POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
4 / 5 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW 5-7 series - Projektek  »   pinyti's Fjordgrau E39 528iA M52

pinyti
2014.06.20. 22:10   






Talán a legidegesítőbb dolognak sikerült pontot tenni a végére. Volt egy érdekes koppanás a legérdekesebb pillanatokban - szlalom, fekvőrendőr, de volt, hogy már egy sima gázadáskor is - a jobb első torony irányából. Mivel rázópadon már járt az autó, és az egyetlen gyanús elemet (a stabilizátort) már teljesen felújítottuk, arra gondoltam, hogy talán mégsem a futóműből ered a probléma.



Dobbetétcserekor ellenőriztem az ablakmosó tartályt, hátha az zörög, de fixen állt a helyén. Levettem a jobb első ajtókárpitot, hátha abban szabadult el valami, de ott sem jártam sikerrel. Vizsgálódtam a műszerfal mögött is, de semmi, így visszatérve az eredeti gondolatmenethez, a toronycsapágyra terelődött a gyanúm. Mivel semmi plusz munkával nem jár a cseréjük, így vettem előre két új Bilstein gátlót, és hozzávaló porvédőkészletet is.



Ma munka után - meglepően rövid idő alatt - ki is cseréltük őket. Lényegesen egyszerűbb volt, mint anno az E36-on, s végre néma csendben teszi a dolgát a futómű...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.06.11. 21:56   






Sajnos nem bírta ki az esedékes inspekcióig, a hétvégi kirándulás során kigyulladt a fékbetét kopásjelző lámpa a műszerfalon. Nagyobb sebességről fékezve már amúgy is érezhető volt, hogy kicsit hullámosak a tárcsák, így nem okozott nagy szívfájdalmat előre hozni a cseréjüket.



Kedden meg is vettem mindent - amit előzőleg már kinéztem - s még aznap délután ki is cserlétük a két első féktárcsát, a fékbetétet, valamint a kopásjelzőt is. Ha már úgyis szétbontottunk mindent, kicserélgettem a törött dobbetét részeket utángyártott darabokra.



Nem mondom, hogy úgy áll, mint a gyári, de ezek legalább kontinuitás terén nem szenvednek hiányban. Végezetül lecseréltük a fékfolyadékot és kitakarítottam a vezető oldali pollenszűrő tartó vízelvezetőjét is.


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.06.03. 20:40   






Sikerült szereznem normális tükörlapokat, most már ezek is kulturáltan néznek ki.




Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.06.02. 21:34   






Mai nap megtörtént a teljes kárpittisztítás, s a futóművel is foglalkoztunk egy kicsit - melynek bár hála Istennek nincs komolyabb baja - azért apró koppanások jöttek az első kerekektől.



Emelőn világossá vált, hogy a belső stabilizátor szilentek kinyúltak, s a balos stabilizátor pálca lóg. Nem egy agyműtét a dolog, így ha már nekiálltunk kicseréltük mindkét belső gumit, és mindkét "kutyacsontot" egyaránt.



Végül tettem új ablaktörlőlapátokat a régi szakadtak helyére. Alakul ez...



ezmegittenpózermajom Very Happy


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
mpower958
2014.06.02. 13:11   






akkor félre olvastam Kacsint


Budapest    26    2012.10.13. 11:02
pinyti
2014.06.01. 20:48   






mpower958 írta:
Üdv pinyti! Smile
Nekem is 528i-m van és nekem is ugyan ez a problémám az indítással! én már a létező összes dolgot kicseréltem az ac poumpán át minden kis bzbaszig de még mindig ugyanezt csinálja....Van egy hét amikor elő sem jön a probléma de van olyan nap hogy minden indításnál. Szerelőm mondott valami kis kegyerét a motortérben, hirtelen nem jut eszembe a neve de ha nem múllik el a problémád szívesen rákérdezek neked Smile


Szia!

Köszönöm, de nekem nem az indítással van (bár remélem, hogy csak volt) bajom, hanem menet közben néha megállt. Utána is egyből indul, ezért volt furcsa, hogy ezt követően mindig főtengely jeladó hibát írt be, mert annak a tipikus tünete a nehéz indulás melegen, amíg ki nem hűl.


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
mpower958
2014.06.01. 19:22   






Üdv pinyti! Smile
Nekem is 528i-m van és nekem is ugyan ez a problémám az indítással! én már a létező összes dolgot kicseréltem az ac poumpán át minden kis bzbaszig de még mindig ugyanezt csinálja....Van egy hét amikor elő sem jön a probléma de van olyan nap hogy minden indításnál. Szerelőm mondott valami kis kegyerét a motortérben, hirtelen nem jut eszembe a neve de ha nem múllik el a problémád szívesen rákérdezek neked Smile


Budapest    26    2012.10.13. 11:02
pinyti
2014.05.31. 22:23   






Tegnap bekerült a jobb hátsó ablakemelő is, mely a balos után már rutin művelet volt. Ma folytattam a szerelést, és kicseréltem a jobb első ülésben az övfeszítőt is, így végre nem világít a légzsák lámpa a műszerfalon:



Aztán párszor ismét előjött a már korábban említett leállás, melyet követően kivétel nélkül a 83-as "főtengely helyzet és fordulatszám érzékelő" hiba volt a memóriában.



Ma ki is cseréltük a jeladót egy utángyártott gyári minőségű darabra, annak ellenére, hogy a random leállás nem az a tipikus főtengely jeladó hibatünet (inkább melegen nehezen indul). Mindenesetre azóta még nem állt meg, de előtte is volt, hogy napokig semmi, szóval majd meglátjuk... De bízom benne, hogy inkább ez, mint valami a tankban okozza néha napján ezt szarakodást.
Smile


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
gino
2014.05.29. 21:41   






Vasutas írta:
gino írta:
pinyti írta:
gino írta:
pinyti írta:
Aztán cserére vár mindkét hátsó ablakemelő

az ablak emelő csere nem olyan nagy sztori. nekem is kellett!

a sedan/zouring egyforma, és ha maga a motor jó, akkor akár vehetsz manuálisat is hozzá, mert átalakitható elektromosra! a sok okos szerint nem, de pl. én megcsináltam! kiszereléssel, átalakítással, visszarakással volt kb 1,5 óra!


Na ez azért jó hír. Mindenképp belevágok, de ha nem komplikáltabb, mint anno az E36-ban volt (vagy tetszőlegesen bármely Renault-é), akkor elboldogulunk vele. Very Happy

esetleg ha mégse megy kérdezz! szívesen segítek némi ellenszolgáltatás (pl.: egy "köszönöm"-ért) cserébe Szemcsis Very Happy

Szia Gino!

Majd lehet, hogy én is belevágok a bal hátsó elktromos ablak hiba megoldásába, nem megy le az ablak, csak kattan egyett és ennyi, még szerencse, hogy felhúzott állásban van...
Majd kereshetlek akkor én is? Szemcsis
Vagy ha Pinyti képpel illusztrálnád, na azt is megköszönném! Kacsint

persze, sőt ha nagyon nem megy eljöttök, és megcsinálom Szemcsis Kacsint

egyébként Vasutas tiédnél az lesz, hogy félre huzta a bovdent, mert ki van nyúlva. az szerkezet csere, sajna máshogy nem nagyon megy...


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
pinyti
2014.05.29. 20:13   






Meglepetésemre megjött ma minden, amit rendeltem. Igazi övfeszítő nagyhatalom lettem... Very Happy (a többi pedig két hátsó ablakemelő szerkezet, és egy bal hátsó zár)



Aztán bár csak a hétvégére terveztem, nem bírtam magammal, háromkor nekiálltam, és kicseréltem a bal hátsó ajtóban a zárat, és az emelőt is.



Kicsivel négy után végeztem úgy, hogy E39-en még soha nem csináltam ilyet. Meglepően könnyen ment, igazán logikus felépítésű ezen a téren az autó...

Holnap jön a jobbos, szombaton meg az övfeszítő. Apránként alakul...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.05.28. 21:48   






A hétvégét követően meglett az eredetvizsga, kedden pedig már nevemre is került az autó. Közben kezdett összeállni egyfajta sorrend a fejemben a tennivalókról, és az ezekhez szükségszerűen beszerzendő alkatrészekről. A gyári új cuccok érkeztek meg elsőként, így bekerült két új rendszámtábla világítás a régi oxidált kacatok helyére, s kicseréltem a jobb külső tükör körüli fekete keretet egy vadonat újra.



A vezetőoldalon sajnos el volt folyva az elektrokróm tükörlap is, így a használhatóság jegyében rendeltem két sima kék utángyártott darabot, melyek fűthetőek, de sötétedni nem tudnak. Ez a kisebbik baj, sajnos kicsit kisebbek is, mint a gyáriak, így elég bután néznek ki, de ezekben legalább látni valamit, s ez per pillanat fontosabb, mint a csillogás meg a pompa. Smile



Ha már úgyis rendeltem gyári alkatrészeket, kértem a régi repedezett helyett új gumicsövet a légtömegmérő és a pillangószelep közé. Kiszakadva még az sem volt, de meglepően bagatell áron kapható, így kicseréltem ezt is. Aztán alaposan (már amennyire ez WOW-val megy) végigdiagnosztizáltam az autót, így meglett az oka a világító légzsáklámpának is.



Rendeltem is bontott övfeszítőt, két hátsó elektromos ablakemelőt, valamint egy bal hátsó zárszerkezetet is, szóval lesz programom a hétvégére...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.05.28. 21:44   






Vasutas írta:
Vagy ha Pinyti képpel illusztrálnád, na azt is megköszönném! Kacsint


Próbálom dokumentálni, addig nézd meg te is ezt, ez alapján nem egy rakétatudomány... Smile

https://www.youtube.com/watch?v=QrL6rlYl504


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
Vasutas
2014.05.28. 20:13   






gino írta:
pinyti írta:
gino írta:
pinyti írta:
Aztán cserére vár mindkét hátsó ablakemelő

az ablak emelő csere nem olyan nagy sztori. nekem is kellett!

a sedan/zouring egyforma, és ha maga a motor jó, akkor akár vehetsz manuálisat is hozzá, mert átalakitható elektromosra! a sok okos szerint nem, de pl. én megcsináltam! kiszereléssel, átalakítással, visszarakással volt kb 1,5 óra!


Na ez azért jó hír. Mindenképp belevágok, de ha nem komplikáltabb, mint anno az E36-ban volt (vagy tetszőlegesen bármely Renault-é), akkor elboldogulunk vele. Very Happy

esetleg ha mégse megy kérdezz! szívesen segítek némi ellenszolgáltatás (pl.: egy "köszönöm"-ért) cserébe Szemcsis Very Happy

Szia Gino!

Majd lehet, hogy én is belevágok a bal hátsó elktromos ablak hiba megoldásába, nem megy le az ablak, csak kattan egyett és ennyi, még szerencse, hogy felhúzott állásban van...
Majd kereshetlek akkor én is? Szemcsis
Vagy ha Pinyti képpel illusztrálnád, na azt is megköszönném! Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
pinyti
2014.05.28. 18:06   






gino írta:
szívesen segítek némi ellenszolgáltatás (pl.: egy "köszönöm"-ért) cserébe Szemcsis Very Happy


Alap... Very Happy

Néztem róla videót a jútúbon, nem tűnik nagy kalandnak. E36-on szarabb volt, legalábbis így a videó alapján.


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
gino
2014.05.28. 13:37   






pinyti írta:
gino írta:
pinyti írta:
Aztán cserére vár mindkét hátsó ablakemelő

az ablak emelő csere nem olyan nagy sztori. nekem is kellett!

a sedan/zouring egyforma, és ha maga a motor jó, akkor akár vehetsz manuálisat is hozzá, mert átalakitható elektromosra! a sok okos szerint nem, de pl. én megcsináltam! kiszereléssel, átalakítással, visszarakással volt kb 1,5 óra!


Na ez azért jó hír. Mindenképp belevágok, de ha nem komplikáltabb, mint anno az E36-ban volt (vagy tetszőlegesen bármely Renault-é), akkor elboldogulunk vele. Very Happy

esetleg ha mégse megy kérdezz! szívesen segítek némi ellenszolgáltatás (pl.: egy "köszönöm"-ért) cserébe Szemcsis Very Happy


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
pinyti
2014.05.27. 17:33   






gino írta:
pinyti írta:
Aztán cserére vár mindkét hátsó ablakemelő

az ablak emelő csere nem olyan nagy sztori. nekem is kellett!

a sedan/zouring egyforma, és ha maga a motor jó, akkor akár vehetsz manuálisat is hozzá, mert átalakitható elektromosra! a sok okos szerint nem, de pl. én megcsináltam! kiszereléssel, átalakítással, visszarakással volt kb 1,5 óra!


Na ez azért jó hír. Mindenképp belevágok, de ha nem komplikáltabb, mint anno az E36-ban volt (vagy tetszőlegesen bármely Renault-é), akkor elboldogulunk vele. Very Happy


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.05.27. 17:32   






Laleeboy írta:
Szép kis extralista Very Happy

Nem különben a hibalista Very Happy (bár szerencsére talán az oxidon kívül a többi nem akkora gond)

Bele se gondolok hogy milyen sz@rok lehettek azok amiket otthagytál


Nem olyan vészes a dolog, leírva rémisztőbb, sokan boldogan használnák jelen állapotában is... Very Happy

Elhiheted, nincs rá szó, milyen szarok voltak...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
gino
2014.05.27. 13:27   






pinyti írta:
Aztán cserére vár mindkét hátsó ablakemelő

az ablak emelő csere nem olyan nagy sztori. nekem is kellett!

a sedan/zouring egyforma, és ha maga a motor jó, akkor akár vehetsz manuálisat is hozzá, mert átalakitható elektromosra! a sok okos szerint nem, de pl. én megcsináltam! kiszereléssel, átalakítással, visszarakással volt kb 1,5 óra!


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
Laleeboy
2014.05.27. 08:08   






pinyti írta:
Peet007 írta:
Egy gyári extralistát bedobhatsz kiváncsi vok


Daten für die Fahrgestellnummer: WBADD61040BR48121
Modellbezeichnung: 528I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: DD61
E-Code: E39
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M52 - 2,80l (142kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Fjordgrau Metallic (310)
Innenraum: Stoff Flock Streifen/grau (D3TT)
Produktionsdatum: 19.06.1998
Werk: Dingolfing


Code Serienausstattung Standard Equipment
S260A
Seitenairbag für Fahrer/Beifahrer Side airbag for driver/passenger
S283A
BMW LM Rad BMW Styling II BMW LA wheel, BMW Styling II
S411A
Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear
S520A
Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A
Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S550A
Bordcomputer On-board computer
S665A
Radio BMW Business RDS Radio BMW Business RDS

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S216A
Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S302A
Alarmanlage Alarm system
S320A
Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S339A
Shadow-Line Shadow-Line
S354A
Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band
S401A
Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S415A
Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear
S423A
Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A
Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S430A
Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip
S438A
Edelholzausführung Fine wood trim
S464A
Skisack Ski bag
S473A
Armlehne vorne Armrest front
S494A
Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S500A
Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S522A
Xenon-Licht Xenon Light
S534A
Klimaautomatik Automatic air conditioning
S540A
Geschwindigkeitsregelung Cruise control
S672A
CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs
S676A
HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system
S853A
Sprachversion englisch Language version English
S863A
Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S877A
Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation
S879A
Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S962A
Entfall Kennzeichenträger vorne Deleted, licence plate support front
Code Information
S431A
Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S694A
Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer

Igazán komolyan csak egy pár hónapja kezdtem foglalkozni a témával, az utóbbi hetekben pedig el is mentem megnézni pár autónak is nehezen nevezhető romot. Nincsenek rá szavak, mennyire kiábrándító állapotok uralkodnak a magyar használtautó piacon. Annyi a kertek végéből (jellemzően Ausztriából) 1000 euróért behozott szemét, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Meg is néztem pár E46-ost, de legtöbb esetben még az érdemi párbeszéd előtt rövidre zártam a találkozást - annyira siralmasan szarok voltak - így nemhogy alkura, de sok esetben még tesztvezetésre sem került sor. Elkeseredésemben kipróbáltam egy tds E39-est, ami alapvetően jó bőrben volt, de lett volna pár komolyabb orvosolni való rajt (olajfolyás a turbónál, váltónál, hűtőcsere...). Az alku elől is élből elzárkóztak, így itt is megköszöntem a lehetőséget, és sok sikert kívántam a további értékesítéshez. A sors furcsa fintora, hogy az autó, amit végül megvettem végig ott volt az orrom előtt. Valamikor kora tavasszal hirdették, de akkor még nem voltam "tettre kész", aztán le is került az oldalról. Gondoltam eladták, aztán legnagyobb meglepetésemre ahogy az egyik ilyen roncsnéző körutat követően begurultunk a parkolóba, ott állt a gyönyörű Fjordgrau 528-as. Abban a pillanatban pedig kilépett a gazdája a lépcsőházból, amit egy gyors tesztkör, másnap pedig vásárlás követett. Az autó konkrétan egy 1998-as 528iA, azaz automata, és álmaim motorja az M52-es 2800ccm-es hathengeres hajtja.

Ma megvolt az eredetvizsga, és kiderült, hogy valódi BMW-t vettem, nem hamisítványt. Smile

A vezetőoldali külső tükör el volt folyva, tiszta fekete volt. Ezt ma kicseréltem egy utángyártott lapra, ami kicsit sajnos kisebb, és csak fűthető (nem elektrokróm), de legalább látni benne valamit. Megszívatott rendesen, telefonos segítséget kellett kérnem, hogy miként jön le a tükörlap. Azt hittem, hogy csak sima pattintós, mint a nálunk kapható autóké, de ezt egy komplett kis zárszerkezet tartja a helyén...
Ez a sors vár a jobbosra is a szimmetria jegyében, aztán ha sikerül találnom bontott elektrokróm lapot, akkor visszakerülnek azok (per pillanat fontosabbnak érzem, hogy lássak bennük).
Aztán cserére vár mindkét hátsó ablakemelő (le is vannak kötve), és a BH zár is, mert kezd lefogazni, s van hogy nem nyit/zár, csak kerreg. Szopatós melónak ígérkezik, főleg az emelők cseréje... Aztán ráfér a tank átmosása is, mert az előző tulaj elmondása szerint tankolás után van, hogy bedadog, ritkán pedig le is áll. Egyszer nálam is megállt, bár nem tudom mennyi kosz lehet egy benzines tankban, mindenesetre ártani nem fog, s akkor kap majd új üzemanyagszűrőt is. Aztán kell két új rendszámvilágítás is, mert el vannak foglalatostól korrodálódva, és annak a valóban minimális felületi rozsdának is szeretnék elébe menni, ami a bal küszöb végén bontogatja szárnyait.

Apropó ma meglepett az ablaktörlő is, ami akkor ott nem tűnt olyan viccesnek. Elvileg esőérzékelős a rendszer, és menet közben tekergetni kezdtem az intenzitás szabályzót a karon. Evvel annyit értem el, hogy egyet törölt még, aztán se kép, se hang, megszűnt létezni. Semmilyen állásban nem csinált semmit, meg kellett állnom, megállítani az autót, majd újraindítást követően megint működött, amíg újra meg nem piszkáltam a tekerőt... Nem tudom, a zselé lehet-e szar az üvegnél, kapcsoló, vagy valami komolyabb gond a komfortelektronikánál?

Aztán valami érezhetően koppan, és nyúlós az első futóműben, így mindenek előtt ott kell rendet tennünk, és a kerekekre is ráfér egy centrírozás.
Ja a légyzsáklámpa is világít, de ezen már meg sem lepődök...

Szóval unatkozni nem fogok... Very Happy

Mindezek ellenére patent a gép, nemrég lett a helyi márkaszervizben rendbe téve a motor, mert átégett a hengerfejtömítése. Aztán ha már szétszedték, Kacsóék Taszáron síkba húzták a hengerfejet, kapott új gyári vezérműlánc készletet, termosztátot, hűtőt, tömítéseket. Szóval remélem a motorhoz mostanában nem kell nyúlni.

Mégis ez életem eddigi legjobb autója, soha hozzáfoghatót nem vezettem még... Very Happy


Szép kis extralista Very Happy

Nem különben a hibalista Very Happy (bár szerencsére talán az oxidon kívül a többi nem akkora gond)

Bele se gondolok hogy milyen sz@rok lehettek azok amiket otthagytál


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
pinyti
2014.05.26. 21:19   






Peet007 írta:
Egy gyári extralistát bedobhatsz kiváncsi vok


Daten für die Fahrgestellnummer: WBADD61040BR48121
Modellbezeichnung: 528I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: DD61
E-Code: E39
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M52 - 2,80l (142kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Fjordgrau Metallic (310)
Innenraum: Stoff Flock Streifen/grau (D3TT)
Produktionsdatum: 19.06.1998
Werk: Dingolfing


Code Serienausstattung Standard Equipment
S260A
Seitenairbag für Fahrer/Beifahrer Side airbag for driver/passenger
S283A
BMW LM Rad BMW Styling II BMW LA wheel, BMW Styling II
S411A
Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear
S520A
Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A
Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S550A
Bordcomputer On-board computer
S665A
Radio BMW Business RDS Radio BMW Business RDS

Code Sonderausstattung Optional Equipment
S216A
Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S302A
Alarmanlage Alarm system
S320A
Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S339A
Shadow-Line Shadow-Line
S354A
Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band
S401A
Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S415A
Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear
S423A
Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A
Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S430A
Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip
S438A
Edelholzausführung Fine wood trim
S464A
Skisack Ski bag
S473A
Armlehne vorne Armrest front
S494A
Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S500A
Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S522A
Xenon-Licht Xenon Light
S534A
Klimaautomatik Automatic air conditioning
S540A
Geschwindigkeitsregelung Cruise control
S672A
CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs
S676A
HiFi Lautsprechersystem HiFi speaker system
S853A
Sprachversion englisch Language version English
S863A
Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S877A
Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation
S879A
Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S962A
Entfall Kennzeichenträger vorne Deleted, licence plate support front
Code Information
S431A
Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S694A
Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer

Igazán komolyan csak egy pár hónapja kezdtem foglalkozni a témával, az utóbbi hetekben pedig el is mentem megnézni pár autónak is nehezen nevezhető romot. Nincsenek rá szavak, mennyire kiábrándító állapotok uralkodnak a magyar használtautó piacon. Annyi a kertek végéből (jellemzően Ausztriából) 1000 euróért behozott szemét, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Meg is néztem pár E46-ost, de legtöbb esetben még az érdemi párbeszéd előtt rövidre zártam a találkozást - annyira siralmasan szarok voltak - így nemhogy alkura, de sok esetben még tesztvezetésre sem került sor. Elkeseredésemben kipróbáltam egy tds E39-est, ami alapvetően jó bőrben volt, de lett volna pár komolyabb orvosolni való rajt (olajfolyás a turbónál, váltónál, hűtőcsere...). Az alku elől is élből elzárkóztak, így itt is megköszöntem a lehetőséget, és sok sikert kívántam a további értékesítéshez. A sors furcsa fintora, hogy az autó, amit végül megvettem végig ott volt az orrom előtt. Valamikor kora tavasszal hirdették, de akkor még nem voltam "tettre kész", aztán le is került az oldalról. Gondoltam eladták, aztán legnagyobb meglepetésemre ahogy az egyik ilyen roncsnéző körutat követően begurultunk a parkolóba, ott állt a gyönyörű Fjordgrau 528-as. Abban a pillanatban pedig kilépett a gazdája a lépcsőházból, amit egy gyors tesztkör, másnap pedig vásárlás követett. Az autó konkrétan egy 1998-as 528iA, azaz automata, és álmaim motorja az M52-es 2800ccm-es hathengeres hajtja.

Ma megvolt az eredetvizsga, és kiderült, hogy valódi BMW-t vettem, nem hamisítványt. Smile

A vezetőoldali külső tükör el volt folyva, tiszta fekete volt. Ezt ma kicseréltem egy utángyártott lapra, ami kicsit sajnos kisebb, és csak fűthető (nem elektrokróm), de legalább látni benne valamit. Megszívatott rendesen, telefonos segítséget kellett kérnem, hogy miként jön le a tükörlap. Azt hittem, hogy csak sima pattintós, mint a nálunk kapható autóké, de ezt egy komplett kis zárszerkezet tartja a helyén...
Ez a sors vár a jobbosra is a szimmetria jegyében, aztán ha sikerül találnom bontott elektrokróm lapot, akkor visszakerülnek azok (per pillanat fontosabbnak érzem, hogy lássak bennük).
Aztán cserére vár mindkét hátsó ablakemelő (le is vannak kötve), és a BH zár is, mert kezd lefogazni, s van hogy nem nyit/zár, csak kerreg. Szopatós melónak ígérkezik, főleg az emelők cseréje... Aztán ráfér a tank átmosása is, mert az előző tulaj elmondása szerint tankolás után van, hogy bedadog, ritkán pedig le is áll. Egyszer nálam is megállt, bár nem tudom mennyi kosz lehet egy benzines tankban, mindenesetre ártani nem fog, s akkor kap majd új üzemanyagszűrőt is. Aztán kell két új rendszámvilágítás is, mert el vannak foglalatostól korrodálódva, és annak a valóban minimális felületi rozsdának is szeretnék elébe menni, ami a bal küszöb végén bontogatja szárnyait.

Apropó ma meglepett az ablaktörlő is, ami akkor ott nem tűnt olyan viccesnek. Elvileg esőérzékelős a rendszer, és menet közben tekergetni kezdtem az intenzitás szabályzót a karon. Evvel annyit értem el, hogy egyet törölt még, aztán se kép, se hang, megszűnt létezni. Semmilyen állásban nem csinált semmit, meg kellett állnom, megállítani az autót, majd újraindítást követően megint működött, amíg újra meg nem piszkáltam a tekerőt... Nem tudom, a zselé lehet-e szar az üvegnél, kapcsoló, vagy valami komolyabb gond a komfortelektronikánál?

Aztán valami érezhetően koppan, és nyúlós az első futóműben, így mindenek előtt ott kell rendet tennünk, és a kerekekre is ráfér egy centrírozás.
Ja a légyzsáklámpa is világít, de ezen már meg sem lepődök...

Szóval unatkozni nem fogok... Very Happy

Mindezek ellenére patent a gép, nemrég lett a helyi márkaszervizben rendbe téve a motor, mert átégett a hengerfejtömítése. Aztán ha már szétszedték, Kacsóék Taszáron síkba húzták a hengerfejet, kapott új gyári vezérműlánc készletet, termosztátot, hűtőt, tömítéseket. Szóval remélem a motorhoz mostanában nem kell nyúlni.

Mégis ez életem eddigi legjobb autója, soha hozzáfoghatót nem vezettem még... Very Happy


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.05.26. 20:57   






Laleeboy írta:
Grat az utódhoz Kacsint

Jó választás, szép darabnak tűnik.

Csak úgy mint az elődje


Köszönöm!


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.05.26. 20:57   






Vasutas írta:
Akkor csere. 40-50e km ha jót akarsz neki. Kacsint


Még szép, hogy jót akarok neki... Very Happy Akkor ez is felkerül az esedékességi listára, és hamarosan az aktuális olajcsere alkalmával megejtjük.


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
Peet007
2014.05.26. 19:03   






Laleeboy írta:
Grat az utódhoz Kacsint

Jó választás, szép darabnak tűnik.

Csak úgy mint az elődje


Szép kocsi,és m52b28 mi kell mégVery Happy
Használd egészséggel,az e36 osra sem sajnáltad a pénzt,rendesen szervizelve volt,és kapott törődést Cool
Egy gyári extralistát bedobhatsz kiváncsi vok


Pest megye    843    2012.02.19. 11:58
Laleeboy
2014.05.26. 08:24   






Grat az utódhoz Kacsint

Jó választás, szép darabnak tűnik.

Csak úgy mint az elődje


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
Vasutas
2014.05.26. 06:14   






pinyti írta:
Vasutas írta:
Grat!
Keress nyugodtan, már van gyakorlatom egy két dologban... Kacsint
Sajna. Smile
Nem fogod megbánni a cserét.
És milyen a 36-hoz képest? Komfort, menetteljesítmény?
Majd a váltóról mesélek, van mit. Csörgess meg, ha lesz 10 perced. Szemcsis


Köszönöm!

E36-tal össze sem lehet hasonlítani, pedig állapotát tekintve egyelőre nincs olyan, mint a bordó. De valljuk be nem egy korszak szülöttei, és nem is egy kategória... Smile

Igen a váltóról olvastam nálad is a hátramenet gyengélkedését. Per pillanat nekem jónak tűnik az enyém, durván 50 000km-rel ezelőtt volt benne olaj cserélve. Mennyi amúgy az intervalluma? 100 ekm? A motor az meg mindig is álmaim motorja volt, egyszerűen oda vagyok érte... Very Happy

Akkor csere. 40-50e km ha jót akarsz neki. Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  4 / 5 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW 5-7 series - Projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére