POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
3 / 5 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW 5-7 series - Projektek  »   pinyti's Fjordgrau E39 528iA M52

pinyti
2014.10.15. 20:28   






Mióta tényleg egész olyan állapotnak örvend az autó, mint amilyennek azt én szeretem, csak egy apróság idegesített annyira, hogy mindenképp orvosolni akarjam azt: néha érezhető volt egy finom akadás a kormánykeréken 45 fokkal balra a középállástól. Mivel nem mindig, és nem is teljes fordulatonként ismétlődött a dolog (kormánykardán hibájának tipikus tünete), először a futómű, vagy rosszabb esetben a kormánymű hibájára gondoltam. A futóműben persze nem találtunk semmi problémát, a kormánymű cseréje pedig akkora meló, amihez most egyáltalán nem füllött a fogam (valamikor a távoli jövőben egy kartertömítés cserével együtt megcsinálnám, de egyelőre inkább használni szeretném már az autót). Aztán említettem a jelenséget egy ismerős szerelőnek, aki szintén egyből a kormánykardán cseréjét javasolta, mert találkozott már olyannal, ami nem minden fordulatnál akadt, csak néha, ha pont úgy feszült be. Gondoltam egy próbát megér, hisz a bontott nem drága, és kicserélni sem egy nagy kaland, így rendeltem egyet Kasza Mestertől.



Tegnap megjött, ma ki is cseréltem, s lekopogom úgy néz ki elmúlt az az apró akadás. Ugyanakkor hozzá tartozik a sztorihoz, hogy amikor lekötöttem a kormányműről, és már meg lehetett mozgatni a keresztet, az a legnagyobb meglepetésünkre egyáltalán nem szorult (az lenne a jellemző). Szerelő kollégám meg is akart győzni róla, hogy nincs ennek semmi baja, hagyjam nyugodtan a helyén a régit. Persze ha már vettem másikat ez teljességgel kizárt volt, s már csak amikor teljesen kivettem a régit, akkor éreztem rajta, hogy inkább lóg benne a kereszt, mint szorulna.



Valószínűleg ezt a lógást lehetett bizonyos pontokon érezni a kormánykeréken akadásként, amikor befeszült, majd hirtelen megugrott. Ha ilyen marad, és nem jön elő újra, akkor végre leírhatom, hogy most olyan az autó, amilyennek mindig is lennie kellett volna, s egy jó darabig most csak használni szeretném...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.10.04. 16:19   






Tulajdonképp kezdtem vele valamit, hisz a héten feltettem rájuk a már nyáron beszerzett Michelin Alpin Pilot téli garnitúrát. Bár november előtt abszolút nem volt tervben, hogy felkerüljenek az autóra (az új felniközepek sem jöttek még meg hozzájuk), de tegnap sikerült összeszednem egy 40-es lemezcsavart a bal első nyárigumival, így leggyorsabb megoldásként azóta a téli kerekein gurul az autó. Értelem szerűen már fent is maradnak, ezt a cirka egy hónap pluszt kibírják...




Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.09.28. 19:33   






Valamit majd csak kezdünk vele:




Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.09.27. 21:12   






Mióta nálam van az autó, elég érdekes hangok jöttek a szervószivattyú felől, melyet csak tetézett az, hogy a legutóbbi nagyszerviz alkalmával eszközölt tömítés és olajcserét követően egyszerűen nem tudott rendesen kilégtelenedni. Érezni lehetett, hogy sajnos már nem képes a normális működéshez szükséges nyomás előállítására, s hirtelen kormánymozdulatoknál sokszor izomból (már amennyire ez az esetemben kivitelezhető) bele kellett kapaszkodjak a kormányba, úgy felkeményedett.



A héten végleg betelt a pohár, vettem egy bontott szivattyút, és ma délelőtt nyugdíjaztam a régit (természetesen itt is új tömítés került a nyomócsőre). Maszatos meló, de jól hozzáférhető minden, így elég hamar végeztem - azóta ég és föld a kormányzás, s mintha egy másik autó lenne...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.09.19. 22:55   






A vásárlás óta problémás pontja volt az autónak az esőérzékelő, mely a szélvédőcsere óta vált igazán égetővé. Mikor megvettem az autót, csak egyszerű szakaszos törlésre volt képes. A hibakód alapján ki is derült, hogy egyáltalán nincs inicializálva az esőérzékelő, így kár várni, hogy az a szélvédőn elterülő esőcseppek mennyiségének megfelelően működjön. Az akkor még karcos szélvédővel nagy nehezen sikerült hozzátanítani az autóhoz, de feltehetően a millió karcnak köszönhetően elég rapszodikusan törölgetett. A BMW esőérzékelők ugyanis két részből állnak: van egy fix rész, mely hivatalosan az esőérzékelős szélvédőre van ragasztva (nincs is külön cikkszáma), és amolyan prizmaként működik, s van egy erre rápattanó elektronika. Elvileg ez utóbbi dolgozza fel a szélvédőre hulló esőcseppek általi fénytörést (ha jól tudom infravörös fény segítségével), s vezérli a törlést. A cserét követően kezdődött az igazi kálváriám, ugyanis az utángyártott szélvédőre teljességgel lehetetlen volt inicializálni a funkciót. Ekkor leszereltem, s szétbontottam a gyári esőérzékelő elektronikát, melynek dobozában meglepetésemre zörgött valami. Kicsit tovább bontva (ameddig roncsolás nélkül lehetett), egy a nyáklapról levált kis ellenállás hullott ki belőle.



Első szemmel látható hiba - rendeltem is egy újabb, már az 1.4-es software-t tartalmazó elektronikát az e-bayről, de sajnos nem történt előrelépés, mert így is állandóan az "inicializálás meghiúsult" felirattal örvendeztetett a diagnosztikai gép. Mérgemben elmentem a lakatoshoz, s egy szikével levágtam a prizmát a kupac tetején fekvő régi szélvédőmről. Alapos féktisztítós pucolás után (a régi zselé igencsak oda bír kötni) gyors próba - csak kézzel a szélvédőhöz nyomva a hóbelevancot - sikeres inicializálás. Nagy volt az öröm, mert meglett a hiba, már csak az nem volt teljesen tiszta, hogy miként fogom az utángyártott prizma helyére visszatenni a gyárit. Gondolkodtam alternatív megoldásokon (neten is találtam átlátszó RTV szilikonnal felragasztott szenzort), de tudom mennyire kényesek ezek a legapróbb légbuborékra is.



Hosszas keresgélés után végül rábukkantam egy kimondottan szélvédős oldalra, ahonnan célszerszámoktól kezdve komplett szélvédőkön át lehet rendelni öt darabos kiszerelésben típusspecifikus esőérzékelő zselét is. Rendeltem is egy csomag E39-hez valót, gondoltam úgyis jól jön ha több van, mert nem bíztam benne, hogy elsőre sikerül szépen és működőképesen felragasztanom. Nem is sikerült, olyannyira nem, hogy egyik levágás alkalmával három darabra repedt a prizma. Ekkor kicsit elborult az agyam, gyorsan összeraktam, és nem is foglalkoztam vele pár hétig. Aztán a napokban szétakadt az ablaktörlő rudazatom, így ismét az ablaktörlőkkel voltam kénytelen foglalkozni. Sajnos menthetetlenül szétkopott a régi, s ha már úgyis bontóznom kellett, kértem mellé egy darab kivágott szélvédőt is az esőérzékelővel (Kasza Mester szerintem hülyének is nézett, hogy miért vágatok szét egy jó üveget). Ma meg is érkezett a csomag, s inkább az egyszerűbbnek tűnő felével kezdtem - új módszert fejlesztve (szélvédő vágó dróttal) leműtöttem a prizmát a ma kapott szélvédő darabkáról. Erre helyeztem fel egy új zselét, majd hőlégfúvóval felmelegítve az egészet felnyomtam a szélvédőre. Már szemre is jónak tűnt, s végre inicializálnom is sikerült - nem utolsó sorban pedig még működik is:

http://youtu.be/38oYtUiYjog?list=UUAP2FGxZQsM_ex2zZk5uDyg

Ezt követően még kicseréltem az ablaktörlő relét egy gyári újra, mellyel remélhetőleg sikerül elejét venni a random leállásoknak is, melyek folyamán csak spriccelni lehet, újra törölni pedig csak az autót leállítva majd beindítva.



Holnap délelőtt bekerül a bontott rudazat is kompletten ahogy érkezett (motorral együtt), és akkor végre leírhatom, hogy már egészen olyan az autó, mint amilyennek azt én szeretem...

Update 2014.09.20.: Bent a rudazat, és megfelelően működik. Remélem ez mostanában nem fog szétakadni...




Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.09.18. 20:53   






365 000 km





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2014.10.15. 22:13 (1).

Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.09.15. 22:11   






A fűtés problémát úgy néz ki sikerült ma megoldanom. Tegnap az egész estét az E39 fűtés-hűtés-klíma panel működésének tanulmányozásával, valamint az előforduló hibákkal foglalkozó fórumok böngészésével töltöttem. Ekkor vált világossá, hogy bár sok helyen a kétzónás fűtéscsap szelepeit hozzák hibaforrásként, de ezek - ha a vezérlésükben nincs hiba - elvileg nem okozhatnak ilyen tüneteket. Alaphelyzetben ugyanis mindig nyitva vannak (elkerülendő, hogy hiba esetén a motoron maradjon az összes melegvíz), és csak alacsonyabb hőfokok beállítása esetén zárják el a fűtőradiátor megfelelő felét (a radiátor két víztérre van osztva, mely két bemenettel, és egy közös kimenettel rendelkezik). Végül egy E46-os BMW enyémhez megtévesztésig hasonló kálváriája adta a nyerő tippet - mivel a fűtéshez a keverőmotoroknak nincs köze, valamint a kétoldali fűtéscsap is jó, így nem lehet más, mint hogy nincs megfelelő áramlás a radiátor anyós oldali felén. Délután beparkoltam a mosóba, lekötöttem róla mindhárom csövet, és a sima "kerti" slagot (nem a magasnyomásút) csatlakoztatva a helyükre, mindkét irányban alaposan átmostam mindkét oldalt. Láthatóan alig tudott áramlani a víz a jobb oldalon, így ekkor már tudtam, jó nyomon járok. Az összerakást, és légtelenítést követően pedig végre dőlt a meleg a jobb oldali befúvókon is. Már csak abban bízom, hogy bírta a víznyomást, és nem kezd el folyatni eztán a radiátorom...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.09.14. 18:08   






Vasutas írta:
Neeeee! Nem hiszem el... Te is?! Shocked Confused Sad


Derengeni látszik valami kis fény az alagút végén! Very Happy Nem akarom elkiabálni, de lehet megoldhatók a dolgok az autó eladása nélkül is. Szorítok, hogy így legyen...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
Vasutas
2014.09.14. 18:04   






pinyti írta:
Mint ígértem a BMW-vel folytatom, ugyanis a múlt hétvégén megadta magát a bal tompított xenon izzóm. Természetesen párban cseréltem őket, így mindkét oldalra új 6000K-es D2S került. Aztán ha már ott matattam a motortérben, kibontottam az intenzív mosó tartályát is, mivel folyásnyomok voltak a pumpa tájékán. Ráfért a tisztogatás, és a pumpa is menthetetlennek bizonyult (el volt repedve hosszában), de ehelyett is kerítettem egy újat.


Aztán péntek este leengedtük róla az olajat, és megkezdtük a már vásárlás óta esedékes nagyszerviz végrehajtását. Került bele új olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertyák, a szervóhoz új tömítések, és hidraulika olaj, valamint mindkét hosszbordásszíjat és a bal toronycsapágyat is újra cseréltük (a kartertömítést inkább kihagytuk, valószínűleg a szervótól volt az a kis szivárgás).



Mivel nem volt rendes fűtés az anyósoldalon, és minden internetes fórumon a kétoldali fűtéscsapot nevezték meg hibaforrásként, így azt is kicseréltük egy bontottra, de sajnos ez nem oldotta meg a problémát. Ezalatt levettem az ütött-kopott ablaktörlőkarokat, és szépen lefújtam őket matt fekete festékkel. Most már ez sem lóg ki az összképből:



Gyakorlatilag két apró hibája maradt az autónak: az utángyártott szélvédő miatt az esőérzékelő jelenleg sajnos nem tanítható az autóra, így csak snassz szakaszos törlésre képes, valamint az anyósoldalon továbbra sincs olyan intenzív fűtés. S hogy miért írom le most ezeket?

Mert rajtam kívülálló okok miatt meg kell váljak tőle, így sajnos ELADÓ az autó...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/528/bmw_528i_automata_napfenyteto._rozsdamentes._fri-8259745

Neeeee! Nem hiszem el... Te is?! Shocked Confused Sad
Most nézem csak a hirdetést, ugyan ennyiért adtam el én is. Szemcsis



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2014.09.14. 18:08 (1).

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
pinyti
2014.09.14. 15:09   






Mint ígértem a BMW-vel folytatom, ugyanis a múlt hétvégén megadta magát a bal tompított xenon izzóm. Természetesen párban cseréltem őket, így mindkét oldalra új 6000K-es D2S került. Aztán ha már ott matattam a motortérben, kibontottam az intenzív mosó tartályát is, mivel folyásnyomok voltak a pumpa tájékán. Ráfért a tisztogatás, és a pumpa is menthetetlennek bizonyult (el volt repedve hosszában), de ehelyett is kerítettem egy újat.


Aztán péntek este leengedtük róla az olajat, és megkezdtük a már vásárlás óta esedékes nagyszerviz végrehajtását. Került bele új olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertyák, a szervóhoz új tömítések, és hidraulika olaj, valamint mindkét hosszbordásszíjat és a bal toronycsapágyat is újra cseréltük (a kartertömítést inkább kihagytuk, valószínűleg a szervótól volt az a kis szivárgás).



Mivel nem volt rendes fűtés az anyósoldalon, és minden internetes fórumon a kétoldali fűtéscsapot nevezték meg hibaforrásként, így azt is kicseréltük egy bontottra, de sajnos ez nem oldotta meg a problémát. Ezalatt levettem az ütött-kopott ablaktörlőkarokat, és szépen lefújtam őket matt fekete festékkel. Most már ez sem lóg ki az összképből:



Gyakorlatilag két apró hibája maradt az autónak: az utángyártott szélvédő miatt az esőérzékelő jelenleg sajnos nem tanítható az autóra, így csak snassz szakaszos törlésre képes, valamint az anyósoldalon továbbra sincs olyan intenzív fűtés...



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2014.09.14. 21:27 (1).

Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
wherdee16
2014.09.12. 09:04   






pinyti írta:
wherdee16 írta:
Szia! A rozsdafoltok javításánál csak 'ráködöltél' a javított részre? Mennyire üt el a színe a kocsi többi részétől?


Mivel most csináltam ilyet először, és tudom is, hogy hol nem lett tökéletes, emiatt én látom, de egy átlag bámészkodó nem veszi észre (elég nagy az E39, elég jól elnyeli, és a szín is egész jól lett kikeverve). Egy helyen sikerült csak elrontanom, persze hol máshol, mint a legszembetűnőbb helyen, a motorháztető jobb sarkánál, de ott is amiatt, mert beleégettem a polírpasztát a friss lakkba. Ezt utána már nem volt erőm újrakezdeni, így csak kicsiszoltam, és újra rálakkoztam, emiatt ott egy 2x2 centis foltban elég feltűnő. Nyilván lehetett volna ezt szebben is, sőt másodjára már nekem is jobban menne az egész művelet, de én legalább az összes apró pörsenést fémig csiszoltam, és rendesen aládolgoztam. Ezt egy festő akinek csak az számít, hogy gyorsan túllegyen rajta nem valószínű, hogy megcsinálta volna, persze biztosan vannak kivételek, de én anno a bordó E36-tal már megjártam...

Igen énis ezért gondolkozom rajta, hogy megcsinálom az enyém, mert mostanában már szinte mindegyik elemen van egy kis pörsenés ami nagyon zavar, és ha a nagykönyv szerint javíttatom akkor egy telifény kellene... Köszi a választ!


Budapest    331    2013.04.25. 18:04
pinyti
2014.09.11. 22:46   






wherdee16 írta:
Szia! A rozsdafoltok javításánál csak 'ráködöltél' a javított részre? Mennyire üt el a színe a kocsi többi részétől?


Mivel most csináltam ilyet először, és tudom is, hogy hol nem lett tökéletes, emiatt én látom, de egy átlag bámészkodó nem veszi észre (elég nagy az E39, elég jól elnyeli, és a szín is egész jól lett kikeverve). Egy helyen sikerült csak elrontanom, persze hol máshol, mint a legszembetűnőbb helyen, a motorháztető jobb sarkánál, de ott is amiatt, mert beleégettem a polírpasztát a friss lakkba. Ezt utána már nem volt erőm újrakezdeni, így csak kicsiszoltam, és újra rálakkoztam, emiatt ott egy 2x2 centis foltban elég feltűnő. Nyilván lehetett volna ezt szebben is, sőt másodjára már nekem is jobban menne az egész művelet, de én legalább az összes apró pörsenést fémig csiszoltam, és rendesen aládolgoztam. Ezt egy festő akinek csak az számít, hogy gyorsan túllegyen rajta nem valószínű, hogy megcsinálta volna, persze biztosan vannak kivételek, de én anno a bordó E36-tal már megjártam...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
wherdee16
2014.09.11. 20:42   






Szia! A rozsdafoltok javításánál csak 'ráködöltél' a javított részre? Mennyire üt el a színe a kocsi többi részétől?


Budapest    331    2013.04.25. 18:04
pinyti
2014.09.04. 21:06   






Rég nem írtam a BMW-ről, melynek oka, hogy még valamikor július elején lejárt a műszakija, és egészen mostanáig nem is vizsgáztattam le. Aki ismer biztos felhördül, hogy mégis miként sikerült ezt így alakítanom, de higgyétek el - némi kis csúszást leszámítva ugyan - minden a terv szerint alakult. Úgy gondoltam, a nyaralás előtt már nem vizsgáztatom le, csak hosszabbíttatok egy hetet, a cirka két hét alatt pedig el lesz a karosszériásnál az autót, hogy megcsiszolja a rozsdás részeket. Az indulás előtti hét szombatján - megkönnyítendő a lakatos dolgát - le is bontottam az alsó burkolatokat, az első lökhárítót, és a dobbetéteket. Ekkor jött a hideg zuhany a szó valódi, és átvitt értelmében is - sikerült puszta kézzel vizet fakasztanom a BMW jobb küszöbéből... Abban a pillanatban persze nem volt igazán őszinte a mosoly az arcomon, hisz innentől kezdve egy sokkal komolyabb problémával álltam szemben, mint amit egy kis csiszolgatással és festegetéssel megoldhattunk volna, de innen már nem volt visszaút. Aztán elmentünk nyaralni, s mire megjöttünk még nem volt kész az autó, mivel a lakatos is akkor volt szabadságon (beszoptunk?). Ettől persze nem estem depresszióba, hisz alapvetően ráért a dolog, csak szegény oldalbordának lett nehezebb, hisz alóla vettem ki a Puntót napi használatra. Apránként azért alakult az autó, ki lett hegesztve a szükséges helyen a küszöb, a jobb hátsó taposó, és a csomagtér ahol megmarta az akkumulátorból kifolyó sav. Közben jött a gondolat, hogy kicseréltetem a már baromi karcos gyári szélvédőt is egy új Pilkingtonra, így végre kerülhetett új keretgumi is a régi szétmállott vacak helyére. Eközben szereztem új ködlámpákat a lökhárítóba, kevertettem színt és lakkot melyeket spraybe töltettem, majd amikor visszakerült az autó elkezdtem megcsiszolni az összes gyanús rozsdafoltot és hólyagosodást.



Először a csomagtartóval végeztem, hogy minél előbb visszakerülhessen az akkumulátor, s újra mozgatható legyen az autó. Alapos csiszolás után Brunoxot, alapozót, rücsit, és színt is kapott, majd kerítettem egy pár új teleszkópot is a csomagtérfedélhez, amik végre ismét masszívan tartanak.



Ezt követően minden gyanús helyen Brunox, cinkes alapozó, kitt, csiszolás (1000-es vízpapír), szórókitt, csiszolás (2000-es vízpapír), majd festék és lakk következett. Magam is meglepődtem, mert jobban alakult a dolog, mint vártam, s a színt is sikerült elfogadható minőségben kikevertetnem.



Közben megjött a gépi polírpaszta, így még augusztus utolsó hetében végére értem a karosszéria valamint fényezést érintő munkálatok rám eső részének. Be kell látnom, hogy nem egy leányálom géppel polírozni (persze én is elvoltam gyengülve az akkor már lappangó arcüreggyulladásom miatt, mely sokáig észrevétlenül meghúzódott az ilyenkor elhatalmasodó allergiás tünetek hátterében). Mostanában nem fáradtam így el, nagyon sokat kivett belőlem a rázkódás, és olyan izomlázam is lett a legkülönfélébb helyeken, mintha átment volna rajtam egy úthenger... Aztán összeszereltem a jobb hátsó taposó javításához szétbontott belteret (anyósülés, valamint a hátsó ülőlap, nagyszőnyeg és a küszöbburkolatok), valamint a helyére került az első lökhárító is. Ez utóbbin kellett kicsit dolgozni (feltehetőleg ezt is az a szakbarbár javította, aki teljesen lezárta a jobb küszöböt), ugyanis a jobb oldalon anno egy fadarabbal volt kiékelve a műanyag tartónál. Állítottunk a tartón, és kicsit alakítottunk a lökhárítón, melynek köszönhetően egész elfogadhatóan áll mindennemű szerves anyaggal történő operálás nélkül is. Ha már lökhárító, végére jártam a fényszórómosó gyengélkedésének is. A balos spricni el volt repedve, és teljesen el is volt dugulva. Előbbit rámelegített zsugorcsővel, utóbbit gombostűvel javítottam, aztán majd kiderül, hogy bírja, de annál csak jobb lehet, mint amilyen volt. Szeptember elsején pedig végre valahára levizsgázott az autó, és kapott új rendszámot a régi helyett.



Ha még mindig az eredeti "G"-s lett volna meg (hisz ez valóban újkorától magyar autó), meg sem fordult volna a fejemben a csere, de az új szélvédő, és az első tábla állapota miatt ez tűnt a leggyorsabb megoldásnak. Aztán még aznap este visszakerült a fentebb már említett karosszériáshoz, aki egy alapos alvázvédelemmel feltette a pontot az i-re. Ezt követően már valóban csak apróságok voltak hátra, úgymint a benzinszűrő cseréje (ha már úgyis le volt bontva az alsó burkolat), valamint a dobbetétek és az alsó burkolatok visszaszerelése. ívégül egy alapos takarítás, és a még júliusban vásárolt használt, de hibátlan állapotú váltógomb, valamint az utángyártott fekete kézifékszoknya beszerelésével sikerült ismét élhetővé tennünk a belteret.



Heteken belül sort kerítünk a vásárlás óta halogatott nagy szervizre is, melyhez már rég elkezdtem gyűjtögetni a szükséges alkatrészeket, de erről majd a következő posztban fogok részletesebben beszámolni...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.07.21. 20:43   






Laleeboy írta:
OOOOOOOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPPSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS Sad


Bezony... Javítottunk már ennél rosszabbat is - a Puntónknak konkrétan nem is volt alja - de azt hittem, hogy ez lazább menet lesz. Még jó, hogy most nekiálltam, és nem vártam meg a telet, pedig az volt a terv, hogy meglátjuk hol kezdi még ki a só, aztán tavasszal javítjuk. Pedig akkor már jól szét kellett volna vagdosni szegényt... Sad


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.07.21. 20:36   






Pavlo írta:
Konkréten a kocsi oldalából folyt a víz? Csak úgy?


Nem, hanem a jobbos küszöbből. Meg nem olyan spontán feltört, hanem amikor kivettem az alsó borítást tartó patenteket. Valami hozzáértő lakatos teljesen lezárta, így a víz felülről befolyt, lefelé pedig nem tudott hol kijönni, így cirka két liter víz folyt ki belőle a patentok lukain keresztül. Nem erre számítottam (azt hittem elég lesz csak megcsiszolni, brunox, rücsi, festék, lakk), de pénteken úgyis elmegyünk Horvátországba a kabrióval, így ideje bőven van a lakatosnak rendbetenni...



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2014.07.21. 20:45 (1).

Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
Pavlo
2014.07.21. 09:11   






Konkréten a kocsi oldalából folyt a víz? Csak úgy?


Kapuvár    577    2011.10.21. 09:53
Laleeboy
2014.07.21. 08:37   






pinyti írta:
"Midőn víz fakadt a BMW küszöbből..."



Uraim, a helyzet szar, de nem reménytelen... Very Happy




OOOOOOOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPPSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS Sad


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3914    2005.07.19. 15:10
pinyti
2014.07.20. 11:05   






"Midőn víz fakadt a BMW küszöbből..."



Uraim, a helyzet szar, de nem reménytelen... Very Happy


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
Szabi
2014.07.15. 10:44   






pinyti írta:
Vettem egy bontott - az autóhoz tökéletesen passzoló - kellőképpen patinás kormányt a régi nyúlós, bóvli módon újrabőrözött helyére. Eredetileg a régit akartam újrabőröztetni, de azon már szinte teljesen körbeforgott a habszivacs, így soha nem lett volna olyan masszív, mint az új.



Arról nem is beszélve, hogy pont annyiba került, mint egy bőrözés...


tényleg ez nagyon passzol bele, jó összhangban van így a belső, ami szerintem eszméletlenül jó az e39-ekben. szeretem az e36okat, de egy e39-be beleülve máris nyugalom tölt el, nagyon kényelmesek, kiváló utazóautók. pláne egy ilyesmi motorral Smile


Pfaffenhofen an der Glonn    480    2006.06.14. 14:30
pinyti
2014.07.11. 22:20   






Vasutas írta:
Tökéletes választás ehhez a fabetétes kárpitozáshoz, ebben az én fajta M-es kormányom, vagy a Sport kormány nem is adná...
Elektromosan behajló a külső tükröd?? Szemcsis


Köszönöm! Very Happy

Igen, vellanyosan behajthatók.


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
Vasutas
2014.07.11. 08:57   






pinyti írta:
Vettem egy bontott - az autóhoz tökéletesen passzoló - kellőképpen patinás kormányt a régi nyúlós, bóvli módon újrabőrözött helyére. Eredetileg a régit akartam újrabőröztetni, de azon már szinte teljesen körbeforgott a habszivacs, így soha nem lett volna olyan masszív, mint az új.



Arról nem is beszélve, hogy pont annyiba került, mint egy bőrözés...

Tökéletes választás ehhez a fabetétes kárpitozáshoz, ebben az én fajta M-es kormányom, vagy a Sport kormány nem is adná...
Elektromosan behajló a külső tükröd?? Szemcsis


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
pinyti
2014.07.10. 21:51   






Vettem egy bontott - az autóhoz tökéletesen passzoló - kellőképpen patinás kormányt a régi nyúlós, bóvli módon újrabőrözött helyére. Eredetileg a régit akartam újrabőröztetni, de azon már szinte teljesen körbeforgott a habszivacs, így soha nem lett volna olyan masszív, mint az új.



Arról nem is beszélve, hogy pont annyiba került, mint egy bőrözés...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.07.04. 21:38   






Ma délután akadt egy kis szabadidőnk, és a végére jártunk, hogy miért nincs kézifék az autón. Persze nem mintha annyira kéne egy automata váltós autóra, de hétfőn műszaki vizsga, nehogy már pont a saját autóm ne legyen megfelelő...



Szerencsére nem volt semmi komoly gond, alkatrészre sem volt szükség a javításhoz, mindösszesen csak meg kellett járatni az évek hosszú során összerohadt mechanikát. Érdemi lassulást ugyan továbbra sem lehet produkálni vele, de elnevezésének megfelelően képes rögzíteni az autót.


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
pinyti
2014.07.02. 23:33   






Észrevettem, hogy pár napja nem úgy indult az autó, ahogy szokott. Ma rá is tettem a gépet, s meglepetésemre most vezérműtengely jeladó hibáját hozta a program.



Vettem egy a már cserélt főtengely jeladóval megegyező márkájút, s délután be is pattintottam a helyére. Most újra fél fordulat után indul a motor, s bár lehet placebo, de mintha pár eltévedt csődör is hazatért volna a ménesbe...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  3 / 5 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW 5-7 series - Projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére