POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
16 / 18 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E36   »   Boczy46 - E36 328ci Cabrio ///M

Vasutas
2013.12.16. 12:21   






BMW_KR írta:
SID írta:
BMW_KR írta:
...se fogsz megállni fél misi alatt


Na ez itt a másik lényeg. Ez kicsit ilyen japós szívótuning, ahol belelapátolsz a motortérbe másfél milliót és nyersz vele vagy 50 lóerőt, ami 6000 1/min felett már el is érhető... király.

Azért a fórumba érdemes belenézegetni, amit linkeltem, szerintem már a 230 ló elérése is kicsit irreális.


230lóhoz vagy megveszed az usa tengelyeket és párat abból amiket írtam, vagy nem veszed meg a drága tengelyeket de akkor kell az a "sok kis szarság" amit írtam...ha meg megveszed mindet simán lesz 240-245lovad, nagyobb tengellyel akár 255-260 is lehet de azzal már alul elég fos lesz a verda. Kicsit összegezvén a dolgokat:

1. M50 szívósor 4000ig veszít 30Nm-t, 5000felett hoz kb 15-20lovat
2. Nagypillangó emlékeim szerint kb 2-3%-ot hoz
3. egy 90mm-es szívórendszer, mondjuk egy Samco gumikönyök meg a 803-as légmérő + M3 szűrőház (vagy valami tyúningos) hoz kb +10-15lovat attól függően milyen szűrőházat veszel, maga a légmérő nem hoz lovat csak sokkal nagyobb finomhangolást tud eredményezni a csippes mesterembernek, mert a 28i légmérő asszem kb 400-500kg levegőt tud mérni óránként az euro M3é és a 803as meg 800körül asszem, a 809-es pedig 1000környéke.
4. kipuffnál az M3 lömlővel vesztesz alul simán 20Nm-t és nyerhetsz felül kb 10lovat (dynok alapján), ezért USA-ba úgynevezett Shorty leömlőt használnak, ami olyan mint egy hosszú M3 leömlőt feltekernél "csiga" alakba, így egyrészt direktbe rámegy a gyári középrészre, nem kell vágni, illetve hosszabb marad az útja a távozó gáznak stb. és hallottam még pár urban legendet, de az tény hogy a shorty az visszahozza az M50 által elvesztett 30Nm-t.
5. kipuffot úgyis mindenki a füle vagy pénztárcája szerint dönti el
6. Tengelyeknél az USA M3 egész tartományban kb +10ló, egy nagyobb fokos Schrick az USA M3-aston felül hoz még kb +10lovat úgy hogy szinte mindenhol jobb, 2000körül kicsit szarabb de az senkit se érdekel. Van még a Sunbelt és pár más magas fokos tengely, azok a Schrickhez képest 6000felett hoznak még kb 10lovat de 5000alatt meg szarabbak, tehát kimondott versenypályás gépek, de ezekhez sose tesznek shortyt hanem hosszú euro M3 replikát.

Nagypillangó sima M50B25 nagyobbítva, amilyen nekem is volt olyan 30% plusz levegő, lehet hogy több lovat is hoz a konyhára... Szemcsis


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Vasutas
2013.12.16. 12:18   






SID írta:
BMW_KR írta:
...se fogsz megállni fél misi alatt


Na ez itt a másik lényeg. Ez kicsit ilyen japós szívótuning, ahol belelapátolsz a motortérbe másfél milliót és nyersz vele vagy 50 lóerőt, ami 6000 1/min felett már el is érhető... király.

Azért a fórumba érdemes belenézegetni, amit linkeltem, szerintem már a 230 ló elérése is kicsit irreális.

Attól függ, meddig mész el az alább leírt úton, de neked is igazad van SID, Rolleral (Ha már Te Sínhead-nek szólítasz...)Very Happy meg 100%-ig egyetértek!
OFF vége! Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
BMW_KR
2013.12.16. 12:18   






SID írta:
BMW_KR írta:
...se fogsz megállni fél misi alatt


Na ez itt a másik lényeg. Ez kicsit ilyen japós szívótuning, ahol belelapátolsz a motortérbe másfél milliót és nyersz vele vagy 50 lóerőt, ami 6000 1/min felett már el is érhető... király.

Azért a fórumba érdemes belenézegetni, amit linkeltem, szerintem már a 230 ló elérése is kicsit irreális.


230lóhoz vagy megveszed az usa tengelyeket és párat abból amiket írtam, vagy nem veszed meg a drága tengelyeket de akkor kell az a "sok kis szarság" amit írtam...ha meg megveszed mindet simán lesz 240-245lovad, nagyobb tengellyel akár 255-260 is lehet de azzal már alul elég fos lesz a verda. Kicsit összegezvén a dolgokat:

1. M50 szívósor 4000ig veszít 30Nm-t, 5000felett hoz kb 15-20lovat
2. Nagypillangó emlékeim szerint kb 2-3%-ot hoz
3. egy 90mm-es szívórendszer, mondjuk egy Samco gumikönyök meg a 803-as légmérő + M3 szűrőház (vagy valami tyúningos) hoz kb +10-15lovat attól függően milyen szűrőházat veszel, maga a légmérő nem hoz lovat csak sokkal nagyobb finomhangolást tud eredményezni a csippes mesterembernek, mert a 28i légmérő asszem kb 400-500kg levegőt tud mérni óránként az euro M3é és a 803as meg 800körül asszem, a 809-es pedig 1000környéke.
4. kipuffnál az M3 lömlővel vesztesz alul simán 20Nm-t és nyerhetsz felül kb 10lovat (dynok alapján), ezért USA-ba úgynevezett Shorty leömlőt használnak, ami olyan mint egy hosszú M3 leömlőt feltekernél "csiga" alakba, így egyrészt direktbe rámegy a gyári középrészre, nem kell vágni, illetve hosszabb marad az útja a távozó gáznak stb. és hallottam még pár urban legendet, de az tény hogy a shorty az visszahozza az M50 által elvesztett 30Nm-t.
5. kipuffot úgyis mindenki a füle vagy pénztárcája szerint dönti el
6. Tengelyeknél az USA M3 egész tartományban kb +10ló, egy nagyobb fokos Schrick az USA M3-aston felül hoz még kb +10lovat úgy hogy szinte mindenhol jobb, 2000körül kicsit szarabb de az senkit se érdekel. Van még a Sunbelt és pár más magas fokos tengely, azok a Schrickhez képest 6000felett hoznak még kb 10lovat de 5000alatt meg szarabbak, tehát kimondott versenypályás gépek, de ezekhez sose tesznek shortyt hanem hosszú euro M3 replikát.


   500    2013.06.26. 12:12
SID
2013.12.16. 11:58   






BMW_KR írta:
...se fogsz megállni fél misi alatt


Na ez itt a másik lényeg. Ez kicsit ilyen japós szívótuning, ahol belelapátolsz a motortérbe másfél milliót és nyersz vele vagy 50 lóerőt, ami 6000 1/min felett már el is érhető... király.

Azért a fórumba érdemes belenézegetni, amit linkeltem, szerintem már a 230 ló elérése is kicsit irreális.


   2623    2011.08.29. 13:58
BMW_KR
2013.12.16. 11:04   






akkor le írom én is. Közel 4évnyi USÁZÁS meg a hogyan csináljak euro szinttű teljesítményt a kocsimból téma miatt eléggé beleástam magam anno "elméletileg" a témában. M50 szívó önmagában szart sem ér, chippel már nem annyira rossz, de ahogy sínhed barátunk is írta kell hozzá M3 leömlő, akár teljes rendszer sem árt illetve nagyobb légmérő amire rátudsz tolni egy M3 légszűrőházat is, vagy valami BMC CDA szerűséget. A nagy légmérőre én a Bosch 0280217803-ast ajánlom, olcsóbb mint a 809-es és bőven elég, 809-es csak akkor kell ha feltöltöd a mocit. Amiket írtam ez szinte a minimum amit betennék ha M50 szívózok(230ló környéke). Amit még érdemes az a nagypillangó (pár % lovat hoz úgy emléxem) illetve amit érdemes a 28i-be tolni az az USA M3 tengelyek(+10ló szinte az egész tartományban), kb 100-150ezer között kapni őket párban, de ha mázlista vagy kifoghatsz akár egy jó Schrick vagy DBILAS tengelyt is 200körül, azokkal már nem csak +10ló hozható hanem akár +20is, igaz ez is már inkább csak 3000felett hozza meg a hatását nem az egész tartományban. Egy szó mint száz jó kis potenciál van az M50-M52-ben, csak amiket felsoroltam az ha használtan fogod ki őket, jó faragó vagy mint bociék akkor se fogsz megállni fél misi alatt és annyiból meg már érik egy rendes M3 mocicsere, én is ezért döntöttem így végül és adtam el az 1év alatt összekukázott tyúning alkatrészeimet Kacsint


   500    2013.06.26. 12:12
muveszur
2013.12.16. 09:30   






A Vasutas írta:
c_sonty írta:
A Vasutas írta:
V8 légtömegmérő házba belerakni a gyári 28-as légmennyiségmérő érzékelőjét... Szemcsis

Szia,
Igazából az nem levegőmennyiséget mér, csak beszívott levegő hőmérsékletet, a légtömeget nem ott méri, ezt Bosch tanfolyamon mondták el, csak mint érdekesség. Smile

Igaz, de nem akartam belemenni az ellenállásokig mélyrehatóan, így egyszerűbbnek tűnt, tudod hogy most nem is ez lett volna a fő szempont... Kacsint
Amúgy 100%-ig így van.


Na lesz akkor ma mit tanulnom Szemcsis


   2347    2011.11.17. 10:51
Vasutas
2013.12.16. 09:09   






c_sonty írta:
A Vasutas írta:
V8 légtömegmérő házba belerakni a gyári 28-as légmennyiségmérő érzékelőjét... Szemcsis

Szia,
Igazából az nem levegőmennyiséget mér, csak beszívott levegő hőmérsékletet, a légtömeget nem ott méri, ezt Bosch tanfolyamon mondták el, csak mint érdekesség. Smile

Igaz, de nem akartam belemenni az ellenállásokig mélyrehatóan, így egyszerűbbnek tűnt, tudod hogy most nem is ez lett volna a fő szempont... Kacsint
Amúgy 100%-ig így van.


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
muveszur
2013.12.15. 23:47   






c_sonty írta:
muveszur írta:
c_sonty írta:
A Vasutas írta:
V8 légtömegmérő házba belerakni a gyári 28-as légmennyiségmérő érzékelőjét... Szemcsis

Szia,
Igazából az nem levegőmennyiséget mér, csak beszívott levegő hőmérsékletet, a légtömeget nem ott méri, ezt Bosch tanfolyamon mondták el, csak mint érdekesség. Smile


Hmm...akkor hol méri? Kicsit szkeptikus vagyok állításoddal kapcsolatban.

A szívósoron belül lévő levegőnyomásból.
Elvileg azért lett így, mert a bmw kért egy hőmérséklet érzékelőt, de az túl költséges lett volna és inkább kibeleztek egy légtömegmérőt aztán meghagyták benne ezt a részt, de ha hibakódot dob ki akkor lévegőmennyiségmérőnek írja ugyanúgy.


Köszi, emésztem, meg utánajárok én is. (még mindig szkeptikus vagyok, saját szememmel akarom látni)Smile


   2347    2011.11.17. 10:51
c_sonty
2013.12.15. 23:41   






muveszur írta:
c_sonty írta:
A Vasutas írta:
V8 légtömegmérő házba belerakni a gyári 28-as légmennyiségmérő érzékelőjét... Szemcsis

Szia,
Igazából az nem levegőmennyiséget mér, csak beszívott levegő hőmérsékletet, a légtömeget nem ott méri, ezt Bosch tanfolyamon mondták el, csak mint érdekesség. Smile


Hmm...akkor hol méri? Kicsit szkeptikus vagyok állításoddal kapcsolatban.

A szívósoron belül lévő levegőnyomásból.
Elvileg azért lett így, mert a bmw kért egy hőmérséklet érzékelőt, de az túl költséges lett volna és inkább kibeleztek egy légtömegmérőt aztán meghagyták benne ezt a részt, de ha hibakódot dob ki akkor lévegőmennyiségmérőnek írja ugyanúgy.


Székesfehérvár    447    2008.10.27. 14:20
muveszur
2013.12.15. 23:38   






c_sonty írta:
A Vasutas írta:
V8 légtömegmérő házba belerakni a gyári 28-as légmennyiségmérő érzékelőjét... Szemcsis

Szia,
Igazából az nem levegőmennyiséget mér, csak beszívott levegő hőmérsékletet, a légtömeget nem ott méri, ezt Bosch tanfolyamon mondták el, csak mint érdekesség. Smile


Hmm...akkor hol méri? Kicsit szkeptikus vagyok állításoddal kapcsolatban.


   2347    2011.11.17. 10:51
c_sonty
2013.12.15. 23:32   






A Vasutas írta:
V8 légtömegmérő házba belerakni a gyári 28-as légmennyiségmérő érzékelőjét... Szemcsis

Szia,
Igazából az nem levegőmennyiséget mér, csak beszívott levegő hőmérsékletet, a légtömeget nem ott méri, ezt Bosch tanfolyamon mondták el, csak mint érdekesség. Smile


Székesfehérvár    447    2008.10.27. 14:20
Vasutas
2013.12.15. 22:50   






kiinacp írta:
A Vasutas írta:
fricike328 írta:
kiinacp írta:
Boczy46 írta:
SID írta:
Egyébként mi a célotok ezzel az átalakítással? Sokat nézegettem olyan oldalakat, ahol erről ment az eszmecsere, volt, ahol teljesítményméréseket is mellékeltek.

A konzekvencia számomra az, hogy akkor "érdemes" megcsinálni, ha ~5000 1/min fölött rúgatod az autót állandóan, mert ott lesz valamivel jobb (csak a szívósorcserével az állandóan emlegetett 230 lóerő elérhetetlen, még remappel sem, ha a remap elmarad, akkor meg pláne), mindenhol máshol rosszabb, gyengébb lesz.
Szerintem a 28-as motor lényege pont az, hogy kellemesen lehet vele közlekedni alacsonyabb fordulatszám tartományokban is, a szívósor csere pont ezen ront és nem is keveset (többet vesztesz alul, mint amennyit nyersz felül).

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?478545-E36-Dyno-Sheet-Library


Nem tudom mit írogatnak a neten, nekem volt az is-en is, kb 2-2500ig lehetett érezni egy picit, hogy nyomatékból veszített, de sokkal jobban forog, ja és nem volt chippelve.

Ez meg chippelve is lesz, és tengely csere is kinéz!
Ha meg nem jön be, vissza alakítom


Te kinél fogod íratni a csippet? Nekem egy olyan mester kéne akinél készen van a "328 nagyszivósoros utcai optimalizált" program, feltölti a vezérlőre, kifizetem és kezitcsókolom, mondjuk egy jó erőben lévő motornál 7000-es tiltásnál 210 lóerővel, és a gyári szívósorral megegyező alsó és közép nyomatéktartománnyal és nyomaték rugalmassággal.
Beszéltem már komoly bmw tuningossal, mind arról beszél, hogy feltesszük fékpadra, meg kb 1 nap mire megszületik az ideális beállítás, de persze ez nem olcsó ami érthető is.
Egy érdi mókusról hallottam, de még nem beszéltem vele.
http://www.turnermotorsport.com/c-69-shark-injector-performance-software-1996-2005-models.aspx
De, ha az amcsiknál van shark injector stage 1, 3 akkor nem hiszem el, hogy itthon nem másolta le valaki, vagy nem írt egy nagyon hasonlót. Az a baj, hogy a stage 1-nél csak CAI a mod. A stage 3+ meg már tengely+m50 és 7000 fordulat, amitől én tartanék, meg most azért a +15-20 lóért már biztos nem cserélném ki a gyári tengelyeket.
Szóval, ha van egy jó tippetek a tuner személyét illetően azt megköszönném!


Sziasztok nekem volt nagy szivosorom chipel irva és volt m52 szivo chipel de nekem nem jött be az m50 szivo mert tul nagy nyomaték veszteség volt,gyári szivoval volt mérve chipel és 205lo és 302Nm volt.
De viszont m50 es szivoval chipel 214Lo és 275Nm nem éri meg!
Jelenleg m52 szivo és M3 leömlö M3usa vezérmütengelyek chipel 234Lo és 305Nm és 6500 fordulat nem tudom mire jo a 7000 fordulat?
az M50 szivo nekem nem jött be sajnos de kinek a pap kinek a papné sok sikert Kacsint

Na akkor én is leírom:
- Nekem 7200 revlimit volt, semmi baj nem történt, amit mentem vele, azt kihasználtam az összes tartományban.
- Ha tengelyezve is lesz akkor jó lesz és egyben elegendhetetlen a nagyszívósor+nagypillangó kombó!
- Motoroptimalizálás mindenféleképp kell majd!
- Még egy hatleömlő szükséges lesz az öblítés miatt...

Az "érdi mókus" az a Bauer Miki? Ha igen, akkor Ő meg tudja írni, láttam M50B30-at, tengelyezve, hatleömlővel, mentem is vele, profi lett!
De a Frici chipes embere is megfelel a célra, vagy Kulin-papa is meg tudja csinálni!

Sok-sok mindent lehet még változtatni a motoron, talán nincs is vége, most nem sorolom fel, ezt mindenki eldönti, hogy mi kell neki és abba az irányba indul el.
Viszont! Nagyon tudja az az ember aki el akar indulni, hogy merre induljon! Mert ha nem, akkor beül a hintába és nagyon nehéz lesz kiszállni.... Ez csak az én véleményem, jóindulatú tanács mindenkinek!
Le a kalappal előttetek, Boczy fivérek, csak így tovább, eddig jó csak ügyesen... Kacsint


Szóval azt mondod, hogy tengely nélkül nincs értelme a nagyszívósornak igazán?
A "nagypillangó" miről jön, mert gondolom a szívósor bemenete a legvékonyabb keresztmetszet, meg a légtömegmérő is adott? Köszi!

Van értelme szimplán is a szívósornak, ha az a cél, csak mondtam hogy tengelyekkel, hatleömlővel, nagypillangóval aknázható ki igazán...
Az M50B25 pillangóházat ki lehet bővíteni, lásd Mozdony-topic, vagy V8 pillangó ráapplikálása a szívósorra, illetve V8 légtömegmérő házba belerakni a gyári 28-as légmennyiségmérő érzékelőjét... Szemcsis


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
kiinacp
2013.12.15. 22:06   






A Vasutas írta:
fricike328 írta:
kiinacp írta:
Boczy46 írta:
SID írta:
Egyébként mi a célotok ezzel az átalakítással? Sokat nézegettem olyan oldalakat, ahol erről ment az eszmecsere, volt, ahol teljesítményméréseket is mellékeltek.

A konzekvencia számomra az, hogy akkor "érdemes" megcsinálni, ha ~5000 1/min fölött rúgatod az autót állandóan, mert ott lesz valamivel jobb (csak a szívósorcserével az állandóan emlegetett 230 lóerő elérhetetlen, még remappel sem, ha a remap elmarad, akkor meg pláne), mindenhol máshol rosszabb, gyengébb lesz.
Szerintem a 28-as motor lényege pont az, hogy kellemesen lehet vele közlekedni alacsonyabb fordulatszám tartományokban is, a szívósor csere pont ezen ront és nem is keveset (többet vesztesz alul, mint amennyit nyersz felül).

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?478545-E36-Dyno-Sheet-Library


Nem tudom mit írogatnak a neten, nekem volt az is-en is, kb 2-2500ig lehetett érezni egy picit, hogy nyomatékból veszített, de sokkal jobban forog, ja és nem volt chippelve.

Ez meg chippelve is lesz, és tengely csere is kinéz!
Ha meg nem jön be, vissza alakítom


Te kinél fogod íratni a csippet? Nekem egy olyan mester kéne akinél készen van a "328 nagyszivósoros utcai optimalizált" program, feltölti a vezérlőre, kifizetem és kezitcsókolom, mondjuk egy jó erőben lévő motornál 7000-es tiltásnál 210 lóerővel, és a gyári szívósorral megegyező alsó és közép nyomatéktartománnyal és nyomaték rugalmassággal.
Beszéltem már komoly bmw tuningossal, mind arról beszél, hogy feltesszük fékpadra, meg kb 1 nap mire megszületik az ideális beállítás, de persze ez nem olcsó ami érthető is.
Egy érdi mókusról hallottam, de még nem beszéltem vele.
http://www.turnermotorsport.com/c-69-shark-injector-performance-software-1996-2005-models.aspx
De, ha az amcsiknál van shark injector stage 1, 3 akkor nem hiszem el, hogy itthon nem másolta le valaki, vagy nem írt egy nagyon hasonlót. Az a baj, hogy a stage 1-nél csak CAI a mod. A stage 3+ meg már tengely+m50 és 7000 fordulat, amitől én tartanék, meg most azért a +15-20 lóért már biztos nem cserélném ki a gyári tengelyeket.
Szóval, ha van egy jó tippetek a tuner személyét illetően azt megköszönném!


Sziasztok nekem volt nagy szivosorom chipel irva és volt m52 szivo chipel de nekem nem jött be az m50 szivo mert tul nagy nyomaték veszteség volt,gyári szivoval volt mérve chipel és 205lo és 302Nm volt.
De viszont m50 es szivoval chipel 214Lo és 275Nm nem éri meg!
Jelenleg m52 szivo és M3 leömlö M3usa vezérmütengelyek chipel 234Lo és 305Nm és 6500 fordulat nem tudom mire jo a 7000 fordulat?
az M50 szivo nekem nem jött be sajnos de kinek a pap kinek a papné sok sikert Kacsint

Na akkor én is leírom:
- Nekem 7200 revlimit volt, semmi baj nem történt, amit mentem vele, azt kihasználtam az összes tartományban.
- Ha tengelyezve is lesz akkor jó lesz és egyben elegendhetetlen a nagyszívósor+nagypillangó kombó!
- Motoroptimalizálás mindenféleképp kell majd!
- Még egy hatleömlő szükséges lesz az öblítés miatt...

Az "érdi mókus" az a Bauer Miki? Ha igen, akkor Ő meg tudja írni, láttam M50B30-at, tengelyezve, hatleömlővel, mentem is vele, profi lett!
De a Frici chipes embere is megfelel a célra, vagy Kulin-papa is meg tudja csinálni!

Sok-sok mindent lehet még változtatni a motoron, talán nincs is vége, most nem sorolom fel, ezt mindenki eldönti, hogy mi kell neki és abba az irányba indul el.
Viszont! Nagyon tudja az az ember aki el akar indulni, hogy merre induljon! Mert ha nem, akkor beül a hintába és nagyon nehéz lesz kiszállni.... Ez csak az én véleményem, jóindulatú tanács mindenkinek!
Le a kalappal előttetek, Boczy fivérek, csak így tovább, eddig jó csak ügyesen... Kacsint


Szóval azt mondod, hogy tengely nélkül nincs értelme a nagyszívósornak igazán?
A "nagypillangó" miről jön, mert gondolom a szívósor bemenete a legvékonyabb keresztmetszet, meg a légtömegmérő is adott? Köszi!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Vasutas
2013.12.15. 18:01   






fricike328 írta:
kiinacp írta:
Boczy46 írta:
SID írta:
Egyébként mi a célotok ezzel az átalakítással? Sokat nézegettem olyan oldalakat, ahol erről ment az eszmecsere, volt, ahol teljesítményméréseket is mellékeltek.

A konzekvencia számomra az, hogy akkor "érdemes" megcsinálni, ha ~5000 1/min fölött rúgatod az autót állandóan, mert ott lesz valamivel jobb (csak a szívósorcserével az állandóan emlegetett 230 lóerő elérhetetlen, még remappel sem, ha a remap elmarad, akkor meg pláne), mindenhol máshol rosszabb, gyengébb lesz.
Szerintem a 28-as motor lényege pont az, hogy kellemesen lehet vele közlekedni alacsonyabb fordulatszám tartományokban is, a szívósor csere pont ezen ront és nem is keveset (többet vesztesz alul, mint amennyit nyersz felül).

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?478545-E36-Dyno-Sheet-Library


Nem tudom mit írogatnak a neten, nekem volt az is-en is, kb 2-2500ig lehetett érezni egy picit, hogy nyomatékból veszített, de sokkal jobban forog, ja és nem volt chippelve.

Ez meg chippelve is lesz, és tengely csere is kinéz!
Ha meg nem jön be, vissza alakítom


Te kinél fogod íratni a csippet? Nekem egy olyan mester kéne akinél készen van a "328 nagyszivósoros utcai optimalizált" program, feltölti a vezérlőre, kifizetem és kezitcsókolom, mondjuk egy jó erőben lévő motornál 7000-es tiltásnál 210 lóerővel, és a gyári szívósorral megegyező alsó és közép nyomatéktartománnyal és nyomaték rugalmassággal.
Beszéltem már komoly bmw tuningossal, mind arról beszél, hogy feltesszük fékpadra, meg kb 1 nap mire megszületik az ideális beállítás, de persze ez nem olcsó ami érthető is.
Egy érdi mókusról hallottam, de még nem beszéltem vele.
http://www.turnermotorsport.com/c-69-shark-injector-performance-software-1996-2005-models.aspx
De, ha az amcsiknál van shark injector stage 1, 3 akkor nem hiszem el, hogy itthon nem másolta le valaki, vagy nem írt egy nagyon hasonlót. Az a baj, hogy a stage 1-nél csak CAI a mod. A stage 3+ meg már tengely+m50 és 7000 fordulat, amitől én tartanék, meg most azért a +15-20 lóért már biztos nem cserélném ki a gyári tengelyeket.
Szóval, ha van egy jó tippetek a tuner személyét illetően azt megköszönném!


Sziasztok nekem volt nagy szivosorom chipel irva és volt m52 szivo chipel de nekem nem jött be az m50 szivo mert tul nagy nyomaték veszteség volt,gyári szivoval volt mérve chipel és 205lo és 302Nm volt.
De viszont m50 es szivoval chipel 214Lo és 275Nm nem éri meg!
Jelenleg m52 szivo és M3 leömlö M3usa vezérmütengelyek chipel 234Lo és 305Nm és 6500 fordulat nem tudom mire jo a 7000 fordulat?
az M50 szivo nekem nem jött be sajnos de kinek a pap kinek a papné sok sikert Kacsint

Na akkor én is leírom:
- Nekem 7200 revlimit volt, semmi baj nem történt, amit mentem vele, azt kihasználtam az összes tartományban.
- Ha tengelyezve is lesz akkor jó lesz és egyben elegendhetetlen a nagyszívósor+nagypillangó kombó!
- Motoroptimalizálás mindenféleképp kell majd!
- Még egy hatleömlő szükséges lesz az öblítés miatt...

Az "érdi mókus" az a Bauer Miki? Ha igen, akkor Ő meg tudja írni, láttam M50B30-at, tengelyezve, hatleömlővel, mentem is vele, profi lett!
De a Frici chipes embere is megfelel a célra, vagy Kulin-papa is meg tudja csinálni!

Sok-sok mindent lehet még változtatni a motoron, talán nincs is vége, most nem sorolom fel, ezt mindenki eldönti, hogy mi kell neki és abba az irányba indul el.
Viszont! Nagyon tudja az az ember aki el akar indulni, hogy merre induljon! Mert ha nem, akkor beül a hintába és nagyon nehéz lesz kiszállni.... Ez csak az én véleményem, jóindulatú tanács mindenkinek!
Le a kalappal előttetek, Boczy fivérek, csak így tovább, eddig jó csak ügyesen... Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
fricike328
2013.12.15. 14:54   






kiinacp írta:
Boczy46 írta:
SID írta:
Egyébként mi a célotok ezzel az átalakítással? Sokat nézegettem olyan oldalakat, ahol erről ment az eszmecsere, volt, ahol teljesítményméréseket is mellékeltek.

A konzekvencia számomra az, hogy akkor "érdemes" megcsinálni, ha ~5000 1/min fölött rúgatod az autót állandóan, mert ott lesz valamivel jobb (csak a szívósorcserével az állandóan emlegetett 230 lóerő elérhetetlen, még remappel sem, ha a remap elmarad, akkor meg pláne), mindenhol máshol rosszabb, gyengébb lesz.
Szerintem a 28-as motor lényege pont az, hogy kellemesen lehet vele közlekedni alacsonyabb fordulatszám tartományokban is, a szívósor csere pont ezen ront és nem is keveset (többet vesztesz alul, mint amennyit nyersz felül).

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?478545-E36-Dyno-Sheet-Library


Nem tudom mit írogatnak a neten, nekem volt az is-en is, kb 2-2500ig lehetett érezni egy picit, hogy nyomatékból veszített, de sokkal jobban forog, ja és nem volt chippelve.

Ez meg chippelve is lesz, és tengely csere is kinéz!
Ha meg nem jön be, vissza alakítom


Te kinél fogod íratni a csippet? Nekem egy olyan mester kéne akinél készen van a "328 nagyszivósoros utcai optimalizált" program, feltölti a vezérlőre, kifizetem és kezitcsókolom, mondjuk egy jó erőben lévő motornál 7000-es tiltásnál 210 lóerővel, és a gyári szívósorral megegyező alsó és közép nyomatéktartománnyal és nyomaték rugalmassággal.
Beszéltem már komoly bmw tuningossal, mind arról beszél, hogy feltesszük fékpadra, meg kb 1 nap mire megszületik az ideális beállítás, de persze ez nem olcsó ami érthető is.
Egy érdi mókusról hallottam, de még nem beszéltem vele.
http://www.turnermotorsport.com/c-69-shark-injector-performance-software-1996-2005-models.aspx
De, ha az amcsiknál van shark injector stage 1, 3 akkor nem hiszem el, hogy itthon nem másolta le valaki, vagy nem írt egy nagyon hasonlót. Az a baj, hogy a stage 1-nél csak CAI a mod. A stage 3+ meg már tengely+m50 és 7000 fordulat, amitől én tartanék, meg most azért a +15-20 lóért már biztos nem cserélném ki a gyári tengelyeket.
Szóval, ha van egy jó tippetek a tuner személyét illetően azt megköszönném!


Sziasztok nekem volt nagy szivosorom chipel irva és volt m52 szivo chipel de nekem nem jött be az m50 szivo mert tul nagy nyomaték veszteség volt,gyári szivoval volt mérve chipel és 205lo és 302Nm volt.
De viszont m50 es szivoval chipel 214Lo és 275Nm nem éri meg!
Jelenleg m52 szivo és M3 leömlö M3usa vezérmütengelyek chipel 234Lo és 305Nm és 6500 fordulat nem tudom mire jo a 7000 fordulat?
az M50 szivo nekem nem jött be sajnos de kinek a pap kinek a papné sok sikert Kacsint


Budapest    590    2010.06.27. 11:48
kiinacp
2013.12.15. 13:57   






Boczy46 írta:
SID írta:
Egyébként mi a célotok ezzel az átalakítással? Sokat nézegettem olyan oldalakat, ahol erről ment az eszmecsere, volt, ahol teljesítményméréseket is mellékeltek.

A konzekvencia számomra az, hogy akkor "érdemes" megcsinálni, ha ~5000 1/min fölött rúgatod az autót állandóan, mert ott lesz valamivel jobb (csak a szívósorcserével az állandóan emlegetett 230 lóerő elérhetetlen, még remappel sem, ha a remap elmarad, akkor meg pláne), mindenhol máshol rosszabb, gyengébb lesz.
Szerintem a 28-as motor lényege pont az, hogy kellemesen lehet vele közlekedni alacsonyabb fordulatszám tartományokban is, a szívósor csere pont ezen ront és nem is keveset (többet vesztesz alul, mint amennyit nyersz felül).

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?478545-E36-Dyno-Sheet-Library


Nem tudom mit írogatnak a neten, nekem volt az is-en is, kb 2-2500ig lehetett érezni egy picit, hogy nyomatékból veszített, de sokkal jobban forog, ja és nem volt chippelve.

Ez meg chippelve is lesz, és tengely csere is kinéz!
Ha meg nem jön be, vissza alakítom


Te kinél fogod íratni a csippet? Nekem egy olyan mester kéne akinél készen van a "328 nagyszivósoros utcai optimalizált" program, feltölti a vezérlőre, kifizetem és kezitcsókolom, mondjuk egy jó erőben lévő motornál 7000-es tiltásnál 210 lóerővel, és a gyári szívósorral megegyező alsó és közép nyomatéktartománnyal és nyomaték rugalmassággal.
Beszéltem már komoly bmw tuningossal, mind arról beszél, hogy feltesszük fékpadra, meg kb 1 nap mire megszületik az ideális beállítás, de persze ez nem olcsó ami érthető is.
Egy érdi mókusról hallottam, de még nem beszéltem vele.
http://www.turnermotorsport.com/c-69-shark-injector-performance-software-1996-2005-models.aspx
De, ha az amcsiknál van shark injector stage 1, 3 akkor nem hiszem el, hogy itthon nem másolta le valaki, vagy nem írt egy nagyon hasonlót. Az a baj, hogy a stage 1-nél csak CAI a mod. A stage 3+ meg már tengely+m50 és 7000 fordulat, amitől én tartanék, meg most azért a +15-20 lóért már biztos nem cserélném ki a gyári tengelyeket.
Szóval, ha van egy jó tippetek a tuner személyét illetően azt megköszönném!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Boczy46
2013.12.15. 11:27   





Site Admin
SID írta:
Egyébként mi a célotok ezzel az átalakítással? Sokat nézegettem olyan oldalakat, ahol erről ment az eszmecsere, volt, ahol teljesítményméréseket is mellékeltek.

A konzekvencia számomra az, hogy akkor "érdemes" megcsinálni, ha ~5000 1/min fölött rúgatod az autót állandóan, mert ott lesz valamivel jobb (csak a szívósorcserével az állandóan emlegetett 230 lóerő elérhetetlen, még remappel sem, ha a remap elmarad, akkor meg pláne), mindenhol máshol rosszabb, gyengébb lesz.
Szerintem a 28-as motor lényege pont az, hogy kellemesen lehet vele közlekedni alacsonyabb fordulatszám tartományokban is, a szívósor csere pont ezen ront és nem is keveset (többet vesztesz alul, mint amennyit nyersz felül).

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?478545-E36-Dyno-Sheet-Library


Nem tudom mit írogatnak a neten, nekem volt az is-en is, kb 2-2500ig lehetett érezni egy picit, hogy nyomatékból veszített, de sokkal jobban forog, ja és nem volt chippelve.

Ez meg chippelve is lesz, és tengely csere is kinéz!
Ha meg nem jön be, vissza alakítom


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Boczy46
2013.12.15. 11:23   





Site Admin
kiinacp írta:
Szép munka, én valahol ott tartottam 1 éve amikor nekikezdtem, hogy a lukat kimartam körbe, de arra gondoltam, hogy átmenő csavarral belülről+kvülről anyával fogatom meg, és az kb örökös, de mondjuk ez lehet jobb megoldás, mert ha neadjisten kirázkódik a csavar akkor simán bekajázza a motor Very Happy
Ami még macera, hogy síkot amire felfekszik az egész azt kézzel csiszoltátok és szépen fekszik?


A kivágott darabba is vágtunk menetet, nehéz megszakítani, de ha meg is szakad, nem lehet fogóval sem kihúzni, szóval elég stabil.

A sík sniccerrel, reszelővel, csiszolóval készült, jó is lett, de mondom, a szívósor domború, nem fekszik teljesen a pillangótól távolabbi sarkai


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
SID
2013.12.15. 10:57   






Egyébként mi a célotok ezzel az átalakítással? Sokat nézegettem olyan oldalakat, ahol erről ment az eszmecsere, volt, ahol teljesítményméréseket is mellékeltek.

A konzekvencia számomra az, hogy akkor "érdemes" megcsinálni, ha ~5000 1/min fölött rúgatod az autót állandóan, mert ott lesz valamivel jobb (csak a szívósorcserével az állandóan emlegetett 230 lóerő elérhetetlen, még remappel sem, ha a remap elmarad, akkor meg pláne), mindenhol máshol rosszabb, gyengébb lesz.
Szerintem a 28-as motor lényege pont az, hogy kellemesen lehet vele közlekedni alacsonyabb fordulatszám tartományokban is, a szívósor csere pont ezen ront és nem is keveset (többet vesztesz alul, mint amennyit nyersz felül).

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?478545-E36-Dyno-Sheet-Library


   2623    2011.08.29. 13:58
kiinacp
2013.12.15. 10:06   






Szép munka, én valahol ott tartottam 1 éve amikor nekikezdtem, hogy a lukat kimartam körbe, de arra gondoltam, hogy átmenő csavarral belülről+kvülről anyával fogatom meg, és az kb örökös, de mondjuk ez lehet jobb megoldás, mert ha neadjisten kirázkódik a csavar akkor simán bekajázza a motor Very Happy
Ami még macera, hogy síkot amire felfekszik az egész azt kézzel csiszoltátok és szépen fekszik?


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Boczy46
2013.12.15. 01:41   





Site Admin
kögö írta:

Szerintem valami elbaszódott a tetőnyitó elektronikában vagy mechanikában. Mad Mad Mad Very Happy Very Happy Very Happy
Te egy lángész vagy baszod, ez eszembe sem jutott! Very Happy


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Boczy46
2013.12.15. 01:15   





Site Admin
Nem volt szivem bele vágni, faragni, így Tibi öcsém volt a kivitelező, legalább tudtam fotózni!

A T elágas, toldós megoldással akartam megcsinálni elsőre, de nem lett volna megoldott a szeparátor, nívócső, rögzítése! Tibinek megmutattam a talp átépítéses verziót meg a csövezőset, hajthatatlan volt, szerinte a talpas kulturáltabb, gyáriasabb,meg győzött, így bele is vágtunk!
Elsőnek a talp méretéhez lefaragtuk a bordákat:




Aztán pontos másolat készítése az m52soron lévő nyílásról




Ezután felmásoljuk az m50re a nyílást, majd 4es fúróval közel a vonalhoz kifaragjuk, aztán reszelők garmadájával pontosítjuk, hogy passzos, de ne szorulósan menjen bele a talp, ezért krétáztuk a kivágást, a talpon nyomot hagy ahol szorul, ha szorul ( a talpon is meg kell faragni a pillangó felé eső terelőlapokat -látszik ha csinálja az ember)





Ezután feljelöljük a csavarok helyét, majd 2es és 4,2es fúróval megfúrjuk, menetet vágunk



Tibi szerint fassza lett Very Happy




Tisztítás után vastagon be pasztázzuk a talpat (Loctite gáz töltésű), majd lecsavarozzuk( hoszanti oldalakon, aztán átlósan a többit -nem egyenes a szívosor felülete, domború, a pasztát is ezért kell adni neki)







Itt tart most a dolog, paszta szárad, holnap még a gyári lyukat beragasztom szélvédő ragasztóval, és tuti ami fix a fedelet is körvehúzom kívülről, így duplán be van biztosítva, ne szívjon már falsot Kacsint


Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
kögö
2013.12.15. 01:06   






Boczy46 írta:
vik011 írta:
Boczy46 írta:
csufy írta:
vik011 írta:
Boczy46 írta:
vik011 írta:
HoppHoppHopp!! Very Happy
Very Happy meglepődtél,mi?!


Nem, csak örülök, hogy másnak is van végre E36 cabrioja!!! Very Happy


Pedig én is itt bújkálok! Very Happy
szuper!Akkor segítsetek!Nem nyílik a tető!
Amikor haza hoztam kézzel kinyitottam,aztán visszakattintottam a motorokat,és zártam a tetőt gombbal, a fedelet faszán nyitja-zárja, de a tetőt csak kb 30cm magasra emeli aztán lökdösi de nem jön tovább.

Mostmeg a fedelet sem nyitja zárja,vmi szenzor letilt?

Tipp-ötlet ezekre?

Másik: megy holnap lakatoshoz az autó, hátfal cserére, és arra gondoltam, hogy lefalaztatom az antenna furatot, az antennát meg a lökösmerevítőbe telepítem, szerintetek lesz rádióm? Very Happy


Megoldódott a tető-probléma?
Amikor nem nyitja afedelet sem, akkor lehet az, hogy a csomagtartót nyitottnak érzékeli - ilyenkor nem nyitja a fedelet.

Egyébként passz, nekem nem volt ilyen gondom eddig szerencsére, csinálja amit kell. Very Happy
a csomi érzékelő jó, nem tudom mi lehet vele


Szerintem valami elbaszódott a tetőnyitó elektronikában vagy mechanikában. Mad Mad Mad Very Happy Very Happy Very Happy


Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
Boczy46
2013.12.15. 01:05   





Site Admin
vik011 írta:
Boczy46 írta:
csufy írta:
vik011 írta:
Boczy46 írta:
vik011 írta:
HoppHoppHopp!! Very Happy
Very Happy meglepődtél,mi?!


Nem, csak örülök, hogy másnak is van végre E36 cabrioja!!! Very Happy


Pedig én is itt bújkálok! Very Happy
szuper!Akkor segítsetek!Nem nyílik a tető!
Amikor haza hoztam kézzel kinyitottam,aztán visszakattintottam a motorokat,és zártam a tetőt gombbal, a fedelet faszán nyitja-zárja, de a tetőt csak kb 30cm magasra emeli aztán lökdösi de nem jön tovább.

Mostmeg a fedelet sem nyitja zárja,vmi szenzor letilt?

Tipp-ötlet ezekre?

Másik: megy holnap lakatoshoz az autó, hátfal cserére, és arra gondoltam, hogy lefalaztatom az antenna furatot, az antennát meg a lökösmerevítőbe telepítem, szerintetek lesz rádióm? Very Happy


Megoldódott a tető-probléma?
Amikor nem nyitja afedelet sem, akkor lehet az, hogy a csomagtartót nyitottnak érzékeli - ilyenkor nem nyitja a fedelet.

Egyébként passz, nekem nem volt ilyen gondom eddig szerencsére, csinálja amit kell. Very Happy
a csomi érzékelő jó, nem tudom mi lehet vele


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
ZSOSZ
2013.12.14. 21:10   






Boczy46 írta:
Van különbség
M50b25 vs. M50b20



Az m52estől még az m50b20 szívósor is tágabb, ezzel is lehet nyerni némi pluszt, kisebb nyomatékvesztéssel szerintem, puhítom Petyát, hogy feldobjuk neki.

Erre kiváncsi vagyok mi lesz belőle ha megcsinálnátok.
A SZIVÓ GYIK-ban erről irtam valamikor,de megvalósitani nem volt módom Kacsint


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  16 / 18 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E36

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére