt mint előtte. Az autó tulaja, ekkor megrendelt egy ilyen K-Data motorvezérlőt a hozzá opcionálisan vásárolható lambda szondával 690 euróért, ami nagy nehezen 2 hét alatt jött meg raktárról. Beszereltük a gyári légtömegmérő nélkül, bekötöttük neki a vákuumot és pöccre indult. Ezután átvitette velünk az autót egy másik céghez, akik felprogramozták padon járatva. A diagramot elfelejtettem lefényképezni, de 251,8 LE lett a vége és 370NM nyomaték, ami már elég alacsony fordulattól jön szépen, a max fordulat 8200. Visszarakták a gyári injektorokat (3.5 bar benzinnyomással) és cseréltek a fojtószelep állás érzékelőt, mert az sem volt jó. Kifaggattam a programozó embert aki azt mondta, hogy a gyári motorvezérlőt ugyanúgy tudja írni mint a K-Datát, ugyanannyiba kerül a programozás, még a hidegindításon is tud módosítani, szóval ilyen konfiggal felesleges volt megvenni. Szerinte a gyári légtömegmérőt el kell hagyni (már csak a szűk torokátmérő miatt is) ha van rá mód a technikai szabálykönyvben , jó lehet ez a 28i-s légtömegmérő, vagy plusz pénzért tud map szenzort beleforrasztani a gyári vezérlőbe is. Emellett a gyári injektorokra esküszik, mivel szerinte a motor a gyári szívócsonkkal úgysem tud több levegőt beszívni, mint amennyit az injektorok kiszolgálnak benzinnel. Nagyobb köbcentisekhez már hengerenkénti fojtószelepek kellenének. Mondtam neki hogy egy szinte gyári motort lesz az enyémben a gyári légtömegmérő nélkül. Azt mondta ha kész lesz, vigyem hozzá és megcsinálja.




facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.09.09. 00:22   






Nos, Ő lenne az, akibe remélhetőleg nem törik bele a bicskám

Nagyjából leporoltam, kisöpörtem, de nem merem lemosni, mert annyira csupasz, hogy másnapra még szétrohad nekem ez is Very Happy


A motorteret ki kell csiszolni és újra lekezelni, a korábbi csodálatos hegesztéseimet szintén, majd újra átvarrni itt-ott. Amikor anno nekiálltam, egy 230v-os hobby Co hegesztővel próbálkoztam, de csak a 0,8-as lemezt lehetett vele normálisan hegeszteni. Most kaptam kölcsön hosszú távra egy 230 és 400v-ról is használható hegesztőt. Elkezdtem vele csinálni egy forgató állványt a kasztnihoz és meglepően szebbek lettek a varrataim. Tapasztaltak azt mondják, hogy szerezzek be hozzá egy kevert gázas palackot és még jobb lesz.

A következőket kell megcsinálni az első körben (és alulról még nem is láttam) :
-Motorteret kihegeszteni normálisan
-A oszlopok és küszöbök találkozásánál a saroklemezeket újra kijavítani (valaki már csinálta előtte)
-Jobb hátsó sárvédőív és belül a doblemez szét van rohadva
-Hátfal alsó sarkai lyukasak, valamint az alsó szoknyából hiányzik is egy darab. Ez ki lesz vágva, mert a hátsó lökhárító úgyis eltakarja majd. Van egy után gyártott hátfalam, de azt most csak ezért nem cserélném ki.

Külön extra (időközben ezt is elfelejtettem már hogy van ilyenem) az IX hátsó híd, ami alatta van, mert a hátsó féktárcsák is belső hűtésűek. Annyit tudok hogy elvileg oldalanként 1-1 centivel szélesebb mint a sima, ezért azonos nyomtávszélességhez előre 1-1 centis nyomtávszélesítő kell. Ha valaki konkrétan tudja hogy mitől szélesebb, az legyen szíves árulja már el! A neten annyi mindent lehet olvasni, de mindenki másra esküszik, pl más lengőkarok, kerékcsapágy, kerékagy stb






















facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.09.04. 22:15   






Sziasztok!

Ezt a projektet sajnos feladom... Sad


Nehéz döntés volt, nem vagyok az a típusú ember aki könnyen feladja a dolgokat, de hosszas gondolkodás után erre a döntésre jutottam. Sajnos megvettem és nekiálltam szétszedni, ahelyett hogy mondjuk 2 szezont mentem volna vele rallysprinten és nyugdíjaztam volna. Ahogy korábban írtam időközben megváltoztak a bukócsövekre vonatkozó szabályok is és ezzel az autóval így már csak időmérés nélküli bemutató futamokon lehetett volna indulni külföldön. Ha már ennyi pénzt beleteszek, akkor inkább szeretnék versenyezni. A kasztnit nem dobom el, hazahozom a sufniba és később meg fogom csinálni. Pályaversenyeken még használható lenne és külföldön nagy a kereslet az ilyesmire.

Az eltelt kb 5 hónap alatt elkészült az E34, ami rengeteg időt vett igénybe. Voltunk vele azóta Olaszországban nyaralni, és elvitt Németországba is.







A német utazás apropója az volt, hogy felkért egy Osztrák srác navigálni egy versenyre. Vele korábban ismerkedtem meg egy szilveszter rallyn. Ő egy szinte totálkáros is-t (korábban magyar versenyautó volt) támasztott fel 2 év alatt. Ezzel az autóval mentünk most és katgória 2, illetve összetett 46. helyen értünk célba.




A verseny utáni napon még meglátogattuk Münchenben a BMW-weltet és a BMW Museumot is. Ezek az élmények adtak új lendületet.


Hazaértem, átrágtam a dolgokat, majd úgy döntöttem előhúzom a kert végében kb 5 éve bújtatott "jolly joker" kasztnimat. Ez egy későbbi projekt lett volna, de őt fogom most megcsinálni inkább. Új topikot nem indítok, itt folytatom tovább.

Előástuk az bódét és átvittük a műhelybe. A kéket a héten hazahozom (ma akartam csak pont leszakadt az ég), mert ott nem férünk el tőle.
Előkerült egy csomó olyan cucc is, amiket az évek során gyűjtögettem, 1-2 dologra nem is emlékeztem már, csak néztem hogy jéé, ilyenem is van? Very Happy












Ezt a kasztnit egyébként anno üresen vettem, a futóművet már én tettem alá. Ausztriában a BMW 325 Challengben ment valaha. Az eleje törött volt és a nyomok alapján kisebb tűz is lehetett a motortérben. Volt benne egy csavaros bukócső, amit annyiért el is adtam mint amennyibe az egész került. Pár éve, mielőtt a kéket megvettem, már nekiálltam. A zárhidat lefúrtam, a gyári torony kitámasztásokat megcsináltam újra 2mm-es lemezből, az akksi tálca helyét befoltoztam, és még pár folt van rajta. A héten átnézem újra, hogy mit kell csinálni még mielőtt bukócsövezés lesz, amiről még fogalmam sincs hogy kire bízom.

Folyt. köv. innen


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.03.30. 02:18   






Sziasztok!

Nos úgy áll a dolog, hogy -mivel a héten szabin vagyok- ezen a héten szeretném befejezni a költözködés nagy részét és a cuccok helyének kialakítását, valamint függönyök felszerelését, hogy ne lepjen be mindent a por fúráskor, faragáskor az egész műhelyben.

A nagy döntés az E30-al számomra az volt, hogy hogyan tovább. A kitűzött cél az Osztrák Austrian Rallye Legends szeptember második hetében rendezett futamon való részvétel lett volna. Az autónak legkésőbb augusztus elejére el kellene készülnie, hogy legyen idő bejáratni, tesztelni, valamint ráéreznem arra a vezetési stílusra, ami nekem fekszik. E30-al egyszer mentem havon, de ez kevés lesz és nem szeretném magam leégteni.

Az idő viszonylagos rövidsége miatt nem tudom anyagilag (az E34 kényszer fújása után) fedezni az építést, ezért már csak 2017-re nézek előre. Az eltelt 3 év alatt, az MNASZ bukócső mizéria miatt viszont csak külföldi versenyek (főleg csak időmérés nélküliek) jöhetnek szóba. Osztrák gépkönyvet viszont kaphatok, csak egy papír kellene az autóhoz, mivel az enyém a VIN alapján 316i, az kevés lesz. TEHÁT HÖLGYEK, URAK, KERESEK OSZTRÁK, NÉMET TYPENSCHEINT, BRIEF-et, 320i, vagy 325i KIS LÁMPÁS KUPÉ PAPÍROKAT!!!

Ahogy az időm és pénztárcám engedi, folytatom az építést!


https://www.facebook.com/Igor325i/


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.03.29. 04:03   






Röviden a lényeg: Húzódott még sok ideig a műhely ügy, mire költözhettünk volna, leégett a villamos rendszer, a villany újra lett kábeleztetve, a festés, vakolat lejavítva. Nemrég kezdtük a beköltözést,
Vili barátom és egyben bérlőtársam vett szlalomozni egyenlőre egy swiftet az elvonási tünetek ellen, amit én is megkergettem.
Hű társam, Rex eltávozott az égi mezőkre labdákat és macskákat kergetni, helyére Rusty lépett, akinek szerencsére ugyanúgy bejön a műhely érzés és benzinszag.
Közben az E34 is le lett "tüsszentve"

Az E30-al kapcsolatban döntéshozatal előtt állok, de erről majd máskor
Továbbiak, ahogy említettem, a facen a képek között

https://www.facebook.com/Igor325i/

Drukkoljatok!

































Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.03.29. 03:32   






https://www.facebook.com/Igor325i/


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.03.29. 03:32   






Sziasztok!

Írtam egy elég hosszú bejegyzést arról hogy mi történt velem az elmúlt 2 hónapban, de miután az "elküld" re kattintottam, be kellett jelentkeznem újból, miközben be voltam jelentkezve és törlődött minden. Ha újra lesz ennyi szabad időm és energiám, majd írok. Shocked

A facen megtaláltok, nem vadászok lájkokat vagy ilyesmi, de ha nyomtok egy tetsziket, akkor több képet találhattok az ügyekről, főleg ha szeretitek az autósportot. Elég béna vagyok itt a képek átméretezéséhez, feltöltéséhez, stb, de igyekszem. Szöveget ide fogok írni, remélem olvassátok és bíztattok Kacsint


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.01.25. 22:33   






BUÉK mindenkinek!

Sokkal lassabban haladunk a műhellyel, mint ahogy szeretnénk és sokkal többen van már, mint ahogy terveztük. A hétvégén elvileg befejezzük és már csak a villanyszerelő van hátra, valamint egyezkedni a bérbeadóval, hogy engedjen pár havi bérleti díjat, amiért fel lett újítva a szerinte kifogástalan műhely.

















Abban a pár napban pedig amikor volt nálunk egy kis hó, mentünk egy kicsit játszani. https://www.youtube.com/watch?v=9WugGrefO_Q


Remélhetőleg februárban beköltözünk, és folytathatom gőzerővel a munkát Kacsint


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2015.12.17. 00:24   






Egyéb elfoglaltságok miatt még nem volt rá időm, de írni fogok nekik, hogy pontosan hogy is működik Kacsint


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
Sam8888
2015.12.13. 14:19   






IgorE34 írta:

Azt hittem a Megasquirt is Map és TPS jeleivel dolgozik, mivel a gyári lmm nincs rajta. Opcionálisan lehet hozzá venni Innovate, vagy Bosch széles sávú lambda szondát, de azt sem tudom hogy kell-e.
A leírásban ez áll: "Widebandlambdacontroller von breitbandlambda.de on Board"


Jó gondolod, azok alapján dolgozik, de át lehet programozni Alpha N-re is ami TPS + RPM + MAT(IAT) alapján működik és sokkal macerásabb.
Gondolom az ECUD alapból erre van összerakva, de meg kell nézni hátha van rajta egy MAP, vagy legalább a helye és akkor be lehet forrasztani.
A leírás alapján van benne szélessávú lambda vezérlő, így csak egy szondát kell hozzá venni (~20k) és mindenképpen érdemes, mert látni lehet vele, hogy milyen a benya/levegő aránya. Nekem már csak ezt kell beszereznem aztán meg a VEMS az autómba. Mad Szemcsis


6 henger 4 kerék 2 ajtó

Kaposvár    260    2009.06.28. 17:07
IgorE34
2015.12.12. 22:16   






MikiM3 írta:
A 316-os volt a pàlyabejàró és vasárnap Jutaspusztàn állt? Very Happy


Igen Very Happy ha màr kiestünk, beugrottunk még versenyt nézni


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
MikiM3
2015.12.11. 16:45   






A 316-os volt a pàlyabejàró és vasárnap Jutaspusztàn állt? Very Happy


   725    2006.03.19. 13:25
IgorE34
2015.12.10. 00:46   






Hosszas kutatás után végre sikerült kibérelni egy műhelyt, így folytatódhat az építés. Eléggé leharcolt, igazi kommunista TSZ-es garázs, eddig csak MTZ-t láthatott. Egy barátommal közösen vettük ki, így a BMW mellett egy épülő historicos Wartburg 353WR fog állni. A következő idő a hely rendberakásával fog telni, hogy vállalható legyen. Omladozó vakolat, lehulló csempék, penész és kb 200 négyzetméter pókháló a feladat, de legalább lesz hol folytatni Very Happy






A köztes idő sem telt tétlenül, egy barátom unszolására viccből beneveztem a Kakucsringen rendezett szlalomversenyre a téli 316i-vel. ezer éve nem mentem szlalomon, meg is lepődtem hogy sokkal komolyabb autók is végeztek mögöttem





Emellett navigáltam a Mikulás rallyn, ami sajnos az első gyorsasági után turbó probléma miatt véget is ért




Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2015.12.10. 00:22   






SechsZylinder írta:
A lényeg, hogy szép autó lesz ;)


Igyekszem hogy az legyen, a dizájn már megvan Kacsint


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
SechsZylinder
2015.11.29. 18:40   






A lényeg, hogy szép autó lesz ;)


   22    2007.04.28. 18:12
IgorE34
2015.10.29. 00:07   






Sam8888 írta:
Megasquirt az alapja, nem olyan rossz az, mondjuk Alpha N helyett MAP + TPS-t javasolnék.

Egy whodwho nevű fickó gyárt ilyen MS plug and play ecukat, 650 dollárba kerül, rak rá egy alap tune-t is.

Ha magadnak megépíted, zacskós formában kapni MS-t 250 dodó, de az kicsit matekosabb, forrasztgatni kell, meg kell hozzá egy szélessávú lambda vezérlő is, ami kb mégegyszer annyit, stb. Ha van hozzá türelmed, akkor össze lehet hozni. Mondjuk a VEMS az annyiból jobb, hogy nem kell hozzá külön szélessávú vezérlő, én is inkább ezt javasolnám.



Köszönöm a válaszod!

Ez a téma meghaladja az ismereteimet Shocked

Azt hittem a Megasquirt is Map és TPS jeleivel dolgozik, mivel a gyári lmm nincs rajta. Opcionálisan lehet hozzá venni Innovate, vagy Bosch széles sávú lambda szondát, de azt sem tudom hogy kell-e.
A leírásban ez áll: "Widebandlambdacontroller von breitbandlambda.de on Board"

Láttam egyszer olyan programozást is, hogy amíg mentek az autóval és programozták, be volt dugva egy lambda szonda hátul a kipufogóba, azt látta az ember a laptopon, és amikor kész volt a program, lambda szonda nélkül ment az autó.

Felvettem a kapcsolatot Nándival, szerinte a szinte gyári állapothoz jó kell hogy legyen, csak meg kell hagyni az alapjárati motort. Bár én azt is kihagynám ha lehet és a felső kis csavarral kitámasztanám a fojtószelepet alapjáratnak, hogy tényleg maga csak a pillangó legyen, se vízcsövek, se vákuum a fékrásegítőnek. Lehet hogy így nem jó, csak úgy vagyok vele, hogy ezek is hibalehetőségek...

Azt hiszem a legjobb ha írok egy mailt a gyártónak és megkérdezem őket. Árban még elviselhetőbb számomra mint egy VEMS


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
Sam8888
2015.10.28. 12:43   






Megasquirt az alapja, nem olyan rossz az, mondjuk Alpha N helyett MAP + TPS-t javasolnék.

Egy whodwho nevű fickó gyárt ilyen MS plug and play ecukat, 650 dollárba kerül, rak rá egy alap tune-t is.

Ha magadnak megépíted, zacskós formában kapni MS-t 250 dodó, de az kicsit matekosabb, forrasztgatni kell, meg kell hozzá egy szélessávú lambda vezérlő is, ami kb mégegyszer annyit, stb. Ha van hozzá türelmed, akkor össze lehet hozni. Mondjuk a VEMS az annyiból jobb, hogy nem kell hozzá külön szélessávú vezérlő, én is inkább ezt javasolnám.


6 henger 4 kerék 2 ajtó

Kaposvár    260    2009.06.28. 17:07
IgorE34
2015.10.27. 21:25   






Köszönöm! Very Happy Kacsint

Beleolvastam Nandi projektjébe... Hát nem hangzik túl jónak ez a motorvezérlő. Persze lehet hogy az ő konfigjához nem passzolt.


Mosonmagyaróvár    87    2009.11.23. 19:19
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 3 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - VERSENYAUTÓK

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére