POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
3 / 3 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - VERSENYAUTÓK  »   BMW E36 323 Time Attack

kögö
2014.01.26. 22:48   






Marco Tdi írta:
kögö írta:
Miért pont a 23 motor az elképzelés? Miért nem egy 28? Ugyanúgy a 25 féle okositással lényegesen előbbre vagy nyomatékban és erőben is. (a 23 egy elég erőteljesen butitott motor, abból egy nagy szivósorral nemigen jön elő a 220 db paci) Kacsint

Futóműben nem tudom milyen árfekvésre gondolsz, de szerintem az FK pályán hamar elfáradna, ha az alap gewinde-t nézegetted. Nekem az van azt autóm alatt, utcára brutál, érzésem szerint pályára kevés.


Hello, azért 23i, mert fele annyiba kerül, mint egy 28i,és amíg nem derül ki, h jól megy-e vagy kutyaütő vagyok minden beleinvesztált forint "felesleges"... Ha kiderül hogy annyira nagy király vagyok a kocsi is jó, csak kevés az erő, akkor kerülne bele egy nagyobb motor, vagy 28i, vagy egy M54B30, bár utóbbihoz minden elég drága, esetleg M52B28 M54B30 belsővel 3.0-ra hízlalva, de ez kb Stage 3... Smile

Szóval elsőre csak visszafogottan, aztán ha minden oké, akkor jöhet az erő, kétlem, h első körben annak a hiány lenne a legnagyobb probléma. Mellékesen először 318Ti-ben gondolkodtam, de aztán Pepe lebeszélt, h el fogok aludni az egyenesekben, szóval a 23i az már továbbfejlődött gondolat eredménye.

Az FK vagy akármi csak az alap lenne, kerülne bele vastagabb szár, jobb hűtés és persze jóval keményebbre lenne hangolva, mint gyárilag..

Marco


Nem teljesen értek egyet a logikáddal. Először ki szeretnéd próbálni magad, ezért nem akarsz túl sokat invesztálni a dologba. Ez idáig érthető. Viszont ha pont a lényeget spórolod ki, akkor nem fogod évezni a mulatságot. Azonkivül duplán költesz mindenre, ha mégis bejön a téma.
Én a helyedben megvenném elsőre a tutit. Ha nem 28, akkor egy M50B25 és esetleg később megfújni. Bevállt technika, sokan értenek hozzá itt a fórumon is, nem NASA költségvetésből nagyot tud szólni.

Futóműből is inkább egy kicsit komolyabbat ajánlanék, amit később is tudsz használni.
A fék kérdésnél nem kell elájulni a 330 fékjeitől. Utcára bőven sok, szerintem pályára bőven kevés. Nyilván, ha megfelelő féktárcsa-betét kombót választasz, akkor jobb, mint az eredeti.

Múltkor olvastam egy cikket és abban volt egy nagyon jó mondat. Nem szó szerint: ami utcára nagyon sok, az a versenypályára épphogy elég vagy akár kevés is.
Szerintem ez kvara igaz.


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
Marco Tdi
2014.01.26. 22:34   






kögö írta:
Miért pont a 23 motor az elképzelés? Miért nem egy 28? Ugyanúgy a 25 féle okositással lényegesen előbbre vagy nyomatékban és erőben is. (a 23 egy elég erőteljesen butitott motor, abból egy nagy szivósorral nemigen jön elő a 220 db paci) Kacsint

Futóműben nem tudom milyen árfekvésre gondolsz, de szerintem az FK pályán hamar elfáradna, ha az alap gewinde-t nézegetted. Nekem az van azt autóm alatt, utcára brutál, érzésem szerint pályára kevés.


Hello, azért 23i, mert fele annyiba kerül, mint egy 28i,és amíg nem derül ki, h jól megy-e vagy kutyaütő vagyok minden beleinvesztált forint "felesleges"... Ha kiderül hogy annyira nagy király vagyok a kocsi is jó, csak kevés az erő, akkor kerülne bele egy nagyobb motor, vagy 28i, vagy egy M54B30, bár utóbbihoz minden elég drága, esetleg M52B28 M54B30 belsővel 3.0-ra hízlalva, de ez kb Stage 3... Smile

Szóval elsőre csak visszafogottan, aztán ha minden oké, akkor jöhet az erő, kétlem, h első körben annak a hiány lenne a legnagyobb probléma. Mellékesen először 318Ti-ben gondolkodtam, de aztán Pepe lebeszélt, h el fogok aludni az egyenesekben, szóval a 23i az már továbbfejlődött gondolat eredménye.

Az FK vagy akármi csak az alap lenne, kerülne bele vastagabb szár, jobb hűtés és persze jóval keményebbre lenne hangolva, mint gyárilag..

Marco


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
kögö
2014.01.26. 22:28   






Miért pont a 23 motor az elképzelés? Miért nem egy 28? Ugyanúgy a 25 féle okositással lényegesen előbbre vagy nyomatékban és erőben is. (a 23 egy elég erőteljesen butitott motor, abból egy nagy szivósorral nemigen jön elő a 220 db paci) Kacsint

Futóműben nem tudom milyen árfekvésre gondolsz, de szerintem az FK pályán hamar elfáradna, ha az alap gewinde-t nézegetted. Nekem az van azt autóm alatt, utcára brutál, érzésem szerint pályára kevés.


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
Marco Tdi
2014.01.26. 20:08   






Továbbá kérdés, h érdemes-e mondjuk igénybevétel előtt hajtókarcsapágyakat csavarokat, hengerfejcsavarokat cserélni?

Illetve milyen jó kis low budget praktikák vannak kormányút rövidítésre...

Köszi


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
Marco Tdi
2014.01.26. 19:14   






Sziasztok!

Először egy kis gyors bemutatkozás.. Kb 10 éve foglalkozom hobbi szinten az autóim építésével, tuningjával, optika, technika, motor futómű, fékek, az egész paletta.. Nem tanultam ilyet sosem, csak amit magamra szedtem a baráti autószerelő kőrtől. VW és Audi buzi vagyok igazából, ha ezért itt meg is köveznek, azon belül is a TDI tuning érdekelt mindig, és ezt is műveltem. Azonban jó pár éve nagyon érdekel a pályázás, kipróbálnám magam ilyen téren, de ilyen helyzethez a konszern nem gyártott megfelelő és/vagy elérhető autót, ezért csak a BMW jöhet szóba.

Külföldi és itthoni fórumokon is utána jártam már sok dolognak, fejben dugásban már otthon vagyok, ha lehet ezt mondani.

Építeni szeretnék egy E36-ot pályázásra, a kérdésem-kérésem az lenne, h leírom nagyjából mit szeretnék, és Ti, akik gondolom tapasztaltabbak vagytok, írjátok le légyszi, hogy jó-e vagy ha nem akkor helyette mit, vagy totál felejtős-e egy-két gondolat, terv.

Köszi előre is.

Alap: BMW E36 323i (azt olvastam, h a 325i vasblokkhoz képest a 23i alublokk akár 20kg-al is könnyebb lehet), Limo tetőablak nélkül (erről azt olvastam, h maga a csupasz kaszni 80-120 kg-al könnyebb, mint a coupé, bár erről megoszlanak a vélemények)
Motor: M50 szívócsonk, 6leömlő, kat nélküli 2 átmenő dobos rendszer (átmérő kérdéses, ebben segítség kellene), cold air intake, chip, ezzel elméletben kb 200-210 ló kihozható (kicsit feszélyezve, más tengelyekkel akár 220-230 is talán)
Futómű:valami FK vagy hasonló gewinde Katona vagy Lindor utómunkával, elől E36 M3 3.0 excentrikus PU lengőkar szilent, M3 3.2 fordított toronycsapágy (azt olvastam ezzel a kettőssel lehet a legagresszívabb futóművet csinálni gyári alkatrészekből pályára), M-tech 25.5mm stabi PU szilentekkel. hátul is PU szilentek és M3 stabi, toronymerevítők garmadája, esetleg Cabrio X lent
Fék: elől-hátul E46 330, DS betétek, fém fékcső, fékhűtés elől
totál kiürítve, ajtók hátul kiürítve, plexi üveg, minden kidobálva ami felesleges, tapasztalatok alapján kb 100-120kg-ot ki lehet szórni egy ilyen kategóriájú autóból.


Vélemények? Tippek? Tanácsok? Észrevételek?


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  3 / 3 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3
Tartalomjegyzék  »   Projektek - VERSENYAUTÓK

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére