POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 8 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E36   »   Kiinacp_Calypsorot_328i_Sedan

kiinacp
2015.12.14. 00:20   






Ohh a legfontosabbat majdnem el is felejtettem! Mivel korabban mar felcsereltem a 3.2 m3 toronycsapagyakat es valami nagyon nevetseges eredmenyt hoztak talan olyan masfel fok koruli dolest-viszont magas 7 fok utanfutast. Ezert gondoltam egyet es bedobtam az elso gatlok also 2 csavarja ala egy par alatetet es 5 mmel hosszabb 10.9es csavarokat ahogy azt az internet leirjak. 5 mm alatettel bal oldalt 2.8 jobb oldalt 3.8 fokot csinaltam es brutal szettartast. Ez mar tobb a soknal valszeg vagy a toronyban vagy a csapagyakban van egy kis fals. Sebaj korrigaljunk! Ma delutan meg levezetesnek szetkaptam ismet es balra 6 mm jobbra pedig 3 mm tettem ezuttal, igy stabil 3.2 fokot kaptam mindket oldalon. Ez igy tokeletes ennel nem kell jobb. Az ellenorzest a felnire tett lezeres tavolsagmero szogmeros opciojaval vegeztem. Gyari tcs komfortja es magas utanfutasa kombinalva egy egeszseges dolessel. Mar csak az osszetartast kene beallitani elol 0ra hatul 0.05 per oldal osszetartasra. Hatul 2 fok dolesem van amit az excentrikus csavarok kiadnak. Nagyjabol igy nez ki a track setupom, szivesen varom az epito kritikakat!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
kiinacp
2015.12.13. 23:32   






Lassan 1 ev telt el az utolso poszt ota. Egesz evben porgott a melo es gyujtogettem az alkatreszeket. A projekt vegleg hobbiauto iranyba tart. Mar megvannak a kagylok frissen athuzva es a gagyi 6 pontos ovek is. Jovo heten muszaki aztan az unnepek alatt kiveszem a nagyszonyeget kikaparom a 20kg bitument amit beragasztottam 2 eve ;) es behegesztem az oveknek a szemeket. Olyan brutalul nem szeretnem szetherelni csak a szonyeg es az ulesek megteszik igy is 50kg laufom lesz kb. Bekerult 1 honapja egy allithato kormanyoszlop is hogy lejjebb keruljon a kormany a kagylok miatt, de nem nagy eredmeny ahoz kepest mekkora szivas volt kicserelni. Beszereztem meg egy uj kesztyuskormanyt is kesztyuvel aggyal kormanyvedovel es ezeket is felprobaltam, nah ez mar sokat dob a dolgokon. Mar masodik hetvegem megy el a 6leomlo felszerelesevel. Sziszifuszi szar melo kb mint a nagyszivosor csere. Ma kesz lettem felul megjobban leporog, alul megtobb nyomatek tunik el. Kifuj a kurvaanyjat de leszarom egyenlore elegem van. Jah levadasztam meg egy garnitura padkas mindossze 9kg 17 et46 8coll x3 felnit 45pizer hogy legyen mire feltenni a nyaron zsakmanyolt toyo r888 felslickeket. Kapott meg egy 3.73 asszimetrikus 8 lamellas balint feles sperrt lefestve es strongflex sport szilentekkel osszerakva. Voltunk par hete brezovan driftelni el is tort az elso difitartocsavar (az volt a leggyengebb lancszem elfardt biztos)dehala jo egnek volt a palyan a tulajnak csaposa es odahegeszthettem a bolcsohoz a difit. Tobbet nem baszik ki velem ha meg megis lesz nalam inverteres hegeszto:D. Jut eszembe a takolasrol le kellett vennem az x bracet, hat vissza mar nem kellett raknom olyan lehetetlen modon tette fel az autoszerelom nem is megy a kocsi sehova sem mar. Szoval kerestem 8as szegecsanyakat a 10es lyukba es szepen behuztam oket a pneumatikus geppel. Visszacsavaroz es kesz. Kijavitottam festessel alvazvedovel amit a kerek ledaralt de kapott elore 2 hatulra 1.5cm nyomtavot most mar kulturaltan nez ki es tobbet nem kotoraszik a kerekjaratban. Hr m3 stabrudak meg a kutyacsontba valo fekete szilentek is bekerultek tavaly ilyenkor csak valahogy kimaradt a posztokbol. Igazabol mar az olajat is lecsereltem es ha bent lesznek az ulesek akkor mar csak marciust varom, mivel regisztraltam evnyito palyazasra pannoniaringre, remelem szep ido lesz! Potolom a kepeket is az unnepek alatt!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Tyetyi
2015.02.05. 19:59   






Boczy46 írta:
Vasutas írta:
Jártam én is így az E36 ültetéssel, ha emlékszel, az is le volt rakva, ráadásul nekem még a gátló is rövidebb volt hogy a rugót összébb tudjam nyomni, na ugyanez volt... Félbe vágtam, jó lett! Szemcsis

ja, ki vette észre, csinálta meg?! Very Happy

Ki a szerény ? Very Happy


Békéscsaba    4994    2005.12.14. 12:46
Tyetyi
2015.02.05. 19:59   






Boczy46 írta:
Vasutas írta:
Jártam én is így az E36 ültetéssel, ha emlékszel, az is le volt rakva, ráadásul nekem még a gátló is rövidebb volt hogy a rugót összébb tudjam nyomni, na ugyanez volt... Félbe vágtam, jó lett! Szemcsis

ja, ki vette észre, csinálta meg?! Very Happy

Ki a szerény ? Very Happy


Békéscsaba    4994    2005.12.14. 12:46
Boczy46
2015.02.05. 03:31   





Site Admin
Vasutas írta:
Jártam én is így az E36 ültetéssel, ha emlékszel, az is le volt rakva, ráadásul nekem még a gátló is rövidebb volt hogy a rugót összébb tudjam nyomni, na ugyanez volt... Félbe vágtam, jó lett! Szemcsis

ja, ki vette észre, csinálta meg?! Very Happy


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
kiinacp
2015.02.04. 21:21   






Vasutas írta:
Jártam én is így az E36 ültetéssel, ha emlékszel, az is le volt rakva, ráadásul nekem még a gátló is rövidebb volt hogy a rugót összébb tudjam nyomni, na ugyanez volt... Félbe vágtam, jó lett! Szemcsis


Uhh most megnyugtattál, hogy ez nem csak az én agyszüleményem!
Nekem úgy mutatta a szerelő először amikor együtt csináltuk a rugó cserét, hogy kihúzom a gátló szárát mint az állat és utána egy ronggyal vagy gumi darabbal rajta 1-2 awa bilinccsel megfogatom tőben, hogy ne csússzon vissza így nyerhetek pár centit. Ezt a gátlót satuba befogva, lábbal kitartva cibálta kolléga azért a grátisz 2 cm-ért, pedig ez 55-ös ültetőrugó... Biztos van rá valami hidraulikus gép, a profiknál ami kihúzza közepét és lenyomja körbe rugót.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Vasutas
2015.02.04. 00:15   






Jártam én is így az E36 ültetéssel, ha emlékszel, az is le volt rakva, ráadásul nekem még a gátló is rövidebb volt hogy a rugót összébb tudjam nyomni, na ugyanez volt... Félbe vágtam, jó lett! Szemcsis


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
kiinacp
2015.02.02. 22:46   






Aki követi a topicomat az láthatja, hogy futom le a szokásos köröket a kocsi építgetése során, nemkülönben az ültetéssel:
Kezdtem 1 éve a 2 cm gyári m-tech rugókkal, majd nyáron egy 4 cm-es pár ficcent be, ősszel hátulra is a 4 cm és most már elől is az 5,5 cm-el csapatnék, de csak küszködöm, mert az ültetés mértéke szemmel láthatóan nem egyezik az elvártakkal és az elvileg 55-ös rugónál még 2 ujjam pont befér a sárvédő és a kerék közé. Ez így nem lesz jó, ránézésre kb. 3 cm ültetésnek néz ki, tiszta motorcsónak.
Gondoltam biztos a 3.2 m3 motor nehéz és lehúzza még 2 centit, gondoltam ráülök a zárhídra mi történik, hát majdnem semmi, de én 80 kiló felett vagyok az m3 motor meg amúgy is csak 50-el nehezebb, tehát ez nem lehet gond.
A nyergeket is újra levehettem és kaptak egy felújítószettet, aki hülye az 2x dolgozik ugyebár....



Így mivel már lekerültek a kerekek akkor már méregettem is egy kicsit!
Itt egy kép a terheletlen gátlóról, 19 cm a felső rugótányér és a gátló alsó tányérja között:



Majd egy másik szintén a terheletlenül, ahogy a PU ütközés védő teljesen ütközésig le van húzva:



És hát a 19-7 az 12, így akkor most semmi szabad útja nincs a gátlónak terhel állapotban.



Felcsaptam az etk-t és máris ráeszméltem, hogy az m3 felütödésgátlója kb. fele akkora, mint a sima e36-é:



Gyanítom ismét 2x fogok dolgozni mert hülye voltam és normál magassághoz való univerzális javítókészlettel operáltam amit a mester nyomott a kezembe.
Hát ilyet nem fogok venni, hanem egyszerűen félbevágom a másikat és kész. Reménykedem pont az a 3 cm amit lenyisszantok az amire szükségem van!
Viszont ahogy az etk-t nézegettem láttam, hogy a toronyba létezik egy erősítő betét, 96-tól szerelték vele az m3-at és a z3m-et, talán Ogre tett még ugyanilyet a b12 fölé, rendeltem is belőle mindjárt egy párat, jó lesz ez ide is.
Hamarosan ismét szétpattintom az autót, megláthassuk jól tippeltem-e.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
SID
2015.01.26. 15:13   






kiinacp írta:

Bocsánat, ne haragudj én az olajszűrőházra gondoltam, épp hogy én értettelek félre! E39-ben tudtommal már nem létezett fém termosztátház, épp ez a kulcsa a megoldásnak, amint látod, a fém házat feltehettem volna, de minek épp úgy meg kellett volna toldanom. A 2 egység együtt adja ki a hosszot, ahogy a képen látod! A műanyag házak azért repednek el mert vén fosok, a gumi műanyag alkatrészek elöregszenek idővel, ezt meg én vettem ki a dobozából, vatta új!


Kacsint


   2623    2011.08.29. 13:58
kiinacp
2015.01.26. 14:37   






SID írta:
kiinacp írta:
SID írta:
Jobb lenne, ha a fém M50 termosztátházat tudnád használni. Mindenki igyekszik a műanyagot lecserélni a régire, mert hajlamos elrepedni.


Szerintem valamit félreértettél SID, olvasd el még egyszer a bejegyzést és nézd meg a képeket, itt termosztátos, olajhűtő csatlakozásos S50/S54 olajszűrőházról van szó, azt felülről koppra úgy néz ki, mint az M50! Kacsint


Nincs itt semmi félreértve:

kiinacp írta:

Itt egy kompozíció látható mely kiadja azt a kb. 10cm pluszt amit a tds hűtő jelentett, ez egy e39 6 hengeres termosztátházból és egy e34 m50 vízcsőből sikerült megkomponálnom, kicsit necces, nyomja a légszűrőház, de szódával elmegy:





Bocsánat, ne haragudj én az olajszűrőházra gondoltam, épp hogy én értettelek félre! E39-ben tudtommal már nem létezett fém termosztátház, épp ez a kulcsa a megoldásnak, amint látod, a fém házat feltehettem volna, de minek épp úgy meg kellett volna toldanom. A 2 egység együtt adja ki a hosszot, ahogy a képen látod! A műanyag házak azért repednek el mert vén fosok, a gumi műanyag alkatrészek elöregszenek idővel, ezt meg én vettem ki a dobozából, vatta új!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
SID
2015.01.26. 14:04   






kiinacp írta:
SID írta:
Jobb lenne, ha a fém M50 termosztátházat tudnád használni. Mindenki igyekszik a műanyagot lecserélni a régire, mert hajlamos elrepedni.


Szerintem valamit félreértettél SID, olvasd el még egyszer a bejegyzést és nézd meg a képeket, itt termosztátos, olajhűtő csatlakozásos S50/S54 olajszűrőházról van szó, azt felülről koppra úgy néz ki, mint az M50! Kacsint


Nincs itt semmi félreértve:

kiinacp írta:

Itt egy kompozíció látható mely kiadja azt a kb. 10cm pluszt amit a tds hűtő jelentett, ez egy e39 6 hengeres termosztátházból és egy e34 m50 vízcsőből sikerült megkomponálnom, kicsit necces, nyomja a légszűrőház, de szódával elmegy:





   2623    2011.08.29. 13:58
kiinacp
2015.01.26. 13:54   






SID írta:
Jobb lenne, ha a fém M50 termosztátházat tudnád használni. Mindenki igyekszik a műanyagot lecserélni a régire, mert hajlamos elrepedni.


Szerintem valamit félreértettél SID, olvasd el még egyszer a bejegyzést és nézd meg a képeket, itt termosztátos, olajhűtő csatlakozásos S50/S54 olajszűrőházról van szó, azt felülről koppra úgy néz ki, mint az M50! Kacsint


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
kiinacp
2015.01.26. 13:52   






Vasutas írta:
Érdekesss! Very Happy
A golyóscsap is bírni fogja a hőt?
Én, ha golyóscsapot alkalmaztam volna, akkor félcolos egyik végére külső menetet, (amit a golyóscsapba tekertem volna) a másik végére meg ricnis "csöcsöket" csináltam volna, amire meg ráhúztam volna gumicsövet, majd bilincsel rögzítettem volna. (A prés helyett.) Szemcsis
De megint csak azt tudom mondani, hogy ha jól működik, akkor maradhat. Kacsint
Ne vedd kötekedésnek, csak segíteni szerettem volna!

[Ui.: Az a baj ezzel a csappal, hogy nem oda való és látszik is. Én nem szeretek olyan dolgot rakni az autóba, ami nem az autóiparból származik, pedig én is "legóztam" már... Very Happy]


Áhh ne csinálj belőle gondot, ahogy írtam a végén, lesz ez még cifrább is Very Happy. Ez a gömbcsap fűtőolajra is jó, pár száz forint, de igen komoly cucc, a 3x ennyibe kerülő mofém gömbcsap a közelébe sem ér és a saválló élelmiszeripari cuccok sem különbek belülről! A ricnis/csöcsös/bilincses dolog egyszerűen nevetséges egy présrendszerhez képest, az olajrendszerben hasonló hőmérséklet és nyomásviszonyok uralkodnak, mint egy szolárrendszernél, ha azt kibírja akkor ezt is és igencsak túl van minden méretezve az épületgépészetben is. Az alucső belső fele nagyon hasonlóan viselkedett a rézcsőéhez. Egyébként, ha a présrendszer nem jött volna be, erre a célra a helyi hidraulika javító üzemből már szereztem 15-ös 150 bar körüli terhelhetőségű, acélhoz való, szorítógyűrűs!!! csatlakozókat, de a préskötésben jobban hiszek, mint bármi ember által meghúzottban, több 1000-et megroppantottunk és még nem volt 1-el sem problémánk.
Ez az autó egyre inkább egy eszközzé válik, nem lesz belőle veterán úgy hiszem. Tényleg nem fogok 2-3e Ft-ot adni an csatlakozók darabjáért meg csőért meg mindenféle lópikuláért. Ez kéznél van, relatíve olcsó pénzért. A másik, hogyha egyszer elgurul a gyógyszer akkor meg az egész motorteret kukázhatom és lehet újraszabni mindent az aktualitásnak megfelelően.
Nem veszek kötekedésnek semmit, együtt építünk itt a fórumon, lehet tőletek sok mindent tanulni!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
SID
2015.01.26. 09:52   






Jobb lenne, ha a fém M50 termosztátházat tudnád használni. Mindenki igyekszik a műanyagot lecserélni a régire, mert hajlamos elrepedni.


   2623    2011.08.29. 13:58
Vasutas
2015.01.26. 05:11   






Érdekesss! Very Happy
A golyóscsap is bírni fogja a hőt?
Én, ha golyóscsapot alkalmaztam volna, akkor félcolos egyik végére külső menetet, (amit a golyóscsapba tekertem volna) a másik végére meg ricnis "csöcsöket" csináltam volna, amire meg ráhúztam volna gumicsövet, majd bilincsel rögzítettem volna. (A prés helyett.) Szemcsis
De megint csak azt tudom mondani, hogy ha jól működik, akkor maradhat. Kacsint
Ne vedd kötekedésnek, csak segíteni szerettem volna!

[Ui.: Az a baj ezzel a csappal, hogy nem oda való és látszik is. Én nem szeretek olyan dolgot rakni az autóba, ami nem az autóiparból származik, pedig én is "legóztam" már... Very Happy]


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
kiinacp
2015.01.26. 00:22   






Még a nyáron felkerült az olajhűtő a td/tds/m3 hűtő aljára a gyári helyére ahogy illik. Én pedig betöltöttem a Castrol 10-60-as olajat és elindultam kakucsra kitaposni a szemét, mint aki jól végezte dolgát. Nyomtam keményen, de relatíve lassan mentem, max 3-ig tudtam felkapcsolni, így kb 10 perc alatt 120-ra ment az olajam, bár ott majdnem meg is állt, de a szelepek, hidrotőkék úgy ciripeltek, klattyogtak, kerepeltek, csattogtak alapjáraton is, hogy rendesen megijedtem, nah mondom most mi lesz, járó motor mellett 2-3 perc alatt bekussoltak, aztán megint nekieresztettem és ismét előjött aztán megint elmúlt. Az olajhűtő tök hideg, minden helyzetben, ergo nem hűtött semmit sem, az olaj meg egy fos, ha 120-nál így szól minden, de ahogy hallgatóztam más is jött le m50b25-el hasonló hangokkal a pályáról, és állítólag ez normális a hidrotőkés motoroknál. Tehát a tanulság, hogy az olajhűtőm nem működik. Meg kell javítani nincs mese. A szervócső is csere érett lett már, meguntam a csöpögő szervófolyadékot. A vízcsövek mókulása miatt a hűtővíz is egyre jobban csöpögött az autómból, úgyhogy egy füst alatt 2 hete mindent elintéztem. Először következzen az egyszerűbb legó a vízcsövek átszabása:



Itt egy kompozíció látható mely kiadja azt a kb. 10cm pluszt amit a tds hűtő jelentett, ez egy e39 6 hengeres termosztátházból és egy e34 m50 vízcsőből sikerült megkomponálnom, kicsit necces, nyomja a légszűrőház, de szódával elmegy:



A szervócső is kicserélődött, jó móka volt feljátszani a tartályra:



A vízcsövek és a viszkó lapát lebontása után sokkal kényelmesebben hozzáfértem az olajrendszerhez, elképzelésem szerint egy gömbcsappal kizártam volna a hűtőt az év 360 napján és gondoltam, majd a gyilkolás előtt kinyitom azon a pár napon, minek addig túlhűteni az olajat. Persze feltételeztem majd valami bypasson keresztül biztos lefordul a nyomás amit felé tereltem az "oil diverter adapterrel", hát nem, nagyon nem így történt, mivel hát az összes olajat átterelem rajta, de sebaj, kibaszok én még vele, csinálok majd külső bypasst...
Alább látszik, hogyan csücsül a termosztát a szűrőházban az alsó nyugalmi helyzetében hideg olajnál:



A következő képen láthatjátok, a termosztátot, ez pont úgy működik ahogy az összes többi termosztát is, a viasztöltet kinyomja a rudat és az olaj egy töredék része átterelődik az olajhűtőn. Feltéve, ha nem éppen el van görbülve a termosztát, mint az esetemben. Sebaj, ez a gyári megoldás így kényelmes, meg automata, de legkevésbé sem hatékony, pláne nem így sokéves korára.



Alább láthatjátok az olaj útját, a kép alja felől érkezik és a bal felső sötét lik felé áramlik a nedű. Ahogy elkezd nyitni a termosztát (felfelé mozdul), úgy a hűtőn keresztül is átáramlik egy része.



A hangsúly az "egy részén" van, nekem az egész kell, mert az olaj hidegen jó. Ezért aranykezű esztergályosom elkészítette a Speer által ajánlott, ebayen is elérhető és neves amcsi tuning cégek által is versenycélra preferált "oil diverter valve" egységet tökéletes pontossággal. A netről letöltött képek és a ház hosszas méricskélése után helyére került minden váll pontos funkciója.



Be is költözött a helyére, a gyári rögzítő rugós megoldást a mester trógernek minősítette, és kaptam a helyére egy méretpontos, azthiszem talán 32-es zégergyűrűt, ez picit vékonyabb a rugónál.



Alább a műhelyrajz, ha van még valaki olyan elvetemült, mint én akkor bátran használja! A műhelyrajz alatt látható már, hogyan tervezem később 2 gömbcsappal és 2 T-idommal a külső bypass megoldását, esetleg termosztáttal is jó lehet. Gimnáziumba jártam, nem szakközépbe, géprajzból is mindig csak 2-es voltam, és autocad sincs épp a gépemen, nézzétek el nekem! Kacsint



Az alább látható, hová került a gömbcsap:



Mivel az alumínium cső 15-ös átmérőjű, ezért feltételeztem egy réz présrendszerekhez való 15-ös press idom megfoghatja frankón és an fittingek meg átalakítók nem voltak éppen kéznél. Ahogy a képen is láthatjátok a szolárgyűrű hő és nyomásfeltételeknek is megfelel, és a gyártó véleményét is kikértem a felhasználással kapcsolatban, ahogy a csomagolás kéri (persze-persze személyesen voltam a gyárban Attendornban Surprised Very Happy )






A kivágott csődarabot megpréseltem próbából, brutál jól tart.



A gömbcsap beépítve:



Megpróbáltam üzemmeleg motornál, 2000 fordulaton elzárni a gömbcsapot, érződött, hogy fullad a motor, ahogy az olajpumpa erőlködik áttolni a csapot, cimborám pedig belül látta hanyatt esni a nyomásmérőt. Többet nem fogom megpróbálni, ezt így hülyeség volt megcsinálni.
Az autóval mentem pár kilométert, az olaj sokkal lassabban melegszik, téli üzemben szükség lesz a papíron lerajzolt bypass rendszerre, tavasszal-nyáron meglássuk majd, hogy szuperál. Kicsit kevés a hely a kivitelezésre, de majd kitalálok valamit, lehet legközelebb 20x2-es ötrétegű csővel és présidomokkal kiváltom a csatlakozásoktól az egész hidraulikacsöves gyári mókulmányt Very Happy Esetleg bekötök párhuzamosan mégegy olajhűtőt Szemcsis


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
kiinacp
2015.01.25. 00:01   






A fékfelújítással egyben a futómű is át lett szabva. Még a nyáron találtam apróért 3.2m3 gátlókat -25/-15 eibach rugókkal ami egy m3-nál tudtommal 55/35mm ültetést jelent, ezt elől a könnyebb alublokkos motorom várhatóan csökkenteni fogja. A gátlók Dömsödre mentek felújításra, nyomófokozatban teljesen gyári az érték, maradt a komfort, húzófokozatban pedig csak minimálisan lett keményítve. A normál gátlókhoz képest a nyomó majdnem megegyezik, viszont a húzó oldal kb 2x olyan kemény. Eltolt toronycsapágyakat kimostam, újrazsíroztam és lefestettem, felcserélve összeszereltem a gátlóval így extra kerékdőlést és utánfutást nyerve.
Frici kartárstól szereztem 3.2 lengőkarokat, kapott körbe 4 új e30 lemförder gömbfejet, ezek kompatibilisek vele, tökéletesen illeszkednek. Hátra központos fekete powerflex szilentet kapott, bár már kezd derengeni, hogy mivel felcseréltem a csapágyakat ezért a kerekek hátrébb jöttek, így lehetett volna excentrikus szilent is befértek volna még a kerékívbe elől, bár az a fél fok kb amit a lengőkarszilent adni képes az elenyésző, így legalább össze lehet majd normálban is szerelni, ha kell.
Alább látható mekkora a különbség a kialakításban, az M-es gátlók rugói és rugótányérjai jóval keskenyebbek, erre azért van szükség, mert a toronyban az eltolás (kerékdőlés, utánfutás) miatt másképp nem férnének el. A stabpálca bekötése is egy külön misét megér, lesz arról is egy bejegyzés.






A 3.2 m-es lengőkarok nélkül nem lehet beépíteni a gátlókat, mert különben tótágast áll az autó. A 3.0 lengőkarok teljesen megegyeznek a sima e36 lengőkarokkal ezek nem jók erre a célra.






Valójában a teljes 3.2 geometria eléréséhez szükséges az M-es csonkállvány is, de ez most elmarad így a felcserélt toronycsapágyaktól általam várt maximálisan elérhető kerékdőlés nem 3-3,5 fok, hanem kb 2,5 fok lesz várhatóan, ami nekem tökéletesen elég lenne, ha annyi lesz, de ezt csak a futóműállítás után fogom megtudni, hogy pontosan mit is alkottam, kíváncsian várom mennyire gyümölcsöző a fotelfizika.Very Happy
A futómű így első érzésre sokkal élhetőbb, nem olyan kemény városban kis sebességnél, mint az előző (nyomófokozatban is keményített) gátlók, most úgy érzem pont jó minden szempontból. Nagyon nem hajtottam, mert eléggé kóricál, biztosan elment az összetartás meg úgy minden, még a kormány is hülyén áll. Ami biztos, hogy sokkal könnyebb a kormányt tekerni gyanítom a jelentősen megváltozott kerékdőlés okozhatja ezt. A beállításokkal kapcsolatban elég sokat túrtam a netet, előre és hátra is pozitív kerékösszetartás lenne a nekem jó, mivel leginkább utcán és országúton használom a kocsit.
Előre a +10 perc és hátra a +20 perc ideális lehet, így talán a relatíve magasabb kerékdőlés ellenére sem zabálná a gumit.
Ha valakinek van valami bevált tuti tippje hasonló felhasználásra azt is szívesen veszem!!! Kacsint


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
kiinacp
2015.01.24. 22:56   






Vasutas írta:
csajty írta:
Szerintem karmantyúzd meg a féket. Nem nagy tétel. Ez a kézifék megoldás működik? Mert nem valami bizalomgerjesztő... Nem lett volna egyszerűbb egy gyűrűt illeszteni a féktárcsába? Az a + fél kiló oldalanként nem vágja szét a rugózatlan tömeg szentségét. A féklemezt nem lehetett lecserélni a 46-éra?

Vagy így:



Olcsó és a legkönnyebb megoldás...
A féklemezt cseréld le szerintem is. Amúgy meg ha működik, illetve biztonságos a kézi és Neked megfelel, akkor maradhat. Szemcsis


Ez tényleg jó, nekem eszembe sem jutott volna hasonló, ezzel a vastagsággal biztos kitart még pár 100e km-en át. Kacsint
A 330 féklemez tudtommal nem kompatibilis és nem is lehet az mivel máshová esnek a rögzítések lyukai, talán 330 lengőkarral együtt, de ott a féltengely változik biztosan. Másik, hogy akkor a kerékcsapágy is kuka feltételezem. A kézifék tökéletesen, erősen fog, elsőre jól sikerült beállítani. Nekem így sikerült megoldani, igazából más nem kell, hozzá, mint flex, köszörű, co hegesztő.
Csajty szerintem nem jó ötlet egy olyan gyorsan mozgó, hőtáguló tárgyat így mókulni, mint egy féktárcsa, a fixen rögzített álló megoldás lesz a helyes.
Viszont igazad lesz pár e ft-ot megér a felújító szett, hogy biztosan kizárhassam. ÉS még egy futóműállítás is vissza van, úgy csalinkázik az autó, mint a fene. Lehet az összetartás is befolyásolja, mert balos lassú kanyarokban sokkal jobban befog a hátsó fék.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Vasutas
2015.01.24. 19:55   






csajty írta:
Szerintem karmantyúzd meg a féket. Nem nagy tétel. Ez a kézifék megoldás működik? Mert nem valami bizalomgerjesztő... Nem lett volna egyszerűbb egy gyűrűt illeszteni a féktárcsába? Az a + fél kiló oldalanként nem vágja szét a rugózatlan tömeg szentségét. A féklemezt nem lehetett lecserélni a 46-éra?

Vagy így:



Olcsó és a legkönnyebb megoldás...
A féklemezt cseréld le szerintem is. Amúgy meg ha működik, illetve biztonságos a kézi és Neked megfelel, akkor maradhat. Szemcsis


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
csajty
2015.01.24. 14:42   






Szerintem karmantyúzd meg a féket. Nem nagy tétel. Ez a kézifék megoldás működik? Mert nem valami bizalomgerjesztő... Nem lett volna egyszerűbb egy gyűrűt illeszteni a féktárcsába? Az a + fél kiló oldalanként nem vágja szét a rugózatlan tömeg szentségét. A féklemezt nem lehetett lecserélni a 46-éra?


Budapest    297    2012.03.17. 16:30
kiinacp
2015.01.23. 22:45   






Sziasztok! BUÉK mindenkinek! Smile

Természetesen az ünnepek alatt sem lazsáltam, végre beépíthettem a nyár óta gyűjtögetett alkatrészeket. A jézuska sok minden jót hozott, kezdjük is egy kis fék upgraddel az ünnepek alatt kivitelezett feladatok lajstromát, igyekszem pontos, részletes lenni, hogy aki szeretné maga is elvégezhesse az átalakítást.
Filozofáltam sokat, hogy milyen fék kerüljön fel, a brembo és egyéb cuccok még bontottan is sokba kerülnek és még ott a konzol és az első-hátsó tengely közötti egyensúly kérdése, illetve 2x annyiba kerül a tisztességes betét is hozzájuk, az alu agyas floating tárcsák áráról pedig jobb nem is beszélni.
A következő lépés lefelé az e36 m3 e46 m3 rendszerek, mellettük szól az elérhető legnagyobb fékdugattyú (60mm), de ezek beszerzési és fenntartási költsége is szintén elég magas. Leginkább az rettentett el a dologtól, hogy sok embertől hallottam ezek az alu agyas tárcsák e36 3.2 (50e/pár) vagy e46 (100e/pá) épp úgy hajlamosak a vetemedésre. Meg úgy olvasgattam is utána és azt írják, hogy ami egyszer hősokkot kapott és megvetemedett az megint meg fog, sosem lesz már normális.
Mondom akkor legyen e46 330, a dugattyú csak 57mm és a tárcsa is gizdább (325x25) de ne fájjon, ha messzire kell dobni mert összefosta magát, 25e-ből lesz egy új pár. Ráadásul a csonkállványt sem kell cserélnem hozzá, gyakorlatilag plug&play az egész.
Persze az sem utolsó szempont, hogy a sport betét gyártók árazása igen pofátlan, mivel az e36 m3, e46 m3, e46 330 betétek sziluettjük és méretük alapján tökéletesen megegyeznek, csak a rugó más rajtuk a munkahengerek eltérése miatt, de mondjuk az első e46 330 yellowstuff 28e addig az e36m3 40e.
Ha vékonynak tűnik a konfig, akkor német fórumok szerint lehetőség van a 330i fékkonzoljait minimális munkálást követően összefűzni az e46 m3 nyergeivel így mehet rá 325x28 tárcsa a 60-as dugóval.
Szóval e46 330 sörétezett féknyergek, matt feketére festve, új tárcsákkal, új kézifékkel, yellow stuff betétekkel körbe.
Következzen az általam választott megoldás a hátsó fék megoldására:
Kiindulási állapot 160mm tárcsa belvilággal:



Kézifék betétek kiszerelve, a ferodort hordó réteg levágva róla a ponthegesztés mellett flexxel. Az 330 betéteket egymás szélétől központosan 183mm-re helyeztem el, és rájuk tettem az e36 betéteket központosan a rögzítőfuratok tengelyének egymástól 120 mm távolságra állításával. 1-2 percig méregettem, hogy minden pont középen legyen aztán megpontoztam.



Alább látható a körberajzolt 330 betét, látható mely részek lesznek útban a rögzítésnél ezeket szintén ki kell vagdosni, hogy az e36 rugókat és rögzítőket a megmaradó féklemezhez fel lehessen használni.



A hegesztéshez nem árt, ha van egy co hegesztő a közelben, én a túlzott hőtágulástól, vagy a vetemedéstől, ferodor elégésétől tartva vizes ronggyal hűtőgettem 4-5 pontozásonként a betétet elővigyázatosságból. Először tettem 4 pontot kívül-belül körbe majd kintről befelé haladva szépen megszórtam, hogy tartson mint állat, látszik, hogy nem szakmám, de azért megteszi. Fontos, hogy a felfelé álló rész, ahová az állítócsavar kerül majd, az legyen felül/rajta a 330 betéten mivel ezt fogja a lemezhez szorítani a rugós-imbuszos csavarpár és a rugó csak úgy tud feszíteni, ha kellő távolságban van a féklemeztől a lemez. Illetve így kerül pontosan egy síkba a féktárcsa hátsó síkja és a rögzítőfék pereme.






Itt már felszerelve



A féklemezt 5centinként, vagy ahogy éppen adta bevagdostam és kombinált fogóval szépen kihajtogattam, kicsit megvakarásztam és lefestettem. A betétek majdnem hozzáérnek a féklemezhez, de mégsem, ez így pont jó lett.



Nyereggel, tokkal-vonóval:



Így pár 10 km után sajnos úgytűnik van 1-2 gond a munkával/tárcsákkal/ebc betétekkel aminek nem tulajdonítottam nagyobb jelentőséget amikor felszereltem. Ahogy feltettem az első tárcsákat (természetesen a ledrótkorongozott, hülyére pucevált kerékagyra) és megforgattam őket úgy a fékbetétben nagyon enyhén megakadt forgatás közben, gondoltam ez belefér, biztos 1-2 század lehet benne, ezzel egyelőre nincs is gond, de hátul talán ugyanez van és míg az első betétek tök hidegek városi használat után úgy a hátsók langyosak és sikítanak, mint az állat, az ebc oldala írja, hogy ez sajátosság a beágyazódás alatt, de szerintem nem kéne melegednie egyáltalán, bár a hanghatás valszeg csak egy kisérő jelensége annak, hogy az energia 99,999%-a hő formájában távozik. De érdekes dolog, mert pl városban apró fékezések után jön ez elő, be is fog néha picit álláshoz közel gurulva, mégiscsak legrosszabb esetben is kézmeleg. Fék karmantyúk szépek voltak benzinben elmostam őket, de nem történt semmi, nem cseréltem őket, lehet itt a baj nehezebben megy vissza a dugattyú? Vagy szimplán az ebc betétek vastagabbak oldalanként 2-3mm-el ami a bekoptató réteg, most feszülhet és ez majd lekopik akkor faszán működik... Lehet rábízom egy szerelőre az lesz a vége. Használt valaki ebc betéteket, van a beágyazódással valami tapasztalat?


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
kiinacp
2014.10.18. 06:53   






Sziasztok, lenne egy kérdésem:
Ki tudja hol nyit az M3 olajhűtő gombája? A 120 fokC reális? Köszi!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
vasi89
2014.10.10. 22:03   






SID írta:
vasi89 írta:
SID írta:
kiinacp írta:

Hát persze... Ha én árulnám pontosan ugyanezt kommunikálnám: "Szarul jött már ki a gyárból, egyértelműen szükséges a cseréje, gyere vedd meg!" Egyébként te mivel foglalkozol, mi a szakmád?


Nem tudom, egy páran már megcsináltuk ezt a vanos felújítást, nem egy ökör ára (pláne az egyéb, autóra költött összegek mellett). Állítólag s50-nél nagyon szembetűnő a változás, én olyan eszeveszett különbséget nem vettem észre (vagy már csak régen volt, vagy ugyan úgy szar mmaradt).

Nem hiszem, hogy ilyet leírnának egyébként kizárólag üzletszerzés céljából. Ha nem lenne igaz, akkor szerintem a gyártó (BMW) az orrukra koppintana.

Azt meg le sem merem írni, hogy mi a szakmám Surprised.


Bocsi az off-ért. SID, mennyibe fáj a VANOS felújítás?


A két tömítés 30 USD, a hézagoló gyűrű szintén 30 USD a beisan systemstől. A gyűrűt se én se Ogre nem használta fel, mert szorult vele a vanos. Én az eredetiből csiszolgattam, Ogrénak tudtommal kettőből lett csinálva egy. Viszont Zozonak (e34) pl. szüksége volt rá, neki azzal pont kiadta. Erre jön még a postaköltség, illetve ha nincs szerencséd, akkor vám (bár lehet, hogy a vámnak van valami alsó értékhatára).
Kell még a hengerfej és a vanos közé egy tömítés, ami talán ezer párszáz forint, ha a szelepfedél tömítésed régebbi, akkor abból sem árt egy új. Munkadíjról fogalmam nincs, én magamnak csináltam.


Ez egyáltalán nem veszélyes dolog ahogy számoltam, talán még a 20as motoron is megérné de arra már nem költök Smile köszi!


Mezőkövesd/Budapest    1661    2012.06.26. 00:46
csajty
2014.10.09. 10:28   






SID írta:
csajty írta:

SID, te nem a kékek táborát erősíted, mint a vasutas kolléga? Very Happy Very Happy


Kérlek ne sértegess Very Happy.


Bocsi. amikor eladtam a LUX felniszettjét 3db kis kopasz jött érte Surprised kérdeztem, hogy amúgy mit melóztok? Á csak Magyarország legnagyobb örző védő cégénél dolgozunk... Mivan? Inkal vagy mi?
Á nem, rendőrök vagyunk... Ahha oké, kicsit megfagyott a levegő. De kiderűlt hogy jóarcok Very Happy


Budapest    297    2012.03.17. 16:30
SID
2014.10.09. 10:16   






csajty írta:

SID, te nem a kékek táborát erősíted, mint a vasutas kolléga? Very Happy Very Happy


Kérlek ne sértegess Very Happy.


   2623    2011.08.29. 13:58
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 8 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E36

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére