POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
6 / 7 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E36   »   Loowly 318is Calypso

jlaci74
2014.09.17. 10:10   






Ez az eredeti e36 gumiágyas trapézgömbfej:




Ez pedig vagy e30 lengőkar, vagy e36 amibe már cseréltek gömbfejet és a gumiágy nélküli verziót rakták bele... Ha szétszeded a gömbfej átmérőjéből ki fog derülni.




Egyedi futómű megoldások, alkatrészek...    645    2009.08.26. 11:35
Loowly
2014.09.16. 12:57   






Nos jött néhány apróság, köszönet jlaci74! Smile Úgy volt, hogy hétvégén nekiállok, de nem bírtam magammal aláfeküdtem és olyan fogadott amitől az agyam ledobta az ékszíjat.... BurningMan
Remélem csuklik az előző tulaj erőteljesen, már csak azt nem tudom, hogy miből vadászhatta ki a másik lengőkart.....










Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
jlaci74
2014.09.12. 16:21   






Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest

E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Confused Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével Very Happy

No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba.


Az nem lesz jó mert az E30-nak kisebb az átmérője mint az E36-nak, vagy persely kell (ha lehet nem tudom)
Komplett lengőkar kell (nekem is az van) ha jól tudom egyformák (még az IX-is) plug and play annyira hogy pl a belső gömbfej ami a bölcsőbe megy cikkszámra egyezik

Nekem a gyáriba ment bele, a többiekét nem tudom milyen, de ez egyezett... Confused


A tied az más volt mert az '93-előtti volt abban sok minden más is más volt mint a többinek (na ezt jól megaszontam Very Happy )


Üdv, srácok! Egy kis segítség mielőtt bementek az erdőbe... Smile
E36 lengőkarba sosem volt jó az e30 külső gömbfej , mivel más az átmérőjük.
Ha valakinek mégis sikerült berakni akkor annak az lehet az oka, hogy korábban , ( előző tulaj, stb. ) lengőkart cserélt és e30-at szerelt be, merthogy kompletten csereszabatos.
Viszont létezik egy gumiágy nélküli kivitel e36-ba, de ez nem egyezik meg az e30-al az említett méretkülönbség miatt...
Loowly-val már pü.-ben megbeszéltük, de gondoltam mást is érinthet a téma...


Egyedi futómű megoldások, alkatrészek...    645    2009.08.26. 11:35
Laleeboy
2014.09.11. 11:33   






Vasutas írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest

E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Confused Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével Very Happy

No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba.


Az nem lesz jó mert az E30-nak kisebb az átmérője mint az E36-nak, vagy persely kell (ha lehet nem tudom)
Komplett lengőkar kell (nekem is az van) ha jól tudom egyformák (még az IX-is) plug and play annyira hogy pl a belső gömbfej ami a bölcsőbe megy cikkszámra egyezik

Nekem a gyáriba ment bele, a többiekét nem tudom milyen, de ez egyezett... Confused


A tied az más volt mert az '93-előtti volt abban sok minden más is más volt mint a többinek (na ezt jól megaszontam Very Happy )


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3909    2005.07.19. 15:10
Vasutas
2014.09.11. 10:02   






Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest

E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Confused Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével Very Happy

No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba.


Az nem lesz jó mert az E30-nak kisebb az átmérője mint az E36-nak, vagy persely kell (ha lehet nem tudom)
Komplett lengőkar kell (nekem is az van) ha jól tudom egyformák (még az IX-is) plug and play annyira hogy pl a belső gömbfej ami a bölcsőbe megy cikkszámra egyezik

Nekem a gyáriba ment bele, a többiekét nem tudom milyen, de ez egyezett... Confused


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Laleeboy
2014.09.11. 09:10   






Vasutas írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest

E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Confused Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével Very Happy

No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba.


Az nem lesz jó mert az E30-nak kisebb az átmérője mint az E36-nak, vagy persely kell (ha lehet nem tudom)
Komplett lengőkar kell (nekem is az van) ha jól tudom egyformák (még az IX-is) plug and play annyira hogy pl a belső gömbfej ami a bölcsőbe megy cikkszámra egyezik


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3909    2005.07.19. 15:10
Loowly
2014.09.10. 23:04   






Vasutas írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest

E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Confused Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével Very Happy

No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba.

Értettem! Köszönöm! thanx Very Happy


Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
Vasutas
2014.09.10. 21:02   






Loowly írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest

E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Confused Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével Very Happy

No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba.


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Loowly
2014.09.10. 20:30   






Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest

E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Confused Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével Very Happy


Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
Vasutas
2014.09.09. 07:37   






kiinacp írta:
Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest


A ruville milyen gömbfejből? Vagy az ára megfelel a minőségének, tehát kb fele annyit ér mint a lemförder?

Lemförder sem ér semmivel se többet, hulladék az is és még drága is, nekem hamarabb szétment, mint a Febi, vagy az Optimal. Szemcsis
Tehát lehet, hogy még jobb a Ruville is...


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
kiinacp
2014.09.08. 21:35   






Laleeboy írta:
Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest


A ruville milyen gömbfejből? Vagy az ára megfelel a minőségének, tehát kb fele annyit ér mint a lemförder?


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Laleeboy
2014.09.08. 08:51   






Vasutas írta:
Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni Kacsint

E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3909    2005.07.19. 15:10
Vasutas
2014.09.07. 19:07   






Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.

Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
bmwjani
2014.09.07. 17:42   






Loowly írta:
elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e46ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.



én személyszerint lengőkarokat felújítottam, kormányösszekötőt pedig kompletten cseréltem. A lengökart szereztem elötte rosszat és ugy lett felújítva, igy kb 3 óra a kettö oldal othon.


Szeged    176    2012.12.31. 17:36
Loowly
2014.09.07. 15:20   






elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2014.09.07. 17:45 (1).

Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
Loowly
2014.08.28. 15:58   






Vasutas írta:
Loowly írta:
promega írta:
Bocs, hogy beleokoskodok, de az a "menetes kupak" rögzíti egymáshoz a kardán két felét, hogy ne tudjon egymáshoz képest mozogni. (ahogy menetesen szorítod, úgy nyomja össze a Pur betétet, ami "hidraulikusan" szorítja a bordás részt)
Ki kell venni a kardán végéből 3 cm-t, nálam is ez volt, amikor nagyházas difit tettem a kisházas helyére.

Egy eszeterga és egy co hegesztő és kb 1 óra kell a művelethez (meg egy szaki, aki megcsinálja)
1, kardán hátsó tag befog, (az egyenest érdemes feljelölni a kardánra, hogy a végén az összeillesztésnél legyen mihez igazodni) a hátsó részt dörzshegesztésétől 15-20mm-rel visszább szétszúr. (belül látszik, hogy hogyan van összehegesztve gyárilag)
2, a leszúrt rész a csővel befog, az öntvény véget a dörzshegesztéstől a kardán felé kb 15 mm-ig a cső belső átmérőjére leesztergál, ha megvan, a dörzshegesztésnél leszúr.



3, ha eddig mindent jól csinált a szaki, akkor hátsórész hosszúcsövének sorjázása után a kardánrész beleüthető a cső végébe, vagy esetleg egy picit lötyögősen összerakható, ízlés szerint gyökölhető az összeillesztés.
4, az összeillesztés mentén körbehegeszt.



(remélem érthető a leírásom, ha nem, szivesen kifejtem jobban)

Vagy keresni kell, egy megfelelő hosszúságú kardánt...

Hmm... ez így nem igen merült fel bennem, hogy összefogja, koppra rá volt húzva , de mégis simán kettéhúztam a kardánt. akkor viszont kardán keresgélés lesz. Már csak az a kérdés, hogy ha e nélkül raktam össze mi baja lehet, illetve meddig fogja bírni? Mert ugye szét csúszni nem tud így sem Confused
Minden esetre köszönöm a hozzászólást, nem vagyok szaki, csak hobbi, azért írok ide, hogy a tőlem okosabbak eligazítsanak Smile

Azért nem ártana kiegyensúlyozni a hegesztés után. Nekem még a mozdonynál lett hosszabbítva a kardán a váltó miatt, szakember olyan 30e ft körül szakszerűen megcsinálja...

lesz egy 325 td kardán meglesem fel tudom e használni a difi felőli végét, addig is használom úgy ahogy "elméletileg nem jól raktam össze", bár semmi rezonancia vagy kopogás nincs nem igazán tűnik fel hogy bármi hiba lenne Confused


Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
Vasutas
2014.08.27. 10:04   






Loowly írta:
promega írta:
Bocs, hogy beleokoskodok, de az a "menetes kupak" rögzíti egymáshoz a kardán két felét, hogy ne tudjon egymáshoz képest mozogni. (ahogy menetesen szorítod, úgy nyomja össze a Pur betétet, ami "hidraulikusan" szorítja a bordás részt)
Ki kell venni a kardán végéből 3 cm-t, nálam is ez volt, amikor nagyházas difit tettem a kisházas helyére.

Egy eszeterga és egy co hegesztő és kb 1 óra kell a művelethez (meg egy szaki, aki megcsinálja)
1, kardán hátsó tag befog, (az egyenest érdemes feljelölni a kardánra, hogy a végén az összeillesztésnél legyen mihez igazodni) a hátsó részt dörzshegesztésétől 15-20mm-rel visszább szétszúr. (belül látszik, hogy hogyan van összehegesztve gyárilag)
2, a leszúrt rész a csővel befog, az öntvény véget a dörzshegesztéstől a kardán felé kb 15 mm-ig a cső belső átmérőjére leesztergál, ha megvan, a dörzshegesztésnél leszúr.



3, ha eddig mindent jól csinált a szaki, akkor hátsórész hosszúcsövének sorjázása után a kardánrész beleüthető a cső végébe, vagy esetleg egy picit lötyögősen összerakható, ízlés szerint gyökölhető az összeillesztés.
4, az összeillesztés mentén körbehegeszt.



(remélem érthető a leírásom, ha nem, szivesen kifejtem jobban)

Vagy keresni kell, egy megfelelő hosszúságú kardánt...

Hmm... ez így nem igen merült fel bennem, hogy összefogja, koppra rá volt húzva , de mégis simán kettéhúztam a kardánt. akkor viszont kardán keresgélés lesz. Már csak az a kérdés, hogy ha e nélkül raktam össze mi baja lehet, illetve meddig fogja bírni? Mert ugye szét csúszni nem tud így sem Confused
Minden esetre köszönöm a hozzászólást, nem vagyok szaki, csak hobbi, azért írok ide, hogy a tőlem okosabbak eligazítsanak Smile

Azért nem ártana kiegyensúlyozni a hegesztés után. Nekem még a mozdonynál lett hosszabbítva a kardán a váltó miatt, szakember olyan 30e ft körül szakszerűen megcsinálja...


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Loowly
2014.08.26. 20:02   






promega írta:
Bocs, hogy beleokoskodok, de az a "menetes kupak" rögzíti egymáshoz a kardán két felét, hogy ne tudjon egymáshoz képest mozogni. (ahogy menetesen szorítod, úgy nyomja össze a Pur betétet, ami "hidraulikusan" szorítja a bordás részt)
Ki kell venni a kardán végéből 3 cm-t, nálam is ez volt, amikor nagyházas difit tettem a kisházas helyére.

Egy eszeterga és egy co hegesztő és kb 1 óra kell a művelethez (meg egy szaki, aki megcsinálja)
1, kardán hátsó tag befog, (az egyenest érdemes feljelölni a kardánra, hogy a végén az összeillesztésnél legyen mihez igazodni) a hátsó részt dörzshegesztésétől 15-20mm-rel visszább szétszúr. (belül látszik, hogy hogyan van összehegesztve gyárilag)
2, a leszúrt rész a csővel befog, az öntvény véget a dörzshegesztéstől a kardán felé kb 15 mm-ig a cső belső átmérőjére leesztergál, ha megvan, a dörzshegesztésnél leszúr.



3, ha eddig mindent jól csinált a szaki, akkor hátsórész hosszúcsövének sorjázása után a kardánrész beleüthető a cső végébe, vagy esetleg egy picit lötyögősen összerakható, ízlés szerint gyökölhető az összeillesztés.
4, az összeillesztés mentén körbehegeszt.



(remélem érthető a leírásom, ha nem, szivesen kifejtem jobban)

Vagy keresni kell, egy megfelelő hosszúságú kardánt...

Hmm... ez így nem igen merült fel bennem, hogy összefogja, koppra rá volt húzva , de mégis simán kettéhúztam a kardánt. akkor viszont kardán keresgélés lesz. Már csak az a kérdés, hogy ha e nélkül raktam össze mi baja lehet, illetve meddig fogja bírni? Mert ugye szét csúszni nem tud így sem Confused
Minden esetre köszönöm a hozzászólást, nem vagyok szaki, csak hobbi, azért írok ide, hogy a tőlem okosabbak eligazítsanak Smile


Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
promega
2014.08.26. 19:50   






Bocs, hogy beleokoskodok, de az a "menetes kupak" rögzíti egymáshoz a kardán két felét, hogy ne tudjon egymáshoz képest mozogni. (ahogy menetesen szorítod, úgy nyomja össze a Pur betétet, ami "hidraulikusan" szorítja a bordás részt)
Ki kell venni a kardán végéből 3 cm-t, nálam is ez volt, amikor nagyházas difit tettem a kisházas helyére.

Egy eszeterga és egy co hegesztő és kb 1 óra kell a művelethez (meg egy szaki, aki megcsinálja)
1, kardán hátsó tag befog, (az egyenest érdemes feljelölni a kardánra, hogy a végén az összeillesztésnél legyen mihez igazodni) a hátsó részt dörzshegesztésétől 15-20mm-rel visszább szétszúr. (belül látszik, hogy hogyan van összehegesztve gyárilag)
2, a leszúrt rész a csővel befog, az öntvény véget a dörzshegesztéstől a kardán felé kb 15 mm-ig a cső belső átmérőjére leesztergál, ha megvan, a dörzshegesztésnél leszúr.



3, ha eddig mindent jól csinált a szaki, akkor hátsórész hosszúcsövének sorjázása után a kardánrész beleüthető a cső végébe, vagy esetleg egy picit lötyögősen összerakható, ízlés szerint gyökölhető az összeillesztés.
4, az összeillesztés mentén körbehegeszt.



(remélem érthető a leírásom, ha nem, szivesen kifejtem jobban)

Vagy keresni kell, egy megfelelő hosszúságú kardánt...


Kecskemét    380    2005.10.18. 14:36
Loowly
2014.08.26. 19:24   






Nos, Bimbó 1ik napról a másikra átfűzte a történetet innen is köszi még egyszer! Kacsint Hétvégén volt rá idő így össze tudtam rakni, kicsit rendbe raktam előtte. Innen szeretném üdvözölni a lakatos mestereket akik olyan szinten terítették be a kocsi alját alvázvédővel hogy a legkisebb résbe is jusson beleértve a csavar fejeket is... Very Happy ( 1 délelőtt ráment mire levakartam mindenről a ragacsot) A kardánnal is volt 1 kis szopóka mivel nem akart az olyan könnyen összemenni, le szednem és a középső csukló résznél a felfogatást kicsit módosítanom kellett + van az első részen 1 menetes kupak belül 1 műanyag fogazott résszel. Gondolom én ez a porvédő szerepét töltötte be, de meg kellett válnom tőle mert útban volt, helyette kapott 1 gumi tömlő jellegű tömítést, előtte jól kikentem zsírral csak nem lesz baja Smile Viszont az 1ik féltengely kicsikét kotyog így cserés lesz, bár a gyári kis házas difi meg féltengelyek amilyen horribilis állapotban voltak ez a lógás lófasz azokhoz képest. Sad








Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
Loowly
2014.08.14. 21:37   






Tök hülye vagyok. Kezdetektől követtem erik m44 turboja építését, de eszembe nem jutott volna, hogy rákérdezzek. Köszi vasi! Very Happy csak simán összetolta a gyári kardánt és elfért neki, szóval probléma megoldva (elméletben). Remélem több komplikáció nem lesz és akkor jövőhéten össze is rakom. Gumiégetős


Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
Loowly
2014.08.14. 13:06   






Laleeboy írta:
vasi89 írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Következő még tavaly el nem kezdett project. Múlt évben szert tettem egy jó állapotú 3,15ös áttételű középméretű e34 LSD-re a terv az volt, hogy vadászok mellé egy e36 bölcsőt, vastag féltengelyeket, amit hozzá alakítok. Ám most, hogy szert tettem egy komplett hátsó futóműre BMW Kritu jóvoltából amihez tartozott egy e36 nagyházas sima difi is arra a felfedezésre lettem figyelmes hogy a ház mérete lényegében azonos a féltengely ill. kardán kihajtások + hátlap csereszavatosak. Surprised Egyetlen probléma, hogy az e34 difinek a kardán felöli szilent rögzítése 1 konzollal van megoldva és a difi is máshogy van azon a tájon megmunkálva így elég macera berakni. Ez által az tűnik egyszerűnek, hogy átfűzöm a belsejét, bár még ki kell derítenem, hogy ez szerény tudásommal kivitelezhető-e, illetve át lehet-e rakni a belsejét plug and play módban vagy ha nem, akkor kénytelen leszek átrakni a kardán felőli szilentet valahogy. Confused








Simán ki lehet cserélni a belét , itt a fórumon is vannak páran akik csináltak ilyet és szerintem neked is megcsinálnák

Tudsz is valakit esetleg? Very Happy


Ha jól tudom pl Bimbó és bal!int is ezzel foglalkozik Kacsint

Köszi! Megérdeklődöm Szemcsis

Lebeszéltem Bimbóval elvileg jövőhéten át tudja rakni a belét. Köszi a tippet Lalee! Kacsint ( viszont már telefonba felhívta figyelmem arra, hogy nem elég a vastag féltengely és a difi, kardánt is kell cserélnem...) Shocked jó lenne tudni hogy a 328as hoz való kardán passzol-e a váltó felőli végén a hardyval, de mivel azokon ha jól tudom zf váltó volt tuti hogy meg van variálva hogy ne stimmeljen. Very Happy


Nincs mit Kacsint

A kardán témában nem tudok segíteni de szerintem nem lesz gond


erik3_6 rakott nagyházas difit, vékony féltengelyekkel. Azt ne mvágom milyen kardánnal de a drift autó topicban megtalálod a projectet vagy írj neki, szerintem tud ötletet adni Kacsint


A vékony féltengelyhez a kisházas difi kihjtástölcsérjét kell a nagyházasba tenni de át kell alakítani, ha jól tudom valami seeger hornyot kell odébb beszúrni és működik

Féltengely nem problémás abból van vastag csak a kardánnál kell megoldani a bekötést


Veresegyház    124    2012.09.13. 19:44
Laleeboy
2014.08.14. 12:22   






vasi89 írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Következő még tavaly el nem kezdett project. Múlt évben szert tettem egy jó állapotú 3,15ös áttételű középméretű e34 LSD-re a terv az volt, hogy vadászok mellé egy e36 bölcsőt, vastag féltengelyeket, amit hozzá alakítok. Ám most, hogy szert tettem egy komplett hátsó futóműre BMW Kritu jóvoltából amihez tartozott egy e36 nagyházas sima difi is arra a felfedezésre lettem figyelmes hogy a ház mérete lényegében azonos a féltengely ill. kardán kihajtások + hátlap csereszavatosak. Surprised Egyetlen probléma, hogy az e34 difinek a kardán felöli szilent rögzítése 1 konzollal van megoldva és a difi is máshogy van azon a tájon megmunkálva így elég macera berakni. Ez által az tűnik egyszerűnek, hogy átfűzöm a belsejét, bár még ki kell derítenem, hogy ez szerény tudásommal kivitelezhető-e, illetve át lehet-e rakni a belsejét plug and play módban vagy ha nem, akkor kénytelen leszek átrakni a kardán felőli szilentet valahogy. Confused








Simán ki lehet cserélni a belét , itt a fórumon is vannak páran akik csináltak ilyet és szerintem neked is megcsinálnák

Tudsz is valakit esetleg? Very Happy


Ha jól tudom pl Bimbó és bal!int is ezzel foglalkozik Kacsint

Köszi! Megérdeklődöm Szemcsis

Lebeszéltem Bimbóval elvileg jövőhéten át tudja rakni a belét. Köszi a tippet Lalee! Kacsint ( viszont már telefonba felhívta figyelmem arra, hogy nem elég a vastag féltengely és a difi, kardánt is kell cserélnem...) Shocked jó lenne tudni hogy a 328as hoz való kardán passzol-e a váltó felőli végén a hardyval, de mivel azokon ha jól tudom zf váltó volt tuti hogy meg van variálva hogy ne stimmeljen. Very Happy


Nincs mit Kacsint

A kardán témában nem tudok segíteni de szerintem nem lesz gond


erik3_6 rakott nagyházas difit, vékony féltengelyekkel. Azt ne mvágom milyen kardánnal de a drift autó topicban megtalálod a projectet vagy írj neki, szerintem tud ötletet adni Kacsint


A vékony féltengelyhez a kisházas difi kihjtástölcsérjét kell a nagyházasba tenni de át kell alakítani, ha jól tudom valami seeger hornyot kell odébb beszúrni és működik


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3909    2005.07.19. 15:10
vasi89
2014.08.14. 11:26   






Laleeboy írta:
Loowly írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Következő még tavaly el nem kezdett project. Múlt évben szert tettem egy jó állapotú 3,15ös áttételű középméretű e34 LSD-re a terv az volt, hogy vadászok mellé egy e36 bölcsőt, vastag féltengelyeket, amit hozzá alakítok. Ám most, hogy szert tettem egy komplett hátsó futóműre BMW Kritu jóvoltából amihez tartozott egy e36 nagyházas sima difi is arra a felfedezésre lettem figyelmes hogy a ház mérete lényegében azonos a féltengely ill. kardán kihajtások + hátlap csereszavatosak. Surprised Egyetlen probléma, hogy az e34 difinek a kardán felöli szilent rögzítése 1 konzollal van megoldva és a difi is máshogy van azon a tájon megmunkálva így elég macera berakni. Ez által az tűnik egyszerűnek, hogy átfűzöm a belsejét, bár még ki kell derítenem, hogy ez szerény tudásommal kivitelezhető-e, illetve át lehet-e rakni a belsejét plug and play módban vagy ha nem, akkor kénytelen leszek átrakni a kardán felőli szilentet valahogy. Confused








Simán ki lehet cserélni a belét , itt a fórumon is vannak páran akik csináltak ilyet és szerintem neked is megcsinálnák

Tudsz is valakit esetleg? Very Happy


Ha jól tudom pl Bimbó és bal!int is ezzel foglalkozik Kacsint

Köszi! Megérdeklődöm Szemcsis

Lebeszéltem Bimbóval elvileg jövőhéten át tudja rakni a belét. Köszi a tippet Lalee! Kacsint ( viszont már telefonba felhívta figyelmem arra, hogy nem elég a vastag féltengely és a difi, kardánt is kell cserélnem...) Shocked jó lenne tudni hogy a 328as hoz való kardán passzol-e a váltó felőli végén a hardyval, de mivel azokon ha jól tudom zf váltó volt tuti hogy meg van variálva hogy ne stimmeljen. Very Happy


Nincs mit Kacsint

A kardán témában nem tudok segíteni de szerintem nem lesz gond


erik3_6 rakott nagyházas difit, vékony féltengelyekkel. Azt ne mvágom milyen kardánnal de a drift autó topicban megtalálod a projectet vagy írj neki, szerintem tud ötletet adni Kacsint


Mezőkövesd/Budapest    1661    2012.06.26. 00:46
Laleeboy
2014.08.14. 08:40   






Loowly írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Laleeboy írta:
Loowly írta:
Következő még tavaly el nem kezdett project. Múlt évben szert tettem egy jó állapotú 3,15ös áttételű középméretű e34 LSD-re a terv az volt, hogy vadászok mellé egy e36 bölcsőt, vastag féltengelyeket, amit hozzá alakítok. Ám most, hogy szert tettem egy komplett hátsó futóműre BMW Kritu jóvoltából amihez tartozott egy e36 nagyházas sima difi is arra a felfedezésre lettem figyelmes hogy a ház mérete lényegében azonos a féltengely ill. kardán kihajtások + hátlap csereszavatosak. Surprised Egyetlen probléma, hogy az e34 difinek a kardán felöli szilent rögzítése 1 konzollal van megoldva és a difi is máshogy van azon a tájon megmunkálva így elég macera berakni. Ez által az tűnik egyszerűnek, hogy átfűzöm a belsejét, bár még ki kell derítenem, hogy ez szerény tudásommal kivitelezhető-e, illetve át lehet-e rakni a belsejét plug and play módban vagy ha nem, akkor kénytelen leszek átrakni a kardán felőli szilentet valahogy. Confused








Simán ki lehet cserélni a belét , itt a fórumon is vannak páran akik csináltak ilyet és szerintem neked is megcsinálnák

Tudsz is valakit esetleg? Very Happy


Ha jól tudom pl Bimbó és bal!int is ezzel foglalkozik Kacsint

Köszi! Megérdeklődöm Szemcsis

Lebeszéltem Bimbóval elvileg jövőhéten át tudja rakni a belét. Köszi a tippet Lalee! Kacsint ( viszont már telefonba felhívta figyelmem arra, hogy nem elég a vastag féltengely és a difi, kardánt is kell cserélnem...) Shocked jó lenne tudni hogy a 328as hoz való kardán passzol-e a váltó felőli végén a hardyval, de mivel azokon ha jól tudom zf váltó volt tuti hogy meg van variálva hogy ne stimmeljen. Very Happy


Nincs mit Kacsint

A kardán témában nem tudok segíteni de szerintem nem lesz gond


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3909    2005.07.19. 15:10
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  6 / 7 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E36

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére