POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E30   »   Joy car - E30 kupé - by gyiik

gyiik
2015.06.10. 21:33   










Polírt kap, felnikupak gyártás folyamatban.

Difi hátlap szilent csere jön, valószínűleg még utána is fog zörögni kissé a hátsó futómű, arra kell majd megoldást találnom, E30-ban tapasztaltabb szakinál (híd szilentek újak, de a hegesztett difi miatt kis tempó+éles kanyarnál zörög valami).

Hétvégén csinálok aknából is képet, hogy néz ki a bele.


Bp.    230    2014.12.04. 22:39
gyiik
2015.06.08. 22:21   






Állítható szilentet majd később kap, ha belefér majd $. M3 szilent van bent már, még januárban cseréltem.

Viszont megkapta a 16" nyárikat (195/50, nem úthenger), az eltérő ET miatt a felni középvonala 10mm-rel van kijjebb a gyárinál.
Nagyrészt visszatért a kormányzásba az élet Very Happy még nem teszteltem nyúzva, de normálisan közlekedve sokat javult a helyzet!

Teaser-nek 1 kép a felni módosulásról, portrét majd akkor, ha megcsináltam a polírt, még elég ronda.





Nem tudtam menni sajnos, nagyon sok elfoglaltság maradt hétvégére.


Bp.    230    2014.12.04. 22:39
Marcipán75
2015.06.08. 19:53   






He he he Surprised Nem voltál Velencén .... Surprised


Pestmegye    107    2012.11.06. 13:08
Vick
2015.06.08. 10:36   






Laleeboy írta:
gyiik írta:
...kézzel kell megmutatni neki, hol az egyenes. Nagyobb tempónál haladva persze tartja az egyenest. Itt tanácsokat elfogadnék Smile


3 dolog lehet szerintem

1 A kormányművet pozícionálni hogy az összekötő egyenes legyen

2 mivel "hosszabb" az áttétele a kormányműnek így a visszaható erők kevésbé érvényesülnek

3 Utánfutást kell növelni : eltolt első lengőkar szilent és esetleg eltolt toronycsapágy is (E30M3 vagy valami állítható) nekem mióta bent van az adapterem az E36-ban gyakorlatilag mindig visszaáll egyenesbe már lépésben haladva is


Nekem a 3-as pont vált be.. Gyárilag nem volt szervós, ugyan nehéz volt tekerni de visszaállt egyenesbe. Kicseréltük e36 szervósra, könnyebb lett tekerni, de olyan lomhán és nem teljesen forgatta magát vissza kanyarodásból, igencsak segíteni kellett neki. M3 fém eltolt szilent berak, a forgatás is könnyű és vissza is áll, noha nem tépi ki magát a kezemből mintha gyári nem szervós lenne, de sokkal jobb mint volt.


Dunakeszi    375    2012.02.07. 12:32
Laleeboy
2015.06.08. 08:54   






gyiik írta:
...kézzel kell megmutatni neki, hol az egyenes. Nagyobb tempónál haladva persze tartja az egyenest. Itt tanácsokat elfogadnék Smile


3 dolog lehet szerintem

1 A kormányművet pozícionálni hogy az összekötő egyenes legyen

2 mivel "hosszabb" az áttétele a kormányműnek így a visszaható erők kevésbé érvényesülnek

3 Utánfutást kell növelni : eltolt első lengőkar szilent és esetleg eltolt toronycsapágy is (E30M3 vagy valami állítható) nekem mióta bent van az adapterem az E36-ban gyakorlatilag mindig visszaáll egyenesbe már lépésben haladva is


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3909    2005.07.19. 15:10
gyiik
2015.06.07. 16:32   















Folytatom majd Smile


Bp.    230    2014.12.04. 22:39
Cinezzd E30
2015.06.07. 14:33   






Szia ez mind szép és jo... de hol wannak a képek?? Kacsint Surprised


   309    2013.07.27. 20:50
gyiik
2015.06.07. 10:57   






A télen 2x volt a kocsi hóban játszani fél éjjelen keresztül, hibátlanul teljesített és baromi jó volt!

Száraz időben is barátkoztam körforgalmakkal, kanyarokkal, még tanulom a mesterséget, a kocsi jelenleg többet tud nálam Very Happy

De a rendes tapadás meghozta az eredményét, rendesen cincálja az autót (gumikat is de kit érdekel). Egyszer a tákolt vízcsövet lőtte le (némi szerelési hiba is becsúszhatott, a szorítóbilincset valószínűleg kellett volna húzni még), majd a vízpumpa csöpögtette a vizet, csere. Pár héttel később az összes szervóolajat szétlocsolta. A pumpa gyenge volt, a kormánymű eredetileg is szivárgott, az utántöltött Mol olaj pár csepp maradékának meg égett szaga volt, remek.

Akkor itt az ideje E46 kormányműnek és másik szervópumpának, meg új szervócsöveknek, ha már építek. Ja, a ZF tartály szűrője nem kiszedhető/tisztítható, így új tartály is lett. Ezekkel vagy 4-5 hetet állt a kocsi, szívás volt kicsit mindennel. Az új belső kormányösszekötők menetes része hosszabb volt a gyárinál, persze E30 kormányműbe befér, de a 46-éba már nem. A kormánykardán mérete túl hosszú volt, két felső rész összeforgatása + közdarab gyártás kellett. Először kaptam egy hibás szervópumpát, ahelyett is kellett másikat szerezni és mivel hét közben nem sok időt tudtam ezekre fordítani, hetek mentek el.

Végül összejött, nagyon jó a ~2,7 fordulat kopptól koppig Szemcsis , bár futómű állítások után nem vagyok teljesen elégedett. A kormányzás nem áll menetirányba (nem forog vissza) olyan intenzíven, mint a régi kormányművel. Pontosabban leírva pl. kereszteződésben élesen kanyarodva és elengedve a kormányt lassabban forog vissza egyenesbe, valamint nem a teljes egyenesig , hanem kb. 45° kormányszögig tér csak erősen vissza, onnantól elég halott, kézzel kell megmutatni neki, hol az egyenes. Nagyobb tempónál haladva persze tartja az egyenest. Itt tanácsokat elfogadnék Smile

(E30 futóművön nem nagyon van mit állítani, pogácsázni nem fogok, most kapja a nyári kerekeket, ami ET25 a gyári ET35 helyett, talán ez segít.) Igazából két dolgon lehetne/kéne variálni:
- a kerekek összetartásán (kevésbé preferrálom, hisz a gyári beállításokkal régen tökéletes volt)
- a beépített kormánymű magasságán. Mivel az feltűnt, hogy így a fogasléc nem olyan magasságban van, mint az eredeti. Alátételve van, tehát kb. 5-6 féle magasságot tudnék megnézni.

Felmerült még, hogy mivel a kormánymű kormányzó tengelye sem ugyanolyan szögben áll, mint az eredeti, és emiatt nincs a kormánykerék tengelyével metszéspontja, így egyik irányba könnyebb tekerni, illetve egyik irányba könnyebben forogna vissza. Erre vonatkozóan nem lehetett érezni különbséget.

A másik fotelfizikuskodás, hogy egyszerűen az E46 kormánymű más fotóműhöz, más tömegekhez van illesztve, így ez egyszerűen így működik E30-ban és kész.

Aztán az elpucolt motortér se tartott soká, a főtengely első szimmeringje fosta az olajat, így csere lett. Azóta porszáraz a motor eleje-alja.


Bp.    230    2014.12.04. 22:39
gyiik
2015.06.04. 01:39   






Kissé megkésett update-ek:

Még februárban hátul híd szilent csere megvolt, M3 keresztstab PU szilenttel, szintén TA gátlók, Meyle HD toronycsapággyal. Előre végül 2db kerékcsapágy kellett, a jobb oldali is lógott.

A cserék és a futóműállítás után szinte tökéletes lett a vezetési élmény, bár eleinte a gátlók betonkemények voltak, fájt utcán használni, 1 hónap után lágyultak annyit, hogy elviselhető lett. A kormányzás a legjobb amit eddig autóban éreztem, nagyon reszponzív, nagyon él.

Lett két régi német sportülés, nagyon illik a kocsiba, bár kellett javítani + faragni, hogy rendben legyenek.

A tákolásokat folyamatosan irtom ki a kocsiból, brutális, miket lehetett találni. Fényszóró izzó fejjel lefelé, vízcsövek 2-ből összetoldva, fényszórók mögött a kábelek vágva-szigszalagozva, olaj folyások mindenhol, később kiderült, a karter csavarjait nem ártott meghúzni, tolatólámpa kapcsoló kábele csak lógott valahol, doblemez hiánya miatt a biztosítékdoboz kaphatott kis vizet (bizti kiment 1x), csomagtartó ázott, de nem folyt ki a jobb feléből, kipufogót hátul összesen 1 bak tartotta, a kasztniból ki volt szakadva 2 rögzítési pont, zárak vagy 3-szori kenést kértek, az óracsoport és a check control karácsonyfaként világított. Folyt köv Smile


Bp.    230    2014.12.04. 22:39
gyiik
2015.02.02. 23:17   






Első futóművet múlt héten gatyába ráztam. Lengőkar gömbfejek, M3 szilent, kutyacsontok, toronycsapágy, TA technix gátlók, gyári rugóalátétek és felütésgátló. Kb 2 cm-t vissza is kapott a magasságából, sokkal jobb, hogy nem húzza a hasát és nem kell (annyira) paráznom a karter leütésétől.

A héten még kap PU stabrúd szilenteket, plusz a bal kerékcsapágy cserés. Illetve a hátsó futóművet csinálom majd.





Bp.    230    2014.12.04. 22:39
gyiik
2015.02.02. 23:07   






Kell egy játszós autó. RWD kell. Néhány hónap keresés és a célnak nagyjából megfelelő márkák/típusok átnézése után világos volt hogy ebből BMW lesz. Szempontok: lehetőségekhez képest olcsó, könnyű, strapabíró, legyen hozzá alkatrész, kasztni ne legyen patika, hogy ne kelljen félteni, minél erősebb/cserélhető motor, rendszámos/street legal.

Nyílt pályanapokra, kezdő driftautónak, téli játszósnak, kicsit utcai hülyülősnek, de néha járós autónak (kedv szerint).

Kupé lett (véletlen), mindigis vágytam rendes, 2 ajtós autóra. M50B20, elég üres kipuff, hegesztett difi, leharcolt állapot, csüccsentve, van vagy 100 hibája/hiányossága. És mégis jön-megy, és már ebben az állapotban is jó móka volt. Smile

Első körben futóműveket kell gatyába ráznom, néhány (rengeteg) műszaki/elektromos hiányosságot pótolni/javítani. Kapott teljesen gyári méretű Ronal alufelniket, 4 szinte új téligumival. Hátra kap stabrudat (most nincs), toronymerevítőket előre-hátra. Aztán sperrt kéne bele tenni (bár egyre többfelől kapom, hogy drift-tanulni nagyon jó a hegesztett). Kell majd kevesebbet forgó kormánymű. Lesz 2 ülés előre ami tart is valamit. Nyárra kap majd 16" felniket. Kb. ennyi, gondolom minden hasonló célú E30-nál ilyesmi a projekt. A kocsi kinézete nem fog változni, egyáltalán nem cél, hogy szép legyen (jó a kép, valójában fényezés csúnya, kitt sok + repedezik, sérülésekből is van elég).

December közepe óta van nálam, gyilkoltam kicsit, mielőtt nekilátok megcsinálni, bizonyítson. Bírta és k.va jó élmény volt Very Happy

Let's have fun! Szemcsis





Bp.    230    2014.12.04. 22:39
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   BMW E30

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére