POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 3 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   "Lamboverő Brünhilda" by R.C.S.

Turboá
2014.10.23. 21:17   










új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Turboá
2014.04.02. 14:23   










új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Tyetyi
2014.03.18. 21:33   






Vasutas írta:
Tyetyi írta:
MM írta:
Janoka írta:
Szerintem is az öntvény a rossz minőségű, a kerékcsavar 12x1.5ös, de acélöntvényben van és nem gond neki, ha össz 8mm-e fogja és úgy meghúzod, hogy 12x2-es lesz, mert a menetek elnyulnak egymástól.Cca kell vagy 300 nm neki, de egyszer megmérem, mégsem tépi ki?!
Egyszer ráhúztam véletlenül elszámolva ujra 90fokot egy csavarra, majd szétrobbant szilánkosan a csavar, alig birtam kiszedni a fej levétele nélkül.Namost nem szakadt ki, M50ről van szó

A kerékcsavarnál nem a menet viszi el a nyomatékot, hanem a kúp amin felfekszik..

De csak akkor ha nincs lezsírozva minden, mert akkor a menet szakad szét
Tehát ha le van zsírozva a kerékcsavar, akkor húzza ki a menetet? Vagy hogy is van ez? Confused

Már lassan off...Ha a kúp részén is van zsír akkor rántja ki a menetet. Halálba lehet tekerni, nem fog megszorulni.


Békéscsaba    4994    2005.12.14. 12:46
Vasutas
2014.03.18. 21:12   






Tyetyi írta:
MM írta:
Janoka írta:
Szerintem is az öntvény a rossz minőségű, a kerékcsavar 12x1.5ös, de acélöntvényben van és nem gond neki, ha össz 8mm-e fogja és úgy meghúzod, hogy 12x2-es lesz, mert a menetek elnyulnak egymástól.Cca kell vagy 300 nm neki, de egyszer megmérem, mégsem tépi ki?!
Egyszer ráhúztam véletlenül elszámolva ujra 90fokot egy csavarra, majd szétrobbant szilánkosan a csavar, alig birtam kiszedni a fej levétele nélkül.Namost nem szakadt ki, M50ről van szó

A kerékcsavarnál nem a menet viszi el a nyomatékot, hanem a kúp amin felfekszik..

De csak akkor ha nincs lezsírozva minden, mert akkor a menet szakad szét
Tehát ha le van zsírozva a kerékcsavar, akkor húzza ki a menetet? Vagy hogy is van ez? Confused


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Hexer
2014.03.18. 20:05   






Janoka írta:
Tyetyi írta:
MM írta:
Janoka írta:
Szerintem is az öntvény a rossz minőségű, a kerékcsavar 12x1.5ös, de acélöntvényben van és nem gond neki, ha össz 8mm-e fogja és úgy meghúzod, hogy 12x2-es lesz, mert a menetek elnyulnak egymástól.Cca kell vagy 300 nm neki, de egyszer megmérem, mégsem tépi ki?!
Egyszer ráhúztam véletlenül elszámolva ujra 90fokot egy csavarra, majd szétrobbant szilánkosan a csavar, alig birtam kiszedni a fej levétele nélkül.Namost nem szakadt ki, M50ről van szó

A kerékcsavarnál nem a menet viszi el a nyomatékot, hanem a kúp amin felfekszik..

De csak akkor ha nincs lezsírozva minden, mert akkor a menet szakad szét

Ok, így van, de mégsem reped szét a kihajtótányér...A menetet sem húzza ki !


nem is ontveny.


   1080    2007.03.10. 17:40
Janoka
2014.03.18. 19:47   






Tyetyi írta:
MM írta:
Janoka írta:
Szerintem is az öntvény a rossz minőségű, a kerékcsavar 12x1.5ös, de acélöntvényben van és nem gond neki, ha össz 8mm-e fogja és úgy meghúzod, hogy 12x2-es lesz, mert a menetek elnyulnak egymástól.Cca kell vagy 300 nm neki, de egyszer megmérem, mégsem tépi ki?!
Egyszer ráhúztam véletlenül elszámolva ujra 90fokot egy csavarra, majd szétrobbant szilánkosan a csavar, alig birtam kiszedni a fej levétele nélkül.Namost nem szakadt ki, M50ről van szó

A kerékcsavarnál nem a menet viszi el a nyomatékot, hanem a kúp amin felfekszik..

De csak akkor ha nincs lezsírozva minden, mert akkor a menet szakad szét

Ok, így van, de mégsem reped szét a kihajtótányér...A menetet sem húzza ki !


Mindíg tövig nyomd (a gázt)!

06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Tyetyi
2014.03.18. 08:18   






MM írta:
Janoka írta:
Szerintem is az öntvény a rossz minőségű, a kerékcsavar 12x1.5ös, de acélöntvényben van és nem gond neki, ha össz 8mm-e fogja és úgy meghúzod, hogy 12x2-es lesz, mert a menetek elnyulnak egymástól.Cca kell vagy 300 nm neki, de egyszer megmérem, mégsem tépi ki?!
Egyszer ráhúztam véletlenül elszámolva ujra 90fokot egy csavarra, majd szétrobbant szilánkosan a csavar, alig birtam kiszedni a fej levétele nélkül.Namost nem szakadt ki, M50ről van szó

A kerékcsavarnál nem a menet viszi el a nyomatékot, hanem a kúp amin felfekszik..

De csak akkor ha nincs lezsírozva minden, mert akkor a menet szakad szét


Békéscsaba    4994    2005.12.14. 12:46
MM
2014.03.17. 16:58   






Janoka írta:
Szerintem is az öntvény a rossz minőségű, a kerékcsavar 12x1.5ös, de acélöntvényben van és nem gond neki, ha össz 8mm-e fogja és úgy meghúzod, hogy 12x2-es lesz, mert a menetek elnyulnak egymástól.Cca kell vagy 300 nm neki, de egyszer megmérem, mégsem tépi ki?!
Egyszer ráhúztam véletlenül elszámolva ujra 90fokot egy csavarra, majd szétrobbant szilánkosan a csavar, alig birtam kiszedni a fej levétele nélkül.Namost nem szakadt ki, M50ről van szó

A kerékcsavarnál nem a menet viszi el a nyomatékot, hanem a kúp amin felfekszik..


BMW 540

   408    2008.12.30. 04:15
xt198
2014.03.17. 11:37   






köszönöm a velős válaszokat Mad


   242    2012.04.12. 16:53
Turboá
2014.03.16. 23:52   






Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
c_sonty írta:
Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Elreped ha csinyan nezel ra attol is. Szedtem mar szet full gyari motort es ilyen. M5 buksival nem gond de m30-al mar kesz a kapucsino...
Tulhuzas nem lehet...marhasag, mikor egy sima m50-at M10-es csavarral 140-150Nm-ra huzunk, s50-et M11-el meg 155-160-ra semmi baja, ezt meg M12-vel 100-110 kore kell gyarilag...marhasag.

10-bol 6 blok nincs lehuzva ugy hogy a jaratok tele vannak vizzel/olajjal.

Nem vagyok biztos benne hogy csavar koze van a dlognak, inkabb valamiert instabill lenne ott a szerkezet es ezert vibralas/terhelestol bereped. Akar lehet ontesi problema is, de 30 even at barmelyik blokk lehet szar.


ez az egész amit leírtál ökörség.
Az előríást nem tartják be. Túlhúzzák , és visszarakosgatják a használt csavarokat.
Nem véletlen adják meg a 30nm-t és a ráhúzást fokban új csavarral. Azért kell betartani mert az olyan okos szerelők is mit te azt hiszik ,hogy kibírja ha egy csavart belehúzol pl 120-130-al ebbe a blokkba.
És az m5 se szereti , Domy motorja is össze fogja keverni a vizet az olajjal ha összerakod. Hogy mennyire az függ a fejtől, hogy m30-as vagy s38-as ,függ attól hogy tőcsavart teszel-e be, vagy esetleg bekened valami trutyival, de keverni fogja, mint ahogy keverte eddig is. Sajnos nálatok is blokk csere van. Smile


M5 hegerfejet 100Nm-re kell huzni, nem fokra, has mar ennyit szerelsz tudhatnad.
Miert nem reped meg egy m50-s50-s54 sem ha 130-155 kozt lehuzzak eloiras szerint, arp tocsavar? Ellemben a sokkal nagyobb, masszivabb m30-s38 igen?


Hogy miként kell lehúzni azt a tömítés gyártója mellékeli. Hogy milyen megoldással , CSAVARRAL vagy TŐCSAVARON ANYÁVAL az különbséget jelent. M5-m30 gyári csavarral fokot ad meg, tőcsavarnál sűrűmenetes anyával 122-t. Tőcsavaron az is különbség egymás között ha az anyánál más menet van mint a blokkban, illetve ha más menet van az anyánál egy másik gyártó által gyártott tőcsavaron . Tehát ezek a különbségek nem összevethetők. És végül a kérdéseidben van a válasz. Azért nem reped fel nagyobb nyomatékra mert tőcsavarral rakod össze, persze van az a nyomaték ilyenkor is. Ki mondta hogy egy m30 vagy s38 -as blokk masszívabb a meneteinél? Szerintem senki, csak te gondoltad. Mert nagyobb a menet? Anyagminőségi különbség, falvastagság, menetben fogó hossz különbség, kopottsági fok stb... ezek mind befolyásoló tényezők.
A gyári csavarokkal repesztik fel, a menetes hüvely felső szakaszát, mely a környezeti víztérbe- vízterekbe reped. Ha az olajcsatornánál lévő két szélső csavarnál is megtörténik ez akkor az m5 fej sem bírja 5 percnél tovább bekeveredik. Ha már az utolsó szélső csavaroknál is fel van repedve akkor igazán állatokkal van dolgunk. Rendszerint a középen lévő csavaroknál enged először. Láttam eleget már, több blokmetszetem is van direkt ennek a problémának a megismerésére, és jó szándékból mondom, hogy ne rakjátok össze Domy motorját, mert megbánhatjátok. Én ilyet nem rakok össze. Smile


Van mar mas blokk...hetfon megy gepmuhelybe...de nem ez a lenyeg.
tobb olyan m30-s38 blokkrol tudok ami tocsavarral repedt meg, feltelezve hogy elote jo volt.

Igen, m5-nel a szelso ketto ha bereped akkor vege a bulinak, bar relativ ritka.

Inkabb olyan mintha a blokkba a menet szarul lenne kikepezve, de 30 even at nem gyarthatnak szart, plusz en atvagom mindig a menetet mielot belerakok akar tocsavart...megis eggyetlen mas blokkrol nem tudok ami ilyen zsembes lenne mint ez...egy dolog bisztos...tokonszurom magam ha 120-ra lehuzva megemeli a fejet mikor megfujjuk rendesen...mert megvan az esely erre is ha agyigporgetunk egy 80mm.


igen ha 120-al húzod le akkor semmi baja nem lesz tőcsavarral!
De méréseim szerint már 110-es lehúzásnál gyári használt csavarok esetében megtörténik a baj, főleg ha motorolajjal bekened. A tömítés csere alkalmával előírás a csavar csere. Pont leszerják, és sok esetben nyomaték kulcs sincs . A lehúzás végeztével meg nem lát rá ,kiadja a munkát mert nem is tudja mit csinált. Csak a legközelebbi szétszereléskor derül ki. Ez az elmúlt időszak több 10 éves távlatokban értendő főként. Mindenféle helyi szerelő ráhúzgál kiindulva a 12-es méretből, érzésre. Ez a blokk egy ócska régi erozált öntvény, lógós klasszikus m12-es menettel, rövid szakaszon fogással. Az senkinek nem jut eszébe, hogy hitvány öntvénybe húzzuk le.
Az m5 fejnél is keveri az olajat, mert a csavar oldalán feljön a forró víz üzemi nyomáson, az alátét ugyan letömíthet az aluba húzódva de a csavar feje nem zár hermetikusan az alátéten. A szerencse az, hogy nem keresztezi himbatengely furata a csavar hüvelyét a fejben, mint az m30-nál, így direkt nem jut az olaj térbe avíz , vezérmű olajzó furatok pedig nincsennek s38 fejben csak a két szélén 1-1 helyen. De azért kevergeti , idővel felvizesedik az olaj és elkopik a motor bele.
Egyébiránt tőcsavarral is fel lehet repeszteni ( kítépni a menetet ami úgy kezdődik, hogy a teteje enged) de ahhoz legalább 150 körül kell lehúzni azt.
A lényeg abban rejlik, hogy míg a csavar fordul lehúzáskor a menetben és dugóhúzó módjára feszíti szét azt a kezdeti részen kopott meneteknél ,gyakorlatilag átugrás határon ,addig a tőcsavaron csak az anyát fordítod ,a blokkmenetben a csavar áll.
Örülök hogy blokkot cseréltek. Smile

Egy dolog biztos, ma inditom azt a blokkot amit anno adtal, 80Nm-re huztam le...co drottal megerositett gyari tomites es arp tocsavar...ha igy is megreped akkor meggyujtom az egesz autot.
Remlehetoleg 600 lo korul nem fog atfujni vagy megemelni ,ert a gyari tomites egyobl osszeesik, nem mint a lemezes vagy tomor.


Nem fog berepedni ne aggódj. Tőcsavarral 80 nm-t nagyon kíméletesnek mondanám. Lezsié is ilyen megoldású, gyári tömítésű, co drótos és azt is arp-val húztam le 120-al. Kicsit keveslem a 80-at de csak a csavar előírásához képest , igaz tőcsavarral elégnek kell lennie. A 80-85nm kb a gyári csavaros lehúzási nyomatéknak felel meg ,ha lemérném a 30 nm ( emlékeim szerint) +2×90 fokot köztes pihenővel.
A sajátomat 122-vel húztam le arp-vel ,és most sajnos le kellett vennem a fejet , a blokk hibátlan. Ezek m30 blokkok. A gyári pakolást azért nem preferálom noha olcsóbb, mert ha elmelegszik kicsit néhányszor, vagy egyszer jobban akkor egyszerűen elég néhol, és összeesik, végül kifúj. A lemeztömítés tűnik most a legjobbnak ha ilyen teljesítményre hajtasz, feltéve ha nem sokallják az árát. Azért mert védve vagy a túlhevülés okozta tömítéségéstől. Annyival meg ér többet, hogy emiatt akár csak 1×is ne kelljen levenni a fejet. Smile

egyébként azt javasolnám, hogy ha bemelegíted terhelés nélkül üzemi hőfokra majd hagyod kihűlni, húzz rá 100-al nyugodtan az anyára. Nem lesz semmi baja, biztos lehetsz benne, hogy kivasaltad a pakolást, széleken sem szivárog ( főként ha nem kented be pasztával) teljes tömítettséget értél el ,és fokoztad a szorítóerőt a fej megemelésének határát annélkül hogy kockáztattál volna. Be fogok ide rakni egy metszetet azért,hogy látszódjon a csavar menetben való fogása gyári megoldás esetében. Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Janoka
2014.03.16. 22:41   






Szerintem is az öntvény a rossz minőségű, a kerékcsavar 12x1.5ös, de acélöntvényben van és nem gond neki, ha össz 8mm-e fogja és úgy meghúzod, hogy 12x2-es lesz, mert a menetek elnyulnak egymástól.Cca kell vagy 300 nm neki, de egyszer megmérem, mégsem tépi ki?!
Egyszer ráhúztam véletlenül elszámolva ujra 90fokot egy csavarra, majd szétrobbant szilánkosan a csavar, alig birtam kiszedni a fej levétele nélkül.Namost nem szakadt ki, M50ről van szó


Mindíg tövig nyomd (a gázt)!

06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Turboá
2014.03.16. 18:17   






Ha mielőtt elreped beperselyezed V-coill-al akkor le tudod húzni jobban is. Érdekes ez a dolog. Az a lényeg, hogy az új V-coill szorosan fogja a csavart noha az már kopott is. A behajtható rugóacél menetnek az előfúrója pedig szoros ágyat készít neki. Tehát nem lötyög a menetben a persely, a perselyben pedig a csavar. Nagyon passzosak, erősen fognak. Amikor lehúzod pl 100-al , már akkor is határozottan kattan le , nem úgy mint a gyári csavar a blokkban.
Azért tudom mert egy alkalommal meg kellett volna menteni a menetet de nem lehetett. Nem volt berepedve, de a menet egy része hiányzott. Így oldottam meg, és nagyon jó tapasztalataim vannak vele. A beperselyezés nem tudja a víz útját kétség kívül lezárni, berepedés esetében, ezért bizonytalan vele dolgozni, inkább azt mondanám kár.


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Hexer
2014.03.16. 16:55   






Sam8888 írta:
Nem lehet ezt valahogy megperselyezni? Pl. mint a helicoil vagy vmi hasonló módszerrel? (pl. felfúrni nagyobbra és egy perselyt beleesztergálni külső-belső menettel?)
attol meg vekonyabb lesz az anyag.
boven eleg kell legyen az m12, suprakat es skylineokat szoktuk felgyurni m12-re vagy 1/2" de azok mar 160-180 Nm-re kell huzni es nasa csavarokkal.


   1080    2007.03.10. 17:40
Sam8888
2014.03.16. 13:59   






Nem lehet ezt valahogy megperselyezni? Pl. mint a helicoil vagy vmi hasonló módszerrel? (pl. felfúrni nagyobbra és egy perselyt beleesztergálni külső-belső menettel?)


6 henger 4 kerék 2 ajtó

Kaposvár    260    2009.06.28. 17:07
Hexer
2014.03.16. 13:37   






Turboá írta:
Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
c_sonty írta:
Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Elreped ha csinyan nezel ra attol is. Szedtem mar szet full gyari motort es ilyen. M5 buksival nem gond de m30-al mar kesz a kapucsino...
Tulhuzas nem lehet...marhasag, mikor egy sima m50-at M10-es csavarral 140-150Nm-ra huzunk, s50-et M11-el meg 155-160-ra semmi baja, ezt meg M12-vel 100-110 kore kell gyarilag...marhasag.

10-bol 6 blok nincs lehuzva ugy hogy a jaratok tele vannak vizzel/olajjal.

Nem vagyok biztos benne hogy csavar koze van a dlognak, inkabb valamiert instabill lenne ott a szerkezet es ezert vibralas/terhelestol bereped. Akar lehet ontesi problema is, de 30 even at barmelyik blokk lehet szar.


ez az egész amit leírtál ökörség.
Az előríást nem tartják be. Túlhúzzák , és visszarakosgatják a használt csavarokat.
Nem véletlen adják meg a 30nm-t és a ráhúzást fokban új csavarral. Azért kell betartani mert az olyan okos szerelők is mit te azt hiszik ,hogy kibírja ha egy csavart belehúzol pl 120-130-al ebbe a blokkba.
És az m5 se szereti , Domy motorja is össze fogja keverni a vizet az olajjal ha összerakod. Hogy mennyire az függ a fejtől, hogy m30-as vagy s38-as ,függ attól hogy tőcsavart teszel-e be, vagy esetleg bekened valami trutyival, de keverni fogja, mint ahogy keverte eddig is. Sajnos nálatok is blokk csere van. Smile


M5 hegerfejet 100Nm-re kell huzni, nem fokra, has mar ennyit szerelsz tudhatnad.
Miert nem reped meg egy m50-s50-s54 sem ha 130-155 kozt lehuzzak eloiras szerint, arp tocsavar? Ellemben a sokkal nagyobb, masszivabb m30-s38 igen?


Hogy miként kell lehúzni azt a tömítés gyártója mellékeli. Hogy milyen megoldással , CSAVARRAL vagy TŐCSAVARON ANYÁVAL az különbséget jelent. M5-m30 gyári csavarral fokot ad meg, tőcsavarnál sűrűmenetes anyával 122-t. Tőcsavaron az is különbség egymás között ha az anyánál más menet van mint a blokkban, illetve ha más menet van az anyánál egy másik gyártó által gyártott tőcsavaron . Tehát ezek a különbségek nem összevethetők. És végül a kérdéseidben van a válasz. Azért nem reped fel nagyobb nyomatékra mert tőcsavarral rakod össze, persze van az a nyomaték ilyenkor is. Ki mondta hogy egy m30 vagy s38 -as blokk masszívabb a meneteinél? Szerintem senki, csak te gondoltad. Mert nagyobb a menet? Anyagminőségi különbség, falvastagság, menetben fogó hossz különbség, kopottsági fok stb... ezek mind befolyásoló tényezők.
A gyári csavarokkal repesztik fel, a menetes hüvely felső szakaszát, mely a környezeti víztérbe- vízterekbe reped. Ha az olajcsatornánál lévő két szélső csavarnál is megtörténik ez akkor az m5 fej sem bírja 5 percnél tovább bekeveredik. Ha már az utolsó szélső csavaroknál is fel van repedve akkor igazán állatokkal van dolgunk. Rendszerint a középen lévő csavaroknál enged először. Láttam eleget már, több blokmetszetem is van direkt ennek a problémának a megismerésére, és jó szándékból mondom, hogy ne rakjátok össze Domy motorját, mert megbánhatjátok. Én ilyet nem rakok össze. Smile


Van mar mas blokk...hetfon megy gepmuhelybe...de nem ez a lenyeg.
tobb olyan m30-s38 blokkrol tudok ami tocsavarral repedt meg, feltelezve hogy elote jo volt.

Igen, m5-nel a szelso ketto ha bereped akkor vege a bulinak, bar relativ ritka.

Inkabb olyan mintha a blokkba a menet szarul lenne kikepezve, de 30 even at nem gyarthatnak szart, plusz en atvagom mindig a menetet mielot belerakok akar tocsavart...megis eggyetlen mas blokkrol nem tudok ami ilyen zsembes lenne mint ez...egy dolog bisztos...tokonszurom magam ha 120-ra lehuzva megemeli a fejet mikor megfujjuk rendesen...mert megvan az esely erre is ha agyigporgetunk egy 80mm.


igen ha 120-al húzod le akkor semmi baja nem lesz tőcsavarral!
De méréseim szerint már 110-es lehúzásnál gyári használt csavarok esetében megtörténik a baj, főleg ha motorolajjal bekened. A tömítés csere alkalmával előírás a csavar csere. Pont leszerják, és sok esetben nyomaték kulcs sincs . A lehúzás végeztével meg nem lát rá ,kiadja a munkát mert nem is tudja mit csinált. Csak a legközelebbi szétszereléskor derül ki. Ez az elmúlt időszak több 10 éves távlatokban értendő főként. Mindenféle helyi szerelő ráhúzgál kiindulva a 12-es méretből, érzésre. Ez a blokk egy ócska régi erozált öntvény, lógós klasszikus m12-es menettel, rövid szakaszon fogással. Az senkinek nem jut eszébe, hogy hitvány öntvénybe húzzuk le.
Az m5 fejnél is keveri az olajat, mert a csavar oldalán feljön a forró víz üzemi nyomáson, az alátét ugyan letömíthet az aluba húzódva de a csavar feje nem zár hermetikusan az alátéten. A szerencse az, hogy nem keresztezi himbatengely furata a csavar hüvelyét a fejben, mint az m30-nál, így direkt nem jut az olaj térbe avíz , vezérmű olajzó furatok pedig nincsennek s38 fejben csak a két szélén 1-1 helyen. De azért kevergeti , idővel felvizesedik az olaj és elkopik a motor bele.
Egyébiránt tőcsavarral is fel lehet repeszteni ( kítépni a menetet ami úgy kezdődik, hogy a teteje enged) de ahhoz legalább 150 körül kell lehúzni azt.
A lényeg abban rejlik, hogy míg a csavar fordul lehúzáskor a menetben és dugóhúzó módjára feszíti szét azt a kezdeti részen kopott meneteknél ,gyakorlatilag átugrás határon ,addig a tőcsavaron csak az anyát fordítod ,a blokkmenetben a csavar áll.
Örülök hogy blokkot cseréltek. Smile

Egy dolog biztos, ma inditom azt a blokkot amit anno adtal, 80Nm-re huztam le...co drottal megerositett gyari tomites es arp tocsavar...ha igy is megreped akkor meggyujtom az egesz autot.
Remlehetoleg 600 lo korul nem fog atfujni vagy megemelni ,ert a gyari tomites egyobl osszeesik, nem mint a lemezes vagy tomor.


   1080    2007.03.10. 17:40
Turboá
2014.03.16. 13:10   






Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
c_sonty írta:
Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Elreped ha csinyan nezel ra attol is. Szedtem mar szet full gyari motort es ilyen. M5 buksival nem gond de m30-al mar kesz a kapucsino...
Tulhuzas nem lehet...marhasag, mikor egy sima m50-at M10-es csavarral 140-150Nm-ra huzunk, s50-et M11-el meg 155-160-ra semmi baja, ezt meg M12-vel 100-110 kore kell gyarilag...marhasag.

10-bol 6 blok nincs lehuzva ugy hogy a jaratok tele vannak vizzel/olajjal.

Nem vagyok biztos benne hogy csavar koze van a dlognak, inkabb valamiert instabill lenne ott a szerkezet es ezert vibralas/terhelestol bereped. Akar lehet ontesi problema is, de 30 even at barmelyik blokk lehet szar.


ez az egész amit leírtál ökörség.
Az előríást nem tartják be. Túlhúzzák , és visszarakosgatják a használt csavarokat.
Nem véletlen adják meg a 30nm-t és a ráhúzást fokban új csavarral. Azért kell betartani mert az olyan okos szerelők is mit te azt hiszik ,hogy kibírja ha egy csavart belehúzol pl 120-130-al ebbe a blokkba.
És az m5 se szereti , Domy motorja is össze fogja keverni a vizet az olajjal ha összerakod. Hogy mennyire az függ a fejtől, hogy m30-as vagy s38-as ,függ attól hogy tőcsavart teszel-e be, vagy esetleg bekened valami trutyival, de keverni fogja, mint ahogy keverte eddig is. Sajnos nálatok is blokk csere van. Smile


M5 hegerfejet 100Nm-re kell huzni, nem fokra, has mar ennyit szerelsz tudhatnad.
Miert nem reped meg egy m50-s50-s54 sem ha 130-155 kozt lehuzzak eloiras szerint, arp tocsavar? Ellemben a sokkal nagyobb, masszivabb m30-s38 igen?


Hogy miként kell lehúzni azt a tömítés gyártója mellékeli. Hogy milyen megoldással , CSAVARRAL vagy TŐCSAVARON ANYÁVAL az különbséget jelent. M5-m30 gyári csavarral fokot ad meg, tőcsavarnál sűrűmenetes anyával 122-t. Tőcsavaron az is különbség egymás között ha az anyánál más menet van mint a blokkban, illetve ha más menet van az anyánál egy másik gyártó által gyártott tőcsavaron . Tehát ezek a különbségek nem összevethetők. És végül a kérdéseidben van a válasz. Azért nem reped fel nagyobb nyomatékra mert tőcsavarral rakod össze, persze van az a nyomaték ilyenkor is. Ki mondta hogy egy m30 vagy s38 -as blokk masszívabb a meneteinél? Szerintem senki, csak te gondoltad. Mert nagyobb a menet? Anyagminőségi különbség, falvastagság, menetben fogó hossz különbség, kopottsági fok stb... ezek mind befolyásoló tényezők.
A gyári csavarokkal repesztik fel, a menetes hüvely felső szakaszát, mely a környezeti víztérbe- vízterekbe reped. Ha az olajcsatornánál lévő két szélső csavarnál is megtörténik ez akkor az m5 fej sem bírja 5 percnél tovább bekeveredik. Ha már az utolsó szélső csavaroknál is fel van repedve akkor igazán állatokkal van dolgunk. Rendszerint a középen lévő csavaroknál enged először. Láttam eleget már, több blokmetszetem is van direkt ennek a problémának a megismerésére, és jó szándékból mondom, hogy ne rakjátok össze Domy motorját, mert megbánhatjátok. Én ilyet nem rakok össze. Smile


Van mar mas blokk...hetfon megy gepmuhelybe...de nem ez a lenyeg.
tobb olyan m30-s38 blokkrol tudok ami tocsavarral repedt meg, feltelezve hogy elote jo volt.

Igen, m5-nel a szelso ketto ha bereped akkor vege a bulinak, bar relativ ritka.

Inkabb olyan mintha a blokkba a menet szarul lenne kikepezve, de 30 even at nem gyarthatnak szart, plusz en atvagom mindig a menetet mielot belerakok akar tocsavart...megis eggyetlen mas blokkrol nem tudok ami ilyen zsembes lenne mint ez...egy dolog bisztos...tokonszurom magam ha 120-ra lehuzva megemeli a fejet mikor megfujjuk rendesen...mert megvan az esely erre is ha agyigporgetunk egy 80mm.


igen ha 120-al húzod le akkor semmi baja nem lesz tőcsavarral!
De méréseim szerint már 110-es lehúzásnál gyári használt csavarok esetében megtörténik a baj, főleg ha motorolajjal bekened. A tömítés csere alkalmával előírás a csavar csere. Pont leszerják, és sok esetben nyomaték kulcs sincs . A lehúzás végeztével meg nem lát rá ,kiadja a munkát mert nem is tudja mit csinált. Csak a legközelebbi szétszereléskor derül ki. Ez az elmúlt időszak több 10 éves távlatokban értendő főként. Mindenféle helyi szerelő ráhúzgál kiindulva a 12-es méretből, érzésre. Ez a blokk egy ócska régi erozált öntvény, lógós klasszikus m12-es menettel, rövid szakaszon fogással. Az senkinek nem jut eszébe, hogy hitvány öntvénybe húzzuk le.
Az m5 fejnél is keveri az olajat, mert a csavar oldalán feljön a forró víz üzemi nyomáson, az alátét ugyan letömíthet az aluba húzódva de a csavar feje nem zár hermetikusan az alátéten. A szerencse az, hogy nem keresztezi himbatengely furata a csavar hüvelyét a fejben, mint az m30-nál, így direkt nem jut az olaj térbe avíz , vezérmű olajzó furatok pedig nincsennek s38 fejben csak a két szélén 1-1 helyen. De azért kevergeti , idővel felvizesedik az olaj és elkopik a motor bele.
Egyébiránt tőcsavarral is fel lehet repeszteni ( kítépni a menetet ami úgy kezdődik, hogy a teteje enged) de ahhoz legalább 150 körül kell lehúzni azt.
A lényeg abban rejlik, hogy míg a csavar fordul lehúzáskor a menetben és dugóhúzó módjára feszíti szét azt a kezdeti részen kopott meneteknél ,gyakorlatilag átugrás határon ,addig a tőcsavaron csak az anyát fordítod ,a blokkmenetben a csavar áll.
Örülök hogy blokkot cseréltek. Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Hexer
2014.03.16. 00:38   






Turboá írta:
Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
c_sonty írta:
Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Elreped ha csinyan nezel ra attol is. Szedtem mar szet full gyari motort es ilyen. M5 buksival nem gond de m30-al mar kesz a kapucsino...
Tulhuzas nem lehet...marhasag, mikor egy sima m50-at M10-es csavarral 140-150Nm-ra huzunk, s50-et M11-el meg 155-160-ra semmi baja, ezt meg M12-vel 100-110 kore kell gyarilag...marhasag.

10-bol 6 blok nincs lehuzva ugy hogy a jaratok tele vannak vizzel/olajjal.

Nem vagyok biztos benne hogy csavar koze van a dlognak, inkabb valamiert instabill lenne ott a szerkezet es ezert vibralas/terhelestol bereped. Akar lehet ontesi problema is, de 30 even at barmelyik blokk lehet szar.


ez az egész amit leírtál ökörség.
Az előríást nem tartják be. Túlhúzzák , és visszarakosgatják a használt csavarokat.
Nem véletlen adják meg a 30nm-t és a ráhúzást fokban új csavarral. Azért kell betartani mert az olyan okos szerelők is mit te azt hiszik ,hogy kibírja ha egy csavart belehúzol pl 120-130-al ebbe a blokkba.
És az m5 se szereti , Domy motorja is össze fogja keverni a vizet az olajjal ha összerakod. Hogy mennyire az függ a fejtől, hogy m30-as vagy s38-as ,függ attól hogy tőcsavart teszel-e be, vagy esetleg bekened valami trutyival, de keverni fogja, mint ahogy keverte eddig is. Sajnos nálatok is blokk csere van. Smile


M5 hegerfejet 100Nm-re kell huzni, nem fokra, has mar ennyit szerelsz tudhatnad.
Miert nem reped meg egy m50-s50-s54 sem ha 130-155 kozt lehuzzak eloiras szerint, arp tocsavar? Ellemben a sokkal nagyobb, masszivabb m30-s38 igen?


Hogy miként kell lehúzni azt a tömítés gyártója mellékeli. Hogy milyen megoldással , CSAVARRAL vagy TŐCSAVARON ANYÁVAL az különbséget jelent. M5-m30 gyári csavarral fokot ad meg, tőcsavarnál sűrűmenetes anyával 122-t. Tőcsavaron az is különbség egymás között ha az anyánál más menet van mint a blokkban, illetve ha más menet van az anyánál egy másik gyártó által gyártott tőcsavaron . Tehát ezek a különbségek nem összevethetők. És végül a kérdéseidben van a válasz. Azért nem reped fel nagyobb nyomatékra mert tőcsavarral rakod össze, persze van az a nyomaték ilyenkor is. Ki mondta hogy egy m30 vagy s38 -as blokk masszívabb a meneteinél? Szerintem senki, csak te gondoltad. Mert nagyobb a menet? Anyagminőségi különbség, falvastagság, menetben fogó hossz különbség, kopottsági fok stb... ezek mind befolyásoló tényezők.
A gyári csavarokkal repesztik fel, a menetes hüvely felső szakaszát, mely a környezeti víztérbe- vízterekbe reped. Ha az olajcsatornánál lévő két szélső csavarnál is megtörténik ez akkor az m5 fej sem bírja 5 percnél tovább bekeveredik. Ha már az utolsó szélső csavaroknál is fel van repedve akkor igazán állatokkal van dolgunk. Rendszerint a középen lévő csavaroknál enged először. Láttam eleget már, több blokmetszetem is van direkt ennek a problémának a megismerésére, és jó szándékból mondom, hogy ne rakjátok össze Domy motorját, mert megbánhatjátok. Én ilyet nem rakok össze. Smile


Van mar mas blokk...hetfon megy gepmuhelybe...de nem ez a lenyeg.
tobb olyan m30-s38 blokkrol tudok ami tocsavarral repedt meg, feltelezve hogy elote jo volt.

Igen, m5-nel a szelso ketto ha bereped akkor vege a bulinak, bar relativ ritka.

Inkabb olyan mintha a blokkba a menet szarul lenne kikepezve, de 30 even at nem gyarthatnak szart, plusz en atvagom mindig a menetet mielot belerakok akar tocsavart...megis eggyetlen mas blokkrol nem tudok ami ilyen zsembes lenne mint ez...egy dolog bisztos...tokonszurom magam ha 120-ra lehuzva megemeli a fejet mikor megfujjuk rendesen...mert megvan az esely erre is ha agyigporgetunk egy 80mm.


   1080    2007.03.10. 17:40
Turboá
2014.03.15. 23:56   






Hexer írta:
Turboá írta:
Hexer írta:
c_sonty írta:
Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Elreped ha csinyan nezel ra attol is. Szedtem mar szet full gyari motort es ilyen. M5 buksival nem gond de m30-al mar kesz a kapucsino...
Tulhuzas nem lehet...marhasag, mikor egy sima m50-at M10-es csavarral 140-150Nm-ra huzunk, s50-et M11-el meg 155-160-ra semmi baja, ezt meg M12-vel 100-110 kore kell gyarilag...marhasag.

10-bol 6 blok nincs lehuzva ugy hogy a jaratok tele vannak vizzel/olajjal.

Nem vagyok biztos benne hogy csavar koze van a dlognak, inkabb valamiert instabill lenne ott a szerkezet es ezert vibralas/terhelestol bereped. Akar lehet ontesi problema is, de 30 even at barmelyik blokk lehet szar.


ez az egész amit leírtál ökörség.
Az előríást nem tartják be. Túlhúzzák , és visszarakosgatják a használt csavarokat.
Nem véletlen adják meg a 30nm-t és a ráhúzást fokban új csavarral. Azért kell betartani mert az olyan okos szerelők is mit te azt hiszik ,hogy kibírja ha egy csavart belehúzol pl 120-130-al ebbe a blokkba.
És az m5 se szereti , Domy motorja is össze fogja keverni a vizet az olajjal ha összerakod. Hogy mennyire az függ a fejtől, hogy m30-as vagy s38-as ,függ attól hogy tőcsavart teszel-e be, vagy esetleg bekened valami trutyival, de keverni fogja, mint ahogy keverte eddig is. Sajnos nálatok is blokk csere van. Smile


M5 hegerfejet 100Nm-re kell huzni, nem fokra, has mar ennyit szerelsz tudhatnad.
Miert nem reped meg egy m50-s50-s54 sem ha 130-155 kozt lehuzzak eloiras szerint, arp tocsavar? Ellemben a sokkal nagyobb, masszivabb m30-s38 igen?


Hogy miként kell lehúzni azt a tömítés gyártója mellékeli. Hogy milyen megoldással , CSAVARRAL vagy TŐCSAVARON ANYÁVAL az különbséget jelent. M5-m30 gyári csavarral fokot ad meg, tőcsavarnál sűrűmenetes anyával 122-t. Tőcsavaron az is különbség egymás között ha az anyánál más menet van mint a blokkban, illetve ha más menet van az anyánál egy másik gyártó által gyártott tőcsavaron . Tehát ezek a különbségek nem összevethetők. És végül a kérdéseidben van a válasz. Azért nem reped fel nagyobb nyomatékra mert tőcsavarral rakod össze, persze van az a nyomaték ilyenkor is. Ki mondta hogy egy m30 vagy s38 -as blokk masszívabb a meneteinél? Szerintem senki, csak te gondoltad. Mert nagyobb a menet? Anyagminőségi különbség, falvastagság, menetben fogó hossz különbség, kopottsági fok stb... ezek mind befolyásoló tényezők.
A gyári csavarokkal repesztik fel, a menetes hüvely felső szakaszát, mely a környezeti víztérbe- vízterekbe reped. Ha az olajcsatornánál lévő két szélső csavarnál is megtörténik ez akkor az m5 fej sem bírja 5 percnél tovább bekeveredik. Ha már az utolsó szélső csavaroknál is fel van repedve akkor igazán állatokkal van dolgunk. Rendszerint a középen lévő csavaroknál enged először. Láttam eleget már, több blokmetszetem is van direkt ennek a problémának a megismerésére, és jó szándékból mondom, hogy ne rakjátok össze Domy motorját, mert megbánhatjátok. Én ilyet nem rakok össze. Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Hexer
2014.03.15. 23:09   






Turboá írta:
Hexer írta:
c_sonty írta:
Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Elreped ha csinyan nezel ra attol is. Szedtem mar szet full gyari motort es ilyen. M5 buksival nem gond de m30-al mar kesz a kapucsino...
Tulhuzas nem lehet...marhasag, mikor egy sima m50-at M10-es csavarral 140-150Nm-ra huzunk, s50-et M11-el meg 155-160-ra semmi baja, ezt meg M12-vel 100-110 kore kell gyarilag...marhasag.

10-bol 6 blok nincs lehuzva ugy hogy a jaratok tele vannak vizzel/olajjal.

Nem vagyok biztos benne hogy csavar koze van a dlognak, inkabb valamiert instabill lenne ott a szerkezet es ezert vibralas/terhelestol bereped. Akar lehet ontesi problema is, de 30 even at barmelyik blokk lehet szar.


ez az egész amit leírtál ökörség.
Az előríást nem tartják be. Túlhúzzák , és visszarakosgatják a használt csavarokat.
Nem véletlen adják meg a 30nm-t és a ráhúzást fokban új csavarral. Azért kell betartani mert az olyan okos szerelők is mit te azt hiszik ,hogy kibírja ha egy csavart belehúzol pl 120-130-al ebbe a blokkba.
És az m5 se szereti , Domy motorja is össze fogja keverni a vizet az olajjal ha összerakod. Hogy mennyire az függ a fejtől, hogy m30-as vagy s38-as ,függ attól hogy tőcsavart teszel-e be, vagy esetleg bekened valami trutyival, de keverni fogja, mint ahogy keverte eddig is. Sajnos nálatok is blokk csere van. Smile


M5 hegerfejet 100Nm-re kell huzni, nem fokra, has mar ennyit szerelsz tudhatnad.
Miert nem reped meg egy m50-s50-s54 sem ha 130-155 kozt lehuzzak eloiras szerint, arp tocsavar? Ellemben a sokkal nagyobb, masszivabb m30-s38 igen?


   1080    2007.03.10. 17:40
Turboá
2014.03.15. 14:54   






Hexer írta:
c_sonty írta:
Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Elreped ha csinyan nezel ra attol is. Szedtem mar szet full gyari motort es ilyen. M5 buksival nem gond de m30-al mar kesz a kapucsino...
Tulhuzas nem lehet...marhasag, mikor egy sima m50-at M10-es csavarral 140-150Nm-ra huzunk, s50-et M11-el meg 155-160-ra semmi baja, ezt meg M12-vel 100-110 kore kell gyarilag...marhasag.

10-bol 6 blok nincs lehuzva ugy hogy a jaratok tele vannak vizzel/olajjal.

Nem vagyok biztos benne hogy csavar koze van a dlognak, inkabb valamiert instabill lenne ott a szerkezet es ezert vibralas/terhelestol bereped. Akar lehet ontesi problema is, de 30 even at barmelyik blokk lehet szar.


ez az egész amit leírtál ökörség.
Az előríást nem tartják be. Túlhúzzák , és visszarakosgatják a használt csavarokat.
Nem véletlen adják meg a 30nm-t és a ráhúzást fokban új csavarral. Azért kell betartani mert az olyan okos szerelők is mit te azt hiszik ,hogy kibírja ha egy csavart belehúzol pl 120-130-al ebbe a blokkba.
És az m5 se szereti , Domy motorja is össze fogja keverni a vizet az olajjal ha összerakod. Hogy mennyire az függ a fejtől, hogy m30-as vagy s38-as ,függ attól hogy tőcsavart teszel-e be, vagy esetleg bekened valami trutyival, de keverni fogja, mint ahogy keverte eddig is. Sajnos nálatok is blokk csere van. Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Hexer
2014.03.15. 11:40   






c_sonty írta:
Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Elreped ha csinyan nezel ra attol is. Szedtem mar szet full gyari motort es ilyen. M5 buksival nem gond de m30-al mar kesz a kapucsino...
Tulhuzas nem lehet...marhasag, mikor egy sima m50-at M10-es csavarral 140-150Nm-ra huzunk, s50-et M11-el meg 155-160-ra semmi baja, ezt meg M12-vel 100-110 kore kell gyarilag...marhasag.

10-bol 6 blok nincs lehuzva ugy hogy a jaratok tele vannak vizzel/olajjal.

Nem vagyok biztos benne hogy csavar koze van a dlognak, inkabb valamiert instabill lenne ott a szerkezet es ezert vibralas/terhelestol bereped. Akar lehet ontesi problema is, de 30 even at barmelyik blokk lehet szar.


   1080    2007.03.10. 17:40
c_sonty
2014.03.14. 21:46   






Turboá írta:
xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile

Inkább olaj-víz volt a furatba és amikor lehúzták elrepedt. Kacsint


Székesfehérvár    447    2008.10.27. 14:20
Turboá
2014.03.14. 20:24   






xt198 írta:
Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


Csak gyanítom. Többszöri túlhúzás, csavarcsere nélkül hengerfej le-felszereléskor az évek alatt. Most odaért. Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
xt198
2014.03.14. 19:52   






Turboá írta:
Vaddisznónak köszi a blokkért,az m5 reccs kuka







Szabad tudni hogy mitől egyébként? Surprised


   242    2012.04.12. 16:53
Turboá
2014.03.14. 18:57   






m5 óracsoport:




új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 3 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére