POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
4 / 7 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   E36 328i SMG Turbo

kögö
2014.04.22. 21:20   






csajty írta:
kögö írta:
csajty írta:
KTM525 írta:
SID írta:
KTM525 írta:

De azt már letisztáztuk, hogy a nagyobb tömeg miatt egyenes arányban nő a mozgási energia, így ebben az összefüggésben a tömeg elhanyagolható. Viszont ha nagyobb tömeget akarunk lelassítani ugyanannyi idő alatt ugyanolyan fékkel, akkor meg kell növelni a fékerőt---->megnő a hőterhelés---->felforrósodik a tárcsa, betét olaj stb---->romlik a hatásfok----->még jobban kéne nyomni a pedált de azt már a szegény ember nem fogja bírni ezért inkább mégiscsak tesz rá egy nagyobb fékrendszert...
(de a tévedés jogát fenntartom)


Ugye az optimális eset az - mint ahogy írtad is -, hogy ha a kerék még éppen nem csúszik meg, szinte csúszva gördül. Ekkor a legnagyobb a lassulás. Na most egy-egy alkalommal ha nagyot kell fékezni, akkor az ehhez szükséges fékerő rendelkezésre áll mindig, több személlyel is, bár a pedált nagyobb erővel kell nyomni.
Ha nyomsz egymás után 3 "satut" 4 személlyel és három zsák cementtel a csomagtartóban 200-ról, akkor már valóban előállhat az a körülmény, hogy akármennyire tiprod a pedált, a csúszáshatárt nem tudod elérni. Ez a versenypályás használat tipikus esete, ez esetben tényleg indokolt a fék tuningolása.
Viszont egyrészt, aki így vezet közúton az rohadjon meg, másrészt nagyon könnyen előfordulhat, hogy a fejlesztéssel ugyan megelőzöd a versenypályás használat közbeni elmelegedést, viszont az egyszeri, utcai körülmények között szükséges vészvészfékezés esetén nő a fékút (bentebb fogó pedál, kevésbé határozott nyomáspont, eltolt balansz stb.).

Na, lassan visszakanyarodunk az eredeti témához. Saját tapasztalatom szerint hidegen viszonylag jól fognak ezek a 285-ös gyári tárcsák, csak hamar elhevülnek (de tán speer Zsolti is azt írta, hogy ez típusbetegség e36-on) Ennek kiküszöbölésére gondoltam e46 330 féknyergeket (mivel ehhez nem kell még külön konzol) 325-ös tárcsával. A nagyobb felület miatt később fog elhevülni a tárcsa/betét, + nagyobb átmérő---->nagyobb kerületi sebesség--->nagyobb légáramlat--->jobb hűtést eredményez.
Ehhez tennék még egy M3 főfékhengert, hogy a nyomáspont se essen beljebb. Esetleg még a gyáritól egy jobb minőségű tárcsát/betétet ami jobban bírja a meleget. Ebben esetleg tapasztalat, hogy kinek mi vált be ami még közúton is elmegy?
Szerintem egy ilyen átalakítással nem rontom a közutas részt (inkább javítom), de pályán meg egyértelműen jobb lesz.


na ez a hozzáállás. alexbmwm3 topicját olvasgasd el Smile neki professzionális (közúton még épp használható tárcsák és betétek vannak, verseny fékfolyadékkal) a nagyobb fék nem azért szükséges, hogy előbb meg tudj állni, hanem, negyedjére is meg tudj állni.

vészfékezésre tökéletes a gyári 286mm-es tárcsa, ha rövidebb fékutat szeretnétek, vegyetek a kocsira semi slicket Kacsint ugye az befolyásolja a tapadási, csúszási súrlódás értékét. nomeg cseréljetek 2 évente fékfolyadékot, mert felvizesedik és felforr könnyen.
szóval körbe 330d fék, azaz 4 db tartókonzolt kell tervezni és gyártatni, +m3 főfékhenger és uccu neki. nem hangzik rosszul így leírva, de min 1-2 nap folyamatos buherálás és érzésre (ha a bontott tárcsákat megtartod, felszabályoztatod és betéteket veszel bele) 70-80k biztos megvan. Cool Cool


A 330 fékhez pont nem kell semmilyen konzol. Egy az egyben cuppan rá. (én is azzal járok) Kacsint


e36 csonkálványra felmegy az e46 330d fékje mindenféle átalakítás nékül? Very Happy csak be kell kötni a hidraulikus részeket, és uccu neki?
kézifékkel mi a helyzet?


A féknyergek felmennek egy az egyben. A kézifékkel van egy kis mókolás, mert az E36-é 160-as, a 46-é 180-as. Vagy megperselyezed a tárcsát, mint én, vagy felhegeszted a pofákat, mint Vasutas. Egyik sem nagy mutatvány.


http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfotos/topic.asp?TOPIC_ID=20139

Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
csajty
2014.04.22. 21:13   






kögö írta:
csajty írta:
KTM525 írta:
SID írta:
KTM525 írta:

De azt már letisztáztuk, hogy a nagyobb tömeg miatt egyenes arányban nő a mozgási energia, így ebben az összefüggésben a tömeg elhanyagolható. Viszont ha nagyobb tömeget akarunk lelassítani ugyanannyi idő alatt ugyanolyan fékkel, akkor meg kell növelni a fékerőt---->megnő a hőterhelés---->felforrósodik a tárcsa, betét olaj stb---->romlik a hatásfok----->még jobban kéne nyomni a pedált de azt már a szegény ember nem fogja bírni ezért inkább mégiscsak tesz rá egy nagyobb fékrendszert...
(de a tévedés jogát fenntartom)


Ugye az optimális eset az - mint ahogy írtad is -, hogy ha a kerék még éppen nem csúszik meg, szinte csúszva gördül. Ekkor a legnagyobb a lassulás. Na most egy-egy alkalommal ha nagyot kell fékezni, akkor az ehhez szükséges fékerő rendelkezésre áll mindig, több személlyel is, bár a pedált nagyobb erővel kell nyomni.
Ha nyomsz egymás után 3 "satut" 4 személlyel és három zsák cementtel a csomagtartóban 200-ról, akkor már valóban előállhat az a körülmény, hogy akármennyire tiprod a pedált, a csúszáshatárt nem tudod elérni. Ez a versenypályás használat tipikus esete, ez esetben tényleg indokolt a fék tuningolása.
Viszont egyrészt, aki így vezet közúton az rohadjon meg, másrészt nagyon könnyen előfordulhat, hogy a fejlesztéssel ugyan megelőzöd a versenypályás használat közbeni elmelegedést, viszont az egyszeri, utcai körülmények között szükséges vészvészfékezés esetén nő a fékút (bentebb fogó pedál, kevésbé határozott nyomáspont, eltolt balansz stb.).

Na, lassan visszakanyarodunk az eredeti témához. Saját tapasztalatom szerint hidegen viszonylag jól fognak ezek a 285-ös gyári tárcsák, csak hamar elhevülnek (de tán speer Zsolti is azt írta, hogy ez típusbetegség e36-on) Ennek kiküszöbölésére gondoltam e46 330 féknyergeket (mivel ehhez nem kell még külön konzol) 325-ös tárcsával. A nagyobb felület miatt később fog elhevülni a tárcsa/betét, + nagyobb átmérő---->nagyobb kerületi sebesség--->nagyobb légáramlat--->jobb hűtést eredményez.
Ehhez tennék még egy M3 főfékhengert, hogy a nyomáspont se essen beljebb. Esetleg még a gyáritól egy jobb minőségű tárcsát/betétet ami jobban bírja a meleget. Ebben esetleg tapasztalat, hogy kinek mi vált be ami még közúton is elmegy?
Szerintem egy ilyen átalakítással nem rontom a közutas részt (inkább javítom), de pályán meg egyértelműen jobb lesz.


na ez a hozzáállás. alexbmwm3 topicját olvasgasd el Smile neki professzionális (közúton még épp használható tárcsák és betétek vannak, verseny fékfolyadékkal) a nagyobb fék nem azért szükséges, hogy előbb meg tudj állni, hanem, negyedjére is meg tudj állni.

vészfékezésre tökéletes a gyári 286mm-es tárcsa, ha rövidebb fékutat szeretnétek, vegyetek a kocsira semi slicket Kacsint ugye az befolyásolja a tapadási, csúszási súrlódás értékét. nomeg cseréljetek 2 évente fékfolyadékot, mert felvizesedik és felforr könnyen.
szóval körbe 330d fék, azaz 4 db tartókonzolt kell tervezni és gyártatni, +m3 főfékhenger és uccu neki. nem hangzik rosszul így leírva, de min 1-2 nap folyamatos buherálás és érzésre (ha a bontott tárcsákat megtartod, felszabályoztatod és betéteket veszel bele) 70-80k biztos megvan. Cool Cool


A 330 fékhez pont nem kell semmilyen konzol. Egy az egyben cuppan rá. (én is azzal járok) Kacsint


e36 csonkálványra felmegy az e46 330d fékje mindenféle átalakítás nékül? Very Happy csak be kell kötni a hidraulikus részeket, és uccu neki?
kézifékkel mi a helyzet?


Budapest    297    2012.03.17. 16:30
kögö
2014.04.22. 21:06   






csajty írta:
KTM525 írta:
SID írta:
KTM525 írta:

De azt már letisztáztuk, hogy a nagyobb tömeg miatt egyenes arányban nő a mozgási energia, így ebben az összefüggésben a tömeg elhanyagolható. Viszont ha nagyobb tömeget akarunk lelassítani ugyanannyi idő alatt ugyanolyan fékkel, akkor meg kell növelni a fékerőt---->megnő a hőterhelés---->felforrósodik a tárcsa, betét olaj stb---->romlik a hatásfok----->még jobban kéne nyomni a pedált de azt már a szegény ember nem fogja bírni ezért inkább mégiscsak tesz rá egy nagyobb fékrendszert...
(de a tévedés jogát fenntartom)


Ugye az optimális eset az - mint ahogy írtad is -, hogy ha a kerék még éppen nem csúszik meg, szinte csúszva gördül. Ekkor a legnagyobb a lassulás. Na most egy-egy alkalommal ha nagyot kell fékezni, akkor az ehhez szükséges fékerő rendelkezésre áll mindig, több személlyel is, bár a pedált nagyobb erővel kell nyomni.
Ha nyomsz egymás után 3 "satut" 4 személlyel és három zsák cementtel a csomagtartóban 200-ról, akkor már valóban előállhat az a körülmény, hogy akármennyire tiprod a pedált, a csúszáshatárt nem tudod elérni. Ez a versenypályás használat tipikus esete, ez esetben tényleg indokolt a fék tuningolása.
Viszont egyrészt, aki így vezet közúton az rohadjon meg, másrészt nagyon könnyen előfordulhat, hogy a fejlesztéssel ugyan megelőzöd a versenypályás használat közbeni elmelegedést, viszont az egyszeri, utcai körülmények között szükséges vészvészfékezés esetén nő a fékút (bentebb fogó pedál, kevésbé határozott nyomáspont, eltolt balansz stb.).

Na, lassan visszakanyarodunk az eredeti témához. Saját tapasztalatom szerint hidegen viszonylag jól fognak ezek a 285-ös gyári tárcsák, csak hamar elhevülnek (de tán speer Zsolti is azt írta, hogy ez típusbetegség e36-on) Ennek kiküszöbölésére gondoltam e46 330 féknyergeket (mivel ehhez nem kell még külön konzol) 325-ös tárcsával. A nagyobb felület miatt később fog elhevülni a tárcsa/betét, + nagyobb átmérő---->nagyobb kerületi sebesség--->nagyobb légáramlat--->jobb hűtést eredményez.
Ehhez tennék még egy M3 főfékhengert, hogy a nyomáspont se essen beljebb. Esetleg még a gyáritól egy jobb minőségű tárcsát/betétet ami jobban bírja a meleget. Ebben esetleg tapasztalat, hogy kinek mi vált be ami még közúton is elmegy?
Szerintem egy ilyen átalakítással nem rontom a közutas részt (inkább javítom), de pályán meg egyértelműen jobb lesz.


na ez a hozzáállás. alexbmwm3 topicját olvasgasd el Smile neki professzionális (közúton még épp használható tárcsák és betétek vannak, verseny fékfolyadékkal) a nagyobb fék nem azért szükséges, hogy előbb meg tudj állni, hanem, negyedjére is meg tudj állni.

vészfékezésre tökéletes a gyári 286mm-es tárcsa, ha rövidebb fékutat szeretnétek, vegyetek a kocsira semi slicket Kacsint ugye az befolyásolja a tapadási, csúszási súrlódás értékét. nomeg cseréljetek 2 évente fékfolyadékot, mert felvizesedik és felforr könnyen.
szóval körbe 330d fék, azaz 4 db tartókonzolt kell tervezni és gyártatni, +m3 főfékhenger és uccu neki. nem hangzik rosszul így leírva, de min 1-2 nap folyamatos buherálás és érzésre (ha a bontott tárcsákat megtartod, felszabályoztatod és betéteket veszel bele) 70-80k biztos megvan. Cool Cool


A 330 fékhez pont nem kell semmilyen konzol. Egy az egyben cuppan rá. (én is azzal járok) Kacsint


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
kiinacp
2014.04.22. 21:06   






kögö írta:
Még az lemaradt a fék témához, hogy az E36 M3 fék szerintem semmivel sem tud többet, semmiben sem másabb az E46 330 fékjeinél, kivéve a nyereg felfogatását. Szemcsis

Az E36 3.0 M3-nak még a főfékhengere is ugyanaz, mint a többié. A 3.2 M3-é már nagyobb dugattyúval van, viszont minden más méret maradt. Ez is érdekes. Sad


Nah pont ezen filozofálgatok, melyik lehet a faszányosabb? A 3.2m3 mégiscsak egy sportautó volt, de minden külföldi fórumon kárognak a gyári fékjeire (lehet van ingzsebbe nagyfékre). A 330 fékeket, pedig 10 évvel későbbi mércével álmodták meg 200kg-val nagyobb önsúlyú autók megállítására, az első betétek tudtommal meg is egyeznek a két rendszernél.
A 3.2 m3 javára írandó a vastagsága és a belső hűtése, azaz a kiképzésből adódóan beszívja a levegőt, így talán jobb a hűtése. az egyensúly asszem 67-33, nagy hátránya a beruházási, kissé magasabb fenntartási költség.
A 330 javára írandó (melegedés szempontjából) a féktárcsa másfélszeres tömege, és a nagyobb hátsófék, egyensúly 60-40
Mondja már meg valaki olyan akinek volt már fenn mindkettő és fingatta rendesen melyik a jobb, van-e szignifikáns különbség a kettő között?


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
SID
2014.04.22. 21:03   






kiinacp írta:
...de nem szentírás a cikk, hanem inkább hatásvadász kissé.


A képként linkelt cikk végén lévő szerző így olvasva, látatlanba számomra kompetens a témában, ha már neki sem lehet hinni, akkor kinek?!


   2623    2011.08.29. 13:58
csajty
2014.04.22. 20:58   






KTM525 írta:
SID írta:
KTM525 írta:

De azt már letisztáztuk, hogy a nagyobb tömeg miatt egyenes arányban nő a mozgási energia, így ebben az összefüggésben a tömeg elhanyagolható. Viszont ha nagyobb tömeget akarunk lelassítani ugyanannyi idő alatt ugyanolyan fékkel, akkor meg kell növelni a fékerőt---->megnő a hőterhelés---->felforrósodik a tárcsa, betét olaj stb---->romlik a hatásfok----->még jobban kéne nyomni a pedált de azt már a szegény ember nem fogja bírni ezért inkább mégiscsak tesz rá egy nagyobb fékrendszert...
(de a tévedés jogát fenntartom)


Ugye az optimális eset az - mint ahogy írtad is -, hogy ha a kerék még éppen nem csúszik meg, szinte csúszva gördül. Ekkor a legnagyobb a lassulás. Na most egy-egy alkalommal ha nagyot kell fékezni, akkor az ehhez szükséges fékerő rendelkezésre áll mindig, több személlyel is, bár a pedált nagyobb erővel kell nyomni.
Ha nyomsz egymás után 3 "satut" 4 személlyel és három zsák cementtel a csomagtartóban 200-ról, akkor már valóban előállhat az a körülmény, hogy akármennyire tiprod a pedált, a csúszáshatárt nem tudod elérni. Ez a versenypályás használat tipikus esete, ez esetben tényleg indokolt a fék tuningolása.
Viszont egyrészt, aki így vezet közúton az rohadjon meg, másrészt nagyon könnyen előfordulhat, hogy a fejlesztéssel ugyan megelőzöd a versenypályás használat közbeni elmelegedést, viszont az egyszeri, utcai körülmények között szükséges vészvészfékezés esetén nő a fékút (bentebb fogó pedál, kevésbé határozott nyomáspont, eltolt balansz stb.).

Na, lassan visszakanyarodunk az eredeti témához. Saját tapasztalatom szerint hidegen viszonylag jól fognak ezek a 285-ös gyári tárcsák, csak hamar elhevülnek (de tán speer Zsolti is azt írta, hogy ez típusbetegség e36-on) Ennek kiküszöbölésére gondoltam e46 330 féknyergeket (mivel ehhez nem kell még külön konzol) 325-ös tárcsával. A nagyobb felület miatt később fog elhevülni a tárcsa/betét, + nagyobb átmérő---->nagyobb kerületi sebesség--->nagyobb légáramlat--->jobb hűtést eredményez.
Ehhez tennék még egy M3 főfékhengert, hogy a nyomáspont se essen beljebb. Esetleg még a gyáritól egy jobb minőségű tárcsát/betétet ami jobban bírja a meleget. Ebben esetleg tapasztalat, hogy kinek mi vált be ami még közúton is elmegy?
Szerintem egy ilyen átalakítással nem rontom a közutas részt (inkább javítom), de pályán meg egyértelműen jobb lesz.


na ez a hozzáállás. alexbmwm3 topicját olvasgasd el Smile neki professzionális (közúton még épp használható tárcsák és betétek vannak, verseny fékfolyadékkal) a nagyobb fék nem azért szükséges, hogy előbb meg tudj állni, hanem, negyedjére is meg tudj állni.

vészfékezésre tökéletes a gyári 286mm-es tárcsa, ha rövidebb fékutat szeretnétek, vegyetek a kocsira semi slicket Kacsint ugye az befolyásolja a tapadási, csúszási súrlódás értékét. nomeg cseréljetek 2 évente fékfolyadékot, mert felvizesedik és felforr könnyen.
szóval körbe 330d fék, azaz 4 db tartókonzolt kell tervezni és gyártatni, +m3 főfékhenger és uccu neki. nem hangzik rosszul így leírva, de min 1-2 nap folyamatos buherálás és érzésre (ha a bontott tárcsákat megtartod, felszabályoztatod és betéteket veszel bele) 70-80k biztos megvan. Cool Cool


Budapest    297    2012.03.17. 16:30
kiinacp
2014.04.22. 20:52   






SID írta:
KTM525 írta:

Esetleg még a gyáritól egy jobb minőségű tárcsát/betétet ami jobban bírja a meleget.


Na ez az, ez a helyes út, szerintem ez sokkal biztosabb, mint féket konzolozni, főfékhengerrel variálni, tákolni össze vissza. Keresni kell egy olyan tárcsa+betét PÁROST, ami ugyan olyan jól fog még 6-700 °C-nál is, mint hidegen. Esetleg 3,2 M3 nyergek, főfékhenger (és csonkállvány), ezek legalább egymáshoz lettek méretezve és ugyan olyan autóról jönnek, mint ami van most neked (a balansz sem változik), nem növeled a rugózatlan tömeget fölöslegesen, elfér 15-ös kerék (jó minőségű, ÚJ téligumi garnitúra ára sokkal barátibb). Ja, és persze nagyon jó gumik, mert szart nem ér az egész, ha tíz éves nankangokkal járkál az ember.

Hogy melyik tárcsa és betét páros a tuti azt nem tudom sajnos, nekem a gyári is bőven megfelel.

Zsolti elhiszem, hogy kevesli a gyári fékeket, az ő autója ki tudja hány kiló meg sokszáz lóerő (ha turbósítasz, akkor gondolom a tied is előbb-utóbb hasonló lesz). Meg kell nézni, hogy hasonló tömegű és erejű gyári autók mivel vannak szerelve Szemcsis.

Egyébként sokan azért tartják szerintem kevésnek a gyári e36 fékeket, mert taposni kell, ha lassulni akarsz. Tény, hogy nem túl harapós meg nem egy agyonszervózott francia fosadék, de azért ha van lábad akkor nem fogsz a száguldó autóban rekedni.

Ha még nem láttad volna:

http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF1.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF2.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF3.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF4.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF5.jpg


http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/background_part1.htm


Pont múlt hétvégén kerestem ki, olvastam el részben és mentettem könyvjelzőbe ezeket a cikkeket, mindent nem értettem belőle, de úgy érzem egy jó részét igen. Szeretném megköszönni a linkeket! A lényege az, hogy nagyon fontos megtalálni mindenben az egyensúlyt, de van sok része ami nem feltétlen állja meg a helyét úgy vélem, és még egyszer mondom, nem vitatkozni szeretnék, de nem szentírás a cikk, hanem inkább hatásvadász kissé. Kb. az a lényege, hogy minden ami nem gyári az szar, elmondja hogy nem jó a nagy féktárcsa mert a rugózatlan tömeg - de könyörgöm ki a faszomat érdekel amikor amúgy is malomkerékkel járunk? - de persze azért mégiscsak jó mert nehezebben melegszik meg és itt vége a mondatnak Very Happy. Utána leszólja a lyuggatott tárcsát, hogy mer minek, a modern betétek amúgy sem termelnek gázokat. Szóval lehet tanulni sokat, de azért itt is szűrni kell az infót.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
kögö
2014.04.22. 20:08   






Még az lemaradt a fék témához, hogy az E36 M3 fék szerintem semmivel sem tud többet, semmiben sem másabb az E46 330 fékjeinél, kivéve a nyereg felfogatását. Szemcsis

Az E36 3.0 M3-nak még a főfékhengere is ugyanaz, mint a többié. A 3.2 M3-é már nagyobb dugattyúval van, viszont minden más méret maradt. Ez is érdekes. Sad


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
kögö
2014.04.22. 20:05   






SID írta:
KTM525 írta:

Esetleg még a gyáritól egy jobb minőségű tárcsát/betétet ami jobban bírja a meleget.


Na ez az, ez a helyes út, szerintem ez sokkal biztosabb, mint féket konzolozni, főfékhengerrel variálni, tákolni össze vissza. Keresni kell egy olyan tárcsa+betét PÁROST, ami ugyan olyan jól fog még 6-700 °C-nál is, mint hidegen. Esetleg 3,2 M3 nyergek, főfékhenger (és csonkállvány), ezek legalább egymáshoz lettek méretezve és ugyan olyan autóról jönnek, mint ami van most neked (a balansz sem változik), nem növeled a rugózatlan tömeget fölöslegesen, elfér 15-ös kerék (jó minőségű, ÚJ téligumi garnitúra ára sokkal barátibb). Ja, és persze nagyon jó gumik, mert szart nem ér az egész, ha tíz éves nankangokkal járkál az ember.

Hogy melyik tárcsa és betét páros a tuti azt nem tudom sajnos, nekem a gyári is bőven megfelel.

Zsolti elhiszem, hogy kevesli a gyári fékeket, az ő autója ki tudja hány kiló meg sokszáz lóerő (ha turbósítasz, akkor gondolom a tied is előbb-utóbb hasonló lesz). Meg kell nézni, hogy hasonló tömegű és erejű gyári autók mivel vannak szerelve Szemcsis.

Egyébként sokan azért tartják szerintem kevésnek a gyári e36 fékeket, mert taposni kell, ha lassulni akarsz. Tény, hogy nem túl harapós meg nem egy agyonszervózott francia fosadék, de azért ha van lábad akkor nem fogsz a száguldó autóban rekedni.

Ha még nem láttad volna:

http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF1.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF2.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF3.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF4.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF5.jpg


http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/background_part1.htm


Egy:

SID, nem azért kevés a gyári fék mert nagyon kell taposni, ha meg akarsz állni, hanem mert egy fos. Tapasztalat, hogy egy satu 200-ról és utána nincs féked.

Kettő:

Amikor azt irtam, hogy elméleti számolásnál tényleg kiesik a tömeg, viszont a valóságban számit, akkor nem akartam kifejteni az álláspontomat, de még mindig lenne egy-két ötletem. Szeretem nézni/hallgatni az olyan vitákat, amikor tanult emberek próbálják meggyőzni egymást.

Három:

Konrád, az sem baj, ha busszal jössz, ez nem arról szólna, hanem egy haveri bandázásról. SID, nekem jó a szombat délután is, csak akkor nem éjszakába nyúlóan.


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
SID
2014.04.22. 19:05   






KTM525 írta:

Esetleg még a gyáritól egy jobb minőségű tárcsát/betétet ami jobban bírja a meleget.


Na ez az, ez a helyes út, szerintem ez sokkal biztosabb, mint féket konzolozni, főfékhengerrel variálni, tákolni össze vissza. Keresni kell egy olyan tárcsa+betét PÁROST, ami ugyan olyan jól fog még 6-700 °C-nál is, mint hidegen. Esetleg 3,2 M3 nyergek, főfékhenger (és csonkállvány), ezek legalább egymáshoz lettek méretezve és ugyan olyan autóról jönnek, mint ami van most neked (a balansz sem változik), nem növeled a rugózatlan tömeget fölöslegesen, elfér 15-ös kerék (jó minőségű, ÚJ téligumi garnitúra ára sokkal barátibb). Ja, és persze nagyon jó gumik, mert szart nem ér az egész, ha tíz éves nankangokkal járkál az ember.

Hogy melyik tárcsa és betét páros a tuti azt nem tudom sajnos, nekem a gyári is bőven megfelel.

Zsolti elhiszem, hogy kevesli a gyári fékeket, az ő autója ki tudja hány kiló meg sokszáz lóerő (ha turbósítasz, akkor gondolom a tied is előbb-utóbb hasonló lesz). Meg kell nézni, hogy hasonló tömegű és erejű gyári autók mivel vannak szerelve Szemcsis.

Egyébként sokan azért tartják szerintem kevésnek a gyári e36 fékeket, mert taposni kell, ha lassulni akarsz. Tény, hogy nem túl harapós meg nem egy agyonszervózott francia fosadék, de azért ha van lábad akkor nem fogsz a száguldó autóban rekedni.

Ha még nem láttad volna:

http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF1.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF2.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF3.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF4.jpg
http://www.myturbodiesel.com/images/misc/brake/PF5.jpg


http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/background_part1.htm


   2623    2011.08.29. 13:58
KTM525
2014.04.22. 16:53   






SID írta:
KTM525 írta:

De azt már letisztáztuk, hogy a nagyobb tömeg miatt egyenes arányban nő a mozgási energia, így ebben az összefüggésben a tömeg elhanyagolható. Viszont ha nagyobb tömeget akarunk lelassítani ugyanannyi idő alatt ugyanolyan fékkel, akkor meg kell növelni a fékerőt---->megnő a hőterhelés---->felforrósodik a tárcsa, betét olaj stb---->romlik a hatásfok----->még jobban kéne nyomni a pedált de azt már a szegény ember nem fogja bírni ezért inkább mégiscsak tesz rá egy nagyobb fékrendszert...
(de a tévedés jogát fenntartom)


Ugye az optimális eset az - mint ahogy írtad is -, hogy ha a kerék még éppen nem csúszik meg, szinte csúszva gördül. Ekkor a legnagyobb a lassulás. Na most egy-egy alkalommal ha nagyot kell fékezni, akkor az ehhez szükséges fékerő rendelkezésre áll mindig, több személlyel is, bár a pedált nagyobb erővel kell nyomni.
Ha nyomsz egymás után 3 "satut" 4 személlyel és három zsák cementtel a csomagtartóban 200-ról, akkor már valóban előállhat az a körülmény, hogy akármennyire tiprod a pedált, a csúszáshatárt nem tudod elérni. Ez a versenypályás használat tipikus esete, ez esetben tényleg indokolt a fék tuningolása.
Viszont egyrészt, aki így vezet közúton az rohadjon meg, másrészt nagyon könnyen előfordulhat, hogy a fejlesztéssel ugyan megelőzöd a versenypályás használat közbeni elmelegedést, viszont az egyszeri, utcai körülmények között szükséges vészvészfékezés esetén nő a fékút (bentebb fogó pedál, kevésbé határozott nyomáspont, eltolt balansz stb.).

Na, lassan visszakanyarodunk az eredeti témához. Saját tapasztalatom szerint hidegen viszonylag jól fognak ezek a 285-ös gyári tárcsák, csak hamar elhevülnek (de tán speer Zsolti is azt írta, hogy ez típusbetegség e36-on) Ennek kiküszöbölésére gondoltam e46 330 féknyergeket (mivel ehhez nem kell még külön konzol) 325-ös tárcsával. A nagyobb felület miatt később fog elhevülni a tárcsa/betét, + nagyobb átmérő---->nagyobb kerületi sebesség--->nagyobb légáramlat--->jobb hűtést eredményez.
Ehhez tennék még egy M3 főfékhengert, hogy a nyomáspont se essen beljebb. Esetleg még a gyáritól egy jobb minőségű tárcsát/betétet ami jobban bírja a meleget. Ebben esetleg tapasztalat, hogy kinek mi vált be ami még közúton is elmegy?
Szerintem egy ilyen átalakítással nem rontom a közutas részt (inkább javítom), de pályán meg egyértelműen jobb lesz.


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
SID
2014.04.22. 14:39   






KTM525 írta:

De azt már letisztáztuk, hogy a nagyobb tömeg miatt egyenes arányban nő a mozgási energia, így ebben az összefüggésben a tömeg elhanyagolható. Viszont ha nagyobb tömeget akarunk lelassítani ugyanannyi idő alatt ugyanolyan fékkel, akkor meg kell növelni a fékerőt---->megnő a hőterhelés---->felforrósodik a tárcsa, betét olaj stb---->romlik a hatásfok----->még jobban kéne nyomni a pedált de azt már a szegény ember nem fogja bírni ezért inkább mégiscsak tesz rá egy nagyobb fékrendszert...
(de a tévedés jogát fenntartom)


Ugye az optimális eset az - mint ahogy írtad is -, hogy ha a kerék még éppen nem csúszik meg, szinte csúszva gördül. Ekkor a legnagyobb a lassulás. Na most egy-egy alkalommal ha nagyot kell fékezni, akkor az ehhez szükséges fékerő rendelkezésre áll mindig, több személlyel is, bár a pedált nagyobb erővel kell nyomni.
Ha nyomsz egymás után 3 "satut" 4 személlyel és három zsák cementtel a csomagtartóban 200-ról, akkor már valóban előállhat az a körülmény, hogy akármennyire tiprod a pedált, a csúszáshatárt nem tudod elérni. Ez a versenypályás használat tipikus esete, ez esetben tényleg indokolt a fék tuningolása.
Viszont egyrészt, aki így vezet közúton az rohadjon meg, másrészt nagyon könnyen előfordulhat, hogy a fejlesztéssel ugyan megelőzöd a versenypályás használat közbeni elmelegedést, viszont az egyszeri, utcai körülmények között szükséges vészvészfékezés esetén nő a fékút (bentebb fogó pedál, kevésbé határozott nyomáspont, eltolt balansz stb.).


   2623    2011.08.29. 13:58
KTM525
2014.04.22. 14:21   






SID írta:
KTM525 írta:
Viszont ha ezt a szürreális példát letesztelnénk a való életben mondjuk 200-0 lassulással úgy, hogy egy paraszt nyomkodja a féket, akkor valszeg nem mm-re ugyanott állna meg a két autó, mivel ez az egyszerű összefüggés egy csomó megváltozott tényezővel nem számol.


Jöhetne egy harmadik személy, aki azon az állásponton van, hogy nagyobb tömeg esetén nagyobb a súrlódás a gumik meg az aszfalt között, így jobban tapad, tehát rövidebb lesz a fékút. Na?!

De azt már letisztáztuk, hogy a nagyobb tömeg miatt egyenes arányban nő a mozgási energia, így ebben az összefüggésben a tömeg elhanyagolható. Viszont ha nagyobb tömeget akarunk lelassítani ugyanannyi idő alatt ugyanolyan fékkel, akkor meg kell növelni a fékerőt---->megnő a hőterhelés---->felforrósodik a tárcsa, betét olaj stb---->romlik a hatásfok----->még jobban kéne nyomni a pedált de azt már a szegény ember nem fogja bírni ezért inkább mégiscsak tesz rá egy nagyobb fékrendszert...
(de a tévedés jogát fenntartom)


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
SID
2014.04.22. 13:43   






KTM525 írta:
Viszont ha ezt a szürreális példát letesztelnénk a való életben mondjuk 200-0 lassulással úgy, hogy egy paraszt nyomkodja a féket, akkor valszeg nem mm-re ugyanott állna meg a két autó, mivel ez az egyszerű összefüggés egy csomó megváltozott tényezővel nem számol.


Jöhetne egy harmadik személy, aki azon az állásponton van, hogy nagyobb tömeg esetén nagyobb a súrlódás a gumik meg az aszfalt között, így jobban tapad, tehát rövidebb lesz a fékút. Na?!


kögö írta:

Pénteken lesz valami Miskolcon?


Hosszú évek után első alkalommal csak szombaton érek haza Sad. Persze ettől még lehet.


   2623    2011.08.29. 13:58
KTM525
2014.04.22. 13:40   






kögö írta:
SID írta:
Vasutas írta:

Na majd egy pár sör mellett remélem megvitatjuk még ezt?! Kacsint Very Happy


Rajtam ne múljon Smile.


Akkor egy kis off.

Pénteken lesz valami Miskolcon?

Nekem most offos a kocsi Sad



Viszont ha komolyan gondoljátok ezt a Lurdy-t akkor van facen a miskolci bimmer klubnak egy csoportja 650 taggal.....szerintem oda kéne kiírni ezt az ötletet.
Esetleg helyszínről van elképzelés? Én régebben mindig a mekihez jártam mini honda talira....csak úgy csorgott a nyáluk amikor megforgattam a 4sávoson Mad Mad


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
KTM525
2014.04.22. 13:26   






SID írta:
Vasutas írta:
de mégegyszer mondom ugyanazon E36-nál ami 1300kg az tovább fog fékeződni, mint pl. a 300kg-os E36... Ugyanazon gumikkal, fékekkel, úttal.

Na ez az, ami nem igaz. Nem fog tovább fékeződni.

Szerintem azért az sem igaz, hogy nem igaz Very Happy
Szerintem az az alapvető baj, hogy SID túlságosan elméleti síkon gondolkodik, Vasutas pedig gyakorlatin.
Ha elméletben nézzük és minden tényezőt ideálisnak tekintünk akkor tényleg meg fog egyezni a fékút. Viszont ha ezt a szürreális példát letesztelnénk a való életben mondjuk 200-0 lassulással úgy, hogy egy paraszt nyomkodja a féket, akkor valszeg nem mm-re ugyanott állna meg a két autó, mivel ez az egyszerű összefüggés egy csomó megváltozott tényezővel nem számol.


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
kögö
2014.04.22. 13:23   






SID írta:

...
Hidd el, hogy Newton bácsi és barátai nem voltak hülyék.


Newton is meghalt, Einstein is és mostanában én is olyan rosszul érzem magam. Very Happy Very Happy


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
kögö
2014.04.22. 13:22   






SID írta:
Vasutas írta:

Na majd egy pár sör mellett remélem megvitatjuk még ezt?! Kacsint Very Happy


Rajtam ne múljon Smile.


Akkor egy kis off.

Pénteken lesz valami Miskolcon?


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
SID
2014.04.22. 13:17   






Vasutas írta:

Na majd egy pár sör mellett remélem megvitatjuk még ezt?! Kacsint Very Happy


Rajtam ne múljon Smile.


   2623    2011.08.29. 13:58
Vasutas
2014.04.22. 13:03   






SID írta:
Vasutas írta:
de mégegyszer mondom ugyanazon E36-nál ami 1300kg az tovább fog fékeződni, mint pl. a 300kg-os E36... Ugyanazon gumikkal, fékekkel, úttal.

Na ez az, ami nem igaz. Nem fog tovább fékeződni.

A kaminos példád nem túl exakt, egyrészt, mert szubjektív, másrészt, mert a két szerelvény között bőven lehetett műszaki eltérés (gumik nyomása/állapota/kora, fékek/futómű, állapota), a reakcióidőkben való külöbség is elég egy utoléréshez.

Hidd el, hogy Newton bácsi és barátai nem voltak hülyék.

Na majd egy pár sör mellett remélem megvitatjuk még ezt?! Kacsint Very Happy


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
SID
2014.04.22. 10:38   






Vasutas írta:
de mégegyszer mondom ugyanazon E36-nál ami 1300kg az tovább fog fékeződni, mint pl. a 300kg-os E36... Ugyanazon gumikkal, fékekkel, úttal.

Na ez az, ami nem igaz. Nem fog tovább fékeződni.

A kaminos példád nem túl exakt, egyrészt, mert szubjektív, másrészt, mert a két szerelvény között bőven lehetett műszaki eltérés (gumik nyomása/állapota/kora, fékek/futómű, állapota), a reakcióidőkben való külöbség is elég egy utoléréshez.

Hidd el, hogy Newton bácsi és barátai nem voltak hülyék.


   2623    2011.08.29. 13:58
Vasutas
2014.04.22. 10:16   






muveszur írta:
Vasutas írta:
muveszur írta:
KTM525 írta:
Szerintem is kicsit elbeszéltek egymás mellett.
Itt az összefüggés amiről szó van.



Amint látható, egyszerűsítés után kiesik a tömeg. Viszont ennek van egy feltétele. Ugye adott sebességnél a kerekeken van valamekkora nyomaték. A féknyereggel pedig szintén valamekkora nyomatékot fogsz kifejteni a tárcsára. Akkor lesz a legnagyobb a FÉKHATÁSOD, ha a fékező nyomaték csak egy kicsivel lesz kisebb mint a kerék nyomaték. (ekkor éppen megcsúszási határ alatt lesznek a kerekek)
Ha viszont a fékrendszereddel nem tudsz ekkora nyomatékot kifejteni akkor ez a képlet már nem igaz. (szerintem) Szemcsis


Esti filozofálgatás...
A fékúthoz nem számít a tömeg, viszont a fékrendszered méretezéséhez számít!? Surprised Surprised


Szerintem az utolsó mondatoddal nagyon megfogtad a lényeget! Szemcsis

A képlet kiveszi a tömeget, de ahogy az elején is írtad, az (E) Energiához szükséges a (m) Tömeg.
Mindenben ott van a tömeg! Még a testek nyugalmi energiájánál is! (Ld.:Atom) E=m*c2
A fékút is energia átalakulás, ergo a tömeg is jelen van és függ tőle.
Nem vagyok fizikus, nem tudom az összefüggést sem elmagyarázni, sem a képletet, de hogy számít, az biztos... (OFF vége) Very Happy


"Sajnos" a kolléga nagyon helyesen mondta a dolgokat. Ha a feltétele teljesül, akkor nem számít a tömeg a fékút hosszát illetően.

Helló Tibi!

Ebből indult ki:
Vasutas írta:
SID írta:
kiinacp írta:
Tuti, hogy nagyobbat fog, valszeg azért rakták rá, illetve az autó súlya számít leginkább a fékútban úgy hiszem! Hát jah az igazi az m3 főfékmunkahenger lenne.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?531881-E46-330-Brake-upgrade
itt írnak az oldal vége felé az e36 e46 rendszerek kombinálhatóságáról és az egyensúlyról, de most befejeztem a spamelést!


Azért rakták rá a nagyobb féket, mert nagyobb terhelést kapnak a nagyobb tömeg miatt, és így (mint ahogy csajty írta nagyon helyesen) több mozgási energiát kell hővé alakítani, amire a nagyobb tárcsa és betét alkalmas.

Az autó súlya (pontosan tömege) semmit nem számít a fékútban, mert a megálláshoz szükséges súrlódás (a gumi és az út között) és az autó lendülete is egyenes arányban van vele. Ezért tud százról megállni harmincpár méter alatt a 2,5 tonnás akármilyen luxusautó is meg a 15 éves, tetszőleges kispolgári szar is (ha ugyan olyanok a gumik).

Ezt ne mondd, hogy a tömegnek nincs köze a fékúthoz!
Ugyan azon fékek és gumik és útviszonyok mellett, nem mindegy, hogy 1300kg-ot vagy 300kg-ot kell megállítani! Szemcsis


Akkor a mozgási energia az mi?
Ha nincs is közvetlenül hatása, -a képlet szerint is- de közvetetten van, de mégegyszer mondom ugyanazon E36-nál ami 1300kg az tovább fog fékeződni, mint pl. a 300kg-os E36... Ugyanazon gumikkal, fékekkel, úttal.
Ezért mondtam a motor-kamion példát, mert kontrasztos, látható a különbség.
Sőt, saját balesetem volt kamionnal, mentünk 80km/h-val, az előttem lévő kamion is annyival de üresen (16 tonna) én rakottan (40 tonna), egyszerre fékeztünk mert kikanyarodott elé egy autó, vészfék, Ő megállt, én nem! Illetve megálltam, csak a pótjába, a fülkém 20cm-ert hátra csúszott az ütközéstől....
Miért?
Mert Ő üresen sokkal hamarabb megállt ugyanazon kamionnal, gumival, fékekkel mint én rakottan...
És tényleg nem írok, elhiszem a képletet, tudom az összefüggést, de akkor is azt mondom a tömeg is számít a fékút hosszában, ugyanazon gépjárművek esetén. Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
muveszur
2014.04.22. 09:34   






Vasutas írta:
muveszur írta:
KTM525 írta:
Szerintem is kicsit elbeszéltek egymás mellett.
Itt az összefüggés amiről szó van.



Amint látható, egyszerűsítés után kiesik a tömeg. Viszont ennek van egy feltétele. Ugye adott sebességnél a kerekeken van valamekkora nyomaték. A féknyereggel pedig szintén valamekkora nyomatékot fogsz kifejteni a tárcsára. Akkor lesz a legnagyobb a FÉKHATÁSOD, ha a fékező nyomaték csak egy kicsivel lesz kisebb mint a kerék nyomaték. (ekkor éppen megcsúszási határ alatt lesznek a kerekek)
Ha viszont a fékrendszereddel nem tudsz ekkora nyomatékot kifejteni akkor ez a képlet már nem igaz. (szerintem) Szemcsis


Esti filozofálgatás...
A fékúthoz nem számít a tömeg, viszont a fékrendszered méretezéséhez számít!? Surprised Surprised


Szerintem az utolsó mondatoddal nagyon megfogtad a lényeget! Szemcsis

A képlet kiveszi a tömeget, de ahogy az elején is írtad, az (E) Energiához szükséges a (m) Tömeg.
Mindenben ott van a tömeg! Még a testek nyugalmi energiájánál is! (Ld.:Atom) E=m*c2
A fékút is energia átalakulás, ergo a tömeg is jelen van és függ tőle.
Nem vagyok fizikus, nem tudom az összefüggést sem elmagyarázni, sem a képletet, de hogy számít, az biztos... (OFF vége) Very Happy


"Sajnos" a kolléga nagyon helyesen mondta a dolgokat. Ha a feltétele teljesül, akkor nem számít a tömeg a fékút hosszát illetően.


   2347    2011.11.17. 10:51
SID
2014.04.22. 08:20   






KTM525 írta:

Ha viszont a fékrendszereddel nem tudsz ekkora nyomatékot kifejteni akkor ez a képlet már nem igaz. (szerintem) Szemcsis


Esti filozofálgatás...
A fékúthoz nem számít a tömeg, viszont a fékrendszered méretezéséhez számít!? Surprised Surprised


Így van.


   2623    2011.08.29. 13:58
Vasutas
2014.04.22. 06:54   






muveszur írta:
KTM525 írta:
Szerintem is kicsit elbeszéltek egymás mellett.
Itt az összefüggés amiről szó van.



Amint látható, egyszerűsítés után kiesik a tömeg. Viszont ennek van egy feltétele. Ugye adott sebességnél a kerekeken van valamekkora nyomaték. A féknyereggel pedig szintén valamekkora nyomatékot fogsz kifejteni a tárcsára. Akkor lesz a legnagyobb a FÉKHATÁSOD, ha a fékező nyomaték csak egy kicsivel lesz kisebb mint a kerék nyomaték. (ekkor éppen megcsúszási határ alatt lesznek a kerekek)
Ha viszont a fékrendszereddel nem tudsz ekkora nyomatékot kifejteni akkor ez a képlet már nem igaz. (szerintem) Szemcsis


Esti filozofálgatás...
A fékúthoz nem számít a tömeg, viszont a fékrendszered méretezéséhez számít!? Surprised Surprised


Szerintem az utolsó mondatoddal nagyon megfogtad a lényeget! Szemcsis

A képlet kiveszi a tömeget, de ahogy az elején is írtad, az (E) Energiához szükséges a (m) Tömeg.
Mindenben ott van a tömeg! Még a testek nyugalmi energiájánál is! (Ld.:Atom) E=m*c2
A fékút is energia átalakulás, ergo a tömeg is jelen van és függ tőle.
Nem vagyok fizikus, nem tudom az összefüggést sem elmagyarázni, sem a képletet, de hogy számít, az biztos... (OFF vége) Very Happy


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  4 / 7 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére