POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
5 / 7 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   E36 328i SMG Turbo

muveszur
2014.04.21. 22:41   






KTM525 írta:
Szerintem is kicsit elbeszéltek egymás mellett.
Itt az összefüggés amiről szó van.



Amint látható, egyszerűsítés után kiesik a tömeg. Viszont ennek van egy feltétele. Ugye adott sebességnél a kerekeken van valamekkora nyomaték. A féknyereggel pedig szintén valamekkora nyomatékot fogsz kifejteni a tárcsára. Akkor lesz a legnagyobb a FÉKHATÁSOD, ha a fékező nyomaték csak egy kicsivel lesz kisebb mint a kerék nyomaték. (ekkor éppen megcsúszási határ alatt lesznek a kerekek)
Ha viszont a fékrendszereddel nem tudsz ekkora nyomatékot kifejteni akkor ez a képlet már nem igaz. (szerintem) Szemcsis


Esti filozofálgatás...
A fékúthoz nem számít a tömeg, viszont a fékrendszered méretezéséhez számít!? Surprised Surprised


Szerintem az utolsó mondatoddal nagyon megfogtad a lényeget! Szemcsis


   2347    2011.11.17. 10:51
KTM525
2014.04.21. 20:57   






Szerintem is kicsit elbeszéltek egymás mellett.
Itt az összefüggés amiről szó van.



Amint látható, egyszerűsítés után kiesik a tömeg. Viszont ennek van egy feltétele. Ugye adott sebességnél a kerekeken van valamekkora nyomaték. A féknyereggel pedig szintén valamekkora nyomatékot fogsz kifejteni a tárcsára. Akkor lesz a legnagyobb a FÉKHATÁSOD, ha a fékező nyomaték csak egy kicsivel lesz kisebb mint a kerék nyomaték. (ekkor éppen megcsúszási határ alatt lesznek a kerekek)
Ha viszont a fékrendszereddel nem tudsz ekkora nyomatékot kifejteni akkor ez a képlet már nem igaz. (szerintem) Szemcsis


Esti filozofálgatás...
A fékúthoz nem számít a tömeg, viszont a fékrendszered méretezéséhez számít!? Surprised Surprised


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
Vasutas
2014.04.21. 17:45   






SID írta:
Vasutas írta:

Arról volt szó, hogy a tömeg nem számít ugyanazon fékrendszer mellett!


Ha a méretezési határokon belül mozogsz, akkor nem számít. Szerintem joggal vesszük alapul, hogy egy autón a fék nincs alulméretezve. Az ilyen példák fölöslegesek, hogy 300 kg vagy 1300 kg, mert a motorodra nem fogsz feltenni még egy Ladát és azzal fékezgetni, mint ahogy kamionra sem raksz trabant dobféket.
Ha viszont egy autóban egyedül ülsz vagy négyen ültök (még a megengedett össztömegen belül) és az autó tömegközéppontja nem változik jelentősen (pl. a plusz három ember mind az anyósülésre préseli magát), akkor bizony nem kell a megálláshoz több út, mint ha egyedül lennél Szemcsis.

Ha meg off, akkor majd valaki kitörli, áthelyezi, csinál, amit akar.

Ok! Majd személyesen egyszer folytatjuk, egy kicsit elbeszélünk egymás mellett, de semmi gond... Kacsint
Haverok maradunk ettől. Smile


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
SID
2014.04.21. 15:52   






Vasutas írta:

Arról volt szó, hogy a tömeg nem számít ugyanazon fékrendszer mellett!


Ha a méretezési határokon belül mozogsz, akkor nem számít. Szerintem joggal vesszük alapul, hogy egy autón a fék nincs alulméretezve. Az ilyen példák fölöslegesek, hogy 300 kg vagy 1300 kg, mert a motorodra nem fogsz feltenni még egy Ladát és azzal fékezgetni, mint ahogy kamionra sem raksz trabant dobféket.
Ha viszont egy autóban egyedül ülsz vagy négyen ültök (még a megengedett össztömegen belül) és az autó tömegközéppontja nem változik jelentősen (pl. a plusz három ember mind az anyósülésre préseli magát), akkor bizony nem kell a megálláshoz több út, mint ha egyedül lennél Szemcsis.

Ha meg off, akkor majd valaki kitörli, áthelyezi, csinál, amit akar.


   2623    2011.08.29. 13:58
Vasutas
2014.04.21. 14:26   






SID írta:
Vasutas írta:

Ezt ne mondd, hogy a tömegnek nincs köze a fékúthoz!
Ugyan azon fékek mellett, nem mindegy, hogy 1300kg-ot vagy 300kg-ot kell megállítani! Szemcsis


De mondom, mert így van. Szerencsére ritkán látunk 30 tonnás kamiont kerékpárra való fékekkel szerelve.
Sőt, ha egyedül autókázol már akkor bőven túlméretezett fékekkel mész, mivel az úgy van kitalálva, hogy a megengedett maximális össztömegnél és az ahhoz tartozó maximális sebességnél is megfelelően tudjon lassítani.
grimbow írta:

valamilyen szinten biztos nem mind1, de az se jó ha az autó túl könnyű, mivel a súlynak köze van a tapadási-súrlódási erőhöz. ha nagyon kicsi a tömeg, hamarabb fog megcsúszni, és blokkolni a kerék. ezálltal nő a fékút Smile

de ez már kő kemény fizika, neki állhatnék kilókra lebontva számolni, de kb magyar utakon semmi értelme. egy átlagos nyomvájús úton úgysem tapad a gumi teljes szélességet Very Happy


Kisebb tömegnél kisebb a súrlódás, mint ahogy a lendület, tehát a hővé alakítandó mozgási energia is. Nem kell kilókkal számolni, mert ha használsz is képletet, akkor nincs hova beírni.

Vasutas írta:

Én itt pl. egy motorra is gondolnék, amivel 300km/h-ról 3db kisebb féktárcsával és betétekkel mint egy E36-on ami van (4db) sokkal hamarabb megállok! 2db vékony kis gumi felületen...
Mert a motor 300kg, míg egy E36 1300kg. Ha lenne egy 300kg-os és egy 1300kg-os E36-unk, akkor még drasztikusabb lenne a különbség. Szemcsis
Bocs ha OFF.


Egyszerűen nincs így, ne haragudj rám ezért.

http://www.youtube.com/watch?v=nO2G5IBh35Q

... és még mielőtt valaki belekötne: igen, a két kamion valóban hosszabb úton áll meg, melynek oka, hogy a teherautó abroncsok teljesen más prioritási szempontok szerint kerülnek kifejlesztésre, a tapadásuk sokkal hátrébb van a rangsorban, mint egy motornál vagy egy autónál.
Illetve azért remélem érezni (ha már a fizikának senki nem hisz), hogy ha számítana a tömeg, akkor a sofőrrel együtt 250 kilós motorhoz képest a 44 tonnás kamionnak nem tizenpárméterrel később kellett volna megállnia.

Arról volt szó, hogy a tömeg nem számít ugyanazon fékrendszer mellett!
Hát hogyne számítana! Itt a videón is látszanak a tömegkülönbségek, ráadásul nem is egyformák a fékek! Na akkor lenne különbség!
Nem látod SID a gumi és fék különbséget ami a motor és a kamion között van? A tömegtől és a sebességtől függ minden! Szemcsis
Semmi bántás SID! Kacsint De ez már OFF!


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
SID
2014.04.21. 14:10   






Vasutas írta:

Ezt ne mondd, hogy a tömegnek nincs köze a fékúthoz!
Ugyan azon fékek mellett, nem mindegy, hogy 1300kg-ot vagy 300kg-ot kell megállítani! Szemcsis


De mondom, mert így van. Szerencsére ritkán látunk 30 tonnás kamiont kerékpárra való fékekkel szerelve.
Sőt, ha egyedül autókázol már akkor bőven túlméretezett fékekkel mész, mivel az úgy van kitalálva, hogy a megengedett maximális össztömegnél és az ahhoz tartozó maximális sebességnél is megfelelően tudjon lassítani.
grimbow írta:

valamilyen szinten biztos nem mind1, de az se jó ha az autó túl könnyű, mivel a súlynak köze van a tapadási-súrlódási erőhöz. ha nagyon kicsi a tömeg, hamarabb fog megcsúszni, és blokkolni a kerék. ezálltal nő a fékút Smile

de ez már kő kemény fizika, neki állhatnék kilókra lebontva számolni, de kb magyar utakon semmi értelme. egy átlagos nyomvájús úton úgysem tapad a gumi teljes szélességet Very Happy


Kisebb tömegnél kisebb a súrlódás, mint ahogy a lendület, tehát a hővé alakítandó mozgási energia is. Nem kell kilókkal számolni, mert ha használsz is képletet, akkor nincs hova beírni.

Vasutas írta:

Én itt pl. egy motorra is gondolnék, amivel 300km/h-ról 3db kisebb féktárcsával és betétekkel mint egy E36-on ami van (4db) sokkal hamarabb megállok! 2db vékony kis gumi felületen...
Mert a motor 300kg, míg egy E36 1300kg. Ha lenne egy 300kg-os és egy 1300kg-os E36-unk, akkor még drasztikusabb lenne a különbség. Szemcsis
Bocs ha OFF.


Egyszerűen nincs így, ne haragudj rám ezért.

http://www.youtube.com/watch?v=nO2G5IBh35Q

... és még mielőtt valaki belekötne: igen, a két kamion valóban hosszabb úton áll meg, melynek oka, hogy a teherautó abroncsok teljesen más prioritási szempontok szerint kerülnek kifejlesztésre, a tapadásuk sokkal hátrébb van a rangsorban, mint egy motornál vagy egy autónál.
Illetve azért remélem érezni (ha már a fizikának senki nem hisz), hogy ha számítana a tömeg, akkor a sofőrrel együtt 250 kilós motorhoz képest a 44 tonnás kamionnak nem tizenpárméterrel később kellett volna megállnia.


   2623    2011.08.29. 13:58
kögö
2014.04.21. 14:10   






Vasutas írta:
SID írta:
kiinacp írta:
Tuti, hogy nagyobbat fog, valszeg azért rakták rá, illetve az autó súlya számít leginkább a fékútban úgy hiszem! Hát jah az igazi az m3 főfékmunkahenger lenne.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?531881-E46-330-Brake-upgrade
itt írnak az oldal vége felé az e36 e46 rendszerek kombinálhatóságáról és az egyensúlyról, de most befejeztem a spamelést!


Azért rakták rá a nagyobb féket, mert nagyobb terhelést kapnak a nagyobb tömeg miatt, és így (mint ahogy csajty írta nagyon helyesen) több mozgási energiát kell hővé alakítani, amire a nagyobb tárcsa és betét alkalmas.

Az autó súlya (pontosan tömege) semmit nem számít a fékútban, mert a megálláshoz szükséges súrlódás (a gumi és az út között) és az autó lendülete is egyenes arányban van vele. Ezért tud százról megállni harmincpár méter alatt a 2,5 tonnás akármilyen luxusautó is meg a 15 éves, tetszőleges kispolgári szar is (ha ugyan olyanok a gumik).

Ezt ne mondd, hogy a tömegnek nincs köze a fékúthoz!
Ugyan azon fékek mellett, nem mindegy, hogy 1300kg-ot vagy 300kg-ot kell megállítani! Szemcsis


Nagyon leegyszerűsített számolásnál valóban kiesik a tömeg az egyenletből, viszont ez szerintem sokkal összetettebb és a végén számít az autó súlya.
Szerintem. Sad


http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfotos/topic.asp?TOPIC_ID=20139

Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
Vasutas
2014.04.21. 12:44   






grimbow írta:
Vasutas írta:

Ezt ne mondd, hogy a tömegnek nincs köze a fékúthoz!
Ugyan azon fékek mellett, nem mindegy, hogy 1300kg-ot vagy 300kg-ot kell megállítani! Szemcsis



valamilyen szinten biztos nem mind1, de az se jó ha az autó túl könnyű, mivel a súlynak köze van a tapadási-súrlódási erőhöz. ha nagyon kicsi a tömeg, hamarabb fog megcsúszni, és blokkolni a kerék. ezálltal nő a fékút Smile

de ez már kő kemény fizika, neki állhatnék kilókra lebontva számolni, de kb magyar utakon semmi értelme. egy átlagos nyomvájús úton úgysem tapad a gumi teljes szélességet Very Happy

Én itt pl. egy motorra is gondolnék, amivel 300km/h-ról 3db kisebb féktárcsával és betétekkel mint egy E36-on ami van (4db) sokkal hamarabb megállok! 2db vékony kis gumi felületen...
Mert a motor 300kg, míg egy E36 1300kg. Ha lenne egy 300kg-os és egy 1300kg-os E36-unk, akkor még drasztikusabb lenne a különbség. Szemcsis
Bocs ha OFF.


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
grimbow
2014.04.21. 12:16   






Vasutas írta:

Ezt ne mondd, hogy a tömegnek nincs köze a fékúthoz!
Ugyan azon fékek mellett, nem mindegy, hogy 1300kg-ot vagy 300kg-ot kell megállítani! Szemcsis



valamilyen szinten biztos nem mind1, de az se jó ha az autó túl könnyű, mivel a súlynak köze van a tapadási-súrlódási erőhöz. ha nagyon kicsi a tömeg, hamarabb fog megcsúszni, és blokkolni a kerék. ezálltal nő a fékút Smile

de ez már kő kemény fizika, neki állhatnék kilókra lebontva számolni, de kb magyar utakon semmi értelme. egy átlagos nyomvájús úton úgysem tapad a gumi teljes szélességet Very Happy


Zala megye    166    2011.07.14. 12:32
Vasutas
2014.04.21. 11:33   






SID írta:
kiinacp írta:
Tuti, hogy nagyobbat fog, valszeg azért rakták rá, illetve az autó súlya számít leginkább a fékútban úgy hiszem! Hát jah az igazi az m3 főfékmunkahenger lenne.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?531881-E46-330-Brake-upgrade
itt írnak az oldal vége felé az e36 e46 rendszerek kombinálhatóságáról és az egyensúlyról, de most befejeztem a spamelést!


Azért rakták rá a nagyobb féket, mert nagyobb terhelést kapnak a nagyobb tömeg miatt, és így (mint ahogy csajty írta nagyon helyesen) több mozgási energiát kell hővé alakítani, amire a nagyobb tárcsa és betét alkalmas.

Az autó súlya (pontosan tömege) semmit nem számít a fékútban, mert a megálláshoz szükséges súrlódás (a gumi és az út között) és az autó lendülete is egyenes arányban van vele. Ezért tud százról megállni harmincpár méter alatt a 2,5 tonnás akármilyen luxusautó is meg a 15 éves, tetszőleges kispolgári szar is (ha ugyan olyanok a gumik).

Ezt ne mondd, hogy a tömegnek nincs köze a fékúthoz!
Ugyan azon fékek mellett, nem mindegy, hogy 1300kg-ot vagy 300kg-ot kell megállítani! Szemcsis


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Vasutas
2014.04.21. 10:43   






Laleeboy írta:
vasi89 írta:
Laleeboy írta:
Szerintem a legjobbat akkor teszed ha a komplett bazárt átrakod elöl és hátul is pl az E46 328-nak a 300/296-os szettjét aminek az első nyerge megegyezik a 286-os tárcsára való nyereggel csak a konzol más és a főtékhenger is megegyezik , tehát plug and play és javul a fékhatás és az egyensúly Szemcsis Kacsint


Ez engem is érdekelne. Tehát akkor farigcsálás nélkül felmegy e36ra az e46 328 féke? Hátul tárcsás futóművem van nekem is.


Igen

Felmegy a 330d/i -s csak ott kell a kéziféklemez is hátra E46-ról mert annak nagyobb a kéziféke de meg lehet oldani E36 kézifékkel is.
Esetleg E36 M3 főfékhenger is vagy variálni kell a pedállal hogy a nyomáspont jó helyen legyen.

Bizony hogy meg lehet oldani a kézifék pofákra hegeszteni kell egy olyan vastag lemezt, amire megy a ferodol, hogy pont jó legyen az átmérője az új/nagy tárcsához. Ld.: Mozdony topic-CSL fék. Kacsint
Ez egy olcsó, jó és egyszerű felállás.


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
SID
2014.04.21. 10:22   






kiinacp írta:
Tuti, hogy nagyobbat fog, valszeg azért rakták rá, illetve az autó súlya számít leginkább a fékútban úgy hiszem! Hát jah az igazi az m3 főfékmunkahenger lenne.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?531881-E46-330-Brake-upgrade
itt írnak az oldal vége felé az e36 e46 rendszerek kombinálhatóságáról és az egyensúlyról, de most befejeztem a spamelést!


Azért rakták rá a nagyobb féket, mert nagyobb terhelést kapnak a nagyobb tömeg miatt, és így (mint ahogy csajty írta nagyon helyesen) több mozgási energiát kell hővé alakítani, amire a nagyobb tárcsa és betét alkalmas.

Az autó súlya (pontosan tömege) semmit nem számít a fékútban, mert a megálláshoz szükséges súrlódás (a gumi és az út között) és az autó lendülete is egyenes arányban van vele. Ezért tud százról megállni harmincpár méter alatt a 2,5 tonnás akármilyen luxusautó is meg a 15 éves, tetszőleges kispolgári szar is (ha ugyan olyanok a gumik).


   2623    2011.08.29. 13:58
kiinacp
2014.04.21. 10:14   






Tuti, hogy nagyobbat fog, valszeg azért rakták rá, illetve az autó súlya számít leginkább a fékútban úgy hiszem! Hát jah az igazi az m3 főfékmunkahenger lenne.
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?531881-E46-330-Brake-upgrade
itt írnak az oldal vége felé az e36 e46 rendszerek kombinálhatóságáról és az egyensúlyról, de most befejeztem a spamelést!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
SID
2014.04.21. 09:54   






kiinacp írta:
de jóval nagyobbat fog.
Cimborám 330d kombiján ilyen van és próbálgattuk 140-ről autópályán, hát frankón guvad az ember szeme, meglepődsz olyat lassul pedig a kombi velünk együtt simán volt 1700kg. Fék nyomáspontja vagy mije állítólag változik, de azt mondják nem feltűnő.


Nem fog nagyobbat, nem számít, hogy hány kiló és a nyomáspont beesése nem játék, mert nagyobb tempónál vészfékezés esetén elég sok múlik rajta, mondjuk méterek és nem mínuszba.
Ha kurva nagyot akarsz lassulni, akkor tegyél fel slick gumit.


csajty írta:
Azaz nem lesz itt semmiféle fékerő vándorlás


De lesz, tized százalék pontossággal van beállítva a balansz, ezen szinte biztosan változtatsz, ha a fékhez nyúlsz.


   2623    2011.08.29. 13:58
csajty
2014.04.21. 00:41   






Laleeboy írta:
csajty írta:
KTM525 írta:
Laleeboy írta:
KTM525 írta:
vasi89 írta:
KTM525 írta:
csajty írta:
ismerős a felniszetted Very Happy Very Happy nemhiába, ez a legszebb Surprised Surprised

Ja, csak kár, hogy nincs 18"-ba....


Ha sokat használod nem akkora baj az Very Happy

Azért a nagy fékhez nem lenne rossz Very Happy


Az E36 M3 vagy az E46 330 fék is elfér a 17-es felniben Kacsint
Igen ez a terv, úgyhogy ha valakinek lenne körbe 330 féknyereg, akkor az érdekelne! Smile


ezt én is tervezem, de csak előre... Hátulra egy négyhengereshez fölösleges a nagytárcsa utcára. De ezt majd akkor ha elkopott a mostani betétem ami még bőven 2 szezon Cool


Ezzel az a baj hogy az E36 amúgy is erősebb elöl mint hátul, ha elöl még erősebb fék lesz akkor még jobban felborul az egyensúly (ezért tud elmelegedni a fék mert előre nagyobb terhelés jut a hátsók meg "hesszelnek").

Ezen az egyensúlyon sokat javítottak az E46-nál (hűtött tárcsák hátul + más a nyereg is).

Szerintem a legjobbat akkor teszed ha a komplett bazárt átrakod elöl és hátul is pl az E46 328-nak a 300/296-os szettjét aminek az első nyerge megegyezik a 286-os tárcsára való nyereggel csak a konzol más és a főtékhenger is megegyezik , tehát plug and play és javul a fékhatás és az egyensúly Szemcsis Kacsint



a ha fékezni kell akkor addig kell taposni a pedált ameddig bírod, mind a 4 kerék blokkolni fog. Ha részterhelésen használják a kocsit akkor az első betét mindig jobban fogy, ilyen a fékezés dinamikája, az autó tehetetlensége állandó, Függetlenül a fékek teljesítményétől. Ezáltal egy nagyobb fék esetében a mozgási energiát nagyobb felületen alakítja át hővé. Azaz nem lesz itt semmiféle fékerő vándorlás, csak az első tengely amit jobban terhel a tehetetlenség később fárad el a nagyobb felületű tárcsa. Később melegedik el. Az hogy a BMW-k orrnehezek, nem a fék tehet, hanem a sor6... Ez ilyen, vegyetek 18 is-t annak helyén van a súlypontja (egyenletesebben kopnak a tengelyek összehasonlítva)


Budapest    297    2012.03.17. 16:30
kiinacp
2014.04.20. 23:10   






vasi89 írta:
Laleeboy írta:
Szerintem a legjobbat akkor teszed ha a komplett bazárt átrakod elöl és hátul is pl az E46 328-nak a 300/296-os szettjét aminek az első nyerge megegyezik a 286-os tárcsára való nyereggel csak a konzol más és a főtékhenger is megegyezik , tehát plug and play és javul a fékhatás és az egyensúly Szemcsis Kacsint


Ez engem is érdekelne. Tehát akkor farigcsálás nélkül felmegy e36ra az e46 328 féke? Hátul tárcsás futóművem van nekem is.


Persze és annyi a hátránya, hogy csak 16-os felni megy fel a kocsidra, de mondjuk 20-30e egy ilyen szett, szerintem akkor már mehetne egyből a e46 330 szett is ahol 325/320 a tárcsák mérete tudtommal, illetve vastagabbak is szintén plug&play viszont 17" felni az előfeltétele, ennek az ára 40-60 között szokott lenni, de jóval nagyobbat fog.
Cimborám 330d kombiján ilyen van és próbálgattuk 140-ről autópályán, hát frankón guvad az ember szeme, meglepődsz olyat lassul pedig a kombi velünk együtt simán volt 1700kg. Fék nyomáspontja vagy mije állítólag változik, de azt mondják nem feltűnő.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Laleeboy
2014.04.20. 22:57   






vasi89 írta:
Laleeboy írta:
Szerintem a legjobbat akkor teszed ha a komplett bazárt átrakod elöl és hátul is pl az E46 328-nak a 300/296-os szettjét aminek az első nyerge megegyezik a 286-os tárcsára való nyereggel csak a konzol más és a főtékhenger is megegyezik , tehát plug and play és javul a fékhatás és az egyensúly Szemcsis Kacsint


Ez engem is érdekelne. Tehát akkor farigcsálás nélkül felmegy e36ra az e46 328 féke? Hátul tárcsás futóművem van nekem is.


Igen

Felmegy a 330d/i -s csak ott kell a kéziféklemez is hátra E46-ról mert annak nagyobb a kéziféke de meg lehet oldani E36 kézifékkel is.
Esetleg E36 M3 főfékhenger is vagy variálni kell a pedállal hogy a nyomáspont jó helyen legyen.


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
vasi89
2014.04.20. 22:46   






Laleeboy írta:
Szerintem a legjobbat akkor teszed ha a komplett bazárt átrakod elöl és hátul is pl az E46 328-nak a 300/296-os szettjét aminek az első nyerge megegyezik a 286-os tárcsára való nyereggel csak a konzol más és a főtékhenger is megegyezik , tehát plug and play és javul a fékhatás és az egyensúly Szemcsis Kacsint


Ez engem is érdekelne. Tehát akkor farigcsálás nélkül felmegy e36ra az e46 328 féke? Hátul tárcsás futóművem van nekem is.


Mezőkövesd/Budapest    1661    2012.06.26. 00:46
Laleeboy
2014.04.20. 22:36   






csajty írta:
KTM525 írta:
Laleeboy írta:
KTM525 írta:
vasi89 írta:
KTM525 írta:
csajty írta:
ismerős a felniszetted Very Happy Very Happy nemhiába, ez a legszebb Surprised Surprised

Ja, csak kár, hogy nincs 18"-ba....


Ha sokat használod nem akkora baj az Very Happy

Azért a nagy fékhez nem lenne rossz Very Happy


Az E36 M3 vagy az E46 330 fék is elfér a 17-es felniben Kacsint
Igen ez a terv, úgyhogy ha valakinek lenne körbe 330 féknyereg, akkor az érdekelne! Smile


ezt én is tervezem, de csak előre... Hátulra egy négyhengereshez fölösleges a nagytárcsa utcára. De ezt majd akkor ha elkopott a mostani betétem ami még bőven 2 szezon Cool


Ezzel az a baj hogy az E36 amúgy is erősebb elöl mint hátul, ha elöl még erősebb fék lesz akkor még jobban felborul az egyensúly (ezért tud elmelegedni a fék mert előre nagyobb terhelés jut a hátsók meg "hesszelnek").

Ezen az egyensúlyon sokat javítottak az E46-nál (hűtött tárcsák hátul + más a nyereg is).

Szerintem a legjobbat akkor teszed ha a komplett bazárt átrakod elöl és hátul is pl az E46 328-nak a 300/296-os szettjét aminek az első nyerge megegyezik a 286-os tárcsára való nyereggel csak a konzol más és a főtékhenger is megegyezik , tehát plug and play és javul a fékhatás és az egyensúly Szemcsis Kacsint


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
csajty
2014.04.18. 12:30   






KTM525 írta:
Laleeboy írta:
KTM525 írta:
vasi89 írta:
KTM525 írta:
csajty írta:
ismerős a felniszetted Very Happy Very Happy nemhiába, ez a legszebb Surprised Surprised

Ja, csak kár, hogy nincs 18"-ba....


Ha sokat használod nem akkora baj az Very Happy

Azért a nagy fékhez nem lenne rossz Very Happy


Az E36 M3 vagy az E46 330 fék is elfér a 17-es felniben Kacsint
Igen ez a terv, úgyhogy ha valakinek lenne körbe 330 féknyereg, akkor az érdekelne! Smile


ezt én is tervezem, de csak előre... Hátulra egy négyhengereshez fölösleges a nagytárcsa utcára. De ezt majd akkor ha elkopott a mostani betétem ami még bőven 2 szezon Cool


Budapest    297    2012.03.17. 16:30
Laleeboy
2014.04.18. 10:57   






KTM525 írta:
Laleeboy írta:
KTM525 írta:
vasi89 írta:
KTM525 írta:
csajty írta:
ismerős a felniszetted Very Happy Very Happy nemhiába, ez a legszebb Surprised Surprised

Ja, csak kár, hogy nincs 18"-ba....


Ha sokat használod nem akkora baj az Very Happy

Azért a nagy fékhez nem lenne rossz Very Happy


Az E36 M3 vagy az E46 330 fék is elfér a 17-es felniben Kacsint
Igen ez a terv, úgyhogy ha valakinek lenne körbe 330 féknyereg, akkor az érdekelne! Smile


A kiemelt hirdetőknél szokott lenni, náluk érdeklődj Kacsint


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
kögö
2014.04.18. 10:53   






vasi89 írta:
emku írta:
kögö írta:
SID írta:
kögö írta:
Az arduino mennyire megbizható, üzembiztos technika?
Nekem is lesz az autóban egy arduino alapú kapcsolás, de közel sem olyan létfontosságú, mint egy váltó.
Kicsit barkács kategóriának tűnik, nem tudom mennyire megbizható. Confused

U.i.:

Ha már a környéken ennyi idióta összegyűlt, akkor talán személyesen is összefutthatnánk. Szemcsis (kialakulhatna egy miskolci lurdy is)


Megyek! Smile


Rögtön sejtettem, hogy te kapható vagy ilyen hülyeségre. Very Happy


Szóval mikor csinalunk egy "lurdy"-t? Very Happy Very Happy Very Happy


Nekem is szóljatok, Miskolc nincs messze Very Happy


Jövő hét pénteken felőlem mehet a buli. Kb. fél nyolcig az egyetemen vagyok, utána bárhol jó nekem.


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
KTM525
2014.04.18. 10:36   






Laleeboy írta:
KTM525 írta:
vasi89 írta:
KTM525 írta:
csajty írta:
ismerős a felniszetted Very Happy Very Happy nemhiába, ez a legszebb Surprised Surprised

Ja, csak kár, hogy nincs 18"-ba....


Ha sokat használod nem akkora baj az Very Happy

Azért a nagy fékhez nem lenne rossz Very Happy


Az E36 M3 vagy az E46 330 fék is elfér a 17-es felniben Kacsint
Igen ez a terv, úgyhogy ha valakinek lenne körbe 330 féknyereg, akkor az érdekelne! Smile


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
KTM525
2014.04.18. 10:31   






spongebob írta:
AlexbmwM3 írta:
KTM525 írta:
kögö írta:
KTM525 írta:
kögö írta:
Az arduino mennyire megbizható, üzembiztos technika?
Nekem is lesz az autóban egy arduino alapú kapcsolás, de közel sem olyan létfontosságú, mint egy váltó.
Kicsit barkács kategóriának tűnik, nem tudom mennyire megbizható. Confused

U.i.:

Ha már a környéken ennyi idióta összegyűlt, akkor talán személyesen is összefutthatnánk. Szemcsis (kialakulhatna egy miskolci lurdy is)

Így ahogy mondod, ez jelenleg egy barkács kategória. Az áramkört is egy próbapanelen rakom össze. Egyetemen C-ben tanulunk programozni, az Arduinot is neten találtam.....ehhez volt tananyag. De persze ha esetleg te értenél hozzá, és nem gondolkozol olyan vad árakban, mint a miskolci cég...akkor én nyitott vagyok mindenre Smile
Ma egész jól haladtam...a fel-le váltogatás lassan menni fog, remélem holnap tudok feltenni róla majd videót... Very Happy
Egyébként kegyetlen gyorsan vált Surprised Surprised


Én egyáltalán nem értek hozzá. Kicsit régebben TAZ már megkeresett ezzel a problémával, de mondtam neki is, hogy forrasztani szeretek, de nem értek hozzá. Very Happy

De akkor arduinoval kapcsolatban van valami rossz tapasztalat?
Nekem eddig nincs vele bajom...füstöt sem csináltam még vele...az órajele is magasabb pl. 1 motorvezérlőnél, így a sebességgel sincs baj.


Én most dolgozom arduinoval, nekem eddig semmi negatív tapasztalatom nincs vele. Ár-érték arányban nem tudok jobbat mondani. Rakj majd fel videót, nagyon érdekel! Sok sikert és kitartást kívánok az egész projekthez! Kacsint


Üdv!
Ez a váltó beapplikálás nekem is felkeltette az érdeklődésem,kitartást hozzá és sok sikert.
Mindenképpen figyelni fogom és ha lehet minél több vizuális infot a dolgokról Kacsint

Köszi szépen a biztatást! Smile


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
Rolcsi85
2014.04.18. 10:29   






Laleeboy írta:
Rolcsi85 írta:
Laleeboy írta:
KTM525 írta:
vasi89 írta:
KTM525 írta:
csajty írta:
ismerős a felniszetted Very Happy Very Happy nemhiába, ez a legszebb Surprised Surprised

Ja, csak kár, hogy nincs 18"-ba....


Ha sokat használod nem akkora baj az Very Happy

Azért a nagy fékhez nem lenne rossz Very Happy


Az E36 M3 vagy az E46 330 fék is elfér a 17-es felniben Kacsint


E36 M3 még 16"-ban is Kacsint


Hát lehet hogy valami spec felnibe befér (de nem hinném) a realoem is csak 17-est hoz M3-hoz

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=BF91&mospid=47432&hg=36


én meg tapasztalatból tudom Very Happy szimpla 16os BMW alufelni is volt rajta nekem télen 2x is Kacsint a mostani 345-ös CSL tárcsás 6dugós brembom is elfér egy 17"-os felni alatt...


BMW E36 ///M3

Monor    9204    2009.01.09. 20:38
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  5 / 7 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére