POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
6 / 8 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E36   »   Kiinacp_Calypsorot_328i_Sedan

Vasutas
2013.12.28. 21:17   






Laleeboy írta:
A Vasutas írta:
kiinacp írta:
Boczy46 írta:
A zöld tömítést is kell gazdagon motortömítő pasztázni, ha jót akarsz, mert nem fekszik fel a talp, domború a szívósor, módszeremmel csináld!

Én azért nem csavaroztam belül, hogy ne legyen légörvény, meg para is, értem h önzáróanya, de akkor is, az ördög nem alszik Smile

A black hella műanyag frontos?


Persze a tiéd nagyon jó megoldás, de ha már kifúrtam egy éve a 6-os lukat akkor már nem lesz menet fúrás, ezt szerintem most így lesz, tolok alá bőven taknyot ahogy mondtad. A 6-os csavar feje nem hiszem sok légörvényt kelt, meg a levegő pont a másik irányba indul, kiesik az áramból, max az lehet gond, hogy rárakódik az olajkoksz, de tényleg nincs nagy feje, nem hinném nagyon para, meg ha üzemszerű minden az se nagyon képződik talán. Láttam neten olyan taknyolt fosokat, hogy ihaj. Majd a következő szívósort másképp csinálom.

Rakj bele menetes bronz perselyt külső-belső menettel, beleragasztod menetrögzítővel, külső vállal, peremmel, hogy ne tekeredjen befelé a szívósor műanyagába. Remélem érthető voltam...? Szemcsis
Ez egy tökéletes megoldás, nincs hátránya. Kacsint


Szegecsanya esetleg?





CSak bele kell húzni
8-as furatba lesz M6
1,2mm-es falú aluprofilba használjuk a melóba ezt a méretet és még egy sem szaakadt ki...

Úgyvan... Pl. Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Laleeboy
2013.12.28. 20:43   






A Vasutas írta:
kiinacp írta:
Boczy46 írta:
A zöld tömítést is kell gazdagon motortömítő pasztázni, ha jót akarsz, mert nem fekszik fel a talp, domború a szívósor, módszeremmel csináld!

Én azért nem csavaroztam belül, hogy ne legyen légörvény, meg para is, értem h önzáróanya, de akkor is, az ördög nem alszik Smile

A black hella műanyag frontos?


Persze a tiéd nagyon jó megoldás, de ha már kifúrtam egy éve a 6-os lukat akkor már nem lesz menet fúrás, ezt szerintem most így lesz, tolok alá bőven taknyot ahogy mondtad. A 6-os csavar feje nem hiszem sok légörvényt kelt, meg a levegő pont a másik irányba indul, kiesik az áramból, max az lehet gond, hogy rárakódik az olajkoksz, de tényleg nincs nagy feje, nem hinném nagyon para, meg ha üzemszerű minden az se nagyon képződik talán. Láttam neten olyan taknyolt fosokat, hogy ihaj. Majd a következő szívósort másképp csinálom.

Rakj bele menetes bronz perselyt külső-belső menettel, beleragasztod menetrögzítővel, külső vállal, peremmel, hogy ne tekeredjen befelé a szívósor műanyagába. Remélem érthető voltam...? Szemcsis
Ez egy tökéletes megoldás, nincs hátránya. Kacsint


Szegecsanya esetleg?





CSak bele kell húzni
8-as furatba lesz M6
1,2mm-es falú aluprofilba használjuk a melóba ezt a méretet és még egy sem szaakadt ki...


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
kiinacp
2013.12.28. 11:41   






A Vasutas írta:
kiinacp írta:
Boczy46 írta:
A zöld tömítést is kell gazdagon motortömítő pasztázni, ha jót akarsz, mert nem fekszik fel a talp, domború a szívósor, módszeremmel csináld!

Én azért nem csavaroztam belül, hogy ne legyen légörvény, meg para is, értem h önzáróanya, de akkor is, az ördög nem alszik Smile

A black hella műanyag frontos?


Persze a tiéd nagyon jó megoldás, de ha már kifúrtam egy éve a 6-os lukat akkor már nem lesz menet fúrás, ezt szerintem most így lesz, tolok alá bőven taknyot ahogy mondtad. A 6-os csavar feje nem hiszem sok légörvényt kelt, meg a levegő pont a másik irányba indul, kiesik az áramból, max az lehet gond, hogy rárakódik az olajkoksz, de tényleg nincs nagy feje, nem hinném nagyon para, meg ha üzemszerű minden az se nagyon képződik talán. Láttam neten olyan taknyolt fosokat, hogy ihaj. Majd a következő szívósort másképp csinálom.

Rakj bele menetes bronz perselyt külső-belső menettel, beleragasztod menetrögzítővel, külső vállal, peremmel, hogy ne tekeredjen befelé a szívósor műanyagába. Remélem érthető voltam...? Szemcsis
Ez egy tökéletes megoldás, nincs hátránya. Kacsint


Nagyjából értem és köszi a tippet, a teljesség igénye mellett jó megoldás lenne.
-az én képességeim nem biztos, hogy felérik ezt a szintű kivitelezést
-mondom nem szépségversenyre megy, hanem funkcióra.
Falura nagykabát alá megteszi bőven.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Vasutas
2013.12.28. 11:26   






kiinacp írta:
Boczy46 írta:
A zöld tömítést is kell gazdagon motortömítő pasztázni, ha jót akarsz, mert nem fekszik fel a talp, domború a szívósor, módszeremmel csináld!

Én azért nem csavaroztam belül, hogy ne legyen légörvény, meg para is, értem h önzáróanya, de akkor is, az ördög nem alszik Smile

A black hella műanyag frontos?


Persze a tiéd nagyon jó megoldás, de ha már kifúrtam egy éve a 6-os lukat akkor már nem lesz menet fúrás, ezt szerintem most így lesz, tolok alá bőven taknyot ahogy mondtad. A 6-os csavar feje nem hiszem sok légörvényt kelt, meg a levegő pont a másik irányba indul, kiesik az áramból, max az lehet gond, hogy rárakódik az olajkoksz, de tényleg nincs nagy feje, nem hinném nagyon para, meg ha üzemszerű minden az se nagyon képződik talán. Láttam neten olyan taknyolt fosokat, hogy ihaj. Majd a következő szívósort másképp csinálom.

Rakj bele menetes bronz perselyt külső-belső menettel, beleragasztod menetrögzítővel, külső vállal, peremmel, hogy ne tekeredjen befelé a szívósor műanyagába. Remélem érthető voltam...? Szemcsis
Ez egy tökéletes megoldás, nincs hátránya. Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
kiinacp
2013.12.28. 10:52   






Boczy46 írta:
A zöld tömítést is kell gazdagon motortömítő pasztázni, ha jót akarsz, mert nem fekszik fel a talp, domború a szívósor, módszeremmel csináld!

Én azért nem csavaroztam belül, hogy ne legyen légörvény, meg para is, értem h önzáróanya, de akkor is, az ördög nem alszik Smile

A black hella műanyag frontos?


Persze a tiéd nagyon jó megoldás, de ha már kifúrtam egy éve a 6-os lukat akkor már nem lesz menet fúrás, ezt szerintem most így lesz, tolok alá bőven taknyot ahogy mondtad. A 6-os csavar feje nem hiszem sok légörvényt kelt, meg a levegő pont a másik irányba indul, kiesik az áramból, max az lehet gond, hogy rárakódik az olajkoksz, de tényleg nincs nagy feje, nem hinném nagyon para, meg ha üzemszerű minden az se nagyon képződik talán. Láttam neten olyan taknyolt fosokat, hogy ihaj. Majd a következő szívósort másképp csinálom.

A hella üveg természetesen, de én beszéltem még régebben egy fóliással azt mondta felpolírozza mielőtt ráragasztja a fóliát. Ebből gondolom, hogy lehet vele mit kezdeni.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Boczy46
2013.12.28. 01:47   





Site Admin
A zöld tömítést is kell gazdagon motortömítő pasztázni, ha jót akarsz, mert nem fekszik fel a talp, domború a szívósor, módszeremmel csináld!

Én azért nem csavaroztam belül, hogy ne legyen légörvény, meg para is, értem h önzáróanya, de akkor is, az ördög nem alszik Smile

A black hella műanyag frontos?


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
kiinacp
2013.12.27. 16:53   






Boczy46 írta:
Fasza ez!
A nagyszívósorra hogy tervezed rögzíteni a vákumtalpat?látom elég nagyok a furatok
A küszöb dugókat én is mindig felragasztom,van viszont kifolyó a küszöbön, asszem 2, elöl meg hátul, az ne legyen eltömödve.
A DIY-el ha készen vagy szólj, nyitunk rá topikot az erre megfelelő helyen!


Hát ahol szintbe van csiszolva oda fekszik a zöld tömítés, a likakon alulról jön felfelé a 6-os csavar felülről önzáró anya, majd az egészet körbenyalom valami szilóval vagy lehet karosszériatömítővel azt is betaknyolom, kutya sem látja alul.

Idézet:
Szép lesz nagyon, tetszetős! Kacsint

Köszi szépen! Még van jópár dolog vissza, de csak sorjában, most a műszaki a cél januárban.

Idézet:
Szép az autó,lámpa is bejön.Kár,hogy nem ilyen black hellát vettem. Kacsint

Köszi! Hát szerintem újonnan venni nem éri meg, bontott meg nagyon ritka. Mondjuk enyémen is van kis hiba foncsoron, de a fényén nem látszik a másikhoz képest, illletve millió pici kavicsnyom van rajta, este látszik a fényén, majd polír kell rá meg védőfólia.

Idézet:
Jól haladsz amúgy, kíváncsi leszek a futóműre, milyenek lesznek a visszajelzéseid.
A nagyszívó meg adott, Boczy után szabadon... Very Happy

Kicsit rázós, de a gyári sima futóműhöz képest szerintem minden az, majd használom akkor mondok okosat, most 120-nál kanyar közben simán lehet ívet váltani vele libegés nélkül. 110-nél megrángatom kormányt, olyan mintha 70-el mennék a másikkal. Majd arra leszek kiváncsi, hogy keresztbordán meg rázós utakon mit csinál, egyenlőre csak jó minőségű főúton voltam próbarendszámmal futóművet állíttatni.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Vasutas
2013.12.27. 12:36   






Boczy46 írta:
Giovanni írta:
Szép az autó,lámpa is bejön.Kár,hogy nem ilyen black hellát vettem. Kacsint
mert sosem hallgatsz ránk, cseréld ki a hátsó felnit!! Smile

Így van! Kacsint
Jól haladsz amúgy, kíváncsi leszek a futóműre, milyenek lesznek a visszajelzéseid.
A nagyszívó meg adott, Boczy után szabadon... Very Happy


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Boczy46
2013.12.27. 06:00   





Site Admin
Giovanni írta:
Szép az autó,lámpa is bejön.Kár,hogy nem ilyen black hellát vettem. Kacsint
mert sosem hallgatsz ránk, cseréld ki a hátsó felnit!! Smile


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Giovanni
2013.12.27. 03:21   






Szép az autó,lámpa is bejön.Kár,hogy nem ilyen black hellát vettem. Kacsint


avusblau coupe

EU    1142    2012.06.22. 18:55
muveszur
2013.12.27. 00:51   






kiinacp írta:
...


Szép lesz nagyon, tetszetős! Kacsint


   2347    2011.11.17. 10:51
Boczy46
2013.12.27. 00:19   





Site Admin
Fasza ez!
A nagyszívósorra hogy tervezed rögzíteni a vákumtalpat?látom elég nagyok a furatok
A küszöb dugókat én is mindig felragasztom,van viszont kifolyó a küszöbön, asszem 2, elöl meg hátul, az ne legyen eltömödve.
A DIY-el ha készen vagy szólj, nyitunk rá topikot az erre megfelelő helyen!


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
kiinacp
2013.12.26. 23:13   






Kissé elmaradtam a történtek dokumentálásával, sorjában a következőek történtek:

Első híd felújításkor minden cserélve lett kivéve az összekötők, a futóműállításkor vágott is rá új menetet a szaki bmwnél nagyon örültem neki, olcsóbb lett volna kardánostól eldobni és újat venni, mint bohóckodnia, sebaj tanulságos volt.
Bekerültek a katona által utcára keményített m-tech boge-k a gyári 2cm rugóval, szépen látszik ahogy hétről-hétre szépen ül össze a kocsi először még az öklöm le-fel tudtam mozgatni a kerékjáratban, de lassan már csak 2 ujjnyi hely marad. Tehát új toronycsapágyak előre-hátra, porvédők mindenhová, gömbfejek, eltolt szilent, kézifékbovdenek kerültek be. 25,5 stabrud is bekerült,
A gömbfejek, első toronycsapágy lemförderek, az avus és a stabrúdszilent az febi, a hátsó toronycsapágy boge, bovden ate.
Tehát teljes felújított keményített m-tech futómű kerül hamarosan tesztelésre.







Az elmúlt 2 napban kicsit ganyéztam a motorteret, de még van vissza bőven a takarításból...
Beszereltem volna az augusztusban rendelt hátsó szélvédő borítást is, de ahogy vettem ki a dobozból a csomagot észrevettem, hogy el van szakadva, még jó, hogy a zacsijából nem vettem ki, mert így senki sem mosná rólam, hogy nem én szakítottam ketté, remélem visszaveszik.




Amivel sokat tököltem az a black hella ki-be, szét- és összeszerelés, takarítás:







Sajnos igen sokba került a lakatos, és nyár óta gondolkodom rajta mit lehetne tenni, hogy ne rohadjon megint szarrá a küszöb, ennyire tellett:









Gondoltam kibaszok vele és karosszériatömítővel telenyomtam a pogácsát, körbe elhúztam szépen, meglássuk meddig bírja.

Nagyszívósort reszelgettem kicsit, de még ráér a dolog:







És egy pár kép a kocsiról:



















Ha egyszer végigérek ezen az ülés mizérián és minden apróságot megoldok vele kapcsolatban akkor majd készítek egy DIY postot az átalakításról, ha van rá igény.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Laleeboy
2013.12.23. 18:07   






kiinacp írta:

. Mert úgy hiszem bárminél jobb a gyári szűrő hatásfoka.


Én úgy csináltam hogy a gyári szűrőházat megvágtam a doblemez felőli részen.
A vágott részt E30 csomagtérkédergumival tömítettem le a motortér felé.
A vese mögül jövő csövet mghagytam , így hideg levegő jön , de nem szorul be a dobozba hanem az egész leső lámpa mögötti térben van és innen szív.
Így megmarad a gyári szűrő+ház de mégis könnyebben szív és nem is hangos...


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3911    2005.07.19. 15:10
BMW_KR
2013.12.22. 18:35   






kiinacp írta:

Azért erős a különbség a tengelyezett + könnyített szíjtárcsás és szimplán csak tengelyezett kocsi közötti 10 lóerő. Az a kompresszor elég Hi-tech cuccnak tűnik, de az ára is az akkor inkább már egy m3 annyiból.
Azt nem tudod hol lehet olcsón s52b32 tengelyt vásárolni? Illetve olyan szoftvert venni készen ami euro 328i-hez is jó tehát valami obd2 cuccot, pl a shark injectornál írják, hogy nem kompatbilis az euro 28ivel


igen a powerpulleyokra 10lovat írnak mindenhol, spongyának is van, de azt mondta szart sem ér Very Happy az ITG miatt linkeltem nem a kompresszoruk miatt, amúgy már rég becsődöltek Smile de a foam filterest jobban istenítették mind a CAI-t. S52 tengelyt leginkább usa ebayon vagy bimmerforumon lehet venni, 100-150között vannak. Szoftvert meg angol oldalon láttam 28i-hez usa tengellyel...de nem emléxem már a címre Shocked


   500    2013.06.26. 12:12
kiinacp
2013.12.22. 17:43   






BMW_KR írta:
kiinacp írta:
A Vasutas írta:
kiinacp írta:
SID írta:
kiinacp írta:

Értem én, csak mérlegelni kell, ahogy te is mondtad, hogyha elindulok milyen irányba teszem azt. Tehát össze kéne számolnom mi az ami megér 5lóerőt és mi az ami nem, illletve kérdés, hogy jó-e az egy 95%-ban utcán használt autótól, hogy minden fent szerzett lóerővel arányosan alul és középen eltűnik kétszerese a nyomatéknak, mint ahogy írtátok, ha feldobsz minden nélkül egy szívósort 15-20lóerő jön 5-6 körül és eltúnik 25-30 nm alul, és így tovább minden résszel. Csak érdemes-e nem kevés pénzt kiadni úgy, hogy nem versenyautót hegyez az ember másodpercekre, ami szinte nem forog 6 alatt.
Ha ez a shorty leömlő kell ahhoz, hogy alul is olyan szépen épüljön a nyomaték M50 szivósorral, mint a gyári szívósorral és leömlővel akkor lehetséges, hogy használhatóság/nyert lóerő/ráfordítás szempontjából jó irányba vinné a dolgot.
Ami mostani utcai funkciójára egyenlőre nem fog kerülni az autómba az:
-Veztengely
-BTB
-Nagylégmérő

Amiken gondolkodom állandó használatra utcára:
-M50+chip
-Shorty headers Roli megállapítása, fórumok szerint nagyon jól hangzik

Amit le/felszerelhetőre szeretnék csinálni:
-CAI esetleg betétszűrő

És amit egyenlőre nem tudok mire jó pontosan, de feltételezem, hogy az m50 szívósorral függ össze ez is az a
-Benzinnyomás szabályozó


Ha rám hallgatsz, akkor hagyod a faszba (bocsánat, "francba") az egészet. A 28-as motor egy jó erőforrás gyári állapotában. Élvezetes, erős, "nyomatékos" (bármennyire is nem szeretem ezt a kifejezést), a tuningolásával a hétköznapi, utcai használhatóságot fogod rontani. Ha az a cél, hogy lámpától lámpáig a melletted álló hondára vagy akármire +10 métert ráverj, és az ehhez szükséges +20 lóerőért hajlandó vagy kivágni az ablakon több százezer forintot, akkor hajrá Kacsint.


Igazat kell neked adnom, én is ezt magyarázom, hogy nem ész nélkül mindet bepakolgatni a gépbe céltalanul, hanem meghatározott céllal és tervvel elkezdeni a dolgot. A legkönnyebb és olcsóbb lóerők talán a nagyszívósorból jönnek elő, de ez sem kompromisszum mentes, de megkéne találni, hogy mivel lehet optimalizálni.
Ez a 20-25 lóerő amellett, hogy a nyomatékom is megmaradjon már így sem kerül kevésbe, ha meg kell venni a shorty-t hozzá.
Tehát az alábbiakat kell szerintem befektetni:
M50 szívósor - már megvan
CAI, KN57 - már megvan, hőpajzsot megpróbálok én csinálni lemezből, meg armaflexből van minden otthon hozzá.
Chiptuning - szerintem olyan 50 körül
Shorty schmiedmannról - 80e nah ez ami nem biztos, hogy rentábilis, de ahogy olvasom sokat számít, de ha chipelik úgy lenne érdemes vinni, hogy már rajta van.
Ez tényleg nem kevés 80e-ből kapok 2 toronymerevítőt és egy alsó kereszmeterevítőt is, még meggondolom a dolgot.

Tényleg hiába írogatunk...
Kérdés: a chip tuner honnan fogja látni azt, hogy milyen az öblítése a motorodnak a gyári vagy a schmiedmannos leömlővel??
Csak írtad hogy leömlőcsere után lenne írva... Amúgy az lenne a helyes csak szélessávú lambda kell a programozáshoz?! Meg ideális hely, ahova be lehet tekerni...
És még egy pad is kell ahol tudod figyelni hogy mit is csináltatok. Ilyen hely is van, de az nem 50e lesz, + 1 fél tank benya... Szemcsis
A hőterelős dolog meg legyen jó, akkor eléred a gyári hely hőfokát, egyébként csak rontani fog a beszívott meleg...
Ez mind jótanács, nem kötekedés, ne vedd annak! Kacsint Smile


Ne viccelj, köszönöm, hogy próbáltok segíteni, igazából erről szól ez az egész fórumosdi, hogy mindenki megossza a másikkal tudását, én legalábbis ezt így fogom fel.
Most az egy másik dolog, hogy mindenki a saját pénztárcája, ideje, ereje, tudása szerint csinálja ezt a tuningolós dologot, nekem egyenlőre elég csekély a tudásom, anyagiakkal valamennyire bírom, de a motortuning egy igen ingoványos és költséges rész úgy veszem észre, mert ha a futóművet feljújítod az jó, ha féket kicseréled az is jó, ha veszel egy toronymerevítőt attól is jobb lesz a gép.

A CAI végülis egy direktszűrőből áll és egy hőpajzsból, direktszűrőt szerezni nem nehéz, hőpajzs meg általában valami lemez méretre szabva körben letömítve ahol a kasztnihoz és a motorháztetőhöz ér, rajta luk ahol a levegő megy a motor felé. Én úgy képzeltem el, hogy egy laposvassal lehajlítom a 0,8-as saválló lemezt, ha nem bírok vele akkor asszem 1.0-ás alulemez is van itthon és szépen méretre szabogatom, ahol valami fület kell rá csinálni a rögzítéshez ott kifúrom és popszegeccsel szögletesre hajlított fület kanyarítok neki.
A tömítéseket nézegettem már ahány gyártó annyi megoldás, a K&N szint frankón úgy néz ki, mintha egy ajtókédert szabtak volna a tetjére.
Más típusokon meg mintha valami kissebb átmérős szintetikus/mű kaucsuk Armaflex csőhéj lenne rajta a hasításnál félbehajtva, felragasztva ahol ilyen bumszli vastag a tömítés. Az oldalára pedig, hogy ne hevüljön fel a lemez teljes felületen 1,3-as AF szigetelő lapot ragasztok. Ez a világ legnagyobb boltja, ha egyszer már kész a lemez sablonja, kb. szalagmeló az egész. A lemezt bádogosnál, kéményesnél, tetőfedőnél megkapni, a csőhéj meg a szigetelő lemez meg épületgépész boltokban.
Viszont én rohadtul nem szeretnék szűrőt takarítgatni ezért ez gyorsan szerelhetőre kell megcsinálni, mert csak akkor fogom feldobni, ha kell. Mert úgy hiszem bárminél jobb a gyári szűrő hatásfoka.


a legjobb az EHP féle ITG volt, de már nem kapható ha jól tudom...talán más gyárt még ilyen ITG-t.

http://www.eurosporthighperformance.com/cam_kits.html


Azért erős a különbség a tengelyezett + könnyített szíjtárcsás és szimplán csak tengelyezett kocsi közötti 10 lóerő. Az a kompresszor elég Hi-tech cuccnak tűnik, de az ára is az akkor inkább már egy m3 annyiból.
Azt nem tudod hol lehet olcsón s52b32 tengelyt vásárolni? Illetve olyan szoftvert venni készen ami euro 328i-hez is jó tehát valami obd2 cuccot, pl a shark injectornál írják, hogy nem kompatbilis az euro 28ivel


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
BMW_KR
2013.12.22. 14:01   






kiinacp írta:
A Vasutas írta:
kiinacp írta:
SID írta:
kiinacp írta:

Értem én, csak mérlegelni kell, ahogy te is mondtad, hogyha elindulok milyen irányba teszem azt. Tehát össze kéne számolnom mi az ami megér 5lóerőt és mi az ami nem, illletve kérdés, hogy jó-e az egy 95%-ban utcán használt autótól, hogy minden fent szerzett lóerővel arányosan alul és középen eltűnik kétszerese a nyomatéknak, mint ahogy írtátok, ha feldobsz minden nélkül egy szívósort 15-20lóerő jön 5-6 körül és eltúnik 25-30 nm alul, és így tovább minden résszel. Csak érdemes-e nem kevés pénzt kiadni úgy, hogy nem versenyautót hegyez az ember másodpercekre, ami szinte nem forog 6 alatt.
Ha ez a shorty leömlő kell ahhoz, hogy alul is olyan szépen épüljön a nyomaték M50 szivósorral, mint a gyári szívósorral és leömlővel akkor lehetséges, hogy használhatóság/nyert lóerő/ráfordítás szempontjából jó irányba vinné a dolgot.
Ami mostani utcai funkciójára egyenlőre nem fog kerülni az autómba az:
-Veztengely
-BTB
-Nagylégmérő

Amiken gondolkodom állandó használatra utcára:
-M50+chip
-Shorty headers Roli megállapítása, fórumok szerint nagyon jól hangzik

Amit le/felszerelhetőre szeretnék csinálni:
-CAI esetleg betétszűrő

És amit egyenlőre nem tudok mire jó pontosan, de feltételezem, hogy az m50 szívósorral függ össze ez is az a
-Benzinnyomás szabályozó


Ha rám hallgatsz, akkor hagyod a faszba (bocsánat, "francba") az egészet. A 28-as motor egy jó erőforrás gyári állapotában. Élvezetes, erős, "nyomatékos" (bármennyire is nem szeretem ezt a kifejezést), a tuningolásával a hétköznapi, utcai használhatóságot fogod rontani. Ha az a cél, hogy lámpától lámpáig a melletted álló hondára vagy akármire +10 métert ráverj, és az ehhez szükséges +20 lóerőért hajlandó vagy kivágni az ablakon több százezer forintot, akkor hajrá Kacsint.


Igazat kell neked adnom, én is ezt magyarázom, hogy nem ész nélkül mindet bepakolgatni a gépbe céltalanul, hanem meghatározott céllal és tervvel elkezdeni a dolgot. A legkönnyebb és olcsóbb lóerők talán a nagyszívósorból jönnek elő, de ez sem kompromisszum mentes, de megkéne találni, hogy mivel lehet optimalizálni.
Ez a 20-25 lóerő amellett, hogy a nyomatékom is megmaradjon már így sem kerül kevésbe, ha meg kell venni a shorty-t hozzá.
Tehát az alábbiakat kell szerintem befektetni:
M50 szívósor - már megvan
CAI, KN57 - már megvan, hőpajzsot megpróbálok én csinálni lemezből, meg armaflexből van minden otthon hozzá.
Chiptuning - szerintem olyan 50 körül
Shorty schmiedmannról - 80e nah ez ami nem biztos, hogy rentábilis, de ahogy olvasom sokat számít, de ha chipelik úgy lenne érdemes vinni, hogy már rajta van.
Ez tényleg nem kevés 80e-ből kapok 2 toronymerevítőt és egy alsó kereszmeterevítőt is, még meggondolom a dolgot.

Tényleg hiába írogatunk...
Kérdés: a chip tuner honnan fogja látni azt, hogy milyen az öblítése a motorodnak a gyári vagy a schmiedmannos leömlővel??
Csak írtad hogy leömlőcsere után lenne írva... Amúgy az lenne a helyes csak szélessávú lambda kell a programozáshoz?! Meg ideális hely, ahova be lehet tekerni...
És még egy pad is kell ahol tudod figyelni hogy mit is csináltatok. Ilyen hely is van, de az nem 50e lesz, + 1 fél tank benya... Szemcsis
A hőterelős dolog meg legyen jó, akkor eléred a gyári hely hőfokát, egyébként csak rontani fog a beszívott meleg...
Ez mind jótanács, nem kötekedés, ne vedd annak! Kacsint Smile


Ne viccelj, köszönöm, hogy próbáltok segíteni, igazából erről szól ez az egész fórumosdi, hogy mindenki megossza a másikkal tudását, én legalábbis ezt így fogom fel.
Most az egy másik dolog, hogy mindenki a saját pénztárcája, ideje, ereje, tudása szerint csinálja ezt a tuningolós dologot, nekem egyenlőre elég csekély a tudásom, anyagiakkal valamennyire bírom, de a motortuning egy igen ingoványos és költséges rész úgy veszem észre, mert ha a futóművet feljújítod az jó, ha féket kicseréled az is jó, ha veszel egy toronymerevítőt attól is jobb lesz a gép.

A CAI végülis egy direktszűrőből áll és egy hőpajzsból, direktszűrőt szerezni nem nehéz, hőpajzs meg általában valami lemez méretre szabva körben letömítve ahol a kasztnihoz és a motorháztetőhöz ér, rajta luk ahol a levegő megy a motor felé. Én úgy képzeltem el, hogy egy laposvassal lehajlítom a 0,8-as saválló lemezt, ha nem bírok vele akkor asszem 1.0-ás alulemez is van itthon és szépen méretre szabogatom, ahol valami fület kell rá csinálni a rögzítéshez ott kifúrom és popszegeccsel szögletesre hajlított fület kanyarítok neki.
A tömítéseket nézegettem már ahány gyártó annyi megoldás, a K&N szint frankón úgy néz ki, mintha egy ajtókédert szabtak volna a tetjére.
Más típusokon meg mintha valami kissebb átmérős szintetikus/mű kaucsuk Armaflex csőhéj lenne rajta a hasításnál félbehajtva, felragasztva ahol ilyen bumszli vastag a tömítés. Az oldalára pedig, hogy ne hevüljön fel a lemez teljes felületen 1,3-as AF szigetelő lapot ragasztok. Ez a világ legnagyobb boltja, ha egyszer már kész a lemez sablonja, kb. szalagmeló az egész. A lemezt bádogosnál, kéményesnél, tetőfedőnél megkapni, a csőhéj meg a szigetelő lemez meg épületgépész boltokban.
Viszont én rohadtul nem szeretnék szűrőt takarítgatni ezért ez gyorsan szerelhetőre kell megcsinálni, mert csak akkor fogom feldobni, ha kell. Mert úgy hiszem bárminél jobb a gyári szűrő hatásfoka.


a legjobb az EHP féle ITG volt, de már nem kapható ha jól tudom...talán más gyárt még ilyen ITG-t.

http://www.eurosporthighperformance.com/cam_kits.html


   500    2013.06.26. 12:12
kiinacp
2013.12.22. 10:34   






A Vasutas írta:
kiinacp írta:
SID írta:
kiinacp írta:

Értem én, csak mérlegelni kell, ahogy te is mondtad, hogyha elindulok milyen irányba teszem azt. Tehát össze kéne számolnom mi az ami megér 5lóerőt és mi az ami nem, illletve kérdés, hogy jó-e az egy 95%-ban utcán használt autótól, hogy minden fent szerzett lóerővel arányosan alul és középen eltűnik kétszerese a nyomatéknak, mint ahogy írtátok, ha feldobsz minden nélkül egy szívósort 15-20lóerő jön 5-6 körül és eltúnik 25-30 nm alul, és így tovább minden résszel. Csak érdemes-e nem kevés pénzt kiadni úgy, hogy nem versenyautót hegyez az ember másodpercekre, ami szinte nem forog 6 alatt.
Ha ez a shorty leömlő kell ahhoz, hogy alul is olyan szépen épüljön a nyomaték M50 szivósorral, mint a gyári szívósorral és leömlővel akkor lehetséges, hogy használhatóság/nyert lóerő/ráfordítás szempontjából jó irányba vinné a dolgot.
Ami mostani utcai funkciójára egyenlőre nem fog kerülni az autómba az:
-Veztengely
-BTB
-Nagylégmérő

Amiken gondolkodom állandó használatra utcára:
-M50+chip
-Shorty headers Roli megállapítása, fórumok szerint nagyon jól hangzik

Amit le/felszerelhetőre szeretnék csinálni:
-CAI esetleg betétszűrő

És amit egyenlőre nem tudok mire jó pontosan, de feltételezem, hogy az m50 szívósorral függ össze ez is az a
-Benzinnyomás szabályozó


Ha rám hallgatsz, akkor hagyod a faszba (bocsánat, "francba") az egészet. A 28-as motor egy jó erőforrás gyári állapotában. Élvezetes, erős, "nyomatékos" (bármennyire is nem szeretem ezt a kifejezést), a tuningolásával a hétköznapi, utcai használhatóságot fogod rontani. Ha az a cél, hogy lámpától lámpáig a melletted álló hondára vagy akármire +10 métert ráverj, és az ehhez szükséges +20 lóerőért hajlandó vagy kivágni az ablakon több százezer forintot, akkor hajrá Kacsint.


Igazat kell neked adnom, én is ezt magyarázom, hogy nem ész nélkül mindet bepakolgatni a gépbe céltalanul, hanem meghatározott céllal és tervvel elkezdeni a dolgot. A legkönnyebb és olcsóbb lóerők talán a nagyszívósorból jönnek elő, de ez sem kompromisszum mentes, de megkéne találni, hogy mivel lehet optimalizálni.
Ez a 20-25 lóerő amellett, hogy a nyomatékom is megmaradjon már így sem kerül kevésbe, ha meg kell venni a shorty-t hozzá.
Tehát az alábbiakat kell szerintem befektetni:
M50 szívósor - már megvan
CAI, KN57 - már megvan, hőpajzsot megpróbálok én csinálni lemezből, meg armaflexből van minden otthon hozzá.
Chiptuning - szerintem olyan 50 körül
Shorty schmiedmannról - 80e nah ez ami nem biztos, hogy rentábilis, de ahogy olvasom sokat számít, de ha chipelik úgy lenne érdemes vinni, hogy már rajta van.
Ez tényleg nem kevés 80e-ből kapok 2 toronymerevítőt és egy alsó kereszmeterevítőt is, még meggondolom a dolgot.

Tényleg hiába írogatunk...
Kérdés: a chip tuner honnan fogja látni azt, hogy milyen az öblítése a motorodnak a gyári vagy a schmiedmannos leömlővel??
Csak írtad hogy leömlőcsere után lenne írva... Amúgy az lenne a helyes csak szélessávú lambda kell a programozáshoz?! Meg ideális hely, ahova be lehet tekerni...
És még egy pad is kell ahol tudod figyelni hogy mit is csináltatok. Ilyen hely is van, de az nem 50e lesz, + 1 fél tank benya... Szemcsis
A hőterelős dolog meg legyen jó, akkor eléred a gyári hely hőfokát, egyébként csak rontani fog a beszívott meleg...
Ez mind jótanács, nem kötekedés, ne vedd annak! Kacsint Smile


Ne viccelj, köszönöm, hogy próbáltok segíteni, igazából erről szól ez az egész fórumosdi, hogy mindenki megossza a másikkal tudását, én legalábbis ezt így fogom fel.
Most az egy másik dolog, hogy mindenki a saját pénztárcája, ideje, ereje, tudása szerint csinálja ezt a tuningolós dologot, nekem egyenlőre elég csekély a tudásom, anyagiakkal valamennyire bírom, de a motortuning egy igen ingoványos és költséges rész úgy veszem észre, mert ha a futóművet feljújítod az jó, ha féket kicseréled az is jó, ha veszel egy toronymerevítőt attól is jobb lesz a gép.

A CAI végülis egy direktszűrőből áll és egy hőpajzsból, direktszűrőt szerezni nem nehéz, hőpajzs meg általában valami lemez méretre szabva körben letömítve ahol a kasztnihoz és a motorháztetőhöz ér, rajta luk ahol a levegő megy a motor felé. Én úgy képzeltem el, hogy egy laposvassal lehajlítom a 0,8-as saválló lemezt, ha nem bírok vele akkor asszem 1.0-ás alulemez is van itthon és szépen méretre szabogatom, ahol valami fület kell rá csinálni a rögzítéshez ott kifúrom és popszegeccsel szögletesre hajlított fület kanyarítok neki.
A tömítéseket nézegettem már ahány gyártó annyi megoldás, a K&N szint frankón úgy néz ki, mintha egy ajtókédert szabtak volna a tetjére.
Más típusokon meg mintha valami kissebb átmérős szintetikus/mű kaucsuk Armaflex csőhéj lenne rajta a hasításnál félbehajtva, felragasztva ahol ilyen bumszli vastag a tömítés. Az oldalára pedig, hogy ne hevüljön fel a lemez teljes felületen 1,3-as AF szigetelő lapot ragasztok. Ez a világ legnagyobb boltja, ha egyszer már kész a lemez sablonja, kb. szalagmeló az egész. A lemezt bádogosnál, kéményesnél, tetőfedőnél megkapni, a csőhéj meg a szigetelő lemez meg épületgépész boltokban.
Viszont én rohadtul nem szeretnék szűrőt takarítgatni ezért ez gyorsan szerelhetőre kell megcsinálni, mert csak akkor fogom feldobni, ha kell. Mert úgy hiszem bárminél jobb a gyári szűrő hatásfoka.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Boczy46
2013.12.21. 11:12   





Site Admin
CAI honnan?


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Vasutas
2013.12.21. 09:42   






kiinacp írta:
SID írta:
kiinacp írta:

Értem én, csak mérlegelni kell, ahogy te is mondtad, hogyha elindulok milyen irányba teszem azt. Tehát össze kéne számolnom mi az ami megér 5lóerőt és mi az ami nem, illletve kérdés, hogy jó-e az egy 95%-ban utcán használt autótól, hogy minden fent szerzett lóerővel arányosan alul és középen eltűnik kétszerese a nyomatéknak, mint ahogy írtátok, ha feldobsz minden nélkül egy szívósort 15-20lóerő jön 5-6 körül és eltúnik 25-30 nm alul, és így tovább minden résszel. Csak érdemes-e nem kevés pénzt kiadni úgy, hogy nem versenyautót hegyez az ember másodpercekre, ami szinte nem forog 6 alatt.
Ha ez a shorty leömlő kell ahhoz, hogy alul is olyan szépen épüljön a nyomaték M50 szivósorral, mint a gyári szívósorral és leömlővel akkor lehetséges, hogy használhatóság/nyert lóerő/ráfordítás szempontjából jó irányba vinné a dolgot.
Ami mostani utcai funkciójára egyenlőre nem fog kerülni az autómba az:
-Veztengely
-BTB
-Nagylégmérő

Amiken gondolkodom állandó használatra utcára:
-M50+chip
-Shorty headers Roli megállapítása, fórumok szerint nagyon jól hangzik

Amit le/felszerelhetőre szeretnék csinálni:
-CAI esetleg betétszűrő

És amit egyenlőre nem tudok mire jó pontosan, de feltételezem, hogy az m50 szívósorral függ össze ez is az a
-Benzinnyomás szabályozó


Ha rám hallgatsz, akkor hagyod a faszba (bocsánat, "francba") az egészet. A 28-as motor egy jó erőforrás gyári állapotában. Élvezetes, erős, "nyomatékos" (bármennyire is nem szeretem ezt a kifejezést), a tuningolásával a hétköznapi, utcai használhatóságot fogod rontani. Ha az a cél, hogy lámpától lámpáig a melletted álló hondára vagy akármire +10 métert ráverj, és az ehhez szükséges +20 lóerőért hajlandó vagy kivágni az ablakon több százezer forintot, akkor hajrá Kacsint.


Igazat kell neked adnom, én is ezt magyarázom, hogy nem ész nélkül mindet bepakolgatni a gépbe céltalanul, hanem meghatározott céllal és tervvel elkezdeni a dolgot. A legkönnyebb és olcsóbb lóerők talán a nagyszívósorból jönnek elő, de ez sem kompromisszum mentes, de megkéne találni, hogy mivel lehet optimalizálni.
Ez a 20-25 lóerő amellett, hogy a nyomatékom is megmaradjon már így sem kerül kevésbe, ha meg kell venni a shorty-t hozzá.
Tehát az alábbiakat kell szerintem befektetni:
M50 szívósor - már megvan
CAI, KN57 - már megvan, hőpajzsot megpróbálok én csinálni lemezből, meg armaflexből van minden otthon hozzá.
Chiptuning - szerintem olyan 50 körül
Shorty schmiedmannról - 80e nah ez ami nem biztos, hogy rentábilis, de ahogy olvasom sokat számít, de ha chipelik úgy lenne érdemes vinni, hogy már rajta van.
Ez tényleg nem kevés 80e-ből kapok 2 toronymerevítőt és egy alsó kereszmeterevítőt is, még meggondolom a dolgot.

Tényleg hiába írogatunk...
Kérdés: a chip tuner honnan fogja látni azt, hogy milyen az öblítése a motorodnak a gyári vagy a schmiedmannos leömlővel??
Csak írtad hogy leömlőcsere után lenne írva... Amúgy az lenne a helyes csak szélessávú lambda kell a programozáshoz?! Meg ideális hely, ahova be lehet tekerni...
És még egy pad is kell ahol tudod figyelni hogy mit is csináltatok. Ilyen hely is van, de az nem 50e lesz, + 1 fél tank benya... Szemcsis
A hőterelős dolog meg legyen jó, akkor eléred a gyári hely hőfokát, egyébként csak rontani fog a beszívott meleg...
Ez mind jótanács, nem kötekedés, ne vedd annak! Kacsint Smile


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
BMW_KR
2013.12.20. 23:53   






http://www.eurotuner.com/techarticles/eurp_1008_bmw_e36_m3_project/

egy kis olvasnivaló Kacsint
amúgy az evosport leömlőket mondják az egyik legjobbra (a kromer kraft után de az nem shorty hanem race és kurva drága).

Evosport:
http://www.youtube.com/watch?v=aj2CXLlgYm8&list=FL9oe4VPMugy1gpEIDVPudnQ&index=15

Kromker Kraft:
http://www.youtube.com/watch?v=pfP77cIGtx4

igaz más verdák, de attól még enjoy Very Happy


   500    2013.06.26. 12:12
kiinacp
2013.12.20. 21:14   






SID írta:
kiinacp írta:

Értem én, csak mérlegelni kell, ahogy te is mondtad, hogyha elindulok milyen irányba teszem azt. Tehát össze kéne számolnom mi az ami megér 5lóerőt és mi az ami nem, illletve kérdés, hogy jó-e az egy 95%-ban utcán használt autótól, hogy minden fent szerzett lóerővel arányosan alul és középen eltűnik kétszerese a nyomatéknak, mint ahogy írtátok, ha feldobsz minden nélkül egy szívósort 15-20lóerő jön 5-6 körül és eltúnik 25-30 nm alul, és így tovább minden résszel. Csak érdemes-e nem kevés pénzt kiadni úgy, hogy nem versenyautót hegyez az ember másodpercekre, ami szinte nem forog 6 alatt.
Ha ez a shorty leömlő kell ahhoz, hogy alul is olyan szépen épüljön a nyomaték M50 szivósorral, mint a gyári szívósorral és leömlővel akkor lehetséges, hogy használhatóság/nyert lóerő/ráfordítás szempontjából jó irányba vinné a dolgot.
Ami mostani utcai funkciójára egyenlőre nem fog kerülni az autómba az:
-Veztengely
-BTB
-Nagylégmérő

Amiken gondolkodom állandó használatra utcára:
-M50+chip
-Shorty headers Roli megállapítása, fórumok szerint nagyon jól hangzik

Amit le/felszerelhetőre szeretnék csinálni:
-CAI esetleg betétszűrő

És amit egyenlőre nem tudok mire jó pontosan, de feltételezem, hogy az m50 szívósorral függ össze ez is az a
-Benzinnyomás szabályozó


Ha rám hallgatsz, akkor hagyod a faszba (bocsánat, "francba") az egészet. A 28-as motor egy jó erőforrás gyári állapotában. Élvezetes, erős, "nyomatékos" (bármennyire is nem szeretem ezt a kifejezést), a tuningolásával a hétköznapi, utcai használhatóságot fogod rontani. Ha az a cél, hogy lámpától lámpáig a melletted álló hondára vagy akármire +10 métert ráverj, és az ehhez szükséges +20 lóerőért hajlandó vagy kivágni az ablakon több százezer forintot, akkor hajrá Kacsint.


Igazat kell neked adnom, én is ezt magyarázom, hogy nem ész nélkül mindet bepakolgatni a gépbe céltalanul, hanem meghatározott céllal és tervvel elkezdeni a dolgot. A legkönnyebb és olcsóbb lóerők talán a nagyszívósorból jönnek elő, de ez sem kompromisszum mentes, de megkéne találni, hogy mivel lehet optimalizálni.
Ez a 20-25 lóerő amellett, hogy a nyomatékom is megmaradjon már így sem kerül kevésbe, ha meg kell venni a shorty-t hozzá.
Tehát az alábbiakat kell szerintem befektetni:
M50 szívósor - már megvan
CAI, KN57 - már megvan, hőpajzsot megpróbálok én csinálni lemezből, meg armaflexből van minden otthon hozzá.
Chiptuning - szerintem olyan 50 körül
Shorty schmiedmannról - 80e nah ez ami nem biztos, hogy rentábilis, de ahogy olvasom sokat számít, de ha chipelik úgy lenne érdemes vinni, hogy már rajta van.
Ez tényleg nem kevés 80e-ből kapok 2 toronymerevítőt és egy alsó kereszmeterevítőt is, még meggondolom a dolgot.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
SID
2013.12.20. 11:47   






Boczy46 írta:
én beszéltem már olyanokkal az m50soros buliról, akiknek GYAKORLATI tapasztalatuk is van


Én nem beszéltem velük, viszont ilyen szempontból nem tudom mi a különbség az írott és a szóban kimondott tapasztalatok között.

Egyébként sem másnak a tapasztalatára adok, mert nem hiszek az agyba építettet gyorsulás szenzorban meg a nikkelezett szemmértékben. A mérésnek ellenben igen, bár annak is kérdőre lehet vonni a körülményeit és az egyéb befolyásoló paramétereket.

Na mindegy, csináljátok meg és tessék szíves lenni lehetőség szerint mérni valamivel (egy előtte, utána lenne a legjobb, de "előtte" mérést remélhetőleg lehet találni az interneten, ami mondjuk nem lesz a legreprezentatívabb összehasonlítása alap, a semmitől viszont több).

Hajrá! Kacsint


   2623    2011.08.29. 13:58
Vasutas
2013.12.20. 11:29   






Boczy46 írta:
kiinacp írta:
A Vasutas írta:
kiinacp írta:
A Vasutas írta:
kiinacp írta:
4. kipuffnál az M3 lömlővel vesztesz alul simán 20Nm-t és nyerhetsz felül kb 10lovat (dynok alapján), ezért USA-ba úgynevezett Shorty leömlőt használnak, ami olyan mint egy hosszú M3 leömlőt feltekernél "csiga" alakba, így egyrészt direktbe rámegy a gyári középrészre, nem kell vágni, illetve hosszabb marad az útja a távozó gáznak stb. és hallottam még pár urban legendet, de az tény hogy a shorty az visszahozza az M50 által elvesztett 30Nm-t.

SCM3436

http://www.schmiedmann.hu/hu/bmw-e36/7843-uj?termek=SCM3436

Erre gondolsz Roli? Ezzel lenne fasza az m50 szívósor?

Roller erre gondolt:



Az M50 szívosorról meg ott a Boczy topicban leírtuk, nem csak ennyi kell és kész, ez nagyon sokrétű dolog, több mindentől függ, hogy mitől is lenne "fasza"...Kacsint


Értem én, csak mérlegelni kell, ahogy te is mondtad, hogyha elindulok milyen irányba teszem azt. Tehát össze kéne számolnom mi az ami megér 5lóerőt és mi az ami nem, illletve kérdés, hogy jó-e az egy 95%-ban utcán használt autótól, hogy minden fent szerzett lóerővel arányosan alul és középen eltűnik kétszerese a nyomatéknak, mint ahogy írtátok, ha feldobsz minden nélkül egy szívósort 15-20lóerő jön 5-6 körül és eltúnik 25-30 nm alul, és így tovább minden résszel. Csak érdemes-e nem kevés pénzt kiadni úgy, hogy nem versenyautót hegyez az ember másodpercekre, ami szinte nem forog 6 alatt.
Ha ez a shorty leömlő kell ahhoz, hogy alul is olyan szépen épüljön a nyomaték M50 szivósorral, mint a gyári szívósorral és leömlővel akkor lehetséges, hogy használhatóság/nyert lóerő/ráfordítás szempontjából jó irányba vinné a dolgot.
Ami mostani utcai funkciójára egyenlőre nem fog kerülni az autómba az:
-Veztengely
-BTB
-Nagylégmérő

Amiken gondolkodom állandó használatra utcára:
-M50+chip
-Shorty headers Roli megállapítása, fórumok szerint nagyon jól hangzik

Amit le/felszerelhetőre szeretnék csinálni:
-CAI esetleg betétszűrő

És amit egyenlőre nem tudok mire jó pontosan, de feltételezem, hogy az m50 szívósorral függ össze ez is az a
-Benzinnyomás szabályozó

A "BTB" alatt mit értesz?
Nekem a gyári 2.5-ös zöld injektorok nyakon öntötték a 3.0 strokert gyári 3.5bar benzinnyomásnál.
Itt 3000ccm-ig elegendő a gyári 3.5bar benyanyomás a megadott szívótuning-paraméterekkel... Szemcsis
Max raksz bele nagyobb injektorokat, pl.: 3,2 M3 injektor vagy más Bosch vagy Siemens spriccni. De idáig nem kell elmennetek a szívótuningnál.
Ja és én csakis a K&N betétszűrőt ajánlanám a gyári helyre, a legjobb alternatíva.


Big Throttle Body vagy minek nevezik asszem a 3-3,5" os pillangókat.
Értem, akkor azt mondod betétszűrő, nem érdemes mással játszani.
én beleraktam k&n bétszűrőt, hangon kívül semmit nem éreztem.

Pedig a chip-hez elengedhetetlen és jobb ha a gyári helyről szívja a hűvös levegőt egy K&N betétszűrőn keresztül, mint a direktszűrők amik a motor mellől szívják a forróságot... Tudom, lehet szigetelni meg minden, de én a gyári helyre esküszök... Kacsint


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
Boczy46
2013.12.19. 23:56   





Site Admin
kiinacp írta:
A Vasutas írta:
kiinacp írta:
A Vasutas írta:
kiinacp írta:
4. kipuffnál az M3 lömlővel vesztesz alul simán 20Nm-t és nyerhetsz felül kb 10lovat (dynok alapján), ezért USA-ba úgynevezett Shorty leömlőt használnak, ami olyan mint egy hosszú M3 leömlőt feltekernél "csiga" alakba, így egyrészt direktbe rámegy a gyári középrészre, nem kell vágni, illetve hosszabb marad az útja a távozó gáznak stb. és hallottam még pár urban legendet, de az tény hogy a shorty az visszahozza az M50 által elvesztett 30Nm-t.

SCM3436

http://www.schmiedmann.hu/hu/bmw-e36/7843-uj?termek=SCM3436

Erre gondolsz Roli? Ezzel lenne fasza az m50 szívósor?

Roller erre gondolt:



Az M50 szívosorról meg ott a Boczy topicban leírtuk, nem csak ennyi kell és kész, ez nagyon sokrétű dolog, több mindentől függ, hogy mitől is lenne "fasza"...Kacsint


Értem én, csak mérlegelni kell, ahogy te is mondtad, hogyha elindulok milyen irányba teszem azt. Tehát össze kéne számolnom mi az ami megér 5lóerőt és mi az ami nem, illletve kérdés, hogy jó-e az egy 95%-ban utcán használt autótól, hogy minden fent szerzett lóerővel arányosan alul és középen eltűnik kétszerese a nyomatéknak, mint ahogy írtátok, ha feldobsz minden nélkül egy szívósort 15-20lóerő jön 5-6 körül és eltúnik 25-30 nm alul, és így tovább minden résszel. Csak érdemes-e nem kevés pénzt kiadni úgy, hogy nem versenyautót hegyez az ember másodpercekre, ami szinte nem forog 6 alatt.
Ha ez a shorty leömlő kell ahhoz, hogy alul is olyan szépen épüljön a nyomaték M50 szivósorral, mint a gyári szívósorral és leömlővel akkor lehetséges, hogy használhatóság/nyert lóerő/ráfordítás szempontjából jó irányba vinné a dolgot.
Ami mostani utcai funkciójára egyenlőre nem fog kerülni az autómba az:
-Veztengely
-BTB
-Nagylégmérő

Amiken gondolkodom állandó használatra utcára:
-M50+chip
-Shorty headers Roli megállapítása, fórumok szerint nagyon jól hangzik

Amit le/felszerelhetőre szeretnék csinálni:
-CAI esetleg betétszűrő

És amit egyenlőre nem tudok mire jó pontosan, de feltételezem, hogy az m50 szívósorral függ össze ez is az a
-Benzinnyomás szabályozó

A "BTB" alatt mit értesz?
Nekem a gyári 2.5-ös zöld injektorok nyakon öntötték a 3.0 strokert gyári 3.5bar benzinnyomásnál.
Itt 3000ccm-ig elegendő a gyári 3.5bar benyanyomás a megadott szívótuning-paraméterekkel... Szemcsis
Max raksz bele nagyobb injektorokat, pl.: 3,2 M3 injektor vagy más Bosch vagy Siemens spriccni. De idáig nem kell elmennetek a szívótuningnál.
Ja és én csakis a K&N betétszűrőt ajánlanám a gyári helyre, a legjobb alternatíva.


Big Throttle Body vagy minek nevezik asszem a 3-3,5" os pillangókat.
Értem, akkor azt mondod betétszűrő, nem érdemes mással játszani.
én beleraktam k&n bétszűrőt, hangon kívül semmit nem éreztem.

Majd hívj fel, én beszéltem már olyanokkal az m50soros buliról, akiknek GYAKORLATI tapasztalatuk is van, nem szar az a nagyszívósor, és nem kell százezreket borítani a motortérbe, nekem a 323is-en is volt, semmi chip, 2500ig lehetett picit érezni, hogy gyengébben húz mint Tibié, de felette...mindenért kárpotol Very Happy és az 170le meg x nm, kevesebb mint a 28...: 30-700-29-17


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  6 / 8 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E36

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére