POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E30   »   BMW E30 2.4d --> 2.5tds(M51) Segítséég

NurCa96
2015.04.25. 10:17   






Üdv!
Ha nem száguldozni kell akkor a 2.4d/td a nyerő a fogyasztás miatt és a hangja is nagyon szép. Nekem 2.4d van többször is voltunk vele Lengyelországban 5,5 literes fogyasztás jött ki max 90-100km/h val, de városban sem vészes 7 liter körül fogyaszt. Az 1.8 nak közelebb van a fogyasztása a 10 literhez, viszont ezzel már gyorsabban tudsz haladni is. Ha családdal szeretnél autózni akkor rugdosni fogják a hátad mert hátul nem sok hely van.


Eger    8    2014.10.26. 14:39
ZoZi88
2015.04.25. 07:43   






Tiszteletem kedves Tulajok!

Új vagyok még itt és arra gondoltam, hogy tőletek kérnék tanácsot, véleményt, hogy milyen szívű E30-ast javaltok egy olyan amatőr E30 rajongónak, aki 2002 óta szerelmes ebbe a formába. Nem célom versenyezni, napi használatban élvezném a kis családdal. Gondoltam 1.8i, 2.4td között. Mik a javaslatok? thanx


Amatőr

Budapest    1    2015.04.23. 11:44
L@C
2015.02.24. 12:10   






e30 M51 TDS winter starting: http://youtu.be/RvfH_1chSuc


   75    2012.08.24. 15:59
L@C
2015.02.24. 12:09   






Dobj egy e-mailt és küldök pár okosságot! giliczelaszlo@hotmail.com


   75    2012.08.24. 15:59
NurCa96
2015.02.22. 19:31   






Ezer köszönet a segítségért Very Happy
Gyönyörű a gép


Eger    8    2014.10.26. 14:39
gytamas
2015.02.22. 09:50   






Idézet:

ez volt ami vadkerten asszem picit kigyulladt? Very Happy


Nem


Pécs / Székesfehérvár    12    2009.03.12. 23:21
csajty
2015.02.21. 20:12   






[quote="gytamas"]
NurCa96 írta:
Sziasztok!

Valaki épített már E30 ba E34/E36-ból 2.5tds(M51) motort?
Ha valaki csinált már ilyet leírhatná a tapasztalatokat mit hogy merre.
Illetve melyik az alkalmasabb donor e34 vagy e36.
Kardán, motortartó, elektronika stb.


Hali!

Nekem is pont ilyenem van.
Nálam E34 ből van a blokk (elöl púpos olajteknő, picit kell reszelni a hűtőbordákból), E36 325TDS alu motortartók, minimális faragassál, és E34 520i gumi tartóbakok (a tds olajos nem fér el).
Válto diffi mind e34 ből, diffi hátlapot 8 csavaros nagyházas E30-éval kell cserélni, az passzol az E34 kisházasra.
Kardán nálam csinált van, a váltó felől nagycsillagos, a többi eredeti e30 (jóformán csak a csillag felöli rész lett ráheggesztve a 318i kardánra). - de úgy tudom erre van más/egyszerűbb megoldás is.
Motor kábelköteg egy az egybe behúzva, alakítás nélkül elér a kesztyűtartóig a vezérlős része. A kaszni köteggel kell összehozni. E30 órájával könnyen összehozható, diesel stekkerrel még a pill. fogyasztásmérő is nagyságrendileg stimmelni fog, a hőfokmérővel kell játszani, az nem fog középre állni alapból.
Hűtő e30 324td (a hatásos felület picit kisebb mint az 25TDS, de nekem még nem volt vele gondom), cooler egyedi, már nem emlékszem milyen márka, azt elég sokáig kerestem még meglett a megfelelő méret amit szépen be lehet rakni.
Olajhűtő az én esetemben E34 525TD lapos hosszúkás, mert nekem nem volt az E30-ban.

Visco egy az egyben nem fért el, nagy is (átmérő), rossz helyen is fut picit, és hűtőtől sem fér el hosszirányban alapból. Én lekicsinyítettem, és a rögzítése is át lett alakítva, mert mindenképp akartam hogy maradjon. Persze lehet pusztán elektromossal is próbálkozni.


Gázpedál potihoz tartókonzolt kellet csinálni, nekem úgy tetszett jobban, hogy E34-hez hasonlóan a pedál mogött, az utastérben van, bowden nélkül.

Egyébként itt egy link az én építésemhez,bár ezt már nagyon régen frissítettem (ide meg még nem tölöttem fel sajna), ez még messze nem a mai állapotot türközi. Viszont az átépítés során felmerült összes módosítást megemlítettem.
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=109797

+pár aktuális kép, bár nem akarom teleszemetelni a threaded-et Smile














Persze gondolom ettől eltérő recept is működhet ;)
Idézet:

ez volt ami vadkerten asszem picit kigyulladt? Very Happy


Budapest    297    2012.03.17. 16:30
gytamas
2015.02.21. 19:57   






NurCa96 írta:
Sziasztok!

Valaki épített már E30 ba E34/E36-ból 2.5tds(M51) motort?
Ha valaki csinált már ilyet leírhatná a tapasztalatokat mit hogy merre.
Illetve melyik az alkalmasabb donor e34 vagy e36.
Kardán, motortartó, elektronika stb.


Hali!

Nekem is pont ilyenem van.
Nálam E34 ből van a blokk (elöl púpos olajteknő, picit kell reszelni a hűtőbordákból), E36 325TDS alu motortartók, minimális faragassál, és E34 520i gumi tartóbakok (a tds olajos nem fér el).
Válto diffi mind e34 ből, diffi hátlapot 8 csavaros nagyházas E30-éval kell cserélni, az passzol az E34 kisházasra.
Kardán nálam csinált van, a váltó felől nagycsillagos, a többi eredeti e30 (jóformán csak a csillag felöli rész lett ráheggesztve a 318i kardánra). - de úgy tudom erre van más/egyszerűbb megoldás is.
Motor kábelköteg egy az egybe behúzva, alakítás nélkül elér a kesztyűtartóig a vezérlős része. A kaszni köteggel kell összehozni. E30 órájával könnyen összehozható, diesel stekkerrel még a pill. fogyasztásmérő is nagyságrendileg stimmelni fog, a hőfokmérővel kell játszani, az nem fog középre állni alapból.
Hűtő e30 324td (a hatásos felület picit kisebb mint az 25TDS, de nekem még nem volt vele gondom), cooler egyedi, már nem emlékszem milyen márka, azt elég sokáig kerestem még meglett a megfelelő méret amit szépen be lehet rakni.
Olajhűtő az én esetemben E34 525TD lapos hosszúkás, mert nekem nem volt az E30-ban.

Visco egy az egyben nem fért el, nagy is (átmérő), rossz helyen is fut picit, és hűtőtől sem fér el hosszirányban alapból. Én lekicsinyítettem, és a rögzítése is át lett alakítva, mert mindenképp akartam hogy maradjon. Persze lehet pusztán elektromossal is próbálkozni.


Gázpedál potihoz tartókonzolt kellet csinálni, nekem úgy tetszett jobban, hogy E34-hez hasonlóan a pedál mogött, az utastérben van, bowden nélkül.

Egyébként itt egy link az én építésemhez,bár ezt már nagyon régen frissítettem (ide meg még nem tölöttem fel sajna), ez még messze nem a mai állapotot türközi. Viszont az átépítés során felmerült összes módosítást megemlítettem.
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=109797

+pár aktuális kép, bár nem akarom teleszemetelni a threaded-et Smile














Persze gondolom ettől eltérő recept is működhet ;)[quote]


Pécs / Székesfehérvár    12    2009.03.12. 23:21
NurCa96
2015.02.21. 14:30   






Sziasztok!

Valaki épített már E30 ba E34/E36-ból 2.5tds(M51) motort?
Ha valaki csinált már ilyet leírhatná a tapasztalatokat mit hogy merre.
Illetve melyik az alkalmasabb donor e34 vagy e36.
Kardán, motortartó, elektronika stb.


Eger    8    2014.10.26. 14:39
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   BMW E30

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére