|
|
jlaci74 |
2014.09.17. 10:10 |
|
|



|
|
Loowly |
2014.09.16. 12:57 |
|
|



|
|
|
Veresegyház 124 2012.09.13. 19:44 |
|
jlaci74 |
2014.09.12. 16:21 |
|
|



|
Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével |
No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba. |
Az nem lesz jó mert az E30-nak kisebb az átmérője mint az E36-nak, vagy persely kell (ha lehet nem tudom)
Komplett lengőkar kell (nekem is az van) ha jól tudom egyformák (még az IX-is) plug and play annyira hogy pl a belső gömbfej ami a bölcsőbe megy cikkszámra egyezik |
Nekem a gyáriba ment bele, a többiekét nem tudom milyen, de ez egyezett... |
A tied az más volt mert az '93-előtti volt abban sok minden más is más volt mint a többinek (na ezt jól megaszontam ) |
Üdv, srácok! Egy kis segítség mielőtt bementek az erdőbe...
E36 lengőkarba sosem volt jó az e30 külső gömbfej , mivel más az átmérőjük.
Ha valakinek mégis sikerült berakni akkor annak az lehet az oka, hogy korábban , ( előző tulaj, stb. ) lengőkart cserélt és e30-at szerelt be, merthogy kompletten csereszabatos.
Viszont létezik egy gumiágy nélküli kivitel e36-ba, de ez nem egyezik meg az e30-al az említett méretkülönbség miatt...
Loowly-val már pü.-ben megbeszéltük, de gondoltam mást is érinthet a téma... |
|
Egyedi futómű megoldások, alkatrészek... 645 2009.08.26. 11:35 |
|
Laleeboy |
2014.09.11. 11:33 |
|
|



|
Vasutas írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével |
No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba. |
Az nem lesz jó mert az E30-nak kisebb az átmérője mint az E36-nak, vagy persely kell (ha lehet nem tudom)
Komplett lengőkar kell (nekem is az van) ha jól tudom egyformák (még az IX-is) plug and play annyira hogy pl a belső gömbfej ami a bölcsőbe megy cikkszámra egyezik |
Nekem a gyáriba ment bele, a többiekét nem tudom milyen, de ez egyezett... |
A tied az más volt mert az '93-előtti volt abban sok minden más is más volt mint a többinek (na ezt jól megaszontam ) |
|
Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál 3909 2005.07.19. 15:10 |
|
Vasutas |
2014.09.11. 10:02 |
|
|



|
Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével |
No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba. |
Az nem lesz jó mert az E30-nak kisebb az átmérője mint az E36-nak, vagy persely kell (ha lehet nem tudom)
Komplett lengőkar kell (nekem is az van) ha jól tudom egyformák (még az IX-is) plug and play annyira hogy pl a belső gömbfej ami a bölcsőbe megy cikkszámra egyezik |
Nekem a gyáriba ment bele, a többiekét nem tudom milyen, de ez egyezett...  |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál! |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál! 3691 2011.12.17. 12:34 |
|
Laleeboy |
2014.09.11. 09:10 |
|
|



|
Vasutas írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével |
No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba. |
Az nem lesz jó mert az E30-nak kisebb az átmérője mint az E36-nak, vagy persely kell (ha lehet nem tudom)
Komplett lengőkar kell (nekem is az van) ha jól tudom egyformák (még az IX-is) plug and play annyira hogy pl a belső gömbfej ami a bölcsőbe megy cikkszámra egyezik |
|
Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál 3909 2005.07.19. 15:10 |
|
Loowly |
2014.09.10. 23:04 |
|
|



|
Vasutas írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével |
No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba. |
Értettem! Köszönöm!  |
|
Veresegyház 124 2012.09.13. 19:44 |
|
Vasutas |
2014.09.10. 21:02 |
|
|



|
Loowly írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével |
No no no. Csak a külső E30 gömbfejet rakd az E36 lengőkarba. |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál! |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál! 3691 2011.12.17. 12:34 |
|
Loowly |
2014.09.10. 20:30 |
|
|



|
Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
E30 és E30 között van különbség ilyen téren mármint a lengőkar tipusában vagy teljesen mindegy milyen évjáratból származik? Illetve ehhez kötve e30alsó támasztógömbfeje plug and play bemegy az e36 lengőkarba? Vagy ha már E30at akarok alá vegyek 2 újat kompletten és nem kell törnöm a fejem és szívnom a cserével  |
|
Veresegyház 124 2012.09.13. 19:44 |
|
Vasutas |
2014.09.09. 07:37 |
|
|



|
kiinacp írta: | Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
A ruville milyen gömbfejből? Vagy az ára megfelel a minőségének, tehát kb fele annyit ér mint a lemförder? |
Lemförder sem ér semmivel se többet, hulladék az is és még drága is, nekem hamarabb szétment, mint a Febi, vagy az Optimal.
Tehát lehet, hogy még jobb a Ruville is... |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál! |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál! 3691 2011.12.17. 12:34 |
|
kiinacp |
2014.09.08. 21:35 |
|
|


|
Laleeboy írta: | Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
A ruville milyen gömbfejből? Vagy az ára megfelel a minőségének, tehát kb fele annyit ér mint a lemförder? |
|
Tolna megye 524 2012.09.25. 20:39 |
|
Laleeboy |
2014.09.08. 08:51 |
|
|



|
Vasutas írta: | Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket. |
Nekem is E30 lengőkarok vannak benn MOOG gömbfejekkel most már kb 50e KM van benne és most kezdtek el kicsit zörögni
E36 lengőkarhoz is van már E30 stílusú külső gömbfej Heyle HD néven de iszonyat drága az E30é-hoz képest |
|
Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál 3909 2005.07.19. 15:10 |
|
Vasutas |
2014.09.07. 19:07 |
|
|



|
Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e30ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
Én is E30 gömbtámaszokat raktam a lengőkarokba, sokkal strapabíróbbak, nincs gumibetét benne, a futómű is feszesebb lesz tőle, egy kicsi komfort vesztés, de megéri, mert nem kell olyan sűrűn cserélni őket.  |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál! |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál! 3691 2011.12.17. 12:34 |
|
bmwjani |
2014.09.07. 17:42 |
|
|


|
Loowly írta: | elég valószínű hogy meghalt a bal lengőkar + kormány összekötő gömbfejem olyanokat koppan hogy 1 könnycseppel szegényebb leszek/fekvőrendőr, már csak azt kell eldöntenem, hogy ha már úgy is csere ne-e rakjak alá e46ból, vagy van aki felújítja esetlegesen. |
én személyszerint lengőkarokat felújítottam, kormányösszekötőt pedig kompletten cseréltem. A lengökart szereztem elötte rosszat és ugy lett felújítva, igy kb 3 óra a kettö oldal othon. |
|
Szeged 176 2012.12.31. 17:36 |
|
Loowly |
2014.09.07. 15:20 |
|
|



|
|
Loowly |
2014.08.28. 15:58 |
|
|



|
Vasutas írta: | Loowly írta: | promega írta: | Bocs, hogy beleokoskodok, de az a "menetes kupak" rögzíti egymáshoz a kardán két felét, hogy ne tudjon egymáshoz képest mozogni. (ahogy menetesen szorítod, úgy nyomja össze a Pur betétet, ami "hidraulikusan" szorítja a bordás részt)
Ki kell venni a kardán végéből 3 cm-t, nálam is ez volt, amikor nagyházas difit tettem a kisházas helyére.
Egy eszeterga és egy co hegesztő és kb 1 óra kell a művelethez (meg egy szaki, aki megcsinálja)
1, kardán hátsó tag befog, (az egyenest érdemes feljelölni a kardánra, hogy a végén az összeillesztésnél legyen mihez igazodni) a hátsó részt dörzshegesztésétől 15-20mm-rel visszább szétszúr. (belül látszik, hogy hogyan van összehegesztve gyárilag)
2, a leszúrt rész a csővel befog, az öntvény véget a dörzshegesztéstől a kardán felé kb 15 mm-ig a cső belső átmérőjére leesztergál, ha megvan, a dörzshegesztésnél leszúr.

3, ha eddig mindent jól csinált a szaki, akkor hátsórész hosszúcsövének sorjázása után a kardánrész beleüthető a cső végébe, vagy esetleg egy picit lötyögősen összerakható, ízlés szerint gyökölhető az összeillesztés.
4, az összeillesztés mentén körbehegeszt.

(remélem érthető a leírásom, ha nem, szivesen kifejtem jobban)
Vagy keresni kell, egy megfelelő hosszúságú kardánt... |
Hmm... ez így nem igen merült fel bennem, hogy összefogja, koppra rá volt húzva , de mégis simán kettéhúztam a kardánt. akkor viszont kardán keresgélés lesz. Már csak az a kérdés, hogy ha e nélkül raktam össze mi baja lehet, illetve meddig fogja bírni? Mert ugye szét csúszni nem tud így sem
Minden esetre köszönöm a hozzászólást, nem vagyok szaki, csak hobbi, azért írok ide, hogy a tőlem okosabbak eligazítsanak |
Azért nem ártana kiegyensúlyozni a hegesztés után. Nekem még a mozdonynál lett hosszabbítva a kardán a váltó miatt, szakember olyan 30e ft körül szakszerűen megcsinálja... |
lesz egy 325 td kardán meglesem fel tudom e használni a difi felőli végét, addig is használom úgy ahogy "elméletileg nem jól raktam össze", bár semmi rezonancia vagy kopogás nincs nem igazán tűnik fel hogy bármi hiba lenne  |
|
Veresegyház 124 2012.09.13. 19:44 |
|
Vasutas |
2014.08.27. 10:04 |
|
|



|
Loowly írta: | promega írta: | Bocs, hogy beleokoskodok, de az a "menetes kupak" rögzíti egymáshoz a kardán két felét, hogy ne tudjon egymáshoz képest mozogni. (ahogy menetesen szorítod, úgy nyomja össze a Pur betétet, ami "hidraulikusan" szorítja a bordás részt)
Ki kell venni a kardán végéből 3 cm-t, nálam is ez volt, amikor nagyházas difit tettem a kisházas helyére.
Egy eszeterga és egy co hegesztő és kb 1 óra kell a művelethez (meg egy szaki, aki megcsinálja)
1, kardán hátsó tag befog, (az egyenest érdemes feljelölni a kardánra, hogy a végén az összeillesztésnél legyen mihez igazodni) a hátsó részt dörzshegesztésétől 15-20mm-rel visszább szétszúr. (belül látszik, hogy hogyan van összehegesztve gyárilag)
2, a leszúrt rész a csővel befog, az öntvény véget a dörzshegesztéstől a kardán felé kb 15 mm-ig a cső belső átmérőjére leesztergál, ha megvan, a dörzshegesztésnél leszúr.

3, ha eddig mindent jól csinált a szaki, akkor hátsórész hosszúcsövének sorjázása után a kardánrész beleüthető a cső végébe, vagy esetleg egy picit lötyögősen összerakható, ízlés szerint gyökölhető az összeillesztés.
4, az összeillesztés mentén körbehegeszt.

(remélem érthető a leírásom, ha nem, szivesen kifejtem jobban)
Vagy keresni kell, egy megfelelő hosszúságú kardánt... |
Hmm... ez így nem igen merült fel bennem, hogy összefogja, koppra rá volt húzva , de mégis simán kettéhúztam a kardánt. akkor viszont kardán keresgélés lesz. Már csak az a kérdés, hogy ha e nélkül raktam össze mi baja lehet, illetve meddig fogja bírni? Mert ugye szét csúszni nem tud így sem
Minden esetre köszönöm a hozzászólást, nem vagyok szaki, csak hobbi, azért írok ide, hogy a tőlem okosabbak eligazítsanak |
Azért nem ártana kiegyensúlyozni a hegesztés után. Nekem még a mozdonynál lett hosszabbítva a kardán a váltó miatt, szakember olyan 30e ft körül szakszerűen megcsinálja... |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál! |
Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál! 3691 2011.12.17. 12:34 |
|
Loowly |
2014.08.26. 20:02 |
|
|



|
promega írta: | Bocs, hogy beleokoskodok, de az a "menetes kupak" rögzíti egymáshoz a kardán két felét, hogy ne tudjon egymáshoz képest mozogni. (ahogy menetesen szorítod, úgy nyomja össze a Pur betétet, ami "hidraulikusan" szorítja a bordás részt)
Ki kell venni a kardán végéből 3 cm-t, nálam is ez volt, amikor nagyházas difit tettem a kisházas helyére.
Egy eszeterga és egy co hegesztő és kb 1 óra kell a művelethez (meg egy szaki, aki megcsinálja)
1, kardán hátsó tag befog, (az egyenest érdemes feljelölni a kardánra, hogy a végén az összeillesztésnél legyen mihez igazodni) a hátsó részt dörzshegesztésétől 15-20mm-rel visszább szétszúr. (belül látszik, hogy hogyan van összehegesztve gyárilag)
2, a leszúrt rész a csővel befog, az öntvény véget a dörzshegesztéstől a kardán felé kb 15 mm-ig a cső belső átmérőjére leesztergál, ha megvan, a dörzshegesztésnél leszúr.

3, ha eddig mindent jól csinált a szaki, akkor hátsórész hosszúcsövének sorjázása után a kardánrész beleüthető a cső végébe, vagy esetleg egy picit lötyögősen összerakható, ízlés szerint gyökölhető az összeillesztés.
4, az összeillesztés mentén körbehegeszt.

(remélem érthető a leírásom, ha nem, szivesen kifejtem jobban)
Vagy keresni kell, egy megfelelő hosszúságú kardánt... |
Hmm... ez így nem igen merült fel bennem, hogy összefogja, koppra rá volt húzva , de mégis simán kettéhúztam a kardánt. akkor viszont kardán keresgélés lesz. Már csak az a kérdés, hogy ha e nélkül raktam össze mi baja lehet, illetve meddig fogja bírni? Mert ugye szét csúszni nem tud így sem
Minden esetre köszönöm a hozzászólást, nem vagyok szaki, csak hobbi, azért írok ide, hogy a tőlem okosabbak eligazítsanak  |
|
Veresegyház 124 2012.09.13. 19:44 |
|
promega |
2014.08.26. 19:50 |
|
|



|
Bocs, hogy beleokoskodok, de az a "menetes kupak" rögzíti egymáshoz a kardán két felét, hogy ne tudjon egymáshoz képest mozogni. (ahogy menetesen szorítod, úgy nyomja össze a Pur betétet, ami "hidraulikusan" szorítja a bordás részt)
Ki kell venni a kardán végéből 3 cm-t, nálam is ez volt, amikor nagyházas difit tettem a kisházas helyére.
Egy eszeterga és egy co hegesztő és kb 1 óra kell a művelethez (meg egy szaki, aki megcsinálja)
1, kardán hátsó tag befog, (az egyenest érdemes feljelölni a kardánra, hogy a végén az összeillesztésnél legyen mihez igazodni) a hátsó részt dörzshegesztésétől 15-20mm-rel visszább szétszúr. (belül látszik, hogy hogyan van összehegesztve gyárilag)
2, a leszúrt rész a csővel befog, az öntvény véget a dörzshegesztéstől a kardán felé kb 15 mm-ig a cső belső átmérőjére leesztergál, ha megvan, a dörzshegesztésnél leszúr.
3, ha eddig mindent jól csinált a szaki, akkor hátsórész hosszúcsövének sorjázása után a kardánrész beleüthető a cső végébe, vagy esetleg egy picit lötyögősen összerakható, ízlés szerint gyökölhető az összeillesztés.
4, az összeillesztés mentén körbehegeszt.
(remélem érthető a leírásom, ha nem, szivesen kifejtem jobban)
Vagy keresni kell, egy megfelelő hosszúságú kardánt... |
|
Kecskemét 380 2005.10.18. 14:36 |
|
Loowly |
2014.08.26. 19:24 |
|
|



|
|
Loowly |
2014.08.14. 21:37 |
|
|



|
|
Loowly |
2014.08.14. 13:06 |
|
|



|
Laleeboy írta: | vasi89 írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Következő még tavaly el nem kezdett project. Múlt évben szert tettem egy jó állapotú 3,15ös áttételű középméretű e34 LSD-re a terv az volt, hogy vadászok mellé egy e36 bölcsőt, vastag féltengelyeket, amit hozzá alakítok. Ám most, hogy szert tettem egy komplett hátsó futóműre BMW Kritu jóvoltából amihez tartozott egy e36 nagyházas sima difi is arra a felfedezésre lettem figyelmes hogy a ház mérete lényegében azonos a féltengely ill. kardán kihajtások + hátlap csereszavatosak. Egyetlen probléma, hogy az e34 difinek a kardán felöli szilent rögzítése 1 konzollal van megoldva és a difi is máshogy van azon a tájon megmunkálva így elég macera berakni. Ez által az tűnik egyszerűnek, hogy átfűzöm a belsejét, bár még ki kell derítenem, hogy ez szerény tudásommal kivitelezhető-e, illetve át lehet-e rakni a belsejét plug and play módban vagy ha nem, akkor kénytelen leszek átrakni a kardán felőli szilentet valahogy.

 |
Simán ki lehet cserélni a belét , itt a fórumon is vannak páran akik csináltak ilyet és szerintem neked is megcsinálnák |
Tudsz is valakit esetleg? |
Ha jól tudom pl Bimbó és bal!int is ezzel foglalkozik |
Köszi! Megérdeklődöm |
Lebeszéltem Bimbóval elvileg jövőhéten át tudja rakni a belét. Köszi a tippet Lalee! ( viszont már telefonba felhívta figyelmem arra, hogy nem elég a vastag féltengely és a difi, kardánt is kell cserélnem...) jó lenne tudni hogy a 328as hoz való kardán passzol-e a váltó felőli végén a hardyval, de mivel azokon ha jól tudom zf váltó volt tuti hogy meg van variálva hogy ne stimmeljen. |
Nincs mit
A kardán témában nem tudok segíteni de szerintem nem lesz gond |
erik3_6 rakott nagyházas difit, vékony féltengelyekkel. Azt ne mvágom milyen kardánnal de a drift autó topicban megtalálod a projectet vagy írj neki, szerintem tud ötletet adni |
A vékony féltengelyhez a kisházas difi kihjtástölcsérjét kell a nagyházasba tenni de át kell alakítani, ha jól tudom valami seeger hornyot kell odébb beszúrni és működik |
Féltengely nem problémás abból van vastag csak a kardánnál kell megoldani a bekötést |
|
Veresegyház 124 2012.09.13. 19:44 |
|
Laleeboy |
2014.08.14. 12:22 |
|
|



|
vasi89 írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Következő még tavaly el nem kezdett project. Múlt évben szert tettem egy jó állapotú 3,15ös áttételű középméretű e34 LSD-re a terv az volt, hogy vadászok mellé egy e36 bölcsőt, vastag féltengelyeket, amit hozzá alakítok. Ám most, hogy szert tettem egy komplett hátsó futóműre BMW Kritu jóvoltából amihez tartozott egy e36 nagyházas sima difi is arra a felfedezésre lettem figyelmes hogy a ház mérete lényegében azonos a féltengely ill. kardán kihajtások + hátlap csereszavatosak. Egyetlen probléma, hogy az e34 difinek a kardán felöli szilent rögzítése 1 konzollal van megoldva és a difi is máshogy van azon a tájon megmunkálva így elég macera berakni. Ez által az tűnik egyszerűnek, hogy átfűzöm a belsejét, bár még ki kell derítenem, hogy ez szerény tudásommal kivitelezhető-e, illetve át lehet-e rakni a belsejét plug and play módban vagy ha nem, akkor kénytelen leszek átrakni a kardán felőli szilentet valahogy.

 |
Simán ki lehet cserélni a belét , itt a fórumon is vannak páran akik csináltak ilyet és szerintem neked is megcsinálnák |
Tudsz is valakit esetleg? |
Ha jól tudom pl Bimbó és bal!int is ezzel foglalkozik |
Köszi! Megérdeklődöm |
Lebeszéltem Bimbóval elvileg jövőhéten át tudja rakni a belét. Köszi a tippet Lalee! ( viszont már telefonba felhívta figyelmem arra, hogy nem elég a vastag féltengely és a difi, kardánt is kell cserélnem...) jó lenne tudni hogy a 328as hoz való kardán passzol-e a váltó felőli végén a hardyval, de mivel azokon ha jól tudom zf váltó volt tuti hogy meg van variálva hogy ne stimmeljen. |
Nincs mit
A kardán témában nem tudok segíteni de szerintem nem lesz gond |
erik3_6 rakott nagyházas difit, vékony féltengelyekkel. Azt ne mvágom milyen kardánnal de a drift autó topicban megtalálod a projectet vagy írj neki, szerintem tud ötletet adni |
A vékony féltengelyhez a kisházas difi kihjtástölcsérjét kell a nagyházasba tenni de át kell alakítani, ha jól tudom valami seeger hornyot kell odébb beszúrni és működik |
|
Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál 3909 2005.07.19. 15:10 |
|
vasi89 |
2014.08.14. 11:26 |
|
|



|
Laleeboy írta: | Loowly írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Következő még tavaly el nem kezdett project. Múlt évben szert tettem egy jó állapotú 3,15ös áttételű középméretű e34 LSD-re a terv az volt, hogy vadászok mellé egy e36 bölcsőt, vastag féltengelyeket, amit hozzá alakítok. Ám most, hogy szert tettem egy komplett hátsó futóműre BMW Kritu jóvoltából amihez tartozott egy e36 nagyházas sima difi is arra a felfedezésre lettem figyelmes hogy a ház mérete lényegében azonos a féltengely ill. kardán kihajtások + hátlap csereszavatosak. Egyetlen probléma, hogy az e34 difinek a kardán felöli szilent rögzítése 1 konzollal van megoldva és a difi is máshogy van azon a tájon megmunkálva így elég macera berakni. Ez által az tűnik egyszerűnek, hogy átfűzöm a belsejét, bár még ki kell derítenem, hogy ez szerény tudásommal kivitelezhető-e, illetve át lehet-e rakni a belsejét plug and play módban vagy ha nem, akkor kénytelen leszek átrakni a kardán felőli szilentet valahogy.

 |
Simán ki lehet cserélni a belét , itt a fórumon is vannak páran akik csináltak ilyet és szerintem neked is megcsinálnák |
Tudsz is valakit esetleg? |
Ha jól tudom pl Bimbó és bal!int is ezzel foglalkozik |
Köszi! Megérdeklődöm |
Lebeszéltem Bimbóval elvileg jövőhéten át tudja rakni a belét. Köszi a tippet Lalee! ( viszont már telefonba felhívta figyelmem arra, hogy nem elég a vastag féltengely és a difi, kardánt is kell cserélnem...) jó lenne tudni hogy a 328as hoz való kardán passzol-e a váltó felőli végén a hardyval, de mivel azokon ha jól tudom zf váltó volt tuti hogy meg van variálva hogy ne stimmeljen. |
Nincs mit
A kardán témában nem tudok segíteni de szerintem nem lesz gond |
erik3_6 rakott nagyházas difit, vékony féltengelyekkel. Azt ne mvágom milyen kardánnal de a drift autó topicban megtalálod a projectet vagy írj neki, szerintem tud ötletet adni  |
|
Mezőkövesd/Budapest 1661 2012.06.26. 00:46 |
|
Laleeboy |
2014.08.14. 08:40 |
|
|



|
Loowly írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Laleeboy írta: | Loowly írta: | Következő még tavaly el nem kezdett project. Múlt évben szert tettem egy jó állapotú 3,15ös áttételű középméretű e34 LSD-re a terv az volt, hogy vadászok mellé egy e36 bölcsőt, vastag féltengelyeket, amit hozzá alakítok. Ám most, hogy szert tettem egy komplett hátsó futóműre BMW Kritu jóvoltából amihez tartozott egy e36 nagyházas sima difi is arra a felfedezésre lettem figyelmes hogy a ház mérete lényegében azonos a féltengely ill. kardán kihajtások + hátlap csereszavatosak. Egyetlen probléma, hogy az e34 difinek a kardán felöli szilent rögzítése 1 konzollal van megoldva és a difi is máshogy van azon a tájon megmunkálva így elég macera berakni. Ez által az tűnik egyszerűnek, hogy átfűzöm a belsejét, bár még ki kell derítenem, hogy ez szerény tudásommal kivitelezhető-e, illetve át lehet-e rakni a belsejét plug and play módban vagy ha nem, akkor kénytelen leszek átrakni a kardán felőli szilentet valahogy.

 |
Simán ki lehet cserélni a belét , itt a fórumon is vannak páran akik csináltak ilyet és szerintem neked is megcsinálnák |
Tudsz is valakit esetleg? |
Ha jól tudom pl Bimbó és bal!int is ezzel foglalkozik |
Köszi! Megérdeklődöm |
Lebeszéltem Bimbóval elvileg jövőhéten át tudja rakni a belét. Köszi a tippet Lalee! ( viszont már telefonba felhívta figyelmem arra, hogy nem elég a vastag féltengely és a difi, kardánt is kell cserélnem...) jó lenne tudni hogy a 328as hoz való kardán passzol-e a váltó felőli végén a hardyval, de mivel azokon ha jól tudom zf váltó volt tuti hogy meg van variálva hogy ne stimmeljen. |
Nincs mit
A kardán témában nem tudok segíteni de szerintem nem lesz gond |
|
Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál 3909 2005.07.19. 15:10 |
|
|
|
hirdetési felület |
|
 |
 |
|