POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
3 / 4 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   Jani E30 M10 turbo - CápaFeri

speer
2014.02.25. 06:55   






janker írta:
Ma folytatódott a szívófej gyártása, néhány kép a folyamatról:





































Simítások vannak hátra, illetve nem döntöttünk még a végleges optikáról...

Zsírnyúl lett! Szemcsis


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"

"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
janker
2014.02.24. 23:50   






Ma folytatódott a szívófej gyártása, néhány kép a folyamatról:





































Simítások vannak hátra, illetve nem döntöttünk még a végleges optikáról...


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
Roland_E30
2014.02.22. 11:03   









Nagyon faszák lettek ezek a tüték.


E30 Tuning alkatrészek.    533    2012.03.04. 12:13
janker
2014.02.21. 23:39   






Én még nem ismerem ezt a projektet, de nagyon érdekesnek tűnik, mindenképpen átnézem majd. Addig is egy-két kép a szívócsövek gyártásáról:

Előkészületek (elvettük a szerszámot 3 felé a 3 féle csőhöz, mert így adta ki):



Feri leszúrta a pontos méreteket:



Majd működésbe lépett az 50 tonna:



Összeállítottuk:



Végül Feri összehegesztette:




Nekem nagyon tetszik! Smile


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
ZSOSZ
2014.02.21. 08:16   






Matt Gun írta:
Ha van idotok nyalazzatok ti is at hatha megtalaljatok!

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=7903
Igy könnyebb,a sok info halmazban a "tüt" megtalálni. Smile
Példamuatónak vélem az elért eredményt,ezt még CápaFeri e21-es időszakában ki is taglaltuk....azt hiszem Oregpapa


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3328    2007.01.19. 13:46
Matt Gun
2014.02.21. 01:51   






Csao!
Olvastam valahol egy Sved 02-esrol... Amibe egy m10b20-at epitettek
Holset hx55-el..
VW mahle 90.5-os dugok, gyari hajtokarok, gyari fotengely, egy Schrick 328/316 vezermutengely, egy egyedi airboxal BMW V8 80mm-es pillangoval, MSD gyujtas, VEMS, es ha jol emlekszem ket kulonallo 40-es WG...
Nem egeszen 2 barral fujtak meg es valami 600Loerot padoltak!

Szerb barataim ugyan ezt a csigat (HX55) rakjak B18-ra... Kivancsi leszek mit produkal vele....

Ha megtalalom megegyszer a leirast belinkelem neked!

Valahol itt lesz a topicja! Ha van idotok nyalazzatok ti is at hatha megtalaljatok!
http://forum.savarturbo.se/viewforum.php?f=21&start=1250


www.keletibimmerteam.hu




Mátészalka    240    2009.09.06. 21:44
janker
2014.02.19. 22:16   






Ma megérkezett az új turbó is, meggyőző a mérete. Very Happy







Szeged    60    2011.09.01. 21:38
janker
2014.02.19. 22:13   






Jó kis videó, magyarul még nem is láttam. Nálunk ki fog derülni, hogy mit bír az M10 blokk, mert a 92mm feltöltött M10 motornál már igencsak az utolsó "biztonságos" furatméret...


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
Laleeboy
2014.02.18. 15:47   






Franz írta:
Laleeboy írta:
speer írta:
janker írta:
Hello! Köszi! Többen is jeleztétek már, hogy érdekel Titeket a projekt, ennek nagyon örülök! Sajnos itthon kevés igényesen megépített M10-et látni és főleg a jelentősen átalakított turbós verzió ritka. Külön öröm lenne, ha másoknak is kedvet csinálnánk az építéshez és az idei találkozókon majd több 4 hengeres turbóst lehetne látni. Mi biztos ott leszünk!
Az eddig leírt információkból,gondolatokból lerí a gondosság ,alaposság és kimondottan tetszik,hogy nem a "legnagyobb vadból" épűl és egy "szerényebb" motorral operáltok.Ez a blokk manapság talán kevésbé divatos,de turboval mindenképp komoly potenciál rejlik benne..... ezt szerintem ki is gurítjátok belőle! Kacsint


Ha jól tudom az M10 volt az alapja a legendás turbós F1-es BMW motornak is a '80-as években (1500Ccm 1500Le) úgyhogy hajrá Kacsint

http://www.youtube.com/watch?v=eG-4sSoXlaM


Igen, jól tudod, használt blokkokból építették.
Van egy magyar szinkronos videó is erről, akit érdekel.
http://www.youtube.com/watch?v=kZ4vNbeeukc


Ezt kerestem de csak a másikat találtam meg hirtelen Kacsint


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
Franz
2014.02.18. 15:46   






Laleeboy írta:
speer írta:
janker írta:
Hello! Köszi! Többen is jeleztétek már, hogy érdekel Titeket a projekt, ennek nagyon örülök! Sajnos itthon kevés igényesen megépített M10-et látni és főleg a jelentősen átalakított turbós verzió ritka. Külön öröm lenne, ha másoknak is kedvet csinálnánk az építéshez és az idei találkozókon majd több 4 hengeres turbóst lehetne látni. Mi biztos ott leszünk!
Az eddig leírt információkból,gondolatokból lerí a gondosság ,alaposság és kimondottan tetszik,hogy nem a "legnagyobb vadból" épűl és egy "szerényebb" motorral operáltok.Ez a blokk manapság talán kevésbé divatos,de turboval mindenképp komoly potenciál rejlik benne..... ezt szerintem ki is gurítjátok belőle! Kacsint


Ha jól tudom az M10 volt az alapja a legendás turbós F1-es BMW motornak is a '80-as években (1500Ccm 1500Le) úgyhogy hajrá Kacsint

http://www.youtube.com/watch?v=eG-4sSoXlaM


Igen, jól tudod, használt blokkokból építették.
Van egy magyar szinkronos videó is erről, akit érdekel.
http://www.youtube.com/watch?v=kZ4vNbeeukc


Szombathely    66    2009.11.20. 18:04
Laleeboy
2014.02.18. 10:00   






speer írta:
janker írta:
Hello! Köszi! Többen is jeleztétek már, hogy érdekel Titeket a projekt, ennek nagyon örülök! Sajnos itthon kevés igényesen megépített M10-et látni és főleg a jelentősen átalakított turbós verzió ritka. Külön öröm lenne, ha másoknak is kedvet csinálnánk az építéshez és az idei találkozókon majd több 4 hengeres turbóst lehetne látni. Mi biztos ott leszünk!
Az eddig leírt információkból,gondolatokból lerí a gondosság ,alaposság és kimondottan tetszik,hogy nem a "legnagyobb vadból" épűl és egy "szerényebb" motorral operáltok.Ez a blokk manapság talán kevésbé divatos,de turboval mindenképp komoly potenciál rejlik benne..... ezt szerintem ki is gurítjátok belőle! Kacsint


Ha jól tudom az M10 volt az alapja a legendás turbós F1-es BMW motornak is a '80-as években (1500Ccm 1500Le) úgyhogy hajrá Kacsint

http://www.youtube.com/watch?v=eG-4sSoXlaM


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
speer
2014.02.18. 07:38   






janker írta:
Hello! Köszi! Többen is jeleztétek már, hogy érdekel Titeket a projekt, ennek nagyon örülök! Sajnos itthon kevés igényesen megépített M10-et látni és főleg a jelentősen átalakított turbós verzió ritka. Külön öröm lenne, ha másoknak is kedvet csinálnánk az építéshez és az idei találkozókon majd több 4 hengeres turbóst lehetne látni. Mi biztos ott leszünk!
Az eddig leírt információkból,gondolatokból lerí a gondosság ,alaposság és kimondottan tetszik,hogy nem a "legnagyobb vadból" épűl és egy "szerényebb" motorral operáltok.Ez a blokk manapság talán kevésbé divatos,de turboval mindenképp komoly potenciál rejlik benne..... ezt szerintem ki is gurítjátok belőle! Kacsint


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
janker
2014.02.17. 23:21   






Hello! Köszi! Többen is jeleztétek már, hogy érdekel Titeket a projekt, ennek nagyon örülök! Sajnos itthon kevés igényesen megépített M10-et látni és főleg a jelentősen átalakított turbós verzió ritka. Külön öröm lenne, ha másoknak is kedvet csinálnánk az építéshez és az idei találkozókon majd több 4 hengeres turbóst lehetne látni. Mi biztos ott leszünk!


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
spongebob
2014.02.17. 21:58   






janker írta:
Hosszas tanakodás és keresgélés után végül megoldódott a turbó kérdés. Nem tudtam megbékélni a régi turbóm szűk turbinájával, viszont a kívánt és megcélzott teljesítmény nem indokolná egy GT35 beépítését, ezért végül a kettő között, egy GT3076R mellett döntöttünk. Ez a turbó többféle turbinaoldallal is választható, mi a .82 A/R mellett döntöttünk T3 talppal. Jövő héten megérkezik a turbó, addig is folynak a munkálatok és az anyagbeszerzés. Nagyobb cooler érkezett a héten, elkészült a végleges hengerfej (képet majd rakok fel), illetve a szelepzsebek is rákerültek a dugattyúkra. Feri kimodellezte, hogy a Subaru dugó csak a szívóoldalon igényel effektív bemarást, a kipufogó oldalon a 38-as szelep a gyári tengellyel nyitott állapotában sem éri el a felső holtpontban lévő dugattyút, hála a kompresszió-tér kialakításának.

Pár adat a turbóról:

Garrett GT3076R

Compressor
Inducer 57.0mm
Exducer 76.2mm
Trim 56
A/R 0.60

Turbine
Wh Dia 60.0mm
Trim 84
A/R 0.82
non-wastegated


Üdv!
Jó választás ez a turbó,sok sikert hozzá,tetszik a konfig... Smile


Budapest    851    2007.05.11. 21:37
janker
2014.02.16. 13:57   






Hosszas tanakodás és keresgélés után végül megoldódott a turbó kérdés. Nem tudtam megbékélni a régi turbóm szűk turbinájával, viszont a kívánt és megcélzott teljesítmény nem indokolná egy GT35 beépítését, ezért végül a kettő között, egy GT3076R mellett döntöttünk. Ez a turbó többféle turbinaoldallal is választható, mi a .82 A/R mellett döntöttünk T3 talppal. Jövő héten megérkezik a turbó, addig is folynak a munkálatok és az anyagbeszerzés. Nagyobb cooler érkezett a héten, elkészült a végleges hengerfej (képet majd rakok fel), illetve a szelepzsebek is rákerültek a dugattyúkra. Feri kimodellezte, hogy a Subaru dugó csak a szívóoldalon igényel effektív bemarást, a kipufogó oldalon a 38-as szelep a gyári tengellyel nyitott állapotában sem éri el a felső holtpontban lévő dugattyút, hála a kompresszió-tér kialakításának.

Pár adat a turbóról:

Garrett GT3076R

Compressor
Inducer 57.0mm
Exducer 76.2mm
Trim 56
A/R 0.60

Turbine
Wh Dia 60.0mm
Trim 84
A/R 0.82
non-wastegated


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
janker
2014.02.02. 01:09   






Egyelőre még csak terv egy GT3582R; ami jelenleg van, az méretben egy jóval szerényebb GT2560R, amivel a cél a 300LE megközelítése. A nagyobb turbóhoz természetesen majd komoly vezérlésre lesz szükség, hogy el tudjon forogni oda a motor, ahol már van értelme az előbbinek. Addig is a kicsivel a cél egy könnyű, "erős" és használható autó, ami egyenletesen adja le a teljesítményt.

A meglévő turbó adatai:

Compressor
Inducer 46.5mm
Exducer 60.1mm
Trim 60
A/R 0.60

Turbine
Wh Dia 53.0mm
Trim 62
A/R 0.64
Type Wastegated

A belső wastegate-et valószínű, hogy kiváltjuk egy külsővel, ami a szabadba lesz engedve. Smile


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
speer
2014.02.01. 13:48   






CápaFeri írta:
speer írta:
janker írta:
Megjött a hajtókar a gépműhelyből, be is próbáltuk, stimmelnek a hosszok:



Ezt követően kicsit gatyába ráztuk a blokkot; íme pár kép az alakulásáról!

Ilyen volt:



Kapott egy kicsit a drótkoronggal:



Végül festéket:




Elmossuk az alkatrészeket és mehet össze az alja...

Lehet lejjebb írtátok már,de mekkora számolt C.R lesz,mekkora max. forulat,nyomás? Szemcsis


Nem írtuk még de 9:1 sűrítési viszony lesz
fordulat 7000 környéke,majd látjuk hogy tart ki a turbó
a turbó nyomás pedig 1,5 bár első körben

Ha GT35 a méret,ahogy Atti írta,akkor azzal azért sanszos,hogy "kitart"ahol és amit kell Very Happy ......milyen A/R a turbina oldalatok van? Kacsint


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
CápaFeri
2014.02.01. 09:50   






powered írta:
Na csak meglett a helye a baszura dugóknak... Very Happy Van 4 kovácsolt is! Kacsint Jah Feri! 93.5 M5 6db nagyon fincsi állapotban gyűrű, csapszeg, tombola, konfetti, vagy ami kell. Hajrá, basszatok oda!


Igen, jó helyre kerültek a dugattyúk
a kovácsolt és m5 dugattyúkról kicsit többet lehet tudni akár privátban


Ha nem megy jól, legalább szép legyen!!!

KELEBIA    290    2008.01.20. 08:57
CápaFeri
2014.02.01. 09:42   






speer írta:
janker írta:
Megjött a hajtókar a gépműhelyből, be is próbáltuk, stimmelnek a hosszok:



Ezt követően kicsit gatyába ráztuk a blokkot; íme pár kép az alakulásáról!

Ilyen volt:



Kapott egy kicsit a drótkoronggal:



Végül festéket:




Elmossuk az alkatrészeket és mehet össze az alja...

Lehet lejjebb írtátok már,de mekkora számolt C.R lesz,mekkora max. forulat,nyomás? Szemcsis


Nem írtuk még de 9:1 sűrítési viszony lesz
fordulat 7000 környéke,majd látjuk hogy tart ki a turbó
a turbó nyomás pedig 1,5 bár első körben


Ha nem megy jól, legalább szép legyen!!!

KELEBIA    290    2008.01.20. 08:57
powered
2014.02.01. 09:11   






Na csak meglett a helye a baszura dugóknak... Very Happy Van 4 kovácsolt is! Kacsint Jah Feri! 93.5 M5 6db nagyon fincsi állapotban gyűrű, csapszeg, tombola, konfetti, vagy ami kell. Hajrá, basszatok oda!


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
speer
2014.02.01. 09:06   






janker írta:
Megjött a hajtókar a gépműhelyből, be is próbáltuk, stimmelnek a hosszok:



Ezt követően kicsit gatyába ráztuk a blokkot; íme pár kép az alakulásáról!

Ilyen volt:



Kapott egy kicsit a drótkoronggal:



Végül festéket:




Elmossuk az alkatrészeket és mehet össze az alja...

Lehet lejjebb írtátok már,de mekkora számolt C.R lesz,mekkora max. forulat,nyomás? Szemcsis


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
janker
2014.01.31. 21:44   






Megjött a hajtókar a gépműhelyből, be is próbáltuk, stimmelnek a hosszok:



Ezt követően kicsit gatyába ráztuk a blokkot; íme pár kép az alakulásáról!

Ilyen volt:



Kapott egy kicsit a drótkoronggal:



Végül festéket:




Elmossuk az alkatrészeket és mehet össze az alja...


Szeged    60    2011.09.01. 21:38
veszettkutya
2014.01.26. 14:39   






Jó kis M10,régi szép idők.
Tetszik a projekt,hajrá Kacsint


VESZETTKUTYA
10.82@211 Csabix Motoren Werke THX R.C.S.

kormány mögött ball oldalt :-)    2959    2005.08.01. 13:03
janker
2014.01.26. 11:48   






Köszönjük, hogy átkerült a projekt és a biztató szavakat is!
Jövő héttől kicsit majd felgyorsulnak az események, a hétvégén képek is várhatók. Addig is egy-két info: a hajtókarokat elvittük egy kis átalakításra (gyárilag ugyebár S14-hez készültek), tehát másik sliccelés, illetve a dugattyúcsapszeg furatának növelés szükséges (23mm). A benne lévő persely 1mm-es falú, nem szerettük volna elvékonyítani 0.5-re, de a hajtókar anyagából sem szerettük volna kivenni ennyit, mert - noha a gyártó "megengedte" - úgy gondoljuk, hogy már így is elég vékony a hajtókar tetején az anyag. Ha sikerül a subaru hasított perselyéből és a karból egyaránt öttizedet le-, kivenni, akkor lesz a legjobb.
Közben nekiálltunk az új szívófej legyártásának is. A már belinkelt tüteszerszámot elvettük két félbe, hogy ki tudjuk nyomni a szívócsöveket (szárán 50, tölcsérnél 88mm), ehhez Feri egy új nyomatót csinált, illetve beszereztünk egy 50 tonnás emelőt:




Szeged    60    2011.09.01. 21:38
Turboá
2014.01.26. 11:19   






kis m30 Kacsint gt35 az derék! Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  3 / 4 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére