POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
4 / 4 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   Jani E30 M10 turbo - CápaFeri

speer
2014.01.26. 10:25   






Most látom csak mi készűl itt!.... faszaaaa!! Kacsint


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"

"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
Cinezzd E30
2014.01.18. 23:39   






Sziasztok ,tudom nem itt kell hirdetni de mivel a témával kapcsolatos gondoltam megosztom Very Happy Very Happy Very Happy
van nekem egy elado m10b20 mocim,kiprobálhato ha érdekel valakit. Fel van ujitva.


   309    2013.07.27. 20:50
janker
2013.12.19. 01:25   






Köszi az infot! Hasznos ez a táblázat, már csak azt kellene tudni, hogy a jelenlegi tengelyem (még a kisszelepes fejről, a karbis 316 tengely Szuromi Pisti által átköszörülve) mekkorát emel, illetve, hogy azt használjuk-e vagy az E12 fej gyári tengelyét... A himbát, amit linkeltél már magam is néztem pár hete; akkor mutattam is Ferinek. Egyelőre ezzel a turbóval nem lesz értelme elforgatni, de a későbbiekben GT35-ben gondolkozok; ott már annál inkább. Nyilván akkor gyártatunk egy turbós tengelyt, illetve szelepeket, rugókat is veszünk. Mindenképpen érdekelnének a tapasztalatok a szóban forgó himbákkal kapcsolatban!


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
ZSOSZ
2013.12.17. 10:05   






121 fej (nagy szelepek)
Szelep lift___intake_____________exhaust
.1 ________73.5_______________51.5
.2 ________113.5______________92
.3 ________146.5______________127
.4 ________173.5______________145
0,5 ________188.5______________153

E12 fej
Szelep lift___intake____________exhaust
.1 ________63_______________57.5
.2 ________105______________98.5
.3 ________148______________124
.4 ________179.5____________137.5
0,5 ________193______________143


E21 2.0 fej (e21 autók és néhány nagyon késői 2002)
Szelep lift___intake_____________exhaust
.1 _________66________________54
.2 _________115_______________95
.3 _________155.5_____________126
.4 _________179.5_____________142
0,5 _________190_______________148

1.8i fej (e21 és e30)
Szelep lift___intake____________exhaust
.1 _________66________________50
.2 _________111_______________87.5
.3 _________155.5_____________111
.4 _________182.5_____________136
0,5 _________193_______________143


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2013.12.16. 09:38   






Ha majd szeretnétek el is forgatni elengedhetetlen:
http://www.iemotorsport.com/bmw/2002-valvetrain/02rarmHD.html
A FEBI-t 20$-nak irja....sokkal inkább ezt ha már pénzt adtok ki.
Emlékeimben Grafo hajdani m102-es motorjában volt ilyen.
Kérdezzétek Möszijőt vagy Őt további infókért.


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
rude325i
2013.12.15. 13:05   






Szépen alakul, kitartás. Kacsint
Telefon kikapcs és irány reszelgetni a gépet, meglessz az eredménye Surprised


Győr-Moson-Sopron Megye    200    2012.04.23. 13:51
janker
2013.12.15. 12:14   






A héten megérkeztek a hajtókarok is, amik eredetileg egy S14-hez készültek, ezért - illetve a Subaru dugók nagyobb csapszege okán - igényelnek majd egy kis átalakítást; a lényeg a mi szempontunkból most a hossz volt.



















Szeged    60    2011.09.01. 21:38
janker
2013.12.15. 12:06   






Ez alkalommal a hengerfejet folytattuk. Két hengerfejet szedtünk szét (egy E12 és egy 318I), végül úgy döntöttünk, hogy az előbbiből indulunk ki, de pl. a szelepeket az utóbbiból használjuk fel, mert nagyon jó állapotban vannak. Tegnap a csatornákat portoltuk:






















Szeged    60    2011.09.01. 21:38
grafo
2013.12.09. 19:45   






nahát, ez egész izgalmas lesz


graffo.uw.hu/dragtimes.xls

Kecskemét    1095    2007.05.30. 20:44
CápaFeri
2013.12.08. 21:00   






Jó lesz ez Janika
ha olvassa illetékes személy aki át tudná rakni a projektet
az extrémek közé azt megköszönnénk


Ha nem megy jól, legalább szép legyen!!!

KELEBIA    290    2008.01.20. 08:57
janker
2013.12.08. 16:27   






Hello! Köszönöm! Smile Igen, ha minden a terveink szerint alakul, akkor a következő találkozóra is a saját lábain megy a gép, de már szívátültetéssel! Persze sok van még hátra munkából, ráadásul nem csak a motort tervezem megcsinálni, átalakítani. Ez az első lépés, utána majd ahogy a pénztárcám engedi...


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
ZSOSZ
2013.12.08. 16:13   






janker írta:
...... remélem jó szívvel fogadtok és találtok majd érdekes információkat a topicunkban!

Isten hozott Jani az agyamentek-elvetemültek vagy csak adrenalin függők közé! Wink
Rendes Ifju Titánnak ismertelek meg,igy természetes amiben tudok segitek.
Jó Tanbácsi okositja tovább a géped!
Figyelek tovább,sok sikert! Wink
Tavaszra terveztétek hogy már ez a sziv fog dobogni a motortérben?
Nagyon tetszik hogy uj irányba indultok a szivóoldal elkészitésével. Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
janker
2013.12.08. 15:10   






Az új szívófej projekt is elindult, ehhez kezdésnek kaptunk Fatertól egy ilyen csonka kúpot:



65mm-es pillangószelepben végződik majd, kap egy nagyobb vágást (kb. 20mm), reményeink szerint ideális átáramlást tesz majd lehetővé a nagyobb térrészbe, kvázi az airbox-ba.


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
janker
2013.12.08. 15:04   






Elkezdtük összerakni a hengerfejet is, erről sajnos nincs sok képem. Kicsit gatyába ráztuk a szelepeket:







Szeged    60    2011.09.01. 21:38
janker
2013.12.08. 15:00   






Feri már megcsinálta a dugattyúhűtést is. Ehhez egy turbós M30 blokkot vettünk alapul. Készítettünk egy szerszámot, aminek segítségével pontosan lemásoltuk a furatok elhelyezkedését:










Szeged    60    2011.09.01. 21:38
janker
2013.12.08. 14:55   






Ezek már az új motorhoz készülnek!
Tütekészítő szerszám:






A deszki srácok megleptek egy "vidám"flansnival: Very Happy




Szeged    60    2011.09.01. 21:38
janker
2013.12.08. 14:41   






A második szívófej készüléséről:









Illetve kollektor:




Itt még csak elektróda állt rendelkezésre a hegesztéshez, sokszor le is köszörültem a varratot, hogy szép legyen. Ezt a leömlőnél természetesen hamar megbántam, mert az M10 egyébként sem kicsi rezgésétől, illetve a hőtől megrepedt...


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
janker
2013.12.08. 14:28   






Köszi a biztatást, itt is van egy-két kép!
A szívó configról sajnos nem maradtak képek, az első nekifutásos turbóról igen (itt még mindent magam csináltam):













Szeged    60    2011.09.01. 21:38
Matt Gun
2013.12.08. 13:52   






Szia!
Kivancsian varom a kepeket es tapasztalatokat! En is epp egy m10 turbo epitesben vagyok....
Hajra!!!! Kepeket nem elfelejteni! Szemcsis


www.keletibimmerteam.hu




Mátészalka    240    2009.09.06. 21:44
janker
2013.12.08. 13:25   






Szép jó napot mindenkinek!

Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam! Jani vagyok, a Fórum egy régi, rendszeres olvasója. Hosszú ideje gondolkodom egy topic indításán, ugyanis a projektem már elég régen elindult. E30 kislámpás sedanról lesz szó, anno 316-ként kezdte a pályafutását. Így került hozzám is, kiváló állapotú karosszériával, gyári fényezéssel, motorral, kerekekkel, magnóval, - ez nálam mind pozitívum - viszont mint kiderült, körülbelül gyári beöntésű olajjal is… Smile Ez utóbbi „apróság” hamar megmutatta magát, s mivel szükségessé vált egy motorfelújítás, nyomban eljátszottam a Pierburg 4BE nyugdíjazásának gondolatával. Első körben, egy agresszívabb szívómotorban gondolkodtam, egyedi vezérműtengellyel, duplakarburátorral, de erről hamar lebeszéltek a szakmabéliek. Végül az elektronikus befecskendezés mellett döntöttem, be is kerültek az injektorok, a trafó, egy nagynyomású AC, stb., valamint az írható motorvezérlő. Átköszörültük a vezérműtengelyt, valamint egyedi szívófej és kipufogórendszer is készült. Minden más maradt gyári: M10B18, kisszelepes hengerfej. Motorfékpadon megmértük: 129LE. Kezdetben főtengelyjel alapján, kizárólag TPS-ről mentem beszívott levegő hőmérséklet korrigálással, de nem is engedtem tovább „kristályosodni” ezt a rendszert, mert időközben megérett bennem a turbósítás gondolata.

Beszereztem egy feltöltőt (Garrett GT2560R), majd jött az intercooler, lefújószelep, nyomásszabályzó, nagyobb injektorok stb.-stb., illetve egy ECU, ami tud kezelni MAP-szenzort és szeléssávú lambdaszondát. Úgy döntöttem a leömlőt, a szívófejet, a kipufogórendszert és a cooler-csövezést magam gyártom le „műkedvelőként”, egyébként a témában teljesen tapasztalatlan laikusként. Édesapám sietett segítségemre, de sajnos - talán, mert túl nagy volt a koncentráció - nem sok kép készült; amit hirtelen találtam, feltöltöm Nektek. Végül összeállt a rendszer, programozásra került, működött, majd rövid úton hengerfejes lett... Újra összeraktuk ARP tőcsavarokkal, másik, repedésmentes blokkal, illetve egy új leömlőt/szívófejet is készítettünk Faterral; minden más maradt a gyári. Az „üdvtörténet” itt megszakad - remélem, ezzel nem okozok túl nagy csalódást - mert a nyáron megismerkedtem Ferivel. Kicseréltük a leégett kuplungomat Martin-féle szinterre, s közben jót beszélgettünk, összebarátkoztunk. Kicsit rendbetettük a dolgokat „fej körül”, ami először csak lelkesedést, új terveket és friss lendületet eredményezett, majd végül egy teljesen új projekt megszületését. Én egy dologhoz ragaszkodtam, tényleg csak egy aprósághoz, lehet, hogy észre sem fogjátok venni: az M10-hez. Very Happy

Nézzük is meg, hogy állunk most, illetve, hogy fogunk kinézni a közeljövőben: M10B20 vastaghüvelyes blokk 92mm-re fúrva, 80-as löketű főtengely, E12 nagyszelepes hengerfej (ezen alkatrészekért, tehát a projekt lehetővé tételéért nagyon nagy köszönet ZSOSZ-nak), Subaru turbós dugattyúk, 144mm-es hajtókarok (ezek még beszerzés alatt), dugattyúhűtés, lemeztömítés, M30 olajpumpa, meg ami még nem jut eszembe. A cél első körben, ezzel a turbóval 280(talán~300)LE. Természetesen és szokásomhoz híven újrakonstruáljuk a szívóoldalt is; erről és az egyéb munkálatokról is várhatóak képek! Elöljáróban ennyit; remélem jó szívvel fogadtok és találtok majd érdekes információkat a topicunkban!


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  4 / 4 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére