POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E36   »   Tamponka m43b19 -> 96;93 m52b25 Bosch 413-al

MAXI
2016.01.18. 00:56   






Üdv!
Az elmúlt 10 hónap eseményei néhány képpel:

-Kiszedtem a vasblokkot és megkapta végleg az M52b25 vanost egy bosch elktronikával és nagy szívósorral. Húztam alá egy Y-tól 60as kipufogórendszert, egy bosal középdob, egy kisebb csillapító és egy végdob került bele. Kapott egy gyári BOSCH lambda szondát. Kötelező szerviz megvolt motorcserekor. Cseréltem egy alapjárati motor levegőcsövet (gyári) és egy termosztátot. Kicsit átalakítva a kapcsolást, kapott egy elektromos ventilátort.

-Az ABS már működik. Néhány dologról le kellett mondanom a motorcsere miatt: ASC, kisboard pontos kijelzése üzemanyaggal kapcsolatban, és lehet a klímát át kell alakítani.

-A hűtetlen első fék le lett cserélve hűtöttre, természetesen a kopó alkatrészek újak csak, a nyergeket bontottan vettem, amit felújítottam. Hátul is megvolt a tárcsa és betét csere, valamint kapott dot 5.1et.

-Vásároltam egy szett ABS műanyag utángyártott m-es lököst, koptatóval, ráccsal.

-Kapott 2 első dobbetétet. (Hiányzik még 2 fékhűtő cső és 2 ködlámpa.)

-Új nyári szett: 225x45x17 kormoran gamma b2

-A Style 22 Motorsport felniket kicsit kipofozta egy ismerősöm.

-Kapott egy jobb eslő sárvédőt, mert az ív korrodált volt

-Az eleje kapott egy fényezést

A motorror nincs aktuális képem, ez a legfrissebb, de itt még szerelés alatt volt...



































Szerencs    332    2007.02.20. 00:09
MAXI
2015.03.18. 20:57   






Tamponka működik az új szívvel. Sajnos üzemmeleg környéki állapotban, tehát 80-90 fok körül jelentkezik alapjárati probléma. Gázelvétel után az alapjárat leesik 550re majd fel 1400ra és beáll 800ra. Teljesen üzemmeleg állapotban gázelvétel után le is áll néha! Vanos és vezérlés szétszedve, átnézve, össze rakva, alapjárati moci, folytószelep potméter cserélve, vezérlő, fő és veztengely jeladó cserélve, lambda lekötve! Légtömeg mérő lehúzásra reagál.Falsot nem szív, vagyis féktisztítóra nem reagál, pedig végig fújtam a gégecsőtöl az injektorokig a szívósort! Esetleg valakinek ötlet!?


Max

Szerencs    332    2007.02.20. 00:09
MAXI
2015.03.03. 22:32   






Üdv! Az m52b25 kiugrott és bekerült egy 0km-es m50b25 stroker (2750ccm). A zf váltó miatt a rudazatot cseréltem és jelenleg egy kardán is gyártás alatt van a nagycsillag, az eltérő hossz, és a kardáncsapágy felfogatás miatt! Egy m10b18 kardánbol készül, mert az lényegesen vastagabb mint az e36 kardánok (jelenleg ebből van itthon 3). Egy nagycsillag kerül a kicsi helyére esztergályos által.


Max

Szerencs    332    2007.02.20. 00:09
wangjeerb
2015.02.10. 10:38   






Az e30 kapja a jelenlegi m52b25öt, szintén bosch vezérléssel!cheap fut coins


   1    2015.02.10. 10:35
MAXI
2015.01.29. 22:34   






Üdv! Ma beépítésre került egy 3.15 nagyházas sperr és egy pár e30 vastag féltengely! Sajnos az abs jeladó nem ugyan az a vékony és vastag esetében, jelenleg nem fér el, mert a vastag féltengely jeladós része 4 mmrel nagyobb átmérőjű ( jelenleg abs sem lesz), a méretkülönbség miatt a jeladó rész bordázata is különbözik! Beszerzés alatt van, vagyis keresek egy komplett 98 előtti kompót kaszni köteget és hozzá tartozó abs/asc tömböt, valamint abs jeladókat! Sajnos vissza kell butítanom mindent, mert semmi nem stimmel a 98 utáni és 98 előttiben!

Viszont most már biztos, hogy a jelenlegi konstrukció részben változik, megkapja a stroker mocit a zf nagycsillagos váltóval és egytömegű m20 kuplunggal együtt, és a Tamponkàba marad az írt vezérlő is amit az e30ba szántam! Csak cserélek egy olajteknőt és egy tölcsért! Az e30 kapja a jelenlegi m52b25öt, szintén bosch vezérléssel!


Max

Szerencs    332    2007.02.20. 00:09
MAXI
2015.01.03. 22:59   






Köszi!Smile

Itt vannak az ígért képek, amiken látszanak a hibák is! Jelenleg még m50 sallangokkal az m52-n, de ez változni fog a napokban! Konzultáltam tőlem sokkal okosabb és tapasztaltabb BMW szakival (Tudi, Djury, Tibisz). Mivel a Canbusnak köszönhetően nem lehet életet lehelni az asc-be, a légzsékokba, a fordulatszám mérőbe és a víz visszajelzőbe, valamint nincs kisboard sem, vezérlőt fogok cserélni, mégpedig egy 99es ews 3as, és a legfontosabb, hogy Canbus-os. Igaz ez siemens, így vissza fogja kapni a sallangokat is, de azért így is lesz 170 paci a kicsike!
































Szerencs    332    2007.02.20. 00:09
gal.pityu
2014.12.29. 20:35   






MAXI írta:
Aki figyeli az e30 topicomat, vagy elolvasta a bevezetőt az észre veheti, pont leszarom, h kinek mi a véleménye arrol, hogy néz ki egy autó! Nekem nem a felni, a perem, meg az ültetés a lényeg, hanem, hogy ne peregjen szét a motor, a fék fogjon és alsó méret fölött legyen a tárcs, és ne kopogjon a futómű! Anyagi kereteim végesek, dolgozunk párommal mind2en. Szabadidőben csinálom ezeket a dolgokat, és abban az esetben viszem autószerelőhöz ha nem tudok vele mit kezdeni!! Ami hàl isten ritka.
A motor, a csodálatos m43 (a vásárlàs óta 12e km-t ment, akkor, 172e-nél és 180nál volt cserélve olaj, szűrők!) viszont kezdte feladni a harcot az elmúlt télen! Mindíg volt mit csinálni rajta. Kezdve a hf hátsó műanyag vízcsőcsonk szétrohadással, amit cseréltem, aztán egy szívósor membrán àtszakadás miatti folyamatos fals levegő, ami szintén orvosolva lett.A kezdetektől csipkedte az olajat, de az első olajcsere alatt csak 1 lityi fogyott, de azòta az üzemanyag fogyasztás duplájára nőtt...és olajbol is 4000km alatt megevett 1,5 litert eddig! Kompresszió 9-9,5 bar. Kezdett elég lenni ebböl a motorbol, de még ment!
Én m50 párti vagyok, az e30ba is az került amit idén teljesen felújítottam! Ez raklapon pihen jelenleg, ott már volt indítva, várja a visszahelyezèst a lakatolás után.
Vettem hát egy m52b25 vanost, egy 96 e36 touring automatábol. Siemens elektronika ews 2 mindenével. Kis szívósor...szokásos. Kellett egy váltó, sima getrag, kuplungom volt 2tömegűvel. 2 héttel ezelőtt belevágtam a motorcserébe. Rendeltem szelepfedél, olajteknő, olajszűrőház tömítéseket, 2 főtengely szimmeringet, mert ezek mind folytak, olajat, benzin és oljszűrőt.
Szelepfedél, olajteknő (tele berohadt csavarokkal,1 hosszú bele is szakadt,de sikerült kiszedni és cserèlni), szűrőház kitakarít, amennyire lehetett a motort is kitakarítottam olajsár ügyileg. Majd összeraktam. A kartergáz szűrő teljesen el volt dugulva, ez is ki lett pucolva.
Motorcsere ki, be! Váltó fel, de előtte csapágy a főtengely végébe. A kardánt nem kellett szabni és a váltórudazat is stimmelt. Leömlőtöl kellett csinálni 2 csövet a váltó végéig és összehozni 1be a lambdának! Jelenleg van fent 2 60as àtmenő dob egymás után, már csak a vègdobot kell felhegeszteni!
Majd jelentkeztek a megoldandó problémák! A 2000es évjáratban már van canbus és nem ews 2 hanem három! Hurrááá! Így, persze nem is fogadta el a kaszniköteg az ewst pedig átkötöttem a csatit! Mindegy...
Motor lebont, olajszűrő ház is cserés mert a szervóm nem ment fel az m52re. M50 szívósor jeladókkal és vezérlővel, persze ez ews nélküli, felszerel, Ews 3 visszaköt, anélkül nincs gyujtás, motorköteg 7es zöld szál elvág, és be is indult!
Olajnyomás, kipörgésgátló, vízhőfok, fordulatszám, hátramenet kapcsoló nem volt. Az olaj egy gombacserével megoldódott, a vízhőfok is úgy tűnik meg fog, csak be kell húznoma 2 vezetéket, ahogy a váltógombát ia csak be kell kötni a kötegbe és a körcsatiba! A kipörgésgátló igényli a canbust a régi vezérlőtöl így arrol le kell mondanom egyenlőre, de abs van. A fordulat is sanszos h a canbus miatt nem megy! Ma este belefolyok a kapcsolási rajzokba.
Jelenleg itt járok, az autó használható, de nem hozom ki amíg nem működik minden! Ami remélem még idén lesz! Ha leesne a hó a telepen majd játszok vele kicsit azèrt!
Képeket utána fogok tudok felrakni! Jelenleg nincs is csak az amit a megvételkor csináltam! Köszi ha elolvastad, folyt köv!


Sok sikert! Very Happy Very Happy


   61    2014.07.24. 22:20
MAXI
2014.12.27. 19:31   






Aki figyeli az e30 topicomat, vagy elolvasta a bevezetőt az észre veheti, pont leszarom, h kinek mi a véleménye arrol, hogy néz ki egy autó! Nekem nem a felni, a perem, meg az ültetés a lényeg, hanem, hogy ne peregjen szét a motor, a fék fogjon és alsó méret fölött legyen a tárcs, és ne kopogjon a futómű! Anyagi kereteim végesek, dolgozunk párommal mind2en. Szabadidőben csinálom ezeket a dolgokat, és abban az esetben viszem autószerelőhöz ha nem tudok vele mit kezdeni!! Ami hàl isten ritka.
A motor, a csodálatos m43 (a vásárlàs óta 12e km-t ment, akkor, 172e-nél és 180nál volt cserélve olaj, szűrők!) viszont kezdte feladni a harcot az elmúlt télen! Mindíg volt mit csinálni rajta. Kezdve a hf hátsó műanyag vízcsőcsonk szétrohadással, amit cseréltem, aztán egy szívósor membrán àtszakadás miatti folyamatos fals levegő, ami szintén orvosolva lett.A kezdetektől csipkedte az olajat, de az első olajcsere alatt csak 1 lityi fogyott, de azòta az üzemanyag fogyasztás duplájára nőtt...és olajbol is 4000km alatt megevett 1,5 litert eddig! Kompresszió 9-9,5 bar. Kezdett elég lenni ebböl a motorbol, de még ment!
Én m50 párti vagyok, az e30ba is az került amit idén teljesen felújítottam! Ez raklapon pihen jelenleg, ott már volt indítva, várja a visszahelyezèst a lakatolás után.
Vettem hát egy m52b25 vanost, egy 96 e36 touring automatábol. Siemens elektronika ews 2 mindenével. Kis szívósor...szokásos. Kellett egy váltó, sima getrag, kuplungom volt 2tömegűvel. 2 héttel ezelőtt belevágtam a motorcserébe. Rendeltem szelepfedél, olajteknő, olajszűrőház tömítéseket, 2 főtengely szimmeringet, mert ezek mind folytak, olajat, benzin és oljszűrőt.
Szelepfedél, olajteknő (tele berohadt csavarokkal,1 hosszú bele is szakadt,de sikerült kiszedni és cserèlni), szűrőház kitakarít, amennyire lehetett a motort is kitakarítottam olajsár ügyileg. Majd összeraktam. A kartergáz szűrő teljesen el volt dugulva, ez is ki lett pucolva.
Motorcsere ki, be! Váltó fel, de előtte csapágy a főtengely végébe. A kardánt nem kellett szabni és a váltórudazat is stimmelt. Leömlőtöl kellett csinálni 2 csövet a váltó végéig és összehozni 1be a lambdának! Jelenleg van fent 2 60as àtmenő dob egymás után, már csak a vègdobot kell felhegeszteni!
Majd jelentkeztek a megoldandó problémák! A 2000es évjáratban már van canbus és nem ews 2 hanem három! Hurrááá! Így, persze nem is fogadta el a kaszniköteg az ewst pedig átkötöttem a csatit! Mindegy...
Motor lebont, olajszűrő ház is cserés mert a szervóm nem ment fel az m52re. M50 szívósor jeladókkal és vezérlővel, persze ez ews nélküli, felszerel, Ews 3 visszaköt, anélkül nincs gyujtás, motorköteg 7es zöld szál elvág, és be is indult!
Olajnyomás, kipörgésgátló, vízhőfok, fordulatszám, hátramenet kapcsoló nem volt. Az olaj egy gombacserével megoldódott, a vízhőfok is úgy tűnik meg fog, csak be kell húznoma 2 vezetéket, ahogy a váltógombát ia csak be kell kötni a kötegbe és a körcsatiba! A kipörgésgátló igényli a canbust a régi vezérlőtöl így arrol le kell mondanom egyenlőre, de abs van. A fordulat is sanszos h a canbus miatt nem megy! Ma este belefolyok a kapcsolási rajzokba.
Jelenleg itt járok, az autó használható, de nem hozom ki amíg nem működik minden! Ami remélem még idén lesz! Ha leesne a hó a telepen majd játszok vele kicsit azèrt!
Képeket utána fogok tudok felrakni! Jelenleg nincs is csak az amit a megvételkor csináltam! Köszi ha elolvastad, folyt köv!


Max

Szerencs    332    2007.02.20. 00:09
MAXI
2014.12.27. 15:36   






Üdv! Úgy éreztem most már izgalmas lehet az autò (tudom sokan fikázzák a kompaktot)és így ő is megérdemel egy topicot!
2013 tavasz. Az asszony 95ös 1.4 poloja eléggé rottyon volt, az e30am darabokra szedve felújìtàs alatt, az e46ot meg el kellett bontanom különböző banki okok miatt... Ezért szerettünk volna egy másik autòt melòba jàràshoz , és kisebb kirándulásokhoz. Tehát alap auto kellett ami kicsi, mert csak kis autot vezet...nem röhög!Smile Volt egy újabb, lehetséges polo egy havernàl, jò áron, rendbe szedve, ami tetszett a páromnak. Én bmwt szerettem volna ismét hetedszer is!Smile de neki nagy volt ami nekem tetszett, ami meg neki azt nem engedhettük meg! Majd meló közben kaptam egy telefont tőle, mi lenne ha bmw kompakt lenne!? Mert van egy neten ami tetszik neki, jò áron és nem is nagy az neki, ő is el tudná vezetni... Net, telefon, p rendszám, vonatra az asszonnyal, Pest, Budakeszi...220km
2013 màjus közepe, Tamponka a vásàrlàs pillanatàban, van ami màr ott, van ami ùtközben, van ami itthon derült ki! Természetesen ennek megfelelő árban jutottam hozzá:
-E36\5 compact 2000.06 havi születésű m43b19 "atombombàval",manual 5ös vàltò sima kishàzas difi.
-Titansilber metallic, forgalmi szerint 2 előző tulajjal és 172e km-el! Enyhén sérült, javìtott jobb eleje, gyàri m packet külső (kivéve első lökös, de a javìtott m-est is megkaptam, fényezni kell meg díszlecezni).
-Jelenleg is rozsdásodò jobb első sárvédő, felpattogzott motorhàztető.
-Légzsàk làmpa vilàgìt, jobbos ajtò légzsák nyilt. Jobbos ablak nem működött.
-Balos tükörlap fűtés nem jò
-klìma nem működik
-Zene nincs benne, a gyàribol is csak a hangszòròk, kalaptartò nem volt, ahogy hátsò fejtámlák sem.
-kisboard működött, összes kapcsoló ok
-Hibátlan fekete tetőkàrpit, szép àllapotú műszerfal, hibàtlan tanga kormàny
-Alkantara belső (persze csak hàtul hibàtlan) elöl a combtàmaszok kidörzsölve.
-Fékek jòk (bàr elöl is hűtetlen tárcsa van még), és a csillapìtòk is jòk
-Hátsó futòmű szilentek jòk voltak, az esőkkel is àtment vizsgán, de nem voltak 100℅
-15" acélkerekek voltak rajta, mind megütve, kopott gumikkal.
- 80 km utàn elfosta magát a termosztát, a vìzgomba vezeték mellett kifújta a ragasztàst a vìz, ìgy 20kmenként töltögettük a melegvizet csak 6x àlltunk meg.Smile

Itthon kicsit rendbe szedtem és felkészìtettem vizsgàra:
-Kapott ùj termosztátot, szűrőket, olajat.
-Cseréltem a jobbos ablakemelő szerkezetet, mert be volt dobva a légzsàk a kàrpit mögé és ez elhajtotta a szerkezetet, ezért nem működött, a csatija is szét volt húzva.
-Kapott egy màsik jobbos légzsàkot is. És mind2 oldalon kicseréltem az ablakrmelő csùszkàit.
-Kapott új izzòkat és cseréltem 2 hàtsò làmpàt ( vagy fújva voltak vagy nem, de fekete volt) fehér indexes lett.
-Elöl repedt volt a sàrga jobbos búra, kapott 2 fehér gyàrit. Beállìtottam a làmpákat.
-Kicseréltem a kézifék köteleket és beàllìtottam a kéziféket.
-cseréltem egy szervòcsövet mert cseppent.
-Beszereztem egy kalaptartòt és 2 fejtàmlàt.
-Kicseréltem a jobb hàtsó "ajtòkárpitot", mert szakadt volt.
-Megkapta az e30ra szánt elfekvőben lévő e36 17" m3 felniket 225\45 papucsokkal

Egyet hibàztam, nem néztem meg a katalizàtort... A forgalmiban euro3 szerepelt, meg is volt a 2 szonda, de világìtott a check lámpa. Hazafelé úton a sok megállás ellenére 110es átlagnál 5,7l-t evett valòsan, òra szerint 5,3l-t, amből arra következtettem, hogy jò a keverék. De a co érték a vizsgàn màst mondott... Meg a vizsgabiztos is... 2001 előtti autòt nem vizsgàztatnak le csak euro2 be ha csak nincs gyártótol kapott igazolásom...de örüljek és maradjak csendbe, hogy átmegy katalizátor nélkül több regadóval....

Lett forgalmija 2013 júni elejére motorkòddal ahogy kell...Smile ebben az évben annyit költöttem még rá, hogy kapott egy szett 15" acél kereket téli papucsokkal, és fel lett fagyállózva.

2013 december 22én az e30 kasztnizása után este indultam egy ismerőshöz a párom karácsonyi ajándékáért...műhely, egy èveminden nap a szokásos 3km egyenes forgalmatlan bekötőút a főútig, tejköd, 80as tempò,telefon letesz, bambulàs vagy 2 percig, majd fénycsóva feltűnik balrol, elmegy előttem 30 méterre, kormány ránt balra, satufék, abs darál, autó főúton átrepül, öv nincs, betámasztok, majd 8m után 4 keréken landol finoman a szántàs előtti fél méteres szàrazfűben, darálva csùszok vagy 50 métert a szántásba mire lelassulok vagy 10re, autò jár, kiszállok...Benéztem, bebambultam, nem értem... de nagy gáz nincs.
Klímahűtő alja elhajlott, a ködlámpa takaròn bement a sár, és oda lett 2 dobbetét. Van ilyen...

2014 Tavasz, Bár nem volt nagy gond vele, az első futómű felújításon esett át, gyàri minőségű alkatrészekkel. 2 talpas, 2 kormànyösszekötő gömbfejjel, 2 mes eltolt lengőkar szilent, 2 kutyacsont, 2 stabrúd szilent. Az átalakításig kb ennyi történt...


Max

Szerencs    332    2007.02.20. 00:09
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   BMW E36

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére