POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
7 / 8 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW 5-7 series - Projektek  »   Zozo E34 520i ----> M50B28

Zozo78
2014.08.24. 14:34   






Laleeboy írta:
Zozo78 írta:
Azt hittem ma végzek a hengerfejjel. Szelepek becsiszolva, vezetők végei lemunkálva, épp a szívócsatornákat políroztam, az utolsó előttinél tartottam, amikor megláttam ezt:





Nagyjából majdnem elbőgtem magam. Főleg, hogy valószínűleg én b...tam el. Most vagy megy a pénzem és az időm a kukába, vagy megálmodom mi legyen vele. Hirtelen az jutott eszembe, hogy a repedt részt kimunkálom hogy ne repedjen tovább aztán cső. Meg persze nyomáspróba. Sad Ha valakinek van ötlete hogy megmentsem (vagy miért ne) a fejet, jöhet ide.


Szerintem javítható

Valami hegyes szerszámmal (turbómaró)pucold ki a repedést amennyire tudod előtte a repedés végeit fúrd meg valami vékonyabb fúróval aztán mehet az aluhegesztőhöz.

Ha jól gondolom arrafelé nincs vízjárat így nem lehet gond


Mondjuk így? Smile





Győr    387    2012.04.19. 16:58
Laleeboy
2014.08.23. 19:35   






Zozo78 írta:
Azt hittem ma végzek a hengerfejjel. Szelepek becsiszolva, vezetők végei lemunkálva, épp a szívócsatornákat políroztam, az utolsó előttinél tartottam, amikor megláttam ezt:





Nagyjából majdnem elbőgtem magam. Főleg, hogy valószínűleg én b...tam el. Most vagy megy a pénzem és az időm a kukába, vagy megálmodom mi legyen vele. Hirtelen az jutott eszembe, hogy a repedt részt kimunkálom hogy ne repedjen tovább aztán cső. Meg persze nyomáspróba. Sad Ha valakinek van ötlete hogy megmentsem (vagy miért ne) a fejet, jöhet ide.


Szerintem javítható

Valami hegyes szerszámmal (turbómaró)pucold ki a repedést amennyire tudod előtte a repedés végeit fúrd meg valami vékonyabb fúróval aztán mehet az aluhegesztőhöz.

Ha jól gondolom arrafelé nincs vízjárat így nem lehet gond


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3909    2005.07.19. 15:10
Zozo78
2014.08.23. 18:55   






Azt hittem ma végzek a hengerfejjel. Szelepek becsiszolva, vezetők végei lemunkálva, épp a szívócsatornákat políroztam, az utolsó előttinél tartottam, amikor megláttam ezt:





Nagyjából majdnem elbőgtem magam. Főleg, hogy valószínűleg én b...tam el. Most vagy megy a pénzem és az időm a kukába, vagy megálmodom mi legyen vele. Hirtelen az jutott eszembe, hogy a repedt részt kimunkálom hogy ne repedjen tovább aztán cső. Meg persze nyomáspróba. Sad Ha valakinek van ötlete hogy megmentsem (vagy miért ne) a fejet, jöhet ide.


Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.08.20. 19:36   






Egy kis bevásárlás...





Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.08.18. 20:32   






Végre kész a szelepcsiszolás, már nagyon untam...



Most már nem akarnám összekeverni a szelepeket:




Kicsit fogyasztottam a szelepvezetőkből is.
Kipuff:



Azért még kell finomítani a felületen....ma ennyire futotta:




Szívóoldal:







Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.08.16. 21:13   






Tegnap elmentem a hengerfejért és a főtengelyért. Szelepek megköszörülve, fészkek marva. A főtengelyt megmérték, nem kellett köszörülni.
Szelepek becsiszolása start...

Így jött ki a műhelyből:








Kézimunka...









Durva csiszolás után:









Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.08.14. 22:00   






SID írta:
A BS-es hézagológyűrűvel nem szorult nagyon a lehúzás után? Mert nekem igen, nem is használtuk fel végül.


Nem, szerintem jó, a gyári már nagyon lötyögött, féltem is hogy kell még csiszolni a gyűrűből. De teljesen jó lett.


Győr    387    2012.04.19. 16:58
SID
2014.08.14. 10:10   






A BS-es hézagológyűrűvel nem szorult nagyon a lehúzás után? Mert nekem igen, nem is használtuk fel végül.


   2623    2011.08.29. 13:58
Zozo78
2014.08.10. 18:35   









Egyelőre annyi, hogy a helyükön vannak a vezetők...amíg a szelepek megköszörülődnek, a szelepfészkek meg hozzájuk alakulnak értő kezek alatt, felújítottam a vanos-t.
Először is kell egy átalakított 18-as dugófej, le kell esztergálni/köszörülni a végét. A vanos dugattyú csavarja elég vékony, könnyű lesarkazni.





A satuba okosan befogjuk. A dugattyú felől valami puha pofa kell, műanyag vagy fa, az alu sem jó megnyomjuk vele a dugattyút. A pillanatszorító azért van, hogy ne ugorjon le a kulcs, eléggé meg van tépve a csavar. Szükség esetén hőlégfúvó használata ajánlott.



Sorban kiszedegetjük az alkatrészeket.
Alátét:



Csapágy:



Csavar, BALMENETES!



Hézagoló alátét:



Hézagoló gyűrű (elég passzentos)



Másik csapágy:



Mégegy alátét:



A teflongyűrűt és az O-gyűtűt érdemesebb elvágni mint feszegetni, elég merev mindkettő, könnyen megsérülhet a dugattyú pereme:



Felújítókészlet a tengerentúlról.



O-gyűrű, teflongyűrű és a hézagológyűrű, ami 0,2mm-rel vékonyabb a gyárinál. Így a lötyögős vanos már a múlté:



Összeszerelés:












Az új gyűrű meg van jelölve, nehogy a nagy igyekezetben a paraszt összekeverje a régivel:












A csavart nagyon nem kell agyontépni, 8 Nm. És még mindig balmenetes :






A 2 vékony alátétet én megfordítottam, hogy a nem kopott felük nézzen a csapágyak felé. Bár sok kopás nem látszott.



Na így lehet lesarkazni a csavart, ha nem vagyok elég ügyes:



Itt azért előkerült a nyomatékkulcs, a csapágy előfeszítés miatt. 40Nm a gyári érték:



Összeszerelés után a fogaskeréknek "húzós" kell forognia, de ne legyen túl szoros, tengelyirányban nem lötyöghet, sugárirányban el kell tudni tolni a fogaskereket, így tud beállni központba. Ha túl szoros, a csapágyak közti házagolólemezből kell lecsiszolni, ha túl laza, akkor a hézagológyűrűből kell csiszolni. Eddig 2 vanost csináltam, egyiknél sem kellett csiszolni.
Helyére került az O-gyűrű, és a teflongyűrű:












A szelep is szét lett szerelve és kitisztítva, ahogyan az egész vanos-ház és az olajfuratok. De ez úgyis látszik. Very Happy


Győr    387    2012.04.19. 16:58
Laleeboy
2014.08.03. 21:00   






Zozo78 írta:
Eközben a fagyasztóban:




Szerintem elég jól belaktam a konyhát....


Zozo78 írta:
Lehet nem ez a hengerfej felmelegítésének legjobb módja, de az volt csak elérhető távolságban. Sűrűn forgattam hogy nagyjából egyenletesen melegedjen.




Smile


Kiváncsi vagyok mi sül ki belőle Very Happy


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3909    2005.07.19. 15:10
Zozo78
2014.07.29. 22:22   






Eközben a fagyasztóban:




Szerintem elég jól belaktam a konyhát....


Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.07.29. 22:16   






Lehet nem ez a hengerfej felmelegítésének legjobb módja, de az volt csak elérhető távolságban. Sűrűn forgattam hogy nagyjából egyenletesen melegedjen.




Smile


Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.07.29. 22:08   






Elkészült a beütőszerszám.





Majd beszkennelem a rajzot is, ha odaférek a szkennerhez.


Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.07.10. 21:08   






Nekiálltam a szelepvezetők cseréjének is. Első lépésként a vezetőket átfúrtam 8,5-ös fúróval:





A szimmeringek helyét leütöttem vágóval, így könnyebb lesz befúrni a menetet:





M10-es menet:





Az elsőknél még teljesen átfúrtam a menetet, de elég csak félig, így kisebb az esélye, hogy beleharap a menetfúró a hengerfejbe, ha kicsit ferde lett a furat. Mivel nem sok fala marad a vezetőnek, 12,5mm a külső átmérője.

A célszerszám:





Egyszerű de nagyszerű. Menetes szár, darab cső, alátét, anya.

Kint is van:





Üresen:





Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.07.07. 21:58   






Köszönöm! Asszem elkészültem:












Győr    387    2012.04.19. 16:58
ZSOSZ
2014.06.19. 23:15   






Zozo78 írta:
Lassan elkészülök a hajtókarokkal. Már "csak" a polírozás van hátra.








Látom ismered a dörgést! Very Happy
Szép és alapos munka. Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
Zozo78
2014.06.19. 21:41   






Lassan elkészülök a hajtókarokkal. Már "csak" a polírozás van hátra.









Győr    387    2012.04.19. 16:58
SID
2014.06.04. 08:49   






Zozo78 írta:

Végigolvastam, de azonkívül hogy a 28tu dugó már majdnem űrtechnika az m50-hez képest, nem tudom miért lenne jobb nekem, mint a mostani 25tu dugók. Biztos megvan az oka hogy rá akartok beszélni, de légyszi mondjátok el nekem a mágnest. Észérvekre hallgatok. Smile


Fotelból: gondolom azért akarsz kicsit "magasabbra" járó dugattyúkat, mert a végén szeretnél az egész motorból egy kis pluszt kicsiholni valahogy.
1. én azért aggódnék azon, hogy egyáltalán egy normálisan használható, jól és megbízhatóan működő motor lesz-e a vége. Ha a magasabb cr-rel és magasabb sűrítési végnyomással esetleg majd becsörren, akkor lehet tengelyezni, mint ahogy írtad is. Meg még ez, meg még az.
2. Tegyük fel, hogy tökéletesre sikerül minden. A reálisan megcélozható teljesítmény mennyi lehet? Én olyan 220 lóerő körülit tippelek (tényleg tipp, fingom nincs). Mindez több százezer forintból, de ez csak mellékág, mert valakinek megéri.
Na most ha a gyári 28-as 193 lóereje (ami valójában kicsit 200 fölött volt gyárilag, mínusz az évek alatt elkurvult és lelépett lovak) kevés, akkor a 220, de a 230, sőt, szerintem a 240 is kevés lesz.
3. Ha minden egy 28-asból jönne, akkor sem lenne egyszerű feladat összefűzni precízen az egészet úgy, hogy ha még elsőre működik is, akkor se kezdje el az olajat enni mondjuk 30e km után.

Lehet csak én látom ilyen borúsan, minden esetre kíváncsi vagyok mi lesz belőle, és akármit is csinálsz, légy oly szíves és láss el minken infókkal, méretekkel, ötletekkel. Hajrá Kacsint.


   2623    2011.08.29. 13:58
Vasutas
2014.06.04. 08:39   






Zozo78 írta:
SID írta:
Azért gondolt meg a 28-as dugattyúkat szerintem.

Bár az internet ezen része nem feltétlenül a leghitelesebb forrás, de támpontnak hátha megfelel.

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1990662-my-build-thread-e30-with-a-9-inch/page2


Végigolvastam, de azonkívül hogy a 28tu dugó már majdnem űrtechnika az m50-hez képest, nem tudom miért lenne jobb nekem, mint a mostani 25tu dugók. Biztos megvan az oka hogy rá akartok beszélni, de légyszi mondjátok el nekem a mágnest. Észérvekre hallgatok. Smile

Nem is értem...
Én amikor M50B25-ből csináltam M54B30-at, ez nem volt kérdés, hogy melyik dugattyúval rakom össze... Majdnem fele akkora a 30-as, sokkal könnyebb, pörgősebb motor, ahogy írtad, sokkal fejletebb technika.
Nem a jobbra és mégjobbra törekszik az ember?
Ja és bírta a terhelést a kis dugó is, mondjuk 2 elolvadt a programozásnál, de azt mi szúrtuk el, illetve a kipufogós aki rossz helyre tette a lambdát... Szemcsis


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Zozo78
2014.06.03. 19:32   






SID írta:
Azért gondolt meg a 28-as dugattyúkat szerintem.

Bár az internet ezen része nem feltétlenül a leghitelesebb forrás, de támpontnak hátha megfelel.

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1990662-my-build-thread-e30-with-a-9-inch/page2


Végigolvastam, de azonkívül hogy a 28tu dugó már majdnem űrtechnika az m50-hez képest, nem tudom miért lenne jobb nekem, mint a mostani 25tu dugók. Biztos megvan az oka hogy rá akartok beszélni, de légyszi mondjátok el nekem a mágnest. Észérvekre hallgatok. Smile


Győr    387    2012.04.19. 16:58
SID
2014.06.03. 17:58   






Azért gondolt meg a 28-as dugattyúkat szerintem.

Bár az internet ezen része nem feltétlenül a leghitelesebb forrás, de támpontnak hátha megfelel.

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1990662-my-build-thread-e30-with-a-9-inch/page2


   2623    2011.08.29. 13:58
Zozo78
2014.06.03. 16:37   






c_sonty írta:
Ez alá ne add Very Happy






Köszi, nem fogom! Kacsint A héten talán megjön a mérlegem is a grammoláshoz.


Győr    387    2012.04.19. 16:58
c_sonty
2014.06.02. 23:15   






Ez alá ne add Very Happy





Székesfehérvár    447    2008.10.27. 14:20
Zozo78
2014.06.02. 20:30   






Kicsit lefogynak a karok is. Még erősen félkész állapotban:








Győr    387    2012.04.19. 16:58
Zozo78
2014.05.31. 20:05   






Lassan elkészül a "próbababa" is.










Győr    387    2012.04.19. 16:58
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  7 / 8 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW 5-7 series - Projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére